Gönderen Konu: Ekonomi Vitesi ( Boşa Alma )  (Okunma sayısı 54492 defa)

umut

  • İleti: 673
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #50 : Ekim 17, 2008, 08:57:08 ÖÖ »

o yasa yine meclis te  http://www.iha.com.tr/haber/Guncel/38231-H-11/Hiz-sinirlari-arttiriliyor

Sıkıcı olması değil  insan yaşamı ve güvenliktir önemli olan
ve böyle bir yasa çıkmayacak.
Bir ara gerizekalı bir milletvekilinin araçlarımız çok hızlı hız sınırı artırılsın gibi salak bir önergesi oldu meclise. Daha önerenin verilmesi ile reddedilmesi bir oldu. Böyle bir yasa çıkmayacak.
Avrupadada otobanlarda hız sınırının oldugu yerler vardır ( meskun mahaller bölgelerinde ) Avrupa Uyum yasalarına aykırı olacak bir kanun çıkarılamaz.

uzun yolda 120 sıkıcı oluyor, zaten hız sınırlarını arttıran kanun bu günlerde meclisten çıkıyor, artık duble yollarda 120 olacak, ootobanlarda allah ne verdiyse




Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #51 : Ekim 18, 2008, 11:45:12 ÖS »
o yasa çıkacak, nedeni geri zekalı bir milletvekili zevzekliği değil, yollarımızın az da olsa gelişmiş ve hız yapmaya uygun hale gelmiş olmasıdır, netekim bölünmüş yolların otoyoldan pek farkı yok, o yollarda 90 km. sınırı çok saçma, otoyollar ise hız yapmak için inşa edilen yollardır, 120 ile sınırlamak çok saçma, şehir içi yollara gelince , zaten şu anda bile bazı uygun yollarda hız 50 değil 70 veya daha fazla, mesela izmirde M.Kemal Bulvarında  70 km. Başbakan her fırsatta duble yollar yaptık diye övünüyor, haklıda, epeyce duble yol yaptı , hemen hemen her kent bir diğerine duble yollarla bağlı, biz hala ticari araçları 80 le sınırlamışız, geçen hafta balıkesire gitmek zorundaydım, otobüste fıtık oldum, 88 km. oldumu takoğraf ötmeye başlıyor, uyuz uyuz gittik 4 saat sürdü

elektromania

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #52 : Ekim 22, 2008, 09:44:50 ÖÖ »
Arkadaşlar saçmalamayın eğer bir zararı olsaydı HONDA mühendisleri bu olayı engellerlerdi ve giderken arabayı D'den N'ye alamazdın, yada N'den D'ye alamazdın. Bende 1987 model Accord EX vardı otomatik Plakasıda 06 AV 560 araba hala ankarada isteyen gidip baksın arabayı 80000km'de aldım ve 280000km'de sattım bu arada hep arabayı uzun yolda ve şehir içinde devamlı D'den N'ye canım sıkıldıkca aldım (örneğin kırmızı ışıkta beklerken yada uzun yolda hafif rampa aşşağı giderken yada çok dik rampa indikten sonra tekrar rampa çıkacaksam ) sonrada hiçbişi olmamış gibi N'den D'ye alıyodum ve arabam 280000km'de EFE hondada satış için alıcı checkup'a soktu şanzıman yada motorda en ufak sorun yoktu, diyeceğim oki ben o arabayı her türlü koşulda kullandım ve tam 200000km yaptım ve hiçbi sorun yaşamadım. Hatta 1. vitese çekip devir 6500ü vurduğunda 2. vitese ardında bi 6500 devirden sonra 3. vites ve öyle yola devam ettim hatta araba 120km hızla giderken 3'e çektiğimde çok oldu ani hızlanma için ama hiçbi zaman için sorun yapmadı şanzıman yada motor. Bilginize

elektromania

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #53 : Ekim 22, 2008, 09:51:30 ÖÖ »
Haa bu arada arabamı D'den N'ye alırken yada N'den D'ye alırken mandala bile basmaya gerek olmuyodu yani bu arabayı tasarlayan mühendisler bu olay zarar verecek olsaydı orada en azından mandala basma mecburiyetini getirirlerdi.

Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #54 : Ekim 22, 2008, 09:39:01 ÖS »

Haa bu arada arabamı D'den N'ye alırken yada N'den D'ye alırken mandala bile basmaya gerek olmuyodu yani bu arabayı tasarlayan mühendisler bu olay zarar verecek olsaydı orada en azından mandala basma mecburiyetini getirirlerdi.


Aynen katılıyorum, şanzumanın neden yağlanmayacağını ise kimse açıklamıyor, o zaman arabayı N de hiç çalıştırmamak lazım

mcanery

  • İleti: 124
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #55 : Ekim 22, 2008, 09:57:34 ÖS »
Bir sitede okumuştum ama site kapanmış. orada şanzımana değil şanzıman yağına zarar vereceği yazıyordu. şöyleki. otomatik şanzıman yağının 2 görevi varmış. birincisi hareketi sağlamak 2. soğutma. 1. de problem yok. n ye atıldığında yeteri kaday devir dayim olmadığı için şanzıaman çok ısınır ve yağ özelliğini kaybetmeye başlarmış. ryağın rengi pembeden kahveye dönüyor ise fazla ısınmaya mağruz kalmış demekmiş. özelliği kaybolunca performans düşüyormuş. bir de sık sık yağ değiştirme vs. şeklinde açıklamalar vardı. uzun zaman oldu okuyalı yanlış hatırlıyor da olabilirim.

mcanery

  • İleti: 124
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #56 : Ekim 22, 2008, 10:40:58 ÖS »

Bir sitede okumuştum ama site kapanmış. orada şanzımana değil şanzıman yağına zarar vereceği yazıyordu. şöyleki. otomatik şanzıman yağının 2 görevi varmış. birincisi hareketi sağlamak 2. soğutma. 1. de problem yok. n ye atıldığında yeteri kaday devir dayim olmadığı için şanzıaman çok ısınır ve yağ özelliğini kaybetmeye başlarmış. ryağın rengi pembeden kahveye dönüyor ise fazla ısınmaya mağruz kalmış demekmiş. özelliği kaybolunca performans düşüyormuş. bir de sık sık yağ değiştirme vs. şeklinde açıklamalar vardı. uzun zaman oldu okuyalı yanlış hatırlıyor da olabilirim.


tamamen yanlış hatırlamışım ve konuları birbirine karıştırmışım. lütfen dikkate almayın.

Buradan da anlaşılıyorki emin değilsen konuşmak yerine susmayı tercih etmelisin. (ata sözü gibi oldu) :)

Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #57 : Ekim 23, 2008, 11:32:13 ÖS »
sıkma canın mcanery bu konuda herkes tahmini fikrini söylüyor

BLACK ORANGE

  • İleti: 3425
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #58 : Ekim 23, 2008, 11:46:03 ÖS »
zararı şu şekilde olur aniden frenin de şişme olabilir ve farkedemezsin...

cemmess

  • İleti: 238
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #59 : Ekim 24, 2008, 08:22:29 ÖÖ »
Salla boşa gitsin.. :seytani

Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #60 : Ekim 26, 2008, 11:22:13 ÖS »

zararı şu şekilde olur aniden frenin de şişme olabilir ve farkedemezsin...


bu dediğin otomatik için pek geçerli bir olay değil, ayrıca hondada öyle olumsuzluklar olmaazz <nohapy

Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #61 : Ekim 27, 2008, 12:22:33 ÖÖ »
Arkadaşlar, sanırım bazılarınız hatırlayacaksınız bir zamanlar autoshow (veya autohaber de olabilir) dergisinde sorunlara yanıtlar veren bir onno usta vardı, bu usta şimdi başka bir forumda yine sorulara cevap veriyor, bu konuyu ona sordum cevabını yorumlamadan size aktarıyorum, kendisi kesinlikle bilirkişidir

http://www.autoclubturkey.com/forum/showthread.php?t=93338

SERVET

  • İleti: 869
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #62 : Ekim 27, 2008, 01:56:58 ÖS »
Eee Kemall bey
hani salla boşa  gitsin diyordun.
Yukarıya bakarsan yazmıştım ben aracı boşa atmanın zararlarını ve olumsuzluklarını.
Onno ustan da aşağı yukları aynı şeyi söylemiş.

Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #63 : Ekim 27, 2008, 08:15:28 ÖS »
Motora, arabaya, yürüyen aksama falan , Hiç bir zararı yok demiş, boşa atma derken sakıncalarından söz ediyor, mesela motor stop ederse direksiyon ve servo fren tutmaz diyor, doğruda diyor ama motor vitese takılıykende stop ederse aynı şey olur

SERVET

  • İleti: 869
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #64 : Ekim 27, 2008, 11:53:36 ÖS »
"Otromatik vitesli araçlarda vitesi boşa atmanın motor çalıştığı sürece hiç bir zararı yoktur ancak Haraket halinde oılan araçlarda ister düz ister otomatik vites olsun kullanım emniyeti açısından vitesin boşa atılması tavsiye edilemz ve yanlıştır.Motorun aniden stop etmesi halinde servo direksiyon başta olmak üzere servo fren de devre dışı kalacaktır"

Motora zarar vereceğini söylemedik zaten. Şıkları ile açıklayarak sürüş emniyetini riske sokacağını bu yüzden doğru olmadığını söyledik. Onno ustanda bunu teyid etmiş. Aksi zaten beklenemez zira  doğru her zaman tektir.

Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #65 : Ekim 28, 2008, 04:24:03 ÖÖ »
işte benim başından beri anlatmağa çalıştığım buydu, Pek çok arkadaşım  "silindirler yağlanmaz" motor yanar- motor deviri hıza  uymaz vs vs " gibi gerekçeler göstererek, arabanın motoruna veya hareketli aksamlarına zarar veceğini söyledi durdular, oysaki oromatik vitesli bir arabada vitesi boşa atmanın  motora veya başka hiç bir şeye zararı yoktur...
sürüş güvenliğini olumsuz etkiler tabiki, o ayrı bir konu, hareket halineyken aniden motor durursa, ne bileyim kontak falan kapanırsa, veya elekrtik arızasından falan stop ederse, power frenler çok daha yüksek bir basınca gerek duyacak ve sağlıklı çalışmayacaktır, power dreksiyon ağırlaşacak ve döndürmek için çok  fazla bir efor sarfetmek gerekecek vs..ama bunlar motora falan zarar verecek haller değil, yeni ve bakımlı bir araba neden durduk yerde stop etsinki, ayrıca motor stop edecek olduktan sonra vites takılıykende eder ve aynı sakıncalar yine baş gösterir

SERVET

  • İleti: 869
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #66 : Ekim 28, 2008, 09:54:48 ÖÖ »
2. ayfada yazdıklarımı tekrar yazıyorum.  Bu sebeplerden dolayı boşa atmak sakıncalıdır.

Hem düz viteste hem otomatikte  aracın seyir ahlinde viteste olması;
1. Yakıt tasarrufu sağlar. Özellikle yokuş aşağı gidişlerde aracınız viteste ise benzin otomatiği kesecek ve "SIFIR" tüketimle yolalacaktır. Boşa attığınızda rolanti devri ile yakıt tüketirsiniz.

2. Fren mesafesini kısaltır. Durma yada yavaşlama ihtiyacı hissettiğinizde yükü sadece balatalara bindirmeyerek motor freni yardımı ile dsaha kısa mesafede daha güvenli duruş sağlar.

3. Stabilizasyondan dolayı Yol tutuşunu ve araç hakimiyetini artırır. Viteste giden aracın çekiş tekerleklerinde ( özellikle önden çekişli araçlarda ) sürekli devinim vardır ve bu stabilizasyon sağlar. Bu durumda aracınızın yol tutuşu ve direksiyon hakimiyeti boş viteste gidişe oranla çok daha rahat ve sağlıklıdır.

4. Boştan vitese attığınızda devirden dolayı aracı yorar , özellikle yokuş aşağı gidişlerde o anki hızınız ile motor devri eşit olmadığından aniden vitese attığınızda araç bir anda 3 misline yakın devir artışına girer, bu durumda da egzantrikten kranga, balatadan sübaplara kadar tüm aksam aniden yüklenmeyle karşı karşıuya kalır.

Tüm bunlara rağmen aracı boşa atmanın mantığı nedir ?

SERVET

  • İleti: 869
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #67 : Ekim 28, 2008, 09:56:01 ÖÖ »
Ve yazdıklarım aniden motorun durması ile alakalı değildir. Motor çalışmakta iken sözkonusu olan risklerdir.

mcanery

  • İleti: 124
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #68 : Ekim 28, 2008, 10:06:57 ÖÖ »
Tamamen katılıyorum. zaten araç otomatik neden kurcalayıp duracan vitesi. :)

cemmess

  • İleti: 238
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #69 : Ekim 28, 2008, 10:14:47 ÖÖ »
Gayet güzel açıklamalar, bende hep boşa sallardım ama kimi bilmediklerimiz varmış.. >=ok

Quantum

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #70 : Ekim 28, 2008, 11:05:16 ÖÖ »
Düz ya da otomatik.. Vitesi boşa almak, "Allaha emanet mode on"  demek. :)

Neden ısrar ediliyor anlamış değilim.

cemmess

  • İleti: 238
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #71 : Ekim 28, 2008, 11:22:08 ÖÖ »
Artık boşa atmak yok.. <nohapy

Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #72 : Ekim 28, 2008, 12:47:13 ÖS »
otobüsler ne kadar basarsa bassın belli bir hızı aşamaz, bu yüzden yokuş aşağı vitesi boşa atarak motor freninden kurtulup arabanında ağırlığıyla çok hızlanabilir, bunlar sakıncalı durumlardır, ama bizim arabalar çokta ağır değilki , durdurmak o kadar zor olmamalı, yeni  motorlarda birde logic grade sistemi  var, yokuş aşağı eğimi algılayıp vites küçültüyor, bu nedenle bazan boşa almak gerekebiliyor, ben kırmızı ışık, sıkışık trafik falan gibi durumlardada boşa alıyorum, motora sürekli gereksiz yük binmesini önlemiş oluyorum, düz viteste her zaman yaptığımız şeyler bunar, otomatikte neden garip olsun

Quantum

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #73 : Ekim 28, 2008, 05:31:54 ÖS »
Kemal Hocam.. Çerkez Soydaşım..

Kırmızı ışıkta neden boşa atıyorsun diyen yok ki..

Bak kendin diyorsun otobüsün ağırlığı ile hızlanması sakıncalı diyorsun.. Aynı şey otomobiller için de geçerli.. 1200kg lık bir otomobilin 90km hızda, hızın ivmelenmesi ile tonajını kestiremiyorsun o yuzden de "durdurmak o kadar zor olmamalı" diyorsun emin değilsin sen de zaten..

Ben hemen hemen tüm otomobil forumlarını takip ederim.. Sen de varsın genelde oralarda.. Her zaman söylediğin bir şey var..Otomobilini överken, "Vardır Japonların bildiği birşey.." , "Gerekli olmasa Honda koymazdı bunu" gibi bir çok konuda düşüncelerini belirtiyorsun..

Aynı mantaliteyi otomobillerin otomatik olarak vites küçültmeleri konusunda çalıştırmıyorsun ama.. Ona da söylesene "vardır bir bildikleri de o yüzden vites küçültüyorlardır" diye?

Bir gün aracın stop eder, direksiyon kitlenir, çıkarsın başka bir aracın tepesine, başkalarının yuvası dağılır.. Kimin hakkı var ki buna..

Yanlışlar açık açık ortaya konmasına rağmen halen ısrarla ve azimle savunuyorsun garip bir şekilde.. Emniyet kemeri konusunda da aynı şey oldu.. Forumlarda ve internette gezen, arabalara meraklı çok küçük çocuklar  ve tecrübesiz insanlar var ve emin ol örnek alıyorlar..



BLACK ORANGE

  • İleti: 3425
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #74 : Ekim 28, 2008, 07:20:16 ÖS »
vites yerine dvd oynatıcı taktır onu kurcala kardeşim. boş verin vitesi...