Gönderen Konu: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ  (Okunma sayısı 204973 defa)

rosea

  • İleti: 121
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #50 : Aralık 27, 2012, 04:03:24 ÖS »
kardeşimin ve benim aracımda araç soğukken çalıştırıldığında gaz da da benzin de de olsa ani frende stop ediyor yada yavaşladığımda durmaya yakın rölantide araç titriyor neredeyse stop etme durumuna geliyor.Bu durum 5-10 dk kadar sürüyor ısınınca geçiyor.Kardeşimde ki araç 2008 OT elegance civic lpg ise LOVATO (araç 85 binde alındı ve lpg takıldı şu an 98 binde)  bendede 2010 otomatik civic lpg markası ise OMVL (sıfır alındı ve 32 binde lpg takıldı şu an 75 binde )

yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler. :(
merhabalar efendim  bahsetmiş olduğunuz sorunlar akla ilk olarak lpg geçiş sıcaklıklarının düşük olmasından dolayı olduğu izlenimini veriyor .fakat soruna genel olarak bakacak olursak enjektör yada lpg ayarlarındaki karışımdan dolayı olduğunuda söylemek yanlış olmaz .benim size tavsiyem kullanmış olduğunuz ürünlerin yetkili servislerine gidip tüm ayarlarınızı EOBD 2 cihazıyla yolda sürüş halinde yapılmasını rica ediniz .enjektör ve sıcaklık sensörleri kontrol ediltikten sonra tabi .en kısa sürede servise uğrayın bu sorunlar gün geçtikçe sıklığını ve şiddertini artıracaktır malesef :(
aracı lpg taktırdığım ustaya götürdüğümde benzinde de yapıyorsa sorunun lpg ile alakalı olmadığını söyledi.Ben söylediklerinizi aynen uygulayacağım.Bu arada dediğiniz gibi bu sorun gün geçtikçede artıyor :(

özür dilerim benzindede yaptığı gözümden kaçmış :(eğer araç bu sorunu benzinde ikende yapıyorsa iş değişir o zaman motor kaynaklı bir sorun vardır demek yanlış olmaz .honda grubunda bu tarz şikayetleri pek duyduğum söylenmez ama ilk olarak akla potansiyel metre (boğaz kelebeği )nin arızalı olabileceği geliyor yada hava akış metrenin .ilk olarak bunlara baktırmanızda fayda var .

Honda yetkili servisindeki usta ısrarla sorunun sübap ayarından kaynaklı olduğunu söylüyor.Bundanda oldukça emin ama ben ustaya açıkçası hiç güvenmiyorum.Bu konuda ne düşünüyorsunuz.Yani sübap ayarı gerekebilirmi bunla alakalı da bir sorun olabilir mi?

Tekrar teşekkür ederim ilginiz için :)


honda araçlarda ortalama 25-30.000 km debir  rutin olarak subap ayarı yapılmasını bizler lpg servsisleri şidddetle tavsiye ediyoruz.mutlaka yaptırn büyük faydasını göreceksiniz fakat biaraz daha gevşek ayarlanmasını isteyiniz .
Neye inanacağıma karar veremiyordum bu beni rahatlattı.Bunun yakıtta da ciddi artış yapacağını söylemişti usta bu da doğrumudur ? yani sübap ayarıyla yakıttada ciddi düşüş olacağını söylemişti :)

Birde sübap ayarı maliyetli bir işmi acaba 200 tl istediler sübap ayarı için.


Yardımlarınız için çok teşekkür ederim :)

« Son Düzenleme: Aralık 27, 2012, 04:04:59 ÖS Gönderen: rosea »



sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #51 : Aralık 27, 2012, 07:35:05 ÖS »
Sönmez Bey ilginiz ve bilgileriniz için teşekkürler öncelikle.Bir soruda benden aracım 2011 otomatik BRC MY11 kit var 11.500 km oldu taktıralı, lpg'de istanbul şehiriçi 100 km de kısmen trafik varken 14-15lt yakıyor ayrıca iki full depoda yaklaşık 25 liralık benzin harcıyor sürekli benzin alıyorum.Ustaya götürdüm söyledim ayar yapıyor gönderiyor araç durduğu yerde 25-30 kez gazı köklüyo cihazdan resetliyor ve tamam diyip yolluyor.Sizce bu değerler normal midir?Ayrıca sabahları genelde motor soğukken marşa basınca araç stop etme derecesine geliyor ve toparlıyor sağlam bir silkeleme oluyor.


özür dilerim sorunuz galiba gözümden kaçmış :(

aracınız genel olarak biaraz fazla yakıyor bu veriler 2.400 cc bir honda accord olmuş olsaydı ortalama normal denebilirdi fakat cıvıc için yüksek yakıt verileri bunlar sizin aracınız 12-13 lt ortalama yakıt sarfetmeli.

sabahları geç çalışma yada silkeleyerek çalışmada zengin karışımdan dolayı olma ihtimaliçok yüksek .

olduğu yerde yapılan lpg ayarları doğru sonuçlar vermez .en doğrusu OBD cihazıyla farklı devirlerde süratlerde ve yol şartlarında  aracın yakıt stratejisi (LFT-SFT) değerleri ayarlanmalı eğer bu işlem işinı layıkıyla yapan bir usta tarfından yapılırsa eminim tüm sorunlar ortadan kalkacaktır. bu işlemleri yaptırdıktan sonra sonuçları lütfen bizimle paylaşın .

selamlar

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #52 : Aralık 27, 2012, 07:39:58 ÖS »
kardeşimin ve benim aracımda araç soğukken çalıştırıldığında gaz da da benzin de de olsa ani frende stop ediyor yada yavaşladığımda durmaya yakın rölantide araç titriyor neredeyse stop etme durumuna geliyor.Bu durum 5-10 dk kadar sürüyor ısınınca geçiyor.Kardeşimde ki araç 2008 OT elegance civic lpg ise LOVATO (araç 85 binde alındı ve lpg takıldı şu an 98 binde)  bendede 2010 otomatik civic lpg markası ise OMVL (sıfır alındı ve 32 binde lpg takıldı şu an 75 binde )

yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler. :(
merhabalar efendim  bahsetmiş olduğunuz sorunlar akla ilk olarak lpg geçiş sıcaklıklarının düşük olmasından dolayı olduğu izlenimini veriyor .fakat soruna genel olarak bakacak olursak enjektör yada lpg ayarlarındaki karışımdan dolayı olduğunuda söylemek yanlış olmaz .benim size tavsiyem kullanmış olduğunuz ürünlerin yetkili servislerine gidip tüm ayarlarınızı EOBD 2 cihazıyla yolda sürüş halinde yapılmasını rica ediniz .enjektör ve sıcaklık sensörleri kontrol ediltikten sonra tabi .en kısa sürede servise uğrayın bu sorunlar gün geçtikçe sıklığını ve şiddertini artıracaktır malesef :(
aracı lpg taktırdığım ustaya götürdüğümde benzinde de yapıyorsa sorunun lpg ile alakalı olmadığını söyledi.Ben söylediklerinizi aynen uygulayacağım.Bu arada dediğiniz gibi bu sorun gün geçtikçede artıyor :(

özür dilerim benzindede yaptığı gözümden kaçmış :(eğer araç bu sorunu benzinde ikende yapıyorsa iş değişir o zaman motor kaynaklı bir sorun vardır demek yanlış olmaz .honda grubunda bu tarz şikayetleri pek duyduğum söylenmez ama ilk olarak akla potansiyel metre (boğaz kelebeği )nin arızalı olabileceği geliyor yada hava akış metrenin .ilk olarak bunlara baktırmanızda fayda var .

Honda yetkili servisindeki usta ısrarla sorunun sübap ayarından kaynaklı olduğunu söylüyor.Bundanda oldukça emin ama ben ustaya açıkçası hiç güvenmiyorum.Bu konuda ne düşünüyorsunuz.Yani sübap ayarı gerekebilirmi bunla alakalı da bir sorun olabilir mi?

Tekrar teşekkür ederim ilginiz için :)


honda araçlarda ortalama 25-30.000 km debir  rutin olarak subap ayarı yapılmasını bizler lpg servsisleri şidddetle tavsiye ediyoruz.mutlaka yaptırn büyük faydasını göreceksiniz fakat biaraz daha gevşek ayarlanmasını isteyiniz .
Neye inanacağıma karar veremiyordum bu beni rahatlattı.Bunun yakıtta da ciddi artış yapacağını söylemişti usta bu da doğrumudur ? yani sübap ayarıyla yakıttada ciddi düşüş olacağını söylemişti :)

Birde sübap ayarı maliyetli bir işmi acaba 200 tl istediler sübap ayarı için.


Yardımlarınız için çok teşekkür ederim :)



yardımcı olabidiysem ne mutlu bana ,bende de sizlere teşekkür ederim .

evet aracın yakıtınada ciddi anlamda etki ettiği doğrudur .ama unutmayın subap ayarından sonra 600 km kadar benzinde kullanmanızda ciddi fayda var . daha sonra lpg servşsnize giderek ayarlarınızın yolda yapılmasını rica ediniz.

subap ayarı  ortalama 150 tl tutmaktadır tabi bu durum servisten servise farklılık göstermektedir .

selamlar efendim

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #53 : Aralık 28, 2012, 11:32:39 ÖÖ »
honda accort 2.4 kullanıcıları için prins montajı yapılmış bir örnek >=ok












sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #54 : Ocak 02, 2013, 07:53:19 ÖÖ »
tüm forum üyelerinin yeni yılını en içten dileklerimle kutlar sağlık ,mutluluk ve başarı dilerim .

sönmez YILDIZ

cool33

  • cool33
  • İleti: 15
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #55 : Ocak 03, 2013, 10:10:36 ÖS »
aracım 2003 vtec. üzerinde KME marka lpg kit var havaların soğumasıyla benzinden tüpe geçişte araç stop etmeye başladı.servisinde tekrar ayar yaptırdım ama bir sonuç vermedi.günün ilk çalışmasında geçişte stop ediyor,motor sıcak durumda iken sorun yaşamıyorum nedeni ne olabilir servis çözemedi belki sizlerden bir çözüm bulabilirim diye düşünüyorum...

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #56 : Ocak 04, 2013, 07:07:05 ÖÖ »
aracım 2003 vtec. üzerinde KME marka lpg kit var havaların soğumasıyla benzinden tüpe geçişte araç stop etmeye başladı.servisinde tekrar ayar yaptırdım ama bir sonuç vermedi.günün ilk çalışmasında geçişte stop ediyor,motor sıcak durumda iken sorun yaşamıyorum nedeni ne olabilir servis çözemedi belki sizlerden bir çözüm bulabilirim diye düşünüyorum...

merhaba aracın üzerindeki bulunan lpg enjektörlerinin resmini paylaşırsanız daha kısa sürede çözüm buluruz .kme nin türkiyede son bir yıldır kullandığı enjektör valtek tipi enjektördür ondan önce rail ve apaçi tipi çok öncesindende matrix enjekötör kullanıldı.

siz resmi yükleyene kadar size tavsiyem servise tekrar uğayıp:

1-geçiş sıcaklığını 35 derece olmasını 
2-geçiş tipinin devirli olmasını
3-lpg enjektörleri değişim aralığını en az 4 saniye olarak ayarlatın

bunlar yapılırsa sorun %99 çözülecektir .gelişmeleri benimle paylaşın lütfen .
selamlar

davyjones24

  • İleti: 987
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #57 : Ocak 04, 2013, 09:26:18 ÖÖ »
sönmez ustam landi ve 2007 üstü civic sedan uyumu nasıldır?..bilgi verirseniz sevinirim

fbuyukkale

  • İleti: 2
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #58 : Ocak 04, 2013, 11:51:12 ÖS »
sönmez usta mrb ben yeni honda civic aldım 2007 model lpg taktıracam brc gasitaly dymco bu üç markadan hangisini tavsiye edersiniz ve neden ?

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #59 : Ocak 05, 2013, 09:09:40 ÖÖ »
sönmez ustam landi ve 2007 üstü civic sedan uyumu nasıldır?..bilgi verirseniz sevinirim

doğru serviste olursa sorunsuz bir şekilde kullanabilirisniz kesinlikle uyum sorunu yoktur .ayrıca landi türkiyede ipragaz  güvencesiyle satışa sunulmaktadır .prins silverline modelinide düşünmenizde fayda var efendim .

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #60 : Ocak 05, 2013, 09:13:26 ÖÖ »
sönmez usta mrb ben yeni honda civic aldım 2007 model lpg taktıracam brc gasitaly dymco bu üç markadan hangisini tavsiye edersiniz ve neden ?


aracınız için en doğru seçimin prins silverline olduğu kanısındayım  .ipragaz gücü ve güvencesiyle satışsa sunulan prins te kullanılan tüm kompenant ve aksamlar en iyilerden seçilmiştir .

  gasitaly dymco brc arasında kaldıysanız eğer kesinlikle ve kesinlikle doğru servisi bulun daha sonra ürüne karar verin derim .

cool33

  • cool33
  • İleti: 15
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #61 : Ocak 05, 2013, 06:38:52 ÖS »
aracım 2003 vtec. üzerinde KME marka lpg kit var havaların soğumasıyla benzinden tüpe geçişte araç stop etmeye başladı.servisinde tekrar ayar yaptırdım ama bir sonuç vermedi.günün ilk çalışmasında geçişte stop ediyor,motor sıcak durumda iken sorun yaşamıyorum nedeni ne olabilir servis çözemedi belki sizlerden bir çözüm bulabilirim diye düşünüyorum...

merhaba aracın üzerindeki bulunan lpg enjektörlerinin resmini paylaşırsanız daha kısa sürede çözüm buluruz .kme nin türkiyede son bir yıldır kullandığı enjektör valtek tipi enjektördür ondan önce rail ve apaçi tipi çok öncesindende matrix enjekötör kullanıldı.

siz resmi yükleyene kadar size tavsiyem servise tekrar uğayıp:

1-geçiş sıcaklığını 35 derece olmasını 
2-geçiş tipinin devirli olmasını
3-lpg enjektörleri değişim aralığını en az 4 saniye olarak ayarlatın

bunlar yapılırsa sorun %99 çözülecektir .gelişmeleri benimle paylaşın lütfen .
selamlar
İşte Fotolar:



zehir

  • İleti: 39
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #62 : Ocak 05, 2013, 08:25:18 ÖS »
Merhaba aracımı alalı 1 ay kadar oldu 2010 civic otomatik benzin km de 600 tl şehir içi yaktığı için 2 gün önce akbak plaza da brc my 11 takıldı, nasıldır, ne kadar yakar km de,birde pipolu sistem den bahsetmediler ben daha sonradan sorunca gerek yok dediler. Dün 2A mühendisliği aradım verilen cevap pipolu sistem için fiyatın farklı olduğunu ve sadece göze hitap ettiğini başka bir artısının olmadığını söylediler. doğrumudur arkadaşlar teşekkürler.

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #63 : Ocak 06, 2013, 02:19:30 ÖS »
aracım 2003 vtec. üzerinde KME marka lpg kit var havaların soğumasıyla benzinden tüpe geçişte araç stop etmeye başladı.servisinde tekrar ayar yaptırdım ama bir sonuç vermedi.günün ilk çalışmasında geçişte stop ediyor,motor sıcak durumda iken sorun yaşamıyorum nedeni ne olabilir servis çözemedi belki sizlerden bir çözüm bulabilirim diye düşünüyorum...

merhaba aracın üzerindeki bulunan lpg enjektörlerinin resmini paylaşırsanız daha kısa sürede çözüm buluruz .kme nin türkiyede son bir yıldır kullandığı enjektör valtek tipi enjektördür ondan önce rail ve apaçi tipi çok öncesindende matrix enjekötör kullanıldı.

siz resmi yükleyene kadar size tavsiyem servise tekrar uğayıp:

1-geçiş sıcaklığını 35 derece olmasını 
2-geçiş tipinin devirli olmasını
3-lpg enjektörleri değişim aralığını en az 4 saniye olarak ayarlatın

bunlar yapılırsa sorun %99 çözülecektir .gelişmeleri benimle paylaşın lütfen .
selamlar
İşte Fotolar:





enjektörleriniz çok iyi ve doğru konumlandırılmış fakat enjektör tipiniz apaçi rail enjektör olduğu için malesef şanssızsınız .eğer dediğim o üç konuyu yaptırdıktan sonra hala stop sorunu yaşıyorsanız ki ben büyük ihtimalle sorunun çözüleceğine inanıyorum o üç madde doğru uygulanırsa .

eğer çözüm olmazsa kesinlikle enjektörlerinizi değiştirmeniz gerekmektedir .eğer enjektörleri değiştirecekseniz KESİNLİKLE  romano enjektörlerini taktırınız zaten kme nin enjektör seçimi menüsünde bu enjektrlere göre harita oluşturmak mümkündür .

dediğim konuları uyguladıktan sonra sonuçları bizimle paylaşın lütfen .

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #64 : Ocak 06, 2013, 02:28:13 ÖS »
Merhaba aracımı alalı 1 ay kadar oldu 2010 civic otomatik benzin km de 600 tl şehir içi yaktığı için 2 gün önce akbak plaza da brc my 11 takıldı, nasıldır, ne kadar yakar km de,birde pipolu sistem den bahsetmediler ben daha sonradan sorunca gerek yok dediler. Dün 2A mühendisliği aradım verilen cevap pipolu sistem için fiyatın farklı olduğunu ve sadece göze hitap ettiğini başka bir artısının olmadığını söylediler. doğrumudur arkadaşlar teşekkürler.

güle güle kullanın hayırlı olsun .pipo yönteminin bir çok araçta yeteri kadar randıman vermediği bilinmekte ayrıca her aracada uygulanmamaktadır .pipo ya inanın gerek yok önemli olan yakıtı en doğru noktadan ve en doğru açıyla yanma odasına göndermektir .yani piposuz oldu diye üzlmenize gerek yok emin olun hiçbirşey kaybetmediniz .

bazı araçlara uygulanan pipo sistemi yüzünden benzin enjektörlerinin oringlerinden ve yuvalrından benzin kaçırdığı olaylar yaşanmıştır .

krş cinsinden konuşursak km de ortalama ş.içi  30-35 kuruş aralığında bir yakıt sarfiyatı olacaktır.tabi bunu kullanım stratejisi yol şartları hava sıcaklığı ve bir çok neden etkilyecektir .

selamlar

zehir

  • İleti: 39
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #65 : Ocak 06, 2013, 09:04:07 ÖS »
teşekkür ederim sönmez usta aklımda soru işareti kalmadı sağolun

qvzd

  • İleti: 213
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #66 : Ocak 06, 2013, 09:42:48 ÖS »
2012 civic için en ideal lpg sistemi nedir? Motor Arıza ışığı yakma veya yol bilgisayarı kullanamama gibi bir durum oluyor mu? Teşekkürler saygılar

rotasızKAPTAN

  • İleti: 646
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #67 : Ocak 06, 2013, 09:45:10 ÖS »
civicler için hepsi idealdir.usta iyi olsun.zavoli kullanıyorum  gayet memnunum.

axiwelet

  • İleti: 68
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #68 : Ocak 06, 2013, 10:24:11 ÖS »
kardeşimin ve benim aracımda araç soğukken çalıştırıldığında gaz da da benzin de de olsa ani frende stop ediyor yada yavaşladığımda durmaya yakın rölantide araç titriyor neredeyse stop etme durumuna geliyor.Bu durum 5-10 dk kadar sürüyor ısınınca geçiyor.Kardeşimde ki araç 2008 OT elegance civic lpg ise LOVATO (araç 85 binde alındı ve lpg takıldı şu an 98 binde)  bendede 2010 otomatik civic lpg markası ise OMVL (sıfır alındı ve 32 binde lpg takıldı şu an 75 binde )

yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler. :(
merhabalar efendim  bahsetmiş olduğunuz sorunlar akla ilk olarak lpg geçiş sıcaklıklarının düşük olmasından dolayı olduğu izlenimini veriyor .fakat soruna genel olarak bakacak olursak enjektör yada lpg ayarlarındaki karışımdan dolayı olduğunuda söylemek yanlış olmaz .benim size tavsiyem kullanmış olduğunuz ürünlerin yetkili servislerine gidip tüm ayarlarınızı EOBD 2 cihazıyla yolda sürüş halinde yapılmasını rica ediniz .enjektör ve sıcaklık sensörleri kontrol ediltikten sonra tabi .en kısa sürede servise uğrayın bu sorunlar gün geçtikçe sıklığını ve şiddertini artıracaktır malesef :(
aracı lpg taktırdığım ustaya götürdüğümde benzinde de yapıyorsa sorunun lpg ile alakalı olmadığını söyledi.Ben söylediklerinizi aynen uygulayacağım.Bu arada dediğiniz gibi bu sorun gün geçtikçede artıyor :(

özür dilerim benzindede yaptığı gözümden kaçmış :(eğer araç bu sorunu benzinde ikende yapıyorsa iş değişir o zaman motor kaynaklı bir sorun vardır demek yanlış olmaz .honda grubunda bu tarz şikayetleri pek duyduğum söylenmez ama ilk olarak akla potansiyel metre (boğaz kelebeği )nin arızalı olabileceği geliyor yada hava akış metrenin .ilk olarak bunlara baktırmanızda fayda var .


aynı sorunlari bende yasiyorum bogaz kelebegi temizlettim benzinde duzeldi tam olmasada yok denilecek kadar ama lpg de aynı sorun dewam ediyor omwl sifir 2010 aldim ve 60000 km de

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #69 : Ocak 07, 2013, 09:11:04 ÖÖ »
teşekkür ederim sönmez usta aklımda soru işareti kalmadı sağolun


ben teşekkür ederim :)

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #70 : Ocak 07, 2013, 09:12:48 ÖÖ »
Herkese Merhaba ;

LPG Gaz pipoları Otomobil firmalarınca onaylanmış ve 0 km bir çok markada kullanılan bir sistemdir.Gerek Hyunda BRC Projesinde gerek HONDA BRC Projesinde gaz pipolu binlerce montaj yapılmış ve Halen yapılmaktadır.BRC Gaz pipoları ile lpg gazı yanma odasına en yakın noktadan en doğru açı ile gönderilmekte ve de manifolt delme işlemi sonrası motora ÇAPAK KAÇMA RİSKİNİ %100 önleyen bir sistemdir.
Her işte olduğu gibi gaz piposu montajında da yanlış uygulamalar sonucu sorun çıkma ihtimali vardır.Örneğin Civiclere için tasarlanmış civic gaz piposu yerine normal gaz piposu kullanılırsa yanlış bir işlem yaparsınız.
Özetle gaz piposu honda araçlarında gayet başarılıdır ,gaz piposu montajı sonrası aracın ne benzinde çalışmasında ne de lpgde çalışmasında en ufak bir sorun yaşanmamaktadır , sorun bilmediğini bildiğini sanan ustalarda ve yanlış montajdadır.

NOT : 2A Mühendislik'ten hangi yetkili size göze hitap ettiğini söyledi !!! Çok ilginç böyle bir bilgi kesinlikle 2A Müh. tarafından verilemez.

Merhaba aracımı alalı 1 ay kadar oldu 2010 civic otomatik benzin km de 600 tl şehir içi yaktığı için 2 gün önce akbak plaza da brc my 11 takıldı, nasıldır, ne kadar yakar km de,birde pipolu sistem den bahsetmediler ben daha sonradan sorunca gerek yok dediler. Dün 2A mühendisliği aradım verilen cevap pipolu sistem için fiyatın farklı olduğunu ve sadece göze hitap ettiğini başka bir artısının olmadığını söylediler. doğrumudur arkadaşlar teşekkürler.

güle güle kullanın hayırlı olsun .pipo yönteminin bir çok araçta yeteri kadar randıman vermediği bilinmekte ayrıca her aracada uygulanmamaktadır .pipo ya inanın gerek yok önemli olan yakıtı en doğru noktadan ve en doğru açıyla yanma odasına göndermektir .yani piposuz oldu diye üzlmenize gerek yok emin olun hiçbirşey kaybetmediniz .

bazı araçlara uygulanan pipo sistemi yüzünden benzin enjektörlerinin oringlerinden ve yuvalrından benzin kaçırdığı olaylar yaşanmıştır .

krş cinsinden konuşursak km de ortalama ş.içi  30-35 kuruş aralığında bir yakıt sarfiyatı olacaktır.tabi bunu kullanım stratejisi yol şartları hava sıcaklığı ve bir çok neden etkilyecektir .

selamlar

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #71 : Ocak 07, 2013, 09:38:08 ÖÖ »
2012 civic için en ideal lpg sistemi nedir? Motor Arıza ışığı yakma veya yol bilgisayarı kullanamama gibi bir durum oluyor mu? Teşekkürler saygılar

2012 cıvıc ler için kesinlikle PRİNS i tavsiye ederim neden mi ? ilk aklıma gelenmelri söyliyeyim

- aracınızın beyin yani ecu (elektronik kontrol ünitesi ) bosch marka yazılımda Philips tir .
- enjektörleriniz keihin marka
- bir çok sensörünüz yine bosch markadır

bu verdiğim aksamlar yani ecu ,enjektör basınç sensörleri ve regülatör  aracınızda ve prins sisteminın aksamıyla aynıdır .
prins te arıza lambası olayıyla karşılaşmayız 2.2 işletme basıncına sahip olan tek regülütör prins regülatörüdür her devirde yeterli lpg yi istenilen seviyede gönderebilmektedir , gerektiğinde 4 bar a kadar çıkabilmeketedir :) . prins özel bu işletme basıncı altında  çalışabilecek bir de enjektör lazım tabi buda japon enjektör devi KEİHİN enjektörlerdir . bu basıncı  ve bu kadar hızlı enjektörü sürebilecek bir de ecu lazım o da sadece prins te var :) ilk aklıma gelenler bunlar .

işte bu yüzden honda için prins diyoruz .

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #72 : Ocak 07, 2013, 09:42:21 ÖÖ »
Herkese Merhaba ;

LPG Gaz pipoları Otomobil firmalarınca onaylanmış ve 0 km bir çok markada kullanılan bir sistemdir.Gerek Hyunda BRC Projesinde gerek HONDA BRC Projesinde gaz pipolu binlerce montaj yapılmış ve Halen yapılmaktadır.BRC Gaz pipoları ile lpg gazı yanma odasına en yakın noktadan en doğru açı ile gönderilmekte ve de manifolt delme işlemi sonrası motora ÇAPAK KAÇMA RİSKİNİ %100 önleyen bir sistemdir.
Her işte olduğu gibi gaz piposu montajında da yanlış uygulamalar sonucu sorun çıkma ihtimali vardır.Örneğin Civiclere için tasarlanmış civic gaz piposu yerine normal gaz piposu kullanılırsa yanlış bir işlem yaparsınız.
Özetle gaz piposu honda araçlarında gayet başarılıdır ,gaz piposu montajı sonrası aracın ne benzinde çalışmasında ne de lpgde çalışmasında en ufak bir sorun yaşanmamaktadır , sorun bilmediğini bildiğini sanan ustalarda ve yanlış montajdadır.

NOT : 2A Mühendislik'ten hangi yetkili size göze hitap ettiğini söyledi !!! Çok ilginç böyle bir bilgi kesinlikle 2A Müh. tarafından verilemez.

Merhaba aracımı alalı 1 ay kadar oldu 2010 civic otomatik benzin km de 600 tl şehir içi yaktığı için 2 gün önce akbak plaza da brc my 11 takıldı, nasıldır, ne kadar yakar km de,birde pipolu sistem den bahsetmediler ben daha sonradan sorunca gerek yok dediler. Dün 2A mühendisliği aradım verilen cevap pipolu sistem için fiyatın farklı olduğunu ve sadece göze hitap ettiğini başka bir artısının olmadığını söylediler. doğrumudur arkadaşlar teşekkürler.

güle güle kullanın hayırlı olsun .pipo yönteminin bir çok araçta yeteri kadar randıman vermediği bilinmekte ayrıca her aracada uygulanmamaktadır .pipo ya inanın gerek yok önemli olan yakıtı en doğru noktadan ve en doğru açıyla yanma odasına göndermektir .yani piposuz oldu diye üzlmenize gerek yok emin olun hiçbirşey kaybetmediniz .

bazı araçlara uygulanan pipo sistemi yüzünden benzin enjektörlerinin oringlerinden ve yuvalrından benzin kaçırdığı olaylar yaşanmıştır .

krş cinsinden konuşursak km de ortalama ş.içi  30-35 kuruş aralığında bir yakıt sarfiyatı olacaktır.tabi bunu kullanım stratejisi yol şartları hava sıcaklığı ve bir çok neden etkilyecektir .

selamlar

yukarda da söylediğim bazı araçlarda istenilen sağlıklı sonuçlar alınamayabiliyor olsada bir çok araçta doğru montajlanırsa sorun çıkarmayacaktır .bazı araçlarda sorun yaptığını bunun montajını yapan servsslerde bilmektedir .işini layıkıyla yapan ve tecrübeli olan servsislerde uygulaması taraftarıyım .

bi sınıfta iki öğretmen olmaz dı DEĞİL Mİ !!!
« Son Düzenleme: Ocak 07, 2013, 09:42:52 ÖÖ Gönderen: sönmez yıldız »

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #73 : Ocak 07, 2013, 09:47:11 ÖÖ »
kardeşimin ve benim aracımda araç soğukken çalıştırıldığında gaz da da benzin de de olsa ani frende stop ediyor yada yavaşladığımda durmaya yakın rölantide araç titriyor neredeyse stop etme durumuna geliyor.Bu durum 5-10 dk kadar sürüyor ısınınca geçiyor.Kardeşimde ki araç 2008 OT elegance civic lpg ise LOVATO (araç 85 binde alındı ve lpg takıldı şu an 98 binde)  bendede 2010 otomatik civic lpg markası ise OMVL (sıfır alındı ve 32 binde lpg takıldı şu an 75 binde )

yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler. :(
merhabalar efendim  bahsetmiş olduğunuz sorunlar akla ilk olarak lpg geçiş sıcaklıklarının düşük olmasından dolayı olduğu izlenimini veriyor .fakat soruna genel olarak bakacak olursak enjektör yada lpg ayarlarındaki karışımdan dolayı olduğunuda söylemek yanlış olmaz .benim size tavsiyem kullanmış olduğunuz ürünlerin yetkili servislerine gidip tüm ayarlarınızı EOBD 2 cihazıyla yolda sürüş halinde yapılmasını rica ediniz .enjektör ve sıcaklık sensörleri kontrol ediltikten sonra tabi .en kısa sürede servise uğrayın bu sorunlar gün geçtikçe sıklığını ve şiddertini artıracaktır malesef :(
aracı lpg taktırdığım ustaya götürdüğümde benzinde de yapıyorsa sorunun lpg ile alakalı olmadığını söyledi.Ben söylediklerinizi aynen uygulayacağım.Bu arada dediğiniz gibi bu sorun gün geçtikçede artıyor :(

özür dilerim benzindede yaptığı gözümden kaçmış :(eğer araç bu sorunu benzinde ikende yapıyorsa iş değişir o zaman motor kaynaklı bir sorun vardır demek yanlış olmaz .honda grubunda bu tarz şikayetleri pek duyduğum söylenmez ama ilk olarak akla potansiyel metre (boğaz kelebeği )nin arızalı olabileceği geliyor yada hava akış metrenin .ilk olarak bunlara baktırmanızda fayda var .


aynı sorunlari bende yasiyorum bogaz kelebegi temizlettim benzinde duzeldi tam olmasada yok denilecek kadar ama lpg de aynı sorun dewam ediyor omwl sifir 2010 aldim ve 60000 km de

bahsetmiş olduğunuz sorun benzinde az da olsa hissedilebiliyorsa bunu lpg de daha fazla hissederseniz malesef lpg li arabalar hava ve ateşle ile ilgili zaafları kesinlikle tolere etmemektedir :(

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #74 : Ocak 07, 2013, 10:22:45 ÖÖ »
Bir sınıfta iki öğretmen olmaz , biz o saygısızlığı yapmayız ama öğretmen öğrencilere yanlış bilgi veriyorsa yeri gelir Müfettiş doğru bilgiyi vermek için müdehale eder.İyi dersler...

Herkese Merhaba ;

LPG Gaz pipoları Otomobil firmalarınca onaylanmış ve 0 km bir çok markada kullanılan bir sistemdir.Gerek Hyunda BRC Projesinde gerek HONDA BRC Projesinde gaz pipolu binlerce montaj yapılmış ve Halen yapılmaktadır.BRC Gaz pipoları ile lpg gazı yanma odasına en yakın noktadan en doğru açı ile gönderilmekte ve de manifolt delme işlemi sonrası motora ÇAPAK KAÇMA RİSKİNİ %100 önleyen bir sistemdir.
Her işte olduğu gibi gaz piposu montajında da yanlış uygulamalar sonucu sorun çıkma ihtimali vardır.Örneğin Civiclere için tasarlanmış civic gaz piposu yerine normal gaz piposu kullanılırsa yanlış bir işlem yaparsınız.
Özetle gaz piposu honda araçlarında gayet başarılıdır ,gaz piposu montajı sonrası aracın ne benzinde çalışmasında ne de lpgde çalışmasında en ufak bir sorun yaşanmamaktadır , sorun bilmediğini bildiğini sanan ustalarda ve yanlış montajdadır.

NOT : 2A Mühendislik'ten hangi yetkili size göze hitap ettiğini söyledi !!! Çok ilginç böyle bir bilgi kesinlikle 2A Müh. tarafından verilemez.

Merhaba aracımı alalı 1 ay kadar oldu 2010 civic otomatik benzin km de 600 tl şehir içi yaktığı için 2 gün önce akbak plaza da brc my 11 takıldı, nasıldır, ne kadar yakar km de,birde pipolu sistem den bahsetmediler ben daha sonradan sorunca gerek yok dediler. Dün 2A mühendisliği aradım verilen cevap pipolu sistem için fiyatın farklı olduğunu ve sadece göze hitap ettiğini başka bir artısının olmadığını söylediler. doğrumudur arkadaşlar teşekkürler.

güle güle kullanın hayırlı olsun .pipo yönteminin bir çok araçta yeteri kadar randıman vermediği bilinmekte ayrıca her aracada uygulanmamaktadır .pipo ya inanın gerek yok önemli olan yakıtı en doğru noktadan ve en doğru açıyla yanma odasına göndermektir .yani piposuz oldu diye üzlmenize gerek yok emin olun hiçbirşey kaybetmediniz .

bazı araçlara uygulanan pipo sistemi yüzünden benzin enjektörlerinin oringlerinden ve yuvalrından benzin kaçırdığı olaylar yaşanmıştır .

krş cinsinden konuşursak km de ortalama ş.içi  30-35 kuruş aralığında bir yakıt sarfiyatı olacaktır.tabi bunu kullanım stratejisi yol şartları hava sıcaklığı ve bir çok neden etkilyecektir .

selamlar

yukarda da söylediğim bazı araçlarda istenilen sağlıklı sonuçlar alınamayabiliyor olsada bir çok araçta doğru montajlanırsa sorun çıkarmayacaktır .bazı araçlarda sorun yaptığını bunun montajını yapan servsslerde bilmektedir .işini layıkıyla yapan ve tecrübeli olan servsislerde uygulaması taraftarıyım .

bi sınıfta iki öğretmen olmaz dı DEĞİL Mİ !!!