Güzel kafalarmış tebrik ediyorum herkesi haklı olanda var saçmalayanda.
Bir arkadaş 7k devirde 300 km hız görür demiş.
Benim aracımda FD6 otomatik. Aracı manuele alıp gazı köklüyorum mesela 2. viteste, araç 7k devir çeviriyor ve 105 km hızda 3. vitesi istiyor. Vites atıyorsunuz devir düşüyor. Şimdi ne alaka 7 bin devirde aracın 300 km ile gitmesinin.
Hız sabitleyiciyi açın, FD6 100 km hızla giderken 2000 devir çevirir normal sakin ve otomatik kullanımda, hız sabitleyici 100 km hızda sabitken, aracı manuele alıp vites düşürün ne olacak? Araç 6k-7k devir bandında çıkacak ama 100 km hızla sabit durmaya devam edecek.
Ben 7k devirle 150 km hıza 30 saniyede çıkarım misal veriyorum, arkadaş 3k devirle 2 dk da çıkar. O hiç 7k devir görmese de o hıza ulaşacaktır.
Belki alakasız şeyler ama devir çevirmekle hızın ne alakası var. bu araba 2. viteste 105 km hızda 7000 bin devirde 3. vitesi istiyor, 125 km de 4. vitesi istiyor 5. viteste 7 bin devirde de 200 km hızla gidebiliyor araç, ne yapacak arşa mı yükselecek. 5. viteste 7 bin devirde artık hızlanamıyor araç. O kadar çevirebiliyor. Ne alaka yani 300 km hız. O zaman 1 vites koysunlar arabaya niye uğraşıyolar ki, çevirsin 7 bin devir çıksın direk 800 km hıza uçakla katılımsın. 6500 dev/dak, devir bölü dakika, dakikada 6500 devir çevirebilir demek. 6500 devir çevirirse 100 km ye 12 saniyede çıkar. 2 bin devir çevirirse 1 dakikada çıkar zamanla alakalı bir şey. Araç hızlanırken devir ister, sabit hızda devirli gitmek zorunda değil. Demek ki 150 km yi dakika da 3000 bin devir çevirirerek gidebiliyor. Ne alaka yani 300 km hız. Ne yediriyorlar size.
S ve D farkında da ayağınız gazdaysa S ye aldığınızda araç hızlanmak için vites düşürür, ve devri bu yüzden yükselir o zamanda o hıza çıkabilmek için devir çevirir o hıza ulaştığında gazdan ayağını çekersen devir düşer.
Yani biraz düşünüp bunu idrak edemeyecek kadarsanız, araçları sadece ulaşım için kullanın bu işlere kafa yormayın fazla.