Gönderen Konu: Camshaft modifiyesi ve seviyeleri hakkinda bilgi.  (Okunma sayısı 5284 defa)

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Camshaft modifiyesi ve seviyeleri hakkinda bilgi.
« : Mayıs 01, 2011, 06:14:14 ÖÖ »
Merhaba arkadaslar yogun bir calisma temposun'un ardindan tekrar foruma donme sansi buldum.

Youtube adli sitede yaptigim d17a2 tipi motorlarda yapilan en populer modifiye camshaft degisimi. Standart d17a2 Vtec motorlardan 300hp ve ustu guc almak cok kolay.
eger ilginizi cekerse aracin videosu bu linkte yer almaktadir '' http://www.youtube.com/user/shwoogie420#p/a/u/0/7VDAXU-sXy4 ''

Camshaft nedir?
     Aracimizin ust motor kapagaginin altinda bulunan ve valfler ile siboplarin ortasinda bulunan ve valfler ile pistonlarin hava alisverislerini duzenleyen ayrica trigel kayisin zamanlamalarini
proglanmaya gore duzenleyen  parcadir. Camshaft modifiyesinde 3 asama bulunmaktadir.

seviye 1 camshaftlar: Gunluk kullanilan araclarda uygulanan bu yontem birden fazla islem gerektirmemektedir. ornegin aracinizin seviye 1 deki shaftini degistirdiginiz taktirde turbo yada benzeri ozel modifiyeler uygulamak zorunda kalmazssiniz. aracinizin sahip oldugu fabrika cikisi programi bile degistirmezzsiniz. ama bunun yani sira 50hp gibi bir gucu kazanmak icin yaninda bunlari yapabilirsiniz remap, sports exhaust , air filter, yada fren balatalariniz ile disklerinizi degistirip motoru destekleye bilirsiniz.

seviye 2: seviye 1 in aksine daha agresifdir, farkli bir shaftir ve daha farkli parcalar gerektirir ve bagzi motor parcalarinda yenilenme ister ( rektefiye )
ornekvericek olursam, hybrid turbo ve ayrica bu turbo farkli bir manifold gerektirir ayrica valflerin degismesi gerekir, daha agressif remap ve agressif map aracinizda daha guclu turbo gerektire bilir. Guclu egzostlar, headerslar ve dayanikli motor kulaklari ve ayrica yakit sisteminde degisiklikler gerekir bunlar yeterlidir araci seviye2 yapmak icin. ayrica fabrika ayarlarindan daha farkli ayarlara ihtiyac duyacaktir arac beyni ve yanisira motor isigi yakmasi olasidir ve dolayisi ile arac muayeneden kalabilir.

seviye 3: Seviye 3 ne 1e nede 2ye benzer. Seviye 3 genellikle yaris arabalarinda yada yarismalarda kullanilir. ayrica bildirmek zorundayimki motorun butun aksamlari yeni olmalidir 3un desteklenmesi icin.  3numara shaft farkli bir parcadir ve aractaki gereksinimler seviye 2dekinin aynisidir ama daha kuvvetli multi guclu turbolara ihtiyac duyar. yanisira ekstradan Vites kutusu ve oranlari degismeli, pistonlar ve kollari degismeli, baski balatalar yaris versiyionu olmali. Fren sistemi yeni hiz dengesine ayak uydurmali yani hepsi degismeli ve guclu diskler ile balatalar hatta cift pistonlu kaliperler kullanilmali ornegin stage 2 de maksimum t3 turbo kullanilirken 3'de t4 kullanilir. ayrica araciniz deli sekilde benzin yakacak, trafikte kullanima uygun olmayacak ve kullanmasi cok zahmetli olacaktir. Fakat motordan alabilecegininiz maksimum gucu alacaksiniz. Seviye3'de yani sira aracinizi hemen calistirmaniz mumkun olmayacaktir. Dizel araclardaki gibi bir isitma sistemi yakiti motora vermeden once motoru isitmalidir. ayrica seviye3 olan araclarda NOS kullanilmasi tavsiye edilmistir. 100hp lik bir araci siz ferrari olarak verecek olan bu modifiye listesinin yani sira Butun bu ihtisam dolu ve binlerce lira harcanan modifiye edilmis motorun kotu yani bulunmaktadir. Insanlar Bu motorlari yaris amacli duzenledikleri icin, motorlarini her sezon yada yerine gore her yaristan sonra yeniden rektefiye etmektedir, ornegin pistonlarin degisimi ve block un yeniden yapilmasi ve siboplarin degismesi yada manifoltun temizlenmesi gibi.

Demek istedigim arkadaslar Aramizda aklinda soru isareti olan arkadaslar var ise Camshaft modifiyesi hakkinda seviye2 nin ustune cikmamasini tavsiye ederim. seviye 2 127hp lik hondalari 260 lara kadar cikartabiliyor herhangi bir piston yada kollari degismeden. ve araci gunluk kullanabiliyorsunuz. Allah kismet ederse bende 2013 subat basinda motorumu al assagi edip  United states still 2002 honda civic vtec coupe'umu ( d17a2 ) seviye 2 ye uygun bir hale getirip 260hp lerde gormek istiyorum belki stock s2k lar ile oynarim :D Okudugunuz icin tesekkur ederim umarim yardimci olacak bir bilgi vermisimdir.

Ozan SAHIN / Canada

























doan

  • İleti: 1605
Ynt: Camshaft modifiyesi ve seviyeleri hakkinda bilgi.
« Yanıtla #1 : Mayıs 01, 2011, 07:48:47 ÖÖ »
Paylasim icin tskler faydali bilgiler. Aracinizinda masallahi varmis :) ama soyle makalede verilen artis degerleri fazla gibi geldi. Muhtemelen orada verilen degerler asiri beslemeli araclardan alinacak degerlerdir. Tek basina egzantrikle 100kusur beygir zor :) konuyla ilgili baska yorumlarda gorelim belki ben yanlis biliyorumdur :)   

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: Camshaft modifiyesi ve seviyeleri hakkinda bilgi.
« Yanıtla #2 : Mayıs 01, 2011, 08:14:33 ÖÖ »
 simdi Stage2 ve 3 Camshaftlarda tek basina zaten oyle bir  guc elde edemezssiniz ayrica motorda tekbasina egzantirik milini kullanamiyorsunuz, listedeki modifiyeler ile o gucu elde ediyorsunuz. Ornegin Stage2 Camshaft kullandiginizi var sayalim. en az t2 yada t3 Turbo ile besliceksiniz, headers takacaksiniz,750cc enjektorleri koyacaksiniz. Araci agresif yazilmis bir chip ile besliceksini e bide yani sira yakit sisteminde bagzi oynamalar yapacaksiniz. bunlari yaptiginiz takdirde stage 2 den alacaginiz en az guc zaten 100 ile 120 hp arasi olacaktir buda tahminime gore orta duzeydeki modifiye malzemeleri ile. Tabi bende yanlis biliyor olabilir. Tecrubem yok ingilizce forumlardada uyeliklerim var oradan aldigim yada ustunde tartistigimiz tecrubesi olan arkadaslarin verdigi veriler bunlar. . . Vallahi ben mike'in yalancisiyim :D

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: Camshaft modifiyesi ve seviyeleri hakkinda bilgi.
« Yanıtla #3 : Mayıs 01, 2011, 08:16:13 ÖÖ »
ayrica unuttum soylemeyi satage 3 u zaten kayle bile almiyorum ondaki yuklemeler ile ucak kaldirirsin yani. Ne para yeter nede zaman,

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: Camshaft modifiyesi ve seviyeleri hakkinda bilgi.
« Yanıtla #4 : Mayıs 01, 2011, 08:21:29 ÖÖ »
Paylasim icin tskler faydali bilgiler. Aracinizinda masallahi varmis :) ama soyle makalede verilen artis degerleri fazla gibi geldi. Muhtemelen orada verilen degerler asiri beslemeli araclardan alinacak degerlerdir. Tek basina egzantrikle 100kusur beygir zor :) konuyla ilgili baska yorumlarda gorelim belki ben yanlis biliyorumdur :)   
   Bide kardesim o Stage3 un orda yer alan bir konu. 100hp lik bir aracta stage 3 uygulanirsa aracin ferrari olacagini soyluyor:) Yani arac 100hp dende daha fazla belki 350hp oluyor :) å

doan

  • İleti: 1605
Ynt: Camshaft modifiyesi ve seviyeleri hakkinda bilgi.
« Yanıtla #5 : Mayıs 01, 2011, 08:40:36 ÖÖ »
simdi Stage2 ve 3 Camshaftlarda tek basina zaten oyle bir  guc elde edemezssiniz ayrica motorda tekbasina egzantirik milini kullanamiyorsunuz, listedeki modifiyeler ile o gucu elde ediyorsunuz. Ornegin Stage2 Camshaft kullandiginizi var sayalim. en az t2 yada t3 Turbo ile besliceksiniz, headers takacaksiniz,750cc enjektorleri koyacaksiniz. Araci agresif yazilmis bir chip ile besliceksini e bide yani sira yakit sisteminde bagzi oynamalar yapacaksiniz. bunlari yaptiginiz takdirde stage 2 den alacaginiz en az guc zaten 100 ile 120 hp arasi olacaktir buda tahminime gore orta duzeydeki modifiye malzemeleri ile. Tabi bende yanlis biliyor olabilir. Tecrubem yok ingilizce forumlardada uyeliklerim var oradan aldigim yada ustunde tartistigimiz tecrubesi olan arkadaslarin verdigi veriler bunlar. . . Vallahi ben mike'in yalancisiyim :D

blok besleme ve bolt on parçaları güçlendirip stage2yi gömerseniz almanız normal zaten o değerleri :)

Paylasim icin tskler faydali bilgiler. Aracinizinda masallahi varmis :) ama soyle makalede verilen artis degerleri fazla gibi geldi. Muhtemelen orada verilen degerler asiri beslemeli araclardan alinacak degerlerdir. Tek basina egzantrikle 100kusur beygir zor :) konuyla ilgili baska yorumlarda gorelim belki ben yanlis biliyorumdur :)   
   Bide kardesim o Stage3 un orda yer alan bir konu. 100hp lik bir aracta stage 3 uygulanirsa aracin ferrari olacagini soyluyor:) Yani arac 100hp dende daha fazla belki 350hp oluyor :) å

100 hplik bir aracın kapasitesi bellidir. ama tabi 100 hplik bir aracada az önce söylediğiniz şekilde komple değişiklik uygulanırsa yine oda çıkacaktır 300 lere 350lere :)

dediğim gibi bu konuya daha hakim birinin bizi aydınlatması lazım abicim :)


34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: Camshaft modifiyesi ve seviyeleri hakkinda bilgi.
« Yanıtla #6 : Mayıs 01, 2011, 08:42:50 ÖÖ »
estafirullah guzel kardesim. Maksat bilgi paylasimi :)