TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Problemler ve Çözümleri => Konuyu başlatan: geceperisi - Şubat 15, 2008, 01:19:51 ÖÖ
-
Bıçkın şöferlerin "Peygamber vitesi" diye adlandırdığı vitesi boşa ama olayı çok sevdiğim ve uyguladığım bir olaydı, ama şimdi otomatik vites kullanıyorum, ne yazıkki bu kötü alışkanlığım bu arabadada devam ediyor, alışmışım, ikide bir vitesi boşa alıyorum, acaba otomatik şanzımana bir zararı olurmu, sakıncaları varsa ne gibi sakıncası olabilir, görüşlerinizi paylaşırmısınız
-
vallla benm araba baya yaşlı otomatik ama bildiğim kadarıyla otomatik şanzımanda boşa alınmıyor sen nasıl boşa alıyorsun normal şanzıman gibi gidiyormu bik kaç kez yanlışlıkla boşa aldım araba bağırmaya başladı benim bildiğim boşa alınmıyor
-
Otomatik şanzımana hem zararı olur, hem de zaten otomatik şanzımanda boşa almaya gerek yok..
Japonlarda frene basmadan da D'den N'ye geçebiliyodu önceleri (şuanda nası bilmiyorum, sizin kasada falan) ama mesela Alman araçlarda geçmiyor giderken...
-
bizimkilerdede geçiyor ama kullanma kılavuzunda yapın veya yapmayı demiyor. Ancak otomatik vites kısmımız çok harekete müsait değil (D - S arası hariç) o yüzden oynatmamak daha mantıklı.
-
uzun duraklamalarda veya ışıklarda durduğunda otomatik şanzıman araçlarda n konumuna atman şanzıman için faydalıdır.Fakat seyir halinde giderken boşa atıp tekrar vites konumuna aldığında şanzımana zarar verirsin.Aracın durana kadar vites konumundan çıkarmamak ayrıca fren mesafenide kısaltacaktır.Düz vites araçlarda seyir halinde boşa atarsanız yakıt yakarsınız fakat devir 1800 altına inene kadar motor freniyle yavaşlatırsanız cut off sistemi devreye girer ve aracınız yakıt yakmaz.Buda araçlarınız için ayrıca bir tasarruf sistemidir.
-
vites boştayken biraz daha fazla yakıt harcadığını daha öncede duymuştum, , yakıttan ziyade, arabanın akışı hoşuma gidiyor, o yüzden boşa atıyorum, vitesi, araç hareket halindeykende boşa atarken, vites kolunun üzerindeki mandala basmam gerekmiyor rahatlıkla N den D ye Ve D den N ye geçiyor, boşa almanın şanzımana ne gibi bir zararı olabilirki acaba?
-
Hiç gerek yok arkadaşlar tamamen kaza sebebidir haberiniz olsun...
-
Bencede otomatik şanzumanda boşa atma sakıncalı abimde 307 var bu yüzden 2500 ytl ödemek zorunda kaldı..
-
benim arabada mandal var ama giderken geçiyor boşa yanlışlıkta seri kalkışta bir iki kere başıma geldi
-
otomatikte boşa atmak kesinlikle sakıncalı, tavsiye edilmiyor..akan araçta yapıldığınıda hiç duymadım gece perisi, şanzıman kucağına kalabilir :)
-
zararlı oldugunu bılıyorum yapmasan daha ıyı..
-
otomatikte boşa atmak kesinlikle sakıncalı, tavsiye edilmiyor..akan araçta yapıldığınıda hiç duymadım gece perisi, şanzıman kucağına kalabilir :)
Epey zaman önce toyota-corona vardı 3 ileri otm. hep boşa atardım, hiç bir şey olmamıştı
-
zararlı oldugunu bılıyorum yapmasan daha ıyı..
zararlı olduğunu bende bir kaç kere duymuştum, asıl merak ettiğim nasıl bir sorun yaratır, nasıl zarar verir
-
Bencede otomatik şanzumanda boşa atma sakıncalı abimde 307 var bu yüzden 2500 ytl ödemek zorunda kaldı..
ne oldu nasıl oldu anlatabilirmisin
-
bildiğim kadarıyla 2 vites devrinde boşa aldın araba akıyor ve gidiyor 3 vites hızında vitese geçirdiğinde iştebu e o anda bir sorun oluyor şanzumanda bilidiğim kadarıyla ama kulaktan dolma olduğunuda hatırlatırım
-
bildiğim kadarıyla 2 vites devrinde boşa aldın araba akıyor ve gidiyor 3 vites hızında vitese geçirdiğinde iştebu e o anda bir sorun oluyor şanzumanda bilidiğim kadarıyla ama kulaktan dolma olduğunuda hatırlatırım
walla ben kaç kere attım boşa, hemde kaçıncı viteste olduğunu bilmeden, sora aklıma estiğnde alıyorum tekrar D konumuna, gayet güzel devam ediyor, hiç sarsıntı falanda olmuyor
-
otomatikte boşa atmak kesinlikle sakıncalı, tavsiye edilmiyor..akan araçta yapıldığınıda hiç duymadım gece perisi, şanzıman kucağına kalabilir :)
Epey zaman önce toyota-corona vardı 3 ileri otm. hep boşa atardım, hiç bir şey olmamıştı
Seyir halinde motor deviri şanzımanla orantılı olduğunda boşa atılıp tekrar vites konumuna geçildiğinde türbün basıncında ani değişiklik olduğundan dolayı türbün kanatlarını kırarsın o yüzden boşa atmamak faydalı.
-
sanırım anladım
-
bendede bir otomatik var arkadaşım. ama otomatik konusunda servisler , konuşan arkadaşlar ve ben dahil (bence) pek birşey bilmiyoruz ama yorum yapılması gerektiğini düşündüğümüzden vede kulaktan duyma laflarla birşeyler söylemeye çalışıyoruz .
bu konuda bende bir çok soruma sadece deneyerek sonuç buldum örn. otomatik viteste 3 e 2 ye 1 e nerde nezaman geçmemiz gerektiğini çok araştırdım pek bişi bulamadım sonra deneyerek hepsinin bir yeri olduğunu aslında otomatik vitesde sadece d ve r den başka vitesleride kullanmanın çok gerekli olduğunu gördüm ,
boşa alma konusundada senin dediğin gibi yapılabiliyor bişeyde olmuyor ama bu konunun teknik bilgilerini aslında honda üreticilerine ulaşarak bir cevap alabilsek negüzel olurdu :) bende yine dediğim gibi bilgim olmasada sana bu konuda şunu söyleyebilirim .
almanda bir sakınca olmaz ama tekrar vitese takarken en azından bir aragazı verirgibi yapıp motor devrinide şanzuman devrine yakın tutarsan kanımca bir sıkıntı yaşamazsın ve o çok sevdiğin aracın akma konusunda kendini tatmin etmiş olursun :)
aslında normal vitesdede boşa alındığında tekrar küçük bir vitese takıp debriyajdan ayağını gaza hiç basmadan kaldırdığındada prb çıkma olasılığı yüksek triger sıyırması gibi burda herşey senin elinde
mantıklı olarak hareket ettiğinde prb çıkıcağını sanmıyorum illaji boşa almak istiyorsan ki bundan zevk aldığını söylüyorsun ozaman tekrar vitese takıcağında motor devrinide şanzuman devrine yakın tutarsan sıkıntı yaşamazsın.
biz birzamanlar düz viteslerde debriyaj kullanmadanda vites değiştirirdik gençliğimizde :)
onuda gaz vererek motor ve şanzuman devrini ayarlayarak yapardık çokta havası olurdu arkaşlarımıza karşı :) gençlikti dediğim gibi herneyse ooo amma yazmışım :):)
-
bendede bir otomatik var arkadaşım. ama otomatik konusunda servisler , konuşan arkadaşlar ve ben dahil (bence) pek birşey bilmiyoruz ama yorum yapılması gerektiğini düşündüğümüzden vede kulaktan duyma laflarla birşeyler söylemeye çalışıyoruz .
bu konuda bende bir çok soruma sadece deneyerek sonuç buldum örn. otomatik viteste 3 e 2 ye 1 e nerde nezaman geçmemiz gerektiğini çok araştırdım pek bişi bulamadım sonra deneyerek hepsinin bir yeri olduğunu aslında otomatik vitesde sadece d ve r den başka vitesleride kullanmanın çok gerekli olduğunu gördüm ,
boşa alma konusundada senin dediğin gibi yapılabiliyor bişeyde olmuyor ama bu konunun teknik bilgilerini aslında honda üreticilerine ulaşarak bir cevap alabilsek negüzel olurdu :) bende yine dediğim gibi bilgim olmasada sana bu konuda şunu söyleyebilirim .
almanda bir sakınca olmaz ama tekrar vitese takarken en azından bir aragazı verirgibi yapıp motor devrinide şanzuman devrine yakın tutarsan kanımca bir sıkıntı yaşamazsın ve o çok sevdiğin aracın akma konusunda kendini tatmin etmiş olursun :)
aslında normal vitesdede boşa alındığında tekrar küçük bir vitese takıp debriyajdan ayağını gaza hiç basmadan kaldırdığındada prb çıkma olasılığı yüksek triger sıyırması gibi burda herşey senin elinde
mantıklı olarak hareket ettiğinde prb çıkıcağını sanmıyorum illaji boşa almak istiyorsan ki bundan zevk aldığını söylüyorsun ozaman tekrar vitese takıcağında motor devrinide şanzuman devrine yakın tutarsan sıkıntı yaşamazsın.
biz birzamanlar düz viteslerde debriyaj kullanmadanda vites değiştirirdik gençliğimizde :)
onuda gaz vererek motor ve şanzuman devrini ayarlayarak yapardık çokta havası olurdu arkaşlarımıza karşı :) gençlikti dediğim gibi herneyse ooo amma yazmışım :):)
benim yazdıklarım kulaktan dolma şeyler değil yazdığım yorumları okursan zaten anlarsın.
-
Benim araç yenilerden, otomatiği harbiden otomatik, D konumunda kullanırken manuel olarak vites değiştirdiğinizde eğer motor devri uygun değilse o vitese geçmiyor, yani istesende hatalı vites değişimi yapamıyorsun
-
otom.ve düz vites'te eğer belirli devirde tekrar vitese almazsan,ki bu düz viteslerde önce 5 e alıp motor şanzıman dengesini kurman demek oluyor bir sorun yaşamassın,
mondeo da giderken denedim,tekrar vitese aldığında bişey hissetmiyorsun ama devir olayını yapman lazım uzun süre sorunsuz olması için.
-
arkadaşlar ilk önce rampa aşşağı boşa atılan araç rolanti konumu kadar benzin yakar . ama viteste ayak gazdan çekilmiş bir konumda ise yakıt yakmaz yani viteste inmek daha avantajlı . Seyir halinde boşa atmanın zararı en üst vites kavramasının ömrünü yarı yarıya düşürür yani zararlı yapmanında bi anlamı yok zaten.
-
otom.ve düz vites'te eğer belirli devirde tekrar vitese almazsan,ki bu düz viteslerde önce 5 e alıp motor şanzıman dengesini kurman demek oluyor bir sorun yaşamassın,
mondeo da giderken denedim,tekrar vitese aldığında bişey hissetmiyorsun ama devir olayını yapman lazım uzun süre sorunsuz olması için.
Düz vites araç kullanırkende araba hızını alınca veya yokuş aşağı giderken, vitesi boşa atıyordum, tabiki doğal olarak motor rolanti devrine düşüyordu, ama hız azalınca tekrar (Genellikle 5. vitese) taktığımda moror devride vitesin ve hızın gerektirdiği devire çıkıyordu, düz viteste hiç bir zararını görmedim, aslında eskiden kullandığım toyota-corona otomatiktede görmedim ama bu yeni civic çok komplike bir araba, aşırı elektronik kontroller var o yüzden biraz ürküyorum, şanzumana zarar veririm diye endişeliyim, birde bu akıllı eğim sisitemi bazan arabayı yokuş aşağı vites küçülterek yavaşlatıyor akışı engelliyor, ama ben akmasını istiyorum, yani bu peygamber vitesi bazen gerekiyor, acaba Fatoştan veya Şefikadan rica etsek servis teknisyenlerine danışıp bize yoruma dayalı olmayan saglam bir teknik bilgi verebilirmi
-
eski aracım otomatikti şimdi kullandıımız araçta otomatik seyir halinde iken hafif frene dokununca geçiyor boşa.3 sene bu şeklide kullandım hiç sorun yaşamadım.ama bilmiyorum zararlımı değilmi diye.labalarda beklemelerde hep boşa alıyorum d konumunda iken kendiliğinde 8 km hıza çıkıyor aynı şekilde geri vitese atıncada.
-
geceperisi(caucass) yine atılmış galiba ziyaretçi durumunda ???
-
baktım uzaklaştırma listesinde yoktu
-
Yok arkadaşlar bu sefer teknik bir arızadan kaynaklanmış,sadece adminler değil serverlerde bana gıcık, şaka bir yana bende şaşırdım, kuzu kuzu otururken ne oldu yine derken öğrendim , sağlık olsun artık kendi adımla aranızdayım, adım Kemal, memnun oldum
-
yav valla anlamıyorum bu milleti. halk arasında yanlış bir inanış var. araç boş vitese alınırsa yakıt sarfiyatı artar. araç manuel olsa bile yokuş aşağı ya da dururken boşa almak iyi değil ki? çünkü araç rölantide giderken veya dururken çok yakar. yokuş aşağı boşa alırsan hem daha fazla yakar, hem devamlı fren yapmak zorunda olduğun için fren balataları eskir, hem de otomatik vitese zarar verirsin. bence bu kadar zarara karşı 'öyle alışmışım' cevabı yeterli değil.
-
Haklısın valla, yeni nesil arabalarda gaza basmadığın sürece yakıt sarfiyatı olmuyor, ama boşta arabanın akışı çok tatlı oluyor, asfaltta düzgünse kendini uçan halıdaymış gibi hissediyorsun, bizim hondalarda akıllı eğim sistemi var yokuş aşağı vites küçültüyor, yavaşlatıyor arabayı, ama sonuçta zararlı hatta teklikeli bir olay, boşa atmamalıyız
-
zararı var sanzumanı bozarsın yakında kardes aman haa
-
uzun duraklamalarda veya ışıklarda durduğunda otomatik şanzıman araçlarda n konumuna atman şanzıman için faydalıdır.Fakat seyir halinde giderken boşa atıp tekrar vites konumuna aldığında şanzımana zarar verirsin.Aracın durana kadar vites konumundan çıkarmamak ayrıca fren mesafenide kısaltacaktır.Düz vites araçlarda seyir halinde boşa atarsanız yakıt yakarsınız fakat devir 1800 altına inene kadar motor freniyle yavaşlatırsanız cut off sistemi devreye girer ve aracınız yakıt yakmaz.Buda araçlarınız için ayrıca bir tasarruf sistemidir.
Benim aracım 98 civic 1.4 bu cut-off sistemi benim araçta da varmı??
Ve bu konuyu biraz daha açarsan sevinirim ????
-
otomatik vites araçlarda boşa atmamanı tavsiye ederim. yoksa ceremesi abiraz ağır olur
-
Servisin, konuyla ilgili ısrarlı sorularıma verdigi cevap ''sakın ha boşa atayım deme şanzumanı eline alırsın '' yanıtıydı zaten yokuş aşagı inerken gazdan ayagımızı cektigimizde yakıt sarfiyatı boşa atmış gibi azalıyormuş
-
Aslında halkça peygamber vitesi olarak bilinen boşa atma yöntemi ile benzin harcamadığını biliriz. Oysaki viteste iken gaza basmadan gidilmesi, pistonlara hiç benzin püskürtmeyeceği için benzin sarfiyatı "0" dır. Ve boşta iken hareket etmek te riskli bir durum olsa gerek...
-
Bir aracı neden boşa atarsınız ki
Hem düz viteste hem otomatikte aracın seyir ahlinde viteste olması;
1. Yakıt tasarrufu sağlar. Özellikle yokuş aşağı gidişlerde aracınız viteste ise benzin otomatiği kesecek ve "SIFIR" tüketimle yolalacaktır. Boşa attığınızda rolanti devri ile yakıt tüketirsiniz.
2. Fren mesafesini kısaltır. Durma yada yavaşlama ihtiyacı hissettiğinizde yükü sadece balatalara bindirmeyerek motor freni yardımı ile dsaha kısa mesafede daha güvenli duruş sağlar.
3. Stabilizasyondan dolayı Yol tutuşu ve araö hakimiyetini artırır. Viteste giden aracın çekiş tekerleklerinde ( özellikle önden çekişli araçlarda ) sürekli devinim vardır ve bu stabilizasyon sağlar. Bu durumda aracınızın yol tutuşu ve direksiyon hakimiyeti boş viteste gidişe orankla çok daha rahat ve sağlıklıdır.
4. Boştan vitese attığınızda devirden dolayı aracı yorar , özellikle yokuş aşağı gidişlerde o anki hızınız ile motor devri eşit olmadığından aniden vitese attığınızda araç bir anda 3 misline yakın devir artışına girer, bu durumda da egzantrikten kranga, balatadan sübaplara kadar tüm aksam aniden yüklenmeyle karşı karşıuya kalır.
Çevir kolu ver yolu mantığı ile araba kullanan Direksiyon Şoförlerinden başka kim neden boşa atar aracı anlamam
Tüm bunlara rağmen aracı boşa atmanın mantığı nedir ?
-
Düz yada otomatik tüm araçlarda "cut off" vardır.
Aracınızın ivme ile yapacagı tekerlek devri o an yakıt ile çevirdiği devirden yüksek ise ( yokuş aşağı gidiş, hızlanmadan sonraki gaz kesme vs gibi durumlar ) aracınız gazdan ayağınızı çektiğinizde tekrar basana dek "SIFIR" yakıt tketimi ile gider.
Yeni kasa cviclerde olan otomatik şansımanda da yokuş aşağı giderken yavaşlamak için frene bastığınızda arac kendi kendine bir vites ufaltır bu esnadada aracın yakıt tüketimi sözkonusu iniş bitene kadar "SIFIR " olur. Boşa atarsan rolanti devri ile yakıt tüketrsin.
uzun duraklamalarda veya ışıklarda durduğunda otomatik şanzıman araçlarda n konumuna atman şanzıman için faydalıdır.Fakat seyir halinde giderken boşa atıp tekrar vites konumuna aldığında şanzımana zarar verirsin.Aracın durana kadar vites konumundan çıkarmamak ayrıca fren mesafenide kısaltacaktır.Düz vites araçlarda seyir halinde boşa atarsanız yakıt yakarsınız fakat devir 1800 altına inene kadar motor freniyle yavaşlatırsanız cut off sistemi devreye girer ve aracınız yakıt yakmaz.Buda araçlarınız için ayrıca bir tasarruf sistemidir.
Benim aracım 98 civic 1.4 bu cut-off sistemi benim araçta da varmı??
Ve bu konuyu biraz daha açarsan sevinirim ????
-
güzel bir açıklama olmuş >=ok >=ok
-
genede boşta gitmenin zevki bir başka oluyor <783^2
-
iyi o zaman seni keyfini ve kahyasını 3 ünüzü bir araya bırakalım. Keyfini çıkara çıkara boşta gidin. Her nasıl bir zevkse bu. Her neyse polemiğe değmez
genede boşta gitmenin zevki bir başka oluyor <783^2
-
o peygember vitesi olayı sizinde bahsettiğiniz gibi ESKİ bi alışkanlık ve o zaman araçlarda ESKİydi yani karbüratörlü hiçbir hissedicisi olmayan direk mekanik bi sistemdi şimdi öyle değil sistemler her konumun hissedicisi var yakıt birçok hesaplamaya göre gönderilir silindirler içerisine havanın sıcaklığına ,alınan havanın ağırlığına,aracın devrine ,o devirde gaz pedalının durumuna,gaza pedalının basılma hızına kadar herşey hesaplanır.Araç viteste ve yokuş aşağı giderken sarfiyat neden sıfır olur;araç yokuş aşagı gidiyor,gaza basılmıyor,arada frene basılıyor,gaz pedalına hiç basılmamasına rağmen devir artıyor araç bunların hepsini hissediyor ve yokuş aşağı gittiğini anladığı için siz pedala basana kadar yakıtı kesiyor onun için o dediklerinizde eskide kaldı haa şanzımana bi sıkıntı çıkarırmı uzun vadede belki geçişlerdeki sürtme (sonuçta araç hareket haliinde) durumundan dolayı sorun olabilir ama şuda var eğer böyle birşey kısa sürelerde sorun çıkaracak olsaydı hareket halinde vites konumunu değiştirmenizi engelleyecek bi sistem konulurdu tek sorun seyir halinde ALLAh göstermesin önünüzdeki herhangi bi durumdan hızlanarak kaçabilme ANINIZ varsa o vitesi tekrar geçirmek için uğraşırken o anı kaçırmak olur herhalde...Herkese kazasız belasız sürüşler temenni ediyorum saygılar.
-
Herkes boşta gitmenin zararlarından bahsetmiş bende bir tane ekliyeyim..
Araç boşta giderken sürüş güvenliğinin azalması ve yakıt tüketiminin artmasının yanı sıra şanzıman boşta olduğundan yağlanmayacaktır ve eğim bitipte vitese aldığınız zaman yağsız şanzımana bir anda yük binecektir buda haliyle aşırı aşınmalara neden olacaktır..
-
kardeş o dediğin alışkanlık bizim Türk milletinin galiba vazgeçilmezi, benimde şimdiki araç otomatik ve diğer arabam çok yakıyordu düz vitesti ve bu olayı çok gerçekleştirdim ama şimdi otomatikte yapıyorum aynı şeyi bende merak ediyorum ama ben bunu boşa almayı falan yolda giderken ayağımı yine frene basarak yapıyorum ne alaka bilmiyorum ama basmadan içim rahat etmiyor :D sen vitesi boşa al alma farketmez o vites boşuna orda diil :D Türk milleti kullansın diye yapmışlar... vites kutusunda oluşacak sorun gerçekten otomatik viteslerde çok pahalı ama bunu unutma, tasarruf yapayım derken bence başınada iş açma derim ben ;) bende korkar korka yapıyorum...
-
boşver freni falan, ben sustasına bile basmıyorum
-
boşver freni falan, ben sustasına bile basmıyorum
yakışır ;) en güzeli... :D
-
yüksek hızda , yol düz veya yokuş aşağı ise, vitesi boşa attığımda kendimi uça halıdaymışım gibi hissediyorum
-
"N" iyi birşey değil. Başka bir başlıkta incelenmişti diye hatırlıyorum. otomatik araçlarda "N" konumunda şanzuman yağlama yapmıyor. Bu da araç hareket halindeyken vitesi "N" ye almanın şanzumana ciddi zararlar vereceğinin bariz göstergesi.
-
bence sacma faydali olsaydi zaten otomatik demisler kendi bosa alirdi ama gereksiz gorup koymamislar ....
Birde benzinde kar etme olayini anlamadim ben kar oranini %1`den hesablarsak ne yaparki 100 km de 2 milyon deymez hemde hic degmez en iyisi uzun yol 120`de 2800 devir ile 3000 devir arasi surmek ....
-
uzun yolda 120 sıkıcı oluyor, zaten hız sınırlarını arttıran kanun bu günlerde meclisten çıkıyor, artık duble yollarda 120 olacak, ootobanlarda allah ne verdiyse
-
Sıkıcı olması değil insan yaşamı ve güvenliktir önemli olan
ve böyle bir yasa çıkmayacak.
Bir ara gerizekalı bir milletvekilinin araçlarımız çok hızlı hız sınırı artırılsın gibi salak bir önergesi oldu meclise. Daha önerenin verilmesi ile reddedilmesi bir oldu. Böyle bir yasa çıkmayacak.
Avrupadada otobanlarda hız sınırının oldugu yerler vardır ( meskun mahaller bölgelerinde ) Avrupa Uyum yasalarına aykırı olacak bir kanun çıkarılamaz.
uzun yolda 120 sıkıcı oluyor, zaten hız sınırlarını arttıran kanun bu günlerde meclisten çıkıyor, artık duble yollarda 120 olacak, ootobanlarda allah ne verdiyse
-
o yasa yine meclis te http://www.iha.com.tr/haber/Guncel/38231-H-11/Hiz-sinirlari-arttiriliyor
Sıkıcı olması değil insan yaşamı ve güvenliktir önemli olan
ve böyle bir yasa çıkmayacak.
Bir ara gerizekalı bir milletvekilinin araçlarımız çok hızlı hız sınırı artırılsın gibi salak bir önergesi oldu meclise. Daha önerenin verilmesi ile reddedilmesi bir oldu. Böyle bir yasa çıkmayacak.
Avrupadada otobanlarda hız sınırının oldugu yerler vardır ( meskun mahaller bölgelerinde ) Avrupa Uyum yasalarına aykırı olacak bir kanun çıkarılamaz.
uzun yolda 120 sıkıcı oluyor, zaten hız sınırlarını arttıran kanun bu günlerde meclisten çıkıyor, artık duble yollarda 120 olacak, ootobanlarda allah ne verdiyse
-
o yasa çıkacak, nedeni geri zekalı bir milletvekili zevzekliği değil, yollarımızın az da olsa gelişmiş ve hız yapmaya uygun hale gelmiş olmasıdır, netekim bölünmüş yolların otoyoldan pek farkı yok, o yollarda 90 km. sınırı çok saçma, otoyollar ise hız yapmak için inşa edilen yollardır, 120 ile sınırlamak çok saçma, şehir içi yollara gelince , zaten şu anda bile bazı uygun yollarda hız 50 değil 70 veya daha fazla, mesela izmirde M.Kemal Bulvarında 70 km. Başbakan her fırsatta duble yollar yaptık diye övünüyor, haklıda, epeyce duble yol yaptı , hemen hemen her kent bir diğerine duble yollarla bağlı, biz hala ticari araçları 80 le sınırlamışız, geçen hafta balıkesire gitmek zorundaydım, otobüste fıtık oldum, 88 km. oldumu takoğraf ötmeye başlıyor, uyuz uyuz gittik 4 saat sürdü
-
Arkadaşlar saçmalamayın eğer bir zararı olsaydı HONDA mühendisleri bu olayı engellerlerdi ve giderken arabayı D'den N'ye alamazdın, yada N'den D'ye alamazdın. Bende 1987 model Accord EX vardı otomatik Plakasıda 06 AV 560 araba hala ankarada isteyen gidip baksın arabayı 80000km'de aldım ve 280000km'de sattım bu arada hep arabayı uzun yolda ve şehir içinde devamlı D'den N'ye canım sıkıldıkca aldım (örneğin kırmızı ışıkta beklerken yada uzun yolda hafif rampa aşşağı giderken yada çok dik rampa indikten sonra tekrar rampa çıkacaksam ) sonrada hiçbişi olmamış gibi N'den D'ye alıyodum ve arabam 280000km'de EFE hondada satış için alıcı checkup'a soktu şanzıman yada motorda en ufak sorun yoktu, diyeceğim oki ben o arabayı her türlü koşulda kullandım ve tam 200000km yaptım ve hiçbi sorun yaşamadım. Hatta 1. vitese çekip devir 6500ü vurduğunda 2. vitese ardında bi 6500 devirden sonra 3. vites ve öyle yola devam ettim hatta araba 120km hızla giderken 3'e çektiğimde çok oldu ani hızlanma için ama hiçbi zaman için sorun yapmadı şanzıman yada motor. Bilginize
-
Haa bu arada arabamı D'den N'ye alırken yada N'den D'ye alırken mandala bile basmaya gerek olmuyodu yani bu arabayı tasarlayan mühendisler bu olay zarar verecek olsaydı orada en azından mandala basma mecburiyetini getirirlerdi.
-
Haa bu arada arabamı D'den N'ye alırken yada N'den D'ye alırken mandala bile basmaya gerek olmuyodu yani bu arabayı tasarlayan mühendisler bu olay zarar verecek olsaydı orada en azından mandala basma mecburiyetini getirirlerdi.
Aynen katılıyorum, şanzumanın neden yağlanmayacağını ise kimse açıklamıyor, o zaman arabayı N de hiç çalıştırmamak lazım
-
Bir sitede okumuştum ama site kapanmış. orada şanzımana değil şanzıman yağına zarar vereceği yazıyordu. şöyleki. otomatik şanzıman yağının 2 görevi varmış. birincisi hareketi sağlamak 2. soğutma. 1. de problem yok. n ye atıldığında yeteri kaday devir dayim olmadığı için şanzıaman çok ısınır ve yağ özelliğini kaybetmeye başlarmış. ryağın rengi pembeden kahveye dönüyor ise fazla ısınmaya mağruz kalmış demekmiş. özelliği kaybolunca performans düşüyormuş. bir de sık sık yağ değiştirme vs. şeklinde açıklamalar vardı. uzun zaman oldu okuyalı yanlış hatırlıyor da olabilirim.
-
Bir sitede okumuştum ama site kapanmış. orada şanzımana değil şanzıman yağına zarar vereceği yazıyordu. şöyleki. otomatik şanzıman yağının 2 görevi varmış. birincisi hareketi sağlamak 2. soğutma. 1. de problem yok. n ye atıldığında yeteri kaday devir dayim olmadığı için şanzıaman çok ısınır ve yağ özelliğini kaybetmeye başlarmış. ryağın rengi pembeden kahveye dönüyor ise fazla ısınmaya mağruz kalmış demekmiş. özelliği kaybolunca performans düşüyormuş. bir de sık sık yağ değiştirme vs. şeklinde açıklamalar vardı. uzun zaman oldu okuyalı yanlış hatırlıyor da olabilirim.
tamamen yanlış hatırlamışım ve konuları birbirine karıştırmışım. lütfen dikkate almayın.
Buradan da anlaşılıyorki emin değilsen konuşmak yerine susmayı tercih etmelisin. (ata sözü gibi oldu) :)
-
sıkma canın mcanery bu konuda herkes tahmini fikrini söylüyor
-
zararı şu şekilde olur aniden frenin de şişme olabilir ve farkedemezsin...
-
Salla boşa gitsin.. :seytani
-
zararı şu şekilde olur aniden frenin de şişme olabilir ve farkedemezsin...
bu dediğin otomatik için pek geçerli bir olay değil, ayrıca hondada öyle olumsuzluklar olmaazz
-
Arkadaşlar, sanırım bazılarınız hatırlayacaksınız bir zamanlar autoshow (veya autohaber de olabilir) dergisinde sorunlara yanıtlar veren bir onno usta vardı, bu usta şimdi başka bir forumda yine sorulara cevap veriyor, bu konuyu ona sordum cevabını yorumlamadan size aktarıyorum, kendisi kesinlikle bilirkişidir
http://www.autoclubturkey.com/forum/showthread.php?t=93338
-
Eee Kemall bey
hani salla boşa gitsin diyordun.
Yukarıya bakarsan yazmıştım ben aracı boşa atmanın zararlarını ve olumsuzluklarını.
Onno ustan da aşağı yukları aynı şeyi söylemiş.
-
Motora, arabaya, yürüyen aksama falan , Hiç bir zararı yok demiş, boşa atma derken sakıncalarından söz ediyor, mesela motor stop ederse direksiyon ve servo fren tutmaz diyor, doğruda diyor ama motor vitese takılıykende stop ederse aynı şey olur
-
"Otromatik vitesli araçlarda vitesi boşa atmanın motor çalıştığı sürece hiç bir zararı yoktur ancak Haraket halinde oılan araçlarda ister düz ister otomatik vites olsun kullanım emniyeti açısından vitesin boşa atılması tavsiye edilemz ve yanlıştır.Motorun aniden stop etmesi halinde servo direksiyon başta olmak üzere servo fren de devre dışı kalacaktır"
Motora zarar vereceğini söylemedik zaten. Şıkları ile açıklayarak sürüş emniyetini riske sokacağını bu yüzden doğru olmadığını söyledik. Onno ustanda bunu teyid etmiş. Aksi zaten beklenemez zira doğru her zaman tektir.
-
işte benim başından beri anlatmağa çalıştığım buydu, Pek çok arkadaşım "silindirler yağlanmaz" motor yanar- motor deviri hıza uymaz vs vs " gibi gerekçeler göstererek, arabanın motoruna veya hareketli aksamlarına zarar veceğini söyledi durdular, oysaki oromatik vitesli bir arabada vitesi boşa atmanın motora veya başka hiç bir şeye zararı yoktur...
sürüş güvenliğini olumsuz etkiler tabiki, o ayrı bir konu, hareket halineyken aniden motor durursa, ne bileyim kontak falan kapanırsa, veya elekrtik arızasından falan stop ederse, power frenler çok daha yüksek bir basınca gerek duyacak ve sağlıklı çalışmayacaktır, power dreksiyon ağırlaşacak ve döndürmek için çok fazla bir efor sarfetmek gerekecek vs..ama bunlar motora falan zarar verecek haller değil, yeni ve bakımlı bir araba neden durduk yerde stop etsinki, ayrıca motor stop edecek olduktan sonra vites takılıykende eder ve aynı sakıncalar yine baş gösterir
-
2. ayfada yazdıklarımı tekrar yazıyorum. Bu sebeplerden dolayı boşa atmak sakıncalıdır.
Hem düz viteste hem otomatikte aracın seyir ahlinde viteste olması;
1. Yakıt tasarrufu sağlar. Özellikle yokuş aşağı gidişlerde aracınız viteste ise benzin otomatiği kesecek ve "SIFIR" tüketimle yolalacaktır. Boşa attığınızda rolanti devri ile yakıt tüketirsiniz.
2. Fren mesafesini kısaltır. Durma yada yavaşlama ihtiyacı hissettiğinizde yükü sadece balatalara bindirmeyerek motor freni yardımı ile dsaha kısa mesafede daha güvenli duruş sağlar.
3. Stabilizasyondan dolayı Yol tutuşunu ve araç hakimiyetini artırır. Viteste giden aracın çekiş tekerleklerinde ( özellikle önden çekişli araçlarda ) sürekli devinim vardır ve bu stabilizasyon sağlar. Bu durumda aracınızın yol tutuşu ve direksiyon hakimiyeti boş viteste gidişe oranla çok daha rahat ve sağlıklıdır.
4. Boştan vitese attığınızda devirden dolayı aracı yorar , özellikle yokuş aşağı gidişlerde o anki hızınız ile motor devri eşit olmadığından aniden vitese attığınızda araç bir anda 3 misline yakın devir artışına girer, bu durumda da egzantrikten kranga, balatadan sübaplara kadar tüm aksam aniden yüklenmeyle karşı karşıuya kalır.
Tüm bunlara rağmen aracı boşa atmanın mantığı nedir ?
-
Ve yazdıklarım aniden motorun durması ile alakalı değildir. Motor çalışmakta iken sözkonusu olan risklerdir.
-
Tamamen katılıyorum. zaten araç otomatik neden kurcalayıp duracan vitesi. :)
-
Gayet güzel açıklamalar, bende hep boşa sallardım ama kimi bilmediklerimiz varmış.. >=ok
-
Düz ya da otomatik.. Vitesi boşa almak, "Allaha emanet mode on" demek. :)
Neden ısrar ediliyor anlamış değilim.
-
Artık boşa atmak yok..
-
otobüsler ne kadar basarsa bassın belli bir hızı aşamaz, bu yüzden yokuş aşağı vitesi boşa atarak motor freninden kurtulup arabanında ağırlığıyla çok hızlanabilir, bunlar sakıncalı durumlardır, ama bizim arabalar çokta ağır değilki , durdurmak o kadar zor olmamalı, yeni motorlarda birde logic grade sistemi var, yokuş aşağı eğimi algılayıp vites küçültüyor, bu nedenle bazan boşa almak gerekebiliyor, ben kırmızı ışık, sıkışık trafik falan gibi durumlardada boşa alıyorum, motora sürekli gereksiz yük binmesini önlemiş oluyorum, düz viteste her zaman yaptığımız şeyler bunar, otomatikte neden garip olsun
-
Kemal Hocam.. Çerkez Soydaşım..
Kırmızı ışıkta neden boşa atıyorsun diyen yok ki..
Bak kendin diyorsun otobüsün ağırlığı ile hızlanması sakıncalı diyorsun.. Aynı şey otomobiller için de geçerli.. 1200kg lık bir otomobilin 90km hızda, hızın ivmelenmesi ile tonajını kestiremiyorsun o yuzden de "durdurmak o kadar zor olmamalı" diyorsun emin değilsin sen de zaten..
Ben hemen hemen tüm otomobil forumlarını takip ederim.. Sen de varsın genelde oralarda.. Her zaman söylediğin bir şey var..Otomobilini överken, "Vardır Japonların bildiği birşey.." , "Gerekli olmasa Honda koymazdı bunu" gibi bir çok konuda düşüncelerini belirtiyorsun..
Aynı mantaliteyi otomobillerin otomatik olarak vites küçültmeleri konusunda çalıştırmıyorsun ama.. Ona da söylesene "vardır bir bildikleri de o yüzden vites küçültüyorlardır" diye?
Bir gün aracın stop eder, direksiyon kitlenir, çıkarsın başka bir aracın tepesine, başkalarının yuvası dağılır.. Kimin hakkı var ki buna..
Yanlışlar açık açık ortaya konmasına rağmen halen ısrarla ve azimle savunuyorsun garip bir şekilde.. Emniyet kemeri konusunda da aynı şey oldu.. Forumlarda ve internette gezen, arabalara meraklı çok küçük çocuklar ve tecrübesiz insanlar var ve emin ol örnek alıyorlar..
-
vites yerine dvd oynatıcı taktır onu kurcala kardeşim. boş verin vitesi...
-
Quantum kardeşim, yazdıkların tamamen mantıklı, Şöyle düşün, burası bir tartışma ortamı, her konuda olduğu gibi bu konudada tartışıyoruz, bazan konu geişleyip amacı dışınada çıkabiliyor, başlangıçta ben araca, motora, falan zararı olurmu , sakıncaları olurmu düşüncesiyle sormuştum; ama ister istemez sürüş güvenliğini etkilemesi kavramınıda içine almış, sürüş güvenliğini olumsuz etkileyeceği kesin, kimse bunu savunmuyor, ancak sonuçta motora falan zararı olmadığıda ortaya çıkıyor; bu tartışmaları okuyan genç arkadaşlar veya acemi sürücüler, bundan olumsuz değil , tam tersine olumlu etkileneceklerdir, çünkü sakıncaları enine boyuna ortaya konuluyor, çok az ihtimalle de olsa olumsuz etkilenen olsa bile , o kişinin yetersiz düşünce ve karar verme tarzı , buradaki tartışmaları engellememeli; bu tür şeyleri bilmeli, doğru kararı verebilmeliyiz, sonuçta hiçbirimiz eğitimsiz kamyon şöförü değiliz
-
Arkadaşlar konuyu toparlayacak olursak ;
1)hareket halinde iken otomatik vitesli araçlarda vitesi boşa atmanın aracın çalışması ve sağlığı açısından bir sorun teşkil etmemektedir.
2)SÜRÜŞ GÜVENLİĞİ için hareket halinde iken, özellikle yokuş aşağı giderken manuel ve otomatik vitese sahip araçlarda boşa atmak ÖNERİLMEMEKTEDİR.
sonuçları ortaya çıkmıştır diyebilirmiyiz.
-
Aynen öyle >=ok
-
yarın 30000 bakıma gidecem bir de oradaki ustalara soralım onlar ne diyecekler bakalım.
-
onların bu konuda bilgisi olduğunu sanmıyorum, ben bir kaç kere sordum, hepside kafasından değişik şeyler söylediler
-
benim soracağım kişi 25 yılını hondaya vermiş bir kişi. 3 günlük usta değil yani.
-
onlar eskilere alışmış olup yeni (ve garip) teknolojileri çok fazla özümleyemiyorlar, genç ustalar ise eğitim programlarınıa falan alınıp , çok iyi yetiştiriliyorlar
-
Tecrübe mi eğitim mi her zaman tartışılan konu olmuştur. bence ikisi birden en mabkulu. bir yorum da teknik kişilerden bu işin içinde olandan almakta fayda var diye söylemiştim.
-
her şey elektronik olmuş ustaya iş bırakmıyorlarki, adam takıyor bilgisayar gibi bir şeyi arabadaki jakına; arızanın ne ve nerede olduğunu hemen buluyor, anahtarı kaybediyorsun, yenisini bilgisayar yardımıyla kodlayıp veriyorlar , km.sayacını sildirmeye gidelerde bile durum aaynı, saati söküp pc ye bağlıyorlar, her markanın ayrı yazılımını yüklemişler...
-
İş yazılım olunca herşey mümkün. ECU yapısını kim biliyor. oradaki çipin içerisine adam uydu bağlantı özelliği ekliyor. sonra seni takip ediyor aracını kumanda edebiliyor. direksiyon hakimiyetini bile linden alabilir. elektrik destekli direksiyonlarla bunlar mümkün. hatta çok kolay. bu teknoloji başa bela. ben yazılımcıyım ve bazen çok korkuyorum. Allah sonumuzu hayır etsin. neyse konudan fazla saptık herhalde
-
bir taraftanda hayatımızı müthiş kolaylaştırıyor
-
teknoloji hayatı kolaylaştırdığı kadarda zorlaştırıyor bence.bu yüzden aşırısına gerek yok..
-
nesini, nasıl zorlaştırıyor, teknoloji hayatımızı kolaylaştırmak için var
-
bunu farklı bir konuda yorumlara açalım olmazsa
-
Maalesef teknoloji her zaman iyi yönde kullanılmıyor, en basit örneği kullandığın aracın sayacını pc sayesinde geri çekebiliyorlar.
-
elektronik olmayanlarıda çekiyorlardı, halada çekiyorlar, hemde çok kolay bir şekilde, elektronik olanlarda gene pc yazılım falan gerek, manuel olanlarda saatin arkasındaki bir teli çekip sıfırlıyorlar bir kaç dakikada
-
Honda servis formeni hareket halinde iken vitesi boşa atmak Öncelikli olarak sürüş güvenliği bakımından, ikinci olarak yakıt ekonomisi bakımından, 3. olarak da şanzıman bakımından sakıncalıdır dedi. hareket halinde iken vitesi boşa atmayı sık ve çokça yaparsanız 300000km gidecek bir şanzımanın ömrünü 260000km ye çekmek demektir dedi. 3-5 kerede kalıcı bir hasar vermez dedi.
-
sanırım o formein kendi şahsi fikri, bir tahmin yani..
-
Honda hakkında eğitim almış bir formen in fikri bence nerede ve kimden eğitim aldığı belli olmayan Onno Ustadan daha önemsenecek bir fikirdir. En azından Honda hakkında
sanırım o formein kendi şahsi fikri, bir tahmin yani..
-
Niye?.. Hondanın motorlarının veya otomatik viteslerinin kedine has ayrı bir çalışma prensibi mi var?... ben toyota avensisin otm. vitesinide kullandım, ondada boşa atıyordum, ve aynı şekilde hiç bir zararını görmedim, ... Onno ustaya gelince eski ve deneyimli sürücüler çok iyi tanırlar, adam bir derya adeta, bu işin profesörü diyebilirim, o formenlerin hocası, onlara ders veren eğiten bir pozisyonu var, kara düzen usta değil
-
bende bır honda calsıına oalrak bukonuda otomatık kullanıcısı oldugum ıcın bosa atmak yararlı bı olay degıl.cunku seyır halındekı hat basıncını bı anda n konumu hat basıncına ındırmek sanzıman valflerı ıcın bence zararlı.artı bosa atmak daha cok yakar aslında yenı nesıl araclarda belırlı sabıt gaz gıdılslerınde bı noktadan sonra enjektorlerı kapatarak arac kendı ataletı ıle gıdıyor ancak bosa atıldıgında aarac kendıne rolantıde zannedıp aracın stop etmemesı ıcn sureklı yakıt yolluyor.. bence bos vıtesın seyır halınde hıcbır yararı yok..
-
ve formenlerın hocası denılen adam benım honda turkıyedekı hocamın yakınından bıle gecemez...
-
Onno ustanın eğitimini söylermisin.
Hangi kurumda hangi konuda eğitim almış
Derya dediğin adam kendini hangi şekilde geliştirmiş.
Eğitim herşeydir. Karadüzen ustalıkla ahkam kesilmez. Helede bir adam çıkıp aracı boşa atmak zarar vermez diyorsa o adamın söyledikleri sıfır değerdedir.
Niye?.. Hondanın motorlarının veya otomatik viteslerinin kedine has ayrı bir çalışma prensibi mi var?... ben toyota avensisin otm. vitesinide kullandım, ondada boşa atıyordum, ve aynı şekilde hiç bir zararını görmedim, ... Onno ustaya gelince eski ve deneyimli sürücüler çok iyi tanırlar, adam bir derya adeta, bu işin profesörü diyebilirim, o formenlerin hocası, onlara ders veren eğiten bir pozisyonu var, kara düzen usta değil
-
Aracı Boşa Atmak Bencede Şanzıman Bakımından Çok Tehlikeli N De İken Gaza Yüklenip D Ye Atmak Dişlileri Felakete Uratmaktan Başka Hiç Bişey Deil Diye Düşünüorm!
-
Aracı Boşa Atmak Bencede Şanzıman Bakımından Çok Tehlikeli N De İken Gaza Yüklenip D Ye Atmak Dişlileri Felakete Uratmaktan Başka Hiç Bişey Deil Diye Düşünüorm!
Kim niye böyle bir şey yapsınki, yani neden gaza yüklenip D ye atsın.....!
-
Onno ustanın eğitimini söylermisin.
Hangi kurumda hangi konuda eğitim almış
Derya dediğin adam kendini hangi şekilde geliştirmiş.
Eğitim herşeydir. Karadüzen ustalıkla ahkam kesilmez. Helede bir adam çıkıp aracı boşa atmak zarar vermez diyorsa o adamın söyledikleri sıfır değerdedir.
Niye?.. Hondanın motorlarının veya otomatik viteslerinin kedine has ayrı bir çalışma prensibi mi var?... ben toyota avensisin otm. vitesinide kullandım, ondada boşa atıyordum, ve aynı şekilde hiç bir zararını görmedim, ... Onno ustaya gelince eski ve deneyimli sürücüler çok iyi tanırlar, adam bir derya adeta, bu işin profesörü diyebilirim, o formenlerin hocası, onlara ders veren eğiten bir pozisyonu var, kara düzen usta değil
Tam emin değilim ama İst. Üni. makina mühendisliği bl. mezunu, yüzlerce sonunu çözdüğünü dergilerden biliyorum; sadece honda değil, genel anlamda tüm motorlardan anlıyan bir uzman
-
bin kişi bu kadar problemli bir davranış olduğu söylerken, ısrarla neden savunuyorsunuz bunu anlamış değilim!
-
bende bır honda calsıına oalrak bukonuda otomatık kullanıcısı oldugum ıcın bosa atmak yararlı bı olay degıl.cunku seyır halındekı hat basıncını bı anda n konumu hat basıncına ındırmek sanzıman valflerı ıcın bence zararlı.artı bosa atmak daha cok yakar aslında yenı nesıl araclarda belırlı sabıt gaz gıdılslerınde bı noktadan sonra enjektorlerı kapatarak arac kendı ataletı ıle gıdıyor ancak bosa atıldıgında aarac kendıne rolantıde zannedıp aracın stop etmemesı ıcn sureklı yakıt yolluyor.. bence bos vıtesın seyır halınde hıcbır yararı yok..
tabiki yararlı bir şey değil, tabiki hiç bir yararı yok, ama zararıda yok, kaç zamandır bunu söylemeye çalışıyorum, senin ve bazı arkadaşların dediği gibi yok pistonları yamultur, yok basınç bilmem ne olur.. vs vs ... geçin bunları arkadaşlar, zarar verecek bir şey olsa honda önlemini almazmı hiç, adam öyle bir makenizma koymuşki, P ye almadan ne anahtarı çıkarabiliyorsun ne marş basıyor , bunumu düşünemeyecek yani
-
arkadaşlar benim soracağım soru şu otomatik viteslerde ; sıkışık trafiklerde , kırmızı ışıklarda vitesi boşa almak yakıt tasarrufu sağlarmı . ben böyle zamanlarda n ye alıyordum ama iyi değil dedikleri için artık almıyorum .
-
giderken bosa almanin zararli oldugunu herkes bilir bnce..5 veya 6 atinca ve gaza basmayinca daha tasarruflu oluo bosta gtmekten..
-
otomatık araçta vıtesı boşa almak cok gereksız hadı dururken olabılır eskı modellerde durdugun zamanda motor itişi yuksek oluyor ama gıderken bence cok zararlı ustelık mandala falan basmadan alıormus arkadas :) sanırım onun vıtes kolu mandalda kı tel sanzumana gıden ozellıgını yıtırmıs olabılır yakında kopacaktır emmın ol o zaman hıc bır vıtese gecmeyecek ayrıca araç yokuş aşağı gıderken zaten ayagını gazdan cekınce şanzuman boşta gıbı bir işleme geçıor ama illada PEYGAMBER VITESI atacam dıyorsan yakında şanzumanı eline alırsın
-
arkadaşlar benim soruma cevap verebilcek olan varmı . otomatik araçlarda sıkışık trafiklerde , kırmızı ışıklarda vitesi boşa almak yakıt tasarrufu sağlarmı .
-
arkadaşlar benim soruma cevap verebilcek olan varmı . otomatik araçlarda sıkışık trafiklerde , kırmızı ışıklarda vitesi boşa almak yakıt tasarrufu sağlarmı .
Soruna cevap veren çıkacaktır, mutlaka bunun hakkında bilgisi olan vardır.. >=ok
-
>=ok
-
Benim tecrübeme göre sağlıyor ancak çok tasarruf beklemeyin derim.Biraz düşünürsek araç kendini sürekli hızlanma konumunda tuttuğu için benzin akışı boştaki bir araca daha fazla olacaktır zaten otomatik viteslerin yüksek yakıt sarfiyatındaki sebeplerden biriside bu.Kullandığım araç cvt şanzıman.Belirli bir hızdayken boşa almakta sorun yaratmaz sanırım.Bir kaç kere yaptmıştım deneme amaçlı.
-
Sıkışık trafikte değil ama uzun süren kırmızı ışıklarda boşa almak yakıt ekonomisi sağlamaz, ama aracın için faydalıdır ve önerilir. Viteste olması durumunda otomatik şanzumanda Balatalar sürekli basılı durumda kalmayacağından yıpranma olmayacaktır.Aracının viteste olması durumunu düz vitesli arabada tam kavrama durumunda tuttugunu varsay durum aynıdır vereceği zararda aynı olacaktır.
Aksi durumda vitesi boşa almak ne otomatik ne düz araçlarda hiç bir zaman yakıt ekonomisi sağlamaz.
arkadaşlar benim soruma cevap verebilcek olan varmı . otomatik araçlarda sıkışık trafiklerde , kırmızı ışıklarda vitesi boşa almak yakıt tasarrufu sağlarmı .
Soruna cevap veren çıkacaktır, mutlaka bunun hakkında bilgisi olan vardır.. >=ok
-
Hareket halinde aracın boşa alınması hem otomatik hem düz araçlarda eşit oranda riskli ve faydasızdır.
Otomatik araçlardada manuel araçlardada aracın boşa alınması asla yakıt ekonomisi sağlamayacağı gibi aracın kontrolünden tutunda, duruş mesafesinin artmasına varana kadar pek çok açıdan zararlıdır.
Hala bunun nesi tartışılır anlamam.
-
Yazdıklarım hareket halindeki araçlar içindir. Işıkta boşa almak önerilen faydalı bir uygulamadır. Hatta dünya rekortmeni bir adam vardır en az yakıtla en fazla mesafe kateden adamdır. Bu adam Türkiyede deneme yaptığında ropörtajlarda biraz abartarak 20 saniyeyi geçen ışık duraklamalarında kontak kapatmayı önermişti :)
-
giderken bosa almanin zararli oldugunu herkes bilir bnce..5 veya 6 atinca ve gaza basmayinca daha tasarruflu oluo bosta gtmekten..
Arkadaş otomatik viteste demiş, civiclerde 5 ieri otm. var, ayrıca bu yeni nesil otm lerde yolun durumuna göre vites küçültüyor (Logic Grade)
-
otomatık araçta vıtesı boşa almak cok gereksız hadı dururken olabılır eskı modellerde durdugun zamanda motor itişi yuksek oluyor ama gıderken bence cok zararlı ustelık mandala falan basmadan alıormus arkadas :) sanırım onun vıtes kolu mandalda kı tel sanzumana gıden ozellıgını yıtırmıs olabılır yakında kopacaktır emmın ol o zaman hıc bır vıtese gecmeyecek ayrıca araç yokuş aşağı gıderken zaten ayagını gazdan cekınce şanzuman boşta gıbı bir işleme geçıor ama illada PEYGAMBER VITESI atacam dıyorsan yakında şanzumanı eline alırsın
Bu konuda (Otm.)Hiç bir deneyimin olmadığını ve çooook eski modelleri baz alarak böyle düşündüğünü sanıyorum; Arabam 2008 model, daha 12 binde ve hiç bir özelliğini kaybetmiş değil, tam tersi bu mandal ve kilit özelliği bütün otm. viteslerde aynıdır N ile D arasında mandal kullanmaya gerek yoktur, mandalsız geçer, ama R veya P konumuna geçiremezsin, düşük hızla gidiyor olsan bile geri vites dişlisine zarar vereceği çin o mandal bir önlemdir, kaldıki tam durmadan mandala basarakta geri vitese takamazsın, ...yani adamlar her şeyi düşünmüş, zarar verecek bir durum olsaydı, N ve D arasındada mandal kilidi koyarlardı, aşağı yukarı bir yıldır bu arabayı her zaman boşa atarak kullanıyorum, daha öncede toyota otm. kullanmıştım, eski model 3 vites otm. olmasına rağmen o da aynı idi, ne teli koptu, nede başka bir sorun çıkardı, son olarakta her zaman her fırsatta tekrarladığım ama malesef hiç kimsenin dikkate almadığı bir noktaya tekrar dikkatinizi çekmek istiyorum, yeni nesil civiclerde "logic grade" yani akıllı eğim diye bir sistem var, motor yolun eğimini algılıyor ve ona göre kendi kendisine vites küçültiyor, yani yokuş aşağı giderken BOŞTAYMIŞ gibi gitmiyor, ne olur bunu anlayın artık, hiç olmazsa açıp o kitapçığa bir göz atın, bunları yazıyor
-
Yazdıklarım hareket halindeki araçlar içindir. Işıkta boşa almak önerilen faydalı bir uygulamadır. Hatta dünya rekortmeni bir adam vardır en az yakıtla en fazla mesafe kateden adamdır. Bu adam Türkiyede deneme yaptığında ropörtajlarda biraz abartarak 20 saniyeyi geçen ışık duraklamalarında kontak kapatmayı önermişti :)
Servet bu resimdeki 266 km hızı senmi yaptın, o senin arabanmı
-
Benim arabam.
Yazdıklarım hareket halindeki araçlar içindir. Işıkta boşa almak önerilen faydalı bir uygulamadır. Hatta dünya rekortmeni bir adam vardır en az yakıtla en fazla mesafe kateden adamdır. Bu adam Türkiyede deneme yaptığında ropörtajlarda biraz abartarak 20 saniyeyi geçen ışık duraklamalarında kontak kapatmayı önermişti :)
Servet bu resimdeki 266 km hızı senmi yaptın, o senin arabanmı
-
Logic Grade yokuş aşağı giderken kendi kendine düşürmez vitesi. Ancak sürücü yokuş aşağı giderken frenleme yaparsa bir iki kez frene bastığını hisseder ve o durumda vites düşürür. Yokuş aşağı sen frene basmadıkça Logic Grade devreye girmez
Ve tekrar tekrar defaten söylüyorum.Hareket halindeki aracı boş viteste kullanmak düzde olsa otomatikte olsa ;
- Aracın hakimiyetini negatif etkiler
- Yol tutuşu zayıflatır
- Fren mesafesini uzatır
- Frenaj esnasında yine hakimiyeti viteste olduğundan daha negatif etkiler.
Tüm bunlara rağmen hala uçan halıda olmak istiyorsan lütfen bunu kendine sakla. İnsanları durup durup yok boşa almak gibi, emniyet kemeri yerine toka takmak gibi lüzumsuz ve boş şeyleri yapmaya yönelik tavsyelerde bulunma
otomatık araçta vıtesı boşa almak cok gereksız hadı dururken olabılır eskı modellerde durdugun zamanda motor itişi yuksek oluyor ama gıderken bence cok zararlı ustelık mandala falan basmadan alıormus arkadas :) sanırım onun vıtes kolu mandalda kı tel sanzumana gıden ozellıgını yıtırmıs olabılır yakında kopacaktır emmın ol o zaman hıc bır vıtese gecmeyecek ayrıca araç yokuş aşağı gıderken zaten ayagını gazdan cekınce şanzuman boşta gıbı bir işleme geçıor ama illada PEYGAMBER VITESI atacam dıyorsan yakında şanzumanı eline alırsın
Bu konuda (Otm.)Hiç bir deneyimin olmadığını ve çooook eski modelleri baz alarak böyle düşündüğünü sanıyorum; Arabam 2008 model, daha 12 binde ve hiç bir özelliğini kaybetmiş değil, tam tersi bu mandal ve kilit özelliği bütün otm. viteslerde aynıdır N ile D arasında mandal kullanmaya gerek yoktur, mandalsız geçer, ama R veya P konumuna geçiremezsin, düşük hızla gidiyor olsan bile geri vites dişlisine zarar vereceği çin o mandal bir önlemdir, kaldıki tam durmadan mandala basarakta geri vitese takamazsın, ...yani adamlar her şeyi düşünmüş, zarar verecek bir durum olsaydı, N ve D arasındada mandal kilidi koyarlardı, aşağı yukarı bir yıldır bu arabayı her zaman boşa atarak kullanıyorum, daha öncede toyota otm. kullanmıştım, eski model 3 vites otm. olmasına rağmen o da aynı idi, ne teli koptu, nede başka bir sorun çıkardı, son olarakta her zaman her fırsatta tekrarladığım ama malesef hiç kimsenin dikkate almadığı bir noktaya tekrar dikkatinizi çekmek istiyorum, yeni nesil civiclerde "logic grade" yani akıllı eğim diye bir sistem var, motor yolun eğimini algılıyor ve ona göre kendi kendisine vites küçültiyor, yani yokuş aşağı giderken BOŞTAYMIŞ gibi gitmiyor, ne olur bunu anlayın artık, hiç olmazsa açıp o kitapçığa bir göz atın, bunları yazıyor
-
Benim arabam. Dyno testinde silindirler üzerinde test yapıldı. Yolda normal şartlarda yapabileceği sürat değil. Maximum 245 - 250 yapabilirmiş. O da belki ve çok kısa bir süre için
Yazdıklarım hareket halindeki araçlar içindir. Işıkta boşa almak önerilen faydalı bir uygulamadır. Hatta dünya rekortmeni bir adam vardır en az yakıtla en fazla mesafe kateden adamdır. Bu adam Türkiyede deneme yaptığında ropörtajlarda biraz abartarak 20 saniyeyi geçen ışık duraklamalarında kontak kapatmayı önermişti :)
Servet bu resimdeki 266 km hızı senmi yaptın, o senin arabanmı
-
belki benzer şeyler yazılmış olabilir ama viteste giderken gaza basmayınca araba zaten yakıt tüketmiyor. teknik açıklamısını makine mühendisi bir arkadaşım anlatmıştı.
-
Tüm bunlara rağmen hala uçan halıda olmak istiyorsan lütfen bunu kendine sakla. İnsanları durup durup yok boşa almak gibi, emniyet kemeri yerine toka takmak gibi lüzumsuz ve boş şeyleri yapmaya yönelik tavsyelerde bulunma
Tavsiyede bulunduğumuda nereden çıkardın, hiç bir zaman gidin şunları şöyle yapın , yararlıdır demiyorum, zaten ehliyetini , arabasını almış, hele özelliklede honda almış bir sürücü kesinlikle belli bir eğitim ve kültür düzeyinde kişidir, ne yapacağını bilir, kalkıpta her yazılanı uygulamaz, mesela birisi "arkadaşlar 220 hızla gidin çok zevkli çok yararlı" derse biz heralde o dedi diye 220 ile gitmeyiz değilmi, benim burada savunduğum vitesi boşa atmanın motora , arabaya bir zarar vermeyeceği, bazı arkadaşlar son dişli falan diyor, bende aksini savunuyorum, ama kimseye vitesi boşa at öyle kullan dediğim yok, desem bile buradaki değerli arkadaşlarımın ben dedim diye uygulayacaklarını hiç düşünme, burası honda kullanıcıları forumu, dolmuş söförleri değil >%6rol
Kemer tokasına gelince; onu bende bir forumda okumuştum, millet o sesi kesebilmek için sensör arıyor, servislere gidiyor, koltuk altındaki kabloları hatta sigortayı söküyor ( sigorta sökülünce hava yastıklarıda etkileniyor) ve bunları yazıyor¨; çareler arıyor diye bahsetmiştim, o tokalardan bende aldım , ama kullanmıyorum; eğer birisi bana o tokaları kulan , kemer takma derse, ben yinede kemerimi takarım..Tabi iflak olmaz aykırılarda var, bunlar kemeri takmaktansa uçmayı bile yeğleyen tipler, kemeri arkadan geçirenler falan var, bu arkadaşlar kim ne derse desin kemeri takmayacak tipler...şimdi bütün bunları dikkate alarak rahatla biraz servet, burası tartışma platformu, her kesin fikri aynı olsa hiç bir zevki olmaz, tabiki karşıt düşünceler olacak ve bunlar burada ifade edilecektir, öyle hemen küsme, hemen sitemli konuşmaya başlama, özgürce tartışabilmeliyiz burada
-
"Git parçacıdan al, kemer tokası 2 milyon ben aldım"
"Artık kemer takmıyorum kusura bakmayın, çok sıkıyor"
"Boş viteste gidiyorum, uçan halıda gibi hissediyorum"
Bunları sen yazmamışmıydın ?
-
"Git parçacıdan al, kemer tokası 2 milyon ben aldım"
"Artık kemer takmıyorum kusura bakmayın, çok sıkıyor"
"Boş viteste gidiyorum, uçan halıda gibi hissediyorum"
Bunları sen yazmamışmıydın ?
Yazmışımdır heralde , bunlar beni bağlar, kemer takmaya alıştım , takıyorum ama hala her frsata vitesi boşa atıyorum ; illede her kes böyle yapacak diye bir kural yok, pek çok türk sürücüsü bir kolu dışarda tek elle araba kulanıyor, her yerde görüyorum, ama ben daima 2 elimide direksiyondan ayırmam, kısacası pek çok sürücü mutlaka doğru olanı bilir ve uygular, ne yazıkki ülkemizde kurallara uymayan sayısıda az değil, ama her koyun kendi baacağından asılır, kaza yapanların istatistikleri hangi tür şöfürlerin en çok kaza yaptığını zaten gösteriyor
-
Yahu şu senin söylediğin istatistikler hangi kurumca yapılyor bana bir söylermisin
Saçma sapan fikirlerini hayali istatistiklere, hayali uzmanlara dayandırmayı ne çok seviyorsun sen be arkadaş.
340 mesajın var , aç oku 3 tane birbirini tutan tutarlı mesaj bul bana yolla dişimi kıracağım.
Tek kolu dışarda olanların kaza yapan soförler olduğunu gösteren istatistiği banada bi yollasana ne olur cehaletimizi giderelim.
-
Way be kaç mesaj yazdığımı , daha doğrusu nerede ne yazdığımı ben bile bilmiyorum, sen çok süper takip ediyormusun, bravo valla, ama tarzından anladığım kadarıyla benim yazdıklarıma takmışsın kafayı, gerçi idealist ve doğrucu olduğun belli , ama bazı gerçekleride kabullenmen gerek, yazdıklarımın kötü örnek olacağını savunarak mesajlarımdan alıntı yapmışsın, bende bu gün yayımlanmış bir mesajı kopyaladım, asıl kötü örnek böyle olur diyecektim ama hemen o mesajın altında bir arkadaş "belkide uyarı olur" yazmış...şimdi yorum senin
alıntıdır
BU GİDİŞDE BEN EHLİYETİMİ GERİ ALAMAM ALKOLDEN KURTULAMIYORUM Kİ YILLARDIR...ehliyetsiz alkolsuz araç kullanmak 480 ytl hepsi bu.5 seneye falan uzamıyo ama hem ehliyetsiz hem de alkollu olunca 5 sene daha alamıyosun.zor iş...
öğle bi adama denk geldim ki anlatamam...emniyet müdürü yeni degişti bizim burda.gecen hafta sonu KÜBA DA adam akılli içtik herifte karsı stand da yolun kenarında oturuyomuş.(gençler kubayı bilir)zaten bize geldiğimizde o bize kıl olmus...
1 adet 555 wrx ( Blitz Nur Spec komple egzoz )
2 adet type-R (milthec egzoz)
1 adet wtec (headers egzoz)
1 adet m3 ( borla cat-back)
camlar film herkezin...5 araç tek konvoy kübaya gelirsen gazlaya gazlaya olacagı oydu zaten.adam gelirken görmüş bizi zaten garsonlara falan sormuş.garsonlarda bizim buranın çocukları yabancı degiller demiş...ama herif takmış bize o gece ve bi kaç aracın plakasıda mim li zaten özellikle ben ve diyer type-r gerisini hatırlamak bile istemiyorum...
çevre yoluna cıktık herkez evine dağlıcak bi tur attık dan sona ama daha çevre yoluna çıktık aradan 2 dakka geçmedi 5 adet motorlu.züp diye düştüler.
zaten emniyette bulduk kendimizi.4 adet sivil.3 ekip otosu.5 de yunus.tam bi komediydi film gibi.
3 kişi 6 şar ay 2 kişi 2 şer sene...
sorun deil gerci,gene aynı kadro gene sokakdayız bu gece,senlik var burda yaaa...
herkezin kurban bayramı mübarek olsun...rabbim mutluluk saglık sıhat ve huzur versin:)
-
sacma bi alinti olmus ne alaka anlamadim? servet bey'in basindan gecen bir olay yani..eglencesini forumda ki arkadaslariyla paylasmis..
-
polemik yaratmayalım kemal bey
-
sacma bi alinti olmus ne alaka anlamadim? servet bey'in basindan gecen bir olay yani..eglencesini forumda ki arkadaslariyla paylasmis..
servet beyin değil başka birisinin başına gelmiş olay
-
Pardon ya kimin geldiyse o zman :) kusra bakmayın :)
-
ya bu konu cok uzmadımı sızce bız servıs olarak yada bunu htr yede sorsanız bosa atmak aracı cok yaktırır ... 2+2=4
-
cok yaktirir ve de zararlidir bnce
-
sacma bi alinti olmus ne alaka anlamadim? servet bey'in basindan gecen bir olay yani..eglencesini forumda ki arkadaslariyla paylasmis..
Arkadaş ehliyetsiz araba kullanıyor ve bunu anlatıyorya, alıntı o yüzden, ama ben artık pek fala yazmayayım diyorum, baksana okunanlar neresinden ve nasıl anlaşılıyorsa ; boşuna tartışıyoruz galiba...
-
Konu amacından lütfen sapmasın
-
güvenlik ve ekonomi tarafında katılıyorum ama bende şehir içinde boşa aldığım çok oluyor açıkcası ışıklarda ve duran trafikte
yüksek hızlarda şimdiye kadar ihtiyaç hissetmedim ama mekaniksel olarak çok sorun olacağını düşünmüyorum öyle olsa bunuda honda yaptırmazdı diye düşünüyorum.
-
Şubat 15, 2008 de bu konuyu açmışım, bunca zaman geçmiş hala hortlatılıyor, ilginç konuymuş haa
-
bende 2008 civic elagance (otomatik) var yokuş aşağı boşa attım çok defa (1,5 yıldır kullanıyorum arabayı) şuana kadar sorun olmadı
-
clb0103
pandora charms (http://www.pandora-jewelryoutlet.us.com)
coach outlet store (http://www.coach-outlets.us.com)
uggs outlet (http://www.uggsbootsaustralia.us.com)
pandora charms (http://www.pandoracharmssaleclearance.uk)
michael kors outlet store (http://www.michaelkorsoutlets.us.com)
adidas nmd r1 (http://www.adidas-nmd.us.com)
tory burch shoes (http://www.toryburchoutletonline.com.co)
polo ralph lauren (http://www.ralph-laurenuk.org.uk)
mbt shoes sale (http://www.mbtshoessale.us.com)
ugg boots women (http://www.ugg-boots.net.co)
coach outlet online (http://www.coachoutletmalls.us.com)
coach factory outlet online (http://www.coach-outletonline.us.org)
salvatore ferragamo outlet (http://www.ferragamo-outlet.us.com)
air max (http://www.2017nikeairmax.us)
ralph lauren (http://www.ralphlauren.me.uk)
yeezy shoes (http://www.yeezyboost.us.com)
coach factory outlet online (http://www.coach-factory-outlet.us.org)
red bottom (http://www.red-bottoms.us.com)
michael kors bags (http://www.michael-kors-handbags.us.org)
mlb jerseys (http://www.cheapmlbjerseyschina.us.com)
ralph lauren uk (http://www.ralph-laurenuk.org.uk)
the north face outlet (http://www.thenorthface.us.com)
air jordan shoes (http://www.air-jordans.us.com)
polo outlet online (http://www.polooutlets.us.org)
ray bans (http://www.cheapraybans.com.co)
adidas outlet online (http://www.adidas-outlet.us.com)
discount ray ban sunglasses (http://www.raybansunglassessalecheap.us.com)
hermes handbags (http://www.hermes.us.org)
michael kors outlet online (http://www.michael-korsoutlets.us.com)
coach factory outlet (http://www.coachoutletsonlines.us.com)
mlb jerseys cheap (http://www.cheapmlbjerseyschina.us.com)
louis vuitton factory outlet (http://www.outletlouisvuitton.us.com)
ralph lauren uk (http://www.ralph-laurenoutlet.org.uk)
kate spade outlet online (http://www.katespadeoutletstoreonline.us.com)
ugg outlet store (http://www.uggsoutletus.us.com)
ugg outlet (http://www.ugg-outletstores.us.com)
louis vuitton outlet (http://www.vuittonlouis.us.com)
kate spade handbags (http://www.katespadeoutletstoreonline.us.com)
adidas nmd r1 (http://www.adidasnmdr1.us.com)
michael kors (http://www.michael-korshandbags.me.uk)
canada goose outlet online (http://www.canadagooseoutletonlines.us)
ray ban sunglasses discount (http://www.rayban-sunglasseoutlet.us.com)
moncler jackets (http://www.monclerjacketsoutlet.in.net)
canada goose coats (http://www.jacketscanadagoose.org.uk)
michael kors handbags outlet (http://www.michael-kors-handbags.us.org)
adidas store (http://www.adidas-shoes.us.com)
coach outlet online (http://www.coach-outlets.us.com)
michael kors outlet store (http://www.michaelkorsoutletclearance.in.net)
canada goose parka (http://www.canadagooseoutletus.us.com)
adidas yeezy (http://www.adidasyeezyboost-350.us.com)
longchamps (http://www.longchamphandbagsuk.org.uk)
coach outlet online (http://www.coachoutlet-online.us.org)
uggs on sale (http://www.uggbootsoutletstores.us.com)
michael kors outlet store (http://www.korsmichaeloutlet.us.com)
nike outlet (http://www.nike-store.us.com)
air jordan retro (http://www.jordanretro.name)
mbt (http://www.mbtshoessale.us.com)
ray ban sunglasses sale (http://www.raybansunglassessalecheap.us.com)
adidas yeezy boost (http://www.yeezyboost.us.com)
canada goose (http://www.canadagoosesaleoutlet.us.com)
christian louboutin shoes (http://www.louboutinshoes.in.net)
nike sneakers (http://www.nikeshoes.us.com)
adidas ultra boost (http://www.ultraboost.us)
ugg outlet (http://ugg.bootsoutlet.us.com)
nike air max 97 (http://www.airmax-97.us)
uggs outlet (http://www.uggsoutlets.name)
harden vol 1 (http://www.harden-vol1.com)
canada goose jackets (http://www.canadagooseoutlet-jackets.us)
timberland boots (http://www.timberlandbootsoutlet.us.com)
moncler coats (http://www.monclerjacketsuk.org.uk)
adidas yeezy (http://www.adidas-yeezyboost.us.com)
coach outlet online (http://www.coachfactory-outletonline.us.org)
yeezy boost 350 (http://www.yeezyboost.org.uk)
fitflop shoes (http://www.fitflopssale-clearance.us.org)
longchamp outlet (http://www.longchampoutletus.us.com)
pandora charms sale (http://www.pandoracharms.com.co)
ugg (http://www.uggbootsoutletsale.us.com)
canada goose sale (http://www.canadagoosejacketssale.com.co)
ray ban sunglasses outlet (http://www.raybanssunglassesoutlet.us.com)
kate spade outlet (http://www.katespade.in.net)
canada goose jacket (http://www.canadagoosejacketsofficial.us.com)
longchamp outlet store (http://www.longchampoutletus.us.com)
hermes bags (http://www.hermes-handbags.us)
nike outlet online (http://www.nikeoutletonline.us.com)
canada goose jackets (http://www.canadagoosesoutlet.ca)
uggs outlet (http://www.uggoutlet-clearance.us.com)
ugg boots (http://www.uggsboots.name)
ugg sale (http://www.uggbootssales.us.com)
nike air max 97 (http://www.airmax-97.us.com)
longchamp bags (http://www.longchamphandbagsuk.org.uk)
ugg boots outlet (http://ugg.bootsoutlet.us.com)
coach outlet online (http://www.coachoutlets.us.org)
nike outlet store (http://www.nike-store.us.com)
nike air max 2018 (http://www.airmax-2018.com)
yeezy boost (http://www.yeezyboost-350.us.com)
kate spade outlet online (http://www.kate-spade.us.com)
adidas outlet store (http://www.adidas-outlet.us.com)
canada goose jackets (http://www.canadagoosesalejackets.us.com)
canada goose outlet (http://www.canadagooseoutlets.us)
adidas sneakers (http://www.adidas-shoes.us.com)
clb0103