Gönderen Konu: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK  (Okunma sayısı 22266 defa)

sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« : Ağustos 30, 2012, 09:54:55 ÖS »
İyi günler arkadaşlar.Aracım 2007 fd6 elegance kavşaklarda dururken balatalardan yemesin diye otomatik vitesi boşa atıyorum.Peder kızıyor.Bozarsan vitesi yaptırırsın diyor.Malum öğrenciyiz.Tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum.
Saygılarımla...
:)
« Son Düzenleme: Ağustos 30, 2012, 09:55:24 ÖS Gönderen: sercanim »



hacettepeli

  • İleti: 1928
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #1 : Ağustos 30, 2012, 10:04:16 ÖS »
sanzımanı kucagına alınca aklın basına gelır :) kucuk hesapların pesınde kosma bence...sen sen ol baba sozu dınle
« Son Düzenleme: Ağustos 30, 2012, 10:04:37 ÖS Gönderen: hacettepeli »

mertkan677

  • İleti: 770
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #2 : Ağustos 30, 2012, 10:15:18 ÖS »
Giderken boşa almak veya haraket halindeyken D ye almak son derece zararlıdır. Alışkanlık haline getirme sakın. 1 2 bişey olmaz 3. de hop kalırsın yolda. Otomatik şanzuman tamiride baya zor ve masraflıdır.

civicci35

  • İleti: 498
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #3 : Ağustos 30, 2012, 10:53:41 ÖS »
yaklaşık 5 yıldır otomatik kullanıyorum dur kalklarda sürekli olarak boşa alıyorum herhangibir sıkıntı yaşamadım.hareket halinde olmadığı sürece sorun yaşayacağını düşünmüyorum

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #4 : Ağustos 30, 2012, 11:43:26 ÖS »
dururken n ye alınmasında ne gibi bir sakınca olabilirki ?? ama giderken aman diyim

hacettepeli

  • İleti: 1928
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #5 : Ağustos 31, 2012, 07:12:57 ÖÖ »
bende adam kirmiziyi gorunce yaklasirken falan demistir hani manuelde bosa aliriz yavaslarken.durduktan sonra bosa almaksa zaten onu uzun beklemelerde herkes yapiyor

06FAT68

  • İleti: 2306
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #6 : Ağustos 31, 2012, 08:01:42 ÖÖ »
ne şanzumanı kucağa alması arkadaşlar bilip bilmeden sallamayın lütfen ya.
hareket halindeyken boşa alma ve Dye takma (hafif eğimde vitesin N de iken tamamen duruyor olsun araç Dye almak için)
kırmızıda N ye alman şanzuman yağının aşırı ısınmasını engeller ve yağ ömrünü uzatırsın aynı zamanda motor kulaklarındaki baskıyı önlersin motor kulakların uzun vadede daha az aşınır. balatalardan yemez D de iken ama sürekli araç yük pozisyonunda olduğu için bence gerek yok al boşa çek el frenini (hafif eğimde) ayağınıda frenden çek bak keyfine yaw

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #7 : Ağustos 31, 2012, 08:39:59 ÖÖ »
kırmızıda N ye almanın 2006 ve sonrası civic'lerde pek bir anlamı yoktur. Frene bastığınızda araç "Cut-off" yaparak yakıt akışını keser ve rölantininde altında bir devirle motoru emrinize amade biçimde bekletir. 1 dakikadan daha uzun beklemediğiniz taktirde N Konumu size pek bieşy kazandırmaz. Ha atıyorm 30k fren döngüsünde bitecek balatalarınız 29K fren döngüsünde biter. Yani balatalardan pek bir kazancınız yoktur... Öte yandan babanız çok haklı keza Otomatik vites konumlarında Şanzumanın yağlanmadıığı tek konum N konumudur... Zırt pırt boşa alınması iyi değildir...  Peki bu N ne işe yarar?

1. Aracı park ettiniz, vitesi önce N ye alırsınız. el frenini çekersiniz ve Sonra Park moduna alırsınız. Böylece aracınızın bir tonun üzerindeki ağırlığı şanzumana değilde Frenlere binmiş olur. Şanzumanınız mutlu olur, ömrü uzar. Ertesi gün aracı çalıştıracağınızda D konumuna geçerken Taak tuuk diye sesler duymamaya başlarsınız :D

2. Aracınız bozuldu, servise çektirceksiniz.


Bunun dışında N nin size hiç bir faydası olmadığı gibi şanzumanınıza da yağlama olmadığı için bir çok aşınma zararı olacaktır...

sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #8 : Ağustos 31, 2012, 10:05:06 ÖÖ »
araç hareket halindeyken zaten boşa almıyorum da.en iyisi zırt pırt boşa almamak.çok beklemelerde almak daha mantıklı.

murdogan

  • İleti: 181
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #9 : Ağustos 31, 2012, 04:59:04 ÖS »
benim araç 97 model.yine bu forumda uzun saniyeli ışıklarda şanzımana yük binmemesi için boşa atılmasının faydalı olacağı yazılmıştı.o zamanda beri hep 20 saniyeden fazla bekleyeceğim yerlerde boşa çekiyorum.

06FAT68

  • İleti: 2306
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #10 : Ağustos 31, 2012, 06:30:08 ÖS »
kırmızıda N ye almanın 2006 ve sonrası civic'lerde pek bir anlamı yoktur. Frene bastığınızda araç "Cut-off" yaparak yakıt akışını keser ve rölantininde altında bir devirle motoru emrinize amade biçimde bekletir. 1 dakikadan daha uzun beklemediğiniz taktirde N Konumu size pek bieşy kazandırmaz. Ha atıyorm 30k fren döngüsünde bitecek balatalarınız 29K fren döngüsünde biter. Yani balatalardan pek bir kazancınız yoktur... Öte yandan babanız çok haklı keza Otomatik vites konumlarında Şanzumanın yağlanmadıığı tek konum N konumudur... Zırt pırt boşa alınması iyi değildir...  Peki bu N ne işe yarar?

1. Aracı park ettiniz, vitesi önce N ye alırsınız. el frenini çekersiniz ve Sonra Park moduna alırsınız. Böylece aracınızın bir tonun üzerindeki ağırlığı şanzumana değilde Frenlere binmiş olur. Şanzumanınız mutlu olur, ömrü uzar. Ertesi gün aracı çalıştıracağınızda D konumuna geçerken Taak tuuk diye sesler duymamaya başlarsınız :D

2. Aracınız bozuldu, servise çektirceksiniz.


Bunun dışında N nin size hiç bir faydası olmadığı gibi şanzumanınıza da yağlama olmadığı için bir çok aşınma zararı olacaktır...



yok öyle bişi o dediğiniz olsa benim 2,4 accord D de frenle 600dd de çalışmaz lpg de
sen boşa N ye al usta D de iken motor yük pozisizyonunda ve motor kulaklarını zorlamakta (mantıkende düşün) ayrıca yakıtında kaale alınmayacak kadar artar. Şanzuman yağsız kalır hiç güleceğim yoktu honda mühendisleri düşünmüşlerdir merak etme usta. aıl D de beklerken şanzuman yağın aşırı ısınır

artyom

  • İleti: 75
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #11 : Mayıs 07, 2013, 11:11:18 ÖÖ »
baban doğru diyor. kırmızı ışıklarda vs. zırt pırt N ye alman şanzımanı üzer.

cem_kilinc

  • İleti: 163
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #12 : Mayıs 07, 2013, 11:47:48 ÖÖ »
zırt pırt vites koluyla oynayacak olsam manual kullanırım konuyla ilgili bir sürü makale var. bu işin ustalarıda 1 dakikadan kısa duraklamalarda boşa almayı önermiyor. yani keyfine bak.

Refik_Yavaş

  • İleti: 703
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #13 : Mayıs 07, 2013, 11:58:24 ÖÖ »
Giden arabada otomatik vites aracın S moda çekilmesi bile zararlı diyor servis. Boşa atmak hakkında bir çok konu var zaten forumda dahi.. 30-40 saniye ışıklarda ayak frende durmak zor değil :)

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #14 : Mayıs 07, 2013, 12:35:51 ÖS »
Giden arabada otomatik vites aracın S moda çekilmesi bile zararlı diyor servis. Boşa atmak hakkında bir çok konu var zaten forumda dahi.. 30-40 saniye ışıklarda ayak frende durmak zor değil :)

s moda çekilmesi zararlı mı olurmuş? :) o servis de bir ilginçmiş ya :D d-s arası geçişte hiç bir sakınca yok, yazılımsal bir durum, aracı daha yüksek devirlerde vites değiştirecek şekilde yeniden şekillendirir sadece, servisler bence arkasından gelecek soruları baştan kesip atmak için hareket halinde dokunma diyerek çıkıyorlar işin içinden

sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #15 : Mayıs 07, 2013, 03:25:34 ÖS »
valla ben çok dik rampalarda aşağı inerken frene yük bindirmemek için hareket halindeyken s moduna alıyorum alır almazda bir önceki vitese atıyor devir yükseliyor.Motor freni görevi görüyor.Yanlış mı yapıyoruz ki acaba ?

mali

  • İleti: 8034
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #16 : Mayıs 07, 2013, 03:44:08 ÖS »
ben bırakın ışıkta atmayı daha ışığa gelmeden atıyorum

SU-vic

  • Süleyman
  • İleti: 783
    • Benimkisi :)
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #17 : Mayıs 07, 2013, 05:26:45 ÖS »
ben bırakın ışıkta atmayı daha ışığa gelmeden atıyorum


 bende >%6rol frenler daha iyi tutuyor

can3520

  • İleti: 1588
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #18 : Mayıs 07, 2013, 07:35:35 ÖS »
benim aracın kataloğunu baştan sona okumuştum bir gün sıkıntıdan, 1 2 d3 d konumlarını mandalı hareket ettirmeden sadece ittirerek geçiş yapabilirsiniz, yokuş inip çıkarken d3 kullanmak motor freni sağlar yazıyordu. kullanım sırasında yapılabiliyorsa sorun çıkarmaması gerek. ama boşa atmayın diyorlar bilmiyorum o kısmını :)

avans

  • İleti: 558
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #19 : Mayıs 07, 2013, 10:50:46 ÖS »
N konumu beklemelerde ve aracı çalıştırırken kullanılmalıdır.bu konum vitesin motor ile olan bağlantısını kestiği için aracın üzerindeki yükü alır5-10 sn'den uzun olacak beklemeler için N'ye alin. Siz D konumunda beklerken normalde otomobil ileri gitmeye çalışmakta ve fren ile siz otomobili olduğu yerde tutmaktasınız. Bu sadece frene değil şanzımana da gereksiz yük getirmekte.
hee yok ben yakut tasarrufu ıcın yapıyorum dersenız.sormazlarmı nıye otomatık araba aldın sen dıye.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #20 : Mayıs 07, 2013, 11:19:04 ÖS »
N konumu beklemelerde ve aracı çalıştırırken kullanılmalıdır.bu konum vitesin motor ile olan bağlantısını kestiği için aracın üzerindeki yükü alır5-10 sn'den uzun olacak beklemeler için N'ye alin. Siz D konumunda beklerken normalde otomobil ileri gitmeye çalışmakta ve fren ile siz otomobili olduğu yerde tutmaktasınız. Bu sadece frene değil şanzımana da gereksiz yük getirmekte.
hee yok ben yakut tasarrufu ıcın yapıyorum dersenız.sormazlarmı nıye otomatık araba aldın sen dıye.

Dururken N ye almanin bence onemli bir sebebi frene daha az baski uygulamak suretiyle konforu artirmak, ayaktaki baski kuvvetini azaltmak.

avans

  • İleti: 558
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #21 : Mayıs 07, 2013, 11:23:59 ÖS »
Çek el frenini d konumda gene bırak ayandan freni ;) amaç konfor ise.birde her zaman ilk once el freni cekilip frenden ayamizdan cekip sonra p konuma almak en mantiklisi zaten aracta bi rahatlama olur.siz siz olun araci yolusta brakip direk p konumuna olmayin
« Son Düzenleme: Mayıs 07, 2013, 11:24:40 ÖS Gönderen: avans »

SU-vic

  • Süleyman
  • İleti: 783
    • Benimkisi :)
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #22 : Mayıs 08, 2013, 09:02:08 ÖÖ »
ya zaten (ışıkta beklerken ) D de iken frene basıp da gitmekle gitmemek arasında olunca  öle bi gacur gucur ediyoki utanıyorum yav:S yani ya frene sert basmak gerekiyor ya da N ye alcan

artyom

  • İleti: 75
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #23 : Mayıs 08, 2013, 10:09:32 ÖÖ »
bazı arkadaşlar halen N nin boş vites olduğunu zannediyor. bizim gibi araba kullanmayı düz viteste öğrenen nesilde böyle mantık sorunları var.

SU-vic

  • Süleyman
  • İleti: 783
    • Benimkisi :)
Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
« Yanıtla #24 : Mayıs 13, 2013, 08:44:54 ÖÖ »
bazı arkadaşlar halen N nin boş vites olduğunu zannediyor. bizim gibi araba kullanmayı düz viteste öğrenen nesilde böyle mantık sorunları var.


Alıntı Resimde görüldüğü gibi Kullanma Klavuzundandır. Klavuz da N ' nin boş olduğunu söylüyor. Siz ne olduğunu düşünüyorsunuz?