Kullanıcı Adı: Sürekli Bağlı Kal
Şifre:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte. « önceki sonraki »
Sayfa: [1] Yazdır
Gönderen Konu: Dizellerin torku neden yüksektir?  (Okunma Sayısı 2005 defa)
aRas
Furkan Aras Alağaç



Yaş: Yok
Yer: Istanbul/Yenibosna ;)
Otomobil: Yakinda...
Şu Anda Sitede Değil

Vtec Doctor


« : Mart 13, 2011, 10:56:02 ÖS »


Evet arkadaşlar bu konuda herkes bişeyler söylüyor.Ben neden olduğunu biliyorum ama sizlerin görüşlerinide almak istiyorum.Neden dizellerin torku yüksek?Neden düşük devirli motorlar oluyor?Sizce sebebi nedir? Smiley
Logged


 I love Honda all models
The Power of Dreams #Honda
#SenKısacaVtec De
BGR19


Yaş: 22
Yer: Ankara
Otomobil: Civic fd6 elegance MT
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #1 : Mart 13, 2011, 11:19:20 ÖS »

Turbo, sadece bu deildir heralde ama bilmiorm başka nedenini
Logged
luke skywalker


Yaş: 43
Yer: Ankara
Otomobil: 2004 Civic Sedan LS
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #2 : Mart 14, 2011, 12:34:05 ÖÖ »

Benzinli araç ile dizel araç piston kolları arasında boyut ve uzunluk oranları farklıymış.
Dolayısıyle uzun ve büyük piston kolu daha çok itme kuvveti demekmiş.
Yani motorun tekerleklere verdiği net birim kuvvet daha fazla oluyor.
(Bir Reno'cu ustamın bana anlattığı)
Zaten artık yeni nesil dizellerde çok yüksek bar basınç altında patlama sağlanıyor.
Logged
emre16


Yaş: 23
Yer: BURSA
Otomobil: 01 vtec 2 LS
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #3 : Mart 14, 2011, 12:37:43 ÖÖ »

dizel motorlar sıkıştırma ile yanmalı olduğu için sıkıştırma oranları mecburen daha yüksektir.(16-24 arası)sıcaklığın artması için daha yüksektir ve yanmanın sonucundada piston daha çok yol kat ettiği için torku yüksek olur.Ayrıca bu sıkıştırma oranından ve direkt püskürtmeden dolayı devirleri düşüktür.Bunun yanında dizel teknolojisi çok gelişti turbo,intercooler,comman-rail vs...
Logged

I LoVe 7.gen CiViC!!!!(VTEC2)
bydmrblk


Yaş: 29
Yer: gaziantep
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #4 : Mart 14, 2011, 01:06:19 ÖÖ »

piston kollarındaki uzunluklarından dolayı daha fazla tork ürettiklerini biliyorum(tabii diğer etkenler hariç turbo vs...)
Logged
aRas
Furkan Aras Alağaç



Yaş: Yok
Yer: Istanbul/Yenibosna ;)
Otomobil: Yakinda...
Şu Anda Sitede Değil

Vtec Doctor


« Yanıtla #5 : Mart 15, 2011, 08:09:16 ÖS »

Doğru dizellerde piston kolları uzun olduğu için tork daha yüksek oluyor.Ve bütün ağır vasıta araçlarda da böyledir bu.Piston kolu uzundur.Krankta benzinli araca göre daha yavaş döner.Tabi piston kolunun uzun olması güçten biraz alır.Ve dizeller sıkıştırma oranları yüksektir.Ve farkettiyseniz eğer dizel araçlarda gaza bastığınız zaman hemen ibreler algılamıyor.Saliselik bir gecikme oluyor.Fakat benzinli araçlarda direk anında tepkiyor.

Dizel araçların çekişleride daha yüksektir.Rampaya daha iyi ve rahat çıkarlar.
Logged


 I love Honda all models
The Power of Dreams #Honda
#SenKısacaVtec De
CIVIC PASSION

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #6 : Mart 15, 2011, 10:32:32 ÖS »

Birincisi dizellerde piston kolu yuksek

Ikincisi ise petrolde pistonlar sikistirmadan sonra buji atesliyo yanda olurken piston alt olu noktaya inene kadar alan genisledigi icin verim dusuyo benzinin yanmasindan

dizellerde ise sadece sadece havayi sikistirdigi icin ust olu noktadan alt olu noktaya inene kadar benzin puskurtuyo vede alan genislesede yakit yala puskurtdugu icin pistonlari surukleri itiyo
 
insallah anlatabildim bozuk turkce ile bu kadar oluyo Smiley
Logged
drmoz

Avatar Yok

Yaş: 32
Yer: Ankara
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #7 : Mart 17, 2011, 03:15:55 ÖS »

benzinli motora turbo koyarsan torku dizellerden fazla olur Wink
Logged
aRas
Furkan Aras Alağaç



Yaş: Yok
Yer: Istanbul/Yenibosna ;)
Otomobil: Yakinda...
Şu Anda Sitede Değil

Vtec Doctor


« Yanıtla #8 : Mart 18, 2011, 12:26:24 ÖÖ »

benzinli motora turbo koyarsan torku dizellerden fazla olur Wink

Sebebini açıklar mısın bize bizde bilelim.
Logged


 I love Honda all models
The Power of Dreams #Honda
#SenKısacaVtec De
ctr07


Yer: ANTALYA
Otomobil: HONDA CIVIC FD6 A\T WHİTE
Şu Anda Sitede Değil

i-vtec


« Yanıtla #9 : Mart 18, 2011, 10:36:44 ÖÖ »

golf 1.4 tsı 122hp 200 TORK
Logged

0   1   2    3   4    5   6    7   8   9   10
IıııııIıııııIıııııIıııııIıııııIıııııIıııııIıııııIıııııIıııııI
                          Smiley
                       
                        İ-VTEC
emre16


Yaş: 23
Yer: BURSA
Otomobil: 01 vtec 2 LS
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #10 : Mart 20, 2011, 12:05:16 ÖÖ »

yanlız tsi motorlarda sc+turbo mevcut torkun yüksek olması normal...
Logged

I LoVe 7.gen CiViC!!!!(VTEC2)
Xlargee


Yaş: 27
Yer: Balıkesir
Otomobil: 2012 Civic Elagance
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #11 : Mart 20, 2011, 02:14:01 ÖÖ »

Dizel motorda tork demek motorun döndürme momenti demektir ve bu dizel araçların motor güçünü artırmaz sadece momenti artırır bunuda biyel kolu gibi malzemelerle sağlanır , turbo kullanılmasının sebebide motorun verimini artırmaktır turbosuz %22-24 iken turbolu motorda %28e kadar verim sağlanır.
Logged

2012 Honda Cıvıc Beyaz 1.6 Elagance Candır, Gerisi Heycan Wink
ctr07


Yer: ANTALYA
Otomobil: HONDA CIVIC FD6 A\T WHİTE
Şu Anda Sitede Değil

i-vtec


« Yanıtla #12 : Mart 20, 2011, 12:30:50 ÖS »

yanlız tsi motorlarda sc+turbo mevcut torkun yüksek olması normal...
yok abi 122 liklerde sadece turbo var.140-160-170 likler sc+turbo
Logged

0   1   2    3   4    5   6    7   8   9   10
IıııııIıııııIıııııIıııııIıııııIıııııIıııııIıııııIıııııIıııııI
                          Smiley
                       
                        İ-VTEC
Sayfa: [1] Yazdır 
« önceki sonraki »
Gitmek istediğiniz yer: