Merhabalar, 2009 model Type R FN2 sahibiyim. Aracı Mayıs sonu aldım, yaklaşık 4 aylık kullanım sürecimde (ki sabah akşam hergün kullanıyorum, garaj arabası falan değil) karşılaştığım artıları/eksileri yazarsam sanırım senin için aydınlatıcı olacaktır :
1) Dergilerde / Top Gear'da vs. ortamda gördüğün 0-100 değerinin asla 7 sn altına inmiyor yalanlarına aldırış etme. VSA kapatarak ve 4500 rpm launch kontrol olayını kullanarak stock aracım ile 6.5 sn civarı bir 0-100 performansını yakaladım. Lastiklerin iyi durumda olsun ve gaz seviyesini/patinajı anlık kontrol altına alabil yeter.
2) Yine aynı ortamlarda "yol tutmuyor, çok önden kayıyor" olayını da duymuş olabilirsin. Beygir gücü yüksek her önden çekişli araç gibi elbette ki bir önden kayma alışkanlığı bulunuyor ama pist kullanımında eriştiğin viraj hızlarına şehir içinde ulaşmayacağını varsayıyorum ve bu problem(?) ile neredeyse hiç karşılaşmayacağını garanti ediyorum.
Ayrıca drift yapmayı seviyorsan, hızlı girdiğin bir virajda ani şekilde gaz kestiğin zaman araç mükemmel
kontrollü ve
uzun bir şekilde drift yapmayı çok seviyor. Yani eğlence seviyesi maksimumda; seni asla baymaz ve korkutmaz
3) Mobil 1 0-40 ince yağ kullanıyorum ve orta sıklıkta VTEC açıyorum (5500+ devir), buna rağmen son 7500 km'dir yağ seviyesinde eksilme yok. Genel ortalama yakışım 10.5 lt / 100 km ve hep ortalama üzeri hızlarda, ara ara da makas modunda geziyorum. Biraz daha normal kullanımlarda ortalama 9.5 lt görmek hiç zor değil. (RX-8'de böyle bir ortalama ve yağ yakMama durumu imkansız)
4) Gelelim aracın tek sevmediğim yanına. Aracım siyah ve boyasından cidden nefret ediyorum. 3 tane güvercin b.ku yüzünden tavanda 3 adet kalıcı leke kaldı, serviste gösterdiğimde boyanması gerek dediler. Ayrıca çam ağacı reçinesi de direk işledi boyaya ve başıma bela oldu, her daim dikkat etmek gerekiyor.
5) Gıcırtı olayına gelirsek. Pist arabası olduğu için haliyle kemik gibi süspansiyonu var, ama doğru lastik seçimiyle (Michelin Pilot Sport 3 kullanıyorum) bu sertliği azaltabilir ve dolayısıyla çatırtı çuturtu seslerinin bi nebze önüne geçebilirsin. Göğüsten gelen ses olayını duydum fakat başıma gelmedi, yalnız debriyaj gıcırdaması olayı standart sanıyorum. Özellikle soğuk havalarda ayağını debriyajdan yavaşça kaldırdığın zaman ince bir ses geliyor fakat kullandıkça geçiyor.
Böyle bir araba kullandığı halde ufak tefek çıtırtılara / gıcırtılara takılıp arabadan soğuyanlardan değilim ve bu arkadaşların düşünce yapısını anlayamıyorum.
Nihayetinde VTEC açınca duyacağın kalın motor bağırtısı her şeyin önüne geçiyor. Ses o kadar güzel ki müzik sistemini bile kullanmıyorum öyle düşün
Aracı aldığıma bir kere bile pişman olmadım, sana da şiddetle tavsiye ediyorum