selam arkadaşlar,
aracım orjinal 2000 1.4is makyajlı kasa sedan
175-65-14 olan orjinal jant lastiklerini çıkarıp 195-50-15 lastik & çelik jant aldım.
orjinal jant lastik ebatıyla taktığım çelik jant lastik boyutları yuvarlanma çapı arasında değişiklik olmadı.taban genişlediği için yol tutus biraz arttı o kadar.
şuanda orjinal amasör ve orjinal yaylarıyla arac yüksek duruyor, arka 2-2.5 parmak ön 4-4.5 parmak şeklinde çamurluk lastik arasında boşluk var, amacım çok fazla basmadan sürtme vs sorunlar yaşamadan çamurlukla lastik arası boşluğu kapatacak kadar ön ve arka eşit veya ön çok hafif alcak olacak şekilde konfordan çok fazla kaybetmeden alcaltmayı düşünüyorum.
orjinal yayı kesme biçme ısıtma gibi saglıksız işlemler ve piyasadaki ayarlı coil spring tarzı kısa ve sert yaylardanda almayı düşünmüyorum.
orjinal amasörlerle kullanabileceğim spor helezon yayla işi halledicem, orjinal yaylara göre konforu en iyi olan spor yaylar eibach diye biliyorum.fakat 300-400 civarında değişen fiyatları var.o yüzden bütçeyi göz önüne alarak başlangıç için piyasada uygun fiyatlı FK yay almayıda açıkcası düşünüyorum,
5 lik set alırsam ön arka fazla alçalabilir sürtme vs sorunlarla karşılaşabilirim.3.5 luk set yay takımı alsam önü yeterli kadar alcatmayacağını düşünüyorum.
FKnın 6-4 lük yayları bunun için daha ideal olmazmı
veya önde 5-6 lık yay arkada 3.5-4 lük yay kullansak nasıl olur?
* ön_arka 3.5 luk set (eibach veya fk)
* ön_arka 5 lik set (eibach veya fk)
* ön_arka 6-4 lük set (fk)
* ön 5 - arka 3.5 (eibach veya fk)
* ön 6 - arka 3.5 (fk)
özellikle yay konusunda ilgili arkadaşlardan tavsiyeleri bekliyorum şimdiden cevap yazan arkadaşlara teşekkürler