Gönderen Konu: kaçlık yay takmam lazım  (Okunma sayısı 8696 defa)

birisimi

  • İleti: 497
kaçlık yay takmam lazım
« : Eylül 13, 2008, 01:50:19 ÖS »
araşlar civic 1.6ies aracımda 15'' lik jant var buna kaçlık yay takarsam iyi olur....... çok fazla da yapışmasını istemiyorum hem sağlıklı olsun hemde hoş gorunsun istiyorum.... yardımcı olursanız sevinirim



armi

  • İleti: 1232
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #1 : Eylül 13, 2008, 02:16:45 ÖS »
15" cant warsa bu demek oluyorki orjinal hali aracının bana göre hiç elleme konforunu yaşa ama illa takmak istiyorum dersen 3.5luk tak yeterli olur gibime geliyor tabii daha önce senn düşünceni yapmış olan arkadaşlarında fikrini al derim..

birisimi

  • İleti: 497
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #2 : Eylül 13, 2008, 02:18:53 ÖS »

15" cant warsa bu demek oluyorki orjinal hali aracının bana göre hiç elleme konforunu yaşa ama illa takmak istiyorum dersen 3.5luk tak yeterli olur gibime geliyor tabii daha önce senn düşünceni yapmış olan arkadaşlarında fikrini al derim..
14luk vardı ustunde 1'' buyuttum ama simdi de traktor gibi duruyor... çok alcalmasını lastiğin çamurluğun içine girmesini de istemiyorum ama.....

armi

  • İleti: 1232
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #3 : Eylül 13, 2008, 02:24:59 ÖS »
ozmn 3.5 al yeterli olur bnde 205 45 17 ebatları war 6-4 yay taktım normal indi ama tabiki cant ebatı önemli bu işin içinde 3.5 yeter olmadı bana yetmedi dersen yayların uclarından kestirirsin

birisimi

  • İleti: 497
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #4 : Eylül 13, 2008, 02:39:34 ÖS »
daha once bunu uygulayan birinin fikrini alsam çok iyi olacak

armi

  • İleti: 1232
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #5 : Eylül 13, 2008, 02:42:33 ÖS »
bekle bakalım acele etme illa 1i aydınlatır bu konuyu

merburvehan

  • İleti: 2170
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #6 : Eylül 15, 2008, 12:01:05 ÖS »
3.5'lik takarsan sağlıklı olur ama hoş görünmez.5cm takarsın çok hoş görünür ama sağlıklı olmaya bilir senin kasalarda 5cm nekadar düşürüyo tam bilemiyorum...

birisimi

  • İleti: 497
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #7 : Eylül 15, 2008, 12:25:50 ÖS »

3.5'lik takarsan sağlıklı olur ama hoş görünmez.5cm takarsın çok hoş görünür ama sağlıklı olmaya bilir senin kasalarda 5cm nekadar düşürüyo tam bilemiyorum...
ya sağlıklı olsun zaten hem cart curt altını surtmesini istemiyorum hemde lastiğin camurlugun içine girmesine gerek yok sadece ön tekerlerde olan traktör gorunumu gitsin istiyorum....

infaztim

  • İleti: 3903
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #8 : Eylül 15, 2008, 01:52:19 ÖS »
205 40 17 var aracımda (97 hb) önler 8 arkalar 8 cm indi süertme sadece derin tümseklerde oluyor keyfi bambaşka alçak arabanın normal arabaların bile altındayım sanki karting.

8663

  • Ziyaretçi
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #9 : Eylül 15, 2008, 02:24:25 ÖS »
bence 3,5 al, çok yüksek gelirse kestirirsin..ben de aynı şüpheyi duyuyorum sanırım kararım 3,5 olucak ;)

infaztim

  • İleti: 3903
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #10 : Eylül 15, 2008, 02:26:37 ÖS »
alın coilover gömün 10 cm tadına bakın vazgeçemezsiniz herşeyin anormalini seviyorum bi arıza var bende ama napalım.

merburvehan

  • İleti: 2170
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #11 : Eylül 15, 2008, 03:34:38 ÖS »

bence 3,5 al, çok yüksek gelirse kestirirsin..ben de aynı şüpheyi duyuyorum sanırım kararım 3,5 olucak ;)
Benim arkalar 4cm gökhan iki parmak araya giriyo 3.5cm alma ben kestirmeyi bile düşünüyorum ama diğer bir yandan araba hırçın duruyo kafası aşağıda önler 6cm...

8663

  • Ziyaretçi
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #12 : Eylül 15, 2008, 04:45:05 ÖS »


bence 3,5 al, çok yüksek gelirse kestirirsin..ben de aynı şüpheyi duyuyorum sanırım kararım 3,5 olucak ;)
Benim arkalar 4cm gökhan iki parmak araya giriyo 3.5cm alma ben kestirmeyi bile düşünüyorum ama diğer bir yandan araba hırçın duruyo kafası aşağıda önler 6cm...

kuzenim de öyle diyo hatta başımın etini yedi aylardır bas yere diye... ama ben bu haliyle bile sürtüyorum tampon altlarını, işim acele oluyo, bi yere yetişmem gerekiyo dambul dumbul park ediyorum...yaylı halini hiç düşünemiyorum bile :) sanırım 3,5 luk tein daha uygun olur bana,zaten jant takmayı düşünmüyorum,sade olsun ama çok ta boş olmasın mod.u olcak işte :)

hector

  • İleti: 6
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #13 : Eylül 15, 2008, 09:46:10 ÖS »
slm ben burak(hector)bende 06 cıvıc var 18 jnt 35 lastık var kaçlık yay takarsak iiiii olur saygılarımla

-cenk-

  • Ziyaretçi
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #14 : Eylül 15, 2008, 10:34:20 ÖS »
arkadaşlar buna bi bakın bence tüm santimetrik sorunlarınızı çözebilir gibi duruyo


birisimi

  • İleti: 497
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #16 : Eylül 16, 2008, 11:38:28 ÖÖ »
arkadaşlar bu yaylar hakkında nereeyse hiç bilgim yok benim.. simdi 3.5 luk 5 ten daha yuksek oluyor sanırım ama mantiken bakıldığı zman 3.5 daha kucuk bi rakam... bunların hangisi yuksek idelan yay boyu kaç?? ayrıca yay taktıgım zaman aracın alt takımlarına  zarar veriri mi?

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #17 : Eylül 16, 2008, 11:44:23 ÖÖ »

arkadaşlar bu yaylar hakkında nereeyse hiç bilgim yok benim.. simdi 3.5 luk 5 ten daha yuksek oluyor sanırım ama mantiken bakıldığı zman 3.5 daha kucuk bi rakam... bunların hangisi yuksek idelan yay boyu kaç?? ayrıca yay taktıgım zaman aracın alt takımlarına  zarar veriri mi?



3.5 yada 5 olarak verılen degerler aracın ne kadar alcaldıgı yanı 3.5 takarsan 3.5 cm alcalıcak 5 takarsan 5 cm alcalıcak. Kısalan yay boyu ıle amortısorlere daha az esneme payı kaılıcak ve yayın yapısından dolayı artık daha sert bı araca sahıp olunucak. Buda bı mıktar extra zorlanma getırır muhakkak. Ancak yuruyenden zıyade yay takıldıgında asıl problem tr sartlarında aracın altını vurmamak ıcın daha dıkkatlı olunmasıdır... Tavsıyem 3.5 luk kullanman optımum alcaklık ve sertlık sunar bence...
« Son Düzenleme: Eylül 16, 2008, 11:48:00 ÖÖ Gönderen: turbovts2 »

birisimi

  • İleti: 497
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #18 : Eylül 16, 2008, 11:58:54 ÖÖ »


arkadaşlar bu yaylar hakkında nereeyse hiç bilgim yok benim.. simdi 3.5 luk 5 ten daha yuksek oluyor sanırım ama mantiken bakıldığı zman 3.5 daha kucuk bi rakam... bunların hangisi yuksek idelan yay boyu kaç?? ayrıca yay taktıgım zaman aracın alt takımlarına  zarar veriri mi?



3.5 yada 5 olarak verılen degerler aracın ne kadar alcaldıgı yanı 3.5 takarsan 3.5 cm alcalıcak 5 takarsan 5 cm alcalıcak. Kısalan yay boyu ıle amortısorlere daha az esneme payı kaılıcak ve yayın yapısından dolayı artık daha sert bı araca sahıp olunucak. Buda bı mıktar extra zorlanma getırır muhakkak. Ancak yuruyenden zıyade yay takıldıgında asıl problem tr sartlarında aracın altını vurmamak ıcın daha dıkkatlı olunmasıdır... Tavsıyem 3.5 luk kullanman optımum alcaklık ve sertlık sunar bence...
tesekkur ederim... bende bu bilgiyi arıyordum işte o zman en makul olanı 3.5 luk yay yadau linkteki ayarlanabilir yay malum zaten bizim araçlar alçak...altını surtturmeyegerek yok
« Son Düzenleme: Eylül 16, 2008, 12:04:08 ÖS Gönderen: birisimi »

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #19 : Eylül 16, 2008, 08:15:26 ÖS »
Rica ederim kolay gelsin...

cıvıc99

  • Ziyaretçi
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #20 : Aralık 07, 2008, 10:57:56 ÖS »
arkadaşım 3,5 cm düşünürsen elimde var aracın üzerinde takılı ag performance marka resime bakabilirsin
http://www.sahibinden.com/92-00_honda_civic_ag_performance_helezonWQQaXQQ11567947WQQpXQQdisplayitem

wallace_son

  • İleti: 172
    • AutoShow 2006
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #21 : Aralık 07, 2008, 11:18:15 ÖS »
arkadaşım ilk önce kaç cm düşüreceğine karar ver sonradan 3,5 luk alıp yine yüksek olu kestireyim dersen aşağıdaki yazıyı okumanı tavsiye ederim. Yaylarınızı hiç bir şekilde kesmeyiniz.

Yay kesme işleminin yanlışlığından bahsetmek için öncelikle yayın yapısını göz önüne getirmemiz gerekir.

Yay altı düz ( yani zemine konduğu zaman dik durabilen ), yukarı doğru sarmal olarak yükselen bir malzemedir.

Yayın altından veyaz üstünden kestiğimizde düz bölüm haliyle ortadan kaybolacak, en alt nokta yukarıya doğru sarmal olarak çıkan kısım olacaktır. Bu işlem sonunda da yay yere dik olarak konduğunda sadece 2-3 mm lik bir alan yere değecek ve yerde dik olarak duramayacaktır.

Bu yayı amortisör üzerine koyduğumuzda gerek amortisörün baskısı, gerek araç ağırlığı ile alt kısım yerine oturmuş olarak görülecektir.,

Bir viraja girildiğinde ne olur hepimizin maulumu, sağ viraja girildiğinde sağ taraf yatarken sol taraf havaya kalkar. Sol amortisörün üzerindeki yük boşalır. Bu aşamada kesik olmayan bir yayın alt yüzeyi amortisöre tam temas ederken kesik olan bir yayın sadece üst paragrafta açıkladığım 2-3 mm lik bölümü amortisör üzerine temas eder.

Tehlikenin farkında olmamak işten değil..2-3 mm üzerinde şansa gitmek.. O 2-3 mm nin 3 cm kayması (üzerine yük bindiğinde atması vs ) yayın alt kısmının yerinden cıkması veya kayması demek..Sonucu ise herkesin malumu..



Bu tehlike bir yana,

Yaylar belirli salınımlar gerçekleştirsin, ön takıma ve şaseye bu salınımlar ile min zarar versin, max konfor getirsin amacı ile belirli bakla sayı ve aralığında üretilmiştir. Bu baklaları azaltmak öncelikle salınım sayısını azaltır ve sertleştirir. Bunun sonucunda ise ani ve sert yük ön takımın üzerine 1 kerede yüklenir. Sık ve sert darbeler alan ön takıma uzun vadede ne olacağı malum.


Amortisör sertleştirmeye gelince, % kavramını oldum olası anlayamamışımdır. % 0 neye tekabül eder, % 100 neye tekabül eder. Sanırım % 0 orjinal amortisörün sertliğine, % 100 de hiç salınım yapmayan düz bir metal gibi duran bir amortisöre tekabül ediyor. Amortisör nasıl sertleştiriliyor, bildiğim kadarıyla içerisine konan yağ ile. Bahsettiğim 2 % kavramını baştan sonra kapsayan ( yani % 0 için orjinal yağ, %100 için üretilmiş katı madde kıvamında bir yağ ) bir yağ türü olmadığından % kavramıda sadece amortisörcünün dilinde varoluyor, teknik olarak bir geçerliliği olmuyor.Ayrıca şunuda belirtmek isterim ki üzerinde gittiğimiz lastiklerden sonra en önemli ekipman olan amortisör yay sistemine asla sanayideki ali-velinin bıçağını, çekicini değdirtmem.. Allah korusun amortisörü sertleştirmek için deldikleri yere koydukları tıpa/kapak vs çıkarsa neler olur.. Çıkmayacağının %100 garantisi varmı... Maalesef yok..

Alıntıdır...

06HKN10

  • Ziyaretçi
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #22 : Aralık 08, 2008, 03:48:19 ÖS »
bence 5cm le problem yaşarsın 3.5 ideal al gitsin yani

birisimi

  • İleti: 497
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #23 : Aralık 09, 2008, 11:05:29 ÖS »
ya bu 3.5 luk yaylarda araba yuklu iken arka teker vurma yapıyo mu??? bozuk yollarda

cıvıc99

  • Ziyaretçi
Ynt: kaçlık yay takmam lazım
« Yanıtla #24 : Aralık 12, 2008, 03:39:32 ÖS »
çok az bi derecede o da çok bozuk yollarda misal pikniğe vs gidersen öle yerlerdeki bozuk yollarda