Gönderen Konu: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı  (Okunma sayısı 14907 defa)

trnowa

  • İleti: 17
2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« : Temmuz 08, 2016, 10:41:08 ÖÖ »
Merhaba,
Geçtiğimiz günlerde farkettiğim bir durumdur, örneğin D ile 5 vites yaklaşık 150 km hız 3.000 devir iken, S'e aldığınızda aynı hızda devir 3.000'i geçiyor.
Şaşırtıcı geldiği için sormak istedim.
Mantıklı açıklamasını da merak ediyorum doğrusu.
Teşekkürler
« Son Düzenleme: Temmuz 08, 2016, 10:41:38 ÖÖ Gönderen: trnowa »



asuwa

  • İleti: 13
Ynt:
« Yanıtla #1 : Temmuz 08, 2016, 08:46:37 ÖS »
Yanlis bilmiyosam D 5 vites ama S 4 vites soylediginiz devir farki bundan dolayi meydana geliyor

vtec08

  • İleti: 552
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #2 : Temmuz 09, 2016, 09:04:18 ÖÖ »
Arkadaşlar sanırım bi yanlış anlaşılma var.Teknik açıdan bakıldığında sabit 150 kilometre hızda motor devrinin 3000 olması mümkün değil.Bugünkü 1,6 motor dizel teknolojisinde bile 150 kilometre hızda en az 3800 devir ve üzeridir ki benzinli atmosferik 1.6 motorların 150 km.hızlarda minimum 4500 devir bandında son viteste ki hızlarıdır.Otomatik vitesli şanzımanlarda D konumunda yaklaşık 3000 bin devir bandında bir üst vitese geçerken S yani sport modda 4500 ve üzeri devirlere kadar vites büyütülmez ve bu devirden sonra vites büyütülür bu şekilde spor kullanım daha kısa süreli ara hızlanmalar sağlanırken sürücü spor araç kullanım modu    ile keyifli spor sürüş elde eder.

trnowa

  • İleti: 17
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #3 : Temmuz 11, 2016, 11:24:23 ÖÖ »
buyrun öyleyse..



vtec08

  • İleti: 552
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #5 : Temmuz 12, 2016, 07:18:00 ÖÖ »
Fotoğraflardaki araçların çoğu dizel ve büyük hacimli 2,0 ve üzeri dizeller benzinli 1,6 motorla 150 kilomtrede 3000 le gitmek mümkün değil.Fotoğrafla ispat yerine siz aracınızla bi 150 yapın video çekin görelim motor devrini ? 1.8 civic aracımla 6.viteste 3000 devirde 117 kilometre hız yapıyorum.??? Bu arada...

trnowa

  • İleti: 17
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #6 : Temmuz 12, 2016, 07:24:34 ÖÖ »
en kısa zamanda video çekip paylaşacağım, bu konuda çok eminim :)
konu saptı ama ispatlamak boynumun borcu artık..

vtec08

  • İleti: 552
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #7 : Temmuz 12, 2016, 07:28:45 ÖÖ »
valla bekliyoruz ..size şu kadar söylüyeyim hiç bir 1.6 benzinli atmosferik 3000 devirde 150 ile gidemez..
 

trnowa

  • İleti: 17
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #8 : Temmuz 12, 2016, 07:57:59 ÖÖ »
aslında 3K devir 150 km hızı sitede birçok civic kullanıcısı tecrübe etmiş.
neyse video çekelim..

vtec08

  • İleti: 552
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #9 : Temmuz 12, 2016, 08:01:30 ÖÖ »
Az önce Honda resmi servisinden Mekaniker usta ile görüştüm 3000 devirde 150 kilometre hız yapmıyor lakin eğimli yolda 140 kilometrelere çıkabiliyor dedi.Oda otomatik şanzıman son dişli farkından dedi.Manuel olsa zaten 120 km.ye geçmeside mümkün değil  dedi.Bilginize..

UK61

  • İleti: 171
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #10 : Temmuz 12, 2016, 05:15:54 ÖS »
valla bekliyoruz ..size şu kadar söylüyeyim hiç bir 1.6 benzinli atmosferik 3000 devirde 150 ile gidemez..
 

Araba lpg de iken bile gidiyor hocam yanlışınız var çok denedim çünkü . Düz yolda 3000 devir 147-150 km hız arası yapıyor otomatik aracım. Sizinki nasıl olmuyor onu anlamadım
« Son Düzenleme: Temmuz 12, 2016, 05:19:03 ÖS Gönderen: UK61 »

vtec08

  • İleti: 552
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #11 : Temmuz 13, 2016, 06:42:46 ÖÖ »
Valla artık bu konuda bişey yazmıyorum lakin mantık çerçevesinde baktığımızda 4000 devre çıktığınızda aracınız 200 lemi gidiyor ?

bilalsahin

  • Bilal Şahin
  • İleti: 973
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #12 : Temmuz 13, 2016, 08:18:24 ÖÖ »
Otomatik vites kullanan arkadaşlar araçlarınızı iyi analiz edin bence!
Son dişlide hız konusunda yanılgı yaşıyorsunuz.
Şöyle ki;
Otomatik vites araçlarda ayağınızı gazdan çektiğinizde yolda rampa aşağı hafif eğim de olsa motor devri düşüyor ama hızınız olduğunuz yüksek miktarda kalıyor. Motor devrinin tamamen rolanti devrine düşmesinden bahsetmiyorum.
Motor devrinin tamamen rolanti devrine düşmemesinin nedeni ise sürüş güvenliği ve frenleme için vakum etkisinin olması gereken seviyede kalması açısından kompresyon yapmasından dolayı

Hafif rampaya sardığınızda ise devir yüksek hız düşük olabilir bu da normal bir durumdur. Çünkü aracı aynı hızda tutarak yol almak için sürekli besleme halinde oluyor.

Özet olarak;
Manuel araçlarda devir saati yola yansıyan hızın olması gereken devrini gösteriyor.
Otomatik araç ise hızdan bağımsız olarak sadece motor devrinin hareketliliğini gösteriyor. (Bu durumu 96/2000 arası Civic CRV gibi araçlarda daha net görüp anlayabilirsiniz.)

UK61

  • İleti: 171
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #13 : Temmuz 13, 2016, 01:58:11 ÖS »
Valla artık bu konuda bişey yazmıyorum lakin mantık çerçevesinde baktığımızda 4000 devre çıktığınızda aracınız 200 lemi gidiyor ?

İlk devirlerde hızlanması yüksek oluyor doğru orantılı olarak artmıyor ki. Ben 200 km hızı düz yolda yaptığımda devir saati 6500 lerde idi. 3000 devirden 4000 devire giderken 2000 ile 3000 arasındaki artış olmuyor yani.

trnowa

  • İleti: 17
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #14 : Temmuz 14, 2016, 11:05:03 ÖÖ »
Otomatik vites kullanan arkadaşlar araçlarınızı iyi analiz edin bence!
Son dişlide hız konusunda yanılgı yaşıyorsunuz.
Şöyle ki;
Otomatik vites araçlarda ayağınızı gazdan çektiğinizde yolda rampa aşağı hafif eğim de olsa motor devri düşüyor ama hızınız olduğunuz yüksek miktarda kalıyor. Motor devrinin tamamen rolanti devrine düşmesinden bahsetmiyorum.
Motor devrinin tamamen rolanti devrine düşmemesinin nedeni ise sürüş güvenliği ve frenleme için vakum etkisinin olması gereken seviyede kalması açısından kompresyon yapmasından dolayı

Hafif rampaya sardığınızda ise devir yüksek hız düşük olabilir bu da normal bir durumdur. Çünkü aracı aynı hızda tutarak yol almak için sürekli besleme halinde oluyor.

Özet olarak;
Manuel araçlarda devir saati yola yansıyan hızın olması gereken devrini gösteriyor.
Otomatik araç ise hızdan bağımsız olarak sadece motor devrinin hareketliliğini gösteriyor. (Bu durumu 96/2000 arası Civic CRV gibi araçlarda daha net görüp anlayabilirsiniz.)

yani? bu araçlar düzde 3000 devir 145-150 aralığında hız yapmıyor mu?
çok zor değil alın birinden 1.6 otomatik deneyin..

vtec08

  • İleti: 552
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #15 : Temmuz 14, 2016, 11:20:02 ÖÖ »
Biz  videoyu bekliyoruz sayın trnowa...

trnowa

  • İleti: 17
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #16 : Temmuz 14, 2016, 12:44:45 ÖS »
Biz  videoyu bekliyoruz sayın trnowa...

bu gece E5'i boş yakalayacağım inşallah :)
aynı zamanda D ile S devir farkını da çekeyim..

vtec08

  • İleti: 552
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #17 : Temmuz 14, 2016, 01:37:55 ÖS »
inşallah..

bilalsahin

  • Bilal Şahin
  • İleti: 973
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #18 : Temmuz 14, 2016, 04:56:56 ÖS »
Otomatik vites kullanan arkadaşlar araçlarınızı iyi analiz edin bence!
Son dişlide hız konusunda yanılgı yaşıyorsunuz.
Şöyle ki;
Otomatik vites araçlarda ayağınızı gazdan çektiğinizde yolda rampa aşağı hafif eğim de olsa motor devri düşüyor ama hızınız olduğunuz yüksek miktarda kalıyor. Motor devrinin tamamen rolanti devrine düşmesinden bahsetmiyorum.
Motor devrinin tamamen rolanti devrine düşmemesinin nedeni ise sürüş güvenliği ve frenleme için vakum etkisinin olması gereken seviyede kalması açısından kompresyon yapmasından dolayı

Hafif rampaya sardığınızda ise devir yüksek hız düşük olabilir bu da normal bir durumdur. Çünkü aracı aynı hızda tutarak yol almak için sürekli besleme halinde oluyor.

Özet olarak;
Manuel araçlarda devir saati yola yansıyan hızın olması gereken devrini gösteriyor.
Otomatik araç ise hızdan bağımsız olarak sadece motor devrinin hareketliliğini gösteriyor. (Bu durumu 96/2000 arası Civic CRV gibi araçlarda daha net görüp anlayabilirsiniz.)

yani? bu araçlar düzde 3000 devir 145-150 aralığında hız yapmıyor mu?
çok zor değil alın birinden 1.6 otomatik deneyin..

Yazdıklarımı okuyup geçmişsiniz bence  :hayir

vtec08

  • İleti: 552
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #19 : Temmuz 15, 2016, 06:51:15 ÖÖ »
Sayın Bilalsahin yazdıklarınıza tam olarak katılıyorum fakat genç arkadaşlar inatla 3000 devirle 150 km.gidilebileceğini söylüyorlar,bu noktada yanılıyorlar ve bende kendilerini ispata davet ettim :) sonucu bekliyoruz..

bilalsahin

  • Bilal Şahin
  • İleti: 973
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #20 : Temmuz 15, 2016, 09:03:12 ÖÖ »
Merhaba vtec08 arkadaşım,
Sizin aracınızın aynısı manuel vites ve bir de 98 model RD1 kasa CR-V OV aracım var.
Manuel aracım ve bindiğim tüm manuel araçlar hangi viteste hangi devirde ise o hızı veriyor.
Yani 6. vites 3000d/d'da 116km manuel araç yol alıyor.
Otomatik araçta ise son dişli düz zeminde 3000d/d 100km ile giderken zemin aşağı doğru meyil olur ise devir 1500'lere düşüyor.
Fakat yukarı doğru tırmanış meyilinde olursa da 3500/4000d/d oluyor!
Bunların hepsinde hız 100km ve araç son vites dişlisinde
Yani otomatik vites araçlarda devir saati yoldaki hızın motor devrini değil, aracı yolun meyil durumuna göre o hızda tutmak için çevirmeye çalıştığı devri gösteriyor!
Olay bundan ibarettir.
D ve S modu farklılığı ise daha önce de açıklanmış olduğu gibi "D" düşük devir çevirerek (ekonomik sürüş için), "S" yüksek devir çevirerek (performanslı sürüş için) vites değişir.
D ve S olayı eski nesil otomatik vites araçlarda ise vites kolu yanında üstünde yada etrafında bulunan O/D on off tuşu ile yapılıyordu.

Yani son dişli de 3000d/d'da 150km ile giden arkadaş ya ayağını düz zeminde tamamen gazdan çekmişken görmüş olabilir o hızı yada rampa aşağı inişte yine ayağı gaz pedalına basmadan inerken görmüş olabilir.
« Son Düzenleme: Temmuz 15, 2016, 09:04:21 ÖÖ Gönderen: bilalsahin »

vtec08

  • İleti: 552
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #21 : Temmuz 15, 2016, 10:42:08 ÖÖ »
Valla ben de aynısını defalarca yazıp tekrarlamama ragmen hala 3000 devirde 150 ile gideceğini söyleyen arkadaşlara duyrulur..

karaboga18

  • İleti: 1405
    • Lamborghini Die-cast
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #22 : Ağustos 31, 2016, 07:37:46 ÖS »


hafif eğimli yoldu :) gaza hafif basılı
« Son Düzenleme: Ağustos 31, 2016, 07:40:09 ÖS Gönderen: karaboga18 »

karaboga18

  • İleti: 1405
    • Lamborghini Die-cast
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #23 : Ağustos 31, 2016, 07:45:29 ÖS »
bu da o yolun dönüşü tek kişiyim burda ama ikisinde de gaza basılı


nisay

  • İleti: 1040
Ynt: 2011 Civic Otomatik Vites "D" ile "S" Devir Farkı
« Yanıtla #24 : Eylül 02, 2016, 08:11:26 ÖÖ »
Arkadaşlar araç düz yolda 3000 devirde 145 in üstünü görüyor.  Eski bir manuel atmosferik kullanıcısı olarak ben de şaşırmıştım ama gerçekten oluyor.

Manuelde 3000 bin devirde 100 km/h yaparken otomatik aracımda 2000 devirde aynı hızı elde ediyorum. Rampalarda bunu zaten yapamaz çünkü 4 yada 3. vitese düşüyor.
« Son Düzenleme: Eylül 02, 2016, 08:12:04 ÖÖ Gönderen: nisay »