Gönderen Konu: Akü Problemi  (Okunma sayısı 43741 defa)

canguder

  • İleti: 3873
Akü Problemi
« : Temmuz 13, 2009, 06:38:13 ÖÖ »
Arkadaşlar bende aracımdan çok memnundum ancak bir sorunla karşılaşınca tedirginlik yaşadım. Geçen hafta cuma günü işe gittim ve aracımı otoparka bıraktım. Yaklaşık 5-6 saat otoparkta durdu. Daha sonra aracın yanına gittim ve merkezi kilit çalışmadı.Ben anahtar bozulmuştur diye düşünmeye başladım ve normal kapı kolundaki anahtar girişinden araca bindim.Bu sefer beni daha büyük bir süpriz beklyiordu.Kontağı çevirdiğim zaman hiç bir hareket yok ! Araç çalışmıyor. Akünün boşaldığını anladım ve takviye kablosu aramaya başladım.Allahtan çalıştığım yer kargo şirketi olduğu için takviye kablosu ve araç sıkıntısı yoktu.O gün durumu kurtardım 2-3 saat gezdim akünün tam şarj olabilmesi için eve döndüm.Pazar sabahı araç normal şekilde çalıştı ve havuza gittim.Aracı otoparka bıraktım yine.Yaklaşık olarak 7-8 saat durdu araç.Bu sefer emin bir şekilde araca bindim ve kontağı çevirdim.Tam arabayı çalıştıracağım tık yaptı akü bitti yine.Saat akşam 9 ve çevremde kimse yok.Çok zor durumda kaldım.Size saçma gelecek ama kutup başlarını iki elimle tutup araca akım gitmesini sağladım diyebilirim.3-4 kez denemeden sonra araç çalıştı.O günde kurtardım.Ne yapacağımı bilmiyorum.Daha 7 aylık bir arabanın böyle bir sorun çıkarması zoruma gitti.Çünkü hondanın en güvendiğim yanı insanı yolda bırakmamasıydı.Sanırım honda ile yolda kalan nadir insanlardan biriyim.Bu durumda ne yapmam gerekiyor yardım olabilecek fikir verecek arkadaşlar varmı ?



despe

  • Ziyaretçi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #1 : Temmuz 13, 2009, 07:27:10 ÖÖ »
bence bu hondanın değil sizin akünüzün problemi akünüzü kontrol ettirin derim.

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #2 : Temmuz 13, 2009, 07:56:53 ÖÖ »
aküyü honda taktı değerli kardeşim yani benim aküm değil. araç daha 8200 kmde . ben aracıma çocuğum gibi davranan biriyim ve orjinal parçalar dışında malzeme kullanmam. aküde ilk araçla gelen 0 aküdür. aküyü kontrol ettireceğim evet sorunun ne olduğunu çok merak ediyorum.

honda2000

  • İleti: 104
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #3 : Temmuz 13, 2009, 10:30:45 ÖÖ »
Araç yeni akü nün de sıfır olması lazım..o ihtimali bırakırsak akü nün deşarj olmasının sebebi..arza kaçan enerji dir..
stop ettikten sonra açık kalan bir aksesuarınız olabilirmi? akü zaten 55 amper dar akü.. kaçağa dayanmaz.. ben 45 dk. teyp çaldım boşaldı..
Eğer açık aksesuarınız yok ise arabada arza kaçak arayın..oda çok basit sizde yapabilirsiniz.. voltmetre veya 12 voltluk  duyu ve kablosu olan ampul kafi...

    Bu hondaların en zayıf taraflarından biri akü dür.. yanınızda daima takviye kablosu bulunsun..en kalitelisi 20tl.  ve aküyü 4 yılda bir yenileyin..

fzthgosm

  • İleti: 2228
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #4 : Temmuz 13, 2009, 10:49:52 ÖÖ »
öyle bir durum başına gelirse yapacagın tek şey honda yol yardımını aramak ve beklemek.eger işin yoksa takviye kablon varsa bile ara gelsinler araban garantili ve ücret almaya hakları yok.

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #5 : Temmuz 13, 2009, 12:32:27 ÖS »
Bugün aküyü kontrol ettim ve kutup başlarını tutan çengellerin vidaları yok. temassızlık olabilir sorun çünkü hiç bir aksesuarımı açık bırakmam. Yol yardımı en azından bir saat bekletiyor.Acil bir durumda arabayı bırakıp taksiye binmek lazım.Kutup başlarını vida alıp sıkacağım umarım düzelir.Yine aynı sorun tekrarlarsa bu sefer yol yardımını çağıracağım.

couragepapillon

  • İleti: 1047
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #6 : Temmuz 13, 2009, 04:36:23 ÖS »
@canguder bence sen hiç uğraşma, servise götür. bir cihazla akünün %kaç performansla çalıştığı anlaşılıyor. tepe lambasını veya farları açık unutmuyorsundur ama emin ol gene de. 5 6 saat radyo dinlenince akü bitiyor, bitmese de tekliyor...

Burak VTEC

  • İleti: 200
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #7 : Temmuz 13, 2009, 06:09:03 ÖS »
Bir arkadaşıma da benzeri bir durum olmuştu.206 aldığının 2nci haftası akü bitti.Bir kaç sefer zor durumda kalmış sizin gibi ve peugeot servisine gitti sorunun aküde olduğuna karar vermişler(fabrika çıkışı hatalıymış akü) servisten yeni akü ile değişim yapmışlar geri yollamışlar.Sonrasında sorun tamamen ortadan kalkmış.

Şöyle bir durum da var.7 aylık akü şimdiye kadar problemini belli ederdi herhalde.Bir yerlerde kaçak olabilir.Umarım kısa sürede çözersiniz.

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #8 : Temmuz 13, 2009, 08:50:19 ÖS »
bugün kutup başlarından birine vida aldım. + tarafı zaten stabil duruyordu ancak - tarafın vidası ya düşmüş yada takılmamıştı. - tarafa uygun bir vida buldum ve iyice sıktım. 3-4 kez kontağı kapatıp açtım. araç dururken teyp sunroof camları tüm farları hepsini beraber çalıştırdım. hiç bir sorun çıkarmadı. sanıyorum sorun temassızlıktı ama hala içimde bir korku var. umarım bir daha böyle bir şey başıma gelmez çünkü aracımı çok seviyorum ve zevk alarak kullanıyorum. daha yeni yeni ısınmışken böyle sorunlar çıkarması beni üzdü. inşallah sorun temassızlıktır. 10.000 bakımına gidince göstereceğim aküyü.

REALHondacı

  • İleti: 169
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #9 : Temmuz 22, 2009, 10:14:29 ÖS »
muhtemelen temassızlıktır.araç park halindeyken her şey kapalı ise başka sebebi olamaz.akün yeni olduğuna göre.akünün kendi kendine deşarj olması için 10 günden fazla beklemesi lazım.benim arabamın bir gün parklarını açık unutmuşum 10 saat açık kaldığı halde akü boşalmadı.çok titiz birisi olduğun belli sende benim gibisin  :)

Mickcasey

  • İleti: 408
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #10 : Temmuz 23, 2009, 01:53:12 ÖÖ »
aracın akülerınde problem var fren gıbı buda kronık sorun

blackeagle76

  • İleti: 99
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #11 : Temmuz 23, 2009, 10:48:04 ÖS »
akü prolemi kronik ama sorun etmeyin garantiden değişiyor, 1-2 ufak şeye dikkat ederseniz sorun olmaktan çıkar, arkadaki lambayı off konumuna getirin sadece gerektığinde arkadakiler kullansın, motor kapalıyken uzun süre havalandırma cd ve kapıları uzun süre açık bırakmayın, çok uzun süre dörtlüleri yakarak aracı  bırakmayın ufak ama etkili önlemler

nadirgoktan

  • İleti: 1314
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #12 : Ağustos 21, 2009, 10:17:44 ÖÖ »
çok ufak bi not: yukara bi arkadaş 55 lik demiş ama bizim yeni kasalarda 45 lik akü var ve dayanıksız...

yasaralp

  • Ysr
  • İleti: 106
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #13 : Ağustos 21, 2009, 10:24:37 ÖÖ »
Ben, arabam sadece 10 günlükken uzunyol sonrası uğradığım bir yerde 3 saat farlar açık kaldı diye kapıyı bile açamamıştım dsokakta mahsur kalmıştım. Servis aküyü değişmedi. Yani saç kılı kadar narin akü. Liste yaparsanız benide yazın akü kronik sorununa.

gmlksz

  • İleti: 169
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #14 : Ağustos 21, 2009, 10:31:58 ÖÖ »
25 gun havaalanı otoparkında yattı aracım masallah calıstı 2008 model civic extra hıcbırsey yok kronik oldugunu dusunmuyorum japonlar akude dıkkat edersenız en kucuk olanı secıyorlar

yasaralp

  • Ysr
  • İleti: 106
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #15 : Ağustos 21, 2009, 10:41:59 ÖÖ »
25 gun havaalanı otoparkında yattı aracım masallah calıstı 2008 model civic extra hıcbırsey yok kronik oldugunu dusunmuyorum japonlar akude dıkkat edersenız en kucuk olanı secıyorlar

Tamam ama arkadaşım bişeyi açık bırakmazsan akım çekmezse 125 günde de akü bitmez. Kronik derken akü sonuçta sorun diye dedim ben. Bu arabaya bu küçüklükte akü komik olmuş. Mağdur olabiliyosun günün birinde beklemediğin bir yerde k; Japon arabaları sahibini sağda solda bırakmaz yani. İsme leke artı sürekli tedirginlik oluyor bende.

tekirdağ

  • İleti: 109
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #16 : Ağustos 21, 2009, 02:37:29 ÖS »
bagajdaki akü takviye kablolarını herkeze gösteriyorum...ibret olsun honda ya diye...böyle birşeyin mazereti mi olur..lambaları kapayalım,müziği kısalım çok saçma arkadaşlar bence..yakmasın diye yavaş gidin,akü bitmesin diye lambaları kapayıp bagaja takviye kablosu koyun..şoför camı kalksın diye sıvı sabun sürün,başka aklına gelen varsa yazsın...

yasaralp

  • Ysr
  • İleti: 106
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #17 : Ağustos 21, 2009, 03:18:39 ÖS »
Aynen arkadaşım bende bagajda takviye kablosu ile geziyorum ama ben çok utanıyorum kimse görmesin diye saklıyorum.
Karizma fena çizilir. Honda aldım diye herkes süper falan diyo bilseler ne sorunlarla uğraşıyorum. Ama enteresan yine olsa yine Honda alırım.Saygın bir araç. Diğer araçlarında forumları kim bilir nasıldır.

gmlksz

  • İleti: 169
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #18 : Ağustos 21, 2009, 04:44:00 ÖS »
25 gun havaalanı otoparkında yattı aracım masallah calıstı 2008 model civic extra hıcbırsey yok kronik oldugunu dusunmuyorum japonlar akude dıkkat edersenız en kucuk olanı secıyorlar

Tamam ama arkadaşım bişeyi açık bırakmazsan akım çekmezse 125 günde de akü bitmez. Kronik derken akü sonuçta sorun diye dedim ben. Bu arabaya bu küçüklükte akü komik olmuş. Mağdur olabiliyosun günün birinde beklemediğin bir yerde k; Japon arabaları sahibini sağda solda bırakmaz yani. İsme leke artı sürekli tedirginlik oluyor bende.

sırf japonda degıl tum arabalarda kacak varsa veya donanımlar acıksa bellı bır zaman sonra arac calısmayabılır ben sadece kacak olamyan yada acık bır donanımı bulunmayan bır aracın kesınlıkle boyle bırsey yapmayacagını belırtmek amacı ıle 25 gun bekleme sonrasında sorunsuz calıstı dedım akunun kucuklugune gelınce japon bırseylerı yapıyorsa kesınlıkle mantıgı ve size faydası vardır arastırmak lazım

honda2000

  • İleti: 104
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #19 : Ağustos 22, 2009, 10:44:13 ÖÖ »
çok ufak bi not: yukara bi arkadaş 55 lik demiş ama bizim yeni kasalarda 45 lik akü var ve dayanıksız...
onu ben dedim..aslına bakarsanız orjinal akü 36 ah (2000 1.6 ies).. ref:manuel book teknik bilgi  sayfa:253.. bu japon işi..
     sonradan bizim kullanımımıza göre yetersiz görülen dar akü tavsiyesi 55 amper... akü bakımı ,miadından uzun kullanma hevesi galiba buna sebep.. iyi bir akü nün kullanımı zaten 3-4 yıldır.. her akünün verdiği performansın kışın %50 düştüğünü biliyoruz..o halde 3. yıldan itibaren akü önce kışın tekleyecek demektir.. yani lafın özü kışın sorun yaşamak istemiyorsak 2. yılınsonunda  aküye güle güle demek lazım..şahsen ben bunu yapamıyorum..aracımıda nisanda aldım 4 ay oldu..kaç yıllık olduğunuda bilmiyorum..inşallah tedbir olarak kışa değiştireceğim.. aracımda kaçak muayenesini yaptım yok..aküde kısa devre yok...şarj sorunu yok.. senede 1-2 defa uzun yola giderim..uzun yol az olan araçların aküleri doğrudüzgün şarj olmaz..hele birde benim gibi gece gündüz far yakarsanız..şarj ancak yaktıklarınıza gider..eh akünüzde birkaç yıllıksa ..benimgibi 10 gün bırakırsanız aracınızı akü biter...
Yukarıda görüldüğü gibi araç çalışmadığında akünün bitişi ..birçok faktöre bağlı..değerlendirmenizi buna göre yaparsanız ..sorununuzu daha kolay çözersiniz zannederim...

Mickcasey

  • İleti: 408
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #20 : Ağustos 22, 2009, 11:58:45 ÖÖ »
japonda mantık aramayın 2005 senesıne kadar civicde on torpido da ısık bile yoktu hangi akla hızmet hikaye

yasaralp

  • Ysr
  • İleti: 106
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #21 : Ağustos 22, 2009, 05:40:54 ÖS »
japonda mantık aramayın 2005 senesıne kadar civicde on torpido da ısık bile yoktu hangi akla hızmet hikaye

Aynen öyle ekmek bıçağı olarak kullanılabilen kontak anahtarı falan :) :)

mali

  • İleti: 8034
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #22 : Ağustos 22, 2009, 09:16:27 ÖS »
benim aküde bitmişti geçen pikniğe gittiğimizde 2 saat kadar teyp açık kaldı tabi tesisatte var arabada. arabayı çalıştıracağımızda marşa basınca almadı etraftada başka araba yok mecbur arabayı kaktırarak çalıştırdık şimdi bir sorun yok rahat çalışıyor akünün ışığıda yanıyor

şimdi bizim akü normal mi ömrü doluyorda ondan mı 2 saatte bitti?

rserkan

  • İleti: 489
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #23 : Ağustos 23, 2009, 06:22:31 ÖS »
bagajda optima red top var rahatım artık

SunwooD

  • İleti: 49
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #24 : Ağustos 24, 2009, 10:20:55 ÖS »
Arkadaşlar bu dandik akü yerine büyük bir akü takma şansımız var mı acaba?