Gönderen Konu: Akü Problemi  (Okunma sayısı 43743 defa)

pasa35

  • İleti: 941
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #50 : Aralık 16, 2010, 05:17:41 ÖÖ »
almısken 60ını alın derim ben 60lık aldım



sanli90

  • İleti: 1586
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #51 : Aralık 16, 2010, 05:46:32 ÖÖ »
Benim Akü bittiğinde devamlı gittiğim bi Özel Honda servisi var aynı amperde Yuasa akü taktı (140tl)
« Son Düzenleme: Aralık 16, 2010, 05:49:59 ÖÖ Gönderen: sanli90 »

YuCi 1023

  • İleti: 129
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #52 : Aralık 16, 2010, 10:07:55 ÖÖ »
bu akü sorunu cidden kronik ve nasıl böyle bir şey olur anlamıyorum acıkcası 2 dakka acık kalıyor farlar hemen bitiyor ustalara sordum, dedikleri ise; bizim araclardaki akülerin bizim arabalar için küçük oldugu...
bend de oldu bi gün çalışıyo ertesi gün tık yok servis ölçtü normal dedi baktım 2 gün sonra yine bitti gittim mutlu aldım 7 ay oldu sorun yok

valla en iisini yapmıssın bende alıcam ztn ses sistemi var 1 dakka acık kalsın müzik hemen bitiyor kapasitör olmasına ragmen :(

karapilot

  • İleti: 914
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #53 : Aralık 16, 2010, 10:57:59 ÖÖ »
mutlu akü geçen ay taktım keyfime baktım...
:D

a_tunc

  • Ziyaretçi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #54 : Aralık 16, 2010, 11:29:28 ÖÖ »
Bugün bende parkları yanık unutmuşum. Üstelik sadece arka parklarım ampül. Ön parklarımda LED var. Yani aküyü bitirmesi imkansız. Dolu bir aküyü bitirebilmesi için o ledlerin 3-4 yıl falan yanması lazım. Ama araçta kaçak var sanırım. Aküyü güçlendirmeyi düşünüyorum bende.
Benim aküde ilk tercihim Bosch'dan yana. Sonra Mutlu akü.
Bosch'un 45 amperlik ince aküsünün fiyatı 110 TL civarında. 5-10 lira farkla 60 amper'lik aküde alabilirsiniz.
« Son Düzenleme: Aralık 16, 2010, 11:31:06 ÖÖ Gönderen: a_tunc »

MaTaDoR

  • İleti: 327
    • Bilgiustam
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #55 : Aralık 16, 2010, 05:15:06 ÖS »
Aracı 11'inde muayeneye götürdüm. Orada kontrol edilirken araç dörtlüleri yakıyorlar sonra farları biraz açık tutup far yüksekliğine falan bakıyorlar neyse hepiniz biliyorsunuzdur zaten rutin kontrolleri... Araç bu esnada deşarj oldu ve marş basmadı. Yani aracım muayene bandında kaldı resmen 4-5 çalışan itti ve vurdurarak çalıştırdılar arabayı. Görevli muayeneden geçirdi taş gibi araba hiçbişeyi yok dedi ama aküsü zayıf ve el freni tam iyi tutmuyor şeklinde uyarıda bulundu. Diğer bekleyenler benim 2008 model cillop gibi Honda'ma bakıp abi böyle araba geçmeyecek de hangisi geçecek dediler akabinde araç çalışmayınca benim renk hangi tona dönüştü ayna olmadığından bakamadım neyse; bir an önce arabayı alıp bastım gittim oradaki ustalara elektronik arabayı nasıl vurduruyosunuz mal mısınız diye kalaylamadan çekip gittim.

Yarın Pendik oto sanayiye gidip 45 Amperlik ters kutup bir Mutlu akü alacağım. Yeter artık bu akü sorunu, ha yolda kaldım-kalıcam korkusu. Adam gibi bir akü almak lazım, inşallah sorun düzelir. Aynen dediğiniz gibi 5 dk farlar açık kalsın takviye kablosuyla araç çalıştırıyorum.

Bu arada 45'den yüksek amperli akü takarsanız şarj dinamosu aküyü tam şarj edemeyeceğinden verimli kullanamazsınız ve yeterli aküyü yeterli akımla besleyemediğinizden şarj dinamosuna zarar verebilirsiniz. Yanlış bir düşünce var o da; 60A takarsam aracın elektronik kısımlarına fazla akım gider şeklinde, öyle birşey yok. 200A bile bağlasanız 12V gerilim yollayacağından herşey sorunsuz çalışır ve çok uzun süre deşarj olmadan akü kullanılabilir falan şarj etme kısmına gelince yükleme kapasitesi 200A olmayan bir dinamo ile 200A'lık aküyü tam şarj edemezsiniz.

a_tunc

  • Ziyaretçi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #56 : Aralık 17, 2010, 03:20:34 ÖÖ »
Ben 60'lık akünün şarjında sıkıntı çıkmayacağını düşünüyorum.

pasa35

  • İleti: 941
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #57 : Aralık 17, 2010, 04:36:44 ÖÖ »
Ben 60'lık akünün şarjında sıkıntı çıkmayacağını düşünüyorum.

kesinlikle katılıyorum.

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #58 : Aralık 17, 2010, 04:51:05 ÖÖ »
bana göre orjinal akü ne ise o kullanılmalı . bizim aküler zayıf kabul edeceğiz yapacak birşey yok.

a_tunc

  • Ziyaretçi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #59 : Aralık 17, 2010, 06:11:55 ÖÖ »
Ben o zayıf ve kabullenme fikrine katılmıyorum. 45 amper yerine 60 amper takarım. Böylece şarj süresi daha fazla olur. Bu aslında şarjlı pillerden farklı bir mantık değil. 1100 mAh'lik pil ile 2700 mAh'lik bir pilin verimi gibi değerlendirmek lazım. Acaba voltagestabilizer takıp kaçakları aküye geri mi versek?

volkankopdag

  • İleti: 547
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #60 : Aralık 17, 2010, 08:28:19 ÖÖ »
mutlu akü alsak acaba farkı hissedermiyiz...

honda2000

  • İleti: 104
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #61 : Aralık 18, 2010, 04:01:44 ÖÖ »
Bazi arkadaslar Aku problemine çare olarak kaçak tesbiti demiş..o zaman butun bu arkadaşlarda kacak var öylemi..elektrik bilgisi olan birisi olarak hiç zannetmiyorum..Ama bildigimiz kacak olmasi normaldir oda teyp ve alarmdan gelir.. fazla amperli aku takmayi dusunen arkadaslarda şunu dusunmeli.. Araci mukemmel yapan japon yer bulamadımıda 45 amp. dar aku takti.. benim aku mutlu ve çok yeni bunlari aracimi kışın fazla kullanmadigimdan yasiyorum onu biliyorum sadece kısın oluyor bu problem ...ama bukadarda olmaz diyorum...

civic2011

  • İleti: 218
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #62 : Ağustos 03, 2011, 06:43:34 ÖS »
arkadaşlar 3 gündür aracımı kullanmıyorum bugün kapıları açmadı kontak anahtarı ile açtım kontagı çevirdim hiçbirşey yok akü bitmiş sanırım arabam 3 aylık ve 4 bin km de aküler neden dayanıksız bu kadar kaçak diyorsunuz da her araçtamı kaçak var bu problemin bir çözümü varsa lütfen paylaşın deneyelim bugün tüm işlerime geç kaldım böyle giderse honda benim için artık bitecektir

vtec05

  • İleti: 550
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #63 : Ağustos 03, 2011, 06:49:48 ÖS »
05 vtecII sahibiyim halen orjinal akümü kullanıyorum bence ya kullanımla alakalı yada bi hata olabilir akülerde??

civic2011

  • İleti: 218
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #64 : Ağustos 03, 2011, 08:38:00 ÖS »
akülerde hata oldugunu kabul etmiyorlar garantiden de değişim yapılmıyor kullanıcı hatasıymış bu arada babam sabah çalıştırmış bir yere gidip gelmiş durduk yere neden böyle sorun yaşatıyor anlamış değilim

mert07s2712

  • İleti: 195
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #65 : Ağustos 04, 2011, 05:13:36 ÖS »
arkadaşlar bende geçen hafta yolda kaldım kontağı çevirdim tıkır tıkır yaptı göstergeler ama çalışmadı 15 dakika bekledim sonra çalıştı :) aküyü değiştirdim 60 amper mutlu taktım acayip memnunum aracın çalışması cam açıp kapaması bile değişti

MaTaDoR

  • İleti: 327
    • Bilgiustam
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #66 : Ağustos 04, 2011, 06:45:31 ÖS »
@mert07s2712 +1

Aynısını yaptım, farkı çok net hissettim.

Üzerinde gelen akü de 45 amper gibi değil 30A falan gibi çalışıyor. Anında deşarj yok böyle birşey. Muayene esnasında masada kaldı benim araç, iterek boşta çıkardılar rezil oldum. :S Ama o utancın üzerine muayeneden hafif kusurlu olarak geçirdiler daha fazla mahçup etmemek için herhande, ona sevindim :)

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #67 : Ağustos 04, 2011, 07:33:39 ÖS »
yazılanları okuyunca akuden tırtım su an bir sorun yok ama eski aracımda tesisat için aracın bagajına taktıgım ikinci akü geldi. aslında zamanı gelınce degıstırılse bır sorun olacagını sanmıyorum

civic2011

  • İleti: 218
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #68 : Ağustos 04, 2011, 07:49:29 ÖS »
yazılanları okuyunca akuden tırtım su an bir sorun yok ama eski aracımda tesisat için aracın bagajına taktıgım ikinci akü geldi. aslında zamanı gelınce degıstırılse bır sorun olacagını sanmıyorum
zamanında değişim diyorsunuz haklısınız da her 3 ayda akü degiştireceksek işimiz var degil mi aracım 3 aylık akü tamamen bitmiş ve şarj tutmuyor araçta kaçak problemide tespit edemediler ve kullanıcı hatası deyip garantiden degişim yapmadılar yenisini taktılar bakalım bu kaç ay gidecek önceki araçlarımda 5 sene aynı aküyü kullandıgımı  biliyorum

zzaazzss

  • İleti: 11
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #69 : Ağustos 04, 2011, 09:02:19 ÖS »
civic elegance almayı düşünen biri olarak 1 hafta önce 1.4 tsi leon 2011 aracımı sattım hiç böyle birşeyle karşılaşmamıştım bunları okuyunca ürkmeye başladım :D

dorian

  • İleti: 396
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #70 : Ağustos 04, 2011, 09:29:41 ÖS »
civic elegance almayı düşünen biri olarak 1 hafta önce 1.4 tsi leon 2011 aracımı sattım hiç böyle birşeyle karşılaşmamıştım bunları okuyunca ürkmeye başladım :D
korkunun ecele faydası yok.... :)

zzaazzss

  • İleti: 11
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #71 : Ağustos 04, 2011, 10:35:41 ÖS »
yandık o zaman desene gülü seven dikenine katlanır :)

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #72 : Ağustos 06, 2011, 12:27:03 ÖS »
yazılanları okuyunca akuden tırtım su an bir sorun yok ama eski aracımda tesisat için aracın bagajına taktıgım ikinci akü geldi. aslında zamanı gelınce degıstırılse bır sorun olacagını sanmıyorum
zamanında değişim diyorsunuz haklısınız da her 3 ayda akü degiştireceksek işimiz var degil mi aracım 3 aylık akü tamamen bitmiş ve şarj tutmuyor araçta kaçak problemide tespit edemediler ve kullanıcı hatası deyip garantiden degişim yapmadılar yenisini taktılar bakalım bu kaç ay gidecek önceki araçlarımda 5 sene aynı aküyü kullandıgımı  biliyorum

akü değisimin zamanı üç ay olduğunu sanmıyorum ticari kullanmıyorsanız  zaten iki sene garantili geliyor aküler. zamanında gdeğisim derken normal kullanım sonrası değisimi kastetmistim üç ay gibi kısa zamanda kimse akü değistirmez.

MerT01__civic

  • İleti: 2680
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #73 : Ağustos 06, 2011, 12:58:45 ÖS »
mevcut akülerin hemen bittiğini bikaç yerde daha duydum :) ama 3 ayı yeni duydum  ??? ??? 60 amper takınca sorun çözülüyor galiba deneyen arkadaşlar var :) napalım artık nezaman biterse 60 amper takıcaz :)
« Son Düzenleme: Ağustos 06, 2011, 01:01:10 ÖS Gönderen: MerT01__civic »

aytcyldrm

  • İleti: 5
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #74 : Eylül 03, 2011, 04:48:20 ÖS »
arkadaslar aracım 2007 model 4 kez fln aracımın aküsü bitti ve vurdurmak zorunda kaldım sizce araca ne tür bir zarar vermiş bulunuyorum.