düzleri bilmiyorum ama otomatik fd6lar için araç kesiciye girdiğinde vites geçişini ayarlayamarak maks devirde vites değiştirip şanzımanından KÜT sesi gelmesine sebep olmak

bir de aracı ilk çalıştıracağınız zamanlar self test yapmasına fırsat tanımadan motoru çalıştırmak (diğer bir değişle ışıklar sönmeden motoru çalıştırmak)
dizeller için kızdırma bujisi ışığı (genelde sarı sarmal bir yay olur) sönmeden motoru çalıştırmak
sürekli sakin (motoru yorar ve gücünü azaltır) ve sürekli sert (motor ömrünü kısaltır) kullanmak
frenler sıcakken soğuğa maruz kalması (yıkama vs. gibi)
frenler sıcakken ve araç dururken frenlere sert basılması
fazla makas atmak (gövdede güçlendirme -kule gergisi gibi-yoksa aracın içe doğru bükülmesinden dolayı metal yorgunluğu doğurur)
aracın fazla alçaltılması, ince yanak lastik ve ağır jant kullanımı (amortisör kulelerinden aksa, frenlere kadar aşırı zorlanmalarına sebep olup sorun doğurur)
ne olduğu belirsiz istasyonlardan yakıt alınması (depoları kirli olabileceğinden o kir olduğu gibi aracın deposuna gidip filtreleri tıkar)
dizel araçla uzun yol (5+ km) yol yapıldıktan veya araç aşırı sıkıştırıldıktan veya sürekli max tork noktasında (çoğu dizel için 2500 devir) kullanıldıktan sonra araç durunca motor beklemeden kapatılması (turbonun yağlaması da motor yağıyla yapılır ve 250.000 gibi yüksek devirlerde çalışır, haliyle yağ kesilince çok ani olarak durur ve uzun süreçte çok problem çıkarır)
daha aklıma geldikçe yazarım