Gönderen Konu: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ  (Okunma sayısı 207462 defa)

fcelik06

  • İleti: 52
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #400 : Şubat 15, 2014, 04:59:34 ÖS »
Alıntı
Sönmez Ustam iyi çalışmalar;
Aracımda yaklaşık 2 yıldır Prins VSA takılı. 2 gündür araç LPG ile giderken benzine geçiyor. LPG anahtarından Lpg'nin bittiğinde verdiği sesden daha sık sesli ikaz veriyor. Arabayı durdurup tekrar çalıştırdığımda LPG'ye geçiyor fakat yaklaşık 2 dakika sonra tekrar aynı sinyali veriyor. (Arabada LPG var, anahtar üzerindeki düğmede LPG ışıkları dolu olarak yanıyor.)

Arabayı bugün Niğde'de bulunan prins servisine götürdüm. Araba 231 numaralı hatayı verdi. 3 numaralı enjektörün kablosunun teki kopmuş.Lehimleyerek düzeltti usta. 



cemele

  • İleti: 32
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #401 : Şubat 15, 2014, 06:26:12 ÖS »
s.a usta.

i-vtec yeni motorlarda brc sistemi silkeleme yapıyor.bu brc de mi olur yoksa prins taktırsaydık olmaz mıydı bunu merak ettim doğrusu.

tüm i-vtec modellerinde sayısız prins dönüşümü yapmış biri olarak henüz PRİNS te böyle bir sorunla karşılaşmadık :)

Honda araclarindaki silkeleme olayinin detaylarini biliyormusunuz? Yani lpg markasindan ziyade i-vtec-lpg uyumsuzlugundan olabilir.

Prins de olsa ayni sorunun olacagini dusunuyorum. Neticede a markasida olsa b markasida olsa calisma prensipleri ayni degilmi?



evet i-vtec çalışma prensibini honda türkiye den arayıp 1 saat boyunca anlattırlar ve bu sorunun çözümü olmadığını söylediler.

bende o yüzden merak ettim.test ettiğim 4 araçta var kendi aracım dahil.hatta ayışının test aracında da var.

ama çoğu kullanıcı bunun vites geçişi olduğunu zannederek üstüne düşmüyor.

araç 1500 2000 devir arası sabit hızda silkeleme yapıyor.

ben sorunu çözemediğim için aracımı sattım.

koskoca honda türkiye çözümü yok deyince kullanıcının yapabileceği pek birşey kalmıyor.mahkemeyede veremiyomuşuz çünki orjinal de yok sonradan takılan bir parça olduğu için fabrikasyon hata ya girmiyormuş.

yani sizin anlıyacağınız honda bu sorunu kabullenmiş durumda

i-vtec gerekli gördüğünde motor u 1400 cc civarına düşürerek yakıt ekonomisi sağlayan gerek gördüğünde motor u 1600 cc ye çıkarıp performans veren bir sistem kısaca özetlersek.i-vtec beyni bunu saliseler içinde hesaplayıp yanma odası hacmini değiştirerek yapıyor.

gayet güzel düşünülmüş bir sistem ama lpg ye uyumsuz işte.

ben o yüzden sordum prince te varmı diye?

prince lpg li test etmedim hiç.istanbul anadolu yakasında varsa prince takılı olan test sürüşü yapmak isterim..

bu silkeleme her koşuda yapmıyor çünki bazı yol koşullarında yapıyor bunu da fark eden birisi olarak kendim ancak test edersem olup olmadığını söyleyebilirim.


1 ay once honda civic almis biri olarak bende elestirdim ama ozellikle ozdemirasil bey in silkeleme olayini ben hissedemiyorum. Ayrica hata bulmak istense herseyde bulunur. Ornek elimize buyutec alip lezzetle yedigimiz yemeklere baksak hic birini yiyemeyiz. Burda da buna benzer bir durum goruyorum. Ben aractan ses alma olayi disinda cok memnunum. Sisen kapi kollari v.b durumlari okuyarak aldim supriz olmadi.
Lpg ye uyarli degil demekte buyuk haksizlik. Bu silkelenmeyi hissedenler belirli belirsiz benzindede oldugunu belirtiyorlar.

Yalitim yaptiracagim sesi de minimuma indirirsem kaymak gibi araba.

cemele bigün müsait olduğunda buluşalım ben sana gösteriyim nasıl silkelediğini istersen

Ben silkeleme yoktur iddiasinda degilim belki banada oluyordur ama ben yol sartlari su bu diye onemsemiyorumdur.

Kac zamandir deniyorum 30km-60 km arasi hizda sabit gidiyorum sonra gazdan cekip tekrar basiyorum.

Bazen iste bu oldu diyorum ama yol da iyi degil. Baska yer ayni sekilde olmuyor.

Bulusmamiz sorun degil ama benim hissetmedigim yada aligilayamadigim bir seyi de zorla algilamaya gerek yok.

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #402 : Şubat 18, 2014, 08:53:14 ÖS »
dilerim prins kullanıcılarınında yorumlarını burda görürüz ve durum objetif olarak açığa çıkar .

selamlar

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #403 : Mart 05, 2014, 08:01:58 ÖS »
tüm dostalara selamlar  >=ok

mrt_0644

  • İleti: 18
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #404 : Mart 10, 2014, 09:33:03 ÖS »
merhabalar sönmez bey,benim size bir sorum olacak,bugün aracıma gaz alırken gaz kaçırdığını fark ettim (dolum yapılırken),bunun nedeni nedir,dolum ağzındanmı,bilyalardanmı,yada pompa tam oturmadığından mı ? wd40 ile dolum ağzını sıksam faydası olurmu? ne önerirsiniz bu arada tüpün markası teleflex simit tank,teşekkürler...

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #405 : Mart 17, 2014, 07:46:22 ÖÖ »
merhabalar sönmez bey,benim size bir sorum olacak,bugün aracıma gaz alırken gaz kaçırdığını fark ettim (dolum yapılırken),bunun nedeni nedir,dolum ağzındanmı,bilyalardanmı,yada pompa tam oturmadığından mı ? wd40 ile dolum ağzını sıksam faydası olurmu? ne önerirsiniz bu arada tüpün markası teleflex simit tank,teşekkürler...

merhaba

dolum yapıldığı esnada kaçırıyor ise bağlantı rekoru gevşektir yada yüksük deforme olmuştur  ama dolum tabancası çıkarıldıktan sonra dolum ucunun içinden sızıntı yapıyor ise dolum ucu bilyası pas yapmıştır . pas söküsü sıkabiliriniz eğer kesmez ise dolum ucunu değiştirin . ayrıca dolum ucu kapağını düzenli olarak lullanın .

selamlar

sikofild

  • İleti: 3
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #406 : Mart 17, 2014, 11:23:22 ÖÖ »
s.a. benimde bir sorum var cevaplarsanız çok sevinirim aracım 2000 sedan civic üzerinde lavato marka lpg kiti var ama sanki dizel araç gibi çalışıyor ansıl bir sistem analamadım atikerde böyle birşey yoktu rölantide kaput kapalı halde aynı dizel araç gibi çalışıyor hatta daha beteri. birde aracı ilk çalıştırdığımda yaklaşık 3 km sonra gaza geçiyor hemen devreye girmiyor yani bunların çözümü varmıdır çok teşekkür ederim saygılar

ebvolkan

  • EBVOLKAN
  • İleti: 25
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #407 : Mart 22, 2014, 01:35:27 ÖS »
Merhaba Sönmez Bey. Bende 1998 model honda civic1.4i s hacback araç var.Atiker marka simit tüp ve lovato marka tüp beyni var. aracım 100 liralık gazla 250km yol yapıyor.gaz göstergesindeki ilk çizgide 100 km diğer 3 çizgide toplamda 100 ve son kırmızı çizgide 50 km yol gidiyor.aracı ilk çalıştırmamda gaz kokusu geliyor. anlayacağınız normalden fazla yakıyor. tüp ayarına baktırıyorum bana tek enjeksiyonlu araç olduğu için obd cihazıyla bakamayız diyorlar ve herseferin filtre değişti kaçak kontrol edildi ayar yapıldı diye 60 lira para alıyorlar. bu çok yakmasının nedeni nedir ve ilk çalıştırmadaki gaz kokusu nedendir bir aydınlatırsanız çok sevinirim.

EVRENHONDA

  • İleti: 171
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #408 : Mart 22, 2014, 03:00:50 ÖS »
aracınız cok nokta enjeksıyon olması lazım

ebvolkan

  • EBVOLKAN
  • İleti: 25
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #409 : Mart 22, 2014, 04:34:57 ÖS »
aracınız cok nokta enjeksıyon olması lazım
otogazcı tek nokta diyor.

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #410 : Nisan 04, 2014, 03:12:27 ÖS »
Ustam Montajını yaptığınız Honda civic'lerde  1.6 ies 120 hp - 1.6 vtec 110 hp - 1.6 i-vtec 125 hp araçlarda keihin enjektörün mavi modelini mi kullanıyorsunuz yoksa turuncu mu ?

Carismatiq

  • Mustafa
  • İleti: 2887
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #411 : Nisan 07, 2014, 12:15:12 ÖS »
aracınız cok nokta enjeksıyon olması lazım
otogazcı tek nokta diyor.

O otogazcıya gitmeyin bir daha.. aracınız sıralı 4 nokta enjeksiyonludur.

ebvolkan

  • EBVOLKAN
  • İleti: 25
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #412 : Nisan 07, 2014, 01:57:57 ÖS »
aracınız cok nokta enjeksıyon olması lazım
otogazcı tek nokta diyor.

O otogazcıya gitmeyin bir daha.. aracınız sıralı 4 nokta enjeksiyonludur.
peki istanbul avrupa yakasında bu işten anlayan adam akıllı bir otogazcı varmıdır?

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #413 : Nisan 08, 2014, 04:13:43 ÖS »
aracınız cok nokta enjeksıyon olması lazım
otogazcı tek nokta diyor.

O otogazcıya gitmeyin bir daha.. aracınız sıralı 4 nokta enjeksiyonludur.
peki istanbul avrupa yakasında bu işten anlayan adam akıllı bir otogazcı varmıdır?

İkitelli'de Özcaglar otogaz var Çağlar ustaya gerekenleri söyleyin o halleder Lovato bayisi ama tüm sistemlere bakıyor. Emre gönderdi demeniz yeterli beni tanıyor :)

ebvolkan

  • EBVOLKAN
  • İleti: 25
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #414 : Nisan 11, 2014, 03:14:25 ÖS »
aracınız cok nokta enjeksıyon olması lazım
otogazcı tek nokta diyor.

O otogazcıya gitmeyin bir daha.. aracınız sıralı 4 nokta enjeksiyonludur.
peki istanbul avrupa yakasında bu işten anlayan adam akıllı bir otogazcı varmıdır?

İkitelli'de Özcaglar otogaz var Çağlar ustaya gerekenleri söyleyin o halleder Lovato bayisi ama tüm sistemlere bakıyor. Emre gönderdi demeniz yeterli beni tanıyor :)
kardeşim çok çok teşekkür ederim en kısa zamanda gideceğim.

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #415 : Nisan 18, 2014, 09:40:35 ÖS »
s.a. benimde bir sorum var cevaplarsanız çok sevinirim aracım 2000 sedan civic üzerinde lavato marka lpg kiti var ama sanki dizel araç gibi çalışıyor ansıl bir sistem analamadım atikerde böyle birşey yoktu rölantide kaput kapalı halde aynı dizel araç gibi çalışıyor hatta daha beteri. birde aracı ilk çalıştırdığımda yaklaşık 3 km sonra gaza geçiyor hemen devreye girmiyor yani bunların çözümü varmıdır çok teşekkür ederim saygılar

merhaba

lovato enjektörleri bahsettiğiniz kadar sesli çalışmaz normalde belkide enjektör tamir takımları yıprandığı için ses artmıştır . günün ilk marşında yani araç soğukken lpg geçisi 2-3 km yi bulabilir .atikerle kıyaslamayın çünkü ısı sensörleri farklı atikerin ısı sensörü araç buz gibi iken bile 25 derce okuyor yani anormal ısı okuyor :)

en doğrusu en yakın lovato servisne uğramanız olur .

selamlar

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #416 : Nisan 18, 2014, 09:44:44 ÖS »
Merhaba Sönmez Bey. Bende 1998 model honda civic1.4i s hacback araç var.Atiker marka simit tüp ve lovato marka tüp beyni var. aracım 100 liralık gazla 250km yol yapıyor.gaz göstergesindeki ilk çizgide 100 km diğer 3 çizgide toplamda 100 ve son kırmızı çizgide 50 km yol gidiyor.aracı ilk çalıştırmamda gaz kokusu geliyor. anlayacağınız normalden fazla yakıyor. tüp ayarına baktırıyorum bana tek enjeksiyonlu araç olduğu için obd cihazıyla bakamayız diyorlar ve herseferin filtre değişti kaçak kontrol edildi ayar yapıldı diye 60 lira para alıyorlar. bu çok yakmasının nedeni nedir ve ilk çalıştırmadaki gaz kokusu nedendir bir aydınlatırsanız çok sevinirim.

merhaba araç tek nokta enjeksiyonlu değil takılan sistem mikserli yani sıralı sistem olmadığı için sanırım öyle denmiştir . araç mıkserli sistem olduğundan eğer öalıştırır çalıştırmaz regülatör ısınmadan araca gaz verip lpg ye geçiriyorsanız araç çiğ attığından lpg kokusu olabilir .

eğer mikserli sitem takılı ise emisyon değerleriye ayar yaptırmanız gerekir .

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #417 : Nisan 18, 2014, 09:45:58 ÖS »
Ustam Montajını yaptığınız Honda civic'lerde  1.6 ies 120 hp - 1.6 vtec 110 hp - 1.6 i-vtec 125 hp araçlarda keihin enjektörün mavi modelini mi kullanıyorsunuz yoksa turuncu mu ?

turuncu enjektör kullanıyoruz .

selamlar

jvega

  • İleti: 56
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #418 : Mayıs 06, 2014, 07:18:36 ÖS »
Son zamanlarda LPG sisteminde sıkıntı var,sabah çalıştırdığımda Prins LPG göstergesinin ortasındaki ünlem kırmızı oluyor ve kesik kesik sürekli sinyal veriyor. Araç LPG ye geçmiyor. Gün içinde kendi kendine düzeliyor,sonra sabah yine aynı. Geçen haftada aynısını yaptı servise götürdüm bilgisayara bağladı,birşey bulamadı şimdi daha sık yapmaya başladı. Neden olabilir merak içindeyim. LPG bakımınada 5000 km var.

jvega

  • İleti: 56
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #419 : Mayıs 07, 2014, 04:56:59 ÖS »
Son zamanlarda LPG sisteminde sıkıntı var,sabah çalıştırdığımda Prins LPG göstergesinin ortasındaki ünlem kırmızı oluyor ve kesik kesik sürekli sinyal veriyor. Araç LPG ye geçmiyor. Gün içinde kendi kendine düzeliyor,sonra sabah yine aynı. Geçen haftada aynısını yaptı servise götürdüm bilgisayara bağladı,birşey bulamadı şimdi daha sık yapmaya başladı. Neden olabilir merak içindeyim. LPG bakımınada 5000 km var.

Map Sensörü arızalanmış,değiştirildi sorun kalmadı.

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #420 : Mayıs 14, 2014, 09:06:25 ÖÖ »
Son zamanlarda LPG sisteminde sıkıntı var,sabah çalıştırdığımda Prins LPG göstergesinin ortasındaki ünlem kırmızı oluyor ve kesik kesik sürekli sinyal veriyor. Araç LPG ye geçmiyor. Gün içinde kendi kendine düzeliyor,sonra sabah yine aynı. Geçen haftada aynısını yaptı servise götürdüm bilgisayara bağladı,birşey bulamadı şimdi daha sık yapmaya başladı. Neden olabilir merak içindeyim. LPG bakımınada 5000 km var.

Map Sensörü arızalanmış,değiştirildi sorun kalmadı.

forumlara uğrayamadığım için cvp vermekte geciktim kusura bakmayın evet en güçlü ihtimal map sensörü bir seride sorun var dı muhtemelen sizin aracınıza bu seriden biri denk gelmişl .

keyifli sürüşler

münzevi

  • Co-Admin
  • İleti: 538
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #421 : Mayıs 14, 2014, 12:35:20 ÖS »
     S.a. Sönmez ustam,

      Karbüratörlü araçlarda hava girişinin bantla veya başka bir maddeyle kapatılması hususunda ne dersin acaba? İyi bir ayarla buna gerek olmadığını söyleyenler var ama pek çok lpg ustası bu uygulamayı yapıyor. Acaba doğrusu nedir?

kul

  • İleti: 47
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #422 : Mayıs 27, 2014, 03:45:35 ÖS »
sönmez usta size şöyle özetliyeyim...yaklaşık 2,5 senedir araçta cangas markalı lpg kiti takılı...ben aracı 1 yıldır kullnıyorum...sorun şu...arıza lambası yanıyo...makina da fakir karışım arızası çıktı...lpg kiti takılan yere götürdüm ayarları yaptı fakat yine yandı...ben yine götürdüm yine çözemediler normaldir yanar dediler...bir zararı yok dediler...bu sefer başka bir ustaya götürdüm...oda ayarları sıfırladı ve tekrar ayar yaptı...arıza lambasını söndürdü...inşaallah yanmaz dedi garanti veremem dedi...ve 10 km gitti tekrar yandı...anlayacağınız bu sorunla boğuşuyorum...bi ustaya sordum bunun çözümü yok dedi cangas iyi bir marka değil dedi...lpg kitini değiştir dedi...bunun çözümü varmı acaba sönmez usta?

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #423 : Mayıs 28, 2014, 01:57:43 ÖS »
sönmez usta size şöyle özetliyeyim...yaklaşık 2,5 senedir araçta cangas markalı lpg kiti takılı...ben aracı 1 yıldır kullnıyorum...sorun şu...arıza lambası yanıyo...makina da fakir karışım arızası çıktı...lpg kiti takılan yere götürdüm ayarları yaptı fakat yine yandı...ben yine götürdüm yine çözemediler normaldir yanar dediler...bir zararı yok dediler...bu sefer başka bir ustaya götürdüm...oda ayarları sıfırladı ve tekrar ayar yaptı...arıza lambasını söndürdü...inşaallah yanmaz dedi garanti veremem dedi...ve 10 km gitti tekrar yandı...anlayacağınız bu sorunla boğuşuyorum...bi ustaya sordum bunun çözümü yok dedi cangas iyi bir marka değil dedi...lpg kitini değiştir dedi...bunun çözümü varmı acaba sönmez usta?

Dostum lpg karisimi biraz zengine almasi lazim sen ustana git ve biraz zengine alirmisin de eger bunu yapamiyorsa bu kadar isden anlamayan usta ise benim sana tavsiyem regulotor uzerinden alyan anahtari ile sag tarafa hafifce cevirerek basinci acin ayni sekilde zenginlesmis olucak ve ariza isigin yanmayacak  , cangas lpg kablosu almaya calis biz yardimci oluruz hatta bu kabloyu satan bir firma var ayarlarinda herseyinde yardimcida oluyor

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #424 : Mayıs 28, 2014, 02:02:43 ÖS »
     S.a. Sönmez ustam,

      Karbüratörlü araçlarda hava girişinin bantla veya başka bir maddeyle kapatılması hususunda ne dersin acaba? İyi bir ayarla buna gerek olmadığını söyleyenler var ama pek çok lpg ustası bu uygulamayı yapıyor. Acaba doğrusu nedir?
     S.a. Sönmez ustam,

      Karbüratörlü araçlarda hava girişinin bantla veya başka bir maddeyle kapatılması hususunda ne dersin acaba? İyi bir ayarla buna gerek olmadığını söyleyenler var ama pek çok lpg ustası bu uygulamayı yapıyor. Acaba doğrusu nedir?


Normalde bantin olmamasi gerektigi soylerler bantin gazda verimli geldigi dusunulur ama benzine alindiginda arac bol hava ihtiyaci duyacaktir dakat bant oldugu icin performans duser. Biz sahinde banti soktuk ama duzeni tutturamadik bu zamana kadar baktigim karburotorluler hep bantliydi

Ustamiz konuya bakana kadar ben yardimci olmak istedim umarim kizmaz :/