TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: aRas - Mart 13, 2011, 08:56:02 ÖS
-
Evet arkadaşlar bu konuda herkes bişeyler söylüyor.Ben neden olduğunu biliyorum ama sizlerin görüşlerinide almak istiyorum.Neden dizellerin torku yüksek?Neden düşük devirli motorlar oluyor?Sizce sebebi nedir? :)
-
Turbo, sadece bu deildir heralde ama bilmiorm başka nedenini
-
Benzinli araç ile dizel araç piston kolları arasında boyut ve uzunluk oranları farklıymış.
Dolayısıyle uzun ve büyük piston kolu daha çok itme kuvveti demekmiş.
Yani motorun tekerleklere verdiği net birim kuvvet daha fazla oluyor.
(Bir Reno'cu ustamın bana anlattığı)
Zaten artık yeni nesil dizellerde çok yüksek bar basınç altında patlama sağlanıyor.
-
dizel motorlar sıkıştırma ile yanmalı olduğu için sıkıştırma oranları mecburen daha yüksektir.(16-24 arası)sıcaklığın artması için daha yüksektir ve yanmanın sonucundada piston daha çok yol kat ettiği için torku yüksek olur.Ayrıca bu sıkıştırma oranından ve direkt püskürtmeden dolayı devirleri düşüktür.Bunun yanında dizel teknolojisi çok gelişti turbo,intercooler,comman-rail vs...
-
piston kollarındaki uzunluklarından dolayı daha fazla tork ürettiklerini biliyorum(tabii diğer etkenler hariç turbo vs...)
-
Doğru dizellerde piston kolları uzun olduğu için tork daha yüksek oluyor.Ve bütün ağır vasıta araçlarda da böyledir bu.Piston kolu uzundur.Krankta benzinli araca göre daha yavaş döner.Tabi piston kolunun uzun olması güçten biraz alır.Ve dizeller sıkıştırma oranları yüksektir.Ve farkettiyseniz eğer dizel araçlarda gaza bastığınız zaman hemen ibreler algılamıyor.Saliselik bir gecikme oluyor.Fakat benzinli araçlarda direk anında tepkiyor.
Dizel araçların çekişleride daha yüksektir.Rampaya daha iyi ve rahat çıkarlar.
-
Birincisi dizellerde piston kolu yuksek
Ikincisi ise petrolde pistonlar sikistirmadan sonra buji atesliyo yanda olurken piston alt olu noktaya inene kadar alan genisledigi icin verim dusuyo benzinin yanmasindan
dizellerde ise sadece sadece havayi sikistirdigi icin ust olu noktadan alt olu noktaya inene kadar benzin puskurtuyo vede alan genislesede yakit yala puskurtdugu icin pistonlari surukleri itiyo
insallah anlatabildim bozuk turkce ile bu kadar oluyo :)
-
benzinli motora turbo koyarsan torku dizellerden fazla olur ;)
-
benzinli motora turbo koyarsan torku dizellerden fazla olur ;)
Sebebini açıklar mısın bize bizde bilelim.
-
golf 1.4 tsı 122hp 200 TORK
-
yanlız tsi motorlarda sc+turbo mevcut torkun yüksek olması normal...
-
Dizel motorda tork demek motorun döndürme momenti demektir ve bu dizel araçların motor güçünü artırmaz sadece momenti artırır bunuda biyel kolu gibi malzemelerle sağlanır , turbo kullanılmasının sebebide motorun verimini artırmaktır turbosuz %22-24 iken turbolu motorda %28e kadar verim sağlanır.
-
yanlız tsi motorlarda sc+turbo mevcut torkun yüksek olması normal...
yok abi 122 liklerde sadece turbo var.140-160-170 likler sc+turbo