Gönderen Konu: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM  (Okunma sayısı 52732 defa)

acar

  • İleti: 140
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #50 : Haziran 30, 2012, 05:38:01 ÖS »
@ASVTEC19

hehe valla böyle loop falan anlatımın hoşuma gitti gerçekten bir bilgisayar mühendisi olarak :D :D  :gitar peki sevgili ASVTEC19 özetle şunu diyebilirmiyiz uygun ve profesyonel bir lpg yapmıyla 2011 i-vteclerimiz motor ömrünü kısaltmadan kullanılabilir ? öyleyse kullanıcının dikkat etmesi gereken hususlar varmı ?
teşekkürler bilgileriniz için



carousal

  • İleti: 1109
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #51 : Haziran 30, 2012, 05:42:04 ÖS »
Sayın asvtec19, sadece sizin lpg bilgilerini paylaştığınız bir lpg başlığı olsa birçok kişi bilgi sahibi olur. çok önemli bilgiler değişik başlıklar altında bölünüyor. acaba lpg mesajlarınızı bir başlık altında toplama gibi bir imkan var mı?

1 ay sonra bu başlık sonlara kayarsa burada paylaşılan bilgilere siteye yeni üye olan birisinin ulaşması çok zor. O yüzden söylüyorum.

ASVTEC19, LPG Sistemleri Soru-Cevap-Yorum tarzında bir başlık oluşturulabilir belki, diğer üyeler böyle bir fikre nasıl yaklaşırlar bilmiyorum.

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #52 : Haziran 30, 2012, 05:45:48 ÖS »
Sayın asvtec19, sadece sizin lpg bilgilerini paylaştığınız bir lpg başlığı olsa birçok kişi bilgi sahibi olur. çok önemli bilgiler değişik başlıklar altında bölünüyor. acaba lpg mesajlarınızı bir başlık altında toplama gibi bir imkan var mı?

1 ay sonra bu başlık sonlara kayarsa burada paylaşılan bilgilere siteye yeni üye olan birisinin ulaşması çok zor. O yüzden söylüyorum.

ASVTEC19, LPG Sistemleri Soru-Cevap-Yorum tarzında bir başlık oluşturulabilir belki, diğer üyeler böyle bir fikre nasıl yaklaşırlar bilmiyorum.
tam bu yorumu ben yazcaktım benden çok yaşıyacan  çok doğru  tek bi başlık altında  sabit konu halinde soru cevap şeklinde çok faydalı olacaktır  bunu forum yönetimine bildirmek lazım

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #53 : Haziran 30, 2012, 06:10:39 ÖS »
Tekrar Merhaba ;
Hızımı kaybetmeden devam edeyim ,sona doğru yaklaşmış bulunmaktayız :)
Peki lpg kalibrasyonu nasıl yapılmalıdır? Neler yanlıştır ,neler doğrudur?
Öncelikle lpg sistemleri benzin işletim sistemleri gibi değişken değildir yani duruma göre düzenlemeler yapmaz.Yukarıdaki bilgileri hatırlayacak olursak benzin ecüsü bir çok sensörden veri alarak bu verileri harmanlayıp bu verilere göre yakıt düzenlemeleri yapar fakat lpg sistemleri stabildir yani yapılan ilk ayar sürekli devam eden ayardır; duruma göre ,motor yapısına göre ,hava koşullarına göre ,atmosfer basıncına göre ,emilen hava ısısına göre ,oksijen sensörünün verilerine göre ,vs vs vs ... sürekli güncellemeler yapmaz ,yapamaz ; zaten bu düzenlemeleri yapsaydı ne arıza lambası ,ne subab sorunu ,ne de yakıt şikayeti ne de vs vs vs sorunlar olurdu ; bu sorunların hiç biri olmazdı.Peki ozaman ne yapacağız? Nasıl bir lpg ayarı yapacağız ve bundan sonra nelere dikkat edeceğiz.Bunu anlamak için öncelikle klasik lpg kalibrasyonlarını anlamamız gerek.
LPG Firmaları lpg kalibrasyonları için yazılımlar hazırlarlar ; adı üstünde otomatik kalibrasyonlar ile benzin yakıt süreleri ile gaz sürelerini oranlayarak optimum bir lpg yakıt haritası çıkarmaya çalışırlar.Burda otomatik yazılımı programın kalitesi yani lpg markasının yazılımının kalitesi ön plana çıkar.Bugüne kadar abuk subuk bir sürü lpg yazılımı piyasaya çıktı.Kimisi sadece rolantide bir kaç değeri okuyarak ,kimisi arcı 3.000 rpm de tutarak ikimisi ise daha gelişmiş yazılımlar kullanarak lpg yakıt haritasını oluşturmaya çalışmışlardır.
Örneğin AEB yazılıma sahip ürünler (Zavoli ,Romano vb) de araç 3.000 RPM de benzinde ve gazda çalıştırılarak enjeksiyon ms leri eşitlenmeye çalışır ; üç aşağı beş yukarı kalibrasyon tamamlanır fakat hiç bir zaman 0 sıfır hata ile bu kalibrasyon sonuçlanmaz.AEB yazılımı çok gelişmiş bir yazılımdır ,mapping işlemini yapacak lpg ustasına bir çok noktaya müdehale edebilmesini sağlayacak imkanlar tanır.Bu yazılım ile aracın tüm enjeksiyon mslerinde yakıt haritasının düzenlenmesi mümkündür.Fakat bu yazılımı tam anlamıyla düzenleyecek usta sayısı kaç tane diye sorarsanız iki elinize bakmanız yeterli olacaktır.Ustalarımıza bırakın yakıt haritasını şekilllendirmeyi öğretmeyi ,yeni yeni laptop kullanmasını öğretiyoruz!!!
Bu tip bir yazılıma sahip ürün taktırdığınızda usta sadece rolantide bir iki değişiklik yapıp iki gaza basıp abi tamamdır ,10 numara oldu der oysa neyin ne olduğu belli değildir .Rolantide yapılan gaz ayarı kahve falına bakmaya benzer :) belki doğrudur belki yanlış ,belki araç fakirde kalmıştır belki zenginde belki de doğrudur bunu anlamak için muhakkak yola çıkıp kontrollerin yapılması lazım fakat dediğim gibi bu tip ayar yapan usta sayısı malesef çok az!!!
BRC Plug and drive yazılımı burdaki usta faktörünü oldukça aşağılara çekmiştir.Oto kalibrasyonunda araç benzinde çalıştırılır rolantideki enjeksiyon ms leri hesaplanır ,rolantideki manifolt basınç değeri hesaplanır ,daha sonra gaz pedalına ani olarak 5.000 rpm yi geçmedyecek şekilde basılır ,burdaki amaç benzin enjektörünün maksımum açık kalma süresini ve de manifolt basınç değerinin maksımum suresını gormektir.BRC plug and drive bu değerleri alır ve bunları lpg değerleriyle örtüştürür , şayet hata %5 in üzerindeyse programlamayı yarıda keser tekrar %5 ın altına gelene kadar devam eder ve kalibrasyonu bitirir.Peki BRC 0 sıfır hata ile mi ayar yapar ; hayır o da bir hata aralığı içinde kalibrasyonu tamamlar fakat bu hata aralığı minimum düzeylerdedir ,burda yazılımın önemi ortada fakat daha önemlisi ne olursa olsun oto kalibrasyon ile yetinmeyip yol ayarı yapmaktır.
Rolantide yapılan ayar hikaye dedik neden ? Çünkü araç rolantide yaklaşık 2.00 ms  ile 4.00 ms arasında çalışır ; manifolt basıncı ise 250 mbar ile 400 mbar arasındadır ; siz yola çıkıp gazladığınızda bu enjesiyon süresi ( aracın aşırı beslemeli ya da atmosferik olmasına göre değişir) 16 .00 ms ye kadar ,manifolt basıncı 1.000 mbara kadar çıkar.şimdi gözünüzün önünde şöyle bir eğri düşünün ; enjeksiyon süresi 2.00 ms den başlayıp ; 3.00 ms 4.00 ms 5.00 ms..............11.00ms 12.00ms 13.00ms.... ye kadar çıkan bir yakıt eğrisi buna paralel olarak 200 mbar manifolt basıncından başlayıp 300 mbar ,400.mbar ..... 1000 mbar a kadar çıkan bir manıfolt basınc eğrisi.Araç bu her ms ye de ve manifolt basıncında fark farklı yakıtlara ihtiyaç duyacaktır ; oto kalibrasyon yapılmış lpg programları bu harita ile bazı noktalarda eşleşip bazı noktalarda farklılık gösterecektir ; işte bu farklılık gösteren noktalarda araç ya fakirde ya zenginde kalmış olacaktır yani rolantide yapılan ayar baştan söylediğim gibi ortalama bir ayar olacaktır .En başta belirttiğim laan deyince alınan hassas arabalarda arıza lambası yanacak ; hakaret edip bize gülen adam gibi hata aralığı geniş olan araçlarda lamba yanmayacaktır fakat lamba yanmadı diye sevinmeyin sonuçta motordaki karışım zengin ise hem fazla yakıt tüketceksiniz tasarrufunuz düşecek hem de çevreyi gereksiz yere kirleteceksiniz ; tam aksine karışım fakirse hem motorunuz aşırı ısınacak hem de motor ömrünüz zarar görecektir.Peki ne yapacağız???
Muhakkak yol ayarı yapacağız ; işi şansa bırakmayacağız ; yol ayarı yaparak tüm enjeksiyon mslerinde karışımı doğru ayarlayacağız araç hiç bir noktada fakirde kalmayacak ,her noktada ideal AFR yi sağlayacağız.AFR yi sağlamak için illaki wind band kullanmakta gerekmiyor ; lpg programındaki yazılım bize yardımcı olacaktır ya da EOBD cihazı ile yapılacak ayar ile 0 sıfır hata ile bir ayar yapabilir ama başta dediğim gibi bu ayarı kim yapacak??? İşte orda da iş size düşüyor ; balıklama her önünüze gelene lpg montajı yaptırsanız işi şansa bırakmış olursunuz? Peki bu yol ayarı ya da ideal karışım ayarını nasıl yapacağız ? Bu da bana kalsın ,işimizin her detayını da paylaşmayalım ;))

Peki ayarıda hatasız yaptık yetiyor mu ??? Hayır yine yetmiyor ,peki ne yapılmalı ?

NOT : Devamını artık pazartesiye saklayalım.herkese selamlar....

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #54 : Haziran 30, 2012, 09:54:28 ÖS »
Sehir ici lpg fiyati 1/96 toplamda 78400 aldi 415 yol yaptim yol bilgisayarinda 8.5 lt yaziyordu :)
« Son Düzenleme: Haziran 30, 2012, 09:56:22 ÖS Gönderen: ramco 06 »

Mehmetttt

  • İleti: 596
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #55 : Temmuz 01, 2012, 01:59:58 ÖS »
ASVTEC elinize, emeğinize sağlık. Aydınlatıcı bir yazı olmuş, insanın aklında soru işareti kalmıyor okuyunca. Keşke her usta sizin gibi olsa o zaman sübapları yakıp, motoru açtırmazdık... Eski aracımla yolda hiç ayar yapılmadı hep park halinde iki gaz vererek yapılmıştı.
« Son Düzenleme: Temmuz 01, 2012, 02:00:43 ÖS Gönderen: Mehmetttt »

civic46

  • İleti: 888
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #56 : Temmuz 01, 2012, 02:26:19 ÖS »
Güzel anlatmışınız elinize saglık,aklıma takılan mantık hatalarını şimdi anlamış bulunmaktayım dediğiniz gibi hemen hemen herkes rolantide kalibrasyonu 1-2 gaza basarak yapıyor,ben zovoli kullandım daha önce saçma sapan yakıt değerleri ölçtüm uzun yol ve şehir içinde,araç 3000 rpm de 5.vites gayet normal yakarken 3500rpm de gereksiz fazla yaktığına şahit oldum,şimdi Landirenzo kullanıyorum memnun sayılırım çünkü ayarı yolda laptop baglıyken yaptı ustam saolsun ama belli bir hızın üzerine çıkmadık sadece 1-2-3.vites 6-7bin devire kadar yolda ayar yaptık,dün K.Maraş-Osmaniye otobanında denedim 218km hıza çıkardım aracı fazla zorlanmadan çıktı ama biraz yokuş aşagı idi (bilenler bilir kısa tünelden çıkınca) araç kesinlikle benzine geçmedi,daha önce zovoli ve BRC denedim 200 km civarında benzine geçiyordu..

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #57 : Temmuz 01, 2012, 05:02:21 ÖS »
Bılgı paylastıkca deger kazanıyor ,tum forumdas arkadasarıma tesekkur edıyorum.Selamlar,saygılar...

GRKN51

  • İleti: 179
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #58 : Temmuz 01, 2012, 07:32:49 ÖS »
asvtec 19  asıl biz teşk. ederiz sana. _ ben şunu farkettim lpg den tam anlamıyla 4/4 lük anlayan ustalarımız gerçekten çok az bence ayarı full yapıldığında bizim araçlar 12-15 krş anca yakar ama maalesef ki maalesef üstün körü ayarlar ama yinede iyi aslında hepimiz yarım ayarla kullanıyoruz yinede iyi gidiyor araçlarımız

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #59 : Temmuz 02, 2012, 09:10:51 ÖÖ »
Peki ayarıda hatasız yaptık; yetiyor mu ? Hayır yine yetmiyor ,peki ne yapılmalı ?

Lpg ecüsüne kaydettiğimiz değerler elektronik ortamda saklanıyor ; yani bu değerlerin kesinlikle değişmemesi gerekiyor , peki ne oluyorda araçların lpg ayarları belirli bir süre sonra değişiyor? Araçlarımızın lpg ayarlarının belirli bir süre sonra değişmesinin temel nedeni ÜRÜN KALİTESİ'dir.
Lpg ayarında ve yakıtında temel iki parça var ; bunlardan ilki ve en önemlisi LPG ENJEKTÖRLERdir.
Bir enjektörü kaliteli yapan faktörler onun sesli yada sessiz çalışması, boyutları, üstten, yandan ya da alttan beslemeli olması değildir.
Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralıyabiliriz:

1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
8) Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
10) Uzun ömürlü olması.

Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu:

Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.
Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

MATRIX :

Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.

KEIHIN :

Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

BRC :

Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünde çok iyidir.

Yukarda özelliklerini gördüğümüz enjektörler araçların lpgde doğru çalışması için en önemli parçadır, Lpg enjektörlerindeki en ufak aksaklık araçların çalışmasına olumsuz etkide bulunacaktır.Örneğin motorun doğru çalışabilmesi için her silindirde eşit ateşleme ,eşit sıkıştırma ve eşit yakıta ihtiyaç vardır ; bunlardan biri eksik olduğunda motor doğru çalışmayacaktır.Lpg sistemi takılı araçlarda meydana gelen yakıt şikayeti,rolantide sarsıntı ,ani gaza yüklenmelerdeki teklemelerin temel nedeni de lpg enjektörlerinin doğru çalışmamasıdır.Piyasadki hemen hemen tüm markaların (PRİNS ve BRC Hariç) enjektörleri selenoıd valflidir ; enjektörün içinde bulunan yaylar belirli bir süre sonra sertliğini kaybediyor ve ilk günkü yakıt püskirtme oranları değişiyor ,ayrıca bu enjektörler yüksek devirlerde istenilen hıza yetişemediği için sürekli açık kalıyor ve gereksiz bir yakıtı yanma odasına püskürtüyor; bu ise hem bize yakıt şikayeti olarak hem de yüksek devirlerde istenilen oranda gazın yanma odasına püskürtülemediği için motor ömrümüze olumsuz etki ediyor.
Yukardaki ayar konusuna dönecek olursak ; yaptığımız ayar her nekadar lpg ecüsünün elektronik ortamında aynı şekilde kalsa da lpg enjektörlerindeki ve yine önemli bir parça olan lpg regulatorundeki değişikliklerden dolayı aracımızın gaz ayarı değişebiliyor ve bu yanlış gaz ayarı yukarda anlattığım mekanik ve elektronik lpg sorunlarına neden olabiliyor.Oysa elektronik enjektör kullanan ürünlerde (BRC) lpg enjektörlerinin debileri zamanla değişmez uzun süreler aynı açma kapama süreleri ile ideal gaz dozajlamasını sağlar ayrıca bu enjektörler üst devirlerde de ki bu üst devirler yanma odasındaki subabların zarar görme ihtimalinin en yüksek olduğu alandır , bu alanlarda da optimum dozajlamayı sağlar ve aracın zarar görmesini engeller.
Burdan şunu anlıyoruz ; LPG li aracımız ile uzun süre motorumuz sağlıklı bir biçimde çalışmasını istiyorsak öncelikle KALİTELİ BİR ÜRÜN tercih edeceğiz ,Bu kaliteli ürünü DOĞRU MONTAJ ile aracımıza taktıracağız ve daha sonra HATASIZ BİR KALİBRASYON ile aracı lpg ile yürüteceğiz.Uzun süreli lpg performansı istiyorsak bu üç kritere uymamız gerekiyor ,bu sac ayağından biri eksik olursa %100 performans malesef sağlayamayız ama bu üç kriter yerine gelirse isteğiniz marka ve model araçta kesinlikle sorun yaşamadan lpg nin tasarrufunu yaşarsınız.
Bu konunun en başında yeni civiclere Atiker ya da benzeri alt ya da orta  sınıf bir ürün taktırdığınızda 30.000 km sonra sorun yaşayabileceğinizi yazmıştım ,bu yazıdan anlaşılıyor ki iyi bir üründe taktırsak ama montaj ve ayarı hatalı olursa yine sorun yaşama ihtimalimiz oluyor ama işi baştan kaybetmemek gerek.
SONUÇ itibariyle yeni civicler önceki civiclere göre daha hassas araçlardır ,bu araçlarda muhakkak ÜST SINIF ürünleri tercih etmeli ve bu üst sınıf ürünü doğru yerde doğru şekilde montajını yaptırmalıyız ,bu şekilde yapılacak lpg dönüşüm işlemi sonunda  KESİNLİKLE SORUN YAŞAMAZSINIZ.Gönül rahatlığıyla yeni civiclerde lpg'yi tercih edebilirsiniz.

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #60 : Temmuz 02, 2012, 09:36:29 ÖÖ »
Evet ben LPG işiyle uğraşıyorum ,forumun müdavimleri beni yakınen tanır.Ama senin bildiğin TİPİK LPGCİLERDEN değilim ,en azından benim gibi lpgcileri fazla göremesin . Team Honda TR de fazla yazmıyorum ; çünkü bu forumdan daha önce uzaklaştırıldım.Uzaklaştırılma nedenim ticari kazanç sağlamak ile ilgiliydi ama ben kimseye bu forumdan gel aracına lpg takayım demedim genelde lpg ile ilgili sorun yaşayan insanlara yardımcı olmaya çalıştım.Zaten bir çok forum sitesinde LPG SIRALI GAZ HAKKINDA BİLMEK İSTEDİKLERİNİZ adında başlıklarım vardır ve yoğun şekilde bu forumlarda yazıyorum. Fakat her halukarda istemeden de olsa Team Honda TR'de  ticari bir kazanç sağlama durumu oluştu ,bana gönderilen P.M leri yönetici arkadaşlarımız incelemiş  ama ben çoğu P.M e cevap dahi yazmam ama yine de Yönetimin aldığı kararla uzaklaştırıldım ve kararlarına saygı duydum.
Burdan tekrar belirtiyorum ; lütfen bana bu forumdan ya da P.M den sizin servisinizde montaj yaptırabilir miyiz ?  diye  yazı ya da P.M yazmayın ,sonra siteden uzaklaştırılabiliyorum :)
Ben lpgci kimliğimin yanısıra TOSFED'e bağlı HİTİT OTOMOBİL ve MOTOR SPORLARI KULÜBÜ'nün de başkanıyım ,ayrıca 500 HP lik Düplü bir Turbo Honda VTİ sürücüsüyüm. Özetle otomobilleri ,Lpg'yi ve bu forumu seviyorum.Herkese selamlar ,saygılar...


tipik bir lpg ci örneği daha :)

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #61 : Temmuz 02, 2012, 10:54:51 ÖÖ »
Bursada böyle ayar yapabilen usta biliyormusunuz. Birde bu ayar her markaya uygulanabiliyormu?

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #62 : Temmuz 02, 2012, 11:02:48 ÖÖ »
Merhaba Teachers ;

Tabi ki de her marka sisteme bu şekilde ayar yapılması gerekir.Aracınızdaki lpg sistemi ne marka ? Bursa'da bir arkadaşım bu şekilde ayar yapabilir fakat lpg sisteminin programı elinde varsa...

Bursada böyle ayar yapabilen usta biliyormusunuz. Birde bu ayar her markaya uygulanabiliyormu?

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #63 : Temmuz 02, 2012, 11:06:47 ÖÖ »
izmirde önericeğin bi yer varmı  isim vermekte bi sakınca yoktur  sonuçta forumların amaçı bu olmalı  bilgi ve tecrube paylaşımı  forum  yönetiminin  anlayış göstermesi lazım  bu bilgilerden sonra eğer lpg taktırcak olsam  iyice araştırma yapalım

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #64 : Temmuz 02, 2012, 11:12:22 ÖÖ »
İzmir'de bu şekilde ayar yapan yer var mı tam anlamıyla bilmiyorum ama BRC konusunda İzmir 2A Karabağlar iyidir.Birde her servis her markaya ayar yapamaz.Eğitimini almış olmalı ve bu kite ait program ve ayar kablosu olması lazım.

izmirde önericeğin bi yer varmı  isim vermekte bi sakınca yoktur  sonuçta forumların amaçı bu olmalı  bilgi ve tecrube paylaşımı  forum  yönetiminin  anlayış göstermesi lazım  bu bilgilerden sonra eğer lpg taktırcak olsam  iyice araştırma yapalım

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #65 : Temmuz 02, 2012, 11:20:40 ÖÖ »
benim bi merakımda şu benzinde 7 litre yakan bi araç nasıl oluyorda lpgde 10-12 ltre gaz yakar  sizn dediğiniz ayar yapılmadığındanmı  benim anladığım daha önceki teknik yazılarından ben bunu anladım

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #66 : Temmuz 02, 2012, 11:28:22 ÖÖ »
Merhaba Teachers ;

Tabi ki de her marka sisteme bu şekilde ayar yapılması gerekir.Aracınızdaki lpg sistemi ne marka ? Bursa'da bir arkadaşım bu şekilde ayar yapabilir fakat lpg sisteminin programı elinde varsa...

Bursada böyle ayar yapabilen usta biliyormusunuz. Birde bu ayar her markaya uygulanabiliyormu?
atiker yeni sistem takılı...

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #67 : Temmuz 02, 2012, 11:28:36 ÖÖ »
benim bi merakımda şu benzinde 7 litre yakan bi araç nasıl oluyorda lpgde 10-12 ltre gaz yakar  sizn dediğiniz ayar yapılmadığındanmı  benim anladığım daha önceki teknik yazılarından ben bunu anladım
şöle sorayım niye benzinle aynı oranda gaz yakmıyor  araçlar

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #68 : Temmuz 02, 2012, 11:43:20 ÖÖ »
tipik lpg ci olmasan marka karalaması yapmazsın uzaklaştırılman cok normal bayisi olmadığınız ürünü kötülemek başlıca mesleğiniz.ben tüpçü değilim sadece bu zamana kadar taktırdığım sistemler içinde bana sorun çıkarmayan ne varsa onu taktım allaha çok şükür hiçte yanılmadım 

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #69 : Temmuz 02, 2012, 11:45:08 ÖÖ »
LPG ile benzin farklı karakteristikte yakıtlardır. LPG' nin volumetrik verimi benzinden daha düşük olduğundan LPG' li araçlar benzine göre litre bazında daha fazla yakıt harcarlar.
 
Örnek olarak Benzin- LPG hesaplaması şöyle yapılır:
Benzin Alt kalorifik Gücü: 32.3 MJ/Dm3
LPG Alt kalorifik Gücü : 25.60 MJ/Dm3
Teorik yakıt eşdeğerlilik Katsayısı : 32.3/25.6= 1.26
Çıkan Rakam verimlilik katsayısı ile çarpılır (1,26x0,95=1,20)
Buradan 100 Km de 10 Litre benzin tüketen bir aracın LPG' de volumetrik olarak %20 daha fazla LPG tükettiği görülür ; yani 10 lt/100 km benzin tüketen araç yaklaşık 12lt/100 km lpg tüketir.Tabi bu bilgiler teorik bilgiler ; ürün hatalı ,montaj hatalı ,ayar hatalı ise sizin verdiğiniz örnekteki gibi 7lt/100 km benzin tüketen araç Lpg de 10-12 lt tüketecektir. Oysa olması gereken ortalama 8lt /100 km Lpg tüketimidir.


benim bi merakımda şu benzinde 7 litre yakan bi araç nasıl oluyorda lpgde 10-12 ltre gaz yakar  sizn dediğiniz ayar yapılmadığındanmı  benim anladığım daha önceki teknik yazılarından ben bunu anladım
şöle sorayım niye benzinle aynı oranda gaz yakmıyor  araçlar

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #70 : Temmuz 02, 2012, 11:47:33 ÖÖ »
Ben marka karalaması yapmıyorum , Atiker örneğini veren sizsiniz ,ben genelleme yapıyorum.Bu bağlamda Prins bayisi de değilim ama yiğidi öldürürüm hakkını veririm.Size yazdığım son mesajdır , polemik ile uğraşacak vaktim yok.

tipik lpg ci olmasan marka karalaması yapmazsın uzaklaştırılman cok normal bayisi olmadığınız ürünü kötülemek başlıca mesleğiniz.ben tüpçü değilim sadece bu zamana kadar taktırdığım sistemler içinde bana sorun çıkarmayan ne varsa onu taktım allaha çok şükür hiçte yanılmadım 

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #71 : Temmuz 02, 2012, 12:01:05 ÖS »
Ben marka karalaması yapmıyorum , Atiker örneğini veren sizsiniz ,ben genelleme yapıyorum.Bu bağlamda Prins bayisi de değilim ama yiğidi öldürürüm hakkını veririm.Size yazdığım son mesajdır , polemik ile uğraşacak vaktim yok.

tipik lpg ci olmasan marka karalaması yapmazsın uzaklaştırılman cok normal bayisi olmadığınız ürünü kötülemek başlıca mesleğiniz.ben tüpçü değilim sadece bu zamana kadar taktırdığım sistemler içinde bana sorun çıkarmayan ne varsa onu taktım allaha çok şükür hiçte yanılmadım 
komik polemikle uğraşcak zamanı yokmuş :) 30,000 değilde 60,000km sonra yazarım bende tekrardan buraya basıncımızın düşüp düşmediğini,

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #72 : Temmuz 02, 2012, 12:03:26 ÖS »
bu arada insanlar hangi usta hangi esnaf hangi memlekette düzgün iş yapıyor bunu nerden bilecek bu iş tamamen şans gibi ürün prins olucak ama montaj berbat ne anladık bu sistemden ondan sonra prinsle sorun yaşayan insan prinsi kötüleyip duracak bilmeden haklı olarak.bu tarz sorun yaşamamak için en mantıklısı dizel alıp kurtulmak yada fazla para bayılıp serviste taktırmak

saday20

  • İleti: 156
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #73 : Temmuz 02, 2012, 01:09:21 ÖS »
17.000 km dir Atiker safe fast OBDII kullanıyorum, şu günlerde ş.içi 16 kuruş tüketimim var, aracım ne fakir de ne de zenginde, lpg servisine gittiğim zaman ayarlarınıda kendim yapıyorum, hatta laptop'u alıp kendim yola çıkıp kalibrasyon ayarlarını kontrol ediyorum, aracım benzinde de lpgde de aynı tepkileri veriyor, atikeri şeçmemin 2 sebebi var; 1-Daha ucuzdu, 2-Memleketimin ürünü (konya) , Atikerinde kaliteli olan enjektörleri var siyah horizon enjektörler kırmızı valteklere göre daha iyidir ama sesli çalışır, eğer enjektör sesini dert etmezseniz horizon enjektörlü atiker sistemi ile iyibir kalibrasyon yapılırsa yaklaşık 100.000km sorunsuz kullanılabileceğini düşünüyorum, marka gözetmeksizin iyi adapte olmuş herhangi bir lpg sisteminin gereken yakıt tasarrufunu sağlayacağı ve motor ömrünü olumsuz etkilemeyeceği kanısındayım.Lpg firmaları her zaman kendi ürününü över diğerlerine kötü der, ama malesef her lpg servisinde bu kadar bilgili arkadaşlar olmuyor, olsa bile herkese aynı ilgiyi göstermiyor, zaman ayırmıyor, ama forumlarda bilgi verip müşteri çekmeyi iyi beceriyorlar, forumlarda anlatılan gibi servise gelen araçlarla da ilgilenilse lpg de sorun yaşamıyacak kimse ama nerde öyle servis, nerde servislerde full bilgili teknisyenler, en iyisi kendiniz araştırıp kendiniz bilgi edinip bu işleri birazda olsa öğrenmek lazım yoksa gerisi şansa kalıyor.

ZAFER_37

  • İleti: 466
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #74 : Temmuz 02, 2012, 04:07:17 ÖS »
 ASVEC 19 bişeyler biliyo adam yazmış soru soranların sorusunu cevaplamış hatta bazıları cevaplarından dolayı bu kişiye teşekkür etmiş.söyledikleri kendi kişisel düşünceleri kimseye demiyo atiker takma takarsann öldürürüm seni demiyor. sadece markanın eksik yönlerini söylüyor,ben BRC taktırdım memlunum sende atiker taktırısın sende memlun olursun o zaman sıkıntı yok,bu siteye gıcık olmaya başladım bazı arkadaşları paylaştığı bilgiler önemli sırf o yüzden bekliyoruz.HERKESİN KİTİ KENDİNE GÜZEL....................................