Gönderen Konu: klima kullanim şekli  (Okunma sayısı 7095 defa)

hunace

  • İleti: 583
klima kullanim şekli
« : Haziran 30, 2009, 02:18:15 ÖS »
herkese slm.
arkadaşlar bugun opeli olan bir arkadaşın kliması arıza yaptı, yüklü bi masraf cikardilar. ustanın dediğine göre, aracı yüksek hizlarda kullanirken klimayi birden son ayar açtiği için olmuş. sen hızla koşarken, biri senin sırtına yük yüklese ne olur falan dedi. opel forumlarina baktiğimizda, klima kullanimiyla ilgili ustanın söylediklerine benzer yazılar var.

honda için böyle bi durum varmi, benzer tavsiyeleri duyanınız var mi?
teşekkürler.



fzthgosm

  • İleti: 2226
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #1 : Haziran 30, 2009, 02:22:16 ÖS »
aynı sorunu bende yaşadıgımda usta aynı şeylerden bahsetmişti.mesela 90-100 km hızla giderken klima açmak istiyorsun o zaman vitesi boşa at sonra klimayı aç sonrada hızına göre 4-5(hangi vitesi istiyorsa araba) at vitese ve debrayı normalde bırakmandan gerekenden daha yavaş bırak demişti.

mar1lyn

  • İleti: 727
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #2 : Haziran 30, 2009, 02:24:43 ÖS »
bana çok saçma geldi bu sağlam klima giderken açınca bozulmaz başka bi sıkıntısı wardır o tetiklemiştir elbet
hayatımda hiç klima açarken boşa attığımı hatırlamıyorum klimamın bozulduğunuda hatırlamıyorum

adnanmenderesbaysal

  • İleti: 317
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #3 : Haziran 30, 2009, 02:53:53 ÖS »
KLİMA MOTORU AŞIRI KASAN BİR MEKANİZMA OLDUĞU İÇİN TÜM ARAÇLARDA YÜKSEK DEVİRLERDE KLİMAYI AÇMAK VEYA KAPAMAK ARACA ZARAR VEREBİLİR.HAA BAZI ARAÇLARA VERMİŞTİR BAZISINA VERMEMİŞTİR BU BİRAZDA ŞANS MESELESİ

ilkeronat

  • İleti: 1761
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #4 : Haziran 30, 2009, 03:14:35 ÖS »
klima acikken bosta kisa araliklarla gaza yuklendiginizde klimayi devre disi birakan bir sistem var vtec 2 lerde digerleri hakkinda yorum yapamiyacam. kendi aracimda denedim sesi bariz duyuyorsunuz, tecrubeyle sabittir.

despe

  • Ziyaretçi
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #5 : Haziran 30, 2009, 03:27:48 ÖS »
klima açıkken limitör yapınca yada üst devirlerde vites atınca pısstt diye bi ses yayap vtec2 lerde.

honda2000

  • İleti: 104
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #6 : Haziran 30, 2009, 03:35:11 ÖS »
Bence ya bir yanlış anlama var veya cevap yanlış..
Yüksek hızda klima dan ötürü sorun çıkmaz .. sorun  uzun  ve dik rampada klima çalıştırırsan çıkar..

HoNdAStaGe

  • İleti: 25
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #7 : Haziran 30, 2009, 03:35:44 ÖS »
vtec 2 lerdeki klima sürekli çalışmaz belirli aralıklarla (klima kopmresörü)otomatik açıp kapatır.ayrıca yüksek hızlarda veya devirlerde kesinlikle klima açılıp kapatılmamalıdır,aynen tamircinin dediği gibi kompresörün arıza yapmasına neden olur.benim kompresörde bozuldu nedeni buydu,ayrıca kompresör değişiminde bütün klima sisteminin kesinlikle temizlenmesi gereklidir.borularda kalan çapaklar tekrardan arıza yapmasına neden olur.

HoNdAStaGe

  • İleti: 25
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #8 : Haziran 30, 2009, 03:37:46 ÖS »
ayrıca 2001 civic üstü için yazıyorum klima kompresörünü kesinlikle tamir yoluna gitmeyin tekrardan bozuluyor.

dewir

  • İleti: 1874
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #9 : Haziran 30, 2009, 03:51:44 ÖS »
yeni kasalarda klima motora yük bindirmediği için ayrı bir motorla desteklendiği için böyle bir sorun yaşanacağını zannetmiyorum

mali

  • İleti: 8035
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #10 : Haziran 30, 2009, 04:41:22 ÖS »
Arkadaşlar ustanın tavsiyesi doğru. Dikkate almak lazım. Aynı nasihatleri banada söylediler klimayı yüksek devirde açma diye Klima devreye girerken motor devri düşüm olması lazım

adnanmenderesbaysal

  • İleti: 317
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #11 : Haziran 30, 2009, 04:54:01 ÖS »
yeni kasalarda ayrı bir motor mu var klima için?

honda2000

  • İleti: 104
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #12 : Haziran 30, 2009, 05:03:38 ÖS »
Arkadaşlar ustanın tavsiyesi doğru. Dikkate almak lazım. Aynı nasihatleri banada söylediler klimayı yüksek devirde açma diye Klima devreye girerken motor devri düşüm olması lazım
yüksek devir doğrudur..yüksek hız yanlıştır.. birbirine karıştırmayalım.. ikiside farklı şeyler..

hunace

  • İleti: 583
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #13 : Haziran 30, 2009, 05:10:55 ÖS »
Bence ya bir yanlış anlama var veya cevap yanlış..
Yüksek hızda klima dan ötürü sorun çıkmaz .. sorun  uzun  ve dik rampada klima çalıştırırsan çıkar..

klimanın motoru zorlamasından ziyate, motor zaten zorlanirken aniden daha fazla zorlama yapılmasıyla ortaya cıkan bir durum.

hunace

  • İleti: 583
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #14 : Haziran 30, 2009, 05:28:29 ÖS »
klima acikken bosta kisa araliklarla gaza yuklendiginizde klimayi devre disi birakan bir sistem var vtec 2 lerde digerleri hakkinda yorum yapamiyacam. kendi aracimda denedim sesi bariz duyuyorsunuz, tecrubeyle sabittir.

yani dip gaz yapmasak bile, motor zorlandiğini farkettiğinde klimayi devre dişi birakiyor mu demek isiyosun?

murat_ozbek

  • İleti: 799
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #15 : Haziran 30, 2009, 06:27:04 ÖS »
Arkadaşlar ustanın tavsiyesi doğru. Dikkate almak lazım. Aynı nasihatleri banada söylediler klimayı yüksek devirde açma diye Klima devreye girerken motor devri düşüm olması lazım
yüksek devir doğrudur..yüksek hız yanlıştır.. birbirine karıştırmayalım.. ikiside farklı şeyler..

ikiside aynı şeydir'rampa aşağı inerken boşa atarsan yüksek hız düşük devir olur,her vites devrinin kendine göre yüksek hızı vardır,buda ne olursa olsun yüksek hızla,yüksek deviri birbirine bağlar.

murat_ozbek

  • İleti: 799
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #16 : Haziran 30, 2009, 06:28:31 ÖS »
yeni kasalarda klima motora yük bindirmediği için ayrı bir motorla desteklendiği için böyle bir sorun yaşanacağını zannetmiyorum
ayrı bir motor mu var?sanırım yanlış biliyorsun arkadaşım,elektrikli klima varsa bilemem ama ayrı bir motor olamaz.

murat_ozbek

  • İleti: 799
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #17 : Haziran 30, 2009, 06:30:40 ÖS »
klima acikken bosta kisa araliklarla gaza yuklendiginizde klimayi devre disi birakan bir sistem var vtec 2 lerde digerleri hakkinda yorum yapamiyacam. kendi aracimda denedim sesi bariz duyuyorsunuz, tecrubeyle sabittir.

yani dip gaz yapmasak bile, motor zorlandiğini farkettiğinde klimayi devre dişi birakiyor mu demek isiyosun?

evet arkadaşın söylediği doğrudur klima kompresörü otomatik açılıp kapanır bunu rampa çıkarken çok rahat hissedersiniz,klima gazı hemen normal sıcaklığa yükselmediği için soğutma sisteminde bunu anlamak zor olur.

dewir

  • İleti: 1874
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #18 : Temmuz 01, 2009, 12:47:45 ÖÖ »
yeni kasalarda klima motora yük bindirmediği için ayrı bir motorla desteklendiği için böyle bir sorun yaşanacağını zannetmiyorum
ayrı bir motor mu var?sanırım yanlış biliyorsun arkadaşım,elektrikli klima varsa bilemem ama ayrı bir motor olamaz.


elektrik destekli bir motor var diye duymuştum

fzthgosm

  • İleti: 2226
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #19 : Temmuz 01, 2009, 10:47:27 ÖÖ »
motor devri yüksek olmasa iyi olur deniyor.çünkü eski tip klimaları çalıştıran bir kasnak ve dişli var 600-700 devirle dönmeye başlaması ayrı 3500-4000 devirle dönmeye başlaması ayrı.siz koşmaya başlarken hiç ısınma hareketi yapmadan direk depar atınca ne oluyor.kısa zamandabelki bişey olmaz ama uzun vadede düşünün.konuyu açan arkadaşın arabası yaklaşık 10 yaşında.kısa mesafe koşucuları dahi katılımmaya başlamadan önce ısınırlar hafif tempo koşu ve germe..v.s  bunun gibi düşünün.ille sorun çıkacak diye bişey yok ama çıkıncaunutmayın klima kompresörünün orjinali özellikle eski kasalarsa çok pahalı(1800-2000 tl) çıkması bile en az 300-400 tl
« Son Düzenleme: Temmuz 01, 2009, 10:49:36 ÖÖ Gönderen: fzthgosm »

hunace

  • İleti: 583
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #20 : Temmuz 01, 2009, 12:09:20 ÖS »
motor devri yüksek olmasa iyi olur deniyor.çünkü eski tip klimaları çalıştıran bir kasnak ve dişli var 600-700 devirle dönmeye başlaması ayrı 3500-4000 devirle dönmeye başlaması ayrı.siz koşmaya başlarken hiç ısınma hareketi yapmadan direk depar atınca ne oluyor.kısa zamandabelki bişey olmaz ama uzun vadede düşünün.konuyu açan arkadaşın arabası yaklaşık 10 yaşında.kısa mesafe koşucuları dahi katılımmaya başlamadan önce ısınırlar hafif tempo koşu ve germe..v.s  bunun gibi düşünün.ille sorun çıkacak diye bişey yok ama çıkıncaunutmayın klima kompresörünün orjinali özellikle eski kasalarsa çok pahalı(1800-2000 tl) çıkması bile en az 300-400 tl

cok güzel bi aciklama, kendi adima söyleyim en tatmin edicisi bu oldu. konuyu açan kişi olarak da söyleyim arabam 4bucuk yasinda :) ama ariza yapan opel astra 8 yasindaydi :))

honda121

  • İleti: 747
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #21 : Temmuz 01, 2009, 10:20:11 ÖS »
Diyelimki uzun yola çıktık. Hızımmız 110 devir 3000+, çok sıcakladım. Camları kapatıp klima açamıycakmıyım, hızımı 50 küsürlere mi düşürcem yani. Ben bişiy anlamadım :)

adnanmenderesbaysal

  • İleti: 317
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #22 : Temmuz 01, 2009, 11:09:33 ÖS »
kesinlikle hayır yanlış anlaşılma olmuş arkadaşım.hızın kaç olursa olsun debriyaja basıp arabanın rolantisi normal seviyeye indiğinde klimayı açabilirsin.ayrıca kapatırken de aynı işlemi tekrarlamak lazım

honda121

  • İleti: 747
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #23 : Temmuz 01, 2009, 11:14:04 ÖS »
Arabam otomatik vites. Ben nasıl yapıcam :)

adnanmenderesbaysal

  • İleti: 317
Ynt: klima kullanim şekli
« Yanıtla #24 : Temmuz 01, 2009, 11:15:42 ÖS »
normal devirlerde klimayı açmaya çalışsan iyi olur.sorun yaratma ihtimali yüksek devirlerde oluyor zaten benim bildiğim