"LPG kullanımının en önemli avantajı ekonomik olmasıdır.
Aynı zamanda, LPG benzine kıyasla daha temiz olması nedeniyle motordaki aşıntı ve çatlaklar daha az olmakta bunun sonucu olarak da motorun ömrü uzamaktadır
[19-21]. Bununla birlikte bir kısım kaynaklar bu yakıtın kuru yakıt olması nedeniyle aşınmayı artırmaya sebep olduğu üzerine sonuçlar vermektedir
[18,22]. LPG, egzoz emisyonları yönünden diğer yakıtlara göre daha temizdir. Araştırmalar [19-22] modern bir motorun yakıt sisteminin LPG kullanımına dönüştürülmesiyle; yaklaşık olarak NOx emisyonlarında %34, CO2 emisyonlarında %15 azalma olurken, HC emisyonları ise en az düzeye inmiştir. İçingür ve Haksever, içten yanmalı motorlarda sıvılaştırılmış petrol gazının yakıt olarak kullanılması sırasında karşılaşılan problemleri incelemişlerdir [21].
Dört silindirli, dört zamanlı buji ile ateşlemeli bir motorda LPG yakıt sistemi dönüşümü yapılmış ve motor karakteristikleri incelenmiştir. Deney sonuçları, LPG ile çalışan motorun maksimum tork değerlerinin benzinli motora göre daha düşük olduğunu göstermiştir. Egzoz emisyonu değerleri benzine göre daha düşük olmuştur."
yukarıdaki paragraf bahsettiğim tezden yapılan deney sonucu kısmından alıntıdır. detaylı grafiklerde mevcut. donanımhaberde lpg motor ısısı ile ilgili bi başlık var. orada bu tezin detayları ve üniversiteden termodinamik konusunda uzmanlığı bulunan kişilerinde yeraldığı bir tartışma var.oradan takip edebilirsiniz. tabi bazı arkadaşlar bu veriler yerine bizim sanayideki şeyhmuz ustanın söylediklerini daha bilimsel bulsalarda biz deneyler sonucu bulunan bilimsel veriyi çürütmenin tek yolunun başka bir bilimsel çalışma yapmak olduğunu kabul ederiz.
saygılarımla....