Kullanıcı Adı: Sürekli Bağlı Kal
Şifre:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte. « önceki sonraki »
Sayfa: [1] 2 Yazdır
Gönderen Konu: Nasıl yaparım: Pasta-Cila  (Okunma Sayısı 34043 defa)
byali

Avatar Yok

Yaş: 30
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil

Honda Civic Sedan Premium '08


« : Ocak 12, 2011, 12:00:45 ÖS »


Arkadaşlar,

Haftasonu arabama pasta cila yapmak istiyorum ama hiç deneyimim yok.
Pasta-Cila nedir?
Neden yapılır?
Pasta-Cila haricinde extra ne yapılabilinir?
Bu işlem için hangi koşulları ve malzemeleri sağlamak lazım?
Hava koşulları ne şekilde olmalı?
Hangi malzemeleri almam lazım? Daha önce kullandığınız kaliteli markalardan örnek verir misiniz?
Bikaç yerde derin sayılabilecek çizikler var bu çizikleri nasıl kapatabilirim?

Aracıma boya koruma yaptırdığımda bunların hepsini halledebileceğimi biliyorum fakat ben bu işleri keyfi yapmak istiyorum.
Logged
canguder


Yaş: 27
Yer: İstanbul
Otomobil: Honda Civic Elegance Mercedes SLK 200 Bmw 3.20i Sportline
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #1 : Ocak 12, 2011, 12:37:37 ÖS »

pasta cila için ;

Koşullar ;

Güneş görmeyen gölgelik , fazla toz almayan bir mekan gereklidir.

Malzemeler ;

Ben sonax güçlü cila kullanıyorum.Krema gibidir.Arabaya cila atmadan önce mutlaka yıkayın. Sonax cilalı şampuan kullanırım.Aynı markadan almaya dikkat ederim.Sonuç güzel oluyor. Ayrıca turtle wax iyi sonuçlar veren bir markadır.

Uygulama ;

Öncelikle cila makinası kullanmanızı tavsiye etmem.Makinayla çabuk zahmetsizce olur ama istenen sonuç genelde alınmaz.Bu cila işine 3 saat ayırın.Pamuk veya kaliteli sünger ile bölüm bölüm başlayın. Örneğin önce kaputu yapın.Kaputun üzerinde cila beklesin.Sonra tavanı yapın.Tavan bitince kaputun üzerinde cilayı yumuşak havlu ile söke söke çıkarın. Cilanın aracın üzerinden kolay sökülmesi iyi cila atamadığınızı gösterir. Sizi yoracak bir işlemdir. Cilayı bitirdikten sonra aracı kesinlikle yağmur altında bırakmayın veya yıkamayın. Güneşli bir havada aracınız ne olursa olsun dikkat çekeceğine garanti veririm Smiley Cilanın ömrü normal şartlarda 3 ay kadardır.6 ay parlaklık garantisi veren yerlere kanmayın. 3 ay sonra aracın rengi solmaya başlar. Ben 3 ayda bir cila atarım. Ciladan sonra aracın üzerinde kayganlık hissi olması gereklidir. Genelde aracın üzerine kedi çıktığında patinaj çekerek kaçmaya çalışıyor Smiley Benim arkadaşın aracınada cila atmıştık çok memnun kaldı.Benim tecrübelerim böyle. Yaklaşık 1-1,5 yıldır cilayı kendim atarım.
Logged
canguder


Yaş: 27
Yer: İstanbul
Otomobil: Honda Civic Elegance Mercedes SLK 200 Bmw 3.20i Sportline
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #2 : Ocak 12, 2011, 12:43:47 ÖS »

http://www.teamhondaturkey.com/forum/fotograflar/ynt_slk_200_r170-t45603.0.html

buda benim aracın cilalı hali
Logged
a_tunc

« Yanıtla #3 : Ocak 12, 2011, 12:49:15 ÖS »

Merhaba,
Öncelikle profesyonel bir pasta cila istiyorsan onu senin yapman imkansız. Çünkü profesyonellerin kullandıkları ürünler endüstriyel ürün olup, pasta makinesi ile uygulanır. Bulabilirsen bu makine ile sadece cilayı uygula.
Bulamazsan mecburen amatör ürünler kullanacaksın.
Benimde kullanmakta olduğum pasta ve cila birlikte olan ürünler var piyasada. Nescafe 3 ü 1 arada gibi Cheesy
Benim kullanmakta olduğum ürün bu. Ve fiyatı 20 TL.

Pasta nedir?
Pasta genel olarak çizik gidericidir. Tabii çizik giderici derken sakın çiziği doldurduğunu falan düşünme. Çünkü çizik dolarak gitmiyor. Tam aksine çiziğin çevresindeki boya kalınlığı çiziğin seviyesine iniyor. Bir nevi zımpara diyebiliriz o yüzden. O nedenle çok sık yaptırmak iyi değildir. Yılda 1 en fazla 2 kez yaptırılabilir. Fazlası boyanıza zarar verir. Tabii pastalarda çeşit çeşittir. Aşındırıcı özelliğine göre değişiyor. Yani bir pasta ile aynı çizik tek seferde alınabilirken, başka bir pasta ile en az 5 kez üzerinden geçilebilir. Az, orta ve çok aşındırıcı pastalar var. Senin az olan ürünleri tercih etmeni tavsiye ederim. Ama sonuç olarak pastanın yaptığı işlem genel ve kaba tabirle zımpara yapmaktan farksızdır. Uygulaması konusuna gelince kesinlikle amatörce uygulanabilecek bir ürün değildir. Pasta yapılırken en önemli unsur uygulamanın tüm yüzeylere homojen olarak yapılmasıdır. Yani tüm yüzeyler eşit sürtülmelidir. Amatör bir elde aşındırıcılığı yüksek bir pasta ile astarı görmeniz zor olmaz. Araç orjinal boya ise tavsiyem pasta cila yerine boya koruma yapılmasından yanadır. Ayrıca metalik boya ve opak boyalar için mantık farklıdır. Metalik boyalı araçlarda özellikle çok sık yaptırmamak, mümkünse 1 kez yaptırıp sonrasında boya koruma yaptırmak en mantıklısıdır. Çünkü metalik boyalarda araç önce metalik renge boyanır. Sonra parlaklık kazanması ve boyanın korunması için üzerine vernik atılır. Ve biz her pasta çektirdiğimizde bu vernik tabakası incelir. Ve eski doğan ve brodwaylerde çok sık gördüğünüz o vernik yanığı denen, verniklerin kalkması sorunu ile karşı karşıya kalırsınız ilerleyen yıllarda. Opak boyada vernik boya ile karışık olduğu için bu dezavantaj söz konusu değildir. Ama pastanın zararlarından oda nasibini alır.
Cila nedir?
Cila yüzey parlatmaya ve korumaya yarayan bir kimyasaldır. Boya üzerinde bir katman oluşturarak boyayı korur ve parlar. Fakat boya koruma için kullanılan malzemeden daha niteliksiz bir malzemedir. Ömrü de ona göre kısadır. 1-2 ay demeden o parlaklıktan eser kalmaz.

Senin yapacağın işlem 2 si bir arada polishlerden almak. Polish nasıl uygulanır ve hava şartları konusunda ise şunu söyleyebilirim;
1. Aşırı sıcak havalarda ve direkt güneş ışığı altında yapılmaz. Mümkünse kapalı bir garaj tavsiye ederim.
2. Zeminin kuru ve temiz olması.
3. Polish temiz ve kuru zemine sürülerek dairesel hareketlerle aşırıya kaçmadan bastırılarak uygulanır. (Eski havlular bu iş için idealdir)
4. Tüm yüzeylere eşit olarak uygulamaya dikkat edilir.
5. Kuru bir bez vasıtası ile komple yüzey tekrar sürtülür. Kadife tarzındaki yumuşak dokulu bezler daha başarılı bu konuda.


Başka kafana takılan birşey olursa bildiğim ve tecrübe ettiğim kadarı ile yardımcı olmaya çalışırım.

Logged
byali

Avatar Yok

Yaş: 30
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil

Honda Civic Sedan Premium '08


« Yanıtla #4 : Ocak 12, 2011, 01:12:43 ÖS »

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşlar.

Bu durumda çiziklerden dolayı ilkbaharda boya koruma yaptırmayı düşünüyorum. Sonrasında da düzenli olarak cila işlemini kendim uygulayım diye planlıyorum.
Logged
byali

Avatar Yok

Yaş: 30
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil

Honda Civic Sedan Premium '08


« Yanıtla #5 : Ocak 12, 2011, 01:18:49 ÖS »

Bu arada boya koruma malzemeleri genel olaran wax(mum) içeriyormuş. Güneş altında ve her yıkamada aracın üzerinden aktığı için ömrü kısa oluyormuş. Bunun yerine teflon içerikli ürünler kullanıldığında daha kalıcı oluyormuş.
Logged
a_tunc

« Yanıtla #6 : Ocak 12, 2011, 01:30:57 ÖS »

Kaliteli bir boya koruma ile uzun süre rahat edersin. 1-1,5 yıl da bir yeniletirsin. Boyası yeni veya yeni model bir araç ise hiç uğraşma cila ile. 18 ayda bir ziebarta öptüreceksin. Gerçi ilk uygulama biraz pahalı. Sonra yıllık koruma bakım ücretleri biraz daha az can yakıcı. Yıllık yenileme ücreti ziebartta 160-180 arasında bir rakamdı diye hatırlıyorum.

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşlar.

Bu durumda çiziklerden dolayı ilkbaharda boya koruma yaptırmayı düşünüyorum. Sonrasında da düzenli olarak cila işlemini kendim uygulayım diye planlıyorum.
Logged
goldbergbrk


Yer: izmir
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #7 : Ocak 12, 2011, 03:58:39 ÖS »

meugilars öneririm dostum  pasta ve cilasını ayrı ayrı al ilk pasta sonra wax yap.
elle hiç uğraşma iyi sonuç alınmıyor kolların kopuyor resmen sil sil olmuyor. koçtaşda 40 liraya polisaj makinası satılıyor yanında 2 tanede hawlulu uç veriyorlar ben önceki arabamı yapmıştım çok memnun kaldım amatöre çok iyi makina ama profesyonele gelmez tabiki devir ayarı yok tek devir makina.
Logged

35 RR type R
luke skywalker


Yaş: 43
Yer: Ankara
Otomobil: 2004 Civic Sedan LS
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #8 : Ocak 12, 2011, 08:48:10 ÖS »

Arkadaşımla aynı yıl araç aldık, sürekli Ziebart'a teslim etti aracını.
Bense hep kendim yaparım cilayı.
Aracı görenler hangisi Ziebart hangisi amatör ayırt edemiyorlar.
İcabında bir yerden gazyağı bulun aracı yıkadıktan sonra plastik hariç her tarafına üstübü ile güzelce sürün.Sonra kuru bir üstübü ile kurulayın.Aracı sadece ıslatın ve iyice kurulayın.
Bu işlem bile aracı canlandırıyor.
Logged
a_tunc

« Yanıtla #9 : Ocak 12, 2011, 08:58:47 ÖS »

Ben pasta işini kesinlikle önermem. Boyaya zarar veriyorsun aslında. Mikron, mikron inceltiyorsun yüzeydeki boyayı. Hem hemojen bir şekilde yaptığınızdan nasıl emin olabiliyorsunuz? Boyayı her yerde aynı oranda sürtmek lazım. Sonuçta yapılan işlem zımparanın ince versiyonu. Boyacılar yada oto kuaförlerinin belki yarısından fazlasının çektiği pasta bile tartışılırken, bizim çektiğimiz pastanın hali n'olur sen düşün artık. Bu iş sanaatkarlık ister. Yani mesleği bilmek bile yetmez. Şahsen ben aracım yeni olsa yada yeni boyatmış olsam elime pastayı ancak kıyısını köşesini sürtersem alırım. Onun haricinde komple araca pasta çekmem. Bence tavsiyede bulunurken riskleri de belirtelim. Sonra adam gaza gelip basacak pastayı, görecek astarı yada sacı. Ben şahsen bu vebali alamam.
meugilars gb markaların ürünleri zaten pahalı. boya koruma yaptırdıktan sonra bu ürünlere vereceği parayı gidip yıllık yeniletme ücretine versin derim ben.
Cila konusuna gelirsek ben ayda 1 çekiyorum kendim. Yoksa yağışların etkisi ile araç hemen matlaşıyor ve kötü gözüküyor. Hem boyayı korumak hemde uzun süre temiz kalması için cila konusunda bir sıkıntı yok. Teflonlu yada mumlu olarak iki çeşit var. Bildiğim kadarı ile teflonlu cilalar daha parlak bir görünüm veriyor ama mum cila kadar uzun süre dayanmıyor. Yanlış biliyorsam lütfen düzeltin.

meugilars öneririm dostum  pasta ve cilasını ayrı ayrı al ilk pasta sonra wax yap.
elle hiç uğraşma iyi sonuç alınmıyor kolların kopuyor resmen sil sil olmuyor. koçtaşda 40 liraya polisaj makinası satılıyor yanında 2 tanede hawlulu uç veriyorlar ben önceki arabamı yapmıştım çok memnun kaldım amatöre çok iyi makina ama profesyonele gelmez tabiki devir ayarı yok tek devir makina.
Logged
byali

Avatar Yok

Yaş: 30
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil

Honda Civic Sedan Premium '08


« Yanıtla #10 : Ocak 13, 2011, 05:26:27 ÖÖ »

Ben pasta yaptırmaktan vazgeçtim. Neden pasta yaptırayım ki? ufak tefek rötuş yapılacak yerler var oraları halledip düzenli periyodlarda cila yapmayı planlıyorum. Ama zamanla oluşan kılcal cizikler ne olur bilmiyorum? Aslına bakarsanız ben bu kılcal cizikleri gidermek için bu işlemleri yapmayı planlıyorum cila yaptığımda kılcal cizikler onarılıyorsa sorun yok.
Logged
canguder


Yaş: 27
Yer: İstanbul
Otomobil: Honda Civic Elegance Mercedes SLK 200 Bmw 3.20i Sportline
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #11 : Ocak 13, 2011, 06:04:03 ÖÖ »

evet pasta atmanızı tavsiye etmem , zaten güçlü cilalar aracı yeterince gösteriyor. Pasta cila yapan yerlere 250-300 lira bayılmak mantıklı gelmiyor. Müsait yeriniz varsa mutlaka cilayı siz atın. O kadar para vermeye gerek yok.
Logged
Saro


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #12 : Ocak 13, 2011, 06:26:44 ÖÖ »

Zaten Belco Falan Cila Kullanmayında Smiley Onlar Daha Fazla Çiziyo Özellikle Diğer Cilalar Gibi Bekletmeye Kalkarsan Son 1 Senedir Kendimce Prof Ürünler İle Yoğun Olarak Detailing İle Uğraşıyrum Her Boş Vakitimi Aracıma Harcarım Pasta Cila Tabirini Yapmak İçin elinde Prof Bir Alet Olması Gerek 49 Liraya Satılan Yuvarlak Aletler İşl Görmez Prof Bir Aletlede Bitimoyr Bunların Padleri var Onlarıda alman Gerek Bir Uygulama 3 farklı Pad Kullanılır İlk Olarak Aracın Boyasına İşlemiş Pislikleri Reçineleri almak ve araca Uygulama Yaparken daha fazla çizmemek adına(KİL) Kullanmak gerek Yoksa Pisliklerin üstüne cila atar pislikleri boyada gezdirirsiniz  kilin üstüne artık ne ürün kullancaksanız tavsiyem tr'de rahat bulunucak olan meguiars malzemeleri olur araştır açık olarak çok satan yer var  aracın çizik durumna göre ürün kullanıp üzerine hare giderici yapıp onunda üstüne sağlam bir boya koruma atarsan güzel olur fakat sen ben el ile yapıcam diyorsan ki zaten makina kullanmak çok zor ben aldım makina en profunu ama daha ufak ufak cila vs atıyorum çizik giderme işine el atmıyorum fazla size tavsiyem  Meguiars ürünleri kullanmanız olur önce bir kil alıp güzelce reçinelerden vs arındırın üstüne güzel bir nxt cila atın cilanında üstüne cila kalıntılarını temizlemek ve biraz daha parlaklık vermek için ultimate quıik detailer sıkın ve supreme shıne mkirofiber bez ile güzelce silin aynaya bakın Wink bu ciladan daha üstün parlatıcak cila ise ancak yurtdışı sipraişiniz olursa oralardan temin edebilirsiniz collnte 915 vs gibi katı uygulaması zor waxlar gibi Cheesy

Ayrıca Derin çiziklerin derinliğini almak mümün ama zımpara vs olmadan tam kapatmaya yakın olması çok zor makina ile olan işlemlerde genelde yıkama esnasına olan çizikler ufak tefek sürtmelerde kaynaklanan çizikler gider:D
Logged

320D 184HP M Paket
eminbagci

Avatar Yok

Yaş: 31
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #13 : Ocak 19, 2011, 01:05:15 ÖS »

Byali Selam,
Motorlu taşıtlar verigisini varsa Bonus kart ile öde 4 taksit yapıyorlar ayrıca Sonax boya koruma yapıyor. aşağıdaki adresden inceleyebilirsin.
http://www.sonax.com.tr/content/pages/news.asp?id=586
Logged
Karahan
Fatih_K



Yaş: 35
Yer: Konya
Şu Anda Sitede Değil

Fatih + Honda + Lepege


« Yanıtla #14 : Ocak 19, 2011, 01:12:40 ÖS »

Kaliteli bir boya koruma ile uzun süre rahat edersin. 1-1,5 yıl da bir yeniletirsin. Boyası yeni veya yeni model bir araç ise hiç uğraşma cila ile. 18 ayda bir ziebarta öptüreceksin. Gerçi ilk uygulama biraz pahalı. Sonra yıllık koruma bakım ücretleri biraz daha az can yakıcı. Yıllık yenileme ücreti ziebartta 160-180 arasında bir rakamdı diye hatırlıyorum.

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşlar.

Bu durumda çiziklerden dolayı ilkbaharda boya koruma yaptırmayı düşünüyorum. Sonrasında da düzenli olarak cila işlemini kendim uygulayım diye planlıyorum.
Hacı boya koruma boyayı aşındırdıktan sonra korumaya alıyor. Pasta cila yeter. Bunun da baharın veya yazın yapılması tavsiye edilir. Kışın soğuk havalarda sağlıklı olmaz.
Logged

byali

Avatar Yok

Yaş: 30
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil

Honda Civic Sedan Premium '08


« Yanıtla #15 : Ocak 19, 2011, 01:24:19 ÖS »

Kaliteli bir boya koruma ile uzun süre rahat edersin. 1-1,5 yıl da bir yeniletirsin. Boyası yeni veya yeni model bir araç ise hiç uğraşma cila ile. 18 ayda bir ziebarta öptüreceksin. Gerçi ilk uygulama biraz pahalı. Sonra yıllık koruma bakım ücretleri biraz daha az can yakıcı. Yıllık yenileme ücreti ziebartta 160-180 arasında bir rakamdı diye hatırlıyorum.

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşlar.

Bu durumda çiziklerden dolayı ilkbaharda boya koruma yaptırmayı düşünüyorum. Sonrasında da düzenli olarak cila işlemini kendim uygulayım diye planlıyorum.
Hacı boya koruma boyayı aşındırdıktan sonra korumaya alıyor. Pasta cila yeter. Bunun da baharın veya yazın yapılması tavsiye edilir. Kışın soğuk havalarda sağlıklı olmaz.

Bi arkadaşımın aldığı aracı önceki kullanıcısı boya koruma yaptırmış artık nerde yaptırdı bilmiyoruz. Fırça izi vs. den kaynaklanan kılcal cilikler altta kalmış Smiley üzerine artık ne yaptılarsa. Sanki o kılcal cizikler kapatılmadan üzerine vernik tarzı bişeyle kaplanmış gibi olmuş. Çok kötü bir durum. Benim derdim parlamasından ziyade 1-2 rötuşluk yer var onları halledip kılcal cizikleri kapatmak. İkinci plandada parlaması Smiley
Logged
a_tunc

« Yanıtla #16 : Ocak 19, 2011, 02:41:55 ÖS »

Hacı boya koruma boyayı aşındırdıktan sonra demeni anlamadım?
Sen bana mualefet olmak için yazmışsın gibi geldi. Bana mualefet olmak hoşuna gidiyor sanırım. Neyse cumartesi gelirim yanına seni tekrar görüşürüz konuyu. Ama buradaki arkadaşlar için 2-3-50 satır yazmazsam olmaz.
Boya korumanın tek farkı kullanılan cilanın ve koruyucu malzemelerin farklı olmasıdır. İşin detayına indiğin zaman pasta kısmı aynı gibi bişey. Tabii malzemeler, uygulanışı ve kalitesi arasındaki farklar tartışılmaz. Ama işin kaba mantığı aynı.
Ve boya koruma asla normal pasta cila ile kıyaslanamaz. Pasta çektirmek = zımpara yapmak. Sanırım bunda hemfikiriz.
Boya korumada 1 kez zımparayı yersin 1 yıl rahat edersin. Ki aracın eğer ki ihtiyacı yoksa ve yeni araca uygulama yaptırıyorsan o zaman adamlar zaten bu pasta işini direkt atlıyorlar. Ve bunuda fiyatlarda görebilirsin. Boya yada araç sıfırsa 2. el araç ve eski boya muamelesi görmüyorsun. Adamlar sırf para kazanmak için kıymıyorlar yani sıfır araçlara. Sadece koruma için uygun ürünleri uygulayıp geçiyorlar. Aracında ışıl ışıl kalmaya devam ediyor.
Normal pasta cila işleminde 1 ay demeden parlaklık uçuyor. hadi bi daha cila yaptırırsın. Sonra yine pasta cila. "Abi bunun altına incecik bir pasta çekelim yoksa cila fazla parlak olmaz" derler. Ki biraz da olsa haklıdırlar. Hem ticari çıkar için hemde işin kendini göstermesi için o pasta işlem bedelini illa alırlar. Sonuçta yağmurdu, çamurdu boya üzerinde ister istemez oluşan bir tabaka var. Bunu alması lazım. Yani fatih hocam boya korumada olsa, pasta cilada olsa sen o pastayı illa yaptıracaksın. Ve o pasta senin illa ki boyanı alacak. Haa bu almak mm bile değildir. mikronlarla ifade edilir. Sonuç olarak yüzeydeki bir pisliği kazıkmak, çiziklerde de çiziği dolduramayacağımız için çizik bölge çevresini çizik ile aynı kalınlığa indirmektir.
Haaa sıcaklık konusuna gelecek olursak yüksek sıcaklıklarda çekmek, yada güneşin alnında çekmek kışın çekmekten daha kötüdür. Ben soğukta çekilmeyeceği yönünde birşey duymadım. Kaldı ki sen beni biliyorsun aracıma ayda bir cila atarım. Soğukta çekmek inan sıcakta çekmekten daha iyi. Daha başarılı sonuçlar alabiliyorum ben şahsen. İdeali dediğin gibi bahar ayları. Kışın bence cila özellikle daha fazla lazım. En azından ben tavsiye ederim. Çünkü kış aylarında araç üzerinde kalan yağışlar boyanın matlaşmasına sebep oluyor. Yağmur suyu çok temiz değil sonuçta. Hava kirliliğinden dolayı yağmur suyundaki asitler ve bir çok faktör yüzeyde korozyona sebep oluyor. Korozyon illaki gözle görülecek yada akü başlıklarındaki gibi beyaz tortu demek değildir.
Mesela Babam otobüsün camlarını içme suyu ile temizliyor. Çeşme suyundaki kireçten dolayı. Kaldı ki yağmur suyunu sen hesap et.
Hafta sonu aracının camlarını temiz bezle sil. İyice kurula ve camdaki dalgaları görürsün. O zaman bana hak verirsin eminim.
Haaa şunuda unutmayalım. Madem ki boya koruma pasta cilaya göre daha kullanışsız o zaman neden koruma 300-400 lira gibi rakamlara yapılırken pasta cila 50 liraya yapılıyor?
Yada ziebart, sonax gibi firmalar neden o kimyasallara avuç dolusu para verip alıyorlar?
Alırlar 10 liralık cila, 7 liralık pasta onunlada en az 50 tane ara yaparlar. O yüzden fatih hocam normal pasta ve cila asla boya koruma ile kıyaslanamaz. Hele ki sanayide yaptırdıklarımızla. Benim gibi kısıtlı ekonominiz varsa ve aracınızda yeni değilse eyvallah ama yeni bir araç için sanayide boyacılara pasta cila yaptırmak bence arabayı katletmektir. Yiğidi öldür, hakkını yeme şimdi. Haa biraz kazık mı? Evet kazık. Ama avuç dolusu araca para veriyorsan, tırnak ucu kadar da onu korumaya para vermek dokunmamalı. Boyaya 1500 lira vermek mi yoksa 300 liraya orjinalini muhafaza etmek mi tercih artık forum üyelerinin.
Ayrıca madem boya koruma için boya çiziliyor neden sıfır araç alanlar koşa koşa boya koruma yaptırıyor?
O zaman bizim patron harbiden işi bilmiyor. Hem git 360 milyara araba al, hemde boya koruma diye boyasına zarar verdir Cheesy

Kaliteli bir boya koruma ile uzun süre rahat edersin. 1-1,5 yıl da bir yeniletirsin. Boyası yeni veya yeni model bir araç ise hiç uğraşma cila ile. 18 ayda bir ziebarta öptüreceksin. Gerçi ilk uygulama biraz pahalı. Sonra yıllık koruma bakım ücretleri biraz daha az can yakıcı. Yıllık yenileme ücreti ziebartta 160-180 arasında bir rakamdı diye hatırlıyorum.

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşlar.

Bu durumda çiziklerden dolayı ilkbaharda boya koruma yaptırmayı düşünüyorum. Sonrasında da düzenli olarak cila işlemini kendim uygulayım diye planlıyorum.
Hacı boya koruma boyayı aşındırdıktan sonra korumaya alıyor. Pasta cila yeter. Bunun da baharın veya yazın yapılması tavsiye edilir. Kışın soğuk havalarda sağlıklı olmaz.
Logged
a_tunc

« Yanıtla #17 : Ocak 19, 2011, 02:46:24 ÖS »

Haaa bu kadar yorumdan sonra üstünü başını yırtacağım diye korkmana gerek yok fatih hocam. Ben seni olduğun gibi seviyorum  love
 Rolf
Logged
Karahan
Fatih_K



Yaş: 35
Yer: Konya
Şu Anda Sitede Değil

Fatih + Honda + Lepege


« Yanıtla #18 : Ocak 19, 2011, 03:07:16 ÖS »

Ben zaten yorumdan korktum. O kadar uzun yorumu kim okuyacak be yav vaww Sen bir ara görüştüğümüzde anlatırsın bana  Rolf
Logged

canguder


Yaş: 27
Yer: İstanbul
Otomobil: Honda Civic Elegance Mercedes SLK 200 Bmw 3.20i Sportline
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #19 : Ocak 19, 2011, 04:22:16 ÖS »

boya koruma pasta-cila işçiliği iyi olduktan sonra araca niçin zarar versin ? çok kalitesiz ürünler kullanılırsa belki yıpratır ama adı üstünde boya koruma , boya yoketme değil
Logged
Sayfa: [1] 2 Yazdır 
« önceki sonraki »
Gitmek istediğiniz yer: