wide devir bandını bilirsin sanırım?? neyse bosver..kalsın
ya wide devir bandi olup olmadigini nereden biliyosun i$te ben sana onu soruyorum peak 5800 de veriyo o deviri gecince dan diye gucun du$muyo. Zaten bunlar vites oranlariyla ilgili bir$ey,vites oranlarini dogru duzgun ayarlami$larsa zaten vites dei$tirdiginde en verimli araliga denk gelmen gerekiyor. atiyorum en verimli araligi aracin 4800-6000 devirse 6000 de devir attiginda en cok verim aldigin noktalara inersin.
Doğru dişli oranlar zaten bütün bu etkenler göz önüne alınarak belirlenir. Speedster gibi araçlar için doğrudan performans için tasarlandığı için belirleyici parametreler sadece performans olur. Bunlar dışında sonuçta Speedster, Lotus Elise ile bir çok ortak özelliğe sahip. Bir de performans için en önemli parametrelerden biri belki de en önemlisi:
Ağırlık/GüçType R - 1154/200=5.77kg/ps
Speedster - 870/147=5.91kg/ps
Birbirine yakın değerler.
Burada unutulmaması gereken unsur speedsterin ağırlığı ve yapısı itibarıyla çok iyi viraj kabiliyetine sahip olması. Yani pistte avantajlı olur büyük ihtimalle. Tabii ki pistin özelliğine de bağlı.
Bunlar dışında Sport Auto değerleri Speedster Turbo için:
ilk değer hockenheim/2. si Nordschleife
Speedster Turbo - 1.17,1/8.34
Type R - 1.20,9/8.47
Turbo belirgin şekilde hızlı ama normal olanını bilemiyorum. Güç/ağırlık oranlları düşünüldüğünde kıvrak pistlerde onun da hızlı olacağı kanısındayım.