Gönderen Konu: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM  (Okunma sayısı 56356 defa)

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #25 : Haziran 29, 2012, 07:52:22 ÖS »
yav arkadaşlar o oysa öyle olurdu bu olsa böyle olurdu deyip duruyorsunuz , bu lpg sistemi çok güzelse bu dünyaya rahatmı batıyor benzinli dizel araçlar üretiliyor ? mutlaka 30 bin diyen adamında bir bildiği vardır eyer bildikleri varsa paylaşsınlar neden 30bin ? yada 30binden sonra ne oluyor ?
ayrıca arkadaşlar kullanım farkındanda bahsediyolar . kesinlikle katılıyorum mutlaka fark vardır kullanımdan kullanıma değişir. Bende fd6 var 2011 taktırmadım çünkü zararlı buluyorum lpg yi . gayette sakin kullanıyorum 100 kmdede 6.7yi geçmiyor şehir içi .
ya ne 30,000kmymıs bu sacmalıktan ıbaret bısı benzınlıyle lpg kıyaslarsın amenna tutupta brc atıker dıye kıyaslama yaparsan adam gıbı cıkar savunmanı yaparsın yoksa onu bunu kotulemenın manası yok,,,,



ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #26 : Haziran 29, 2012, 08:34:19 ÖS »
@RAMCO ;

Senin bu dünya'da yaşadığın gün sayısı kadar benim lpg dönüşümü yaptığım araç var.Bu sebeble söylediklerine dikkat et...  '' adam gıbı cıkar savunmanı yaparsın ''  DEMİŞSİN  Lütfen bu saatten sonra Adamlığı senden öğrenmeyiz,savunma yapacak bir durumda yok ,mahkemede değiliz.Polemiği bırakıp konuya bakarsak .Yazdığınız mesajlara güldüm :) Çünkü komik şeyler yazmışsınız.
Arakadaş demiş ki TÜRK MALI olsun diye Atiker taktırdım.Yahu bir kere bırak tercih ettiğin lpg kitini bindiğin araba ,cebindeki telefon ,kullandığın bilgisayar  vs vs vs hemen hemen herşey ithal,bu mudur milliyetçilik? Ayrıca atikerin kullandığı enjektörler waltek yani ithal selenoıd valfli enjektör ,yazılımı AEB ,ithal yazılım ; yani bu milliyetçilik açısından bakarsak takılan her kitin parası yurt dışına gidiyor.Sonra çıkıp Türk malı diye atiker taktırdım dersen gülerim :)

Bir de neye güldüm .. way ben OBD li atiker taktırdım BRC li eniştem peşimden gelemiyor , ya hu buna da gülünür :) EOBD li Atiker in özelliği ne ? Piyasada bilinenin aksine EOBD Lİ KİTLER MÜŞTERİYİ KANDIRAN ,UYUTAN BİR SİSTEMDİR. EOBD li kit bağlantılarında aracın K-LİNE ya da CAN-BUS özelliğine göre eobd bağlantısı yapılır ,bu bağlantı ile aracın LFT ve SFT değerli anında lpg yazılımında gözükür ve bu değerlere göre ayar yapılır fakat EOBD aktif edildiğinde sistem ayarı yapan ustaya şunu sorar ;
*Sadece LPG de mi ?
*Herzaman mı ?

Bu soru nedir biliyor musunuz ? Araç herhangi bir neden dolayı arıza lambasını yaktığında sistemin sürücünün bu arızayı görmeden kayıtlı arızayı silmesidir.Örneğin araç p0401 -402 ....P404 gibi silindir tekleme arızası verdi ya da P0171 ya da P0172 Fakir - Zengin yakıt karışım arızası verdi ama OBD li akıllı kitlerde siz bu arızayı görmeden sistem otomatik olarak bu arıza kodlarını silecektir yani SÜRÜCÜYÜ UYUTACAKTIR. Sonra araç sahibi de çıkıp vay benım kıtım obd li kesinlikle arıza lambası yakmıyor diye övünecektir ; işte buna gülünür :)

Konu atiker ile BRC yi kıyaslamak değil zaten her ikisi farklı kulvarların ürünleri kıyaslama yapmak zaten mantıklı olmaz.Honda ile Cherry yi kıyaslamak gibi bir şey ama her ikisinin de müşterisi farklı ; isteyen istediğini tercih eder ,kimse de karışamaz.

Diğer konu olan 30.000 km konusu teknik bir konu , burda uzun uzadıya anlatmaya kalkarsak sayfa sayfa yazı yazmam gerek.
Özetle yeni civiclerin motor yapıları ile bir önceki civiclerin motor yapıları oldukça farklı bu araçlarda Tekrar söylüyorum ; atiker ya da batiker ya da xtiker farketmez tüm selenoıd valfli enjektör kullanan alt sınıf lpg sistemlerini yeni civice montaj yaptırısanız 30.000 km sonra üst kapağı açtırdığınızda subabların bastığı baga yüzeylerinde büyüme ve silindir kapağında çökme meydana geldiğini görebilirsiniz.Bu araçların yanma oranları çok hassas ; basit bir örnek verecek olursam 2011 model i-vtec civic'in lpg kalibrasyonunu EOBD cihazı kullanarak yolda 10 dakıka içerisinde tamamlarım.Bu kalibrasyon o kadar hassas olur ki LFT(long fuel trim)  ve SFT (short fuel trim) değerleri nerdeyse 0.0 (sıfır nokta sıfır ) değerine gelir ki bu değerler 0 hata demektir ki araç bunu benzinde bile zor yakalar fakat yeni civic'in lpg kalibrasyonunu yapmam nerdeyse 30 dakıka mı alıyor çünkü subab zamanlaması çok değişken ; araç ani fakirleşmelere devamında zenginleşmeye başlıyor ,benzinde bile bu değerler çok değişken bunları lpgye adapte etmek benı oldukça uğraştırıyor ( ki ben bu konuda lpg bayilerine eğitim veren birisiyim) .Bu kadar uğraşı plug and drive gibi üst sınıf bir yazılımla ve de elektronik enjektör ile yapmakta ben zorlanıyorsam ; varın gidin bu yazılımı selenoıd valfli yani yazar kasa mürekkep sistemine sahip bir enjektör ile nasıl yapacaklar bilemiyorum.
Benden söylemesi ,taktir sizlerin.Amaç kimseyi kırmak değil bilgiyi paylaşmak ne de olsa bilgi paylaştıkça değer kazanır.Herkese iyi akşamlar.


yav arkadaşlar o oysa öyle olurdu bu olsa böyle olurdu deyip duruyorsunuz , bu lpg sistemi çok güzelse bu dünyaya rahatmı batıyor benzinli dizel araçlar üretiliyor ? mutlaka 30 bin diyen adamında bir bildiği vardır eyer bildikleri varsa paylaşsınlar neden 30bin ? yada 30binden sonra ne oluyor ?
ayrıca arkadaşlar kullanım farkındanda bahsediyolar . kesinlikle katılıyorum mutlaka fark vardır kullanımdan kullanıma değişir. Bende fd6 var 2011 taktırmadım çünkü zararlı buluyorum lpg yi . gayette sakin kullanıyorum 100 kmdede 6.7yi geçmiyor şehir içi .
ya ne 30,000kmymıs bu sacmalıktan ıbaret bısı benzınlıyle lpg kıyaslarsın amenna tutupta brc atıker dıye kıyaslama yaparsan adam gıbı cıkar savunmanı yaparsın yoksa onu bunu kotulemenın manası yok,,,,

ed35

  • İleti: 2070
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #27 : Haziran 29, 2012, 08:41:50 ÖS »
@RAMCO ;

Senin bu dünya'da yaşadığın gün sayısı kadar benim lpg dönüşümü yaptığım araç var.Bu sebeble söylediklerine dikkat et...  '' adam gıbı cıkar savunmanı yaparsın ''  DEMİŞSİN  Lütfen bu saatten sonra Adamlığı senden öğrenmeyiz,savunma yapacak bir durumda yok ,mahkemede değiliz.Polemiği bırakıp konuya bakarsak .Yazdığınız mesajlara güldüm :) Çünkü komik şeyler yazmışsınız.
Arakadaş demiş ki TÜRK MALI olsun diye Atiker taktırdım.Yahu bir kere bırak tercih ettiğin lpg kitini bindiğin araba ,cebindeki telefon ,kullandığın bilgisayar  vs vs vs hemen hemen herşey ithal,bu mudur milliyetçilik? Ayrıca atikerin kullandığı enjektörler waltek yani ithal selenoıd valfli enjektör ,yazılımı AEB ,ithal yazılım ; yani bu milliyetçilik açısından bakarsak takılan her kitin parası yurt dışına gidiyor.Sonra çıkıp Türk malı diye atiker taktırdım dersen gülerim :)

Bir de neye güldüm .. way ben OBD li atiker taktırdım BRC li eniştem peşimden gelemiyor , ya hu buna da gülünür :) EOBD li Atiker in özelliği ne ? Piyasada bilinenin aksine EOBD Lİ KİTLER MÜŞTERİYİ KANDIRAN ,UYUTAN BİR SİSTEMDİR. EOBD li kit bağlantılarında aracın K-LİNE ya da CAN-BUS özelliğine göre eobd bağlantısı yapılır ,bu bağlantı ile aracın LFT ve SFT değerli anında lpg yazılımında gözükür ve bu değerlere göre ayar yapılır fakat EOBD aktif edildiğinde sistem ayarı yapan ustaya şunu sorar ;
*Sadece LPG de mi ?
*Herzaman mı ?

Bu soru nedir biliyor musunuz ? Araç herhangi bir neden dolayı arıza lambasını yaktığında sistemin sürücünün bu arızayı görmeden kayıtlı arızayı silmesidir.Örneğin araç p0401 -402 ....P404 gibi silindir tekleme arızası verdi ya da P0171 ya da P0172 Fakir - Zengin yakıt karışım arızası verdi ama OBD li akıllı kitlerde siz bu arızayı görmeden sistem otomatik olarak bu arıza kodlarını silecektir yani SÜRÜCÜYÜ UYUTACAKTIR. Sonra araç sahibi de çıkıp vay benım kıtım obd li kesinlikle arıza lambası yakmıyor diye övünecektir ; işte buna gülünür :)

Konu atiker ile BRC yi kıyaslamak değil zaten her ikisi farklı kulvarların ürünleri kıyaslama yapmak zaten mantıklı olmaz.Honda ile Cherry yi kıyaslamak gibi bir şey ama her ikisinin de müşterisi farklı ; isteyen istediğini tercih eder ,kimse de karışamaz.

Diğer konu olan 30.000 km konusu teknik bir konu , burda uzun uzadıya anlatmaya kalkarsak sayfa sayfa yazı yazmam gerek.
Özetle yeni civiclerin motor yapıları ile bir önceki civiclerin motor yapıları oldukça farklı bu araçlarda Tekrar söylüyorum ; atiker ya da batiker ya da xtiker farketmez tüm selenoıd valfli enjektör kullanan alt sınıf lpg sistemlerini yeni civice montaj yaptırısanız 30.000 km sonra üst kapağı açtırdığınızda subabların bastığı baga yüzeylerinde büyüme ve silindir kapağında çökme meydana geldiğini görebilirsiniz.Bu araçların yanma oranları çok hassas ; basit bir örnek verecek olursam 2011 model i-vtec civic'in lpg kalibrasyonunu EOBD cihazı kullanarak yolda 10 dakıka içerisinde tamamlarım.Bu kalibrasyon o kadar hassas olur ki LFT(long fuel trim)  ve SFT (short fuel trim) değerleri nerdeyse 0.0 (sıfır nokta sıfır ) değerine gelir ki bu değerler 0 hata demektir ki araç bunu benzinde bile zor yakalar fakat yeni civic'in lpg kalibrasyonunu yapmam nerdeyse 30 dakıka mı alıyor çünkü subab zamanlaması çok değişken ; araç ani fakirleşmelere devamında zenginleşmeye başlıyor ,benzinde bile bu değerler çok değişken bunları lpgye adapte etmek benı oldukça uğraştırıyor ( ki ben bu konuda lpg bayilerine eğitim veren birisiyim) .Bu kadar uğraşı plug and drive gibi üst sınıf bir yazılımla ve de elektronik enjektör ile yapmakta ben zorlanıyorsam ; varın gidin bu yazılımı selenoıd valfli yani yazar kasa mürekkep sistemine sahip bir enjektör ile nasıl yapacaklar bilemiyorum.
Benden söylemesi ,taktir sizlerin.Amaç kimseyi kırmak değil bilgiyi paylaşmak ne de olsa bilgi paylaştıkça değer kazanır.Herkese iyi akşamlar.


yav arkadaşlar o oysa öyle olurdu bu olsa böyle olurdu deyip duruyorsunuz , bu lpg sistemi çok güzelse bu dünyaya rahatmı batıyor benzinli dizel araçlar üretiliyor ? mutlaka 30 bin diyen adamında bir bildiği vardır eyer bildikleri varsa paylaşsınlar neden 30bin ? yada 30binden sonra ne oluyor ?
ayrıca arkadaşlar kullanım farkındanda bahsediyolar . kesinlikle katılıyorum mutlaka fark vardır kullanımdan kullanıma değişir. Bende fd6 var 2011 taktırmadım çünkü zararlı buluyorum lpg yi . gayette sakin kullanıyorum 100 kmdede 6.7yi geçmiyor şehir içi .
ya ne 30,000kmymıs bu sacmalıktan ıbaret bısı benzınlıyle lpg kıyaslarsın amenna tutupta brc atıker dıye kıyaslama yaparsan adam gıbı cıkar savunmanı yaparsın yoksa onu bunu kotulemenın manası yok,,,,
Hocam konuya müdahil değilim ancak verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
Gerçekten bilmediğim şeyleri öğrenmiş oldum.

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #28 : Haziran 29, 2012, 08:48:49 ÖS »
bi teşekürde benden  size bi sorum ocak net bi cevep verirsen sevinirim  yeni kasa city 1.4 i-vitec motora lpg takılmalı takılmamamlımı  forumda daha önce kötü bi örnek vardı 30binde piston kırmış  ben bu sorunun cevabını biliyomda  şöle 1.4 motora 100 beygir yüklenmiş lpg takılı olursa aşırı bi zorlama olcak  ben yakıt değerinden memnunum  çevremde benzinli araç kullanmak göze batıyor  teşhişim doğrumudur  bunun en iyi cevabını siz verirsiniz

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #29 : Haziran 29, 2012, 08:55:07 ÖS »
benim aracım en geç seneye 30,000km olur zaten sizde su 60,000km dekı brc li aracı getirin teste sokalım aracları eğri doğru çıksın ortaya,,benım bundan önceki aracımda fd6 ve atikerliydi vede dıger arkadaslarımdakıde 100,000km ve uzerınde araclar en ufak sıkıntı cıkmamıs bugune kadar bundan sonra ne olcak motorlar yağ mı eksıltmeye baslıcak üzerinde atiker var diye,,lpg bayılerınde duz mantık var hangısının bayısı ıse kar hangı urunde cok ise ondan daha ıyısı yok bu lovato olsun atıker olsun brc olsun zavollı olsun yanı atikeri bu denli kötülemeniz çok saçma..
bu arada benım aracın ayarı toplamda hareket halinde laptopla 5dk sürdü sürmedi
« Son Düzenleme: Haziran 29, 2012, 08:57:14 ÖS Gönderen: ramco 06 »

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #30 : Haziran 29, 2012, 08:57:03 ÖS »
Merhaba ;

1.4 döküm manifoltlu i-vtec ler LPG dönüşümünde oldukça uyumlu ve sorunsuzdur. Önceki i-vteclere göre bu motorda gaz piposu kullanılmamakta ve fakat manifolt sökülerek yapılacak gaz nipeli takma işlemi ile de montaj kusursuz olacaktır.Gönül rahatlığıyla bu araçlarda lpg tercih edebilirsiniz.Tabiki ;
*Doğru Ürün
*Doğru Montaj
*Doğru Kalibrasyon

bi teşekürde benden  size bi sorum ocak net bi cevep verirsen sevinirim  yeni kasa city 1.4 i-vitec motora lpg takılmalı takılmamamlımı  forumda daha önce kötü bi örnek vardı 30binde piston kırmış  ben bu sorunun cevabını biliyomda  şöle 1.4 motora 100 beygir yüklenmiş lpg takılı olursa aşırı bi zorlama olcak  ben yakıt değerinden memnunum  çevremde benzinli araç kullanmak göze batıyor  teşhişim doğrumudur  bunun en iyi cevabını siz verirsiniz

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #31 : Haziran 29, 2012, 08:57:51 ÖS »
Selamlar,saygılar ,iyi akşamlar...

benim aracım en geç seneye 30,000km olur zaten sizde su 60,000km dekı brc li aracı getirin teste sokalım aracları eğri doğru çıksın ortaya,,benım bundan önceki aracımda fd6 ve atikerliydi vede dıger arkadaslarımdakıde 100,000km ve uzerınde araclar en ufak sıkıntı cıkmamıs bugune kadar bundan sonra ne olcak motorlar yağ mı eksıltmeye baslıcak üzerinde atiker var diye,,lpg bayılerınde duz mantık var hangısının bayısı ıse kar hangı urunde cok ise ondan daha ıyısı yok bu lovato olsun atıker olsun brc olsun zavollı olsun yanı atikeri bu denli kötülemeniz çok saçma..
bu arada benım aracın ayarı toplamda hareket halinde laptopla 5dk sürdü sürmedi

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #32 : Haziran 29, 2012, 08:59:18 ÖS »
tipik bir lpg ci örneği daha :)

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #33 : Haziran 29, 2012, 09:13:32 ÖS »
bir bende tam diycektim onceki sayfadan arkadaş lpc diye dogru cıktı :)   ama lpg hakkında acıklamalrı dogru bence  (ASVTEC19)
« Son Düzenleme: Haziran 29, 2012, 09:15:27 ÖS Gönderen: gecetilkisi »

acar

  • İleti: 140
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #34 : Haziran 30, 2012, 10:49:06 ÖÖ »
@RAMCO ;

Senin bu dünya'da yaşadığın gün sayısı kadar benim lpg dönüşümü yaptığım araç var.Bu sebeble söylediklerine dikkat et...  '' adam gıbı cıkar savunmanı yaparsın ''  DEMİŞSİN  Lütfen bu saatten sonra Adamlığı senden öğrenmeyiz,savunma yapacak bir durumda yok ,mahkemede değiliz.Polemiği bırakıp konuya bakarsak .Yazdığınız mesajlara güldüm :) Çünkü komik şeyler yazmışsınız.
Arakadaş demiş ki TÜRK MALI olsun diye Atiker taktırdım.Yahu bir kere bırak tercih ettiğin lpg kitini bindiğin araba ,cebindeki telefon ,kullandığın bilgisayar  vs vs vs hemen hemen herşey ithal,bu mudur milliyetçilik? Ayrıca atikerin kullandığı enjektörler waltek yani ithal selenoıd valfli enjektör ,yazılımı AEB ,ithal yazılım ; yani bu milliyetçilik açısından bakarsak takılan her kitin parası yurt dışına gidiyor.Sonra çıkıp Türk malı diye atiker taktırdım dersen gülerim :)

Bir de neye güldüm .. way ben OBD li atiker taktırdım BRC li eniştem peşimden gelemiyor , ya hu buna da gülünür :) EOBD li Atiker in özelliği ne ? Piyasada bilinenin aksine EOBD Lİ KİTLER MÜŞTERİYİ KANDIRAN ,UYUTAN BİR SİSTEMDİR. EOBD li kit bağlantılarında aracın K-LİNE ya da CAN-BUS özelliğine göre eobd bağlantısı yapılır ,bu bağlantı ile aracın LFT ve SFT değerli anında lpg yazılımında gözükür ve bu değerlere göre ayar yapılır fakat EOBD aktif edildiğinde sistem ayarı yapan ustaya şunu sorar ;
*Sadece LPG de mi ?
*Herzaman mı ?

Bu soru nedir biliyor musunuz ? Araç herhangi bir neden dolayı arıza lambasını yaktığında sistemin sürücünün bu arızayı görmeden kayıtlı arızayı silmesidir.Örneğin araç p0401 -402 ....P404 gibi silindir tekleme arızası verdi ya da P0171 ya da P0172 Fakir - Zengin yakıt karışım arızası verdi ama OBD li akıllı kitlerde siz bu arızayı görmeden sistem otomatik olarak bu arıza kodlarını silecektir yani SÜRÜCÜYÜ UYUTACAKTIR. Sonra araç sahibi de çıkıp vay benım kıtım obd li kesinlikle arıza lambası yakmıyor diye övünecektir ; işte buna gülünür :)

Konu atiker ile BRC yi kıyaslamak değil zaten her ikisi farklı kulvarların ürünleri kıyaslama yapmak zaten mantıklı olmaz.Honda ile Cherry yi kıyaslamak gibi bir şey ama her ikisinin de müşterisi farklı ; isteyen istediğini tercih eder ,kimse de karışamaz.

Diğer konu olan 30.000 km konusu teknik bir konu , burda uzun uzadıya anlatmaya kalkarsak sayfa sayfa yazı yazmam gerek.
Özetle yeni civiclerin motor yapıları ile bir önceki civiclerin motor yapıları oldukça farklı bu araçlarda Tekrar söylüyorum ; atiker ya da batiker ya da xtiker farketmez tüm selenoıd valfli enjektör kullanan alt sınıf lpg sistemlerini yeni civice montaj yaptırısanız 30.000 km sonra üst kapağı açtırdığınızda subabların bastığı baga yüzeylerinde büyüme ve silindir kapağında çökme meydana geldiğini görebilirsiniz.Bu araçların yanma oranları çok hassas ; basit bir örnek verecek olursam 2011 model i-vtec civic'in lpg kalibrasyonunu EOBD cihazı kullanarak yolda 10 dakıka içerisinde tamamlarım.Bu kalibrasyon o kadar hassas olur ki LFT(long fuel trim)  ve SFT (short fuel trim) değerleri nerdeyse 0.0 (sıfır nokta sıfır ) değerine gelir ki bu değerler 0 hata demektir ki araç bunu benzinde bile zor yakalar fakat yeni civic'in lpg kalibrasyonunu yapmam nerdeyse 30 dakıka mı alıyor çünkü subab zamanlaması çok değişken ; araç ani fakirleşmelere devamında zenginleşmeye başlıyor ,benzinde bile bu değerler çok değişken bunları lpgye adapte etmek benı oldukça uğraştırıyor ( ki ben bu konuda lpg bayilerine eğitim veren birisiyim) .Bu kadar uğraşı plug and drive gibi üst sınıf bir yazılımla ve de elektronik enjektör ile yapmakta ben zorlanıyorsam ; varın gidin bu yazılımı selenoıd valfli yani yazar kasa mürekkep sistemine sahip bir enjektör ile nasıl yapacaklar bilemiyorum.
Benden söylemesi ,taktir sizlerin.Amaç kimseyi kırmak değil bilgiyi paylaşmak ne de olsa bilgi paylaştıkça değer kazanır.Herkese iyi akşamlar.


yav arkadaşlar o oysa öyle olurdu bu olsa böyle olurdu deyip duruyorsunuz , bu lpg sistemi çok güzelse bu dünyaya rahatmı batıyor benzinli dizel araçlar üretiliyor ? mutlaka 30 bin diyen adamında bir bildiği vardır eyer bildikleri varsa paylaşsınlar neden 30bin ? yada 30binden sonra ne oluyor ?
ayrıca arkadaşlar kullanım farkındanda bahsediyolar . kesinlikle katılıyorum mutlaka fark vardır kullanımdan kullanıma değişir. Bende fd6 var 2011 taktırmadım çünkü zararlı buluyorum lpg yi . gayette sakin kullanıyorum 100 kmdede 6.7yi geçmiyor şehir içi .
ya ne 30,000kmymıs bu sacmalıktan ıbaret bısı benzınlıyle lpg kıyaslarsın amenna tutupta brc atıker dıye kıyaslama yaparsan adam gıbı cıkar savunmanı yaparsın yoksa onu bunu kotulemenın manası yok,,,,

hocam çok teşekkürler bukadar insandan beklediğim tek şey buydu bilgi almak millet abuk sabuk polimiğe girmekten adamlıktan konuşmaktan başka birşey bilmiyor sanki benzinle lpgyi karşılaştırıyoruz haklısın , i vtec çok değişken bir motor ve kesinlikle söylediklerinden sonra tüp taktırmıycam. Saygılar iyi sürüşler dilerim asvtec19

redmoon

  • İleti: 312
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #35 : Haziran 30, 2012, 11:55:46 ÖÖ »
aracım 1.8 140 ps, Brc lpgli, lpgyi 2008 yılında  taktırdım, aracım 10.000 kmdeydi, şu an 120.000 kmde. kesinlikle herhangi bir sıkıntı ve arıza yaşamadım ve çokta memnunum, 110.000 kmyi benzinle kullanmakla lpg arasında farkı siz hesaplayın, böyle sözlere kanmayın, aracım daha 1 defa arızadan servise gitmedi(maşallah) her 20.000 bakımda düzenli subap ayarı yaptırırım ve şu an motorum %90 civarında, inanmayan varsa gelsin begeyi veriym.  atiker konusuna gelincede bir çok aracımız var ve atikerden kesinlikle memnun değiliz, arada çok fark var. işçilikten kaynaklı belki ama atiker performans olarak geride kalıyor.
« Son Düzenleme: Haziran 30, 2012, 11:57:53 ÖÖ Gönderen: redmoon »

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #36 : Haziran 30, 2012, 12:02:31 ÖS »
bu yorumdan sonra anlaşılan çelişkiler ortaya çıktı  avtec19 bu konuyu iyice bi açsan  bazı arkadaşlar lpg takmaktan vazgeçiyor   i-vitec in çok dğişken bir motor demen kafaları karıştırdı  bu konuya açıklık getirmeni bekliyoz

acar

  • İleti: 140
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #37 : Haziran 30, 2012, 12:33:32 ÖS »
bu yorumdan sonra anlaşılan çelişkiler ortaya çıktı  avtec19 bu konuyu iyice bi açsan  bazı arkadaşlar lpg takmaktan vazgeçiyor   i-vitec in çok dğişken bir motor demen kafaları karıştırdı  bu konuya açıklık getirmeni bekliyoz

i-vtec motor değişken derken benim anladığım bu özelliği yani kademe kademe subapların değişmesi :


i-VTEC sisteminin en önemli özelliği ve diğer VTEC sistemlerinden farkı, supap zamanlamasının sürekli değişken olmasıdır. VTC (Variable Timing Control - Değişken Zamanlama Kontrolü), motorun çalışması sırasında emme ve egzoz supapları arasındaki supap bindirmesini ayarlayan/değiştiren bir mekanizmadır. VTC ile birlikte i-VTEC, VTEC sistemlerinin en büyük dezavantajı olan orta devir bandındaki güçsüzlüğü ortadan kaldırmıştır. i-VTEC, VTEC-E ve VTEC sistemlerinin bir kombinasyonunu kullanmaktadır. Bu kombinasyon, motorun 12 supapla ekonomi modunda ve 16 supapla güç modunda çalışabilmesini sağlamaktadır.

Emme kam miline takılan VTC hareketlendiricisi, motorun yüküne bağlı olarak sürekli değişken supap zamanlamasını sağlaması için yağ basıncı tarafından kontrol edilir. VTC mekanizması, şekilde görülmektedir. Bu sistemde temel fikir, kam milini bağlı olduğu dişliden ayırmak, tabla (mavi renkle gösterilmiştir) ile birbirlerine göre izafi hareketlerini sağlamak, motorun yük ve gaz pedalı durumuna göre değişken zamanlamayı gerçekleştirmektir


İ. VTEC Mekanizması


i-VTEC sisteminde, değişken supap zamanlamasını sağlamak için tabla üzerinde dişli çark mekanizması kullanılmaktadır. Kam mili dönme yönünde ilerlerken, eğer supap zamanlamasında avans verilmesi istenirse, tabla kam milini kam dişlisinden ayırır, kam miline kilitlenir ve dişli ile aynı yönde dönerek mili olması gereken açı değerinden daha büyük bir değere getirir. Eğer supap zamanlamasında gecikme yapılması istenirse, tabla kam milini yine kam dişlisinden ayırır, kam miline kilitlenir ve dişli ile ters yönde dönerek mili olması gereken açı değerinden daha küçük bir değere getirir. Supap zamanlamasının değişkenliği bu şekilde sağlanmaktadır. VTC mekanizması, supap zamanlamasını avans veya rötar durumlarında 250 değiştirebilmektedir. VTC elektronik kontrol ünitesi, motor devrini, kam mili ve gaz kelebeği pozisyonunu, ateşleme zamanını ve motorun egzoz durumunu sürekli kontrol ederek gerekli supap zamanlamasını belirler. i-VTEC için 4 kademe bulunmaktadır. 1., 2. ve 3. kademelerde, supapları düşük miktarda açan kam profilleri devrededir. 4. kademedeyse, supapları yüksek miktarda açan kam profilleri devrededir. i-VTEC motorlarda sadece emme kam milinde VTEC sistemi mevcuttur.

1., 2. ve 3. kademelerde emme supaplarından biri hareketsiz kalmaktadır. Bu, VTEC-E’deki 1 emme supaplı çalışma durumuna benzemektedir. 1 emme supabı hareketsiz dururken, diğeri açılmaktadır. Bu şekilde, hava akımı üzerinde bir türbülans efekti oluşturulmasına, fakir yanma ve rölanti devirlerinde 20:1’den büyük hava-yakıt oranlarına kullanılmasına fırsat vermektedir.

i-VTEC motorun çalışma kademeleri

1. kademe, motorun elektronik kontrol ünitesinin 20:1’den yüksek hava yakıt oranlarını kullandığı fakir yanma modudur. VTC, emme/egzoz supap bindirmesini minimuma getirir. 1. kademe, sadece fakir yanma modunda ya da düşük oranlı kelebek pozisyonlarında kullanılır. Elektronik kontrol ünitesi, yüksek oranlı kelebek pozisyonları için 3. kademeyi devreye sokar. 2. kademede, fakir yanma modunu terk edip 14.7-12:1 hava-yakıt oranlarına geri dönebilmektedir ve supap bindirmesini maksimuma çıkarabilmektedir. Bu şekilde EGR efekti artırılmakta ve emisyonlar iyileşmektedir. 3. kademe kontrol ünitesinin, emme/egzoz supaplarının açılmasını ve bindirmesini motor devrine bağlı ve dinamik olarak değiştirdiği bir durumdur. Burada motor devrinin düşük fakat gaz kelebeğinin yüksek oranda açık olduğu durumlar geçerlidir. Yavaş çalışma devirleri; ideal çalışma şartlarının geçerli olduğu düşük devirler, kapalı ya da kapalıya yakın gaz kelebeği pozisyonları anlamına gelir. Bu durum, eğimi sıfıra yakın yol kullanımlarında, sabit hızda kullanımlarda da geçerlidir. 4. kademe, devir yükseldiğinde ve gaz pedalına sonuna kadar basıldığında aktif hale gelir. Bu modda, emme kam milinin supaplarını yüksek oranda açan kamları devreye girer, motor 16 supap moduna geçer. Supapların açık kalma süreleri ve liftleri artar. VTC, istenilen güç miktarını ve optimum emme/egzoz supap zamanlamasını ve bindirmesini elde etmek için emme kam milini dinamik olarak değiştirir.


i-VTEC sistemine sahip 2,0 litrelik motorun (K20A) güç - tork eğrisi

acar

  • İleti: 140
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #38 : Haziran 30, 2012, 12:36:35 ÖS »
redmoon kanmakla ne alakası var adam burda malmı satıyor bize adam gibi tekniğiyle birlikte anlatmış öyle faso fiso gel belgeleri gösteriyim demiyor . lütfen saygılı olalım nekadar meraklısınız polimik yaratmaya .

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #39 : Haziran 30, 2012, 12:40:24 ÖS »
bu b,lgi için saol aydınlatıcı olmuş benim öğrenmek istediğim bunun lpg le ilişkisi i-vitec çalışmas prensibine etkileri
« Son Düzenleme: Haziran 30, 2012, 12:42:15 ÖS Gönderen: alimagar »

ZAFER_37

  • İleti: 466
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #40 : Haziran 30, 2012, 12:42:02 ÖS »
ya arkadaşlar milletin kafasını allak bullak ediyosunuz sırf bende bu olumsuz lpg yorumlarında dolayı 5 ay bekledim ondansonra lpg taktırdım şimdi bin pişmanım keşke bayiden çıkarmadan lpg taktırsaydım diye ,inanın gayet memlunum benzine göre azda olsa çekişten düşüş var tahmini %5 civarında diyebilirim.Kendi fikrimce araç lpgdeyken fazla sıkıştırmak doğru değil buna dikkat ederek kullanıyorum ,yağını,filtresini zamanında değiştirme ve 20000 km de bir sibop ayarı kontrolü yaptırırsak yıllarca sorunsuz olarak kullanırız diye düşünüyorum ,yakıt değerim şuan şehir içi 11 litre \ 100 km         buda 22-23 krş civarı bi yakıt sarfiyatına denk geliyor ,lpg deyken benzin tüketimi ise (tabi stop etme -sıkıştırma-sürekli kullanmaya göre değişir) her 100 kmde 1-1.5 litre arasında olduğunu tahmin ediyorum .

acar

  • İleti: 140
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #41 : Haziran 30, 2012, 01:38:19 ÖS »
bu b,lgi için saol aydınlatıcı olmuş benim öğrenmek istediğim bunun lpg le ilişkisi i-vitec çalışmas prensibine etkileri

Teşekkürler anladığım kadarıyla sonuçta lpg makina hani anlayamazki honda ne zaman ne subap açıyor yani , örnek verirsek bu lpgler standart sonuçta mesela bir hondayla , başka bir aracın yakması yada kullandığı teknolojiler farklı , e durum böyle olunca ona göre doğru bir şekilde işini bilen bir usta ile iyi tasarlanmış bir yazılım ile bunun ayarlanması lazım.Galiba 2011 i-vtec lerde bunun ayarlanması zor yada hondanın parçaları buna göre tasarlanmamış.yinede yukarda daha teknik ve uğru şekilde ASVTEC19 anlatmış.

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #42 : Haziran 30, 2012, 01:54:31 ÖS »
Merhaba Arkadaslar ;
Acar tam olarak ne anlatmak ıstedıgımı ozetlemıs.
2012 son kasa Cıvıcler ıle bır oncekı Cıvıclerı karıstırmayalım.2011 I-vtec cıvıcler Lpg ıle tam uyumludur.Son kasa 2012 Cıvıcler bır oncekı I-vteclere gore Lpg konusunda daha hassastır.Muhakkak bu araclarda ust sınıf urun ve tecrubelı bır Lpg servısı tercıh edılmelıdır.Montaj sonrası yapılacak olan Lpg yol ayarı onemlıdır.Suan cep telefonundan yazıyorum bırazdan bu yol ayarından kastım ne onu PC den baglanıp anlatayım.

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #43 : Haziran 30, 2012, 02:05:50 ÖS »
Merhaba Arkadaslar ;
Acar tam olarak ne anlatmak ıstedıgımı ozetlemıs.
2012 son kasa Cıvıcler ıle bır oncekı Cıvıclerı karıstırmayalım.2011 I-vtec cıvıcler Lpg ıle tam uyumludur.Son kasa 2012 Cıvıcler bır oncekı I-vteclere gore Lpg konusunda daha hassastır.Muhakkak bu araclarda ust sınıf urun ve tecrubelı bır Lpg servısı tercıh edılmelıdır.Montaj sonrası yapılacak olan Lpg yol ayarı onemlıdır.Suan cep telefonundan yazıyorum bırazdan bu yol ayarından kastım ne onu PC den baglanıp anlatayım.

bu yüzdenmi honda serviste lpg takmaktan vazgeçti yeni civicler için

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #44 : Haziran 30, 2012, 02:40:45 ÖS »
Merhaba Arkadaşlar ;

Lpg sistemlerinin mantığını anlayabilmemiz için öncelikle aracımız benzinde nasıl çalışıyor bunu anlamamız gerekiyor.Çok fazla teknik kelime ve detaya girmeden basit açıklamalarla konuyu anlatmaya çalışayım.Aracımız benzinde çalışırken bir çok sensörden veri alır.Bu sensörlerden (motor ısı sensörü ,hava emiş sensörü ,manifolt basınç sensörü, oksijen sensörü... vs vs vs ) aldığı verilere göre motora yakıt püskürtülür.Örneğin kışın motor -20 derecede iken motor ısı sensörü bu veriyi benzin ECÜ süne yolar ve Ecü anlar ki fazla bir yakıta ihtiyaç var ,bu durumda motora gönderilen yakıt miktarı değişir.Yani basitçe biz neden yazın T-SHORT giyiyoruz ya da neden sıcakta daha fazla su içiyoruz ... aynı mantıkla örnekleyebiliriz.
Benzin ecüleri bu verileri toparlayarak yanma odasına yakıt püskürtür ,motorda yanma meyda gelir ve yanan gaz en son nerden çıkar ? Eksozdan.Eksozdan çıkmadan önce yanma durumunu ölçen bir sensör var ,bu sensörün ismi oksijen sensörüdür.Oksijen sensörü motordaki yanmanın durumunu ölçer ve aracın benzin ecüsüne bu değeri gönderir.Örneğin oksijen sensörü motordaki yanma oranını ölçtü , yanma oranı %3 fazla(zengin) olsun.Bu durumu aracın benzin ecüsüne bildirir ve benzin ecüsü bu veriyi aldıktan sonra bir sonraki döngüde yakıtı %3 az gönderir ,motorda yine yanma meyda gelir oksijen sensörü yanma oranını ölçer ve bu sefer -%2 kısık (fakir) olduğunu yine benzin ecüsüne gönderir ,benzin ecüsü bir sonraki döngüde yakıtı %2 açar ve bu döngü sürekli böyle devam eder.Yani OEM benzin ecüsü yanma oranını sürekli bir aralığın içinde tutmaya çalışır .Bu oran araçtan araca ,motordan motora göre değişir.

2000 model bir civicte bu hata oranı +- 20 ise 2010 honda'da bu oran +- 10 dur. Yani yeni nesil motorlarda hatayı kaldırma aralığı ve buna bağlı olarak motor yapıları günden güne hassaslaşmaktadır.Bu olayı ben hep şu şekilde özetliyorum.Kimi insana LAAAN dersiniz çok kızar ,sinirlenir bu arkadaşın hatayı kaldırma oranı dardır ; kimi adama hakaret edersiniz gülüp geçer bu adamın hatayı kaldırma aralığı oldukça geniştir :) araçların EURO 3 EURO 4 EURO5 motor olmalarını da bu örneğe benzetebiliriz.Euro5 motorların emisyon oranları günden güne hassaslaşmakta ,hatayı kaldırma aralıkları iyice daralmakta ,işte bu sebeblerden dolayı yeni nesil araçlarda lpg kaynaklı sorunlar artmakta.

Konuya tekrar dönüş yaparsak ; yukarda gördüğümüz gibi OEM Benzin ecüsü sürekli bir aralıkta yanmayı kontrol ediyor ve yanma oranları bu aralığın içinde kaldığı için sistemde herhangi bir arıza meydana gelmiyor.Şimdi benzinli bir araca lpg montajı yapalım...

NOT :10 DAKIKA ARA :)Birazdan yazmaya devam edeceğim

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #45 : Haziran 30, 2012, 02:43:46 ÖS »
Hayır dostum ;

Honda lpg projesinden vazgeçmedi sadece aracında ve lpg montajında değişikliklere gitti.Nedir bu değişiklikler ;

Gaz piposu yerine aracın kendi emme manifoltunda orjinal gaz girişleri
Oem map ve kontak elektiriği için lehim yerine ana tesisat üzerinde soketli kablo demeti
Tampona takılan dolum ucu yerine benzin depo kapağına takılacak ince uçlu dolum.

Yani yeni civicler LPG ile (BRC HONDA KİT) Tam uyumlu hale getiriliyor

Merhaba Arkadaslar ;
Acar tam olarak ne anlatmak ıstedıgımı ozetlemıs.
2012 son kasa Cıvıcler ıle bır oncekı Cıvıclerı karıstırmayalım.2011 I-vtec cıvıcler Lpg ıle tam uyumludur.Son kasa 2012 Cıvıcler bır oncekı I-vteclere gore Lpg konusunda daha hassastır.Muhakkak bu araclarda ust sınıf urun ve tecrubelı bır Lpg servısı tercıh edılmelıdır.Montaj sonrası yapılacak olan Lpg yol ayarı onemlıdır.Suan cep telefonundan yazıyorum bırazdan bu yol ayarından kastım ne onu PC den baglanıp anlatayım.

bu yüzdenmi honda serviste lpg takmaktan vazgeçti yeni civicler için

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #46 : Haziran 30, 2012, 02:49:57 ÖS »
forumlar gerçek anlamda işe yaramaya başladı böle bilgiler nerden öğrene bilirdik  hayranlıkla  takibe devam ediyorum  >=ok

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #47 : Haziran 30, 2012, 03:23:08 ÖS »
Tekrar Merhaba ;

Araca lpg dönüşümünü gerçekleştirdik Sistem otokalibrasyon ile benzin işletim sisteminden aldığı bazı verileri yorumlayarak LPG de bir yakıt haritası oluşturdu ve aracımız artık LPG ile çalışmakta.Araç lpg de çalışırken benzin enjektörlerinin elektiriği kesildi yani benzin enjektörleri uyutuldu ve fakat araçtaki tüm sensörler yine devrede .OEM Benzin ecüsü hala çalışmakta ve aracın benzin ile devam ettiğini düşünmekte fakat araca artık sadece LPG gönderilmekte.Oksijen sensörü yine devrede (yukarda ne işe yaradığını anlatmıştım) ve yanma oranlarını yine ölçmekte.Motora LPG gönderilmeye devam ediyor ve sensör motordaki yanmayı ölçüyor ve bir bakıyor yanma oranı %-20 fakir ,bu durumu hemen aracın benzin ecüsüne bildiriyor ,benzin ecüsü bu veriyi öğrenince araca %20 fazla yakıt gönerilmesi gerektiğini düşünüyor ve benzin enjektörlerine bu sinyali yolluyor fakat araç lpg de olduğu için yakıt artmıyor ,motor hala fakir karışım ile çalışmaya devam ediyor ,oksijen sensörü yine ölçüme devam ediyor ve bakıyor ki yanma oranı hala %-20 fakir bu durumu yine benzin ecüsüne bildiriyor ,benzin ecüsü yanma oranını artırmak için yakıtı %20 artırmalıyım diyor ama ne fayda !!! Lpg ye müdehale edemiyor ve bu durumda motor %_20 fakir karışım ile çalışmaya devam ediyor.Böyle bir durumda motorda 2 temel sorun meydana geliyor ; bunlardan birincisi mekanik sorun ,diğeri ise elektronik sorun .

1.Mekanik Sorun : ( Basit ifadeler ile anlatacağım ,lütfen biri çıkıp vay ısı ayrı vay sıcaklı ayrı , bu terimler yanlış demesin)
Yanma odasında bulunan  emme ve eksoz subablarının bu odada meydana gelen ısıya belli bir dereceye kadar mukavemet etme durumu var.Araçlardaki bu subablar günden güne hassaslaşmakta ,çünkü emisyon oranları hassaslaştıkça araç üreticilerinin de kullandığı malzemeler farklılık göstermeye başlıyor.2000 model bir aracın kullandığı subab ile 2012 model bir aracın kullandığı subabların yapıları birbirinden farklıdır. Konuya dönecek olursak örneğin araç benzinde iken yanma odasının ısısı en fazla 80 derece olsun :P subabların ise ısıya dayanma derecesi 100 derece olsun , araç benzinde iken yanma oranı 80 dereceyi geçmediği için subablarda ,subab yataklarında vs vs herhangi bir sorun meydana gelmiyor ; araç LPG de iken lpg nin doğası gereği bu ısı 90 dereceye çıkacaktır ve fakat subabın dayanma derecesi 100 olduğu için herhangi bir sorun meydana gelmeyecektir ; fakat yukardaki örnekte olduğu gibi şayet gaz ayarı yanlış ise yanma odasının ısısı fakir karışımdan dolayı artacaktır ve 90 drece olması gereken ısı 110 dereceye çıkacak ve subablar zamanla aşınacaktır.Böyle bir durumda motor ömrümüz zamanla kısalacaktır.

2.Elekronik Sorun : Benzin Ecülerinin 2 temel hafızası ya da yakıt döngüsü vardır .Bunlar LFT /Long Fuel Trim) ve SFT dediğimiz Short Fuel Trimlerdir.Yani kısa yakıt döngüsü ve uzun yakıt döngüsü .Basitçe kısa yakıt döngüsü SFT biraz önceki örnekte anlattığım anlık olarak değişen oksijen sensörünün benzin ecüsüne gönderdiği verilerdir ; yani yakıt +3 fazla - 2 kısık vs vs
Uzun yakıt döngüsü ise LFT benzin ecüsünün bu anlık değerlere göre yani SFT ye göre belirlediği temel değerdir.Sorunsuz çalışan bir araçta LFT ve SFT +- 5 aralığındadır. Fakat yukardaki örnekte ne olmuştu ??? araç %-20 fakir ile çalışmaktaydı ,bu durumda benzin ecüsü yakıtı %20 açmalıyım ,açmalıyım ,açmalıyım ,açmalıyım diyordu fakat açamıyordu bu durumda %+20 açmalıyım değerini LFT değeri olarak algılıyor ve kaydetmiş oluyordu.
Şimdi bir adım daha ileri gideceğiz.Motorları open loop ve closed loop denilen iki döngüsü var yani açık döngü ve kapalı döngü .Kapalı döngüde motor sürekli oksijen sensörünün verilerini dikkate alarak yakıt düzenlemesi yapar fakat open loopta araç oksijen sensörünün değerlerine göre değil LFT ye göre yakıt düzenlemesi yaparçPeki araç ne zaman opeen loop'a geçer? Genelde siz araca ani dip gazlar yaptığınızda ya da sabah soğuk motorda araç open loopta çalışır yani bu iki durumda da yakıt ayarı yapamaz çünkü ayar yapayım derken motora zarar verebilir.Özetle daha önceki sağlıklı değer olan LFT yi kullanır ,burdan da anlıyoruz ki araçların bir tane LFT değeri olmaz ,birden çok LFT değeri olacaktır yani aracın çalışma durumuna göre LFT değerleri farklılık gösterir ,rolantide LFT farklı ,hareket halinde LFT farklı dip gaz yaptığınızda LFT farklıdır.
Yukardaki örneğe döncek olursak %20 LFT değerine sahip bir araç ( ki bu değere yanlış lpg kalibrasyonu neden olmuştu) sabah soğuk motorda çalıştırıldığında birde araca gereksiz yere %20 fazladan benzin gönderecek ve arac bu fazla benzinden dolayı boğulacak gaz yemeyecek ve hatta hareketv edemeycektir ,araç lpg ye geçtiğinde bir anda roketleyecek bütün sorunlar ortadan kalmış gibi gözükecek ama sorun büyük!!!Araç sahibi lpg montajı yaptırdığı yere gidecek ; Usta bu araba sabahları gaz yemiyor diyecek ... Usta ise abi bu sıralı gazzz ; sabah benzinle çalışır beni alakadar etmez gaza geçince sorun var mı diyecek ; müşteri gaza geçince sorun yok sabah var dediğinde abi sen ozaman arabanı servise göster diyecek.Müşteri servise gidecek ; servisteki usta LFT yi Sft yi nerden bilsin ,o parça değiştirmekle ustalığı kazanmış!!! Abi bu araba gazlı gazı söktür öyle bakayım diyecek ; müşteri ortada top olacak ,bir o taraf bir bu tarafa gidecek ama çözüme ulaşamayacak!!!!

Peki ne yapılması gerekiyor ????

Not: Onu da daha sonra yazayım yoruldum :)

_mecem_

  • İleti: 58
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #48 : Haziran 30, 2012, 03:33:47 ÖS »
Sayın ASVTEC19 keyifle okuyoruz elinize sağlık

ZAFER_37

  • İleti: 466
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #49 : Haziran 30, 2012, 05:15:11 ÖS »
ASVEC19;
 ellerine sağlık döktürmüşsün yine,ben bişey sormak istiyorum lpg sistemim BRC ben ayara gittiğimde adam takıyo bilisayara seçiyo ordan TEST mi öyle bişey ondan sonra gaza-bas çek olayları filan var ,sonra sistem okey diyo olay tamam bunun yapılışı heryerde böylemidir.