TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Karşılaştırmalar => Konuyu başlatan: HONDA - Ağustos 20, 2005, 03:28:59 ÖS
-
S2000'mi
Porsche Boxter'mı
Karşılaştıralım bakalım... :wink:
Model S2000
Motor 2.0, su soğutmalı, 4 zamanlı, DOHC VTEC,
16 supap, uzunlamasına yerleştirilmiş, 4 silindir
Yakıt sistemi PGM-FI
Çap ve strok (mm) 87 x 84
Hacim (cc) 1997
Sıkıştırma oranı 11 : 1
Maksimum güç 240 PS / 8300 rpm
Maksimum tork 208 Nm / 7500 rpm
Şanzıman Altı ileri düz şanzıman
Yarı kilitli differansiyel yoluyla arkadan itiş
Frenler Ön: Hava soğutmalı disk
Arka:Disk
Süspansiyon Ön: Çift salıncak
Arka: Çift salıncak
Ebatlar Uzunluk (mm) 4135
Genişlik (mm) 1750
Yükseklik (mm) 1285
Aks mesafesi (mm) 2405
Ön tekerlek izi (mm) 1470
Arka tekerlek izi (mm) 1515
Boş ağırlık (kg) düz - otm 1223
Lastikler Ön: 215/45 R17
Arka: 245/45 R17
Yakıt deposu (lt) 50
Bagaj hacmi (lt) 143
Maksimum sürat (km/s) düz - otm 240
Hızlanma 0-100 km/s (sn) düz - otm 6.2
Yakıt tüketimi (lt/100 km)* Şehir içi (lt) 13.7
Şehir dışı (lt) 8.0
Birleşik (lt) 10.0
Donanım Elektrikli tamamen açılabilir tavan
Xenon farlar
"Engine Start" kontak düğmesi
Dijital Hız Ekranı
Sürücü ve yolcu hava yastıkları
ABS fren sistemi
Elektronik fren gücü dağıtımı (EBD)
EPS - Elektronik kontrollü direksiyon sistemi
Klima (Polen filtreli)
Alüminyum alaşımlı 16' jantlar
Elektrik kumandalı camlar
3 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri
Ön ve arkada disk frenler
Ön ve arkada viraj denge çubukları
Aktif gergili ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri
Değişken kodlu immobilizer
VIN (Araç tanıtım numarası)
Uzaktan kumandalı merkezi kilit
İçeriden açılır yakıt deposu kapağı
Radyo/CD çalar
4 adet hoparlör
Sürücü ve yolcu güneş siperliklerinde aynalar
Deri direksiyon
LED stop lambaları
Isıtmalı ve elektrikli dikiz aynalar
Çift harita lambaları
12 v. güç soketi
(http://www.honda.com.tr/images/otomobil/model/s2000/main/main/06.jpg)
Porsche Boxter
Silindir düzeni Yatay olarak karşılıklı
Konum Ortada
Silindir sayısı 6
Silindir hacmi 2,687 cm³
Azami güç (DIN) 240 bg (176 kW)
elde edildiği devir 6,400 6,200
Azami torku 270 Nm 320 Nm
elde edildiği devir 4,700 - 6,000
Sıkıştırma oranı 11.0:1
Şanzıman
Düzen Arkadan çekiş
Manuel şanzıman 5-ileri
Tiptronic S (opsiyonel) Evet
Şasi
Ön aks McPherson
Arka aks McPherson
Direksiyon Güç destekli (hidrolik),
değişken dişli oranlı
Dönüş çapı 11.1 m
Frenler Dört pistonlu monoblok alüminyum önde ve arkada sabit kaliperler, diskler içten hava soğutmalı ve delikli
Araç stabilite sistemi PSM (ABS 8.0 ile)
Jantlar Ön: 6.5J x 17
Arka: 8J x 17
Lastikler Ön: 205/55 ZR 17
Arka: 235/50 ZR 17
Ağırlıklar Manuel Tiptronic S
Boş ağırlık (DIN) 1,295 kg 1,355 kg
Boş ağırlık (EC)* 1,370 kg 1,430 kg
İzin verilen brüt ağırlık 1,610 kg 1,655 kg
* Ağırlık geçerli EC Şartnameleri doğrultusunda ölçülmüştür ve sadece standart özelliklere sahip araçlar için geçerlidir. Opsiyonel ekipman toplam ağırlığın artmasına neden olur. Belirtilen değere sürücü için 68 kg ve bagaj için 7 kg dahildir.
Performans Manuel Tiptronic S
Azami hız 256 km/s 250 km/s
0 -100 km/s 6.2 saniye 7.1 saniye
80 -120 km/s ara hızlanma
ikinci en yüksek vitesle 6.9 saniye (4.vites) 7.7 saniye (4. vites)
100 -200 km/s ara hızlanma
ikinci en yüksek vitesle 22.5 saniye (4.vites) 23.0 saniye (4. vites)
Yakıt tüketimi/emisyonlar Manuel Tiptronic S
Şehir içi (L/100 km) 13.9 (20.3) 15.2 (18.6)
Şehir dışı (L/100 km) 6.9 (40.9) 7.8 (36.2)
Ortalama (L/100 km) 9.6 (29.4) 10.5 (26.9)
CO2emisyonları (g/km) 229 250
* Yayın tarihinde geçerli olan 80/1268/EC şartnamesi doğrultusunda**
(http://www.porsche.com.tr/porsche/boxster/boxster/bilder/highl/bo_highl_big_4.jpg)
-
ikişemde kaldım ama sole soylıyım bıraz konu dısı olabılır standartları karsılastırıyoruz ama s2000 yuklu olursa ve porsche standart olursa s2000 tokatlar ama standatta sorlanır gıbıme gelıyo ama bılemıyorum ıkılemde kaldım :? :? :? :? :? :?
-
ikişemde kaldım ama sole soylıyım bıraz konu dısı olabılır standartları karsılastırıyoruz ama s2000 yuklu olursa ve porsche standart olursa s2000 tokatlar ama standatta sorlanır gıbıme gelıyo ama bılemıyorum ıkılemde kaldım :? :? :? :? :? :?
O zaman seni ikilemden kurtaralım şöyle söyliim Porsche Boxter sadece Boxter yani "S" versiyonu değil. :wink:
-
Evet arkadaşlar bence çok dişe diş bir karşılaştırma fikirlerinizi alalım...
-
Valla porche gibime geliyo oldukça torklu bi makina olduğu söleniyo.
Ama bilemicem tabi ikisinide verseler bi deneme için, ne güsel olur :lol:
Söleyin arkadaşlar haksızmıyım 8) 8)
-
pistte s2000'in fark atıcaına adım gbi eminim ama düz yolda kafa kafaya gderler die düşünüorm...tabi boxster'ın manuel versiyonundan bahsediorm...
almaya kalksam hiç düşünmeden s2000 derim,boxster'a param yetse bile...
-
boxter kaç para?
-
95000 Euro
-
abi boxster s 110bin yurocuk...normal olanı sanırm 97bin yurocuk civarında...
-
S değil S'le karşılaştırmak yalan olur biraz sanırım düz Boxter çıplak fiyatı 95.000 Euro.
-
S değilse S2000 derim ben..
-
s2000 boxster i fena üzer
-
s2000 rulezzzz
-
s 2000 fiyat performans ilişkisinde boxer ın önüne geçer!
-
S2000 ayırır...
S2000 daha hafif...boxster ın tork avantajı burda biraz zayıflıo gibi..
-
Ya arkadaşlar çok basmakalıp çok basit yorumlar yapıyorsunuz.Farkındamısınız.Yok s2000 ayırır yok bilmemne.Bu konuyada girmek istemiyorum :D Dikkat ederseniz araçlar hakkında hiçbir yorum yapmadım ;)
-
S2000, Z4, Boxster karsilasmasinda...Top Gear da Boxster pistte ikisinide ayirdi.....;) 5 vites olmasinda ragmen....;)
-
arkadaşlar top gear testinde boxster pistte daha hızlı. Neden derseniz torku ona büyük avantaj sağlıyor. S2000 torkunu çok yüksek devirlerde veriyor ve keskin girilen virajlarda motoru o tork bandında tutmak zor ne kadar heel and toe yaparsanız yapın. Bunların dışında dünyanın en iyi fren sistemi üreticilerinden bir tanesi Porsche ve üzerindeki frenler çok iyi. Düzlükte kafa kafaya olur ama virajlı yerlerde Porsche torkunun ve frenlerinin avantajını iyi kullanır.Ayrıca aralarındaki kilo farkı 60 kg. Bide üzerindeki denge kontrol ve anti badanaj sistemi pilotaj konusunda yardımcı oluyor. O yüzden Boxster daha ağır basıyor. Bide ben Boxster a sığabiliyorum. :)
-
Ahaha hayırdır kaklıp büyükmü biraz :D
-
Ya arkadaşlar çok basmakalıp çok basit yorumlar yapıyorsunuz.Farkındamısınız.Yok s2000 ayırır yok bilmemne.Bu konuyada girmek istemiyorum :D Dikkat ederseniz araçlar hakkında hiçbir yorum yapmadım ;)
sana oyle gelebilir...yorum benim yorumum..ayrıca mantıgınıda yazdım zaten :) yani bence nie ayıracagını...basma kalıbını bosver..nasolsa edebi makaleler yazmıoruz burda 8)
-
mantığını yazmışsın ama mantığı yazarken başka şeylere dikkat etmemişsin. Pistte her zaman torkun devir bandı genişliği daha önemlidir. F20C dünyada en sevdiğim motorlardan biri ancak zayıf noktası tork bandı. Devir düştükçe torku hızla düşüyor yani torkunu devirle kazanan bi makina. Ama porsche üzerindeki makina öyle değil. Düşük devirlerdeki torku S2000 e oranla çok daha yüksek olduğu için viraj çıkışındaki ivmelenmesi S2000 den daha iyidir. Bu yüzden de pist performansı daha iyi olacaktır. Bu porsche çok daha üstün anlamında değildir. Aralarında hacim farkı var. Bu da en büyük etken. S2000 saygı duyulacak bi araba.
-
S 2000 iyi makina...;)
-
mantığını yazmışsın ama mantığı yazarken başka şeylere dikkat etmemişsin. Pistte her zaman torkun devir bandı genişliği daha önemlidir. F20C dünyada en sevdiğim motorlardan biri ancak zayıf noktası tork bandı. Devir düştükçe torku hızla düşüyor yani torkunu devirle kazanan bi makina. Ama porsche üzerindeki makina öyle değil. Düşük devirlerdeki torku S2000 e oranla çok daha yüksek olduğu için viraj çıkışındaki ivmelenmesi S2000 den daha iyidir. Bu yüzden de pist performansı daha iyi olacaktır. Bu porsche çok daha üstün anlamında değildir. Aralarında hacim farkı var. Bu da en büyük etken. S2000 saygı duyulacak bi araba.
S2000de tork devir bandi en buyuk dezavantaji kabul ediorum ama yazdigin gibi virajlarda sadece, bu arada agirlik bana daha fazla gibi geldi boxter icin yani boxster daha agir olmali ve elktrnk ivir zivir donanimi daha fazla, tum bunlar gucten calan faktorler.ii bir pilotaj ve duzlukte s2000 daha sansli gibi, bu arada s2000 in yorulacagi yer kuskusuz virajli kisim, zaten cok ii pilotaj orada istior...ben bu konuyu arastirmistim biraz, bu yuzden s2000 daha sansli die yazdim..ortak gorusler hep S2000in gececegi yonunde ama Boxster S de durum degisir tabii..
ama sunuda kabul ediorumki tork en buyuk handikapi S2000 in...
bu arada fren ve yol tutus boxsterda daha iyi..
-
pist katılımları drag gibi değildir. Pistte tork yol tutuş çok önemli. S2000 yol tutuş olarak çok iyi bir araba tabe kullanmasını bilene. Nerede ne yapacağını çok iyi belli ediyor. Ama tork yüzünden porsche avantajlı ve pist değeride daha iyi. Ama aralarında fark çok değil.
-
s2000 ayırsa bileee tabiki de PORSCHE derim. ondaki o karizma S2000 de yoq :D:D:D
-
ne ilginc dimi porsche ile VW ortak.......;)
-
ne ilginc dimi porsche ile VW ortak.......;)
vw ci bu arada kendinede bi pay cıkardın =D> ](*,) ama olsun yinede S2000 bu benim fikrim :D
-
s2k yaf... boxter tiki oyuncagı gibi...
-
Porsche 1 2 beden fazla gelir,hem karizması hem performansı hemde fiyatıyla.S2000 çok iyi araba ancak ne yazıkki bu onu aşıyor.
-
s2000'i çok severim ama pistte malesef boxster harcıyo :D :D
ama fiyatlarınıda düşünecek olursak s2000 parasının karşılığını daha iyi veriyo. boxster parasına 2 tane s2000 alınıyo ama aralarında o kadar fark yok. bana sorarsanız pistte geçilse bile s2000 alırım artan parayla modlar boxster'ın üstünden atlarım :D :D :D
-
Eski boxer olsa S2000 derdim ama yeni boxer olunca işler değişir..
-
Elimdeki SPORT AUTO'da ki bence en iyi dergilerden biri pist süreleri:
Hockenheim Nordschleife Tarih
s2000 1.18,9 8.39 01/00
Boxster 1.19,4 8.36 03/03
Bunlar dışında tork-beygir-devirden bahsedecek olursak. Tork tabii ki bir ölçüdür ama kesin bir karşılaştırma yapmak gerekecekse yola aktarılan güce göre düşünmek gerekir olayı. Tork değiştirilebilen fiziksel bir ölçüdür. Güç ise değiştirilemeyen fiziksel bir büyüklüktür. Motordan gelen tekerleklere aktarılır. Tabii ki dişlilerdeki ve diğer kayıpları yok saydığımızda.
Örnek verilecek olursa:
Mesela s2000'nin viraj çıkışında motor devri nedir ve o devirde üretilen güç nedir bakılır sonra da Boxter için aynı şeyler gözlemlenir ve üretilen güçlere göre karşılaştırma yapabilirsiniz.
Bu konunun aydınlatılması için şöyle bir örnek daha vermek istiyorum ve sayıları rastgele seçiyorum. 2 motor düşünün:
1. otomobil 3lt 300Nm tork ve maximum 6000d/d
2. otomobil 2lt 200Nm tork ve maximum 9000d/d
Bu örnekteki en önemli şey devir bandı boyunca tork eğrisinin sabit olması. Ki gerçekte böyle bir duruma zor rastlanılır. Neyse devam ediyorum...
1. otomobilde belirli bir hızda gitmek için devri katılımına düşürmeniz gerekirken. Diğer otomobilde 1/3'üne düşürmeniz gerekli.(Bütün koşullar aynı.Lastik çapı gibi)
Şimdi yere aktarılan torka bakalım.Bizim için gerekli olan o.
1. otomobil için 300*2=600Nm
2. otomobil için 200*3=600Nm
Sonuç bire bir aynı çekiş gücü. Bunun sebebi yere aktarılan güçlerin eşit olması. Tepe değerlere de bakıldığında iki motorun gücü de eşit.
Güç=Tork*devir
Bu 2 otomobilin de güç-devir eğrileri liner ve aynı hızları sağlayabilmek için 2lt olan her zaman 3lt olanın 1.5 katı bir devirle çalışmak zorunda bu da eşit güç anlamına geliyor.
Ama gerçekte sabit tork eğrisi genelde olmaz. Özellikle s2000 için...
Diğer bir ölçü elinizde tork-devir eğrisi var ve torku devre göre integre ettiğinizde ortaya devir bandı boyunca yapılan iş ortaya çıkar. Ve motor karakterleri düşünüldüğünde devir boyunca Boxter'in yaptığı iş daha fazla. İki motorların da örnekteki gibi sabit devirleri olsaydı bir şey fark etmeyecekti ama durum böyle değil. Boxter düşük devirlerde, max gücü verdiği devirdeki torka göre daha fazla tork üretiyor ve tepe güç değerleri eşit.
Umarım açıklayıcı olabilmişimdir. Gerçi bu konuyu grafiklerle ve örneklerle açıklamanın daha faydalı olacağı kanısındayım.
Bu arada eğer s2000'i 6000d/d üstü tutabilirseniz avantaj anlamına gelebilir Boxter'in tork-devir eğrsini tam olarak görmek lazım.
Bu konuda göz ardı edilmemesi gereken Porsche'nin yol tutuşu daha iyi olabileceği. s2000'de stabil olmayan bir oversteer vardı. Makyaj'dan sonra düzeltildi ama Boxter yol tutuş açısında oldukça iyi bir otomobil. Her ne kadar 911 kadar çirkin olmasa da yine de çirkin. Bu tamamen kişisel görüşüm.Porsche tasarım çizgisini hiç bir zaman beğenemedim. Carrera GT dışında diyebilirim.
s2000'e gelince onun çok farklı bir yanı var. Olay kesinlikle saf güç değil benim gözümde. 2 lt 240hp atmosferik basınçlı 5 yıl ard arda yılın motoru seçilmiş bir motor var.
-
guzel yazi......;)
-
güzel yazı..tşkler
-
Max gücü yüksek devirde üretmek daha zevkli olduğu için S2000 :D
-
porsche avantajlı..
fiyat/perf dersen s2k ayırır o baska :)