Gönderen Konu: Type-R & Speedster  (Okunma sayısı 9023 defa)

DjHellfireS

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #25 : Aralık 12, 2005, 04:57:30 ÖS »
Alıntı yapılan: "dd1777"
bence görüntü olarak speedster tam sporcu ruhu taşıyo
type-r farklı klasman bunu s2000 le karşılaştırmak lasım



Bencede.. Ama S2000 bunu duzlukte cok fena uzer : ) Ama pistte bu aracin Lotus Elise platformu uzerine oturtuldugunu du$unursek cok ba$arili olabilecegi kanisindayim ; )



ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Type-R & Speedster
« Yanıtla #26 : Aralık 12, 2005, 05:45:29 ÖS »
Alıntı yapılan: "DjHellfireS"
Alıntı yapılan: "ALG"
wide devir bandını bilirsin sanırım?? neyse bosver..kalsın


ya wide devir bandi olup olmadigini nereden biliyosun i$te ben sana onu soruyorum peak 5800 de veriyo o deviri gecince dan diye gucun du$muyo. Zaten bunlar vites oranlariyla ilgili bir$ey,vites oranlarini dogru duzgun ayarlami$larsa zaten vites dei$tirdiginde en verimli araliga denk gelmen gerekiyor. atiyorum en verimli araligi aracin 4800-6000 devirse 6000 de devir attiginda en cok verim aldigin noktalara inersin.


speedster
(1) 2.58;
(2) 2.02;
(3) 1.35;
(4) 0.97;
(5) 0.81;
(FD) 3.95

CTR (en iddialı oranlardanbiri)
Diff ratio = 4.764
(1)3.266
(2) 2.130
(3) 1.517
(4) 1.147
(5) 0.921
(6)0.728

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Type-R & Speedster
« Yanıtla #27 : Aralık 12, 2005, 05:54:31 ÖS »



asagıdaki sonuc ikna edici diilmi?

DjHellfireS

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #28 : Aralık 12, 2005, 06:13:26 ÖS »
Speedster in guc egrisini bilmedikten sonra pek ikna edici degil aslina bakarsan. Bu oranlar CTR in guc bandina gore verimini anlatmak amaciyla ortaya konmu$.

2 aracinda 0-400mt sonuclarini falan bulabilir misn? Type-r in onde olma olasiligi az da olsa ondede olabilir. Benim burda anlatmaya cali$tigim Speedster hakkinda neredeyse hic bilgisi olmayanlarin buraya Type-r 3 ten sonra delirir icinden gecer bagajina alir speedsteri bidaha gecer falan denmesi. Yoksa speedster gecmi$ type-r gecmi$ cok muhim degil. Sadece bilgiye dayali bir tarti$ma olursa hem bunu okuyanlara hemde forumun geli$mesine daha buyuk katkilar saglar. Bak buraya bir sen yaziyosun, ara$tiriyosun bi$eyler bulup bilgiye dayali olarak buraya koyuyorsun. Type-r 3 te alir falan diyenler gelip buraya 0-400 mt verisini koysaydi bu tarti$ma bu kadar uzamazdi ve okuyanlara gercek anlamda bilgi kaynagi olurdu. Benim anlatmaya cali$tigim $ey bu.

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Type-R & Speedster
« Yanıtla #29 : Aralık 12, 2005, 06:22:14 ÖS »
zaten amac bilgilenmek bu arada seni forumda gormekde guzel arkadasım..benim amacta type r alır gider demek diil..zaten alıp gitmez bencede ama type r biraz daha iddialı duruo tabii senin dedigin gibi lotus adaptasyonu var mesela oda ayrı bir artı bence speedsterda..

Merdan

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #30 : Şubat 13, 2006, 11:32:38 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "DjHellfireS"
Alıntı yapılan: "ALG"
wide devir bandını bilirsin sanırım?? neyse bosver..kalsın


ya wide devir bandi olup olmadigini nereden biliyosun i$te ben sana onu soruyorum peak 5800 de veriyo o deviri gecince dan diye gucun du$muyo. Zaten bunlar vites oranlariyla ilgili bir$ey,vites oranlarini dogru duzgun ayarlami$larsa zaten vites dei$tirdiginde en verimli araliga denk gelmen gerekiyor. atiyorum en verimli araligi aracin 4800-6000 devirse 6000 de devir attiginda en cok verim aldigin noktalara inersin.


Doğru dişli oranlar zaten bütün bu etkenler göz önüne alınarak belirlenir. Speedster gibi araçlar için doğrudan performans için tasarlandığı için belirleyici parametreler sadece performans olur. Bunlar dışında sonuçta Speedster, Lotus Elise ile bir çok ortak özelliğe sahip. Bir de performans için en önemli parametrelerden biri belki de en önemlisi:
Ağırlık/Güç

Type R        -    1154/200=5.77kg/ps
Speedster    -    870/147=5.91kg/ps

Birbirine yakın değerler.
Burada unutulmaması gereken unsur speedsterin ağırlığı ve yapısı itibarıyla çok iyi viraj kabiliyetine sahip olması. Yani pistte avantajlı olur büyük ihtimalle. Tabii ki pistin özelliğine de bağlı.

Bunlar dışında Sport Auto değerleri Speedster Turbo için:

ilk değer hockenheim/2. si Nordschleife
Speedster Turbo  - 1.17,1/8.34
Type R                - 1.20,9/8.47

Turbo belirgin şekilde hızlı ama normal olanını bilemiyorum. Güç/ağırlık oranlları düşünüldüğünde kıvrak pistlerde onun da hızlı olacağı kanısındayım.

Merdan

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #31 : Şubat 13, 2006, 11:39:58 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "ALG"



asagıdaki sonuc ikna edici diilmi?


Güzel bir grafik. Üstteki sanırım 2. vites için hazırlanmış. Sayılardan bu çıkıyor.
Daha doğrusu çok önemli bir kıstas. Torque görüldüğü gibi tek başına bir şey ifade etmiyor. Yola ne kadar büyültülerek aktarıldığı önemli. Grafiğe göre de 1000Nm civarlarında üst devirlerde.
Bu şekilde bir kıyaslama yapılıyor. Diğer ve kısmen daha kolay bir kıyaslama
x- ekseni taşıt hızı
y-ekseni güç

Burada dişli oranı zaten işin için otomatik giriyor ve siz de belirleyebilirsiniz en azından. Diyelim ki 100kmh ile gidiyorsunuz ve devir göstergesine bakıyorsunuz ve o devire göre eğriden gücü buluyorsunuz. Oldukça kolay.
Benzer iki araç için, aynı hızlarda hangisi daha çok güç üretiyorsa o avantajlıdır.

tolgabin

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #32 : Şubat 13, 2006, 01:37:02 ÖS »
valla dragda sonuç ilginç olabilir ilk başta speedster önde ama sürat arttıkça type r yakalar ve geçer. ama pistte time trial yapılırsa speed ster çok iddalı. bir testini görmüştüm tv'de baya idaalı olduğu söleniyordu malum elise platformu :-D