Gönderen Konu: b16 b18 vtec mi? k20 mi?  (Okunma sayısı 42755 defa)

SONE-R

  • İleti: 2064
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #25 : Eylül 17, 2008, 08:15:52 ÖS »
quelle kardeşim motordan değil ama hondadan zerre anlamadığın ortada.. B20 blok koyunca motorun stroku uzuyor, çap aynı sabit. Sonuç nedir makina mühendisi arkadaşım? Hacim artar...



SONE-R

  • İleti: 2064
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #26 : Eylül 17, 2008, 08:20:13 ÖS »
There are really two choices for dealing the B20 as far as power goes. You could leave it as is and simply swap the head for B16 model. The cylinder head on the B20B model (particularly the tall intake manifold) doesn't clear the hoodline of the civic, which is ok since the B16 head swap will add Vtec abilities and increased power.

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #27 : Eylül 18, 2008, 08:23:38 ÖÖ »
burada tall intake manifold dediği kapak B20 ye ait ve sıkıştırmanın düşmesinin nedeni. Stroke dediğin hareket pistonun hareket boyudur. Piston kapak üzerinde değil blok üzerinde hareket eder. Sıkıştırma kapak üzerindeki olur.  Sıkıştırmanın olduğu alanı ne kadar ufaltırsan o kadar güç elde edersin. Vtec teknolojisinde ayarlar değişerek içeri sıkıştırdığın hava miktarı ve benzin miktarı artar ve patlama şiddetin artar bu nedenle Vtec devreye girdikten sonra daha yüksek güç elde edersin. Burada da anlattığı olay bu kapak ile motor vtec teknolojisine sahip oluyor sıkıştırması artarak sana güç sağlıyor.  
Merak ediyorsan söyliim uludağ üniversitesi mezunuyum.  

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #28 : Eylül 18, 2008, 08:44:01 ÖÖ »
Hondanın bıldıgım kadarı ıle en cok odul almıs motoru f20. Ama en populer motoruda k 20 kı zaten bende k20z4 u tek gecerım eger tork bandına, max gucu nerede aldıgına, max torku nerede aldıgına, vtecın kac dd da gırdıgıne vs vs bakarsak hepmız aynı kanıda oluruz dıye dusunuyorum. Eger su an bırlıkte uretıldıgı fn2 dekı sanzıman oranları ıle kullanıldıgını dusunursek ve motorla daha sonra oynanmıcaksa yapılabılıcek en ıyı swaplama olur. Ama daha sonra modlama devam edıcektır ve k20z4 ve fn2 sanzımanı(bagıslayın kodu ne bılmıyorum) dunya para oldugu ıcın mantıklı bı tercıh olmaktan cıkıyor. Ama kesınlıkle k20 olmalı z4 olmasa bıle...

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #29 : Eylül 18, 2008, 08:48:18 ÖÖ »

Hondanın bıldıgım kadarı ıle en cok odul almıs motoru f20. Ama en populer motoruda k 20 kı zaten bende k20z4 u tek gecerım eger tork bandına, max gucu nerede aldıgına, max torku nerede aldıgına, vtecın kac dd da gırdıgıne vs vs bakarsak hepmız aynı kanıda oluruz dıye dusunuyorum. Eger su an bırlıkte uretıldıgı fn2 dekı sanzıman oranları ıle kullanıldıgını dusunursek ve motorla daha sonra oynanmıcaksa yapılabılıcek en ıyı swaplama olur. Ama daha sonra modlama devam edıcektır ve k20z4 ve fn2 sanzımanı(bagıslayın kodu ne bılmıyorum) dunya para oldugu ıcın mantıklı bı tercıh olmaktan cıkıyor. Ama kesınlıkle k20 olmalı z4 olmasa bıle...

K20A
 
K20ABore is 86 mm & Stroke is 86 mm for all of the K20 engines.

Found in:
2007- Honda Civic Type-R (FD2)
Displacement: 1998 cc
Compression: 11.7:1
Power: 225 bhp (225 PS, 165 kW) @ 8000 rpm
Torque: 158 ft·lbf (215 N·m) @ 7000 rpm
Redline: 8600  rpm
Bu motor bana gore cok daha iyi ..hatta en iyi k20 serisi motordur gibi gozukuyor ..

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #30 : Eylül 18, 2008, 08:51:59 ÖÖ »
:) Yakaladın benı ne dıım... Ama motoru nasıl bulcaz... Cunkı fd2 tr de yok bıldııgm kadarı ıle... Ben elımızdekı mevcut ımkanlar acısından konusmustum... Sonucta tr de yapıcaz aracı...
« Son Düzenleme: Eylül 18, 2008, 08:53:33 ÖÖ Gönderen: turbovts2 »

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #31 : Eylül 18, 2008, 08:57:12 ÖÖ »
Yok ben genel olarak yazdım yanlıs anlama , k20 bulmak cok zor olmasa gerek taş catlasın 6-8 bin ytl bulunur ama motor kulakları vs. de cok ciddi para tutuyor diye biliyorum.
eg kasa ya oturtup sonrada draglara girmek lazım :)

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #32 : Eylül 18, 2008, 09:01:03 ÖÖ »
Yok ben sakasına yazdım yanlıs anlamadım:).... ben k 20 nın fd2 kasada cıkan versıyonunu bulamayız anlamında soyledım. Boyle bır motor tr ye gelmedı hıc...
« Son Düzenleme: Eylül 18, 2008, 09:01:58 ÖÖ Gönderen: turbovts2 »

mechanicer

  • İleti: 624
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #33 : Eylül 18, 2008, 09:10:31 ÖÖ »


b20 diye bir honda motor kodu ben bilmiyorum b18 olmasın o.
Hondanın performans olarak çıkardığı en iyi motor K20 değil F20 ve F22 dir.


B20, Honda CRV nin motor kodudur. Biraz araştıralım ;)


b20 crv motoru ama 1998 yenı nesıl 2.0 lt motor kullanılmaya baslandıgında crv de 2 cesıt var.
1 ıncısı k20a4  2.0 lt dohc vtec sıralı cok noktadan enjeksıyonlu uc yollu katalatık konvertorlu
2 ıncısı r20a1 2.0 lt sohc vtec motordur
3 uncusu 1998 kasa crv b20

mechanicer

  • İleti: 624
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #34 : Eylül 18, 2008, 09:11:52 ÖÖ »
ve k20 lerde kendı aralarında degısıyor.. aslında konu baslıgında hangısı olduguda belırtılse guzel olurdu. cunku plastık emme manıfoldlu k20 bıle var :)

mechanicer

  • İleti: 624
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #35 : Eylül 18, 2008, 09:13:43 ÖÖ »

ya tartışıp gerilmenin anlamı yok tabi maksat bişeyleri paylaşmak burda kavga etmek deil
herkes herkezden bişeyler öğrenir benimde senden öğrenmem gereken çok şey vardır eminim

 92-94 1.8 integralar 136 hp  1.8 bloğunun  üzerine b16 silindir üst kapağı konulduğunda
ozaman 1800cc vtec oluyo b18 böyle oluyo    b20 de 2000cc crv bloğuna b16 (96-99 b16 vtec silindir üst kapağı ) koyuyosun ozamanda 2.0 vtec oluyo  tıpkı 2.4 yeni accord bloğuna k20a2 kapak konularak k24 yapıldığı gibi yani 2400cc type-r oluyo onada piston olarak stroker kit koyuyosun piston çapını büyütüyosun 2700cc oluyo    2700cc type-R  :zipla


cok dogru bı anlatım + 10000000

integratypeR

  • İleti: 151
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #36 : Eylül 22, 2008, 10:18:03 ÖÖ »


ya tartışıp gerilmenin anlamı yok tabi maksat bişeyleri paylaşmak burda kavga etmek deil
herkes herkezden bişeyler öğrenir benimde senden öğrenmem gereken çok şey vardır eminim

 92-94 1.8 integralar 136 hp  1.8 bloğunun  üzerine b16 silindir üst kapağı konulduğunda
ozaman 1800cc vtec oluyo b18 böyle oluyo    b20 de 2000cc crv bloğuna b16 (96-99 b16 vtec silindir üst kapağı ) koyuyosun ozamanda 2.0 vtec oluyo  tıpkı 2.4 yeni accord bloğuna k20a2 kapak konularak k24 yapıldığı gibi yani 2400cc type-r oluyo onada piston olarak stroker kit koyuyosun piston çapını büyütüyosun 2700cc oluyo    2700cc type-R  :zipla


cok dogru bı anlatım + 10000000

(bencede) bilgiler için teşekkürler
anladımki bu işin sonu yok

16ec813

  • İleti: 873
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #37 : Eylül 22, 2008, 12:00:42 ÖS »
çok doğru bu işin ucu bucağı yok yanlız bişey var kısayoladan swap yapacaksan benim arkadaşta var bi si alıp b20 yi ve vtec üst kapağı koyup yürüyeceksin arkandan gelenleri aynada seyredeceksin  >=ok

infaztim

  • İleti: 3903
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #38 : Eylül 28, 2008, 11:30:06 ÖS »
HONDANIN EN İYİ MOTORU F20 değildir

k20 dir çünkü i-vtectir.

exsca

  • Ziyaretçi
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #39 : Eylül 28, 2008, 11:49:21 ÖS »
birde birbirinize satasmasaniz, baya bisiler ogrenecezde sizden. >=ok

poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #40 : Eylül 28, 2008, 11:56:02 ÖS »
benim bildigim f20 efsanewi motoru hondanın

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #41 : Eylül 29, 2008, 09:29:08 ÖÖ »

HONDANIN EN İYİ MOTORU F20 değildir

k20 dir çünkü i-vtectir.

Bende k20 diye dusunuyordum fakat bir arac N/A ve guclu olması icin ne olması lazım devir cevirmesi buda f20 de fazlasıyla var ve alt devirleri ne kadar daha zayıf olsada mukemmel bir 6 ileri sanızman ile ( bakınız type r ve s2k ) inanılmaz sonuclara imza atar :)

serkangti

  • İleti: 79
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #42 : Eylül 29, 2008, 03:45:51 ÖS »
en ıyı motor ıcın cesıtlı faktorler ortaya cıkar.. yanı hem alt devırlerın ıyı olup torku dusuk devırde vermeye calışması..ustlerınde yeterınce guclu olması, yakıt tuketımının dusuk olması.. sarsıntısız calışma gibi cok faktor mevcut, onun ıcın k20 dıorum bende..

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #43 : Eylül 30, 2008, 05:41:39 ÖS »
NA motordan ve gucten bahsediyorsak alt devir tork vs. benim icin bir onemi yoktur f20 motor fabirka cıkıslı 240 beygir uretiyormu uretiyor :) k20 ok kare motor alt devirleri daha iyi guc dagılımı daha dengeli peki koyalım type r a f20 motoru bakalım ne oluyor ? :)
Bu arada k20 nin iyi kotu 2 lt hacimde 255-260 beygirlere kadar yolu varda f20 makineye hicbir şey yapılamıyormu ??

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #44 : Ekim 06, 2008, 03:26:48 ÖS »
F20 makineler zaten bu konuda birçok kez ödül aldı. Ancak şuda bir gerçekki performans yüzdesine baktığın zaman K20 makinalar yüklendiği zaman yüzde olarak daha yüksek oranlar veriyorlar. Ancak bu demek değil ki K20 motorlar F20lerden daha üstün.

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #45 : Ekim 06, 2008, 06:27:59 ÖS »
f20 nin atmosferik ve 2 lt olarak oluru nedir bilen varmı ??
tabi butce 8-10 bin ytl ile ..

serkangti

  • İleti: 79
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #46 : Ekim 07, 2008, 12:14:32 ÖÖ »
270hpyı gecmez 10 bın ytl ye ztn max sınır o nerdeyse... 2.2 yapman gerekır ancak onlarda cok kulfetlı işler.. yanı kısıtlı:)

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #47 : Ekim 07, 2008, 11:42:55 ÖÖ »
k20 de zaten 255-260 olmuyormu ok yuzden olarak 200 den 260 lara daha cok yukleniyor ama sonucta gelecegi gucler 2 lt hacimde f20 ile yakın degerler :)

integratypeR

  • İleti: 151
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #48 : Ekim 07, 2008, 05:50:38 ÖS »
arkadaşlar konuyu pert etmeyelim lütfen f20 falan biz sadece elimizdekilerle yetinmeyi bilelim neler yapabiliriz hangisinden mantıklı harcamalarla fazla hp tork alırız

integratypeR

  • İleti: 151
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #49 : Ekim 07, 2008, 05:54:21 ÖS »

burada tall intake manifold dediği kapak B20 ye ait ve sıkıştırmanın düşmesinin nedeni. Stroke dediğin hareket pistonun hareket boyudur. Piston kapak üzerinde değil blok üzerinde hareket eder. Sıkıştırma kapak üzerindeki olur.  Sıkıştırmanın olduğu alanı ne kadar ufaltırsan o kadar güç elde edersin. Vtec teknolojisinde ayarlar değişerek içeri sıkıştırdığın hava miktarı ve benzin miktarı artar ve patlama şiddetin artar bu nedenle Vtec devreye girdikten sonra daha yüksek güç elde edersin. Burada da anlattığı olay bu kapak ile motor vtec teknolojisine sahip oluyor sıkıştırması artarak sana güç sağlıyor.  
Merak ediyorsan söyliim uludağ üniversitesi mezunuyum.  

sana çok teşekkür ederim verdiğin bilgilerden dolayı tebrik ederim