Gönderen Konu: VİTES SORUNU  (Okunma sayısı 6479 defa)

DOHC _06

  • İleti: 397
VİTES SORUNU
« : Ağustos 23, 2009, 03:07:42 ÖÖ »
arkadaşlar 2000 ies imin geri vitesi tam oturmuo arasıra tutukluk yapıo ve tam oturmayınca dişlilerde hafif bi carlama gelio ne yapmam lazım böle giderse carlaya carlaya dişli kalmayacak gibi ben oturduğunu sanıyorum ama tam geçmemiş oluo.



mali

  • İleti: 8034
Ynt: VİTES SORUNU
« Yanıtla #1 : Ağustos 23, 2009, 03:18:51 ÖÖ »
o sıkıntı zaman zaman benim ies de yapıyor
girmediği zaman debriyajdan ayağını hafif bırakıp tekrar vitese takınca geri vitese gidiyor
veya debdiyajdan ayağını çekerken geri vitese bastırınca o zaman giriyor
anlatabildimmi bilmiyorum
bence sonun yok

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: VİTES SORUNU
« Yanıtla #2 : Ağustos 23, 2009, 01:32:31 ÖS »
mali doğru söylemiş,aslında ciddi bir sorun yok sadece geri vites dişilisi tam karşılamadığı için geçmiyor debriyaja bas bırak yapıp yeniden deneyince dişilide yerine geliyor ve sorunsuz geçiyor.kafana takacağın bir dert değil dostum.yapacak da bir şey yok zaten...

fzthgosm

  • İleti: 2228
Ynt: VİTES SORUNU
« Yanıtla #3 : Ağustos 23, 2009, 02:40:42 ÖS »
ayne arkadaşların ddiğine katılıyorum.şuda var araba hafif geriye dogru hareket halinde iken bile arabayı geri vitese geçirme.tam durur pozisyonda geçir

statik

  • İleti: 1121
Ynt: VİTES SORUNU
« Yanıtla #4 : Ağustos 23, 2009, 02:44:33 ÖS »
Benim eski 1.4 is te de vardı o sorun, debriyaja çok basınca da debriyj dibe yapışıp kalıyodu elimle zorla çekerek alabiliyordum. O şekilde de sattım gitti

hunace

  • İleti: 583
Ynt: VİTES SORUNU
« Yanıtla #5 : Ağustos 24, 2009, 07:41:15 ÖÖ »
arkaslarin dediği gibi debriyaj tazeleme denen olayla, yani çek bas yapinca büyük ihtimal düzeliyor. yada diğer bir çözüm, motor devrini çok az yukarı cıkarıp (1500 rpm) vitesi geçirmek, o zaman yağ gibi geçiyor.

apr_35bucuk

  • İleti: 588
Ynt: VİTES SORUNU
« Yanıtla #6 : Ağustos 24, 2009, 11:10:48 ÖS »
evet ya debriyaj tazele yada vitesi 2 ye geçir sonra geriye tekrar takın sorunsuz geçer

ersin466

  • İleti: 66
Ynt: VİTES SORUNU
« Yanıtla #7 : Ağustos 24, 2009, 11:29:41 ÖS »
Baskı balata problemide olabilir uzmana göstermen taraftaryım.

mali

  • İleti: 8034
Ynt: VİTES SORUNU
« Yanıtla #8 : Ağustos 25, 2009, 07:36:49 ÖÖ »
baskı balata olma ihtimali bence düşük ama belki belirtisi olabilir
baskı balata olsa araba bağırır çekişi düşer el frenini çekip arabayı 1. viteste kaldırmaya çalışmak anlamanın kolay yoludur

quasi522

  • İleti: 54
Ynt: VİTES SORUNU
« Yanıtla #9 : Ekim 25, 2011, 08:37:41 ÖS »
Bendeki 2001 ies'de de aynı sorun oluyor bazen. Araç ilk çalıştığında geri vitese atarken sorun yok, ama ısınınca oluyor bu sorun genelde. Araç geri vitese geçmiyor ve dişliden gırr diye ses geliyor. Ama buradaki "debriyaj yenileme" ve "2 ye atıp sonra geriye atmayı" denemem lazım....İnşallah sorunu çözer...

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: VİTES SORUNU
« Yanıtla #10 : Ekim 25, 2011, 08:45:39 ÖS »
carlama olmuyor ama tam geçmeme oluyor bazen, bu araçlarda kronik bişey fakat bir sorun değil bu,
böyle durumlarda ayak debriyajdayken vitesi 1 e alın sonra geri vitese takın hemen geçer.
bunun için ustalara bi dolu para bayılmayın (üstelik arabanızı deneme tahtası gibi dağıtmalarıda cabası)

rotasızKAPTAN

  • İleti: 646
Ynt: VİTES SORUNU
« Yanıtla #11 : Ekim 25, 2011, 09:08:06 ÖS »
fd6 manuellerdede var o sorun 1 e atıp tekrar gecıtıyorum

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: VİTES SORUNU
« Yanıtla #12 : Ekim 25, 2011, 09:41:41 ÖS »
arac durmandan gecirmeye calısırsanız gecmez

prevailingboy

  • İleti: 537
Ynt: VİTES SORUNU
« Yanıtla #13 : Ekim 25, 2011, 10:47:18 ÖS »
benim 1.4 te de var aynı sorun,ama artık sorun değil,usta dişlilerin yuvası yok gibi bişey dedi,ama bi kaç kere araba hareket halindeyken aceleden geriye aldım,acı bi ses geldi ama dikkat ediyom artık,önce 1 e alıp yapınca,ya da yavaşta geçirince oluyo,baskı balata oldugunu sanmıyorum..

gknvt4

  • İleti: 1063
Ynt: VİTES SORUNU
« Yanıtla #14 : Ekim 28, 2011, 07:52:05 ÖS »
araba dursun gerıye al şanzıman yagını kontrol et eger gecmıyorsa 2 kez boş debrıyaj bas sonra dene

Karahan

  • Fatih_K
  • İleti: 1647
Ynt: VİTES SORUNU
« Yanıtla #15 : Ekim 31, 2011, 10:18:19 ÖÖ »
Arkadaşlar benim EG'de de baskı balata değişimi sonrasında geriye geçerken gacırtının yanı sıra, 1'inci vitese geçmeme sorunları başladı. Diyelim ki kırmızı ışıkta bekliyorum, yeşil yandığında arkadan korna yememek için sarı yandığında önce 3'e, sonra 2'ye atıp en son 1'e geçiyorum. Yani kalkışlarda doğrudan 1'e geçmiyor. Depriyaj merkezlerini değiştirdim, nafile :( Şanzıman yağından olabileceğini okudum forumlarda, Honda yetkili servisinden aldığımız kaliteli şanzıman yağını kullandık, yine düzelmedi. Ustam şanzımanı indirirsek yapacağını söylüyor ama bunun maliyeti 200 liradan aşağı değil. Sorunun çözüleceğinden emin olabilsem, 200 lira da mühim değil. İlave şanzıman yağı değişimine boşu boşuna 100 lira verdim zaten. Şimdiden 500 liraya yaklaştı yaptığım masraf. Bu konuda tavsiyede bulunur sıkıntımı çözmeme yardımcı olursanız çok duamı alırsınız, söz valla  <783^2

xerenx

  • İleti: 11
Ynt: VİTES SORUNU
« Yanıtla #16 : Ekim 31, 2011, 11:15:31 ÖS »
En son ihtimal şanzımanın senkromeç dişlilerinde sorun olabilir, bu dişliler vites geçeceği zaman diğer vites grubunun devrini karşılayarak iki grubun devrini eşitler. Cayırtılı geçme probleminiz artarak devam ederse bu ihtimali göz önünde bulundurabilirsiniz.