Gönderen Konu: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM  (Okunma sayısı 56349 defa)

saday20

  • İleti: 156
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #100 : Temmuz 20, 2012, 07:16:19 ÖÖ »
Atiker safe fast OBDII



saday20

  • İleti: 156
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #101 : Temmuz 20, 2012, 07:17:52 ÖÖ »
Sisteminiz ne marka?

@Serkan SS;
Dusuncelerıme tercuman olmussun tesekkurler.Selamlar...
Yukarıda anlattığınızda "eobd aktif edildiğinde ayarı yapana program sorar" demişsiniz, ben kaç kere ayar yaptım bu soruyu yada bu tip bir menüyü program da göremedim, bu sorunun sorulması için ne yapmak gerekiyor biraz konuyu açıklarmısınız.
Atiker safe fast obdII

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #102 : Temmuz 20, 2012, 08:24:59 ÖÖ »
Atıker OBD2 de sıstem aktıf edıldıgınde yukardakı soruyu sormaz , dogrudan sıstem devreye gırer ve herhangı bır arıza durumunda sız arızayı farketmeden arıza lambanız otomatık sılınır.Yukarda bahsettıgım soru( Her zaman , LPG ıken ) MTM Srl nın OBD sıstemlı urunlerının yazılımında cıkar.

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #103 : Temmuz 20, 2012, 04:45:16 ÖS »
bende obd yok. arıza lambası yakmıyor.. bundan ayarları iyi yapılmış sonucunu çıkartabilirmiyiz.

mali_vet

  • İleti: 168
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #104 : Temmuz 20, 2012, 11:32:31 ÖS »
ramco 06 aracın benzin sarfiyafının resmini cekip atiker süper demişssin bi alaka kuramadım arabaya 6.7 lt yaktıran atiker diil o deger benzinde gitseydi aracın yakacagı degerdir.

ASVTEC19 verdigin bilgiler icin tesekürler. gercekten biraz geniş bakış açılı birinin taktir edecegi bilgiler bizler bu bilgilere nereden ulasabilecegimizi bile bilmiyoruz çünkü :)

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #105 : Temmuz 21, 2012, 12:32:58 ÖÖ »
ramco 06 aracın benzin sarfiyafının resmini cekip atiker süper demişssin bi alaka kuramadım arabaya 6.7 lt yaktıran atiker diil o deger benzinde gitseydi aracın yakacagı degerdir.

ASVTEC19 verdigin bilgiler icin tesekürler. gercekten biraz geniş bakış açılı birinin taktir edecegi bilgiler bizler bu bilgilere nereden ulasabilecegimizi bile bilmiyoruz çünkü :)
herseyı ne cok bılıyorsunuz yaws benden daha ıyımı bılıceksın benım aracın yakıtını en ufak sapma bile yok aldıgım lpg ıle aracın göstergesı ne guzel tutuyor sansa bak,en az 10 depo oldu hepsındede test ettım sonuc aynı sehır içi arac 8,5 lt gosterıyor ben lpg yakıyorum benzın fıyatıylamı carpayım

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #106 : Temmuz 21, 2012, 09:13:19 ÖS »
Malı_vet 'ın dedıgı gıbı yol bılgısayarındakı verıler benzın enjeksıyon tetıkleme surelerıne aıt ortalama yakıt verısıdır, Lpgdekı tuketım bu verılerın %15 - %20 fazlasıdır.Selamlar...

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #107 : Temmuz 21, 2012, 10:20:59 ÖS »
Sehir ici 8.5 9 arasi yakit tuketimi lpg fiyati 2 tl aracin yakiti 17 19 kurus benim yol bilgisayari bozuk o zaman ama hesap tutuyor ne kadar ilginc

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #108 : Temmuz 21, 2012, 10:26:38 ÖS »
Malı_vet 'ın dedıgı gıbı yol bılgısayarındakı verıler benzın enjeksıyon tetıkleme surelerıne aıt ortalama yakıt verısıdır, Lpgdekı tuketım bu verılerın %15 - %20 fazlasıdır.Selamlar...
benzin enjeksiyonundan aliyordur bilgiyi itirazim  yok benim gostergedeki lt hesabi lpg de dogru cikiyor yanlislik nerede onu aciklayin %15 % 20 fazla degil yani fd6 aracimda %15 civari fazlaydi

mali_vet

  • İleti: 168
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #109 : Temmuz 21, 2012, 11:41:33 ÖS »
abi ne diyeyim ya bütün mükemmellikler seni bulmus yada marka fanatizmini abarttın ilk defa senden duydum benzin ortalaması ile lpg ortalamasının aynı oldugunu yani lpgnin dogasına ve fizik kurallarına aykırı bir durum gibi geldi bana ama yalan söylicek halinde yok. Allah kaza bela vermesin.
« Son Düzenleme: Temmuz 21, 2012, 11:44:21 ÖS Gönderen: mali_vet »

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #110 : Temmuz 22, 2012, 12:36:53 ÖÖ »
Kardes ankarada gidip geldigim yol sabit 8.5 lt 9 arasi yazarken yaptig yol la aynen tutuyor en az 10 dur denemem atikerle alakam yok her kiti kullanim dream aracim vardi 6 lt yazioken 10 lt cikiodu oda atikerdi tutmuyordu

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #111 : Temmuz 22, 2012, 03:02:22 ÖS »
Merhaba ;
LPG ile benzin farklı karakteristikte yakıtlardır. LPG' nin volumetrik verimi benzinden daha düşük olduğundan LPG' li araçlar benzine göre litre bazında daha fazla yakıt harcarlar.
Örnek olarak Benzin- LPG hesaplaması şöyle yapılır:
Benzin Alt kalorifik Gücü: 32.3 MJ/Dm3
LPG Alt kalorifik Gücü : 25.60 MJ/Dm3
Teorik yakıt eşdeğerlilik Katsayısı : 32.3/25.6= 1.26
Çıkan Rakam verimlilik katsayısı ile çarpılır (1,26x0,95=1,20)
Buradan 100 Km de 10 Litre benzin tüketen bir aracın LPG' de volumetrik olarak %20 daha fazla LPG tükettiği görülür. 10 litre benzin harcayan araç, 10 litre LPG harcar demek teknik ve bilimsel olarak kandırmacadır. Böyle bir şey fiziksel olarak mümkün değildir.Bıgılerınıze...

chevasil

  • İleti: 1453
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #112 : Temmuz 23, 2012, 11:30:02 ÖÖ »
lpg benzıne gore en az 2 lt daha fazla yakıyor.

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #113 : Temmuz 23, 2012, 04:22:25 ÖS »
Yüksek devirlerde bu fark dahada artar. Belki arkadaş 3000 deviri pek geçmiyordur. O yüzden lpg ile benzin arasındaki az farkı ölçemiyordur. Çünkü lpg düşük devirlerde tork üretirken devir yükseldikçe tork eğrisi yerlerde sürünmekte. Aradaki farkı lpg pompası daha fazla gaz pompalayarak çözmeye çalışır ama bu yakıtın çoğu torka dönüşemez maalesef. Yüksek devirlerde lpg benzzin arası fark artmakktadır. Hatta gazi ünv de bu konuda yapılan bi tez çalışmasında lpg nin en optimum çalışma devrinin 2500-3000 arası olduğu , 4500 devirin üstünde lpgdeki yakıt artışı yüzünden benzine karşı avantajını yitirdiği sonucuna varılmış.isteyenlere detaylı teknik bilgilerin ve grafiklerin olduğuu linki verebilirim.

maryo21

  • İleti: 172
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #114 : Temmuz 29, 2012, 11:14:55 ÖÖ »
eğer aracınızı 3000 devir üzerien çıkarmayıp zorlaıyorsanız atiker fiatı ile çok güzel. ancak ben basarım motora gaz kestiririm yüklenirim diyorsanız atikerin enjektörleri buna dayanıklı değil brcyi öneririm. enjektör arızası lpg kitlerinde ençok karşılaşılan arızalardandır. katkılı lpg ler direkt bu parçaya etki eder.

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #115 : Temmuz 29, 2012, 11:31:40 ÖÖ »
Gazlama istegi dogdugu zaman atiyorum benzine ;D

bestami_1

  • İleti: 204
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #116 : Temmuz 29, 2012, 06:36:42 ÖS »
arkadaşlar bende 2000 model focus vardı atiker sıralı lpg taktırdım 5 yıl nerdeyse sorunsuz bindim diyebılırım
bence lpg kitinin kalitesi kadar ustanın kalitesi ve işçiliği daha önemli

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #117 : Ağustos 15, 2012, 11:01:55 ÖÖ »
Yüksek devirlerde bu fark dahada artar. Belki arkadaş 3000 deviri pek geçmiyordur. O yüzden lpg ile benzin arasındaki az farkı ölçemiyordur. Çünkü lpg düşük devirlerde tork üretirken devir yükseldikçe tork eğrisi yerlerde sürünmekte. Aradaki farkı lpg pompası daha fazla gaz pompalayarak çözmeye çalışır ama bu yakıtın çoğu torka dönüşemez maalesef. Yüksek devirlerde lpg benzzin arası fark artmakktadır. Hatta gazi ünv de bu konuda yapılan bi tez çalışmasında lpg nin en optimum çalışma devrinin 2500-3000 arası olduğu , 4500 devirin üstünde lpgdeki yakıt artışı yüzünden benzine karşı avantajını yitirdiği sonucuna varılmış.isteyenlere detaylı teknik bilgilerin ve grafiklerin olduğuu linki verebilirim.

tork ile ilgili bir durum olacağını sanmıyorum.. biliyosunuz sıvı halde olan lpg gaz haline gecerken etrafını soğutuyor çakmak gazından bilirsiniz yada parfüm vs gibi şeylerden... yüksek devirde regülatörden hızla ve çok yüksek miktarda lpg geçtiği için regülatörün ısısını düşürüyor dolayısıyla ısısı düşen regülatör lpgyi daha yoğun bir şekilde gönderiyor ve aslında siz yakmadığınız gaı motora göndermiş oluyorsunuz.. yani diyelimki 1 birim sıvı lpg gaza geçtiğinde 2 birim oluyor ise yüksek devirde 1 birim 1,5 birime kadar dönüşebiliyor o aradaki fark hem yakıt tüketimini artırıyor hemde aracın gücünü düşürüyor bunu önlemenin yolları var lpg ısıtıcısı taktırmak gibi

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #118 : Ağustos 15, 2012, 11:42:14 ÖÖ »
"LPG kullanımının en önemli avantajı ekonomik olmasıdır.
Aynı zamanda, LPG benzine kıyasla daha temiz olması nedeniyle motordaki aşıntı ve çatlaklar daha az olmakta bunun sonucu olarak da motorun ömrü uzamaktadır
[19-21]. Bununla birlikte bir kısım kaynaklar bu yakıtın kuru yakıt olması nedeniyle aşınmayı artırmaya sebep olduğu üzerine sonuçlar vermektedir
[18,22]. LPG, egzoz emisyonları yönünden diğer yakıtlara göre daha temizdir. Araştırmalar [19-22] modern bir motorun yakıt sisteminin LPG kullanımına dönüştürülmesiyle; yaklaşık olarak NOx emisyonlarında %34, CO2 emisyonlarında %15 azalma olurken, HC emisyonları ise en az düzeye inmiştir. İçingür ve Haksever, içten yanmalı motorlarda sıvılaştırılmış petrol gazının yakıt olarak kullanılması sırasında karşılaşılan problemleri incelemişlerdir [21].
Dört silindirli, dört zamanlı buji ile ateşlemeli bir motorda LPG yakıt sistemi dönüşümü yapılmış ve motor karakteristikleri incelenmiştir. Deney sonuçları, LPG ile çalışan motorun maksimum tork değerlerinin benzinli motora göre daha düşük olduğunu göstermiştir. Egzoz emisyonu değerleri benzine göre daha düşük olmuştur."

yukarıdaki paragraf bahsettiğim tezden yapılan deney sonucu kısmından alıntıdır. detaylı grafiklerde mevcut. donanımhaberde lpg motor ısısı ile ilgili bi başlık var. orada bu tezin detayları ve üniversiteden termodinamik konusunda uzmanlığı bulunan kişilerinde yeraldığı bir tartışma var.oradan takip edebilirsiniz. tabi bazı arkadaşlar bu veriler yerine bizim sanayideki şeyhmuz ustanın söylediklerini daha bilimsel bulsalarda biz deneyler sonucu bulunan bilimsel veriyi çürütmenin tek yolunun başka bir bilimsel çalışma yapmak olduğunu kabul ederiz.
 saygılarımla....

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #119 : Ağustos 15, 2012, 11:46:22 ÖÖ »
Yüksek devirlerde bu fark dahada artar. Belki arkadaş 3000 deviri pek geçmiyordur. O yüzden lpg ile benzin arasındaki az farkı ölçemiyordur. Çünkü lpg düşük devirlerde tork üretirken devir yükseldikçe tork eğrisi yerlerde sürünmekte. Aradaki farkı lpg pompası daha fazla gaz pompalayarak çözmeye çalışır ama bu yakıtın çoğu torka dönüşemez maalesef. Yüksek devirlerde lpg benzzin arası fark artmakktadır. Hatta gazi ünv de bu konuda yapılan bi tez çalışmasında lpg nin en optimum çalışma devrinin 2500-3000 arası olduğu , 4500 devirin üstünde lpgdeki yakıt artışı yüzünden benzine karşı avantajını yitirdiği sonucuna varılmış.isteyenlere detaylı teknik bilgilerin ve grafiklerin olduğuu linki verebilirim.

tork ile ilgili bir durum olacağını sanmıyorum.. biliyosunuz sıvı halde olan lpg gaz haline gecerken etrafını soğutuyor çakmak gazından bilirsiniz yada parfüm vs gibi şeylerden... yüksek devirde regülatörden hızla ve çok yüksek miktarda lpg geçtiği için regülatörün ısısını düşürüyor dolayısıyla ısısı düşen regülatör lpgyi daha yoğun bir şekilde gönderiyor ve aslında siz yakmadığınız gaı motora göndermiş oluyorsunuz.. yani diyelimki 1 birim sıvı lpg gaza geçtiğinde 2 birim oluyor ise yüksek devirde 1 birim 1,5 birime kadar dönüşebiliyor o aradaki fark hem yakıt tüketimini artırıyor hemde aracın gücünü düşürüyor bunu önlemenin yolları var lpg ısıtıcısı taktırmak gibi

Paraya kıyıp hem lpg hem de benzindeki ps ve tork eğrilerini görmek lazım :)

Ya da en azından kronometre ile 0-100, 0-130 ve 0-160 denemeleri yapmak lazım.
Ayrıca rampada ayrı denemeli :)
Esneklik değerlerini de ölçmek lazım.

bu işi pratik bilgi çözer ;)

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #120 : Ağustos 15, 2012, 12:02:41 ÖS »
alıntılara devam edeyim.bu konuda daha fazla alıntı ve yorum yapmayı gereksiz görüyorum. isteyenler  konuyla ilgili üniversite hocalarınında katıldığı seviyeli bir tartışma ve tez sonuçlarının ve grafiklerinin değerlendirildiği o sayfalar dolusu paylaşımları okuyabilirler. ki tavsiyem okumaları yönündedir. lpg konusunda benimde doğru bildiğim pekçok konuda nekadar eksik yada yanlış bilgilere sahip olduğumuz ortaya çıktı. aşağıdaki satırlar yine deney sonuçlarından alıntıdır...

"Motor tork grafiğinde çıkan değerler yine test edilen bir motorun lpg uygulamasında elde edilen değerleri göstermektedir.Burada LPGnin düşük devirlerde yüksek tork verdiğini görmektesiniz.Devir artmaya başlayınca benzin tork üretiminde atak yapmaktadır.bu önemli bir bulgudur.

Tork, motorun iş yapabilme kabiliyetinin ölçüsüdür. Düşük hızlardan yüksek hızlara doğru motor hızının artmasıyla tork da artmaktadır. Tork bir maksimum noktasından geçtikten sonra azalmaktadır. Torkun azalmasının sebebi yüksek hızlarda doğru oranda karışım sağlayamaması ve volumetrik verimin devir sayısı arttıkça azalmasıdır

Deney motorlarının tam açık gaz kelebeği konumunda devir sayısına bağlı olarak motor torklarının değişimi Şekil 2 ve 3’de verilmiştir. 1. motorda LPG dönüşümü yapıldıktan sonra motor torkunda ortalama olarak%1,5 azalma olmuştur. Şekil 3 incelendiğin-de ise 2. motorda LPG ile çalışmada tork değerlerinde ortalama %8’lik azalma olmaktadır. LPG’nin karbüratöre gaz fazında girmesi dolayısıyla volumetrik verimin düşük olması,düşük motor hızlarında silindirler içerisine giren hava hızı düşmesi ve karışım oranının bozulması ile motor torkunda azalma olmaktadır."

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #121 : Ağustos 15, 2012, 12:28:03 ÖS »
evet bu konuda bizim şahıs olarak deney düzeneği kurmamız mümkün değil. ancak üniversitelerde yüksek lisans veya doktora tezi yapılabiliyor. malum maliyet olayı. ama enteresan olan lpg kiti üreten ve bu işten para kazanan firmaların 3-5 bin liraya kıyıp bi deney yaptırmamaları yada böyle bir deneye sponsor olmamaları. o firmaların internet sitelerinde teknik veriler diye yazdıkları bilgilerin hiçbir bilimsel dayanağı olmayan bilgiler olmasıda ayrı bi ciddiyetsizlik. biz öyle diyorsak öyledir tavırları....:(

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #122 : Ağustos 15, 2012, 03:16:40 ÖS »
diesel e geçelim kurtulalım ;D

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #123 : Ağustos 15, 2012, 03:41:12 ÖS »
evet bu konuda bizim şahıs olarak deney düzeneği kurmamız mümkün değil. ancak üniversitelerde yüksek lisans veya doktora tezi yapılabiliyor. malum maliyet olayı. ama enteresan olan lpg kiti üreten ve bu işten para kazanan firmaların 3-5 bin liraya kıyıp bi deney yaptırmamaları yada böyle bir deneye sponsor olmamaları. o firmaların internet sitelerinde teknik veriler diye yazdıkları bilgilerin hiçbir bilimsel dayanağı olmayan bilgiler olmasıda ayrı bi ciddiyetsizlik. biz öyle diyorsak öyledir tavırları....:(


LPG performansı benzinle en azından aynı olsaydı bu testi yaparlardı emin olun :)
Hissedilir performans farkı yok demeleri ortalama bir kullanıcı geçerli olsa gerek.
Yoksa bilimsel veriler ortaya döküldüğünde mutlaka fark olacaktır.
Özellikle rampalarda bunun daha çok hissedildiğini söylüyorlar. Tork kaybından zaten bahsedilmiş belirttiğiniz tezlerde.
Ancak HP sanırım çok değişmiyor. Daha ziyade etkilenen tork.

Ancak performans isteyen benzini bırakmasın demek te hata olur, normal kullanımda çok ta fark etmiyor.
LPG ye de haksızlık etmeyelim :)

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: YENİ KASA CİVİC ATİKER LPG BAĞLATTIM
« Yanıtla #124 : Ağustos 15, 2012, 03:45:13 ÖS »
diesel e geçelim kurtulalım ;D

dizel de ayrı dert.
Turbosu,  mazotun kalitesi, enjektörü önemli.
Bakım ve olası masraf maliyeti yüksek
Ayrıca benzinli motorun sürüş zevkini vermiyor.
Daha da önemlisi Hondalarda dizel motor seçeneği çok dar.
Accord 2.2 dizelin otomatiği olaydı onu alırdım. Ama yok.