Merhaba arkadaslar yogun bir calisma temposun'un ardindan tekrar foruma donme sansi buldum.
Youtube adli sitede yaptigim d17a2 tipi motorlarda yapilan en populer modifiye camshaft degisimi. Standart d17a2 Vtec motorlardan 300hp ve ustu guc almak cok kolay.
eger ilginizi cekerse aracin videosu bu linkte yer almaktadir ''
http://www.youtube.com/user/shwoogie420#p/a/u/0/7VDAXU-sXy4 ''
Camshaft nedir?
Aracimizin ust motor kapagaginin altinda bulunan ve valfler ile siboplarin ortasinda bulunan ve valfler ile pistonlarin hava alisverislerini duzenleyen ayrica trigel kayisin zamanlamalarini
proglanmaya gore duzenleyen parcadir. Camshaft modifiyesinde 3 asama bulunmaktadir.
seviye 1 camshaftlar: Gunluk kullanilan araclarda uygulanan bu yontem birden fazla islem gerektirmemektedir. ornegin aracinizin seviye 1 deki shaftini degistirdiginiz taktirde turbo yada benzeri ozel modifiyeler uygulamak zorunda kalmazssiniz. aracinizin sahip oldugu fabrika cikisi programi bile degistirmezzsiniz. ama bunun yani sira 50hp gibi bir gucu kazanmak icin yaninda bunlari yapabilirsiniz remap, sports exhaust , air filter, yada fren balatalariniz ile disklerinizi degistirip motoru destekleye bilirsiniz.
seviye 2: seviye 1 in aksine daha agresifdir, farkli bir shaftir ve daha farkli parcalar gerektirir ve bagzi motor parcalarinda yenilenme ister ( rektefiye )
ornekvericek olursam, hybrid turbo ve ayrica bu turbo farkli bir manifold gerektirir ayrica valflerin degismesi gerekir, daha agressif remap ve agressif map aracinizda daha guclu turbo gerektire bilir. Guclu egzostlar, headerslar ve dayanikli motor kulaklari ve ayrica yakit sisteminde degisiklikler gerekir bunlar yeterlidir araci seviye2 yapmak icin. ayrica fabrika ayarlarindan daha farkli ayarlara ihtiyac duyacaktir arac beyni ve yanisira motor isigi yakmasi olasidir ve dolayisi ile arac muayeneden kalabilir.
seviye 3: Seviye 3 ne 1e nede 2ye benzer. Seviye 3 genellikle yaris arabalarinda yada yarismalarda kullanilir. ayrica bildirmek zorundayimki motorun butun aksamlari yeni olmalidir 3un desteklenmesi icin. 3numara shaft farkli bir parcadir ve aractaki gereksinimler seviye 2dekinin aynisidir ama daha kuvvetli multi guclu turbolara ihtiyac duyar. yanisira ekstradan Vites kutusu ve oranlari degismeli, pistonlar ve kollari degismeli, baski balatalar yaris versiyionu olmali. Fren sistemi yeni hiz dengesine ayak uydurmali yani hepsi degismeli ve guclu diskler ile balatalar hatta cift pistonlu kaliperler kullanilmali ornegin stage 2 de maksimum t3 turbo kullanilirken 3'de t4 kullanilir. ayrica araciniz deli sekilde benzin yakacak, trafikte kullanima uygun olmayacak ve kullanmasi cok zahmetli olacaktir. Fakat motordan alabilecegininiz maksimum gucu alacaksiniz. Seviye3'de yani sira aracinizi hemen calistirmaniz mumkun olmayacaktir. Dizel araclardaki gibi bir isitma sistemi yakiti motora vermeden once motoru isitmalidir. ayrica seviye3 olan araclarda NOS kullanilmasi tavsiye edilmistir. 100hp lik bir araci siz ferrari olarak verecek olan bu modifiye listesinin yani sira Butun bu ihtisam dolu ve binlerce lira harcanan modifiye edilmis motorun kotu yani bulunmaktadir. Insanlar Bu motorlari yaris amacli duzenledikleri icin, motorlarini her sezon yada yerine gore her yaristan sonra yeniden rektefiye etmektedir, ornegin pistonlarin degisimi ve block un yeniden yapilmasi ve siboplarin degismesi yada manifoltun temizlenmesi gibi.
Demek istedigim arkadaslar Aramizda aklinda soru isareti olan arkadaslar var ise Camshaft modifiyesi hakkinda seviye2 nin ustune cikmamasini tavsiye ederim. seviye 2 127hp lik hondalari 260 lara kadar cikartabiliyor herhangi bir piston yada kollari degismeden. ve araci gunluk kullanabiliyorsunuz. Allah kismet ederse bende 2013 subat basinda motorumu al assagi edip United states still 2002 honda civic vtec coupe'umu ( d17a2 ) seviye 2 ye uygun bir hale getirip 260hp lerde gormek istiyorum belki stock s2k lar ile oynarim

Okudugunuz icin tesekkur ederim umarim yardimci olacak bir bilgi vermisimdir.
Ozan SAHIN / Canada









