Gönderen Konu: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?  (Okunma sayısı 23666 defa)

edo typer

  • Ziyaretçi
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #25 : Ocak 29, 2009, 06:06:32 ÖS »
arabam 10 hp fazla olucagına,100 kg hafıf olsun;) bu sebepten dolayı fn2 ep3 kdr hızlı olamaz.. fn2 ıle ep3 gecebılır ınsanlar normaldır,ep3 un sanzımanı daha cok pılotaj ıstıyo bence..fn2 nın sanzımanı daha kolay gecıyo bence..sunu unutmayalım kı,guclerı aynı olsa bıle ep3 hafıflıkten yurucek;)



typermelih

  • İleti: 370
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #26 : Ocak 29, 2009, 06:35:43 ÖS »
doğru bugun her 80 kg 3.8 hp ye tekabul edıyor ama okadarda degıl 100 hafıf olsun 10 hp olmasın falan olsun 10 hp daha ıyıdır

GKS TypeR

  • İleti: 544
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #27 : Ocak 30, 2009, 10:02:42 ÖÖ »

doğru bugun her 80 kg 3.8 hp ye tekabul edıyor ama okadarda degıl 100 hafıf olsun 10 hp olmasın falan olsun 10 hp daha ıyıdır

+1907
heleki typer da 10 hp nin neler yapabileciğini ep3 cüler daha iyi bilmesi lazım. 210 hp FN2, 200hp ep3 ü geçemezmi tabiki geçer
10 hp biraz fazla olmuş

edo typer

  • Ziyaretçi
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #28 : Şubat 01, 2009, 11:38:16 ÖÖ »
bız genelde 7 kgyı 1hp olarak degerlendırıyoruz... 80 kg 3.8 hpye denk gelıyosa,ve aractakı fazladan 1 ksı 70-250 km rollde yaklasık 3 boya denk gelıyosa,yanı 4 hp 3 boy edıyosa,caılı ep3 dynoda yaklasık 10 hp alıyo buda 10 boy mu eder:D  bındıgımız aracı savunmadan objektıf konusalım,sız fn2nın ep3u gecebılecegını dusunuyo musunuz?

bana gore fn2 cok konforlu,hızlı bır arac..sehır ıcınde cok gunluk kullanım ıcın bıcılmıs kaftan..ama bı ep3 deıl bence,o zewkı vermıyo bana..

typermelih

  • İleti: 370
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #29 : Şubat 01, 2009, 01:01:35 ÖS »
7 kg 1 hp ye tekabul etmesı demek sızın hesaplamanızla70 kg bır adamın aracdan 10 hp goturmesı demek bu mumkunmu sızce yanı ozaman arabada 4 kısı olsa 70 kg lık 40 hp ye tekabul edecek yanı 100 hp lık bır arac 60 hp lık bır aracla katılımtıgında berabere kalacak sızın hesaplamaya gore boyle cıkıyor  <nohapy
« Son Düzenleme: Şubat 01, 2009, 01:02:45 ÖS Gönderen: typermelih »

poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #30 : Şubat 01, 2009, 01:06:53 ÖS »
bence ep3 ün kimyası farklı fn2 nin farklı beklentilerimiz degişik olmalı fn2 biraz daha pistlerden çıkıp caddelere göre yapılandırılmış

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #31 : Şubat 01, 2009, 03:45:48 ÖS »
fn2 nin stock guc egrisi ep3 e gore cok cok daha basarılı o yuzden stock - stock agırlık farkına ragmen aynı gidiyorlar .

edo typer

  • Ziyaretçi
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #32 : Şubat 01, 2009, 05:14:36 ÖS »

7 kg 1 hp ye tekabul etmesı demek sızın hesaplamanızla70 kg bır adamın aracdan 10 hp goturmesı demek bu mumkunmu sızce yanı ozaman arabada 4 kısı olsa 70 kg lık 40 hp ye tekabul edecek yanı 100 hp lık bır arac 60 hp lık bır aracla katılımtıgında berabere kalacak sızın hesaplamaya gore boyle cıkıyor  <nohapy



valla sana sole bısey solıyım..aracına al 4kısı bı vti ile video cekıp koy;) butun ctrcıler araclarını denerken teke tek denemk ısterler;) yanı sen yanına 70 kg al bende 70 kg alıyım tarzında yaklasmıyoruz olaya..bızım araclarımızı kılo cok etkılıyo;)

edo typer

  • Ziyaretçi
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #33 : Şubat 01, 2009, 05:16:29 ÖS »

fn2 nin stock guc egrisi ep3 e gore cok cok daha basarılı o yuzden stock - stock agırlık farkına ragmen aynı gidiyorlar .



bunun sebebıde sanzıman oranları daha yakın,egzantrıklerı farklı,emme manıfoldu farklı...guc egrısının duzgun olmasının sebeblerı,fakat ısın ıcıne kılo vb.. etkenler gırınce guc egrısınıne ragmen ep3 bıraz daha serı gozukuyor..

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #34 : Şubat 01, 2009, 07:28:41 ÖS »
eğer ep3 sahibi hondacılar akıllarında araçlarını satıp fn2 sahibi olma düşüncesi varsa fn2 ep3ün tahtına oturmuştur.Bana sorarsanız iki aracıda kullanmadım ama görünüş olarak fn2 derim.

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #35 : Şubat 01, 2009, 08:04:29 ÖS »


fn2 nin stock guc egrisi ep3 e gore cok cok daha basarılı o yuzden stock - stock agırlık farkına ragmen aynı gidiyorlar .



bunun sebebıde sanzıman oranları daha yakın,egzantrıklerı farklı,emme manıfoldu farklı...guc egrısının duzgun olmasının sebeblerı,fakat ısın ıcıne kılo vb.. etkenler gırınce guc egrısınıne ragmen ep3 bıraz daha serı gozukuyor..

yada soyle diyeyiim gordugum dyno grafiklerinde hep ep3 un peak gucu cok dik kalıyor fn2 ise daha uzun bir devir bandında aynı gucu uretiyor bunu soylede yorumluyabilriiz acemi biri ep3 u yurutemiyebilir 100 devir gec vites atarak fakat fn2 de tolerans daha fazla olacaktır hem vtecing hemde guc egrisinin daha duz olmasından dolayı :)

edo typer

  • Ziyaretçi
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #36 : Şubat 01, 2009, 08:18:32 ÖS »



fn2 nin stock guc egrisi ep3 e gore cok cok daha basarılı o yuzden stock - stock agırlık farkına ragmen aynı gidiyorlar .



gecenlerde aynı seyı soledım fn2 kullanmak ep3un yanında cok kolay kalıyo bana gore..bı arkadasımın var suruyorum,cok begendıgım bı arac,cok konforlu,gercekten hosuma gıdıyor ama bu secım ne ıstedıgınıze baglı..ben gece 2de kalkıp fn2ye bınıp stres atamam,kendı aracımdan memnunum bu konuda,gercekten gulumsetıyor benı..

bunun sebebıde sanzıman oranları daha yakın,egzantrıklerı farklı,emme manıfoldu farklı...guc egrısının duzgun olmasının sebeblerı,fakat ısın ıcıne kılo vb.. etkenler gırınce guc egrısınıne ragmen ep3 bıraz daha serı gozukuyor..

yada soyle diyeyiim gordugum dyno grafiklerinde hep ep3 un peak gucu cok dik kalıyor fn2 ise daha uzun bir devir bandında aynı gucu uretiyor bunu soylede yorumluyabilriiz acemi biri ep3 u yurutemiyebilir 100 devir gec vites atarak fakat fn2 de tolerans daha fazla olacaktır hem vtecing hemde guc egrisinin daha duz olmasından dolayı :)


edo typer

  • Ziyaretçi
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #37 : Şubat 01, 2009, 08:19:08 ÖS »




fn2 nin stock guc egrisi ep3 e gore cok cok daha basarılı o yuzden stock - stock agırlık farkına ragmen aynı gidiyorlar .




bunun sebebıde sanzıman oranları daha yakın,egzantrıklerı farklı,emme manıfoldu farklı...guc egrısının duzgun olmasının sebeblerı,fakat ısın ıcıne kılo vb.. etkenler gırınce guc egrısınıne ragmen ep3 bıraz daha serı gozukuyor..

yada soyle diyeyiim gordugum dyno grafiklerinde hep ep3 un peak gucu cok dik kalıyor fn2 ise daha uzun bir devir bandında aynı gucu uretiyor bunu soylede yorumluyabilriiz acemi biri ep3 u yurutemiyebilir 100 devir gec vites atarak fakat fn2 de tolerans daha fazla olacaktır hem vtecing hemde guc egrisinin daha duz olmasından dolayı :)




gecenlerde aynı seyı soledım fn2 kullanmak ep3un yanında cok kolay kalıyo bana gore..bı arkadasımın var suruyorum,cok begendıgım bı arac,cok konforlu,gercekten hosuma gıdıyor ama bu secım ne ıstedıgınıze baglı..ben gece 2de kalkıp fn2ye bınıp stres atamam,kendı aracımdan memnunum bu konuda,gercekten gulumsetıyor benı..

GKS TypeR

  • İleti: 544
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #38 : Şubat 02, 2009, 10:01:27 ÖÖ »

bız genelde 7 kgyı 1hp olarak degerlendırıyoruz... 80 kg 3.8 hpye denk gelıyosa,ve aractakı fazladan 1 ksı 70-250 km rollde yaklasık 3 boya denk gelıyosa,yanı 4 hp 3 boy edıyosa,caılı ep3 dynoda yaklasık 10 hp alıyo buda 10 boy mu eder:D  bındıgımız aracı savunmadan objektıf konusalım,sız fn2nın ep3u gecebılecegını dusunuyo musunuz?

bana gore fn2 cok konforlu,hızlı bır arac..sehır ıcınde cok gunluk kullanım ıcın bıcılmıs kaftan..ama bı ep3 deıl bence,o zewkı vermıyo bana..


arkadaşım öncelikle fikirlerine saygı duyuyorum evet ben bende fn2 var ama kesinlikle yazılarımı tarafsız yazıyorum altımızdaki jet değil tabiki iyi olan arac iyi pilotajla typer lar aarsında geçilemez kötü pilotajın kaç boya mal oldoğunuda biliriz çoğumuz ep3 ün fn2 yi geçiceğini bende inanıyordum ancak şuan diyorumki evet belki ep3 fn2 yi geçer eğer stock ep3 varsa yakında deniycez benim pilotajımla benim fn2 yi geçiceğini düşünmüyorum. ayrıca gece 2 de çıktığın zaman sana o zevki vermiyorsa sende 3 te çık :D şaka bi yana ama sende bilirsinki zevkler renkler tartışılmaz. beni günün her saati mutlu ediyor. bende diyorumki. iyi pilotajla stock fn2 stock ep3 ü geçer. saygılar

msi

  • Ziyaretçi
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #39 : Şubat 02, 2009, 10:33:45 ÖÖ »
ben şu an arabasızım ikisi arasında dönüp duruyorum ikisinden birini kısmetse alıcam ama ikisi arasında kimse anlaşamıyor bu muhabbet peugeot honda kapışmasına döndü.... fn 2 lerin hastalıkları varmı .... cvp veren olursa sevinirim...

astracoupe

  • Almanci Tane-R
  • İleti: 505
    • www.yonja.com/astracoupe
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #40 : Şubat 02, 2009, 11:05:56 ÖÖ »

ben şu an arabasızım ikisi arasında dönüp duruyorum ikisinden birini kısmetse alıcam ama ikisi arasında kimse anlaşamıyor bu muhabbet peugeot honda kapışmasına döndü.... fn 2 lerin hastalıkları varmı .... cvp veren olursa sevinirim...


kilo, jant ağırlığı (17-18) yüzünden ep3 biraz daha hızlı. ama topgear programındaki 5-6 boyluk fark kadar da değil tabii.
onu bende hala çözemedim. adamın pilotajı iyi değildi sanırım.
neyse safkan bir araba istiyorsan. yükleyim doldurayım sonuna kadar basayım, kopayım diyorsan ep3 al.
ama hem konfor arıyorsan hem de orjinal binip basmak istiyorsan fn2 al dostum. 6 yıl garantisi var.
sana kalmış. hayırlısı olsun inşallah
« Son Düzenleme: Şubat 02, 2009, 11:08:06 ÖÖ Gönderen: astracoupe »

typermelih

  • İleti: 370
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #41 : Şubat 02, 2009, 04:26:24 ÖS »


7 kg 1 hp ye tekabul etmesı demek sızın hesaplamanızla70 kg bır adamın aracdan 10 hp goturmesı demek bu mumkunmu sızce yanı ozaman arabada 4 kısı olsa 70 kg lık 40 hp ye tekabul edecek yanı 100 hp lık bır arac 60 hp lık bır aracla katılımtıgında berabere kalacak sızın hesaplamaya gore boyle cıkıyor  <nohapy



valla sana sole bısey solıyım..aracına al 4kısı bı vti ile video cekıp koy;) butun ctrcıler araclarını denerken teke tek denemk ısterler;) yanı sen yanına 70 kg al bende 70 kg alıyım tarzında yaklasmıyoruz olaya..bızım araclarımızı kılo cok etkılıyo;)
vtı ıle katılımıtım bende 4 kısı vardı sadece 130 km surate kadar yanyana gıttık sonra yavas yavas arayı acmaya basladımkı arac 160 hp degıl 178 hp gosterıyordu dınoda ...agırlık tabıkı her aracta onemlı ama boyle senın dedıgın hp lerde goturmez bu arada ben ep3 daha kotu fn2 daha ıyı dıye demıyorum boyle bır ıddam yok...zaten ben ep3 e asık oldugum ve ozamanlar alım gucum typer a ulasamadıgı ıcn yıllarca bekledım ve fn2 aldım...

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #42 : Şubat 02, 2009, 08:43:45 ÖS »
Melih kardeşim gerçekten 7 kg 1hp yani 100 kg 14 hp kayıp demek. Ancak bunu aritmetik olarak düşünmemek lazım. 1200 kg 100 hp bir araçla 1200 kg 120 hp bir aracın şanzıman, güç bandı, aktarım kayıpları, lastik ebatları... vs de farklıdır ve çok parametreli bir hesap karşımıza çıkar ki, muhtemelen direk mantıkla sayısal değerler örtüşmeyebilir. Ancak tek parametre yani ilköğretimdeki havuz problemi gibi düşünürsek 100 kg ağırlık 14 hp güce bedel... Bunu kayıp değilde kazanım olarak değerlendirirsek daha iyi anlarız diye düşünüyorum... Mesela 100 kg hafiflerse fn2 215ps gibi hızlanır. :) Anlatmak istediğim herzaman aynı iki araçtan 100kg hafif olan, 14hp güçlü bir araçmış kadar hızlı olur... Birde konu başlığımız var tabi :) yazmıyım dedim ama dayanamadım... Fn2 gelişen otomobil sektörüne pasif, aktif güvenlik ekipmanları ile uyum sağlamıştır ve bu olmak zorundadır... Aksi mantıkda safkan atlar, fn2 den de ep3 den de safkanlar ancak bugün bazı kişilerin hobilerinde yerlerini almışlardır hiçbirimiz akıncı değiliz... :) safkanlık kavramını çağa ayak uydurmamak olarak adlandıramayız. "safkan" kelimesi kan kökenlidir ve canlılar için uygundur, otomobilde ise safkanlık ancak verdiği sıra dışı his yada spor tarzı ile düşünülebilir. Şöyle bir incelersek kırmızı dikişli vites körüğü, direksiyonu, koltukları yine kırmızı gösterge paneli, kırmızı paspas ve taban halısı, harika çizgileri type R logolu paspaslar ve fren kaliperleri, bildiğim en güzel koltukları, aliminyum pedal takımı ve vites topuzu, 18 jant ve ince yanak lastikleri... Daha birçok farkı ile yeterince safkan bir Type R karşımızda fn2 ile... Tabi yürüyende önemli. Biraz önce saydığım lastik ve jant dışında tüm yol tutuş ekipmanları yenilenen fn2, VSA ile de daha kontrollü bir şürüş imkanı tanıyor fakat aranızda istemeyen varsa kapasın hemen solda "off" tuşuda ihmal edilmemiş :) . Önden kaymaları engellemek için şanzıman eskisine oranla 1.5 cm aşağı konumlandırılmış ve ep3 de nerde bilmiyorum ama fn2 de ön koltukların altına alınan benzin deposu ağırlık merkezi açısından avantaj sağlıyor. Ağırlık merkezi çalışmaları ile ilgili gözüme ilişenler bunlar... Aerodinami çalışmaları olarak altı komple kapatılmış, ön arka tampon ve yan marşpiyeller geliştirilmiş, arka camın üstündeki spoileride unutmamak lazım... Birde spor gt lerin olmazsa olmazı motora ve şanzımana bakalım... ep3 de eksik olan şey sahiplerinin çok iyi bildiği gibi 100dd hata yapınca vtec kapanıyordu... değişen egzantrik milleri, beyin programı, manifoldu ve eklenen krank denge mili ile artık yeni type r 400dd daha erken vtec açıyor... bunun dışında şanzıman oranları birbirine çok daha yakın olduğu için güç bandını daha iyi kullanıyor... Torkunu daha alt devirde alan motor günlük kullanım içinde çok rahat... Hemen diceksinizki spor araba ve günlük kullanım bir arada olmaz. Ben diorumki bal gibi olmak zorunda! Hemen ep3 den örnekle açıklıyım. bugün düşük km li temiz sayılabicek güzel bi ep3 e 40000TL altı fiyat çeken yok... Peki bu aracın km si kaç? en iyi ihtimalle 50000 civarı hatta olsun 40000km. Bu araç günlük kullanılmadı ise 40000 km dir katılım yapıyor. Hiçkimse 40000 km katılımmış type R almaz, hatta alamaz çünkü buna araçda dayanamaz... Yani günlük kullanımda çok önemliymiş ve hepimiz araçlarımızı günlük kullanıyormuşuz. :) Hızlanma verileri ise zaten aynı. Fabrikaya karşı çıkanlar varsa aranızda daha 10000 kmde kadar temiz ve standart bir ep3 le hemen denerim. Kafa kafaya gideriz diorum çünkü gittim biliyorum. Geçtiklerimde oldu ama ya pilotaj hatası yada ep3 ün en yenisinin 4 yıldır yollarda olmasından dolayı oluşan güç kayıpları yüzünden. Bütün bu parametrelerle objektif şekilde değerlendirildiğinde fn2 tahtın yeni kralı dahası krallığı belkide imparatorluk yapıcak kadar başarılı bir şekilde... Zaten Honda mühendisleri ve tasarımcıları 6 yıl ar-ge çalışması yapıp daha kötüsünü üretmezler benimde anlatmak istediğim buydu... (sadece daha piyasada çok fazla mod. parçası bulunmuyor fn2 nin tek eksisi bu eger dezavantaj ise...)
« Son Düzenleme: Şubat 02, 2009, 08:48:07 ÖS Gönderen: turbovts2 »

infaztim

  • İleti: 3903
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #43 : Şubat 02, 2009, 10:21:42 ÖS »
turbo vts yazdıklarına katılıyorum.ama biraz az yaz :D gözlerim bozuldu okurken:D

ilk çıktığından beri söylüytorum.fn2 ler ep3 leri geçecek diye.bunu sölememdeki sebep fn2 nin performansı kötü diyenlere cvp olsun diyeydi.

fn2 iyi güzel araba ama malesef iç mekandaki işçilik ep3 ten daha kötü.ben sıfırını inceledim ilk çıktığında torpido orta konsol ve iki koltuk arası plastik aksamı vasatoğlu vasat.

oynayınca gacır gacır ses geliyo.elbetteki hedeflenen hafiflik olduu için çok fazla dikkata alamamışlar.ha isteseler almazlarmıymış elbette taş gibide yaparlarmış ama ozaman fiyay belkide 76 olurdu.herşeye dikkat etselerdi.

şöle bi gerçek var.fn2 avrupai bir arac izlenimi verio bakınca.

ama ep3 tam jdm ruhuna sahip.

100 d/d bile önemli evet vites atmakta ep3 te ama 100 d/d kaçırtınca vtec altı olmazsın.olmak için harbiden şöför değil şöfer olman gerekli.

ben ilk typer sürdüğümde bile 50 d/d yi dahi yakaladım vites kararlılığı buna izin veriyor çünkü.

neyse mevzu bu değil zaten.

fn2 ile ep3 farklı arabalardır.

bukadar.

edo typer

  • Ziyaretçi
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #44 : Şubat 03, 2009, 02:04:15 ÖÖ »


bız genelde 7 kgyı 1hp olarak degerlendırıyoruz... 80 kg 3.8 hpye denk gelıyosa,ve aractakı fazladan 1 ksı 70-250 km rollde yaklasık 3 boya denk gelıyosa,yanı 4 hp 3 boy edıyosa,caılı ep3 dynoda yaklasık 10 hp alıyo buda 10 boy mu eder:D  bındıgımız aracı savunmadan objektıf konusalım,sız fn2nın ep3u gecebılecegını dusunuyo musunuz?

bana gore fn2 cok konforlu,hızlı bır arac..sehır ıcınde cok gunluk kullanım ıcın bıcılmıs kaftan..ama bı ep3 deıl bence,o zewkı vermıyo bana..


arkadaşım öncelikle fikirlerine saygı duyuyorum evet ben bende fn2 var ama kesinlikle yazılarımı tarafsız yazıyorum altımızdaki jet değil tabiki iyi olan arac iyi pilotajla typer lar aarsında geçilemez kötü pilotajın kaç boya mal oldoğunuda biliriz çoğumuz ep3 ün fn2 yi geçiceğini bende inanıyordum ancak şuan diyorumki evet belki ep3 fn2 yi geçer eğer stock ep3 varsa yakında deniycez benim pilotajımla benim fn2 yi geçiceğini düşünmüyorum. ayrıca gece 2 de çıktığın zaman sana o zevki vermiyorsa sende 3 te çık :D şaka bi yana ama sende bilirsinki zevkler renkler tartışılmaz. beni günün her saati mutlu ediyor. bende diyorumki. iyi pilotajla stock fn2 stock ep3 ü geçer. saygılar


bakın bende ep3 oldugu ıcın gecer demıyorum gercekten ınanın...ıstanbuldan stock ep3 bulmaya calısıcam:D ızmırde var bıtane fıltre bıle yok,arkadasımın fn2sı ıle deneme ayarlıyım denk gelemıyolardı,vıdeo kayarız;) fn2 ep3 gecerse rıca ederım bıde ben surerım ep3..daha oncede soledım ep3u surmek fn2yı surmekten daha zor bana gore..

« Son Düzenleme: Şubat 03, 2009, 02:05:27 ÖÖ Gönderen: edo typer »

edo typer

  • Ziyaretçi
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #45 : Şubat 03, 2009, 02:07:54 ÖÖ »

Melih kardeşim gerçekten 7 kg 1hp yani 100 kg 14 hp kayıp demek. Ancak bunu aritmetik olarak düşünmemek lazım. 1200 kg 100 hp bir araçla 1200 kg 120 hp bir aracın şanzıman, güç bandı, aktarım kayıpları, lastik ebatları... vs de farklıdır ve çok parametreli bir hesap karşımıza çıkar ki, muhtemelen direk mantıkla sayısal değerler örtüşmeyebilir. Ancak tek parametre yani ilköğretimdeki havuz problemi gibi düşünürsek 100 kg ağırlık 14 hp güce bedel... Bunu kayıp değilde kazanım olarak değerlendirirsek daha iyi anlarız diye düşünüyorum... Mesela 100 kg hafiflerse fn2 215ps gibi hızlanır. :) Anlatmak istediğim herzaman aynı iki araçtan 100kg hafif olan, 14hp güçlü bir araçmış kadar hızlı olur... Birde konu başlığımız var tabi :) yazmıyım dedim ama dayanamadım... Fn2 gelişen otomobil sektörüne pasif, aktif güvenlik ekipmanları ile uyum sağlamıştır ve bu olmak zorundadır... Aksi mantıkda safkan atlar, fn2 den de ep3 den de safkanlar ancak bugün bazı kişilerin hobilerinde yerlerini almışlardır hiçbirimiz akıncı değiliz... :) safkanlık kavramını çağa ayak uydurmamak olarak adlandıramayız. "safkan" kelimesi kan kökenlidir ve canlılar için uygundur, otomobilde ise safkanlık ancak verdiği sıra dışı his yada spor tarzı ile düşünülebilir. Şöyle bir incelersek kırmızı dikişli vites körüğü, direksiyonu, koltukları yine kırmızı gösterge paneli, kırmızı paspas ve taban halısı, harika çizgileri type R logolu paspaslar ve fren kaliperleri, bildiğim en güzel koltukları, aliminyum pedal takımı ve vites topuzu, 18 jant ve ince yanak lastikleri... Daha birçok farkı ile yeterince safkan bir Type R karşımızda fn2 ile... Tabi yürüyende önemli. Biraz önce saydığım lastik ve jant dışında tüm yol tutuş ekipmanları yenilenen fn2, VSA ile de daha kontrollü bir şürüş imkanı tanıyor fakat aranızda istemeyen varsa kapasın hemen solda "off" tuşuda ihmal edilmemiş :) . Önden kaymaları engellemek için şanzıman eskisine oranla 1.5 cm aşağı konumlandırılmış ve ep3 de nerde bilmiyorum ama fn2 de ön koltukların altına alınan benzin deposu ağırlık merkezi açısından avantaj sağlıyor. Ağırlık merkezi çalışmaları ile ilgili gözüme ilişenler bunlar... Aerodinami çalışmaları olarak altı komple kapatılmış, ön arka tampon ve yan marşpiyeller geliştirilmiş, arka camın üstündeki spoileride unutmamak lazım... Birde spor gt lerin olmazsa olmazı motora ve şanzımana bakalım... ep3 de eksik olan şey sahiplerinin çok iyi bildiği gibi 100dd hata yapınca vtec kapanıyordu... değişen egzantrik milleri, beyin programı, manifoldu ve eklenen krank denge mili ile artık yeni type r 400dd daha erken vtec açıyor... bunun dışında şanzıman oranları birbirine çok daha yakın olduğu için güç bandını daha iyi kullanıyor... Torkunu daha alt devirde alan motor günlük kullanım içinde çok rahat... Hemen diceksinizki spor araba ve günlük kullanım bir arada olmaz. Ben diorumki bal gibi olmak zorunda! Hemen ep3 den örnekle açıklıyım. bugün düşük km li temiz sayılabicek güzel bi ep3 e 40000TL altı fiyat çeken yok... Peki bu aracın km si kaç? en iyi ihtimalle 50000 civarı hatta olsun 40000km. Bu araç günlük kullanılmadı ise 40000 km dir katılım yapıyor. Hiçkimse 40000 km katılımmış type R almaz, hatta alamaz çünkü buna araçda dayanamaz... Yani günlük kullanımda çok önemliymiş ve hepimiz araçlarımızı günlük kullanıyormuşuz. :) Hızlanma verileri ise zaten aynı. Fabrikaya karşı çıkanlar varsa aranızda daha 10000 kmde kadar temiz ve standart bir ep3 le hemen denerim. Kafa kafaya gideriz diorum çünkü gittim biliyorum. Geçtiklerimde oldu ama ya pilotaj hatası yada ep3 ün en yenisinin 4 yıldır yollarda olmasından dolayı oluşan güç kayıpları yüzünden. Bütün bu parametrelerle objektif şekilde değerlendirildiğinde fn2 tahtın yeni kralı dahası krallığı belkide imparatorluk yapıcak kadar başarılı bir şekilde... Zaten Honda mühendisleri ve tasarımcıları 6 yıl ar-ge çalışması yapıp daha kötüsünü üretmezler benimde anlatmak istediğim buydu... (sadece daha piyasada çok fazla mod. parçası bulunmuyor fn2 nin tek eksisi bu eger dezavantaj ise...)



hacı cok guzel yazmıssında,fn2 nın ep3den daha konforlu daja teknolojık oldugu ztn asıkar..fakat konforun getırısı yanında goturusude var;) maf sensorunden memnun musun? kılodan? torsıyondan?

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #46 : Şubat 03, 2009, 07:41:24 ÖÖ »
torsıyon otomobılın tasarımı ıle ılgılı daha kotu olsa emın ol koymazlardı... Zaten herkes bılırkı torsıyon sıstemlerı cok pahalı oldugu ıcın kullanılmak ıstenmıyor... konu tamamen malıyet... Adamlar basarılı ama pahalı olanı tercıh etmıs. Kg ıcınse hep dedıgım gıbı daha basarılı ve gelıstırılmıs guc bandı,tork bandı ve sanzıman oranları ep3 ve fn2 arasındakı 65 70 kg farkı kapatıyorkı hızlanma verılerı ep3 le aynı...  Sensor konusunda ne gıbı bı memnunluk anlamadım?

edo typer

  • Ziyaretçi
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #47 : Şubat 03, 2009, 12:22:10 ÖS »

torsıyon otomobılın tasarımı ıle ılgılı daha kotu olsa emın ol koymazlardı... Zaten herkes bılırkı torsıyon sıstemlerı cok pahalı oldugu ıcın kullanılmak ıstenmıyor... konu tamamen malıyet... Adamlar basarılı ama pahalı olanı tercıh etmıs. Kg ıcınse hep dedıgım gıbı daha basarılı ve gelıstırılmıs guc bandı,tork bandı ve sanzıman oranları ep3 ve fn2 arasındakı 65 70 kg farkı kapatıyorkı hızlanma verılerı ep3 le aynı...  Sensor konusunda ne gıbı bı memnunluk anlamadım?



pahalı mı? pejo kulanıyo torsıyonu:D okudugum yazılarda fazla olan malıyetı dusurmek adına kulanmıslar trorsıyonu dıe yazı hatırlıyorum,kotu olsa kulanmazlar demıssınde,barız kotu be usta yapma bole..senın gıbı turbocu bırının maf sensorunu anlamamasına sasırsım;) bu konusmalardan sonra keske aracım stock olsa dıorum:D

SONE-R

  • İleti: 2064
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #48 : Şubat 03, 2009, 01:53:37 ÖS »
EP3 daha bir japon daha bir agresiftir FN2 den. EK9 CTR ise hepsinden daha agresif safkan bir typer dır...

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: fn2 ler ep3 lerin tahtına oturabilecek mi ?
« Yanıtla #49 : Şubat 03, 2009, 02:05:00 ÖS »
Abi iyi soyluyorsunda bencede en babası rhd fd2 sedan type r su an japonya ve ilngilterede satısta grey market aracılıgı ile satılıyor ingilterede ve fn2 ye gore pahalı olmasına ragmen ilgi goruyor..
Benim safkanıktan anladıgım yanına benzer arac gelince uzmesidir fd2 de ep3 - fn2 - ek9 type r ı da uzebilir ..