Gönderen Konu: TypeR mı RX8 mi almalıyım  (Okunma sayısı 7338 defa)

The Rock

  • İleti: 4
TypeR mı RX8 mi almalıyım
« : Eylül 11, 2011, 08:28:00 ÖS »
11 civic 1.6 elegance kullanıyorum.6000 kmde. 0 aldığımdanmıdır bilmem 6000 km ye kadar bir kaç küçük sorunla karşılaştım. dar yerlerden ana caddeye çıkış gibi yerlerde yani 2 tur sağa/sola dönmüş direksiyonda akan trafiğe çıkarken gaza birden abanınca vsanın devreye girip stop etmesi ki sanırım vsanın görevlerinden biri sorun değilde beni fıtık eden birşey özellikle izmir buca trafiğini ve sokaklarını düşünücek olursak. ve birde N konumunda el frenini çekmeme rağmen 2 defa arabanın ben indikten sonra aşağa doğru kayması. düz yola yakın hafif bir eğimde oldu bu olay hemde. servisi aradık sadece P de el  freni çekin N de bu tip sıkıntılar olabilir çünkü işte el freni çekip boşta bağırtmak vsvs gibi şeylere yapışmış bir önlem dediler pek inandırıcı gelmedi ama.birde boyanın çabuk aşınması. aracım beyaz. ve uzun yol yaptım. biraz toprak yola girdim vs. ön taraf savaş alanına döndü çarpan taşlardan. içim el verse gidip komple boyatıcam böyle sinir bozucu bi durum.  bunun dışında bir sıkıntısını görmedim aracımın. Şimdi bunu bırakıp 2.el yıllardır hayalini kurduğum Type-R almayı düşünüyorum. fakat şmdi forumda baktımda bizim 11 civic kasası gibi sorunsuz olmadığını gördüm. göğüslükten gelen sesler vsvsvs bir çok şikayet edeni gördüm. özellikle fn2 konusunda anlamadığım 0 100 olayı. yabancı bazı sitelerde incelemelerde 7.5 7.6 saniye yazıyorlar. fakat bizim bazı türk sitelerinde 5.9 gördüm aslı astarı nedir bilmiyorum
benzin konusunda sıkıntım yok. fazla yaksada  problem değil. fakat şu 2000 cc olayı azcık kafamı yiyor. daha doğrusu ailemle. vergiden ötürü. rx8 de bir arkadaş aklıma soktu biraz araştırdım hoşuma gitti. fakat onunda motor arızalanması durumunda hapı kökten yedirme durumu olduğundan ve esas içimde tayyar  amca yattığından 2.ci plana atıyorum. ailemde onu almam konusunda ısrarcı biraz vergiden ötürü. ama tabi son kararı ben vereceğim. bir kaç rx8den typera geçen arkadaşlar gördüm. onlar karşılaştırma yaparlarsa performans  konfor , yaşattığı sorunlar vvsvsvs gibi iki araç hakkındada görüşlerini yazarlarsa çok memnun kalırım. birde type-r kullanıcıların klasik olan sorunlarını yani aldığımda mutlaka karşılacağım sorunları yazıp beni aydınlatırlarsa çok memnun olurum. 



HondaCivic10

  • İleti: 800
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #1 : Eylül 11, 2011, 08:50:01 ÖS »
Alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun.Rx8 leri pek bilmem ama çoğu hondacılar gibi bende bir Type-R hastasıyımdır motordan yana sıkıntı olmayacağını düşünüyorum 2.0 dohc taş gibi motor yani.Sahibi olmadığım için kesin birşey diyemeyeceğim ama forumdaki arkadaşlar mutlaka yardımcı olacaklardır tekrardan şimdiden hayırlı olsun...
« Son Düzenleme: Eylül 11, 2011, 08:52:09 ÖS Gönderen: HondaCivic10 »

ilkeronat

  • İleti: 1761
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #2 : Eylül 11, 2011, 09:06:18 ÖS »
type r artık satılmıyor diye biliyorum. rx8 kullanılacak güzel bir araç şüphe yok fakat sahip olmak biraz sıkıntılı olur kanısındayım. problem çözüm maliyeti eminim çok yüksektir ve yine ikinci eli çok rahat değildir diye düşünüyorum. type r her ne kadar 2 litre hacme sahip olsa da vtec açmadığı sürece çok fazla yakıt tüketmez hele bir rx8 kadar aslaaaa.rotary motor deli gibi benzin yer. en son olarak rx8 satış fiyatı 85bin tl civarında oysa hatırladığım type r fiyatı en son 65bin tl idi. aradaki vergi farkı 10 yıllık vergiye denk gelir.sorunsuzluğu da hediye.
« Son Düzenleme: Eylül 11, 2011, 09:07:10 ÖS Gönderen: ilkeronat »

redmoon

  • İleti: 312
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #3 : Eylül 11, 2011, 09:36:31 ÖS »
kardeş iki araçta çok hoş araçlar. 2 araçta ta kendini çok farklı hissedeceksin bundan emin ol. ama ben olsam kesinlikle kırmızı Type R. hiç değilse 2. el piyasası mazdaya göre iyi diye düşünüyorum ve yakıt olarakda honda öne geçecektir.

Can_GnyL

  • İleti: 283
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #4 : Eylül 11, 2011, 10:49:12 ÖS »
Rx-8 10000 rpm lerini al araba arkayı asla bırakmaz.

MerT01__civic

  • İleti: 2680
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #5 : Eylül 11, 2011, 11:04:06 ÖS »
type r artık satılmıyor diye biliyorum. rx8 kullanılacak güzel bir araç şüphe yok fakat sahip olmak biraz sıkıntılı olur kanısındayım. problem çözüm maliyeti eminim çok yüksektir ve yine ikinci eli çok rahat değildir diye düşünüyorum. type r her ne kadar 2 litre hacme sahip olsa da vtec açmadığı sürece çok fazla yakıt tüketmez hele bir rx8 kadar aslaaaa.rotary motor deli gibi benzin yer. en son olarak rx8 satış fiyatı 85bin tl civarında oysa hatırladığım type r fiyatı en son 65bin tl idi. aradaki vergi farkı 10 yıllık vergiye denk gelir.sorunsuzluğu da hediye.
+1905  >=ok

BGR19

  • İleti: 1272
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #6 : Eylül 29, 2011, 05:49:58 ÖS »
Kardes dusun mazdaya binmek var hondaya binmek var :)
2. Elde rx8 i zor satarsin type r a gore, yakit sorun deilmis ama soyleyi. Rx8 deli gibi yakiyormus

_Anti_

  • İleti: 23
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #7 : Ekim 03, 2011, 10:13:26 ÖÖ »
Merhabalar, 2009 model Type R FN2 sahibiyim. Aracı Mayıs sonu aldım, yaklaşık 4 aylık kullanım sürecimde (ki sabah akşam hergün kullanıyorum, garaj arabası falan değil) karşılaştığım artıları/eksileri yazarsam sanırım senin için aydınlatıcı olacaktır :

1) Dergilerde / Top Gear'da vs. ortamda gördüğün 0-100 değerinin asla 7 sn altına inmiyor yalanlarına aldırış etme. VSA kapatarak ve 4500 rpm launch kontrol olayını kullanarak stock aracım ile 6.5 sn civarı bir 0-100 performansını yakaladım. Lastiklerin iyi durumda olsun ve gaz seviyesini/patinajı anlık kontrol altına alabil yeter.

2) Yine aynı ortamlarda "yol tutmuyor, çok önden kayıyor" olayını da duymuş olabilirsin. Beygir gücü yüksek her önden çekişli araç gibi elbette ki bir önden kayma alışkanlığı bulunuyor ama pist kullanımında eriştiğin viraj hızlarına şehir içinde ulaşmayacağını varsayıyorum ve bu problem(?) ile neredeyse hiç karşılaşmayacağını garanti ediyorum.
Ayrıca drift yapmayı seviyorsan, hızlı girdiğin bir virajda ani şekilde gaz kestiğin zaman araç mükemmel kontrollü ve uzun bir şekilde drift yapmayı çok seviyor. Yani eğlence seviyesi maksimumda; seni asla baymaz ve korkutmaz :)

3) Mobil 1 0-40 ince yağ kullanıyorum ve orta sıklıkta VTEC açıyorum (5500+ devir), buna rağmen son 7500 km'dir yağ seviyesinde eksilme yok. Genel ortalama yakışım 10.5 lt / 100 km ve hep ortalama üzeri hızlarda, ara ara da makas modunda geziyorum. Biraz daha normal kullanımlarda ortalama 9.5 lt görmek hiç zor değil. (RX-8'de böyle bir ortalama ve yağ yakMama durumu imkansız)

4) Gelelim aracın tek sevmediğim yanına. Aracım siyah ve boyasından cidden nefret ediyorum. 3 tane güvercin b.ku yüzünden tavanda 3 adet kalıcı leke kaldı, serviste gösterdiğimde boyanması gerek dediler. Ayrıca çam ağacı reçinesi de direk işledi boyaya ve başıma bela oldu, her daim dikkat etmek gerekiyor.

5) Gıcırtı olayına gelirsek. Pist arabası olduğu için haliyle kemik gibi süspansiyonu var, ama doğru lastik seçimiyle (Michelin Pilot Sport 3 kullanıyorum) bu sertliği azaltabilir ve dolayısıyla çatırtı çuturtu seslerinin bi nebze önüne geçebilirsin. Göğüsten gelen ses olayını duydum fakat başıma gelmedi, yalnız debriyaj gıcırdaması olayı standart sanıyorum. Özellikle soğuk havalarda ayağını debriyajdan yavaşça kaldırdığın zaman ince bir ses geliyor fakat kullandıkça geçiyor.
Böyle bir araba kullandığı halde ufak tefek çıtırtılara / gıcırtılara takılıp arabadan soğuyanlardan değilim ve bu arkadaşların düşünce yapısını anlayamıyorum.

Nihayetinde VTEC açınca duyacağın kalın motor bağırtısı her şeyin önüne geçiyor. Ses o kadar güzel ki müzik sistemini bile kullanmıyorum öyle düşün :D Aracı aldığıma bir kere bile pişman olmadım, sana da şiddetle tavsiye ediyorum :)

oguzhank1

  • İleti: 126
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #8 : Ekim 03, 2011, 12:29:30 ÖS »
bende kesinlikle typer diyorum rx8 çok güzel bi araç ama hiç uzun ömürlü bi araç deil bi arkadaşımda vardı ve 65bin civarı kmde motor yedi araba bunun nedeni ise motor sistemindenmiş okadar küçük hacimli motordan yüksek beygir gücünüalmak için klasik pistonların dışında bi sistem kullanmışlar tambur sistemi diye geçiyo ve sağlıklı olmadığı çok yerde söleniyo ama honda dednmi uzun ömürlülüğünü herkes bilir ve bunun yanında yazıldığı gibi birçok artısı var

oguzhank1

  • İleti: 126
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #9 : Ekim 03, 2011, 12:32:36 ÖS »
iste rx8 in motor çalışma sistemi

http://www.youtube.com/watch?v=qpjxNRKT5Bo

Castiel

  • İleti: 757
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #10 : Ekim 03, 2011, 02:46:42 ÖS »
bende bi ara rx8 e niyetlenmiştim ama arkadaslarında dediği gibi acaip yakıyormus arastırmalarımdan ve yorumlardan okudugum kadarı ıle

NeFeR

  • İleti: 501
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #11 : Ekim 03, 2011, 05:38:29 ÖS »
Rx8 i incelediğimde ş.içi 15.lt yakıyor diye hatırlıyorum.

CAGLAR28

  • İleti: 978
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #12 : Ekim 03, 2011, 05:46:42 ÖS »
typer hastasıyıızz :)

fastest40

  • İleti: 827
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #13 : Ekim 03, 2011, 06:17:23 ÖS »
rx 8 gerçekten eğlenceli ve güçkü bir araç fakat eksileri wenkel motor ustası tr de ne yazıkki çok nadir bi başka açıdan ise yakıt sistemi aşırı normal olarak 1.3t bir araç 230 pslerde yakıt fazla motor sıkıştırması fazala dolayısıyla 100.000kmlerde motor istiyo  civic type ra gelecek olursak bir honda klasiği zaten yakıt normal bir 2.0 motorla neredeyse aynı performans üst hatlarda modifiye sınırsız eğlenceye gelecek olursak elektrik keserek saydırarak gitmeside cabası motor ömrüde gayet iyi düzenli bakımlarla kıbrısta öğrenciyim ortalama 4 senedir type r hastası bir yavru vatan abartısız söylüyorum burda olabilsende bu aşkı her an yaşaman mümkün oluyo her yer VTEC sesi orta düzeyde tam anlamıyla safkan bir spor araba HONDA CİVİC TYPE R.....

The Rock

  • İleti: 4
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #14 : Ekim 13, 2011, 03:46:04 ÖS »
Merhabalar, 2009 model Type R FN2 sahibiyim. Aracı Mayıs sonu aldım, yaklaşık 4 aylık kullanım sürecimde (ki sabah akşam hergün kullanıyorum, garaj arabası falan değil) karşılaştığım artıları/eksileri yazarsam sanırım senin için aydınlatıcı olacaktır :

1) Dergilerde / Top Gear'da vs. ortamda gördüğün 0-100 değerinin asla 7 sn altına inmiyor yalanlarına aldırış etme. VSA kapatarak ve 4500 rpm launch kontrol olayını kullanarak stock aracım ile 6.5 sn civarı bir 0-100 performansını yakaladım. Lastiklerin iyi durumda olsun ve gaz seviyesini/patinajı anlık kontrol altına alabil yeter.

2) Yine aynı ortamlarda "yol tutmuyor, çok önden kayıyor" olayını da duymuş olabilirsin. Beygir gücü yüksek her önden çekişli araç gibi elbette ki bir önden kayma alışkanlığı bulunuyor ama pist kullanımında eriştiğin viraj hızlarına şehir içinde ulaşmayacağını varsayıyorum ve bu problem(?) ile neredeyse hiç karşılaşmayacağını garanti ediyorum.
Ayrıca drift yapmayı seviyorsan, hızlı girdiğin bir virajda ani şekilde gaz kestiğin zaman araç mükemmel kontrollü ve uzun bir şekilde drift yapmayı çok seviyor. Yani eğlence seviyesi maksimumda; seni asla baymaz ve korkutmaz :)

3) Mobil 1 0-40 ince yağ kullanıyorum ve orta sıklıkta VTEC açıyorum (5500+ devir), buna rağmen son 7500 km'dir yağ seviyesinde eksilme yok. Genel ortalama yakışım 10.5 lt / 100 km ve hep ortalama üzeri hızlarda, ara ara da makas modunda geziyorum. Biraz daha normal kullanımlarda ortalama 9.5 lt görmek hiç zor değil. (RX-8'de böyle bir ortalama ve yağ yakMama durumu imkansız)

4) Gelelim aracın tek sevmediğim yanına. Aracım siyah ve boyasından cidden nefret ediyorum. 3 tane güvercin b.ku yüzünden tavanda 3 adet kalıcı leke kaldı, serviste gösterdiğimde boyanması gerek dediler. Ayrıca çam ağacı reçinesi de direk işledi boyaya ve başıma bela oldu, her daim dikkat etmek gerekiyor.

5) Gıcırtı olayına gelirsek. Pist arabası olduğu için haliyle kemik gibi süspansiyonu var, ama doğru lastik seçimiyle (Michelin Pilot Sport 3 kullanıyorum) bu sertliği azaltabilir ve dolayısıyla çatırtı çuturtu seslerinin bi nebze önüne geçebilirsin. Göğüsten gelen ses olayını duydum fakat başıma gelmedi, yalnız debriyaj gıcırdaması olayı standart sanıyorum. Özellikle soğuk havalarda ayağını debriyajdan yavaşça kaldırdığın zaman ince bir ses geliyor fakat kullandıkça geçiyor.
Böyle bir araba kullandığı halde ufak tefek çıtırtılara / gıcırtılara takılıp arabadan soğuyanlardan değilim ve bu arkadaşların düşünce yapısını anlayamıyorum.

Nihayetinde VTEC açınca duyacağın kalın motor bağırtısı her şeyin önüne geçiyor. Ses o kadar güzel ki müzik sistemini bile kullanmıyorum öyle düşün :D Aracı aldığıma bir kere bile pişman olmadım, sana da şiddetle tavsiye ediyorum :)

teşekkürler hocam bir süredir siteye giremedim. koşuşturmacadan ötürü. type-r da karar kıldım. bakınıyorum temiz bir type-r. yardımlarınız için teşekkürler saygılar

ersinguzen

  • İleti: 2078
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #15 : Ekim 13, 2011, 04:44:42 ÖS »
Bence rx8 araçta yıldız motor denen sistem mevcut stock hali motor gücü 1.3  ve 231 hp tabiki bu verilere bakarak onu alalım diyemeyiz ama type-r kullanıcılarının cogu araçlarından memnun degiller vites geçişleri olsun gidiş olsun ama tek iyi yönü yakıtının diger hondalara göre az yakıyo olması bende type-r düşünüyordum ama söylenenler beni soguttu 1.6 dreamım vardı onu sedan type-r a çevirdim bence git 1.8 sedan al onu mügen RR sedan type-r yap 1.6 lara göre yaklaşık 4 lt daha az yakıyo diye duymuştum.

bozdemir

  • İleti: 810
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #16 : Ekim 13, 2011, 05:39:50 ÖS »
Rx8 i incelediğimde ş.içi 15.lt yakıyor diye hatırlıyorum.

 Kırmızı ışıklarda Rx8 ile yan yana gelmiştim bir keresinde. Onun camları da benim camlarda açık olduğundan kısa bi sohbet ettik de. Adam söylediği ilk şey fena yakıyor dedi. Şehir içi normal kullanım 19lt'yi görüyorum. Eğer basar sert kullanırsam 20-21lt'yi görüyorum dedi.

 1.3 Motor olduğuna bakmayın, altınızda  spor araba var. Haliyle basmak hakkını vermek gerekecek. O yüzden de yakıt sarfiyatı bir hayli fazla olacaktır. RX8'in az yaktığını henüz duymadım.
« Son Düzenleme: Ekim 13, 2011, 05:40:49 ÖS Gönderen: bozdemir »

MHMT-16

  • İleti: 209
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #17 : Ekim 13, 2011, 06:02:59 ÖS »
EP3 Type-R bak ;)

ben ep3 type-r sattım ımpreza aldım 270 hp dayanamadım yıne ep3 type-r aldım vazgecılmez bırsey kesınlıkle type-r hele kı EP3 bambaska
« Son Düzenleme: Ekim 13, 2011, 06:03:54 ÖS Gönderen: MHMT-16 »

Cello_tuning

  • İleti: 476
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #18 : Ekim 13, 2011, 11:30:24 ÖS »
Fren yol tutuş ve konfor olarak rx8 şöle söliim 6 ay önce bi abimizde vardı 1 km de 1 tl yakıyodu artık sen hesapla benzini neyseki zorla sattı bi 159 aldı ama typerı bilemem

şuda fark typer önden çekiş rx8 arkadan...

_Anti_

  • İleti: 23
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #19 : Ekim 14, 2011, 08:35:02 ÖÖ »
Merhabalar, 2009 model Type R FN2 sahibiyim. Aracı Mayıs sonu aldım, yaklaşık 4 aylık kullanım sürecimde (ki sabah akşam hergün kullanıyorum, garaj arabası falan değil) karşılaştığım artıları/eksileri yazarsam sanırım senin için aydınlatıcı olacaktır :

1) Dergilerde / Top Gear'da vs. ortamda gördüğün 0-100 değerinin asla 7 sn altına inmiyor yalanlarına aldırış etme. VSA kapatarak ve 4500 rpm launch kontrol olayını kullanarak stock aracım ile 6.5 sn civarı bir 0-100 performansını yakaladım. Lastiklerin iyi durumda olsun ve gaz seviyesini/patinajı anlık kontrol altına alabil yeter.

2) Yine aynı ortamlarda "yol tutmuyor, çok önden kayıyor" olayını da duymuş olabilirsin. Beygir gücü yüksek her önden çekişli araç gibi elbette ki bir önden kayma alışkanlığı bulunuyor ama pist kullanımında eriştiğin viraj hızlarına şehir içinde ulaşmayacağını varsayıyorum ve bu problem(?) ile neredeyse hiç karşılaşmayacağını garanti ediyorum.
Ayrıca drift yapmayı seviyorsan, hızlı girdiğin bir virajda ani şekilde gaz kestiğin zaman araç mükemmel kontrollü ve uzun bir şekilde drift yapmayı çok seviyor. Yani eğlence seviyesi maksimumda; seni asla baymaz ve korkutmaz :)

3) Mobil 1 0-40 ince yağ kullanıyorum ve orta sıklıkta VTEC açıyorum (5500+ devir), buna rağmen son 7500 km'dir yağ seviyesinde eksilme yok. Genel ortalama yakışım 10.5 lt / 100 km ve hep ortalama üzeri hızlarda, ara ara da makas modunda geziyorum. Biraz daha normal kullanımlarda ortalama 9.5 lt görmek hiç zor değil. (RX-8'de böyle bir ortalama ve yağ yakMama durumu imkansız)

4) Gelelim aracın tek sevmediğim yanına. Aracım siyah ve boyasından cidden nefret ediyorum. 3 tane güvercin b.ku yüzünden tavanda 3 adet kalıcı leke kaldı, serviste gösterdiğimde boyanması gerek dediler. Ayrıca çam ağacı reçinesi de direk işledi boyaya ve başıma bela oldu, her daim dikkat etmek gerekiyor.

5) Gıcırtı olayına gelirsek. Pist arabası olduğu için haliyle kemik gibi süspansiyonu var, ama doğru lastik seçimiyle (Michelin Pilot Sport 3 kullanıyorum) bu sertliği azaltabilir ve dolayısıyla çatırtı çuturtu seslerinin bi nebze önüne geçebilirsin. Göğüsten gelen ses olayını duydum fakat başıma gelmedi, yalnız debriyaj gıcırdaması olayı standart sanıyorum. Özellikle soğuk havalarda ayağını debriyajdan yavaşça kaldırdığın zaman ince bir ses geliyor fakat kullandıkça geçiyor.
Böyle bir araba kullandığı halde ufak tefek çıtırtılara / gıcırtılara takılıp arabadan soğuyanlardan değilim ve bu arkadaşların düşünce yapısını anlayamıyorum.

Nihayetinde VTEC açınca duyacağın kalın motor bağırtısı her şeyin önüne geçiyor. Ses o kadar güzel ki müzik sistemini bile kullanmıyorum öyle düşün :D Aracı aldığıma bir kere bile pişman olmadım, sana da şiddetle tavsiye ediyorum :)

teşekkürler hocam bir süredir siteye giremedim. koşuşturmacadan ötürü. type-r da karar kıldım. bakınıyorum temiz bir type-r. yardımlarınız için teşekkürler saygılar

rica ederim, bilgiler işinize yarar umarım.

cagribgs

  • İleti: 50
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #20 : Aralık 25, 2011, 11:33:27 ÖÖ »
r8

Tekos

  • T.H.T İZMİR
  • İleti: 1171
Ynt: TypeR mı RX8 mi almalıyım
« Yanıtla #21 : Aralık 25, 2011, 11:49:02 ÖÖ »
Rx-8 alacağına Temiz bir S-2000 al kardeşim. Rx-8 çok yakar,motor şeklinden dolayı 100.000 lerde motor ister.S-2000 dışında konuşuyorsak sorunsuzluk ve motor ömrü açısından Type-r ama şekil,görünüş,dizayn açısından rx-8(ama önermem)...
Hayırlısı olsun...