TeamHondaTurkey.Com
HONDA TEAM => Sohbet / Off Topic => Konuyu başlatan: vaslan06 - Aralık 05, 2012, 11:17:52 ÖS
-
arkadaslar konu bilgilendirme amaclidir siz de yazin :D
egzos patlatmak (boşta gaza basrken kontak ac kapa yapilir)
ani kalkis (debriyaj balatasinin omrunu kisaltir)
yuksek devirde kullanmak (yakit kullanimi artar)
dusuk devirde kullanim (motoru yorarsin)
20 km hizdan yuksek hiziniz varsa 1. vitese dusmek
soguk havalarda direk calistirmamak (bazi modellerde gecerli)
cukura fren yaparak girmek (on takimi mahveder cukura kadar fren yapin cukura girerken ayaginizi frenden cekin)
5. viteste kaldirmayi deneyen oldu mu bilmiyorum ama igrenc kokuyo balata ve bitiyo :D
-
200 ile giderken el frenini çekmek
200 ile giderken 1. vitese çekmek
:))
-
200 ile giderken el frenini çekmek
200 ile giderken 1. vitese çekmek
:))
Dostum seninki araçtan çok sağlığına zararlı :D
Seri kalkışlarda vites atarken debriyajdan ayağını çekip vitesi atınca hızla gaza yüklenip taaak sesini duymak ;)
-
200 ile giderken el frenini çekmek
200 ile giderken 1. vitese çekmek
:))
komik ama 160la giderken 5ten 4e atmak isteyip 2ye atıp turbosunu patlatan arkadaşım var :D
-
Otobanda ileri doğru yol alırken vitesi geriye takmak :)
-
Otobanda ileri doğru yol alırken vitesi geriye takmak :)
off kanım dondu:D
-
el frenını cekıp gerı vıteste sıfır cizmek :)
-
bence en zararlısı araç sahibi olmak herşyi masraf arkadaş >%6rol
-
bence en zararlısı araç sahibi olmak herşyi masraf arkadaş >%6rol
kesinlikle katılıyorum :D
-
bence en zararlısı araç sahibi olmak herşyi masraf arkadaş >%6rol
söylemeyeyim diyordum sen söyledin +1903 :D
-
araba demek evde artı 1 cocuk demek :)
-
vahşete kacmissiniz :D araba iyidir ya masrafiyla geliriyle her seyiyle olsun da yeter :D
-
araba demek evde artı 1 cocuk demek :)
aynen çocuk çocuk yapıp yapıp sokağa salıyoruz :)
-
4. viteste 210 km hizla gitmek mesela ♥
-
düzleri bilmiyorum ama otomatik fd6lar için araç kesiciye girdiğinde vites geçişini ayarlayamarak maks devirde vites değiştirip şanzımanından KÜT sesi gelmesine sebep olmak :D
bir de aracı ilk çalıştıracağınız zamanlar self test yapmasına fırsat tanımadan motoru çalıştırmak (diğer bir değişle ışıklar sönmeden motoru çalıştırmak)
dizeller için kızdırma bujisi ışığı (genelde sarı sarmal bir yay olur) sönmeden motoru çalıştırmak
sürekli sakin (motoru yorar ve gücünü azaltır) ve sürekli sert (motor ömrünü kısaltır) kullanmak
frenler sıcakken soğuğa maruz kalması (yıkama vs. gibi)
frenler sıcakken ve araç dururken frenlere sert basılması
fazla makas atmak (gövdede güçlendirme -kule gergisi gibi-yoksa aracın içe doğru bükülmesinden dolayı metal yorgunluğu doğurur)
aracın fazla alçaltılması, ince yanak lastik ve ağır jant kullanımı (amortisör kulelerinden aksa, frenlere kadar aşırı zorlanmalarına sebep olup sorun doğurur)
ne olduğu belirsiz istasyonlardan yakıt alınması (depoları kirli olabileceğinden o kir olduğu gibi aracın deposuna gidip filtreleri tıkar)
dizel araçla uzun yol (5+ km) yol yapıldıktan veya araç aşırı sıkıştırıldıktan veya sürekli max tork noktasında (çoğu dizel için 2500 devir) kullanıldıktan sonra araç durunca motor beklemeden kapatılması (turbonun yağlaması da motor yağıyla yapılır ve 250.000 gibi yüksek devirlerde çalışır, haliyle yağ kesilince çok ani olarak durur ve uzun süreçte çok problem çıkarır)
daha aklıma geldikçe yazarım :)
-
bence en zararlısı araç sahibi olmak herşyi masraf arkadaş >%6rol
:D
-
20 km den yüksek hızınız varsa birinci vitese düşmek nasıl oluyor onu anlamadım :)
-
:d 30 dayken 1 e tak anlarsın sercanım :d
Evde + 1 çocuk değil, bilmemkaç çocuk abicim :D Benim herifin araba kadar masrafı yok vallaa yaa :D araba 3 senede yakıttı, kaskoydu, sigortaydı, vergiydi, bakımdı, yıkatmaydı tertemiz 20.000 i aldı götürdü. Çocukcağızın bi bezi var :D
-
Temel birgün 0 km bir otomobil alır ertesi gün aldığı bayiye getirerek ha uşağum puaraba bozuldi der. garanti amacıyla yenisini verirler ertesi gün yine bozulur yine getirir.buna kızan yetkililer temelin yanına bir elaman verir git bununla nasıl sürüyor arabayı bak der. temel ve elaman arabaya binerler... temel şu 1 der hareket eder ve vites yükseltmeye başlar şu 2 şu 3 şu 4 şu 5 der ve sıkı tutun uşağum rokete takayrum der ve geri vitese atar (r) :D :D
edit : alıntıdır.
-
:oops: konuya dair de birşeyler yazayım :)
Araba çalıştığı halde marşa basılı tutmak, (genelde acemiler yapıyor, eşimden biliyorum :D )
Cam kapalı olduğu halde cam kapama tuşuna sürekli basmak ( cam motorunu yakar, oğlumdan biliyorum :D )
-
:d 30 dayken 1 e tak anlarsın sercanım :d
Evde + 1 çocuk değil, bilmemkaç çocuk abicim :D Benim herifin araba kadar masrafı yok vallaa yaa :D araba 3 senede yakıttı, kaskoydu, sigortaydı, vergiydi, bakımdı, yıkatmaydı tertemiz 20.000 i aldı götürdü. Çocukcağızın bi bezi var :D
Abicim o biraz büyüsün etsin okul mokul başlasın, masraf o zaman :)
-
Abicim o biraz büyüsün etsin okul mokul başlasın, masraf o zaman :)
:) Aynen de şuan Hondahan Egehan`ın çok önünde :) aradaki fark çok ilerde anca kapanır :D Anca üniversite falan >%6rol
-
ahahaha öyle valla, yapıcak birşey yok :D
-
200 ile giderken el frenini çekmek
200 ile giderken 1. vitese çekmek
:))
yok canım daha böle mal piyasada :)
-
otomatik fd6 larda manuel kullanırken redline de deviri ayarlayamayıp şanzımandan küt sesini getirmek kadar canımı acıtan birşey olamaz :)
-
otomatik fd6 larda manuel kullanırken redline de deviri ayarlayamayıp şanzımandan küt sesini getirmek kadar canımı acıtan birşey olamaz :)
vitesi değiştirmeden hemen önce ayağınızı gazdan çek geri bas abicim :)
-
otomatik fd6 larda manuel kullanırken redline de deviri ayarlayamayıp şanzımandan küt sesini getirmek kadar canımı acıtan birşey olamaz :)
vitesi değiştirmeden hemen önce ayağınızı gazdan çek geri bas abicim :)
o zamanda kayıp oluyor :) acaba ne kadar zararlı o sesi yaptırmak.
-
bence çok zararlı, kesici zaten kayıptır abicim, kesiciye girmeden 6500 gibi vites değiştirmen lazım 7000de motorun torku çok düşmüş oluyor, max performans istiyosan 4300 devir max beygir 6500 devir max tork olduğuna göre aracı bu ikisinin arasında tutman gerekir 6200 6500 aralığı iyidir vites büyütmek için, orda da zaten o ses çıkmaz, 7000lerde bir anda düşüyor tork eğrisi aşağı, beygir zaten çok düşmüş oluyor.
-
Vtec2 de 2. vitesi 92 de tam bitirirken 3 yerine 1e çekmek.Şanzıman hala sorunsuz sağlam yapmış adamlar.
-
arabaya alışma bütün mesele bu çok şükür daha hiç küt sesi duymadım
-
6000li devirlerde vites büyütüp yeniden zaman kaybetmeden gaza yüklenince gelen küt sesi herkeste oluyor değilmi??
-
200 ile giderken el frenini çekmek
200 ile giderken 1. vitese çekmek
:))
gülüyosunuz ama 2008 coupe 3.20d de 180 ile giderken el freni çektik biz el freni kırıldı :D tabi zank diye değil yavaş yavaş haliyle yavaş yavaş kırdık :D hondalarda zararlı işler ne olabilir el freniyle dönme her türlü yanlama çabası (vti s2000 yüklü integralar falan hariç) otobanda 5 den 2 ye düşme falan.bunun dışında sıkıntı olmaz .
-
bence çok zararlı, kesici zaten kayıptır abicim, kesiciye girmeden 6500 gibi vites değiştirmen lazım 7000de motorun torku çok düşmüş oluyor, max performans istiyosan 4300 devir max beygir 6500 devir max tork olduğuna göre aracı bu ikisinin arasında tutman gerekir 6200 6500 aralığı iyidir vites büyütmek için, orda da zaten o ses çıkmaz, 7000lerde bir anda düşüyor tork eğrisi aşağı, beygir zaten çok düşmüş oluyor.
Kardeşim bendede otomatik var ama 3. vites araba 173-175 arası görmeden yani 7100-7200 devir arası 4 e atarsam araba duraksıyor baya yol gittikten sonra hızlanmaya başlıyor sizdede öylemi?
-
arkadaşlar malum kış geldi radyatorde antifiriz yoksa vakıt kaybetmeden ekleyın yoksa çok zararı oluyor :)
-
anlasilan hondacilar ikiye ayriliyo
1.psikopatlar
2. sirin insanlar :D ben galiba 1. kategorideyim
-
anlasilan hondacilar ikiye ayriliyo
1.psikopatlar
2. sirin insanlar :D ben galiba 1. kategorideyim
bende çoğunlıkla 1 :)
-
istanbul trafiği beni de 1. kategoriye sokmaya başladı, geçen audi a6'nın biri yüzünden vsa nın ne kadar faydalı olduğunu test etmek zorunda kaldım, virajın içindeydim üstüme kırdı salak 110'la virajdayız zaten durum sakat, emniyet şeridine kaçtım, arkayı bıraktı benim araba, sola kırdım, vsa hiç duymadığım kadar güçlü çalıştı (TIRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRT diye) sonra tekrar kendiliğinden çizgiye oturdu, normalde sola savrulduğu anda audiye toslamam gerekirdi
-
geçmiş olsun , biz ne kadar usta şoför olursak olalım ; başkasını hep acemi olarak görmemizde fayda var (bana araba kullanmayı öğreten Babamın nasihati )
-
bu sözü bende babamdan nasihat olarak çok duydum gerçekten yararı var babalar bir başka harika :D
-
geçmiş olsun , biz ne kadar usta şoför olursak olalım ; başkasını hep acemi olarak görmemizde fayda var (bana araba kullanmayı öğreten Babamın nasihati )
bende nasihat olarak duydum babamdan.çok güzel bir söz bence.
-
bu sözü bende babamdan nasihat olarak çok duydum gerçekten yararı var babalar bir başka harika :D
geçmiş olsun , biz ne kadar usta şoför olursak olalım ; başkasını hep acemi olarak görmemizde fayda var (bana araba kullanmayı öğreten Babamın nasihati )
bende nasihat olarak duydum babamdan.çok güzel bir söz bence.
aynen ;
Baba olsun hiç bişey yapmasın gölgesi başımızda olsun (Dedem rahmetli çok söylerdi )
-
istanbul trafiği beni de 1. kategoriye sokmaya başladı, geçen audi a6'nın biri yüzünden vsa nın ne kadar faydalı olduğunu test etmek zorunda kaldım, virajın içindeydim üstüme kırdı salak 110'la virajdayız zaten durum sakat, emniyet şeridine kaçtım, arkayı bıraktı benim araba, sola kırdım, vsa hiç duymadığım kadar güçlü çalıştı (TIRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRT diye) sonra tekrar kendiliğinden çizgiye oturdu, normalde sola savrulduğu anda audiye toslamam gerekirdi
Allah kurtarmis :D