Gönderen Konu: hava basıncı kaç olmalı?  (Okunma sayısı 29446 defa)

Oğuz

  • Ziyaretçi
hava basıncı kaç olmalı?
« : Mayıs 26, 2009, 08:04:13 ÖÖ »
Arkadaşlar geçenlerde lastikleri yeniledim.Araç 2000 1.6 ies, lastikler 185/65/14.Sizin de bildiğiniz gibi ön kapının içinde lastik hız kodu ve basınç derecesi yazıyo.Orada önler 32 arkalar 30 yazmakta.(2 kişi+bagaj) fakat çoğu arkadaşım ve hatta lastikçiler öyle olmaz bu ebat lastikler aynıdır önler 30 arkalar 32 olur demekte.Aynı ebat lastiği olan arkadaşlar hangisini uyguluyo acaba?



nisay

  • İleti: 1040
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #1 : Mayıs 26, 2009, 08:13:06 ÖÖ »
Benim aracın lastikleri 185/70/14

Ben her şartta önler 32 arkalar 30 basıyorum. Sen lastikçilere bakma, kulaktan dolma bilgilerle hareket ediyorlar çoğu zaman.

fahrettin

  • İleti: 110
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #2 : Mayıs 26, 2009, 08:59:23 ÖÖ »
benim aracımın lastiklerinin ebadı 185/65/14 ben de önlere 32 arkalara 30 basıyorum. Adamlar bir şey biliyor ki öyleyazmışlar. İşin uzmanı olan onlar

honda121

  • İleti: 747
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #3 : Mayıs 26, 2009, 10:59:45 ÖÖ »
Aracım 05 civic es. orj 195x65x15 lastik ebadını  kullanıyorum, michelin energy saver lastik var. Hepsine 32 basıyorum :) Bu arada lastiklerden çok memnunum. Fikir vermek açısından belirtiyim dedim
« Son Düzenleme: Mayıs 26, 2009, 11:01:36 ÖÖ Gönderen: honda121 »

rallier_61

  • İleti: 171
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #4 : Mayıs 26, 2009, 07:16:55 ÖS »
06 vtec2 es otm.ime hepsine 30 basıyorum,daha fazlasına gözüm kesmiyor,malum süspansiyonların darbe emişi zayıf,fazladan lastik basıncıyla daha da zayıflasın istemiyorum..ayrıca sürüvü kapısını açtığınızda B sütununun altındaki direkte bulunan etiketteki çizelgede benim kullanım şeklimin karşısında 30psi yazıyor,ön de arka da..

mcanery

  • İleti: 124
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #5 : Mayıs 26, 2009, 11:35:20 ÖS »
sol kapı içinde direkteki etkette orj ebatlar ve basınç değerleri yazar. bu değerlere uymanızda fayda var.
« Son Düzenleme: Mayıs 26, 2009, 11:36:36 ÖS Gönderen: mcanery »

Oğuz

  • Ziyaretçi
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #6 : Mayıs 28, 2009, 10:44:52 ÖÖ »
ben de kapıda yazana göre basıyodum, demek ki çoğunlukla aynısını uygulanıyo

nadirgoktan

  • İleti: 1314
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #7 : Mayıs 28, 2009, 10:54:12 ÖÖ »
abi çoğu usta kafasına göre konuşuyo. en kralı fabrikanın değerleridir. mühendislerden ii bilcek halleri yok. ama bizim ülkede çok bilmiş aşırı derecede fazla :)
en güzeli orjinal değerlerine uymak...

honda121

  • İleti: 747
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #8 : Mayıs 28, 2009, 06:05:06 ÖS »
Benim araçta baktım (05 civic es.otm.) komple 30 demiş iki kişi+bagaj, ben hepsine 32 basıyorum. Malum yaz zaten. Bişey olmaz :)

mali

  • İleti: 8035
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #9 : Mayıs 28, 2009, 09:08:46 ÖS »
önlerin 32 olmasının sebebini ne?

mali

  • İleti: 8035
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #10 : Mayıs 28, 2009, 09:14:14 ÖS »
bizim bildiğimiz önler 30 arkalar 32.

hunace

  • İleti: 583
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #11 : Mayıs 28, 2009, 10:01:08 ÖS »
Aracım 05 civic es. orj 195x65x15 lastik ebadını  kullanıyorum, michelin energy saver lastik var. Hepsine 32 basıyorum :) Bu arada lastiklerden çok memnunum. Fikir vermek açısından belirtiyim dedim

konu dişi olacak ama madem fikir vermek için demiş oldun, peki yol tutuş açısından mi memnunsun lastiklerden yoksa yakit tasarruf seviyesinden mi? yada gerçekten yakıt tasarrufu sağliyor mu??//

nadirgoktan

  • İleti: 1314
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #12 : Mayıs 28, 2009, 11:40:28 ÖS »
tasarruf masarruf. bence ii bi düşünmek gerek. araçlarımız maşallah performanslı araçlar. yani yandaki araca uyuz olup bastığımızda hakkını veren araçlar. peki bende bi soru sorayım bu hava basıncı fren mesafesini etkilemiyo mu?

honda121

  • İleti: 747
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #13 : Mayıs 29, 2009, 01:17:07 ÖÖ »


Aracım 05 civic es. orj 195x65x15 lastik ebadını  kullanıyorum, michelin energy saver lastik var. Hepsine 32 basıyorum :) Bu arada lastiklerden çok memnunum. Fikir vermek açısından belirtiyim dedim

konu dişi olacak ama madem fikir vermek için demiş oldun, peki yol tutuş açısından mi memnunsun lastiklerden yoksa yakit tasarruf seviyesinden mi? yada gerçekten yakıt tasarrufu sağliyor mu??//


Org. ebatlarda kullanıyorum. 195x60x15. Yularda yanlışlıkla yanak ölçüsüne 65 yazmışım :), bence honda civic e en uygun lastik. Bizim akrablardan ikisi sıfır lasitk satıyo. Bayileri var. Onlarda aracın üstündeki lastikleri görünce dediler. bu araçlara en uygunu bu diye. Lastik yumuşak. Ses konusunda etkisi var. Azaltıyo yani biraz daha araca giren sesi, diğer lastiklere göre çok daha sessiz. Yol tutuş gerçekten çok iyi. Ben çok çok memnunum. Yakıt tasarrufu hakkında birşey diyemiycem. Sitedeki çoğu arkadaşla aynı yakıt değerlerine sahibim. Ama bence veridğin parayı sonuna kadar hakeden lastikler. Bunlar benim şahsi düşüncelerim :), umarım yardımcı olmuşumdur..

honda121

  • İleti: 747
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #14 : Mayıs 29, 2009, 01:17:39 ÖÖ »
önlerin 32 olmasının sebebini ne?

Motor ağırlıyla beraber arkalarla eşit olma mantığı

honda121

  • İleti: 747
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #15 : Mayıs 29, 2009, 01:19:02 ÖÖ »
tasarruf masarruf. bence ii bi düşünmek gerek. araçlarımız maşallah performanslı araçlar. yani yandaki araca uyuz olup bastığımızda hakkını veren araçlar. peki bende bi soru sorayım bu hava basıncı fren mesafesini etkilemiyo mu?

Evet hava basıncı fren mesafesini etkiler.

fdtenten

  • İleti: 109
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #16 : Mayıs 29, 2009, 11:45:05 ÖS »
benim ilk aracım reno spring ti bundan 5 sene önce... araba kullanmayı bilmiyordum tabi borç harç aldım arabayı, bi arkadaşla gittik benzinciye lastik havlarını eşitleyelim dedik, mini bakım hesabı... arkadaşa sordum kaç basalır diye o da 40 41 basılır dedi, hemde 155 lastiğe... biz iki zırcahil bi güzel bastık 41 psi araba ping pong topu gibi olmuştu... şimdi 40 41 basılmıyacağını biliyorum gerisine karışmam :emo

Oğuz

  • Ziyaretçi
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #17 : Haziran 01, 2009, 02:30:20 ÖS »
benim ilk aracım reno spring ti bundan 5 sene önce... araba kullanmayı bilmiyordum tabi borç harç aldım arabayı, bi arkadaşla gittik benzinciye lastik havlarını eşitleyelim dedik, mini bakım hesabı... arkadaşa sordum kaç basalır diye o da 40 41 basılır dedi, hemde 155 lastiğe... biz iki zırcahil bi güzel bastık 41 psi araba ping pong topu gibi olmuştu... şimdi 40 41 basılmıyacağını biliyorum gerisine karışmam :emo
süper :vaww

magera89

  • İleti: 1
Ynt: hava basıncı kaç olmalı?
« Yanıtla #18 : Eylül 23, 2015, 02:35:41 ÖS »
205 70 15r lastik basıncı kac olmalıdır sizce aracım 2000 CR-V