Civic'ler ne kadar sıklıkta makyaj operasyonuna tabi oluyorlar. Benim bildiğim 2-2,5 senede kapsamlı makyaj sonrasında toplam kasa ömrünün 5 yada 6 yılında kasa değişimi ile devam ediyorlar. Yanılyor olabilirim tabi....
2001 sonunda çıkan vtec2 olarak bildiğimiz kasa, 2004 de yani yaklaşık 2,5 sene sona makyaj gördü.ve 2006 da üretimden kalktı.
fd6 kasa ise 2007 de hayatımıza girdi ve sanırım yine 2,5 sene kadar sonra yani 2009'un ikinci katılımında makyaj gördü, 2012 de üretimden kalktı.
daha önceki kasaları hiç bilemiyorum.
FB7 kasa (yine yanılyorsam düzeltin lütfen) ABD'de 2010 yılında piyasaya çıktı. Tuttu, tutmadı, beğenilde ya da değil, ama makyaj operasyonu daha yeni oldu yani yine yaklaşık 2,5 senelik bir hayatı oldu bu kasanında. Türkiye'de ne olacağı belli değil henüz, 2014'ün ikinci katılımı gibi bişeyler duymuştum bayilerde. Emin değilim ama doğruysa yine türkiye'de ömrü 2-2,5 yıl gibi sürecek gibi görünüyor.
Düz bir mantık ama her ne kadar sevilmediği söylense de yine de Honda genel klişenini dışına çıkmamış gibi görünüyor (En azından ABD'de).
Bu işler biraz da zevk meselesi. Herkesin aracı kendine güzel görünür. FD6 ilk çıktığında gerçekten dikkat çekici bir tasarıma sahipti, çok beğenildi. Honda yeni kasada eski kasadaki kadar radikal değişimlere gitmedi. Benzer bir durum VW Golf'de de olmuştu. 1998-2004 arası üretilen Golf4 o kadar beğenilmişti ki, bir sonraki kasa olan Golf 5'e ne gerek vardı diyenler bile oldu. Ama bir süre sonra o da gayet iyi sattı. Hiçbir zaman Golf4 kadar önde olmadı ama yerlerde de sürünmedi yani.
Ben aracın özellikle ön gürünümünü çok beğeniyorum, hatta bence FD6 dan bile daha güzel. Arkası, evet biraz sırdan olmuş, daha güzel olabilirdi diyorum. İç mekan olarak da FD6 ları hiç kullanmadım, ama içine çok bindim, FB7 nin iç mekanı benim gözüme daha hoş geldi. Yol tutuş, yalıtım, problemler...vs hakkında fd6 kullanmadığım için bişey diyemem. Sanırım bu konulrda en iyi yorumlar her iki kasayı da kullanan kişilerden gelecektir.
İkinci ele gelirsek, kişisel düşüncem, FB7 de de honda klasiğinin bozlumayacağıdır. Bu ülkede bu marka seviliyor ve her kasası iş yapıyor. Araç Fd6 ya göre daha yeni olduğu için henüz ikinci elinin oturmadığını düşünüyorum. FD6 da fiyatlara artık daha net, ama hepi topu 1 senedir yollarda olan fb7 ler için ikinci el fiyaltarı gerçekten çok oynak. Kasa yeniliğinden dolayı ikinci elde herzaman fd6 dan daha pahalı olacağı aşikar. (benzer km lerde, benzer temizlikte araçlar arasında)