Gönderen Konu: Hangi Yay Daha Yumuşak  (Okunma sayısı 5065 defa)

murataraci

  • İleti: 186
Hangi Yay Daha Yumuşak
« : Ekim 15, 2006, 08:48:12 ÖÖ »
slm arkadaslar  3.5 cmlik yaylar içinde hangisi daha yumuşak sıralayabilir misiniz? Siz hangisini kullanıyorsunuz memnun musunz?

*eibach
*ap
*omp
*vogtland
*maxtrac

şimdiden teşekkürler.



aSil

  • İleti: 989
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #1 : Ekim 15, 2006, 10:39:26 ÖÖ »
AP'nin çok sert olduğunu biliyorum. Ama en yumuşağını bilemicem. Maxtrac'ın olma olasılığı yüksek :) Vogtland'i Audi A3 e taktık araç haala komforlu diyebilirm.

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #2 : Ekim 15, 2006, 12:28:42 ÖS »
vogtland ve eibach kullanımında konfordan pek kayıp olmuyor diye biliyorum..

SONE-R

  • İleti: 2090
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #3 : Ekim 15, 2006, 01:09:33 ÖS »
sert olanı yol tutuş açısından daha iyi değil midir?

aSil

  • İleti: 989
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #4 : Ekim 15, 2006, 01:16:55 ÖS »
sert olanı yol tutuş açısından daha iyi değil midir?
Pist koşulunda evet. Yani İstanbul Park'da sert yaylarla daha güzel dönersin virajları. Ama sahil yolunda gazlarken viraj içinde ufak bi zıplama yaşarsan felaket..! Velhasıl yol koşuluna göre değişir.

SLH

  • Ziyaretçi
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #5 : Ekim 15, 2006, 01:21:20 ÖS »
en yumuşağı eibachh diye biliyorum ,bende onu kullanıyorum istediğim gibi çok sert değil benimde kafama takılan bir konuydu çünkü. omp çok sert , takan arkadaşların bizzat şikayet ettiklerini biliyorum.

SONE-R

  • İleti: 2090
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #6 : Ekim 15, 2006, 01:23:06 ÖS »
peki 3 mm yerine 2 mm düşüren yaylar var mı? aslında ben de artık bi yaylanayım diye düşünüyorum.. ama stock yaylar da öyle rahat ediliyorki çukurlardan falan çekinmiyosun fazla :) :)

yassi

  • İleti: 2662
    • TeamHondaTurkey
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #7 : Ekim 15, 2006, 01:27:12 ÖS »
benim yaylarımda vogtland ve çok memnunum. herhangi bir problem yaşamadım şu ana kadar ( araç 2000 civic sedan)

SLH

  • Ziyaretçi
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #8 : Ekim 15, 2006, 01:28:04 ÖS »
ben de aradım 2 cm ;D   ama bulamadım 3 iyi ama 2 ye değmez diye düşünüyorum şimdi, , birde 2 cm i S2 lere taktıklarını biliyorum.

aSil

  • İleti: 989
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #9 : Ekim 15, 2006, 01:42:01 ÖS »
Aslında yayın alçaltması konusunda çok da seçenek yok. Belirgin 2 seçenek var. 3,5 - 5cm... Sen 3,5 alçaltacak diye alırsın, takarsın ama 2cm. alçaltır. 5cm. alçaltacak diye alırsın 4 alçalır. Onlar kesin veriler değil. Takacağın araca göre değişkenlik gösterebilir. Bir yay modeli birden fazla otomobilde kullanılabildiği oluyor sonuçta.
« Son Düzenleme: Ekim 15, 2006, 02:40:45 ÖS Gönderen: asi-L »

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #10 : Ekim 15, 2006, 02:22:00 ÖS »

   AP ve OMP sert, Eibach ve Vogtland yumuşak-normal diyebilirim, aracı yere yakınlaştırma konusunda ise pek fazla birşey söyleyemeyeceğim çünkü bu araçtan araca değişen birşey, 5 cm aldığın zaman araç 5 cm yere inecek diye bir kaide yok, mesela HB Civic Vtec Vti'larda 3.5 luk, 3.5 tan fazla yere yakınlaştırıyor, asi-L'in de söylediği gibi belirgin iki şıktan başka fazla seçenek yok gibi yay konusunda..


SONE-R

  • İleti: 2090
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #11 : Ekim 15, 2006, 03:32:08 ÖS »
peki yay kullanarak 3.5-5 cm indirilmiş bir araç stock olanına göre rollingde, kalkışta, top speed'te daha mı avantajlıdır?

SLH

  • Ziyaretçi
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #12 : Ekim 15, 2006, 03:35:29 ÖS »
bence avantajalıdır, arka yaylar sertleştiği için arkası basmadan kalkar, ama bunu saliselerle ölçebiliriz herhalde...

aSil

  • İleti: 989
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #13 : Ekim 15, 2006, 03:56:09 ÖS »
peki yay kullanarak 3.5-5 cm indirilmiş bir araç stock olanına göre rollingde, kalkışta, top speed'te daha mı avantajlıdır?
Daha avantajlıdır. Çünkü esneme payı azalacağından ağırlık dengesi stock olanına göre daha az kayacaktır. Nispeten daha az patiyle açıklayabiliriz bunu. Yere daha sağlam basıyorsun sonuçta. Gücü yere daha iyi aktarırsın. Ama Salih'in de dediği gibi saliseler oynar yani...

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #14 : Ekim 15, 2006, 03:56:58 ÖS »
peki yay kullanarak 3.5-5 cm indirilmiş bir araç stock olanına göre rollingde, kalkışta, top speed'te daha mı avantajlıdır?

   Yani, yaylı araçta bir takım avantajlar ortaya çıkıyor tabi, gücü yere aktarma ve frenaj az da olsa artıyor, yola tutunma artıyor, virajlardaki zaman kaybı azalmış oluyor, yüksek süratte de avantaj sağlıyor, tabi bazı araçlarda yay takınca arka taraf ön taraftan daha fazla basılıyor yani ön taraf yukarıda kalmış oluyo, bunun olması pek iyi değil bence, yani zaten gaza basınca aracın önü kalkar, kalkışta veya rolling de bu dezavantaj olabilir (önden çekişli araçlardan bahsediyorum), yüksek süratte de ön tarafın alçak olması ayrodinami bakımından daha avantajlı olacaktır mutlaka.. Sonuç olarak çok abartı olmasa da tabiki daha verimli olacaktır ama dediğim gibi ön tarafın arkaya göre az birşey daha alçak olması tercihimdir...


SONE-R

  • İleti: 2090
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #15 : Ekim 15, 2006, 04:05:08 ÖS »
2 yıldır stock yayları ile kullanıyorum, şu günlerde yayları değiştirmeyi düşünüyorum. Ama ankaranın yolları kaldırımlarının yüksekliği malum düşük bir arabayla ankara yollarında rahat kullanamamak kaldırım kenarına park edip kapıyı açamamak ta var...

serkan

  • Ziyaretçi
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #16 : Ekim 18, 2006, 01:29:48 ÖS »
bende vogtland kullanıyorum çokta memnunum sadece arabanın önü daha yerde onunda motorun ağırlığından olduğunu söylüyolar

MoRtAl_AnGeL

  • Ziyaretçi
Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
« Yanıtla #17 : Ekim 18, 2006, 02:53:20 ÖS »
bilgiler için teşekkürler voglant yay alıcam