Gönderen Konu: Ekonomi Vitesi ( Boşa Alma )  (Okunma sayısı 50907 defa)

can34

  • İleti: 2466
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #25 : Şubat 20, 2008, 02:54:57 ÖS »
geceperisi(caucass) yine atılmış galiba ziyaretçi durumunda ???



CVC2008

  • İleti: 591
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #26 : Şubat 21, 2008, 11:11:41 ÖÖ »
baktım uzaklaştırma listesinde yoktu

Kemalhan

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #27 : Şubat 21, 2008, 06:24:37 ÖS »
Yok arkadaşlar bu sefer teknik bir arızadan kaynaklanmış,sadece adminler değil serverlerde bana gıcık, şaka bir yana bende şaşırdım, kuzu kuzu otururken ne oldu yine  derken öğrendim , sağlık olsun artık kendi adımla aranızdayım, adım Kemal, memnun oldum

maestro_es

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #28 : Şubat 24, 2008, 08:00:55 ÖS »
yav valla anlamıyorum bu milleti. halk arasında yanlış bir inanış var. araç boş vitese alınırsa yakıt sarfiyatı artar. araç manuel olsa bile yokuş aşağı ya da dururken boşa almak iyi değil ki? çünkü araç rölantide giderken veya dururken çok yakar.  yokuş aşağı boşa alırsan hem daha fazla yakar, hem devamlı fren yapmak zorunda olduğun için fren balataları eskir, hem de otomatik vitese zarar verirsin. bence bu kadar zarara karşı 'öyle alışmışım' cevabı yeterli değil.

Kemalhan

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #29 : Şubat 25, 2008, 02:32:55 ÖÖ »
Haklısın valla, yeni nesil arabalarda gaza basmadığın sürece yakıt sarfiyatı olmuyor, ama boşta arabanın akışı çok tatlı oluyor, asfaltta düzgünse kendini uçan halıdaymış gibi hissediyorsun, bizim hondalarda akıllı eğim sistemi var yokuş aşağı vites küçültüyor, yavaşlatıyor arabayı, ama sonuçta zararlı hatta teklikeli bir olay, boşa atmamalıyız

10ur_0

  • İleti: 12
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #30 : Ağustos 24, 2008, 09:41:21 ÖS »
zararı var sanzumanı bozarsın yakında kardes aman haa

Fatih Eryol

  • İleti: 61
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #31 : Ağustos 26, 2008, 02:44:29 ÖS »

uzun duraklamalarda veya ışıklarda durduğunda otomatik şanzıman araçlarda n konumuna atman şanzıman için faydalıdır.Fakat seyir halinde giderken boşa atıp tekrar vites konumuna aldığında şanzımana zarar verirsin.Aracın durana kadar vites konumundan çıkarmamak ayrıca fren mesafenide kısaltacaktır.Düz vites araçlarda seyir halinde boşa atarsanız yakıt yakarsınız fakat devir 1800 altına inene kadar motor freniyle yavaşlatırsanız cut off sistemi devreye girer ve aracınız yakıt yakmaz.Buda araçlarınız için ayrıca bir tasarruf sistemidir.


Benim aracım 98 civic 1.4 bu cut-off sistemi benim araçta da varmı??
Ve bu konuyu biraz daha açarsan sevinirim ????

hazarbey

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #32 : Eylül 11, 2008, 12:13:23 ÖÖ »
otomatik vites araçlarda boşa atmamanı tavsiye ederim. yoksa ceremesi abiraz ağır olur

demir_vtec

  • İleti: 56
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #33 : Ekim 01, 2008, 09:33:30 ÖÖ »
Servisin, konuyla ilgili ısrarlı sorularıma verdigi cevap ''sakın ha boşa atayım deme şanzumanı eline alırsın '' yanıtıydı zaten yokuş aşagı inerken gazdan ayagımızı cektigimizde yakıt sarfiyatı boşa atmış gibi azalıyormuş

yasayanyavuz

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #34 : Ekim 03, 2008, 11:58:35 ÖÖ »
Aslında halkça peygamber vitesi olarak bilinen boşa atma yöntemi ile benzin harcamadığını biliriz. Oysaki viteste iken gaza basmadan gidilmesi, pistonlara hiç benzin püskürtmeyeceği için benzin sarfiyatı "0" dır. Ve boşta iken hareket etmek te riskli bir durum olsa gerek...

SERVET

  • İleti: 869
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #35 : Ekim 03, 2008, 01:14:43 ÖS »
Bir aracı neden boşa atarsınız ki
Hem düz viteste hem otomatikte  aracın seyir ahlinde viteste olması;
1. Yakıt tasarrufu sağlar. Özellikle yokuş aşağı gidişlerde aracınız viteste ise benzin otomatiği kesecek ve "SIFIR" tüketimle yolalacaktır. Boşa attığınızda rolanti devri ile yakıt tüketirsiniz.

2. Fren mesafesini kısaltır. Durma yada yavaşlama ihtiyacı hissettiğinizde yükü sadece balatalara bindirmeyerek motor freni yardımı ile dsaha kısa mesafede daha güvenli duruş sağlar.

3. Stabilizasyondan dolayı Yol tutuşu ve araö hakimiyetini artırır. Viteste giden aracın çekiş tekerleklerinde ( özellikle önden çekişli araçlarda ) sürekli devinim vardır ve bu stabilizasyon sağlar. Bu durumda aracınızın yol tutuşu ve direksiyon hakimiyeti boş viteste gidişe orankla çok daha rahat ve sağlıklıdır.

4. Boştan vitese attığınızda devirden dolayı aracı yorar , özellikle yokuş aşağı gidişlerde o anki hızınız ile motor devri eşit olmadığından aniden vitese attığınızda araç bir anda 3 misline yakın devir artışına girer, bu durumda da egzantrikten kranga, balatadan sübaplara kadar tüm aksam aniden yüklenmeyle karşı karşıuya kalır.

Çevir kolu ver yolu mantığı ile araba kullanan Direksiyon Şoförlerinden başka kim neden boşa atar aracı anlamam
Tüm bunlara rağmen aracı boşa atmanın mantığı nedir ?
« Son Düzenleme: Ekim 03, 2008, 01:15:41 ÖS Gönderen: SERVET »

SERVET

  • İleti: 869
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #36 : Ekim 03, 2008, 01:19:37 ÖS »
Düz yada otomatik tüm araçlarda "cut off" vardır.
Aracınızın ivme ile yapacagı tekerlek devri o an yakıt ile çevirdiği devirden yüksek ise ( yokuş aşağı gidiş, hızlanmadan sonraki gaz kesme vs gibi durumlar ) aracınız gazdan ayağınızı çektiğinizde tekrar basana dek "SIFIR" yakıt tketimi ile gider.
Yeni kasa cviclerde olan otomatik şansımanda da yokuş aşağı giderken yavaşlamak için frene bastığınızda arac kendi kendine bir vites ufaltır bu esnadada aracın yakıt tüketimi sözkonusu iniş bitene kadar "SIFIR " olur. Boşa atarsan rolanti devri ile yakıt tüketrsin.


uzun duraklamalarda veya ışıklarda durduğunda otomatik şanzıman araçlarda n konumuna atman şanzıman için faydalıdır.Fakat seyir halinde giderken boşa atıp tekrar vites konumuna aldığında şanzımana zarar verirsin.Aracın durana kadar vites konumundan çıkarmamak ayrıca fren mesafenide kısaltacaktır.Düz vites araçlarda seyir halinde boşa atarsanız yakıt yakarsınız fakat devir 1800 altına inene kadar motor freniyle yavaşlatırsanız cut off sistemi devreye girer ve aracınız yakıt yakmaz.Buda araçlarınız için ayrıca bir tasarruf sistemidir.


Benim aracım 98 civic 1.4 bu cut-off sistemi benim araçta da varmı??
Ve bu konuyu biraz daha açarsan sevinirim ????

metin16

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #37 : Ekim 03, 2008, 01:42:19 ÖS »
güzel bir açıklama olmuş >=ok >=ok

Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #38 : Ekim 03, 2008, 02:21:12 ÖS »
genede boşta gitmenin zevki bir başka oluyor <783^2

SERVET

  • İleti: 869
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #39 : Ekim 03, 2008, 03:37:00 ÖS »
iyi o zaman seni keyfini ve kahyasını 3 ünüzü bir araya bırakalım. Keyfini çıkara çıkara  boşta gidin. Her nasıl bir zevkse bu. Her neyse  polemiğe değmez

genede boşta gitmenin zevki bir başka oluyor <783^2

oracle

  • İleti: 226
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #40 : Ekim 03, 2008, 03:49:52 ÖS »
o peygember vitesi olayı sizinde bahsettiğiniz gibi ESKİ bi alışkanlık ve o zaman araçlarda ESKİydi yani karbüratörlü hiçbir hissedicisi olmayan direk mekanik bi sistemdi şimdi öyle değil sistemler her konumun hissedicisi var yakıt birçok hesaplamaya göre gönderilir silindirler içerisine havanın sıcaklığına ,alınan havanın ağırlığına,aracın devrine ,o devirde gaz pedalının durumuna,gaza pedalının basılma hızına kadar herşey hesaplanır.Araç viteste ve yokuş aşağı giderken sarfiyat neden sıfır olur;araç yokuş aşagı gidiyor,gaza basılmıyor,arada frene basılıyor,gaz pedalına hiç basılmamasına rağmen devir artıyor araç bunların hepsini hissediyor ve yokuş aşağı gittiğini anladığı için siz pedala basana kadar yakıtı kesiyor onun için o dediklerinizde eskide kaldı haa şanzımana bi sıkıntı çıkarırmı uzun vadede belki geçişlerdeki sürtme (sonuçta araç hareket haliinde) durumundan dolayı sorun olabilir ama şuda var eğer böyle birşey kısa sürelerde sorun çıkaracak olsaydı hareket halinde vites konumunu değiştirmenizi engelleyecek bi sistem konulurdu tek sorun seyir halinde ALLAh göstermesin önünüzdeki herhangi bi durumdan hızlanarak kaçabilme ANINIZ varsa o vitesi tekrar geçirmek için uğraşırken o anı kaçırmak olur herhalde...Herkese kazasız belasız sürüşler temenni ediyorum saygılar.

Enesx

  • İleti: 4
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #41 : Ekim 03, 2008, 05:55:39 ÖS »
Herkes boşta gitmenin zararlarından bahsetmiş bende bir tane ekliyeyim..

Araç boşta giderken sürüş güvenliğinin azalması ve yakıt tüketiminin artmasının yanı sıra şanzıman boşta olduğundan yağlanmayacaktır ve eğim bitipte vitese aldığınız zaman yağsız şanzımana bir anda yük binecektir buda haliyle aşırı aşınmalara neden olacaktır..

firstcevher

  • İleti: 3756
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #42 : Ekim 03, 2008, 07:45:07 ÖS »
kardeş o dediğin alışkanlık bizim Türk milletinin galiba vazgeçilmezi, benimde şimdiki araç otomatik ve diğer arabam çok yakıyordu düz vitesti ve bu olayı çok gerçekleştirdim ama şimdi otomatikte yapıyorum aynı şeyi bende merak ediyorum ama ben bunu boşa almayı falan yolda giderken ayağımı yine frene basarak yapıyorum ne alaka bilmiyorum ama basmadan içim rahat etmiyor :D sen vitesi boşa al alma farketmez o vites boşuna orda diil :D Türk milleti kullansın diye yapmışlar... vites kutusunda oluşacak sorun gerçekten otomatik viteslerde çok pahalı ama bunu unutma, tasarruf yapayım derken bence başınada iş açma derim ben ;) bende korkar korka yapıyorum...

Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #43 : Ekim 04, 2008, 04:03:01 ÖÖ »
boşver freni falan, ben sustasına bile basmıyorum

firstcevher

  • İleti: 3756
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #44 : Ekim 04, 2008, 10:57:48 ÖS »

boşver freni falan, ben sustasına bile basmıyorum


yakışır ;) en güzeli... :D

Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #45 : Ekim 06, 2008, 01:43:28 ÖÖ »
yüksek hızda , yol düz veya yokuş aşağı ise, vitesi boşa attığımda kendimi uça halıdaymışım gibi  hissediyorum

cripto

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #46 : Ekim 14, 2008, 09:34:44 ÖÖ »
"N" iyi birşey değil. Başka bir başlıkta incelenmişti diye hatırlıyorum. otomatik araçlarda "N" konumunda şanzuman yağlama yapmıyor. Bu da araç hareket halindeyken vitesi "N" ye almanın şanzumana ciddi zararlar vereceğinin bariz göstergesi.

celilderman

  • İleti: 26
    • Web sitem
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #47 : Ekim 14, 2008, 01:21:00 ÖS »
bence sacma faydali olsaydi zaten otomatik demisler kendi bosa alirdi ama gereksiz gorup koymamislar ....
Birde benzinde kar etme olayini anlamadim ben kar oranini %1`den hesablarsak ne yaparki 100 km de 2 milyon deymez hemde hic degmez en iyisi uzun yol 120`de 2800 devir ile 3000 devir arasi surmek ....

Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #48 : Ekim 16, 2008, 11:01:12 ÖS »
uzun yolda 120 sıkıcı oluyor, zaten hız sınırlarını arttıran kanun bu günlerde meclisten çıkıyor, artık duble yollarda 120 olacak, ootobanlarda allah ne verdiyse

SERVET

  • İleti: 869
Ynt: Peygamber vitesi
« Yanıtla #49 : Ekim 17, 2008, 08:05:15 ÖÖ »
Sıkıcı olması değil  insan yaşamı ve güvenliktir önemli olan
ve böyle bir yasa çıkmayacak.
Bir ara gerizekalı bir milletvekilinin araçlarımız çok hızlı hız sınırı artırılsın gibi salak bir önergesi oldu meclise. Daha önerenin verilmesi ile reddedilmesi bir oldu. Böyle bir yasa çıkmayacak.
Avrupadada otobanlarda hız sınırının oldugu yerler vardır ( meskun mahaller bölgelerinde ) Avrupa Uyum yasalarına aykırı olacak bir kanun çıkarılamaz.

uzun yolda 120 sıkıcı oluyor, zaten hız sınırlarını arttıran kanun bu günlerde meclisten çıkıyor, artık duble yollarda 120 olacak, ootobanlarda allah ne verdiyse