TeamHondaTurkey.Com

HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: murataraci - Ekim 15, 2006, 08:48:12 ÖÖ

Başlık: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: murataraci - Ekim 15, 2006, 08:48:12 ÖÖ
slm arkadaslar  3.5 cmlik yaylar içinde hangisi daha yumuşak sıralayabilir misiniz? Siz hangisini kullanıyorsunuz memnun musunz?

*eibach
*ap
*omp
*vogtland
*maxtrac

şimdiden teşekkürler.
Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: aSil - Ekim 15, 2006, 10:39:26 ÖÖ
AP'nin çok sert olduğunu biliyorum. Ama en yumuşağını bilemicem. Maxtrac'ın olma olasılığı yüksek :) Vogtland'i Audi A3 e taktık araç haala komforlu diyebilirm.
Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: ALG - Ekim 15, 2006, 12:28:42 ÖS
vogtland ve eibach kullanımında konfordan pek kayıp olmuyor diye biliyorum..
Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: SONE-R - Ekim 15, 2006, 01:09:33 ÖS
sert olanı yol tutuş açısından daha iyi değil midir?
Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: aSil - Ekim 15, 2006, 01:16:55 ÖS
sert olanı yol tutuş açısından daha iyi değil midir?
Pist koşulunda evet. Yani İstanbul Park'da sert yaylarla daha güzel dönersin virajları. Ama sahil yolunda gazlarken viraj içinde ufak bi zıplama yaşarsan felaket..! Velhasıl yol koşuluna göre değişir.
Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: SLH - Ekim 15, 2006, 01:21:20 ÖS
en yumuşağı eibachh diye biliyorum ,bende onu kullanıyorum istediğim gibi çok sert değil benimde kafama takılan bir konuydu çünkü. omp çok sert , takan arkadaşların bizzat şikayet ettiklerini biliyorum.
Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: SONE-R - Ekim 15, 2006, 01:23:06 ÖS
peki 3 mm yerine 2 mm düşüren yaylar var mı? aslında ben de artık bi yaylanayım diye düşünüyorum.. ama stock yaylar da öyle rahat ediliyorki çukurlardan falan çekinmiyosun fazla :) :)
Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: yassi - Ekim 15, 2006, 01:27:12 ÖS
benim yaylarımda vogtland ve çok memnunum. herhangi bir problem yaşamadım şu ana kadar ( araç 2000 civic sedan)
Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: SLH - Ekim 15, 2006, 01:28:04 ÖS
ben de aradım 2 cm ;D   ama bulamadım 3 iyi ama 2 ye değmez diye düşünüyorum şimdi, , birde 2 cm i S2 lere taktıklarını biliyorum.
Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: aSil - Ekim 15, 2006, 01:42:01 ÖS
Aslında yayın alçaltması konusunda çok da seçenek yok. Belirgin 2 seçenek var. 3,5 - 5cm... Sen 3,5 alçaltacak diye alırsın, takarsın ama 2cm. alçaltır. 5cm. alçaltacak diye alırsın 4 alçalır. Onlar kesin veriler değil. Takacağın araca göre değişkenlik gösterebilir. Bir yay modeli birden fazla otomobilde kullanılabildiği oluyor sonuçta.
Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: Onu-R - Ekim 15, 2006, 02:22:00 ÖS

   AP ve OMP sert, Eibach ve Vogtland yumuşak-normal diyebilirim, aracı yere yakınlaştırma konusunda ise pek fazla birşey söyleyemeyeceğim çünkü bu araçtan araca değişen birşey, 5 cm aldığın zaman araç 5 cm yere inecek diye bir kaide yok, mesela HB Civic Vtec Vti'larda 3.5 luk, 3.5 tan fazla yere yakınlaştırıyor, asi-L'in de söylediği gibi belirgin iki şıktan başka fazla seçenek yok gibi yay konusunda..

Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: SONE-R - Ekim 15, 2006, 03:32:08 ÖS
peki yay kullanarak 3.5-5 cm indirilmiş bir araç stock olanına göre rollingde, kalkışta, top speed'te daha mı avantajlıdır?
Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: SLH - Ekim 15, 2006, 03:35:29 ÖS
bence avantajalıdır, arka yaylar sertleştiği için arkası basmadan kalkar, ama bunu saliselerle ölçebiliriz herhalde...
Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: aSil - Ekim 15, 2006, 03:56:09 ÖS
peki yay kullanarak 3.5-5 cm indirilmiş bir araç stock olanına göre rollingde, kalkışta, top speed'te daha mı avantajlıdır?
Daha avantajlıdır. Çünkü esneme payı azalacağından ağırlık dengesi stock olanına göre daha az kayacaktır. Nispeten daha az patiyle açıklayabiliriz bunu. Yere daha sağlam basıyorsun sonuçta. Gücü yere daha iyi aktarırsın. Ama Salih'in de dediği gibi saliseler oynar yani...
Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: Onu-R - Ekim 15, 2006, 03:56:58 ÖS
peki yay kullanarak 3.5-5 cm indirilmiş bir araç stock olanına göre rollingde, kalkışta, top speed'te daha mı avantajlıdır?

   Yani, yaylı araçta bir takım avantajlar ortaya çıkıyor tabi, gücü yere aktarma ve frenaj az da olsa artıyor, yola tutunma artıyor, virajlardaki zaman kaybı azalmış oluyor, yüksek süratte de avantaj sağlıyor, tabi bazı araçlarda yay takınca arka taraf ön taraftan daha fazla basılıyor yani ön taraf yukarıda kalmış oluyo, bunun olması pek iyi değil bence, yani zaten gaza basınca aracın önü kalkar, kalkışta veya rolling de bu dezavantaj olabilir (önden çekişli araçlardan bahsediyorum), yüksek süratte de ön tarafın alçak olması ayrodinami bakımından daha avantajlı olacaktır mutlaka.. Sonuç olarak çok abartı olmasa da tabiki daha verimli olacaktır ama dediğim gibi ön tarafın arkaya göre az birşey daha alçak olması tercihimdir...

Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: SONE-R - Ekim 15, 2006, 04:05:08 ÖS
2 yıldır stock yayları ile kullanıyorum, şu günlerde yayları değiştirmeyi düşünüyorum. Ama ankaranın yolları kaldırımlarının yüksekliği malum düşük bir arabayla ankara yollarında rahat kullanamamak kaldırım kenarına park edip kapıyı açamamak ta var...
Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: serkan - Ekim 18, 2006, 01:29:48 ÖS
bende vogtland kullanıyorum çokta memnunum sadece arabanın önü daha yerde onunda motorun ağırlığından olduğunu söylüyolar
Başlık: Ynt: Hangi Yay Daha Yumuşak
Gönderen: MoRtAl_AnGeL - Ekim 18, 2006, 02:53:20 ÖS
bilgiler için teşekkürler voglant yay alıcam