Gönderen Konu: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ  (Okunma sayısı 207492 defa)

münzevi

  • Co-Admin
  • İleti: 538
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #100 : Ocak 12, 2013, 03:16:19 ÖS »
Sönmez usta acaba karbüratörlü araçlar için en uygun gaz ayarı nasıl yapılmalıdır? 3000 devirde sabitlenip de yapılan ayar yeterli midir? Değilse yöntemi nedir açıklarsan memnun olurum.

karbüratörlü araçlarda  emisyon değerine göre ayar yapmak en doğrusudur .bunuda piyasada bulunan bir çok ürün başarıyla yapmakatadır hepsi mikro işlemci ile çok hassas ve doğru ayar yapma imkanı sunarlar .ayarlar yapılırken yine 2700-3200 rpm de tutularak ayarlanır daha sonra rolantide tekrar kontrol edilir .

tabi bu ayarın sağlıklı bir şekilde son bulması için aracın ateşleme avans ve hava ile ilgili bir probleminin olmaması gerekir eğer var ise istenilen ölçüde sağlıklı ve doğru ayar yapılması mümkün olmayacaktır .

selamlar efendim

Çok teşekkürler bilgiler için.



zehir

  • İleti: 39
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #101 : Ocak 12, 2013, 07:54:39 ÖS »
Sönmez usta tekrar merhaba dediğim gibi aracımı alalı 1.5 ay oldu benzini fazla yaktığı için 2 hafta önce brc taktırdım.
Aracım 2010 model civic otomatik ilk defa honda ve otomatik kullanıyorum 2000.2500 devirde ş.içi dur kalk kullanıyorum.
Lpg km de ortalama 36krş.38krş. arası çıkıyor kullanım devrim doğrumudur yoksa çok mu devirsiz kullanıyorum bilemiyorum.
Aydınlatırsanız sevinirim. şimdiden teşekkürler.


sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #102 : Ocak 13, 2013, 12:59:37 ÖS »
Sönmez usta acaba karbüratörlü araçlar için en uygun gaz ayarı nasıl yapılmalıdır? 3000 devirde sabitlenip de yapılan ayar yeterli midir? Değilse yöntemi nedir açıklarsan memnun olurum.

karbüratörlü araçlarda  emisyon değerine göre ayar yapmak en doğrusudur .bunuda piyasada bulunan bir çok ürün başarıyla yapmakatadır hepsi mikro işlemci ile çok hassas ve doğru ayar yapma imkanı sunarlar .ayarlar yapılırken yine 2700-3200 rpm de tutularak ayarlanır daha sonra rolantide tekrar kontrol edilir .

tabi bu ayarın sağlıklı bir şekilde son bulması için aracın ateşleme avans ve hava ile ilgili bir probleminin olmaması gerekir eğer var ise istenilen ölçüde sağlıklı ve doğru ayar yapılması mümkün olmayacaktır .

selamlar efendim

Çok teşekkürler bilgiler için.

rica ederim lpg ile ilgili tüm soru ve sorunlar için buralarda olcam :)

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #103 : Ocak 13, 2013, 01:08:12 ÖS »
Sönmez usta tekrar merhaba dediğim gibi aracımı alalı 1.5 ay oldu benzini fazla yaktığı için 2 hafta önce brc taktırdım.
Aracım 2010 model civic otomatik ilk defa honda ve otomatik kullanıyorum 2000.2500 devirde ş.içi dur kalk kullanıyorum.
Lpg km de ortalama 36krş.38krş. arası çıkıyor kullanım devrim doğrumudur yoksa çok mu devirsiz kullanıyorum bilemiyorum.
Aydınlatırsanız sevinirim. şimdiden teşekkürler.




tekrar merhaba

sizin kullanım stratejiniz yanlış yada doğru demek yerinde bir ifade olmuş olmaz .çok fazla dur kalk,  sinyalizasyon işaretçileri , kısa mesafe kullanım, çok sık ani hızlanmalar  bunların hepsi özllikle ş.içi kullanımında  yakıtı arttıran nedenlerdir.

yola ve trafiğin seyrine göre çok düşük devirli kullanımda yüksek devirli kullanımda yakıtı arttırabilir malesef .

sisteminiz yeni takıldığı için detaylı ve ince ayarlar yapılmamış olabilir .ilk kontrol için lpg servisine gittiğinizde kesinlikle ayarlarınızın yolda obd cihazı ile yapılmasını rica edin tabi aracıda siz kullanın ki ayarlarınıyapan usta nasıl birkullanıcı olduğunuzu görüp birazda buna göre ayar yapsın .

tekrar güvenli ve ekonomik sürüşler:)

Ghan

  • İleti: 464
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #104 : Ocak 13, 2013, 02:03:34 ÖS »
Sönmez usta,mayıs gibi lpg taktırmayı planlıyorum,kafamda 2 marka var prins ve brc birini tercih edeceğim,prins taktırırsam gelip size taktıracağım zaten,şimdi bir kaç sorum olacak cevaplarsanız memnun olurum;
1)Yakıt miktarım şehiriçi benzin 7 litre km'de ortalama 33-35 kr yakıyor aracım,Lpgde şehiriçi 21-22 kuruş yakmasını bekliyorum beklentimi karşılar mı?
2)Arıza lambası,sallantılı çalışma,rolanti problemleri vs.. yaşar mıyım?
3)Bir de ses hususu var,bir arkadaşım toyotasına brc taktırdı çıtçıtçıt sesinden illalah etti,bu enjektör sesi prinsde olur mu olursa ne derecede olur?
Aracım 2004 Vtec Makyajlı,Buna en uygun kit nedir ve fiyatları nedir?
Şimdiden teşekkür ederim...

zehir

  • İleti: 39
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #105 : Ocak 13, 2013, 08:26:45 ÖS »
Çok teşekkür ler ilginizden dolayı sönmez usta yolda obd cihazı ile ayar işlemini bilmiyordum mutlaka yaptırcam bilgi paylaşımınızdan dolayı tekrar teşekkürler.....

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #106 : Ocak 13, 2013, 09:03:15 ÖS »
Sönmez usta,mayıs gibi lpg taktırmayı planlıyorum,kafamda 2 marka var prins ve brc birini tercih edeceğim,prins taktırırsam gelip size taktıracağım zaten,şimdi bir kaç sorum olacak cevaplarsanız memnun olurum;
1)Yakıt miktarım şehiriçi benzin 7 litre km'de ortalama 33-35 kr yakıyor aracım,Lpgde şehiriçi 21-22 kuruş yakmasını bekliyorum beklentimi karşılar mı?
2)Arıza lambası,sallantılı çalışma,rolanti problemleri vs.. yaşar mıyım?
3)Bir de ses hususu var,bir arkadaşım toyotasına brc taktırdı çıtçıtçıt sesinden illalah etti,bu enjektör sesi prinsde olur mu olursa ne derecede olur?
Aracım 2004 Vtec Makyajlı,Buna en uygun kit nedir ve fiyatları nedir?
Şimdiden teşekkür ederim...

merhaba

- aracınız benzinde ş.içi o rakamları tüketmesi gerçekten çok şaşırtıcı  inanın bu rakamları benzinde yakalıyorsanız kesinlikle lpg dönüşümü yaptırmayın ama dediğim gibi bu rakamlar imkansızmış gibi beni sakın yanlış anlamayın ama ş.içi 7 lt imkansız gib görünüyor .

-Arıza lambası,sallantılı çalışma,rolanti problemleri vs.. yaşar mıyım? bu tarz sorunlar olmaz efendim.

-prins enjektörleri sessiz çalışır en sessiz enjektördür.brc yada diğer enjektör gruplarıyla  kıyaslanınca  arada ciddi ses farkı var dersem yanlış olmaz .

detaylı ve görsel bilgialmak için bekleriz efendim .

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #107 : Ocak 13, 2013, 09:04:16 ÖS »
Çok teşekkür ler ilginizden dolayı sönmez usta yolda obd cihazı ile ayar işlemini bilmiyordum mutlaka yaptırcam bilgi paylaşımınızdan dolayı tekrar teşekkürler.....


ben teşekkür ederim .bilgi paylaştıkça değer kazanır .selamlar :)

edit : imla hatası
« Son Düzenleme: Ocak 13, 2013, 09:05:52 ÖS Gönderen: sönmez yıldız »

zehir

  • İleti: 39
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #108 : Ocak 13, 2013, 09:09:58 ÖS »
 <nohapy

ultrakif

  • İleti: 1049
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #109 : Ocak 13, 2013, 09:13:20 ÖS »
Mrb Hocam Sıra Sistem Atiker Lpg Kitim Var Yeni Takıldı Ufak bi sorunu var yardımcı olursanız sevinirim araç 1.4 is çekişi gayet iyi ama özellikle 2.viteste 4bin devirden sonra aracın ivmelenmesinde  düşüş oluyor acaba yakıtı ekonomik olsun diye ayarı mı kısılmış

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #110 : Ocak 13, 2013, 09:23:35 ÖS »
Mrb Hocam Sıra Sistem Atiker Lpg Kitim Var Yeni Takıldı Ufak bi sorunu var yardımcı olursanız sevinirim araç 1.4 is çekişi gayet iyi ama özellikle 2.viteste 4bin devirden sonra aracın ivmelenmesinde  düşüş oluyor acaba yakıtı ekonomik olsun diye ayarı mı kısılmış

iyi akşamlar

sadece belli bir devirde enjeksiyon püskürtme oranının cimrileştirildiğini sanmıyorum .genel olarak ayarlarından kaynaklanmakdaır .doğru nozul ölçüsü kullanılmadıysa yada titizlikle karışım ayarı yapılmadıysa ondan bu durum yaşanmakdadır.

ayarlarını tekrar kontrol ettirmenizde fayda var efendim .

selamlar

ultrakif

  • İleti: 1049
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #111 : Ocak 13, 2013, 09:32:33 ÖS »
Mrb Hocam Sıra Sistem Atiker Lpg Kitim Var Yeni Takıldı Ufak bi sorunu var yardımcı olursanız sevinirim araç 1.4 is çekişi gayet iyi ama özellikle 2.viteste 4bin devirden sonra aracın ivmelenmesinde  düşüş oluyor acaba yakıtı ekonomik olsun diye ayarı mı kısılmış

iyi akşamlar

sadece belli bir devirde enjeksiyon püskürtme oranının cimrileştirildiğini sanmıyorum .genel olarak ayarlarından kaynaklanmakdaır .doğru nozul ölçüsü kullanılmadıysa yada titizlikle karışım ayarı yapılmadıysa ondan bu durum yaşanmakdadır.

ayarlarını tekrar kontrol ettirmenizde fayda var efendim .

selamlar
verdiğiniz bilgi için teşekkürler sönmez usta

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #112 : Ocak 13, 2013, 09:35:23 ÖS »
Mrb Hocam Sıra Sistem Atiker Lpg Kitim Var Yeni Takıldı Ufak bi sorunu var yardımcı olursanız sevinirim araç 1.4 is çekişi gayet iyi ama özellikle 2.viteste 4bin devirden sonra aracın ivmelenmesinde  düşüş oluyor acaba yakıtı ekonomik olsun diye ayarı mı kısılmış


iyi akşamlar

sadece belli bir devirde enjeksiyon püskürtme oranının cimrileştirildiğini sanmıyorum .genel olarak ayarlarından kaynaklanmakdaır .doğru nozul ölçüsü kullanılmadıysa yada titizlikle karışım ayarı yapılmadıysa ondan bu durum yaşanmakdadır.

ayarlarını tekrar kontrol ettirmenizde fayda var efendim .

selamlar
verdiğiniz bilgi için teşekkürler sönmez usta

rica ederim :)

Abdullah14

  • İleti: 60
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #113 : Ocak 14, 2013, 08:54:58 ÖÖ »
kolay gelsin sönmez ustam. cuma günü sizin konunuzun bütün soru ve cevaplarını okumuştum. işiminde bu kadar erkenden düşebileceğinide tahmin bile etmemiştim.
ustam bundan bir ay önce city aldım 2008 model. aracı satın aldığım arkadaş  brc simit tüp takmış temmuz ayında, şimdi şöyle bir sıkıntı var. adamlar öyle bir montaj yapmışlarki ustam, gülersiniz resmen. o kadar boşluğa rağmen lpgnin beynini motorun dibine koymuşlar ve motorun hareketlerinden ötürü motor lpg beynine çarpıyor. yetkili servis tarafından bunun yerini değiştirmem gerektiği söylendi. ben boludayım. acaba buradan brc servisi yerini değiştirip tekrar montaj yaparmı? (hani güya garantisi var) ayrıca tekrar montaj yapmanın bir sakıncası olabilir mi? şimdiden cevabınız için teşekküler..

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #114 : Ocak 14, 2013, 12:30:51 ÖS »
kolay gelsin sönmez ustam. cuma günü sizin konunuzun bütün soru ve cevaplarını okumuştum. işiminde bu kadar erkenden düşebileceğinide tahmin bile etmemiştim.
ustam bundan bir ay önce city aldım 2008 model. aracı satın aldığım arkadaş  brc simit tüp takmış temmuz ayında, şimdi şöyle bir sıkıntı var. adamlar öyle bir montaj yapmışlarki ustam, gülersiniz resmen. o kadar boşluğa rağmen lpgnin beynini motorun dibine koymuşlar ve motorun hareketlerinden ötürü motor lpg beynine çarpıyor. yetkili servis tarafından bunun yerini değiştirmem gerektiği söylendi. ben boludayım. acaba buradan brc servisi yerini değiştirip tekrar montaj yaparmı? (hani güya garantisi var) ayrıca tekrar montaj yapmanın bir sakıncası olabilir mi? şimdiden cevabınız için teşekküler..

teşekkür ederim abdullah bey

evet malesef bizim sektörde işçilik ve doğru montaj faktörürnün değeri hala bilinmemekte ve son kullanıcı madur edilebilmektedir .bundan dolayı lpg dönüşümü yaptıracak olanlara sürekli doğru servisi seçin ürnü ustaya bırakın diyoruz .

ek kısa zamanda bir servise gidip regülatörün yerini değiştirmenizde fayda var .garantiden yardımcı olcaklarını düşünmüyorum ama çok maliyetli bir işlem değil  ayrıca  tekrar sökülüp takılmasında kesinlikle  sorun yok efendim .

Abdullah14

  • İleti: 60
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #115 : Ocak 14, 2013, 02:41:25 ÖS »
kolay gelsin sönmez ustam. cuma günü sizin konunuzun bütün soru ve cevaplarını okumuştum. işiminde bu kadar erkenden düşebileceğinide tahmin bile etmemiştim.
ustam bundan bir ay önce city aldım 2008 model. aracı satın aldığım arkadaş  brc simit tüp takmış temmuz ayında, şimdi şöyle bir sıkıntı var. adamlar öyle bir montaj yapmışlarki ustam, gülersiniz resmen. o kadar boşluğa rağmen lpgnin beynini motorun dibine koymuşlar ve motorun hareketlerinden ötürü motor lpg beynine çarpıyor. yetkili servis tarafından bunun yerini değiştirmem gerektiği söylendi. ben boludayım. acaba buradan brc servisi yerini değiştirip tekrar montaj yaparmı? (hani güya garantisi var) ayrıca tekrar montaj yapmanın bir sakıncası olabilir mi? şimdiden cevabınız için teşekküler..

teşekkür ederim abdullah bey

evet malesef bizim sektörde işçilik ve doğru montaj faktörürnün değeri hala bilinmemekte ve son kullanıcı madur edilebilmektedir .bundan dolayı lpg dönüşümü yaptıracak olanlara sürekli doğru servisi seçin ürnü ustaya bırakın diyoruz .

ek kısa zamanda bir servise gidip regülatörün yerini değiştirmenizde fayda var .garantiden yardımcı olcaklarını düşünmüyorum ama çok maliyetli bir işlem değil  ayrıca  tekrar sökülüp takılmasında kesinlikle  sorun yok efendim .
aynen öyle ustam ama insanlar böyle böyle tecrübe kazanıyor. bu da bize ders oldu artık. bilginiz için teşekkür ederim. kolay gelsin.

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #116 : Ocak 14, 2013, 07:15:04 ÖS »
kolay gelsin sönmez ustam. cuma günü sizin konunuzun bütün soru ve cevaplarını okumuştum. işiminde bu kadar erkenden düşebileceğinide tahmin bile etmemiştim.
ustam bundan bir ay önce city aldım 2008 model. aracı satın aldığım arkadaş  brc simit tüp takmış temmuz ayında, şimdi şöyle bir sıkıntı var. adamlar öyle bir montaj yapmışlarki ustam, gülersiniz resmen. o kadar boşluğa rağmen lpgnin beynini motorun dibine koymuşlar ve motorun hareketlerinden ötürü motor lpg beynine çarpıyor. yetkili servis tarafından bunun yerini değiştirmem gerektiği söylendi. ben boludayım. acaba buradan brc servisi yerini değiştirip tekrar montaj yaparmı? (hani güya garantisi var) ayrıca tekrar montaj yapmanın bir sakıncası olabilir mi? şimdiden cevabınız için teşekküler..

teşekkür ederim abdullah bey

evet malesef bizim sektörde işçilik ve doğru montaj faktörürnün değeri hala bilinmemekte ve son kullanıcı madur edilebilmektedir .bundan dolayı lpg dönüşümü yaptıracak olanlara sürekli doğru servisi seçin ürnü ustaya bırakın diyoruz .

ek kısa zamanda bir servise gidip regülatörün yerini değiştirmenizde fayda var .garantiden yardımcı olcaklarını düşünmüyorum ama çok maliyetli bir işlem değil  ayrıca  tekrar sökülüp takılmasında kesinlikle  sorun yok efendim .
aynen öyle ustam ama insanlar böyle böyle tecrübe kazanıyor. bu da bize ders oldu artık. bilginiz için teşekkür ederim. kolay gelsin.

en kısa sürede probleminizin çözülmesi dileğiyle tekrar geçmiş olsun .
selamlar

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #117 : Ocak 15, 2013, 08:53:49 ÖÖ »
sönmez bey merhabalar,
sıkıntımı şöyle tarif edeyim bende 97 accord var kardeşimde 98 accord.kardeşimin aracında tartarini marka sıralı otogaz sistemi mevcut.araç benzinde hiç bir sıkıntı yaratmazken lpg de 60-100 km arası silkeliyo uzun yolda daha belirgin hal alıyor.sanki eski sistem araçlarda gaz biterken meydana gelen kerkinme olayı gibi.
araç sıkıntıyı lpg de yaptığı için öncelikle ateşleme ekipmanlarının tamamı elden geçti aklınıza gelebelıecek herşey.sıkıntı gene çözülmedi avans subap buji tırnak aralığı ne varsa ayarlandı olmadı lpg enjektörleri değişti olmadı nozzle çapları map sensörü regülatör ne geliyorsa akla yapıldı sıkıntı gene aynı.bir türlü çözüm yok benim aracın aklımıza gelebilecek tüm ekipmanlarını diğer araca takıp denedik sıkıntı gene aynı. sizden ricam gözden kaçırdığımız bir nokta mı var onu öğrenmek istiyorum
hayırlı günler,
iyi çalışmalar..
« Son Düzenleme: Ocak 15, 2013, 08:55:03 ÖÖ Gönderen: cobra34 »

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #118 : Ocak 15, 2013, 02:58:09 ÖS »
sönmez bey merhabalar,
sıkıntımı şöyle tarif edeyim bende 97 accord var kardeşimde 98 accord.kardeşimin aracında tartarini marka sıralı otogaz sistemi mevcut.araç benzinde hiç bir sıkıntı yaratmazken lpg de 60-100 km arası silkeliyo uzun yolda daha belirgin hal alıyor.sanki eski sistem araçlarda gaz biterken meydana gelen kerkinme olayı gibi.
araç sıkıntıyı lpg de yaptığı için öncelikle ateşleme ekipmanlarının tamamı elden geçti aklınıza gelebelıecek herşey.sıkıntı gene çözülmedi avans subap buji tırnak aralığı ne varsa ayarlandı olmadı lpg enjektörleri değişti olmadı nozzle çapları map sensörü regülatör ne geliyorsa akla yapıldı sıkıntı gene aynı.bir türlü çözüm yok benim aracın aklımıza gelebilecek tüm ekipmanlarını diğer araca takıp denedik sıkıntı gene aynı. sizden ricam gözden kaçırdığımız bir nokta mı var onu öğrenmek istiyorum
hayırlı günler,
iyi çalışmalar..

merhaba uzun yıllardır tartarini sisteminin montajını ve yetkili servisliğini yapmaktayım önce bunu belirtmek isterim .anlattıklarınızdan yola çıkarak şunu anlıyorum ki sorunu çözmek adına epey bir yol katetmişsiniz ama dikkatimi çeken bişey varki hep mekanik aksam üzerine yoğunlaşmışınız .ne değişirse değişsin lpg ecu'sü (elektronik kontrol ünitesi ) doğru programlanmadan lpg haritası gerekli düzeltmeler yapılmadan çözüm olmayacaktır .

size tavsiyem servise gittiğinizde tüm lpg  ayarlarını yolda obd cihazı ile yapılmasını isteyiniz .şuda bir gerçekk, ki tartarinin montajı yapılırken doğru nozul ucu ve doğru debi ayarı  yapılırsa otomatik kalibrasyonla çok iyi sonuçlar alınabilir .

sorunu hep büyük problem olarak algılamış olabilirsiniz ama belkide enjektör hortumlarında bir kırıklık tıkanıklık olabilir .yada elektrik tesisatındaki bir yanma aşınma veya şase durumuda sözkonusu olabilir .

tüm gaz hortumlarını kontrol edin ayrıca teklemeye başladığı zaman müsait bir yere çekip regülatör yeteri kadar ısınıyor mu ,bunu kontrol etmenizi rica ediyorum .

çok basit bir sorun sizi bu kadar uğraştıryor olabilir .yakın olsanız buyrun gelin görüp hemen çözelim dicem ama uzaksınız :(

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #119 : Ocak 16, 2013, 07:52:39 ÖÖ »
regülatör sıcaklığı ilk aklımıza gelen nedenlerden biriydi ama regülatör ısınıyor biz yinede söküp başka regülatör taktık sonuç aynı.
yolda ayar yapıldı enjektör hortumları kontrol edildi.tesisata da bakıldı ama olmadı
kısmet diyoruz artık.ilginiz için teşekkürler iyi çalışmalar

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #120 : Ocak 16, 2013, 07:59:25 ÖÖ »
regülatör sıcaklığı ilk aklımıza gelen nedenlerden biriydi ama regülatör ısınıyor biz yinede söküp başka regülatör taktık sonuç aynı.
yolda ayar yapıldı enjektör hortumları kontrol edildi.tesisata da bakıldı ama olmadı
kısmet diyoruz artık.ilginiz için teşekkürler iyi çalışmalar

evet her yer kontrol edilmiş test edilmiş ama ben hala gözden kaçan bişeylerin olduğu kanısındayım .... yoksa araç bu tarz sorunlar yapmaz  :( mutlaka ve mutlaka bir gözden kaçan küçük bir aksilik var .

mertkan677

  • İleti: 770
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #121 : Ocak 16, 2013, 11:25:11 ÖÖ »
Merhaba ;

Aracım 2010 model civic 57.000km de şuanda yaklaşık 15.000 km dir BRC kullanıyorum. Daha hiç sübap ayarı yapılmadı. Çekişinde düşüş hissetmedim ancak yakıt biraz fazla gibi geliyor ş.içi 14 15 litre civari lpg yakıyorum 100km de. Sabahları çalışırken biraz fazla sesli ve sarsıntılı çalışıyor. Acaba sübap ayarı yapılması gerekiyor mu yakıtta fark edilir bir düşüş olur mu ve sabah çalıştırmada ki düzensizlik düzelir mi ? Teşekkürler..

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #122 : Ocak 16, 2013, 12:21:54 ÖS »
ş.içi 14 15 litre çok yüksek değil mi ?
Sakin kullanımda, aşırı sıkışık bir trafik yoksa, kış şartlarında bile otomatik araçta 11 bilemedin 12 lt yi geçmemen lazım.

Merhaba ;

Aracım 2010 model civic 57.000km de şuanda yaklaşık 15.000 km dir BRC kullanıyorum. Daha hiç sübap ayarı yapılmadı. Çekişinde düşüş hissetmedim ancak yakıt biraz fazla gibi geliyor ş.içi 14 15 litre civari lpg yakıyorum 100km de. Sabahları çalışırken biraz fazla sesli ve sarsıntılı çalışıyor. Acaba sübap ayarı yapılması gerekiyor mu yakıtta fark edilir bir düşüş olur mu ve sabah çalıştırmada ki düzensizlik düzelir mi ? Teşekkürler..

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #123 : Ocak 16, 2013, 12:33:52 ÖS »
Merhaba ;

Aracım 2010 model civic 57.000km de şuanda yaklaşık 15.000 km dir BRC kullanıyorum. Daha hiç sübap ayarı yapılmadı. Çekişinde düşüş hissetmedim ancak yakıt biraz fazla gibi geliyor ş.içi 14 15 litre civari lpg yakıyorum 100km de. Sabahları çalışırken biraz fazla sesli ve sarsıntılı çalışıyor. Acaba sübap ayarı yapılması gerekiyor mu yakıtta fark edilir bir düşüş olur mu ve sabah çalıştırmada ki düzensizlik düzelir mi ? Teşekkürler..

öncelikle subap ayarı yaptırmanızda kesinlikle fayda var fakat bu yakıt verileri gerçekten yüksek .2.4 accort ş.içi verilerinden daha yüksek diyebilirim .mevcut yakıt fiyatlarıyla 2.4 accord kullanıcıları ortalama 13 lt tüketim değerine sahipler .

size tavsiyem önce işinin ehli bir servise yolda farklı kullanımlarla yani düşük ve yüksek devirlerde sürüş halinde yol ayarı yaptırmanız yönünde olur .tabi bu yol ayarı obd cihazıyla yapılırsa bir anlam taşır .lft-sft değrleri iyi gözlemlenip karışım ayarı % 0.00 kadar ayarlanbilir bu sayede yakıt sorunu yaşanmaz .

aracınız da sabah sarsıntılı ve anormal bir çalışma söz konusu ise bunun nedeni zengin karışımda olabilir .tüm bu problemlerin çözümü için en doğrusu dediğim şartlarda ayar yapılması olur .

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #124 : Ocak 16, 2013, 12:35:31 ÖS »
ş.içi 14 15 litre çok yüksek değil mi ?
Sakin kullanımda, aşırı sıkışık bir trafik yoksa, kış şartlarında bile otomatik araçta 11 bilemedin 12 lt yi geçmemen lazım.

Merhaba ;

Aracım 2010 model civic 57.000km de şuanda yaklaşık 15.000 km dir BRC kullanıyorum. Daha hiç sübap ayarı yapılmadı. Çekişinde düşüş hissetmedim ancak yakıt biraz fazla gibi geliyor ş.içi 14 15 litre civari lpg yakıyorum 100km de. Sabahları çalışırken biraz fazla sesli ve sarsıntılı çalışıyor. Acaba sübap ayarı yapılması gerekiyor mu yakıtta fark edilir bir düşüş olur mu ve sabah çalıştırmada ki düzensizlik düzelir mi ? Teşekkürler..

evet değerler yüksek ,sizinle aynı görüşteyim :)