Eski kasa Civic'imi 255.000 km de sattığımda, kaputu arıza için açmamıştım henüz...
Eski kasa Civic'in artıları ve eksileri :
+ Sade, güvenilir, arıza yapmaz. Yalın üretimin güzel bir örneği.
+ İç dizaynı ve donanımı sade ama şıktı.
+ Dış görünümü zarifti
- Sağır (Düşük basınçlı) motoru ile yakıt tüketimi diğer araçlara göre yüksekti. Motorun düşük basınçta çalışması uzun ömrünü de garantiliyor.
- Yol sesi çok alıyordu. Ses izolasyonu çok yetersiz idi.
Ardından 2008 de Civic Elegance otomatik aldım. Şu anda 106.000 km de.
Tam bir otoban arabası. Uzun ve düz yolda az yakıyor ve konforlu.
+ Dış görünüşü zarif
+ İç görünümü ve donanımı çok güzel ve iç mekan ferah. Birçok markada opsiyonel verilen şeyler standart.
+ Güvenilir. Reno-Ford-Opel gibi akla zarar, saçma arızalar olmaz.
+ 6lı CD/MP3 çaları, direksiyondan vitesi, direksiyondan kumanda ve Cruise control çok güzel.
+ Fiyatı donanıma göre fena değil.
+ Uzun ve düz yolda ayrodinamiği ve yakıt ekonomisi çok iyi.
+ Otomatik vites seçeneği nispeten uygun fiyatla sunuluyor. Otm. vites sorunsuz.
+ Bagaj hacmi büyük
+ Sunroof sorunsuz
+ Ön cam görüşü çok geniş.
- Ön camdaki yan direkler görüşte sıkıntı yaratabiliyor.
- Kısa burundan dolayı, en ufak kazada büyük masraf çıkarıyor
- Yol sesi izolasyonu hala tatmin edici değil.
- Şehir içinde çok yakıyor. Torku, tonajına göre yetersiz. Bu kasaya 1.8 motor lazım.
- Alçak bir araba; kötü, çukurlu yollarda, kasislerde sıkıntılı.
- Süspansiyonu kazık gibi. Sanki makaslı araç sürüyorum.
- Dizel seçeneğinin olmaması, şaka gibi birşey... Honda neden dizel Civic getirmiyor, bilen beri gelsin !!! Toyota bu konuda hep bir adım ilerde.
- Yol bilgisayarında anlık tüketimi göstermemesi büyük eksiklik. VW bu konuda akıllı. Caddy de bile anlık tüketim ekranı var.