Gönderen Konu: 1.8 hb i-shift titreme sorunu  (Okunma sayısı 20434 defa)

devrimbilek

  • İleti: 153
1.8 hb i-shift titreme sorunu
« : Aralık 06, 2010, 06:51:03 ÖS »
Sadece hafta sonları kullandığım 2007 1.8 hb aracımı çalıştırmak için kontağı çevirdiğimde aracın geri viteste takılı kaldığından dolayı çalıştıramadım.
Kontak aç kapa zor bela çalıştırdım fakat, <783^2 aracımla sıkışık trafikte ilerlerken titreme ve sanki arkadan çarpılıyormuş gibi son derece rahatsızedici bir turdan sonra araçtan buz gibi soğudum bu sorunu yaşayan varmı varsa ne yapmalıyım yardım lütfen. <783^2 <783^2 <783^2



koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #1 : Aralık 12, 2010, 07:00:33 ÖS »
bununla ilgili konu açmıştım...gene özetliyorum..bendede 2008 hb var malesef kronik sorun baskı balata çabuk bitiyor..çok ustayla konustum bu konuyu..hatta fren yaptıgınızdada silkeleme ile karşılasırsınız sanki araç istop edecekmiş gibi olur..gaz verdiğinizde ve vites geçişlerinde titreme ve hafif silkeleme..sanırım servis yolu gözüktü size..ben önce yazılımı yeniledim olmadı sonra şanzıman yağını değiştirdim acaba yağa pislik kaçtıda ondan dolayımı vites geçişlerinde zorlanıyor diye çözüm alamadım..şuan 1127 tl işçilik dahil henüz yaptırmadım ama yaptırmayı düşünüyorum..ha unutmadan servise gidince aracınızı mutlaka bilgisayara bağlayacaklar sonra bir sorun yok diyecekler çünkü baskı balata mekanik oldugundan sorun olarak bilgisayarda gözükmüyor..boşuna 60 tl vermeyin..

devrimbilek

  • İleti: 153
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #2 : Aralık 13, 2010, 10:52:36 ÖÖ »
              Öncelikle zaman ayrıdığınız için teşekkürler özel servisten fiyat aldınızmı, ben bugün bir özel servisten fiyat alacağım bakalım onlar ne kadar fiyat verecekler.
Enterasan olan belliki vites tasarımı ile ilglili problem var acaba bunu tüketici mahkemesine taşısak bir sonuç alamayızmı???

koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #3 : Aralık 13, 2010, 11:48:02 ÖÖ »
tamamen kullanıcı hatasından kaynaklanan sorun olarak gözüküyor yani garanti kapsamına girmiyor..servisde 1127tl...dışarıdan 600 tl ye yaptırabilirsiniz ben iki durumdada fiyat aldım..ama sonuçta şanzıman inecek içi açılacak dışarıdaki ustaya nekadar güvenebilirsiniz ki...i-shift lerde baskı balata şanzımanın içinde...dikkatli olmanızda fayda var..şanzımanı yanlış toplarlarsa başınıza büyük iş açılabilir..

devrimbilek

  • İleti: 153
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #4 : Aralık 14, 2010, 02:51:38 ÖS »
Kimse bilmiyormu bu arabayı kullanmayı belki hep beraber haraket edersek belki üretim hatasını kabulettire biliriz.
evet hiç macera aramayacağım tıpış tıpış servise gideceğim.

murat_ozbek

  • İleti: 799
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #5 : Aralık 15, 2010, 08:00:12 ÖÖ »
motor ve şanzuman kulaklarını kontrol ettir.

devrimbilek

  • İleti: 153
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #6 : Aralık 18, 2010, 02:48:03 ÖS »
 <783^2 titreme problemi falan kesildi ama şimdide  check system yazıyor valaha yakasım geldi arabayı, peki bu neyin nesi şimdi.
« Son Düzenleme: Aralık 18, 2010, 02:49:15 ÖS Gönderen: devrimbilek »

koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #7 : Aralık 18, 2010, 03:10:37 ÖS »
baskı balatadan olmayabilir o zaman,baskı balata mekanik parçadır bilgisayar hata olarak algılamaz...peki arabayı çalıştırmadan önce simgeler yandıktan sonra bir çark işareti geliyormu ? bu şanzımanda hata oldugunu belirtir..bir ona bak eğer nerde hata varsa aracın anahtarını kontağa soktugunda tüm işaretler gidince şanzımanda hata varsa o çark işareti 3-5 saniye açık kalır..buna dikkat et ilk sorununda geri vites takılı kaldı demiştin ya..o çark işareti gitmeden araba çalışır ama vites geçmez hareket etmez..

devrimbilek

  • İleti: 153
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #8 : Aralık 19, 2010, 11:28:35 ÖÖ »
Bu gün arabayla şöyle bir tur atıp sıkıntının ne olduğunu anlamaya çalıştım yine check system diye başladı, biraz yol aldım vites geçişleri gayet muntazam gidiyorduki, kasisten geçtikten sonra gaza biraz dokundum araç sanki vites boştaymış gibi bağarınca ayağımı gazdan çektim, fark etmedim ama patinajda çekmiş olabilir.
Daha sonra söylemiş olduğun gibi check system diyip çark işaretini gösterdi aracı sağa çektim bir iki defa kontağı aççıp kapattım daha sonra hiç bir uyarı vermedi problemde algılamadım, yemin ederim bu i shift tez konusu olur.
İyisimi ben aracı çarşamba günü servise götüreyim baksınlar bakalım kaç para sıkışmış.

koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #9 : Aralık 19, 2010, 11:41:01 ÖÖ »
peki vites geçişlerinde ses geliyormu ? muhtemelen dişlilerde sorun olabilir..birde aracınızın km si kaç ? ben burda bir konu açtım şanzıman yağı 40 000 de değişecek deniliyor..ben değiştirdim..eğer vites geçişlerinde sorun varsa şanzımanda yağlanma sıkıntısıda olabilir..umarım büyük bir soun yaşamassınız kötü tarafı şu i-shiften anlayan usta pek yok..muhtemelen servis işi yokuşa sürecek ve aracın şanzımanını indirmeyi ve şanzımanı açmayı teklif edecek buda aracın 3-4 gün yatması demek..sonucu burda paylaşırsanız seviniriz..geçmiş olsun..

devrimbilek

  • İleti: 153
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #10 : Aralık 19, 2010, 11:57:19 ÖÖ »
aracım 77.000 de şamzıman yağına baktırayım belkide söylediğin gibi sadece yağ ile ilgilidir.

mavi

  • İleti: 72
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #11 : Aralık 19, 2010, 12:52:32 ÖS »
i-shift te baskıbalata var mı

koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #12 : Aralık 19, 2010, 01:02:25 ÖS »
i-shiftlerin şanzıman yağları 40 000 de değişiyor kitapçık 100 000 diyor..ihmal etmeyin önce yağını kontrol ettirin yağ seviyesi normalse bile şanzıman içinde dişlilere yağ piskürten otomatik vanalar vardır dkkat edin eğer bu vanalarda arıza varsa şanzıman yağlanmasında sorun olur vites takılı kalır silkeleme yapar,araç vitesteyken bile bahsettiğiniz gibi gaz verince bağırır araç ama hareket etmez sebebi ise şanzıman dişlileri yağlanamadığından vites geçişi gerçekleşmez hareket edince bile biranda sarsıntılı olarak fırlar,servis işi yokuşa sürebilir aman dikkat edin bu otomatik vanaların(2 tane) ve şanzıman yağının değişim ücreti serviste 600-700 tl civarındadır..vijdansız bir servis elemanıyla muhattap olursanız karşınıza büyük bir fatura çıkarabilir..birkaç servise göstermenizi tavsiye ederim..

koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #13 : Aralık 19, 2010, 01:03:01 ÖS »
ewet şanzımanın içinde baskı balta var...zaten tüm sorunu yaşatanda bu..
i-shift te baskıbalata var mı

devrimbilek

  • İleti: 153
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #14 : Aralık 20, 2010, 03:31:19 ÖS »
Koray bey öncelikle verdiğniz bilgilerden dolayı çok teşekkür ederim.
peki sorun şanzıman yağı ile mi ilgilidir yoksa sorun dahamı büyüktür.

koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #15 : Aralık 20, 2010, 03:46:50 ÖS »
tahminime göre yağlamada sıkıntı olduğundan vites takılı kalmıştır..birinci ihtimal şanzıman yağı kirli içinde pislik olabilir belirttiğim gibi o pislik yağlamayı engeller araç bazen gider bazen gaz alır ama vites geçmez..ikinci ihtimal otomatik vanaların sorunlu olması yağ püskürtememesi..üçüncü sorunun ihtimali çok az eğer şanzımandan büyük ses duymadıysanız dişlilerde sorun olacağını sanmam zira bunlar çok sağlamdır basit bir sorunda dişliler zarar görmez..servise gittiğinizde şanzımanı sökmeyi deneyecekler sakın izin vermeyin bunda şanzımanın içini açarlarsa iç kısımda baskı balata var şanzıman açılırsa baskı baltayı toplamak çok zor 3 parçadan oluşuyor ve aynı şekilde toparlayamıyorlar..tahminimce min. 80 max 600 kadar masrafınız olur..ama dikkat edin aracı şuan kullanmayın zira çark işareti yanıyorsa dikkatli olmak lazım..inş şanzıman yağı değişimi ve bilgisayardan hataları sildirdikten sonra başka sıkıntınız kalmaz..unutmayın kitapçık şanzıman yağını 100 000 de değiştir diyor zor koşullarda 60 000..mersindeki servis 40 000 dedi..bu forumda başka bir arkadaşada 50 000 değiştir demişler..sizin bayağı geçmiş yani..

devrimbilek

  • İleti: 153
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #16 : Aralık 20, 2010, 04:06:13 ÖS »
Vitesten çok gürültülü bir ses duymadım.
Bu yağlamayı gerçekleştiren vanaların arızalı olup olmadığını şanzımanı açmadan anlaya bilirlermi.

koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #17 : Aralık 20, 2010, 04:09:34 ÖS »
ewet aracınızı bilgisayara takınca belli olacaktır..

rubin

  • İleti: 71
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #18 : Aralık 04, 2011, 12:16:05 ÖÖ »
arkadaşlar bu konuda tam bilgi sahibi olan yok..ortada bircok iddaa dolaşıyor..aynı sorunu bende yaşadım buna istinaden bilgimi aktarayım..bende çark işareti filan cıkmıyordu ama 1  ve 2 vites gecişlerde ve vites düşürmelerde vuruntu sesi ve hatta mtor stop etme derecesine kadar geliyordu..sorun tamamen baskı ve balatada...debriyaj seti şanzumanın içinde.. ama şu gercek ki değşimde şansuman iniyor ama içi tam olarak acılmıyor..bunu belirteim sadece baskı ve balatanın çıkarılması farklı bir şekilde cıkartılıyor..debriyaj sistemi ters baskı oldugundan servis dışında değiştirilen debriyaj setinin aracınızdaki yüklü olan yazılım ile uyuşmama sorunu muhakkak olacaktır..cünkü debriyaj ayırma zamanı elektronik olarak ayarlanmakta..yazılım güncellemesi yani şart..(değişimden sonra ) ayrıca i-shift şanzumanlarda araclarımız her ne kadar performanslı olsada zorlamamak esas şart..çünkü biraz yüklendik mi debriyaj çok fazla aşınmaya maruz kalıyor sebebi tabiki ayırma işleminin elektronik olarak yapılması ve yazılımla sınırlanan değerler içinde yapmaya calışması..bu yüzden aşırı bir zorlama yüksek aşınmaya sebep oluyor..sakin kullanmak debriyaj ömrünü cok fazla uzatıyor..ben 2.kez değiştiricem..bende ilk aldığım zamanlar cok yüklenmiştim 60bin demeden debriyaj bitti..

blade9

  • İleti: 99
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #19 : Aralık 23, 2011, 05:02:25 ÖS »
..

zht

  • İleti: 14
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #20 : Şubat 17, 2012, 03:57:01 ÖS »
merhaba,

civic hb 2008 model 1.8 kullanıyorum. aracı sıfır almıştım.
benzer şikayetlerle 2010 yılında aracım 30.000'de iken honda efe (ankara) servisine götürdüm. servis aracın birkaç zaman sonra ışıklarda kalacağını baskı balatanın acil değişmesi gerektiğini belirtti. ben kendi kullanımımı bildiğimden itiraz ederek hondayı aradım. baskı balatanın kullanıcı hatası olduğunda ısrar ettiler.

değiştirmedim. şu an yıl 2012 şubat. araç 58.000km'de. bugüne kadarda problem olamdan devam ettim!

artık baskı balatanın değişmesi gerektiğini hissediyorum, ancak bilen arkadaşların yorumlarına istinaden: şanzuman yağıda olabilir.

ancak dikaktlice araştırırsanız müşteri memnuniyeti siteleri vb... bir çok kişinin baskı balatasının 30.000 de değiştirildiğini görebilirsiniz. neden diğer araçlarda bu durum oluşmuyorda honda hb 2007-2009 arasında bu sorun var? bütün kötü kullanıcılar bu aracı almış, diğer milyonlarca aracı normal insanlar mı almış?

istatistiksel bilgiler ve örgütlenme ile bu işin arkası deşilebilir.
toyota mmt şanzuman için bu durumun oluştuğunu şifaen duydum, şirket bu şazumanları değiştirmiş, birçok kullanıcı hukuki kazanım elde etmiş.

diğer siteleri, örn: sikayervar.com ziyaret ediniz. google ile arama yapınız.
durumun ciddiyetini anlayacaksınız.
bu aracın ilgili yıllardaki modelinde açık bir problem vardır.

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #21 : Şubat 17, 2012, 04:22:33 ÖS »
Aslında i-shift'i manuel modda kullanarak 100.000 devirmiş arkadaşlar var sitemizde... Bu baskı balata sıkıntısı Otomatik modda kullanan sürücülerin başına geliyor. İ-shifti otomatik modda kullanmak için, matematik çalışır gibi vitesi çalışıp öğrenmek lazım... Honda'ya göre vitesi doğru kullanılırsa baskı balata çabuk bitmeyecek, yalnış kullanıldığı için çabuk bitiyor bu yüzden de kullanıcı hatası diyor. Kendilerine göre mantıklı bir açıklama, ancak üretilen sistem o kadar narin olmasaydı bu sıkınıtı da kendiliğinden çözülürdü... Ama dediğim gibi, i-shift ile 30.000 de baskı balata değiştirmek zorunda kalan insanlar evet çok, ancak sıkıntısı 60-90 bin gören de bir o kadar çok, Bu yüzden ben pek zannetmiyorum, bu problem üretim hatası olarak işlem görsün. keza belirli bir dönem arasındaki jazzların hepsi i-shit, takır takır yürüyorlar. 1.4 HB i shiftler de de bu problem gözlenmiyor. Sorun güçlü olan 1.8 de... Benim tahminim i-shift 140 beygir güç karşısında eziliyor. Sıkıntı burdan çıkıyor. Tavsiyem, Aracı manuel modda, kullakçıklarla kullanmanız yönünde, bu durumda şikayet edenlerin sayısı, AT modo göre oldukça düşük.

Bir de i-shitler 2. elde, tam otomatik veya manuele göre, 7-10 bin tl daha düşük fiyata satılıyor. Ben i shift sahibi olsaydım, ve illa AT mod kullanmak isteseydim, Şanzuman sistemini komple değiştirme yolunu araştırırdım, sonuçta her 30.000 de 1.5 lira verene kadar 1 kere para verip. devam ederdim...

Burda biraz da aynı koltukta 2. karpuz taşınmaz ata sözüne kulak verelim, hem otomatik hem manuel olucak hemde sorunsuz olacak... O ne honda'da ne de diğer markalarda şu ana kadar mümkün olmuş birşey değil... MMT olsun, Quick Shift olsun, Power Shift olsun, Easy Shfit olsun... Hepsi problemli hepsi hakkında siteler şikayet dolu...
« Son Düzenleme: Şubat 17, 2012, 04:25:43 ÖS Gönderen: Grafink »

selamoglu38

  • ahmet hoca
  • İleti: 183
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #22 : Şubat 17, 2012, 04:34:56 ÖS »
walla ben bu sorunlardan dolay 2008 i-shift imi daha 60.000 de sattım. bu arabanın böyle titretmer, kafa atma, geri kaçırma gibi kronik sorunları var. servise defalaca gittim çözülmüyor, bu araçların şanzımanı çok başarılı değil bence, hele daha önce normal otomatik bir Honda kullandıysan alışamıyosun soğuyosun :(

blade9

  • İleti: 99
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #23 : Şubat 18, 2012, 12:31:58 ÖS »
şanzımanın başarılı olup olmadığı nasıl değerlendirdiğine bağlı bence. adamlar 1.8 motor 140 beygir otomatik vitese 5.5 litre yaktırmayı başarmışlar yani 80-90 beygirlik 1.4 düz arabalar kadar ve çoğu 1.6 110 beygirlik manuel araçtan daha az örneğin benim eski 307 o yüzden şanzıman gayet başarılı ancak titreme sorunu da yok diyemeyiz.Ama her iyi şeyin bir kusuru olabilir.benim araç 65.000 de bskı balatadeğişmedi ama zamanı geldi

selamoglu38

  • ahmet hoca
  • İleti: 183
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #24 : Şubat 19, 2012, 10:01:38 ÖÖ »
gülü seven dikenine katkanır diyosun yani,,
tabi performansını arıyorum ara sıra :(