TeamHondaTurkey.Com

HONDA => Problemler ve Çözümleri => Konuyu başlatan: sercanim - Ağustos 30, 2012, 09:54:55 ÖS

Başlık: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: sercanim - Ağustos 30, 2012, 09:54:55 ÖS
İyi günler arkadaşlar.Aracım 2007 fd6 elegance kavşaklarda dururken balatalardan yemesin diye otomatik vitesi boşa atıyorum.Peder kızıyor.Bozarsan vitesi yaptırırsın diyor.Malum öğrenciyiz.Tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum.
Saygılarımla...
:)
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: hacettepeli - Ağustos 30, 2012, 10:04:16 ÖS
sanzımanı kucagına alınca aklın basına gelır :) kucuk hesapların pesınde kosma bence...sen sen ol baba sozu dınle
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: mertkan677 - Ağustos 30, 2012, 10:15:18 ÖS
Giderken boşa almak veya haraket halindeyken D ye almak son derece zararlıdır. Alışkanlık haline getirme sakın. 1 2 bişey olmaz 3. de hop kalırsın yolda. Otomatik şanzuman tamiride baya zor ve masraflıdır.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: civicci35 - Ağustos 30, 2012, 10:53:41 ÖS
yaklaşık 5 yıldır otomatik kullanıyorum dur kalklarda sürekli olarak boşa alıyorum herhangibir sıkıntı yaşamadım.hareket halinde olmadığı sürece sorun yaşayacağını düşünmüyorum
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: bbhnda - Ağustos 30, 2012, 11:43:26 ÖS
dururken n ye alınmasında ne gibi bir sakınca olabilirki ?? ama giderken aman diyim
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: hacettepeli - Ağustos 31, 2012, 07:12:57 ÖÖ
bende adam kirmiziyi gorunce yaklasirken falan demistir hani manuelde bosa aliriz yavaslarken.durduktan sonra bosa almaksa zaten onu uzun beklemelerde herkes yapiyor
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: 06FAT68 - Ağustos 31, 2012, 08:01:42 ÖÖ
ne şanzumanı kucağa alması arkadaşlar bilip bilmeden sallamayın lütfen ya.
hareket halindeyken boşa alma ve Dye takma (hafif eğimde vitesin N de iken tamamen duruyor olsun araç Dye almak için)
kırmızıda N ye alman şanzuman yağının aşırı ısınmasını engeller ve yağ ömrünü uzatırsın aynı zamanda motor kulaklarındaki baskıyı önlersin motor kulakların uzun vadede daha az aşınır. balatalardan yemez D de iken ama sürekli araç yük pozisyonunda olduğu için bence gerek yok al boşa çek el frenini (hafif eğimde) ayağınıda frenden çek bak keyfine yaw
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: Grafink - Ağustos 31, 2012, 08:39:59 ÖÖ
kırmızıda N ye almanın 2006 ve sonrası civic'lerde pek bir anlamı yoktur. Frene bastığınızda araç "Cut-off" yaparak yakıt akışını keser ve rölantininde altında bir devirle motoru emrinize amade biçimde bekletir. 1 dakikadan daha uzun beklemediğiniz taktirde N Konumu size pek bieşy kazandırmaz. Ha atıyorm 30k fren döngüsünde bitecek balatalarınız 29K fren döngüsünde biter. Yani balatalardan pek bir kazancınız yoktur... Öte yandan babanız çok haklı keza Otomatik vites konumlarında Şanzumanın yağlanmadıığı tek konum N konumudur... Zırt pırt boşa alınması iyi değildir...  Peki bu N ne işe yarar?

1. Aracı park ettiniz, vitesi önce N ye alırsınız. el frenini çekersiniz ve Sonra Park moduna alırsınız. Böylece aracınızın bir tonun üzerindeki ağırlığı şanzumana değilde Frenlere binmiş olur. Şanzumanınız mutlu olur, ömrü uzar. Ertesi gün aracı çalıştıracağınızda D konumuna geçerken Taak tuuk diye sesler duymamaya başlarsınız :D

2. Aracınız bozuldu, servise çektirceksiniz.


Bunun dışında N nin size hiç bir faydası olmadığı gibi şanzumanınıza da yağlama olmadığı için bir çok aşınma zararı olacaktır...
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: sercanim - Ağustos 31, 2012, 10:05:06 ÖÖ
araç hareket halindeyken zaten boşa almıyorum da.en iyisi zırt pırt boşa almamak.çok beklemelerde almak daha mantıklı.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: murdogan - Ağustos 31, 2012, 04:59:04 ÖS
benim araç 97 model.yine bu forumda uzun saniyeli ışıklarda şanzımana yük binmemesi için boşa atılmasının faydalı olacağı yazılmıştı.o zamanda beri hep 20 saniyeden fazla bekleyeceğim yerlerde boşa çekiyorum.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: 06FAT68 - Ağustos 31, 2012, 06:30:08 ÖS
kırmızıda N ye almanın 2006 ve sonrası civic'lerde pek bir anlamı yoktur. Frene bastığınızda araç "Cut-off" yaparak yakıt akışını keser ve rölantininde altında bir devirle motoru emrinize amade biçimde bekletir. 1 dakikadan daha uzun beklemediğiniz taktirde N Konumu size pek bieşy kazandırmaz. Ha atıyorm 30k fren döngüsünde bitecek balatalarınız 29K fren döngüsünde biter. Yani balatalardan pek bir kazancınız yoktur... Öte yandan babanız çok haklı keza Otomatik vites konumlarında Şanzumanın yağlanmadıığı tek konum N konumudur... Zırt pırt boşa alınması iyi değildir...  Peki bu N ne işe yarar?

1. Aracı park ettiniz, vitesi önce N ye alırsınız. el frenini çekersiniz ve Sonra Park moduna alırsınız. Böylece aracınızın bir tonun üzerindeki ağırlığı şanzumana değilde Frenlere binmiş olur. Şanzumanınız mutlu olur, ömrü uzar. Ertesi gün aracı çalıştıracağınızda D konumuna geçerken Taak tuuk diye sesler duymamaya başlarsınız :D

2. Aracınız bozuldu, servise çektirceksiniz.


Bunun dışında N nin size hiç bir faydası olmadığı gibi şanzumanınıza da yağlama olmadığı için bir çok aşınma zararı olacaktır...



yok öyle bişi o dediğiniz olsa benim 2,4 accord D de frenle 600dd de çalışmaz lpg de
sen boşa N ye al usta D de iken motor yük pozisizyonunda ve motor kulaklarını zorlamakta (mantıkende düşün) ayrıca yakıtında kaale alınmayacak kadar artar. Şanzuman yağsız kalır hiç güleceğim yoktu honda mühendisleri düşünmüşlerdir merak etme usta. aıl D de beklerken şanzuman yağın aşırı ısınır
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: artyom - Mayıs 07, 2013, 11:11:18 ÖÖ
baban doğru diyor. kırmızı ışıklarda vs. zırt pırt N ye alman şanzımanı üzer.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: cem_kilinc - Mayıs 07, 2013, 11:47:48 ÖÖ
zırt pırt vites koluyla oynayacak olsam manual kullanırım konuyla ilgili bir sürü makale var. bu işin ustalarıda 1 dakikadan kısa duraklamalarda boşa almayı önermiyor. yani keyfine bak.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: Refik_Yavaş - Mayıs 07, 2013, 11:58:24 ÖÖ
Giden arabada otomatik vites aracın S moda çekilmesi bile zararlı diyor servis. Boşa atmak hakkında bir çok konu var zaten forumda dahi.. 30-40 saniye ışıklarda ayak frende durmak zor değil :)
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: faw13 - Mayıs 07, 2013, 12:35:51 ÖS
Giden arabada otomatik vites aracın S moda çekilmesi bile zararlı diyor servis. Boşa atmak hakkında bir çok konu var zaten forumda dahi.. 30-40 saniye ışıklarda ayak frende durmak zor değil :)

s moda çekilmesi zararlı mı olurmuş? :) o servis de bir ilginçmiş ya :D d-s arası geçişte hiç bir sakınca yok, yazılımsal bir durum, aracı daha yüksek devirlerde vites değiştirecek şekilde yeniden şekillendirir sadece, servisler bence arkasından gelecek soruları baştan kesip atmak için hareket halinde dokunma diyerek çıkıyorlar işin içinden
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: sercanim - Mayıs 07, 2013, 03:25:34 ÖS
valla ben çok dik rampalarda aşağı inerken frene yük bindirmemek için hareket halindeyken s moduna alıyorum alır almazda bir önceki vitese atıyor devir yükseliyor.Motor freni görevi görüyor.Yanlış mı yapıyoruz ki acaba ?
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: mali - Mayıs 07, 2013, 03:44:08 ÖS
ben bırakın ışıkta atmayı daha ışığa gelmeden atıyorum
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: SU-vic - Mayıs 07, 2013, 05:26:45 ÖS
ben bırakın ışıkta atmayı daha ışığa gelmeden atıyorum


 bende >%6rol frenler daha iyi tutuyor
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: can3520 - Mayıs 07, 2013, 07:35:35 ÖS
benim aracın kataloğunu baştan sona okumuştum bir gün sıkıntıdan, 1 2 d3 d konumlarını mandalı hareket ettirmeden sadece ittirerek geçiş yapabilirsiniz, yokuş inip çıkarken d3 kullanmak motor freni sağlar yazıyordu. kullanım sırasında yapılabiliyorsa sorun çıkarmaması gerek. ama boşa atmayın diyorlar bilmiyorum o kısmını :)
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: avans - Mayıs 07, 2013, 10:50:46 ÖS
N konumu beklemelerde ve aracı çalıştırırken kullanılmalıdır.bu konum vitesin motor ile olan bağlantısını kestiği için aracın üzerindeki yükü alır5-10 sn'den uzun olacak beklemeler için N'ye alin. Siz D konumunda beklerken normalde otomobil ileri gitmeye çalışmakta ve fren ile siz otomobili olduğu yerde tutmaktasınız. Bu sadece frene değil şanzımana da gereksiz yük getirmekte.
hee yok ben yakut tasarrufu ıcın yapıyorum dersenız.sormazlarmı nıye otomatık araba aldın sen dıye.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda2002 - Mayıs 07, 2013, 11:19:04 ÖS
N konumu beklemelerde ve aracı çalıştırırken kullanılmalıdır.bu konum vitesin motor ile olan bağlantısını kestiği için aracın üzerindeki yükü alır5-10 sn'den uzun olacak beklemeler için N'ye alin. Siz D konumunda beklerken normalde otomobil ileri gitmeye çalışmakta ve fren ile siz otomobili olduğu yerde tutmaktasınız. Bu sadece frene değil şanzımana da gereksiz yük getirmekte.
hee yok ben yakut tasarrufu ıcın yapıyorum dersenız.sormazlarmı nıye otomatık araba aldın sen dıye.

Dururken N ye almanin bence onemli bir sebebi frene daha az baski uygulamak suretiyle konforu artirmak, ayaktaki baski kuvvetini azaltmak.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: avans - Mayıs 07, 2013, 11:23:59 ÖS
Çek el frenini d konumda gene bırak ayandan freni ;) amaç konfor ise.birde her zaman ilk once el freni cekilip frenden ayamizdan cekip sonra p konuma almak en mantiklisi zaten aracta bi rahatlama olur.siz siz olun araci yolusta brakip direk p konumuna olmayin
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: SU-vic - Mayıs 08, 2013, 09:02:08 ÖÖ
ya zaten (ışıkta beklerken ) D de iken frene basıp da gitmekle gitmemek arasında olunca  öle bi gacur gucur ediyoki utanıyorum yav:S yani ya frene sert basmak gerekiyor ya da N ye alcan
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: artyom - Mayıs 08, 2013, 10:09:32 ÖÖ
bazı arkadaşlar halen N nin boş vites olduğunu zannediyor. bizim gibi araba kullanmayı düz viteste öğrenen nesilde böyle mantık sorunları var.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: SU-vic - Mayıs 13, 2013, 08:44:54 ÖÖ
bazı arkadaşlar halen N nin boş vites olduğunu zannediyor. bizim gibi araba kullanmayı düz viteste öğrenen nesilde böyle mantık sorunları var.

(http://j1305.hizliresim.com/19/f/n0mnp.jpg) (http://bit.ly/c25MCx)
Alıntı Resimde görüldüğü gibi Kullanma Klavuzundandır. Klavuz da N ' nin boş olduğunu söylüyor. Siz ne olduğunu düşünüyorsunuz?
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda2002 - Mayıs 13, 2013, 10:59:47 ÖÖ
N tabiki de motorla sanzumanin baglantisini kestigi icin bos vitestir. Yani vites degildir :)

Ancak kullanimda manueldeki bos gibi davranilmayabilir. O ayri bir konu.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: sercanim - Mayıs 13, 2013, 11:40:58 ÖÖ
Sorumun cevabını tam alamadım.Yardımcı olabilecek bir arkadaş varsa sevinirim.

ben çok dik rampalarda aşağı inerken frene yük bindirmemek için hareket halindeyken s moduna alıyorum alır almazda bir önceki vitese atıyor devir yükseliyor.Motor freni görevi görüyor.Yanlış mı yapıyoruz ki acaba ?
s moduna almak için illa sağa çekip durmamız mı gerekiyor?
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: SU-vic - Mayıs 13, 2013, 12:50:08 ÖS
Kılavuzda bunu ayrıntılı anlatıyo. motor frenini kullanın frene çok yük bindirmeyin ömrünü uzatın dio. Dur bulup ekleyim buraya
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: SU-vic - Mayıs 13, 2013, 12:53:04 ÖS
(http://p1305.hizliresim.com/19/f/n0rqv.jpg) (http://bit.ly/c25MCx)
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: alpdemir - Mayıs 13, 2013, 03:59:18 ÖS
Araç dururken boşa alman zarar vermez . Ancak giderken boşa attığından tam otamatik şanzımanlarda tribünün ısınması sonucu şansumanın başını yer şansumancı şanzumancı gezersin. Arıza ışığını gördüğünde kesinlikle sağa çek ve çekici çağır. Yağ bakımını aksatma. Onun haricinde s moda almak manuel vites arttırıp düşürmek araca zarar vermiyor . Ama tekrar söyleyeyim yakıt tasarrufu adına giden aracı boşa almak şema yakmaya kadar gider...
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: sercanim - Mayıs 13, 2013, 07:42:29 ÖS
bilgileriniz için teşekkürler arkadaşlar.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: avans - Mayıs 15, 2013, 10:50:58 ÖS
Sorumun cevabını tam alamadım.Yardımcı olabilecek bir arkadaş varsa sevinirim.

ben çok dik rampalarda aşağı inerken frene yük bindirmemek için hareket halindeyken s moduna alıyorum alır almazda bir önceki vitese atıyor devir yükseliyor.Motor freni görevi görüyor.Yanlış mı yapıyoruz ki acaba ?
s moduna almak için illa sağa çekip durmamız mı gerekiyor?
f1 kulakcından yardım alarakta vitesi dusure bılırsınız sanırım ama cok uzunsa rampa tekrar kendı buyutuyo vıtesı.bu bosta araba az yakar zıhnıyetıde bos iş bana gore gecenlerde yokus asa ınerken n aldım anlık yakıt tuketımını gosteren ıbre %10 cıktı tekrar d moduna aldımda %0 dustu.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: AhmetCvc - Mayıs 26, 2013, 10:47:23 ÖS
Uzun süreli ışıklarda boşa almak daha mantıklı.Fb7 lerde anlık yakıt göstergesi mevcut mu?Bende özellikle tüp taktırdığımdan beri hiç almıyorum boşa,bahsettiğiniz olay cut-off.Sanırım 1
500 devirin üstünde ayak gaz pedalından çekilince,tüketim 0 oluyor yani boş vitesden daha az yalnız şöyle bi durum var araç boş viteste hızlandığı kadar viteste hızlanmaz yani menzil az olur bos vitese göre.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: godhimself - Mayıs 27, 2013, 12:16:02 ÖÖ
Şanzımana yükleneceğime, frene yüklenirim. Ne kadar dik ve uzun olabilir ki yokuş? Otomatik için konuşuyorum. Yoksa düz vites olsa atarım 1'e frenleyerek inerim.

Bu arada ben atmıyorum N'ye dururken, yine aynı mantıkla, frene yük binmesin diye, otomatik şanzıman o kadar tak çıkar yaptırılmaz..
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: HondaRR - Mayıs 27, 2013, 08:43:29 ÖS
bu  N boş vites demek değilse ne demektir çok merak ettim açıkcası

Hem burda kim otomatik araç kullanarak öğrendi araba kullanmaya hacılarda,şahinlerde otomatik seçeneği vardı da bizmi kullanmadık :D

hem herkes bilmeden bişeyler söylüyor bir bilen çıksa konuşşsa herkes sussa
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: knight029 - Mayıs 29, 2013, 04:44:11 ÖS
Bir dakikanın üzerinde d konumunda bekleme balataların ve şanzıman yağının aşırı ısınmasına neden olur.O yüzden bu gibi durumlarda aracı n konumuna getirmek doğru olandır.Bunun dışında araç hareket halinde iken n konumuna alınmaz.Bunun dışında mandal yada kulakçık yardımı ile vitesler arasında manuel geçiş yapmanın bir sakıncası yoktur.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda-19 - Mayıs 29, 2013, 04:57:21 ÖS
2006 honda vtec es otamatik aracim simdi ben 1le kalksam mandala basip 2ye ve d3 ordan d ye de alsam olur diyon yanlis alnamadiysam oylemi oluyor.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: knight029 - Mayıs 29, 2013, 06:44:52 ÖS
tabiki olur neden olmasın hiç bir zararı yok.servis kitapçığında da yazıyor zaten bu şekide kullanılabileceği...
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda-19 - Mayıs 29, 2013, 07:23:27 ÖS

Bizzat daha oncede boyle duyum aldigim icin servise sormustum adamların cevabı net otamatik araci durdurmadan vites degistirilmez dendi bu benim kullandığım aracla ilgili olmaması lazim ust kasalari bilmem lakin bizim araclarin vites olayi boyle senin dedigin gibi bende kitapcikta okudum ve servise sordugumda ayni cevap dur degistir  p.r.n.d.d3.2.1
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: sercanim - Mayıs 29, 2013, 09:05:33 ÖS
fd6 larda s vites var durupta mı d den s ye alacağız şimdi.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: can3520 - Mayıs 29, 2013, 09:10:03 ÖS
Vitesi boşa almak dışında geçiş yapmanizda bir sıkıntı olmaz. Yokuş geldiğinde kenarda durup vites küçültmek saçma olur
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda-19 - Mayıs 29, 2013, 09:55:10 ÖS
Cok yokuslar ciktim hep D kunumunda yani araci calistirdiktan sanra D ye aldigimda gidecegim yerekadar D de oluyor ben isin asli motura guveniyorum lakin kimse masraf acsin istemez o yuzden servis bu araclarda seyir halinde vites değiştirmek yok dedi yani birin aracina binip gorsem gam yemem
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda-19 - Mayıs 29, 2013, 10:00:50 ÖS
Herkezde var bu araclardan cok farkli soylem oluyor simdi diyceksin ben kullanıyorum bir sıkıntı yok simdi güvensizlik degilde servis farkli konuşuyor sen farkli baskasi farkli yani iki dere arasinda kaldık sozum sana degil otamatik arac kullanan herkeze ben kimsenin zararini istemem seytan kulagina kurşun.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: can3520 - Mayıs 29, 2013, 10:02:36 ÖS
Kullanım kılavuzunda yokuş inerken vitesi d3 konumuna alarak devam edin, bu aracınıza motor freni yaptırarak balatalarinizin fazla ısınmasını ve çabuk tükenmesini engeller diye bir bölüm geçiyor ben de buna dayanarak söylüyorum
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: can3520 - Mayıs 29, 2013, 10:04:09 ÖS
Herkezde var bu araclardan cok farkli soylem oluyor simdi diyceksin ben kullanıyorum bir sıkıntı yok simdi güvensizlik degilde servis farkli konuşuyor sen farkli baskasi farkli yani iki dere arasinda kaldık sozum sana degil otamatik arac kullanan herkeze ben kimsenin zararini istemem seytan kulagina kurşun.
tabi ki kimse istemez de aracı boşa atmak zararlı, onun dışında vites geçisleri yapılabilir bu kılavuzda yazıyor
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda-19 - Mayıs 29, 2013, 10:06:32 ÖS
O konuda hem fikiriz benim anlatmak istedigimde yokus aşağı d3 de inerken veya indikten sonra vitesi durupta degistiriniz deniyor aslinda mantıksız lakin ben servisten daha iyi bilmiyorum
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda2002 - Mayıs 29, 2013, 10:08:35 ÖS
D3 e geciste mandal kullanilmiyor zaten
Vtec2 d3 te de son hizini yapabiliyor.
Dolayisiyla herturlu kosulda ve sartta d-d3 rasi gecis yapilir
Sikinti olsa japon mandalla gecis koyardi :)

D1 ve D2 hic kullanmaya gerek yok
Yilda 1-2 gerekir o da karli havada yavas kalkmak icin vs
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: can3520 - Mayıs 29, 2013, 10:10:00 ÖS
D3 e geciste mandal kullanilmiyor zaten
Vtec2 d3 te de son hizini yapabiliyor.
Dolayisiyla herturlu kosulda ve sartta d-d3 rasi gecis yapilir
Sikinti olsa japon mandalla gecis koyardi :)

D1 ve D2 hic kullanmaya gerek yok
Yilda 1-2 gerekir o da karli havada yavas kalkmak icin vs
d3te son hız nasıl yapsın 3. Viteste =)
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda2002 - Mayıs 29, 2013, 10:10:15 ÖS
O konuda hem fikiriz benim anlatmak istedigimde yokus aşağı d3 de inerken veya indikten sonra vitesi durupta degistiriniz deniyor aslinda mantıksız lakin ben servisten daha iyi bilmiyorum

Ceviri hatasi olabilir
Ancak geri vitesli gecislerde o olur.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda-19 - Mayıs 29, 2013, 10:10:44 ÖS
En az seni kadar yapan da vardır ve benim gibi yapmiyanda  vardir aslinda video da yok bu konuda insan ister istemez sikintiya dusmek istemiyor
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda2002 - Mayıs 29, 2013, 10:11:48 ÖS
D3 e geciste mandal kullanilmiyor zaten
Vtec2 d3 te de son hizini yapabiliyor.
Dolayisiyla herturlu kosulda ve sartta d-d3 rasi gecis yapilir
Sikinti olsa japon mandalla gecis koyardi :)

D1 ve D2 hic kullanmaya gerek yok
Yilda 1-2 gerekir o da karli havada yavas kalkmak icin vs
d3te son hız nasıl yapsın 3. Viteste =)

Sanirim o da kitapcikta yaziyordu
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: can3520 - Mayıs 29, 2013, 10:13:06 ÖS
D3 e geciste mandal kullanilmiyor zaten
Vtec2 d3 te de son hizini yapabiliyor.
Dolayisiyla herturlu kosulda ve sartta d-d3 rasi gecis yapilir
Sikinti olsa japon mandalla gecis koyardi :)

D1 ve D2 hic kullanmaya gerek yok
Yilda 1-2 gerekir o da karli havada yavas kalkmak icin vs
d3te son hız nasıl yapsın 3. Viteste =)

Sanirim o da kitapcikta yaziyordu

160i görüyor 3. Vites 6bin devirde ve vites atıyor. Son hız görebileceğini sanmıyorum =)
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda-19 - Mayıs 29, 2013, 10:17:14 ÖS
D3 te 3 vites degilmi 4 de gecmiyor seri kullanim ve ranpa aşağı motur fireni olarak kullaniyon
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda2002 - Mayıs 29, 2013, 10:18:45 ÖS
200 le gidiyorsun sas kaza elin vitese deydi mandalsiz vites d3 e kolayca gecti ne olur o zaman ???
Bunu sormak lazim...
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: can3520 - Mayıs 29, 2013, 10:20:47 ÖS
200 le gidiyorsun sas kaza elin vitese deydi mandalsiz vites d3 e kolayca gecti ne olur o zaman ???
Bunu sormak lazim...
evet bu çelişkili bi durum
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda-19 - Mayıs 29, 2013, 10:31:22 ÖS
Mantikli srnin dedigin yalniz bu olaylarin onune gecmek icin yapılan mandal var onun amaci temas etmeden grcmemesi icin gecerse ne olur.....?
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: hard_die - Mayıs 30, 2013, 06:36:10 ÖÖ
Gecmez!! Vites kutusunda yeterli yavaslik olmadiktan sonra d3 e geciremezsiniz..
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda2002 - Mayıs 30, 2013, 06:58:50 ÖÖ
Yeterli yavaslik olmadigi icin mandalla da olsa d2 ve d1 e de gecmez mi? Gecmezse iyi bir sey
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda-19 - Mayıs 30, 2013, 07:16:34 ÖÖ
Bende gecmez diyorum biz bu araclari hem manuel hem otamatik olarak kullanılamaz burdaki servisin dedigi eger ki kendi ilinizde servislere danismaniz ve paylasmanizi oneririm kimse kimseyi kandirmasin belki kisa vadede bisiy olmaz ama uzun vadede laskalasma olayi da goz onunde bulunduralim aracin dizayni bu.
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: mali - Mayıs 30, 2013, 08:33:24 ÖÖ

Antalyaya gelmiyormusun
gelince görüşelim

Gecmez!! Vites kutusunda yeterli yavaslik olmadiktan sonra d3 e geciremezsiniz..
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda-19 - Mayıs 30, 2013, 09:47:02 ÖÖ
Honda turkeyle konustum bu konu hakkinda bana geri dönüş yapacaklar arkadaslar sizlerede bilgi veririm herkez herseyde ozgurdur..
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: hard_die - Mayıs 30, 2013, 08:53:44 ÖS

Antalyaya gelmiyormusun
gelince görüşelim


Gecmez!! Vites kutusunda yeterli yavaslik olmadiktan sonra d3 e geciremezsiniz..

İspartadan tayin olduk memleketin obur ucunda Kars'tayim artik ustad :(
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda-19 - Haziran 03, 2013, 09:52:05 ÖÖ
Arkadaslar bugun honda turkeyden mesteri hizmetleri aradi 2001 2005 arasi vtec lerde bulunan otamatik vitesli araclarin kullanımı olarak bana soylenen tam otamatik Araclarimizin vites kullanimini acikladi bilen vardir bilmeyende olabilir vites tipi P R N D D3 2 1 olan kullanıcılar vites lerini 1 2 D3 D manuel kullanabilirsiniz yanliz bosa atmak seyir halinde P R N kullanilamaz sorumluluk alinamaz denildi bilginize sunarım. .
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: can3520 - Haziran 03, 2013, 10:41:51 ÖÖ
Arkadaslar bugun honda turkeyden mesteri hizmetleri aradi 2001 2005 arasi vtec lerde bulunan otamatik vitesli araclarin kullanımı olarak bana soylenen tam otamatik Araclarimizin vites kullanimini acikladi bilen vardir bilmeyende olabilir vites tipi P R N D D3 2 1 olan kullanıcılar vites lerini 1 2 D3 D manuel kullanabilirsiniz yanliz bosa atmak seyir halinde P R N kullanilamaz sorumluluk alinamaz denildi bilginize sunarım. .
=) tesekkurler
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda-19 - Haziran 03, 2013, 11:29:49 ÖÖ
Yardimci olunduysa ne guzel bu konu benide cok ilgilendiriyor du bende bilgi sahibi oldum
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda-19 - Haziran 03, 2013, 11:33:30 ÖÖ
Bu arada mandala basmadan vites degismez denildi otamatik viteste sorun olabilir deniyor
Başlık: Ynt: OTOMATİK VİTES ARACI KAVŞAKLARDA DURURKEN BOŞA ATMAK
Gönderen: honda-19 - Haziran 03, 2013, 12:56:52 ÖS
Arac seyir halinde iken bosa atma kontak kapatma park moduna alma geri vitese takma gibi durumlardan kacinin araciniza zarar gelmesin honda Turkey. .