Gönderen Konu: hondamla bir uzun yol hikyesi  (Okunma sayısı 8762 defa)

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
hondamla bir uzun yol hikyesi
« : Ekim 10, 2013, 11:56:31 ÖÖ »
cenaze ve taziye sebebi ile 15 yıldır gitmediğim mardine köyüme honda city araçımla dünyanın en puhalı benzini kullanarak gitdim gidiş 1500km 430 lira benzin yaktım gidiş de kardeşim ve ben değişerek araçı kullandık dönüşte ise sözde belediyede kammyon şöförü olan dayım da kullnıcaktı konyada verdim araçı ona afyonda geri aldım adam araçı kullnmakta zorlandı gerelim uzun yol da honda gerçeklerine rampalarda rresmen araç ağlıyor bu araçlar bu kadar tork fakiri olmamalı rampalar işkençeye dönüyor keşke araç 70 beygir olsaydıda torku 200 civarı olsaydı yol sesini anlatmama gerek bile yok ses tamamen içirde işin özü hondayla uzun yol yapmak zengin işi araçı ekonımik kullanamıyorsun rampalarda tork fakiri olduğu için mecburen devir yükseltim öyle kullanıyorsunuz bu araçlarda yüksek devirlede benzine acımaz içiyor resmen aynı yolun dönüşünde benzine açımadınm rampalarda yolu rahat geldim bu sefer de 1500kmde 520lira yaktı araç ama deydi hep 3200 devir ve üzeri kullandım rahat geldim sıkılmadan benzinli araçlarla uzun yol yapılmaz ben bunu anladım öğrenmiş oldum uzun yolda dizel olacak tork farkı için bana göre torkmu beygirmi tabiki tork ünlü bir katılımcının sözü tork katılım kazandırı beygir araç sattırır



Carismatiq

  • Mustafa
  • İleti: 2887
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #1 : Ekim 10, 2013, 12:28:47 ÖS »

Kazasız belasız gelmişsiniz..

Lakin yazdıklarınız tabi bilinen ve hepimizin araçlarımızdan şikayet ettiği durumlar , defalarca yazılıp, çizilmiştir. Sizin araç 100 bg ve yükde gittiyseniz zaten düz yolda dahi yüksek hızlara çıkması zorlayabilir. Kullanıma görede değişir araçlarımız diğer markaların benzinlileriyle mukayese edildiğinde torkunun çokda düşük olmadığı görülüyor kağıt üzerinde uygulamadada pilotajın önemli olduğunu vurgumak isterim. Bu demek olmuyorki bizler yada sizler iyi şoförüz diye tepki gelebilir.

Geçen sene 96 1.4 tek kapı aracımla Artvine kadar yol aldım tek şoför kullandım araç orta yüklü ,araçdan yol sesi hariç hiçbir sıkıntım olmadı. Tüpde 195 e kadar gördüm. Yol izin vermedi dahada gideri vardı. Gerededen sonra Samsuna kadar yollar yeni sayılır..rampalarda bi hayli var ve rampaya devirli uygun vitesde girdiğiniz zaman sıkıntı vermiyor araba gidiyor. Yeri geldi 5-6 bin devir Allah ne verdiyse çıkmıştım..Bende toplam 3000 Km yol yapıp 550 TL gibi Lpg harcamıştı. Şuan 1.6İ Es var ve arada güç farkı var ve beni performansı fazlasıyla memnun ediyor.

Sizin 1.6 ve lpgli bir Civice geçme vaktiniz gelmiş sanırım :D Kendinizi bu kadar üzmeyin :)
« Son Düzenleme: Ekim 10, 2013, 12:29:47 ÖS Gönderen: Carismatiq »

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #2 : Ekim 10, 2013, 12:41:07 ÖS »

Kazasız belasız gelmişsiniz..

Lakin yazdıklarınız tabi bilinen ve hepimizin araçlarımızdan şikayet ettiği durumlar , defalarca yazılıp, çizilmiştir. Sizin araç 100 bg ve yükde gittiyseniz zaten düz yolda dahi yüksek hızlara çıkması zorlayabilir. Kullanıma görede değişir araçlarımız diğer markaların benzinlileriyle mukayese edildiğinde torkunun çokda düşük olmadığı görülüyor kağıt üzerinde uygulamadada pilotajın önemli olduğunu vurgumak isterim. Bu demek olmuyorki bizler yada sizler iyi şoförüz diye tepki gelebilir.

Geçen sene 96 1.4 tek kapı aracımla Artvine kadar yol aldım tek şoför kullandım araç orta yüklü ,araçdan yol sesi hariç hiçbir sıkıntım olmadı. Tüpde 195 e kadar gördüm. Yol izin vermedi dahada gideri vardı. Gerededen sonra Samsuna kadar yollar yeni sayılır..rampalarda bi hayli var ve rampaya devirli uygun vitesde girdiğiniz zaman sıkıntı vermiyor araba gidiyor. Yeri geldi 5-6 bin devir Allah ne verdiyse çıkmıştım..Bende toplam 3000 Km yol yapıp 550 TL gibi Lpg harcamıştı. Şuan 1.6İ Es var ve arada güç farkı var ve beni performansı fazlasıyla memnun ediyor.

Sizin 1.6 ve lpgli bir Civice geçme vaktiniz gelmiş sanırım :D Kendinizi bu kadar üzmeyin :)
sıkıntı düşük devirlerde 3200 devir üzeri rampalarda sıkıntı yok anlatamadın galiba şimdi yolu bilmiyoruz önümüze nerde rampa çıkıcak onuda bilmiyoruz helekigece ansızın rapmada düşük devirde yakalanıyorsun tekrar devir yükseltmek bütün sıkıntı bu

Carismatiq

  • Mustafa
  • İleti: 2887
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #3 : Ekim 10, 2013, 12:44:22 ÖS »

Bu araçların düşük devirde yüksek tork üretmesini beklemeyin zaten fabrika verileri ortada.. lakin vites küçültüp yola devam diyoruz..  :D

münzevi

  • Co-Admin
  • İleti: 538
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #4 : Ekim 10, 2013, 12:45:56 ÖS »
94 model civic ot. aracımın uzun yol performansından çok memnunum. Geçen sene 2200 km toplam yol, temmuz sıcağında, devir 3500'ün altına pek inmeden, hararet orta seviyeyi milim geçmeden, 100 km'de 7 lt.'lik yakıt tüketimi. LPG'nin 3 liraya dayandığı şu günlerde bile km'de yaklaşık 20 kuruşluk bir değer. Bu yaz uzun yol yapamadığıma yanıyorum desem yeridir. :)

Zaten devir 3500 olunca motor sesi rüzgar sesini de bastırıyor. :)

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #5 : Ekim 10, 2013, 01:07:20 ÖS »
3500 devir ve üzeri bu araçlar çok yakıyor bu yüzden uzun yol arabası deyil bana göre keşke kayınpederin lineası ile gitseydim  en azında dönüşde mardindeucuz mazotla dönerdim

av.ak

  • av.ak
  • İleti: 257
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #6 : Ekim 10, 2013, 03:08:46 ÖS »
1.6 ov civic olsaydı o kadar yakmazdı

insideman

  • İleti: 124
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #7 : Ekim 10, 2013, 05:27:49 ÖS »
3500 devir ve üzeri bu araçlar çok yakıyor bu yüzden uzun yol arabası deyil bana göre keşke kayınpederin lineası ile gitseydim  en azında dönüşde mardindeucuz mazotla dönerdim
Hocam öncelikle objektif yazdığınız için teşekkürler.
Aracınız City B segmenti bir araç yani şehiriçi kullanım olarak tasarlanmış bir araç.
Fun sitesinde eksi yönleri yazmanız güzel.
Honda'nın ürettiği araçlarda kendi segmentine göre rakiplerine oranla eksi yönlerini yazayım.
-Tork fakiridir.
-Yol tutuş zayıftır.
-Yol sesi alır.
-Araçların oturma pozisyonu asfaltta oturuyorum hissi verir. Konforu azaltır.

Yani sizin uzun yolda yaşadıklarınız harfiyen doğrudur.
Artı yönleri elbette çok fazla yoksa zaten Honda almazdık.

Başka uzun yol yolculukları yapacaksanız C segmentine geçmenizi tavsiye ederim.

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #8 : Ekim 10, 2013, 06:07:04 ÖS »
1.6 ov civic olsaydı o kadar yakmazdı
avukat bey siz hiç izmir mardin arası yolda otomatik 1.6 araçla yolculuk yaptınızmı o yol güzerhanı anlatmama gerek varmıgavur dağı bozantı yolu uşak yolu siz bir o yolda kullanın baklım 1-6 otomatik ne kadar yakıyor görürsünüz ben toplamda 950 lira yakıt parası verdim 1.6 benzinli olsaydı 1200 lira rahat olurdu yol güzergahıda çok önemli pozantı çıkışı konyauşağa kadar araçın yol bilgisayarı 4.8 di malasef karayollarımızın hepsi konya ovası yolu gibi dümdüz deyil BENLE BERABER KÖYE GELEN DİZEL ARAÇLARIN NE KADAR YAKTIĞINI SÖLEYİM HER GELENE SORDUM DOBLO 370 YAKMIŞ FOCUZ 400 YAKMIŞ C5 350 CLİO 350 YAKMIŞ BENİMKİ BENZİNLİ ARAÇ 70-80 LİRA FAZLA O KADRDA OLSUN BEN AZ YAKMIŞ ÇOK YAKMIŞ DERDİNDE DEYİLİM uzun yolda tork farkını insan çok his ediyor nerde rampa var ansızın rampada düşük devirde yakalanmak bir işkence yüksek devirde sorun yok rampada olsa araç çoşuyor

Mehmetttt

  • İleti: 596
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #9 : Ekim 10, 2013, 06:51:57 ÖS »
1.6 ov civic olsaydı o kadar yakmazdı
avukat bey siz hiç izmir mardin arası yolda otomatik 1.6 araçla yolculuk yaptınızmı o yol güzerhanı anlatmama gerek varmıgavur dağı bozantı yolu uşak yolu siz bir o yolda kullanın baklım 1-6 otomatik ne kadar yakıyor görürsünüz ben toplamda 950 lira yakıt parası verdim 1.6 benzinli olsaydı 1200 lira rahat olurdu yol güzergahıda çok önemli pozantı çıkışı konyauşağa kadar araçın yol bilgisayarı 4.8 di malasef karayollarımızın hepsi konya ovası yolu gibi dümdüz deyil BENLE BERABER KÖYE GELEN DİZEL ARAÇLARIN NE KADAR YAKTIĞINI SÖLEYİM HER GELENE SORDUM DOBLO 370 YAKMIŞ FOCUZ 400 YAKMIŞ C5 350 CLİO 350 YAKMIŞ BENİMKİ BENZİNLİ ARAÇ 70-80 LİRA FAZLA O KADRDA OLSUN BEN AZ YAKMIŞ ÇOK YAKMIŞ DERDİNDE DEYİLİM uzun yolda tork farkını insan çok his ediyor nerde rampa var ansızın rampada düşük devirde yakalanmak bir işkence yüksek devirde sorun yok rampada olsa araç çoşuyor
Ankara- Malatya gittim geldim Ankara'dan Isparta oradan Konya Ereğli geldim ortalamam 7.3 benzinli otomatik acımam basarım rampada gitmem demiyor basınca deneme amaçlı konya ereğli dümdüz yolda cruise control 95 sabitledim 4.8 geldi. hala benzine devam...

Mehmetttt

  • İleti: 596
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #10 : Ekim 10, 2013, 06:53:06 ÖS »
Bu arada başınız sağolsun Sayın alimagar.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #11 : Ekim 10, 2013, 07:27:07 ÖS »
3500 devir ve üzeri bu araçlar çok yakıyor bu yüzden uzun yol arabası deyil bana göre keşke kayınpederin lineası ile gitseydim  en azında dönüşde mardindeucuz mazotla dönerdim
Hocam öncelikle objektif yazdığınız için teşekkürler.
Aracınız City B segmenti bir araç yani şehiriçi kullanım olarak tasarlanmış bir araç.
Fun sitesinde eksi yönleri yazmanız güzel.
Honda'nın ürettiği araçlarda kendi segmentine göre rakiplerine oranla eksi yönlerini yazayım.
-Tork fakiridir.
-Yol tutuş zayıftır.
-Yol sesi alır.
-Araçların oturma pozisyonu asfaltta oturuyorum hissi verir. Konforu azaltır.

Yani sizin uzun yolda yaşadıklarınız harfiyen doğrudur.
Artı yönleri elbette çok fazla yoksa zaten Honda almazdık.

Başka uzun yol yolculukları yapacaksanız C segmentine geçmenizi tavsiye ederim.

zıt düştüğüm madde sizinle yol tutuş meselesi. 190 la kanı bozuğun teki önüme kırdı direksiyonu kırdım bakın kırdım diyorm 3 şerit saptım ama kontrol bendeydi çok şükür. onun dışında yalıtım almanlara göre (vw bmw merso ve audi) zayıf bide küçük kazalarda kaporta çabuk göçüyor ama büyük kazalarda bu avantajımıza oluyor.Allah muhafaza.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #12 : Ekim 10, 2013, 07:29:45 ÖS »
1.6 ov civic olsaydı o kadar yakmazdı
avukat bey siz hiç izmir mardin arası yolda otomatik 1.6 araçla yolculuk yaptınızmı o yol güzerhanı anlatmama gerek varmıgavur dağı bozantı yolu uşak yolu siz bir o yolda kullanın baklım 1-6 otomatik ne kadar yakıyor görürsünüz ben toplamda 950 lira yakıt parası verdim 1.6 benzinli olsaydı 1200 lira rahat olurdu yol güzergahıda çok önemli pozantı çıkışı konyauşağa kadar araçın yol bilgisayarı 4.8 di malasef karayollarımızın hepsi konya ovası yolu gibi dümdüz deyil BENLE BERABER KÖYE GELEN DİZEL ARAÇLARIN NE KADAR YAKTIĞINI SÖLEYİM HER GELENE SORDUM DOBLO 370 YAKMIŞ FOCUZ 400 YAKMIŞ C5 350 CLİO 350 YAKMIŞ BENİMKİ BENZİNLİ ARAÇ 70-80 LİRA FAZLA O KADRDA OLSUN BEN AZ YAKMIŞ ÇOK YAKMIŞ DERDİNDE DEYİLİM uzun yolda tork farkını insan çok his ediyor nerde rampa var ansızın rampada düşük devirde yakalanmak bir işkence yüksek devirde sorun yok rampada olsa araç çoşuyor

ben anladım sizin derdinizi ancak düşük devir yüksek vites yokuşta toplamaz hondalar. yokuşta düşük devir çekiş tork işi.vites düşürüp gaza abanırsanız sıkıntı yok zaten.

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #13 : Ekim 10, 2013, 08:37:11 ÖS »
uzun yol hiyakesi dedik konu başlığı bendekide şans gidişte şiddetli yağmur du adanaya kadar dönüşde ise mardinden antepe kadar şiddetli rüzgar ben hayatımda öyle bir rüzgar görmedim bundanlar yakıtta bu etken şans bendekide biraz daha köyde duraydım yollar karlı olcaktı <783^2 <783^2

insideman

  • İleti: 124
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #14 : Ekim 10, 2013, 08:48:00 ÖS »
3500 devir ve üzeri bu araçlar çok yakıyor bu yüzden uzun yol arabası deyil bana göre keşke kayınpederin lineası ile gitseydim  en azında dönüşde mardindeucuz mazotla dönerdim
Hocam öncelikle objektif yazdığınız için teşekkürler.
Aracınız City B segmenti bir araç yani şehiriçi kullanım olarak tasarlanmış bir araç.
Fun sitesinde eksi yönleri yazmanız güzel.
Honda'nın ürettiği araçlarda kendi segmentine göre rakiplerine oranla eksi yönlerini yazayım.
-Tork fakiridir.
-Yol tutuş zayıftır.
-Yol sesi alır.
-Araçların oturma pozisyonu asfaltta oturuyorum hissi verir. Konforu azaltır.

Yani sizin uzun yolda yaşadıklarınız harfiyen doğrudur.
Artı yönleri elbette çok fazla yoksa zaten Honda almazdık.

Başka uzun yol yolculukları yapacaksanız C segmentine geçmenizi tavsiye ederim.

zıt düştüğüm madde sizinle yol tutuş meselesi. 190 la kanı bozuğun teki önüme kırdı direksiyonu kırdım bakın kırdım diyorm 3 şerit saptım ama kontrol bendeydi çok şükür. onun dışında yalıtım almanlara göre (vw bmw merso ve audi) zayıf bide küçük kazalarda kaporta çabuk göçüyor ama büyük kazalarda bu avantajımıza oluyor.Allah muhafaza.
Doğrudur.
Ben şu kadarini söyleyeyim şuan hem Ford hem Honda aracım var.
Ford bir başka tutunuyor yola.
Tabi Hondanın artıları daha fazla.

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #15 : Ekim 10, 2013, 09:12:52 ÖS »
Şimdi honda'dan ziyade atmosferik benzinli araçların bir sorunu aslında gece vakti baktınız ki rampaya doğru çıkıyorsunuz devir saati 3000'in altında hemen bir alt vitese çekiniz , düşük devirde çok gaz az yakar diye düşünmeyin aksine daha fazla yakar bırakın araç devir çevirsin dip gazda gitmeyin yeter :) daima 3200'ün üstünde olsun

_mecem_

  • İleti: 58
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #16 : Ekim 10, 2013, 11:05:56 ÖS »
ben bu özelliğini çok seviyorum :D gayet güzel

"-Araçların oturma pozisyonu asfaltta oturuyorum hissi verir. Konforu azaltır."

_mecem_

  • İleti: 58
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #17 : Ekim 10, 2013, 11:07:43 ÖS »
gelen ses içinde kendiniz bir haftasonu yalıtım yapabilirsiniz , çok zor bir iş değil , sonuçta fiyatlar ortada , artılar eksiler ortada değiştirip kendi istediğimiz gibi bir araç ortaya çıkartabiliriz forum-da/larda bir ton bilgi mevcut

sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #18 : Ekim 10, 2013, 11:14:10 ÖS »
çok yakmış

xlx99

  • Tolga B.
  • İleti: 245
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #19 : Ekim 10, 2013, 11:19:14 ÖS »
basiniz sag olsun. ayrica da, hemsehri imisiz.....

city i bilemiyorum ama yakin zamanda 2800 km yol yaptim, sizin yol gibi zorlu olmasa da fena degildi (istanbul-edremit-antalya-istanbul) lpg oldugu icin yakiti karsilastirmak olmaz. ancak fb 7 kasa civic ile konfor anlaminda hic sikinti hisstemedim. arac yormadi beni, 3 yolcu, orta yuklu bagaj ve acik klima ile performans sikintisi da yasamadim. ancak beklentimd eoyle cok degildi. genelde 90-120 bandinda gittim.

dedigim gibi karsilastirmak ne kadsr dogru bilemem iki araci, ancak benim honda ile uzun yol hikayem mutlu bitmisti

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #20 : Ekim 11, 2013, 06:53:58 ÖÖ »
çok yakmış
sercanım çokmu yakmış bana göre çok deyil yakıt ideal benzinli bir araç için yol ve hava şartlarıda büyük etken yakıt için bizim için ne kadar yaktığı hiç önemli deyildi 17 yaşında 2 yıldır lösemi tedavisi gören dayımın oğlu için çıktık yola yetişmek için bölünmüş yol hariç 130-140 km hz gittik

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #21 : Ekim 12, 2013, 09:28:44 ÖÖ »
Öncelikle başınız sağolsun...

siz kendiniz de ifade ettiğiniz üzere gidip geldiğiniz güzergah ta yol tecrübeniz yok... elinizde de city olunca bu can sıkıntısı normal... Zira Türkiyenin EN RAHAT ULAŞIM  GÜZERGAHINI kullanmışsınız....

Ereğli (Ulukışla diye de bilinir) yol katılımından sonra Pozantıya oradan da Akçatekire kadar rampa çıkarsın ama unutma dönüşte bu rampaları iniş olarak iniyorsun... Aynı şekilde Bahçe den sonra Kömürler, Nurdağı falan da ciddi rampa (Atatürk Viyadüğü nasıl ama)   fakat dönüşünde inişi inen yine senin araban... Rampayı 100/8 litre ile çıkan araç inişi 100/4 litre ile iner... 
Şanlıurfa ya kadar otoyol... Urfadan Kızıltepe ye kadar yine doğru düzgün viraj - arazi engebesi yok sayılır... Kızıltepeden Mardine çıkmak cidden zor bir olay, inmek de zor. . .

Neyse kavgada yumruk aranmaz... ama şunu da unutma Linea ile gidip gelmiş olsan 3000 km inan belin ve boynun hala ağrıyordu...

en az yakacak diye 500*2 yol yaptım Linea ile... tasarımını yapan mühendisten, cıvatasını sıkan işçiye kadar .... saydırdım hepsine...

tnrdnzekr

  • TNR
  • İleti: 1148
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #22 : Ekim 12, 2013, 09:46:49 ÖÖ »
arkadaşlar size şunu sölim ben 5. vites 2000 devirde yokuş çıkıorum 1.6 Si Hb
yani kasa motor çok farkediyor

tnrdnzekr

  • TNR
  • İleti: 1148
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #23 : Ekim 12, 2013, 09:49:10 ÖÖ »
ve şunuda belirteyim 2000 devirde giderken düz yolda gaza nasıl basıyorsam yokuşta da öyle basıyorum
arabayı bogmuyorum

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: hondamla bir uzun yol hikyesi
« Yanıtla #24 : Ekim 12, 2013, 10:04:16 ÖÖ »
ve şunuda belirteyim 2000 devirde giderken düz yolda gaza nasıl basıyorsam yokuşta da öyle basıyorum
arabayı bogmuyorum

evet bende aynı şekilde kullanıyorum , geçen gün  lpg ayarlarımı yaptırdım test etmek için çıktım yola rampa felan hep 5 vitesde 2000 devir civarında gittim tepkileri kontrol ediyordum hafif basıyorum gaza direk sarıyor zaten ama 2 kişiydik araç dolu olunca durum ne olur bilmiyorum