Kullanıcı Adı: Sürekli Bağlı Kal
Şifre:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte. « önceki sonraki »
Sayfa: [1] 2 3 Yazdır
Gönderen Konu: Triger kayışına dikkat!  (Okunma Sayısı 14547 defa)
ALG


Yer: EASTANBOUL
Şu Anda Sitede Değil

ÜSTÜ açılan değil VTEC açan


« : Ocak 22, 2010, 02:23:30 ÖS »


Triger kayışına dikkat!



Küçük kontrollerle büyük masraflara yol açan 'triger kayışı' sendromundan kurtulabilirsiniz

Üreticilerin motor teknolojilerine yönelik yatırımları her geçen gün daha da artıyor. Daha küçük hacimli ünitelerden yüksek güç alınıyor, yakıt tüketimi değerleri azalıyor daha da önemlisi kullanım maliyetleri geriye çekiliyor.
Peki gittikçe hassaslaşan bu ünitenin zayıf yönleri yok mu? İşte bu tartışmanın baş rolünü hiç kuşkusuz triger kayışı oynuyor.
Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekiyor. Bunu sağlayan parça da eksantrik (kam) mili. Ancak eksantrik milinin bu işi yapabilmesi için dönme hareketini gerçekleştirmesi şart. İşte bu noktada devreye triger kayışı ya da zinciri giriyor. Marş motorunun volan yoluyla krank milini çevirmeye başlamasıyla, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan kayış ya da zincir sayesinde dönmeye başlıyor. Bu nedenle pek çok araç sahibi önem vermese de aslında bu kayış ya da zincir hayati bir sorumluluk üstleniyor.
Otomobil üreticileri geçmiş yıllarda krank miliyle eksantrik mili arasındaki bağlantıyı zincirle sağlıyorlardı. Hatta bu parçanın sağlam olmasından ötürü hala pek çok üretici tarafından tercih ediliyor. Tek handikapsa zincirin sesli çalışması ve dönemsel olarak gerginliğinin ayarlanma gereksinimine ihtiyaç duyması. Triger kayışıysa hem ekonomik oluşu hem de sessiz motor yaratma peşindeki üreticilerin ihtiyaçlarına cevap vermesinden ötürü tercih ediliyor. Aslında triger kayışı çabuk aşınan veya kolay kopabilen bir parça değil. İçeriğinde cam elyafı bulunan lastik kayış çok ince olmasına rağmen yaklaşık 2 ton ağırlık taşıyabiliyor. Bu onun sağlamlığını vurgulamak açısından önemli. Ayrıca yağlama gerektirmemesi, hafif olması triger kayışının önemli avantajları. Ama bu avantajlarına karşın triger kayışının ufak bir kusuru bulunuyor. Hiç bir tıkırtı veya ses oluşturmadan ansızın kopabilmesi.
Triger kayışı kopacağı ana kadar sorunsuzca görevini yere getiriyor. Fakat iflası kısa sürede gerçekleşiyor ve onarılması güç hazarlar yaratıyor. Triger kayışı da fren balatası veya lastikler gibi aşınan bir parça. Kayış döndüğü yuvayla sürekli sürtünme halinde olduğu için zaman içinde aşınıyor ve gevşeyebiliyor. Triger kayışının motora zarar vermesi için kopması değil tek bir dişli bile atlaması yeterli olabiliyor. Yeteri kadar gergin olmayan kayış, hiçbir işaret vermeden üç dört diş birden atlıyor. Bunun neticesinde silindir boşluğundan çıkması gereken supaplar orada kalıyor ve pistonlar supaplara çarparak eğilmelerine sebep oluyor. Sonuçsa motor kabininden gelen büyük bir patlama sesi ve yolda kalan bir otomobil...
Sonuçta motor kullanılmaz hale gelebiliyor. Kullanılmaz hale gelen motor için tek çareyse rektifiye... Supap ve pistonların biri birlerine çarpmasının sebebi sadece triger kayışının kopması değil. Aynı zamanda triger kayışının gergi rulmanı da önemli bir parça. Bu rulman bozulduğunda, yani dağıldığında, triger kayışı boşa çıkıyor ve eksantrik mili görevini yapamıyor. Bunun için triger kayışı kontrol edilirken ya da değiştirilirken kesinlikle gergi rulmanı da kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmeli.
Üreticiler gün geçtikçe triger kayışına yeni yeni görevler de ekliyorlar. Örneğin su pompası da triger kayışına bağlanıyor. Bu da triger kayışının daha uzun üretilmesini gerektiriyor. Triger kayışı daha uzun olunca daha çok parçaya temas ediyor. Bu da gevşeme ve aşınma süresini kısaltıyor. Teknolojideki büyük gelişmelere rağmen, günümüzde hala triger kayışının gerginliği ve aşınma durumunu belirten bir uyarı sistemi bulunmuyor. Sadece gözle yapılacak bazı kontroller belirgin problemleri hemen görmenizi ve tedbir almanızı sağlayabilir.

Triger kayışı nasıl kontrol edilir?
Triger kayışının üretici firmanın belirlediği ölçüde gergin olması gerekiyor. Ayrıca kayışın aşınmamış olmasına da dikkat etmek gerekiyor. Kontrol için öncelikle kapağı çıkarmak gerekiyor. Bunun için motorun iki kez çalıştırılıp stop edilmesi şart. Eksantrik milineyse kesinlikle dokunulmamalı. Kontrol esnasında triger kayışının yanlarında ve sırtında yırtık olup olmadığına bakın. Ayrıca kayışın üstünde yağ olup olmadığını, dişlerde eksilme olup olmadığını mutlaka dikkat edin.


alıntıdır.
Logged

İmzam yaşadığım hayat ve arkamda bıraktıklarımdır, iki satırla izah edilmez !
KADiFE


Yer: WASHINGTON DC
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #1 : Şubat 03, 2010, 06:18:37 ÖÖ »

Guzel paylasim tesekkur ederim ,
peki bu tiriger kayisi en fazla kac bin km dayanir,
Logged

Ferrarisini satan bilge Hondasindan vazgecmedi,
EMİRVE


Yaş: 36
Yer: İZMİR
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #2 : Şubat 03, 2010, 02:57:04 ÖS »

Ben triger kayışının ömrünü 4 yıl ya da 90 bin km diye biliyorum...
Logged
AL-BAYRAK


Yaş: 40
Yer: İSTANBUL/ BAĞCILAR
Otomobil: 99 2.0 ex
Şu Anda Sitede Değil

2.0 ex ( AYDIN HOCA)


« Yanıtla #3 : Şubat 03, 2010, 03:23:38 ÖS »

güzel paylaşımmm
Logged

İSTANBUL - BAFRA       yaş 38
statik


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #4 : Şubat 03, 2010, 04:03:52 ÖS »

Ya benim triger ne halde acaba unutkanlığım zirvede bu sene Sad
Logged
fsunnetci


Yaş: 34
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil

Rüyaları gerçekleştirmenin en iyi yolu uyanmaktır


« Yanıtla #5 : Şubat 03, 2010, 04:47:51 ÖS »

Yeni hondalarda Triger kayışı derdi yok ama eskileri bilmiyorum Smiley ilk değişim 80bin km'dir ama 100Binde değişenler var Smiley daha sonraki yıllarda 80bin Km periyodu 60 bine düşüyor devirli araçlarda..Toyota 1999 yılndan sonra Tiger kayışlarını zincire çevirdi Honda biraz geriden takip ediyor kardeş firmasını Smiley
Logged

TEG
mar1lyn


Yer: istanbul
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #6 : Şubat 03, 2010, 04:56:31 ÖS »

çocukken  bnm eski hgt de kopmuştu ve stop etmişti araç bende alkolün verdiği sinirle ve 
tecrübesizliğin verdiği düşüncesizlikle  nasıl olur diye defalarca marşa basmıştım
herşey birbirine girmişti motorda :S
dikkat etmek lazm
Logged

[SIGPIC][/SIGPIC]
Who said del slow???  :icon_wack
MaximuS


Yaş: 31
Yer: balıkesir
Şu Anda Sitede Değil

GÜÇ ve ONUR seninle olsun


« Yanıtla #7 : Şubat 03, 2010, 05:10:15 ÖS »

güzel paylaşım...
servisime sordum "kaç binde geleyim triger için?" diye,
"daha 25 binin var, rahat rahat bin" dedi.
aracım75 binde. 2005 vtecII ES
Logged

honda121


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #8 : Şubat 04, 2010, 02:39:29 ÖÖ »

Benimde 80 bin oldu 05 model. Aslında geldi sayılır zamanı, 5 yıl yada 100 bin ...
Logged
MaximuS


Yaş: 31
Yer: balıkesir
Şu Anda Sitede Değil

GÜÇ ve ONUR seninle olsun


« Yanıtla #9 : Şubat 04, 2010, 02:54:50 ÖÖ »

ben daha bekliycem...
Logged

FZG

« Yanıtla #10 : Şubat 04, 2010, 09:13:55 ÖÖ »

Bizde tam bugun bu konu uzerindeydik, araci aldigimdan beri degismedim arac 161.000'de ve ne durumda bilmiyorum, en yakin zamanda degismem sart, her seferinde aklimda ama kahretsinki ekonomik durumlar yuzunden degisemiyorum..Insallah bugun yarin degisecegim, hatta isten cikiste kontrol ettirmeyi dusunuyorum..
Logged
fsunnetci


Yaş: 34
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil

Rüyaları gerçekleştirmenin en iyi yolu uyanmaktır


« Yanıtla #11 : Şubat 04, 2010, 03:44:55 ÖS »

Bizde tam bugun bu konu uzerindeydik, araci aldigimdan beri degismedim arac 161.000'de ve ne durumda bilmiyorum, en yakin zamanda degismem sart, her seferinde aklimda ama kahretsinki ekonomik durumlar yuzunden degisemiyorum..Insallah bugun yarin degisecegim, hatta isten cikiste kontrol ettirmeyi dusunuyorum..
nan  araban kayış kopartıp sente atlarsa görürsün maddi sıkıntı asıl o zmn başlar Smiley git bari sadece kayışı değiştir tutcağı 80-90tl işcilik dahil.
Logged

TEG
fsunnetci


Yaş: 34
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil

Rüyaları gerçekleştirmenin en iyi yolu uyanmaktır


« Yanıtla #12 : Şubat 04, 2010, 03:46:19 ÖS »

çocukken  bnm eski hgt de kopmuştu ve stop etmişti araç bende alkolün verdiği sinirle ve 
tecrübesizliğin verdiği düşüncesizlikle  nasıl olur diye defalarca marşa basmıştım
herşey birbirine girmişti motorda :S
dikkat etmek lazm
Rolf Rolf oy oy  o motorun ne hale geldiğini düşünmek bile istemiyorum nohappy
Logged

TEG
caner2


Şu Anda Sitede Değil

T.H.T'nin Gücü Adına.. :)


« Yanıtla #13 : Şubat 04, 2010, 03:52:23 ÖS »

güzel paylaşım olmuş Smiley hem arkadaşlarında unuttuğu triger kayışları akıllarına gelmiş oldu bu konu ile Smiley
Logged
mar1lyn


Yer: istanbul
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #14 : Şubat 04, 2010, 05:35:01 ÖS »

çocukken  bnm eski hgt de kopmuştu ve stop etmişti araç bende alkolün verdiği sinirle ve 
tecrübesizliğin verdiği düşüncesizlikle  nasıl olur diye defalarca marşa basmıştım
herşey birbirine girmişti motorda :S
dikkat etmek lazm
Rolf Rolf oy oy  o motorun ne hale geldiğini düşünmek bile istemiyorum nohappy


ewet belki şaşıracaksınız
çocukken  bnm eski hgt de kopmuştu ve stop etmişti araç bende alkolün verdiği sinirle ve 
tecrübesizliğin verdiği düşüncesizlikle  nasıl olur diye defalarca marşa basmıştım
herşey birbirine girmişti motorda :S
dikkat etmek lazm
Rolf Rolf oy oy  o motorun ne hale geldiğini düşünmek bile istemiyorum nohappy


ewet pistona giren sübap excalibur misali idi ozmanlar kameralı telefonum olmadığından çekmemiştim foto :S
malesef o donemler hararet yapınca araba ustune hortumla su tutuyodum ahahahahahah:)
ne demişler bilmemek değil öğrenmemek ayıp Smiley
ama çok şey bilmemkte iyi değil pimpirikli oluyo insan ay yağ basıncımmı düştü??
 yağ yararetimmi yukseldi ??
vuruntumu war
sentemi atlak
zenginmi
fakirmi
o ses de ne ??
kapımı çaldı ?
ahahahah:)
bazen keşke hiçbişi bilmeseydim modifiye hastalığına hiç bulaşmasaydım diorm Smiley

ama şu bi gerçekki kayış çok para deil 2. al aldıiseniz insanın yüzüne takıtım diye yalan soleyenler bile gordum o 3 kuruş malzeme parasını cebe atmak için
buyüzden satın alın gidin ustanıza verin başındada durun işin sonuna kadar en temizi olsun
olduda koparsa yolda giderken şıkdie stop ederse araba once kaputu açıp bi kayışı kontrol edin
benm zamanında yaptıım enayiliği yapmayın Smiley
saygılar Smiley
Logged

[SIGPIC][/SIGPIC]
Who said del slow???  :icon_wack
FZG

« Yanıtla #15 : Şubat 04, 2010, 06:16:52 ÖS »

Bizde tam bugun bu konu uzerindeydik, araci aldigimdan beri degismedim arac 161.000'de ve ne durumda bilmiyorum, en yakin zamanda degismem sart, her seferinde aklimda ama kahretsinki ekonomik durumlar yuzunden degisemiyorum..Insallah bugun yarin degisecegim, hatta isten cikiste kontrol ettirmeyi dusunuyorum..
nan  araban kayış kopartıp sente atlarsa görürsün maddi sıkıntı asıl o zmn başlar Smiley git bari sadece kayışı değiştir tutcağı 80-90tl işcilik dahil.

Fatih abi cok haklisin onerebilecegin bir yer var mi taktiralim triger setini?
Logged
ENIS

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #16 : Şubat 04, 2010, 06:36:52 ÖS »

Yeni hondalarda triger derdi yok demişsiniz,
nasıl yani?

Logged
enginturan
Engin



Yaş: 39
Yer: İstanbul
Otomobil: Honda Civic
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #17 : Şubat 04, 2010, 06:43:53 ÖS »

arkadaşımda 2001 model 1.6ies vardı 85000 km de 1 ay oluyor satalı satmadan bir kaç gün önce triger seti komple değişti km dolmamıştı ama yıldan dolayı artık değişmesi gerekiyordu eski çıkan kayış sıfır gibiydi usta değiştirmesek daha çok gider çatlak çizik erime hiçbirşey yok dedi. bu triger kayışı için söylenenler honda lar için olmayabilir belki Smiley
Logged

msn - engin@enginturan.com
OTO BİYOGRAFİ   1988 Doğan - 1993 Broadway - 1993 Flash S - 1997 Broadway - 91 civic sedan 1.5 GL - 93 civic sedan 1.5 EL - 2000 civic sedan 1.6 ies - 04 civic sedan vtec2 1.6 LS - 05 civic sedan vtec2 1.6 LS - 01 civic sedan vtec2 1.6 LS - 2005 civic sedan vtec2 ES - 2008 Ford Focus 1.6 TDCI - 2008 Opel Astra Sedan 1.3 CDTI - 2005 civic sedan vtec2 ES Otomatik - 1999 civic sedan 1.6 ies Otomatik
ENIS

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #18 : Şubat 04, 2010, 06:53:11 ÖS »

biliyorum!!!!!!!!!!!11
Logged
mar1lyn


Yer: istanbul
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #19 : Şubat 04, 2010, 06:56:25 ÖS »

hgt de 135 000de koptu hiç değişmemişti Smiley bu mantıkla hondada 200 000 gitmeis lazım ki ters bi mantık
herşeyi zamanında değişmek faydalıdır görüntüsünün bir önemi yok sizden çıkan kayışlarında durumu ne olursa olsun isteyin kesin ve çöpe atın başka canlar yanmasın
ben zamanında 250 tl verdm del sol değişsinler diye
değiştik dediler ben başka biyerde açtım değişmemiş
dedim dedğimemiş takan ustayla beni yüzyüze getirdiler  
adam önümde çocuklarının ustune yemin etti ama değişmemişti  ne yapabilirsiniz bişi yapılamaz
gittim bitakım daha aldım başka birine onumde deiştirttim
şmdi kafanızda soru işareti kalacaına zamanında değişin ve gözünüzün önünde olsun bu iş
Logged

[SIGPIC][/SIGPIC]
Who said del slow???  :icon_wack
Sayfa: [1] 2 3 Yazdır 
« önceki sonraki »
Gitmek istediğiniz yer: