Gönderen Konu: Debriyaj  (Okunma sayısı 13643 defa)

vti18

  • İleti: 639
Debriyaj
« : Ağustos 09, 2007, 02:13:04 ÖS »
yakınlarda debriyaj almayı dusunuyoruma ama kararsizim stage 1 ve 2 konusunda... stage 1 için orjinale cok yakın  fazla performans alinmaz diyorlar stage 2 nin de sehir içi kullanimi pek rahat degilmiş heralde...bilen, kullananlardan bi gorus alsak :)



SONE-R

  • İleti: 2090
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #1 : Ağustos 09, 2007, 02:53:46 ÖS »

yakınlarda debriyaj almayı dusunuyoruma ama kararsizim stage 1 ve 2 konusunda... stage 1 için orjinale cok yakın  fazla performans alinmaz diyorlar stage 2 nin de sehir içi kullanimi pek rahat degilmiş heralde...bilen, kullananlardan bi gorus alsak :)


+1. Ben de debriyaj alacağım. Bir kaç dosta sordum ama tekrar görüşleri alalım bakalım...

EkReM

  • İleti: 181
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #2 : Ağustos 09, 2007, 03:16:27 ÖS »
selam
çok az da olsa exedy stage 2 ve toda kullandım.ikisininde kullanımı rahat yani.asil,in araçta stage 2 var.en iyi cevabı o ve fatih(racer corner)verir kısa zaman sonra
SAYGILAR

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #3 : Ağustos 09, 2007, 03:41:35 ÖS »
bende toda set kullanıyorum baskı+balata+volan    organik 6 yapraklı debriyaj çok memnunum para varsa toda gerisi yalan zaten balatası exedy onunda
 bu ara bir favorim de  competion stage 4 + volan  >=ok   
 stage ne kadar yüksekse okadar iyi    alışırsınız zamanla sertliğine ama çabuk bitmez ve güzel ayırdığı için  hassas olan şanzımana sert geçişlerde  zarar vermezsiniz   <^^Seyt 
bence stage nekadar yüksek alırsanız okadar sağlıklı ve uzun kullanırsınız 
saygılar
« Son Düzenleme: Ağustos 09, 2007, 03:43:09 ÖS Gönderen: type-RRR »

vti18

  • İleti: 639
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #4 : Ağustos 09, 2007, 05:03:48 ÖS »
dur-kalk trafikte falan problem yaratmıyor mu...titreme, ses falan mesela??

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #5 : Ağustos 09, 2007, 08:31:58 ÖS »
ewet titreme ses hepsini yapıyoo
« Son Düzenleme: Ağustos 09, 2007, 08:33:08 ÖS Gönderen: type-RRR »

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #6 : Ağustos 09, 2007, 08:36:18 ÖS »
bi ara vidyom vardı 95 e36 m3 le drag yaparken silinmiş youtube den  <^^Seyt
alışması kolay demiyorum  ben hala bazen kaldırırken acele edersem stop ediyorum özellikle başka arabadan buna binince zorluk oluyo zaten başta ya stop edersin ya patinaja düşersin arada da titreme ve ses yapar
özellikle yavaş yavaş geri falan yanaşırken ve dur kalkda sinir eder 
şehir içi çok kullanıyosan alma derim  acayipde sert zaten
ama 2 ay sonra sıyırmasın diyorum stage 1 veya 2 alacağıma orj takarım bari ucuz   herkezin kendi tercihi
saygılar
« Son Düzenleme: Ağustos 09, 2007, 08:39:36 ÖS Gönderen: type-RRR »

vti18

  • İleti: 639
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #7 : Ağustos 09, 2007, 08:55:46 ÖS »
tesekkurler verdigin bilgiler için toda biraz fazla pahalı zaten benim dusundugum daha cok, bildigim kadarıyla 3 yapraklı olan stage 2 zaten fazla kalkiş falan yapmiyorum sıyırma problemi olucagını zannetmiyorum gerci kullanan arkadaslardan da gorus alabilirsem ozellikle sehir içi kullanmiyla ilgili...

vti18

  • İleti: 639
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #8 : Ağustos 09, 2007, 11:30:34 ÖS »
bu arada stage 2 cadde tipi diye mi geciyor yoksa race tipi mi ???

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #9 : Ağustos 10, 2007, 10:00:05 ÖÖ »

   Asil'in yardımı gerekebilir bu başlığa.. Onun Exedy stage2 gayet güzeldi valla..


vti18

  • İleti: 639
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #10 : Ağustos 11, 2007, 12:12:48 ÖS »
ewet aslinda kullanan biri olarak gorusunu alabilirsek sevinirim...

aSil

  • İleti: 989
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #11 : Ağustos 11, 2007, 12:29:04 ÖS »
Exedy Stage 2 mükemmel bir debriyaj setidir. Evet serttir ve eğer trafik çok dur-kalklı ise ve bu durum uzun sürerse ayağın yoruluyor. İlk taktığın bi kaç bin km. boyunca titremeler yoğun oluyor. Km. ler aşıldıkça debriyaj alışıyor ve bu alışma süreci uzun sürebiliyor. Eğer sürekli trafik olan yollardaysan alışması nispeten kısa sürer. Ondan sonra efendime söleyim artık kalkışları biraz daha fazla gaz vererek yapmak zorunda kalabiliyorsun çünkü titeme yapıyor az gazla kalkmak istediğinde. Bir de diyelim 3'ten 2'ye çekiyorsun normal yavaşlamak için o zaman da titreme yapıyor. Özellikle alışma süreci boyunca bu vites değiştirirken titreme yapması sinir bozsa da sonradan (debriyaj alışınca) düzeliyor. Zaten bir zaman sonra vites küçültürken çook hafif ara gazı vermeye başlıyorsun ki bu titremeyi önlüyor. Bir zaman sonra ona da gerek kalmıyor.
Bu açıklamalardan sonra kişisel görüşümü de söyleyim. Bence verilen parayı ve alışma süreci boyunca çekilen sıkıntıyı sonuna kadar hakeden bir debriyaj Exedy Stage 2. Ben direk tavsiye ediyorum yani aktarma olayını çok değiştiriyor. Vites geçişleri çok daha rahat ve seri oluyor. Öyle kavrıyor ki 3'den 4'e atarken pati çekiyorsun abartısız söylüyorum.

vti18

  • İleti: 639
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #12 : Ağustos 11, 2007, 02:21:48 ÖS »
2 cesit exedy stage 2 varmıs galiba biri organik digeri 3 yapraklı... sendeki hangisiydi? bir de hafif volan yoktu degilmi sende?

aSil

  • İleti: 989
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #13 : Ağustos 12, 2007, 02:48:44 ÖS »

2 cesit exedy stage 2 varmıs galiba biri organik digeri 3 yapraklı... sendeki hangisiydi? bir de hafif volan yoktu degilmi sende?

Bende 3 yapraklı (organik olmayan) Thin Cerametallic olan vardı. Hafif volan yok. Hafif volana gerek de yok ;) O kadar paraya değmez...

SONE-R

  • İleti: 2090
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #14 : Ağustos 12, 2007, 04:33:37 ÖS »
hafif volan yerine Toda Conta diyorum ben...

vti18

  • İleti: 639
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #15 : Ağustos 12, 2007, 05:45:56 ÖS »
[/quote]
Bende 3 yapraklı (organik olmayan) Thin Cerametallic olan vardı. Hafif volan yok. Hafif volana gerek de yok ;) O kadar paraya değmez...
[/quote]
bende volanı cikarttim zaten gundemden :) bu arada verdigin bilgiler için tesekkur ederim...

SONE-R

  • İleti: 2090
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #16 : Ağustos 12, 2007, 10:12:48 ÖS »
vti18 dostum toda conta alalım, ben alacağım bugün yarın...

vti18

  • İleti: 639
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #17 : Ağustos 13, 2007, 12:24:40 ÖÖ »
ya aslinda ben epey niyetliydim birara ama montajı için motorun acilmasi gerekiyormus galiba o yuzden vazgectim gibi :)

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #18 : Ağustos 13, 2007, 12:48:24 ÖS »
benide tek düşündüren motorun açılmasıı  bu contanın fiyatını araştırdınızmı  :hehe

vti18

  • İleti: 639
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #19 : Ağustos 13, 2007, 12:53:16 ÖS »
200$ civarı bildigim kadarıyla...

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #20 : Ağustos 13, 2007, 02:22:54 ÖS »
anladım tşk

SONE-R

  • İleti: 2090
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #21 : Ağustos 13, 2007, 03:43:56 ÖS »

200$ civarı bildigim kadarıyla...


nerde 200 dolar? cenk (garageGT) 250 dolar fiyat verdi...

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #22 : Ağustos 13, 2007, 04:24:11 ÖS »
banada 350 dolar fiyat vermişlerdi bi ara  :seytani

R-13239

  • Ziyaretçi
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #23 : Ağustos 13, 2007, 04:58:49 ÖS »
Buraya gelmesi 300$ fiyatı bulur , todanın resmi sitesinde 250$.

SONE-R

  • İleti: 2090
Ynt: Debriyaj
« Yanıtla #24 : Ağustos 13, 2007, 06:01:15 ÖS »
Cenk kardeşimden alacağım o zaman :)