Gönderen Konu: S2000-Porsche Boxter  (Okunma sayısı 14417 defa)

VWci

  • İleti: 661
    • http://www.vwtr.net/forum
S2000-Porsche Boxter
« Yanıtla #25 : Kasım 01, 2005, 07:54:22 ÖS »
ne ilginc dimi porsche ile VW ortak.......;)



Arızalı-rahatsız

  • Ziyaretçi
S2000-Porsche Boxter
« Yanıtla #26 : Kasım 21, 2005, 12:03:17 ÖS »
Alıntı yapılan: "VWci"
ne ilginc dimi porsche ile VW ortak.......;)

vw ci bu arada kendinede bi pay cıkardın =D>  ](*,) ama olsun yinede S2000 bu benim fikrim :D

justin

  • Ziyaretçi
S2000-Porsche Boxter
« Yanıtla #27 : Aralık 15, 2005, 04:35:09 ÖS »
s2k yaf... boxter tiki oyuncagı gibi...

meganecoupe20

  • Ziyaretçi
S2000-Porsche Boxter
« Yanıtla #28 : Aralık 20, 2005, 10:58:13 ÖÖ »
Porsche 1 2 beden fazla gelir,hem karizması hem performansı hemde fiyatıyla.S2000 çok iyi araba ancak ne yazıkki bu onu aşıyor.

tolgabin

  • Ziyaretçi
S2000-Porsche Boxter
« Yanıtla #29 : Ocak 29, 2006, 01:46:47 ÖÖ »
s2000'i çok severim ama pistte malesef boxster harcıyo :D  :D

ama fiyatlarınıda düşünecek olursak s2000 parasının karşılığını daha iyi veriyo. boxster parasına 2 tane s2000 alınıyo ama aralarında o kadar fark yok. bana sorarsanız pistte geçilse bile s2000 alırım artan parayla modlar boxster'ın üstünden atlarım :D  :D  :D

IMPREZA MANIAC

  • İleti: 95
S2000-Porsche Boxter
« Yanıtla #30 : Ocak 31, 2006, 02:14:38 ÖÖ »
Eski boxer olsa S2000 derdim ama yeni boxer olunca işler değişir..

Merdan

  • Ziyaretçi
S2000-Porsche Boxter
« Yanıtla #31 : Şubat 12, 2006, 08:20:29 ÖS »
Elimdeki SPORT AUTO'da ki bence en iyi dergilerden biri pist süreleri:

                    Hockenheim            Nordschleife            Tarih
s2000            1.18,9                       8.39                   01/00
Boxster          1.19,4                       8.36                   03/03

Bunlar dışında tork-beygir-devirden bahsedecek olursak. Tork tabii ki bir ölçüdür ama kesin bir karşılaştırma yapmak gerekecekse yola aktarılan güce göre düşünmek gerekir olayı. Tork değiştirilebilen fiziksel bir ölçüdür. Güç ise değiştirilemeyen fiziksel bir büyüklüktür. Motordan gelen tekerleklere aktarılır. Tabii ki dişlilerdeki ve diğer kayıpları yok saydığımızda.
Örnek verilecek olursa:
Mesela s2000'nin viraj çıkışında motor devri nedir ve o devirde üretilen güç nedir bakılır sonra da Boxter için aynı şeyler gözlemlenir ve üretilen güçlere göre karşılaştırma yapabilirsiniz.
Bu konunun aydınlatılması için şöyle bir örnek daha vermek istiyorum ve sayıları rastgele seçiyorum. 2 motor düşünün:

                       
1. otomobil    3lt    300Nm tork  ve maximum 6000d/d
2. otomobil    2lt    200Nm tork  ve maximum 9000d/d

Bu örnekteki en önemli şey devir bandı boyunca tork eğrisinin sabit olması. Ki gerçekte böyle bir duruma zor rastlanılır. Neyse devam ediyorum...

1. otomobilde belirli bir hızda gitmek için devri katılımına düşürmeniz gerekirken. Diğer otomobilde 1/3'üne düşürmeniz gerekli.(Bütün koşullar aynı.Lastik çapı gibi)

Şimdi yere aktarılan torka bakalım.Bizim için gerekli olan o.

1. otomobil için 300*2=600Nm
2. otomobil için 200*3=600Nm

Sonuç bire bir aynı çekiş gücü. Bunun sebebi yere aktarılan güçlerin eşit olması. Tepe değerlere de bakıldığında iki motorun gücü de eşit.

Güç=Tork*devir

Bu 2 otomobilin de güç-devir eğrileri liner ve aynı hızları sağlayabilmek için 2lt olan her zaman 3lt olanın 1.5 katı bir devirle çalışmak zorunda bu da eşit güç anlamına geliyor.

Ama gerçekte sabit tork eğrisi genelde olmaz. Özellikle s2000 için...

Diğer bir ölçü elinizde tork-devir eğrisi var ve torku devre göre integre ettiğinizde ortaya devir bandı boyunca yapılan iş ortaya çıkar. Ve motor karakterleri düşünüldüğünde devir boyunca Boxter'in yaptığı iş daha fazla. İki motorların da örnekteki gibi sabit devirleri olsaydı bir şey fark etmeyecekti ama durum böyle değil. Boxter düşük devirlerde, max gücü verdiği devirdeki torka göre daha fazla tork üretiyor ve tepe güç değerleri eşit.
Umarım açıklayıcı olabilmişimdir. Gerçi bu konuyu grafiklerle ve örneklerle açıklamanın daha faydalı olacağı kanısındayım.
Bu arada eğer s2000'i 6000d/d üstü tutabilirseniz avantaj anlamına gelebilir Boxter'in tork-devir eğrsini tam olarak görmek lazım.
Bu konuda göz ardı edilmemesi gereken Porsche'nin yol tutuşu daha iyi olabileceği. s2000'de stabil olmayan bir oversteer vardı. Makyaj'dan sonra düzeltildi ama Boxter yol tutuş açısında oldukça iyi bir otomobil. Her ne kadar 911 kadar çirkin olmasa da yine de çirkin. Bu tamamen kişisel görüşüm.Porsche tasarım çizgisini hiç bir zaman beğenemedim. Carrera GT dışında diyebilirim.
s2000'e gelince onun çok farklı bir yanı var. Olay kesinlikle saf güç değil benim gözümde. 2 lt 240hp atmosferik basınçlı 5 yıl ard arda yılın motoru seçilmiş bir motor var.

VWci

  • İleti: 661
    • http://www.vwtr.net/forum
S2000-Porsche Boxter
« Yanıtla #32 : Şubat 12, 2006, 09:42:25 ÖS »
guzel yazi......;)

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
S2000-Porsche Boxter
« Yanıtla #33 : Şubat 12, 2006, 10:05:06 ÖS »
güzel yazı..tşkler

FreeStyler

  • Ziyaretçi
S2000-Porsche Boxter
« Yanıtla #34 : Şubat 13, 2006, 01:17:51 ÖÖ »
Max gücü yüksek devirde üretmek daha zevkli olduğu için S2000  :D

can

  • Ziyaretçi
S2000-Porsche Boxter
« Yanıtla #35 : Şubat 13, 2006, 01:27:13 ÖÖ »
porsche avantajlı..

fiyat/perf dersen s2k ayırır o baska :)