Gönderen Konu: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?  (Okunma sayısı 44828 defa)

caner2

  • İleti: 622
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #100 : Ocak 06, 2010, 09:25:34 ÖS »
Belirli bir devirin altina dusulmedigi surece (genelde japon araclarinda 1.500- 1.800 devir civaridir bu) yokus asagi inerken viteste ve gaz pedalina basmadan inerseniz aracinizin benzin harcamasi "Sifir" olur. Eger ki bosa atip inerseniz, araciniz rolantide harcadigi kadar benzin harcayacaktir. Sebebi basit. Motor nasil lastikleri donduruyorsa, lastiklerde motoru dondurur tabi eger siz araci bosa alip aktarma ile motoru ayirmazsaniz bu boyle olur.

Aklina yatmayaniniz olursa genis band oksijen sensoru olan bir arkadasin aracina binip gozleriyle gorebilirler, o da yetmeyen varsa beyinden datalog alabilen bir sisteme sahip araci olan bir arkadasinin aracina binip injector duty cycle'a baksinlar, sifir gorduklerinde inanirlar artik...
+1 hem fren açısından güvnlik açısından viteste 0 gazla inmek daha mantıklı



34GB4525

  • İleti: 1057
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #101 : Ocak 06, 2010, 09:49:04 ÖS »
Konu netleşmiş galiba

Bende şöyle diyorum eğer yokuş çok dikse viteste inmek mantıklı ama hafif bi rampa var aracı vitese alınca belli bi süre sonra araç yavaşlıyor ve gaza basma ihtiyacı hissediliyor ve basıncada tabi fazla yakar ama rampa hafifse at boşa hiç gaza basma öylece git ;)

TLM

  • İleti: 62
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #102 : Ocak 10, 2010, 02:11:53 ÖS »
Konu netleşmiş galiba

Bende şöyle diyorum eğer yokuş çok dikse viteste inmek mantıklı ama hafif bi rampa var aracı vitese alınca belli bi süre sonra araç yavaşlıyor ve gaza basma ihtiyacı hissediliyor ve basıncada tabi fazla yakar ama rampa hafifse at boşa hiç gaza basma öylece git ;)

Dogru tabi, burda is hesaba girer. Viteste iken egimin yetersiz olmasindan oturu devir duserken arac sifir harcama ile gider, ancak cok dustugunde enjektorler otomatik isemeye baslar ve o vakitten sonra viteste olmussunuz yada bosta olmussunuz fark etmez arac yakacagini yakmaya baslar. Simdi madem oyle basit bir denklem haline getirelim bunlari.

(Viteste devir azalirken sifir harcama ile kat edilen mesafe + egimin devaminda bosa atip ya da devirin dusmesinden oturu otomatik iseme sonucu olusan harcama ile kat edilen mesafe) bize o egim boyunca yaptigimiz toplam harcamayi gosterecektir. Bu toplam harcamaya X dersek:

X'i azaltmak icin yapilabilecek TEORIK OLARAK en mantikli hareket, olabildigince viteste kalip, artik dusen hiz yuzunden en kucuk viteste bile otomatik iseme baslayana kadar viteste kalmak (kisaca eldeki kinetik ve potansiyel enerjiyi olabildigince verimli kullanmak), daha sonrasinda araci bosa alip sadece tekerleklerin kasayi o anki geri kalan potansiyel enerji ile kaydirmasina izin vermek (bu asamada hala bir miktar kinetik enerjimiz var ancak bu otomatik isemeyi engelleyemedigi icin, artik bunu kullanmaya calismak yerine aktarma organlarindaki enerji kayiplarini sifira indirmek daha mantikli oluyor) ve bu sayede egimi minimum yakit tuketimi ile kat etmek olacaktir.

Ancak, surus egim bittigi zaman son bulmayacagi icin, tuketimi boyle dar entervalli bir sekilde parcalara bolup incelemek, saglikli bir sonuc vermeyecektir. Resimin butununu gormek lazim. Yani:

Yukaridaki ornekle egimi minimum yakit tuketimi ile kat ettik, ancak egim sonundaki hizimiz ile egim basindaki hizimiz arasinda olusan farki goz ardi ettik. Misal olarak 100km/s ile egime baslayip 20km/s ile egimi bitirdigimizde minimum yakit tuketimini basariyor olabilir. Ancak bu kosullari saglamak hem akan trafikte imkansiz olacaktir cunku diger araclar sizin gibi yapmaycaktir :) Hemde varsaylim yol bos ve siz yukaridaki sistemle egimi bitirdiniz ve anlik hiziniz 20km/s, peki siz yolun geri kalanini bu 20km/s ile mi kat edeceksiniz? Yine var sayalim yol bos ve 20km/s ile devam edeceksiniz inat degil mi :) Bu seferde 20km/s ile yolun geri kalanini kat edip harcayacaginiz yakit miktari, cekisin cok daha iyi oldugu devirlerde ve dolayisi ile daha buyuk viteslerde ve hizlarda gittiginiz zamanki harcayacaginiz toplam harcamadan daha fazla olacaktir.

Yani:
Muhim olan optimum'u yakalamaktir, anlik kazanclar (bu ornekte egim suresi boyunca yapilan kazanc anlik kazanctir), size toplam kat edeceginiz yolda her zaman fayda saglamayabilir. O yuzden benim onerim belirli bir surus ritmini yakalayip, mumkun oldugunca o ritmi korumaya calismanizdir. Bunun yaninda yakittan tasarruf etmek icin yukari egimli bir yolda hizlanmaya calismak yerine olan hizi korumak ve ilk cikacak asagi egimli yolda hedeflediginiz hiziniza geri donmeye calismak tuketimde ciddi farklar yaratacaktir.

Ani hizlanmalar size her daim fazla yakit tuketimi olarak donecektir, unutmayin bi yerden kazanirken bir yerden kaybedersiniz, ani hizlanmada sureden kazanip yakittan kaybedersiniz.

Frene basmak yakit kaybidir, evet yanlis okumadiniz, frene her bastiginizda bir miktar fazladan yakiti kaybettiginizi unutmayin. Cunku frene basmak yerine o hizda devam etseydiniz daha cok yol kat edecektiniz :) Ancak bu demek degildir ki frene sakin basmayin gidin ondekine carpin :) Sadece takip mesafenizi iyi koruyun hatta normalin biraz uzerinde bir takip mesafesi ile seyir edin ki ondeki trafik gecici hiz kaybi yasadigi zaman, bunu kompanse edebilecek tampon'unuz daha uzun olsun. *(frene basmadan ondeki trafigin eski hizina geri donmesini bekleyebileceginiz zaman miktarina kisaca tampon dedim)

Pedallara altinda sanki yumurta varmis gibi basin, sert hareketlerden her zaman kacinin, yumusak ve sabirli bir surus karakteristigi olusturun.

Aracinizin vites oranlarina ve motor karakterine gore sifir egimli bir ortamda minimum yakitla sabit gidebildigi maximum hizini iyi bilin, aracinizi taniyin ve bu degere yakin degerler arasinda surusunuzu gerceklestirin.

Bunlar aklima gelen yakit tuketimini azaltmaya dair yapilabilecek en baz aksyonlar. Benzin 3.66 oldu, etrafinizdaki araclarla oynasmadan once bir kez daha dusunun yapacaginiz ekstra harcamaya degecek mi alacaginiz haz diye, bu kisisel tercih oldugu icin deger diyorsaniz basacaksiniz zaten :) Amacim manipulasyon asla degil, basin ya da basmayin demiyorum yanlis anlasilma olmasin (sanki ben basmiyorum yeri gelince :)) sadece deger mi deymez mi bunu dusundurtmek, suursuzca "hilmi abi bak nasi bozucam simdi bebeyi" diip gaz pedalina asilmadan once bir kez dusunulmesini saglamak :)

Iyi surusler dilerim.

erenyorum

  • İleti: 48
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #103 : Şubat 04, 2010, 06:30:37 ÖS »
hakikaten bu olayı anlayamadım mantığım dışına çıkıyor.rolanti devri 900 devir civarındadır arabayı rampa aşağı vitese atarsanız kompresöre bindirmiş olursunuz buda 900 devirin çok çok üzerine çıkar bu da devir saatini yükseltir e bu da daha fazla gaz çekiyor demektir.

orlins

  • İleti: 41
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #104 : Nisan 10, 2010, 04:18:36 ÖS »
araba boşta iken 900 devirde çalışır,vitese attığında bu değer her zaman 900 ün üzerinde olacağı için daha fazla yakar.kısaca araba boşta gittiği sürece en az yakıtla gitmiş olur.bunun başka bir açıklaması yok,aksini yazan  işkembeden sallıyordur...

mali

  • İleti: 8034
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #105 : Nisan 10, 2010, 04:21:55 ÖS »
yok kardeş işkembeden sallayan yok
bence biraz araştır bende başta yok olmaz dedim ama ters mantık doğruymuş

en iyisi senin yakında honda servisi veya bayisi varsa bi fikir al

araba boşta iken 900 devirde çalışır,vitese attığında bu değer her zaman 900 ün üzerinde olacağı için daha fazla yakar.kısaca araba boşta gittiği sürece en az yakıtla gitmiş olur.bunun başka bir açıklaması yok,aksini yazan  işkembeden sallıyordur...

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #106 : Nisan 10, 2010, 06:52:36 ÖS »
hakikaten bu olayı anlayamadım mantığım dışına çıkıyor.rolanti devri 900 devir civarındadır arabayı rampa aşağı vitese atarsanız kompresöre bindirmiş olursunuz buda 900 devirin çok çok üzerine çıkar bu da devir saatini yükseltir e bu da daha fazla gaz çekiyor demektir.

araç yer çekiminin etkisiyle rampa aşağı kompresyonda giderken neden yakıt tüketsin ki ? Açıkçası yakıt tüketmesi saçma olur.
Motor kompresyondayden tükettiği akaryakıt nedeniyle devirlenmiyorki. Yerçekimi etkisiyle motor devirleniyor..

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #107 : Nisan 10, 2010, 06:58:48 ÖS »
yok kardeş işkembeden sallayan yok
bence biraz araştır bende başta yok olmaz dedim ama ters mantık doğruymuş

en iyisi senin yakında honda servisi veya bayisi varsa bi fikir al

araba boşta iken 900 devirde çalışır,vitese attığında bu değer her zaman 900 ün üzerinde olacağı için daha fazla yakar.kısaca araba boşta gittiği sürece en az yakıtla gitmiş olur.bunun başka bir açıklaması yok,aksini yazan  işkembeden sallıyordur...

Sn. Orlins,

Aracında yol bilgisayarı varsa resetle ve rampa aşağı en az 1 km lik bir yolda önce boşta, sonrada viteste gaz vermeden aracını sür. Bak bakalım tüketim hangisinde sıfır gösterecek.

Selamlar

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #108 : Nisan 20, 2010, 01:21:23 ÖS »
tamam? 30km hızla gidiyor diyelimki araba..
motor un çalışması için ne lazım? pistonların hareket etmesi..
pistonlar sadece tekerleklerden gelen enerji mi çeviriyor..
e o zaman 10 km uzunluğunda hafif eğimli bir yol bulalım, araca 10 lt benzin koyalım, arabayı çalıştırıp çekelim ayağımızı gazdan. araba kendi devriyle insin aşağı.

yolun sonunda tekrar bakalım depoya, 10 lt benzin olması lazım sizin mantığınıza göre..

yok böyle bir dünya ;)

Motor çalışıyor su mu yakıyor bu :D

tamam yakıtı azaltır hatta çok azaltır bence de lakin asla sıfır olmaz!

novalgine22 anlamış neyi kastettiğimi..  :)
ya neyin kavgasını ediyorsun araba ayağını gazdan çektinmi bi nevi stop ediyor bunun gibi bişey git araştır sana bak burda anlatayım anlarsan anla yokuş aşağı ayağını gazdan çektinmi arabanın ağırlığının yaratmış olduğu kinetik enerji sayesinde araba hızlanarak devam eder yola tabii inatla 1 . vitese takarsan ayrı lastikler dönerken şanzıman dişlileride döner bunların sonucu olarak pistonlarda döner yani araba kendi isteğiyle değil kinetik enerjinin isteğiyle hareket eder ama boşa aldığında rölanti de sürekli bi miktar gaz çeker buda çok azda olsa yakıt yakmana neden olur.burda ki olay sen ayağını gaza yasladınmı araba benzin çekerek yol alır ayağını gazdan çektinmi kinetik enerji sayesinde yol alır araba gitmek istemez fakat ağırlığın yarattığı  kinetik enerji sayesinde yol alır.



DEMEKKİ NEYMİŞ BÖYLE Bİ DÜNYA VARMIŞ :D

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #109 : Nisan 20, 2010, 01:27:25 ÖS »
Yol bilgisayarlı aracı olan varsa bi denesin.

ben transporter da çok denedim viteste bi salıom gazı 0 yakıt bende inanmadım başta fakat sonra konuyu araştırınca anladım olayı

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #110 : Nisan 20, 2010, 01:30:25 ÖS »
araba boşta iken 900 devirde çalışır,vitese attığında bu değer her zaman 900 ün üzerinde olacağı için daha fazla yakar.kısaca araba boşta gittiği sürece en az yakıtla gitmiş olur.bunun başka bir açıklaması yok,aksini yazan  işkembeden sallıyordur...
işte bilmeden konuşan işkembeden sallıyan belli oldu arkadaşım ilkokul 2 den terksin heralde.

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #111 : Nisan 20, 2010, 02:16:56 ÖS »
araba boşta iken 900 devirde çalışır,vitese attığında bu değer her zaman 900 ün üzerinde olacağı için daha fazla yakar.kısaca araba boşta gittiği sürece en az yakıtla gitmiş olur.bunun başka bir açıklaması yok,aksini yazan  işkembeden sallıyordur...
işte bilmeden konuşan işkembeden sallıyan belli oldu arkadaşım ilkokul 2 den terksin heralde.

İşkembe mi beaaaagghhhh hiç sevmem.

Neden kasıyorsunuz ki yol bilgisayarlı bir civic e binip uygulayın.
viteste iken gaza basılmadıkça anlık tüketim miktarından benzin harcamadığını ya da 0,01 lt gibi bir rakam harcadığını görürsünüz.
Bir de aynı işlemi boş viteste yapın bakalım. Boşta harcamaz diyenler orada nasıl bir rakam görecek.


emre16

  • İleti: 1995
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #112 : Nisan 20, 2010, 05:09:28 ÖS »
Yokuş aşağı inerken en güvenli en az 1 vites büyültüp inmek burda yakıt tüketimi kesinlikle rolantiden daha azdır otomotiv okuyorum uni. bizzat yardımcı doçent hoca söyledi.Hem fren balatalarından hemde yakıttan tasarruf etmiş oluruz...

brhmtmz

  • İleti: 39
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #113 : Mayıs 08, 2010, 10:17:24 ÖS »
cut off 1800 devrin ustunde calısıyo

sogulcan

  • İleti: 476
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #114 : Mayıs 11, 2010, 11:09:08 ÖÖ »
araba boşta iken 900 devirde çalışır,vitese attığında bu değer her zaman 900 ün üzerinde olacağı için daha fazla yakar.kısaca araba boşta gittiği sürece en az yakıtla gitmiş olur.bunun başka bir açıklaması yok,aksini yazan  işkembeden sallıyordur...
işte bilmeden konuşan işkembeden sallıyan belli oldu arkadaşım ilkokul 2 den terksin heralde.

Öncelikle bu tarz tartışmalar bu siteye hiç yakışmıyor arkadaşlar.Herkesi hakaretsiz ve daha anlayışlı bir tartışmaya davet ediyorum.
Şimdi konuya gelirsek; evet rolanti devrinin arabanın viteste iken yokuş aşağı gaza basılmadan inerkenki devirden düşük olduğu doğrudur ama bu devri sağlayan tekerleklerin eğimden aldığı güçtür.Yani benzin yanmasından oluşan enerjinin oluşturduğu bi devir değildir.Yani bu devrin yüksek oluşu yakıtında yüksek olacağı anlamına gelmez.Çünkü devir gücünü yakıt enerjisinden almıyordur.
Bi örnekle açıklamak gerekirse;
Normal şartlarda marşa bastığımızda motora ilk gücü veren enerji aküden gelen elektrik enerjisidir.Burda bir miktar elektrik sarfiyatı oluşur.Ama eğer biz aracı viteste iken eğimli bir yerden salıp da debriyajdan ayağımızı çekerek çalıştırırsak araca ilk gücü veren elektrik enerjisi değildir.Eğimdir.Aküsü bitmiş araçları bu mantıkla çalıştırmıyormuyuz.Bitik akü ile nasıl araba çalışıyorsa yokuş aşağıya da daha az benzinle gider.Umarım anlatabilmişimdir...
« Son Düzenleme: Mayıs 11, 2010, 11:11:05 ÖÖ Gönderen: sogulcan »

hunace

  • İleti: 583
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #115 : Mayıs 11, 2010, 01:53:29 ÖS »
Konu netleşmiş galiba

Bende şöyle diyorum eğer yokuş çok dikse viteste inmek mantıklı ama hafif bi rampa var aracı vitese alınca belli bi süre sonra araç yavaşlıyor ve gaza basma ihtiyacı hissediliyor ve basıncada tabi fazla yakar ama rampa hafifse at boşa hiç gaza basma öylece git ;)

hayir arkadasim, rolantide bile senin o "hafif gaza bas" tabirinden cok cok daha fazla yakit harcar..
 sen vitesinde sür arabani, hatta düşük devirli olsan bile üst vitese çek, cok daha az bir gaz vermeyle yüksek viteste yeterli torku alacaktir araba.

yani sen boşa atma.

hunace

  • İleti: 583
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #116 : Mayıs 11, 2010, 02:03:10 ÖS »
cut off 1800 devrin ustunde calısıyo

"cut off" dediğiniz olay, enjeksiyonların yakıt püskürtmemesi ise, benim gözlemlerime göre;

motorun o anki rolanti değerinin üstü her zaman "cut off" tur.. yeterki araç viteste olsun, gaza basmayın ve devir saati "o anki" rolanti deviririn üzerine çıksın.. (bilirsiniz, motor soğuksak rolanti değeri cok yüksek oluyor)

çünkü vitesteki araba rolanti değerinin altına düşmeye başladığı an, araç rolantide kalmak istiyor ve hafif hafif kaldirmaya çalişiyor devir saatini. bu sirada araç viteste olduğundan biz bunu titreme olarak algililiyoruz.. cok cok düşerse iyiden iyiye salliyor ve hemen debriyaja basliyoruz. daha da farketmezsek pat diye stop ediyor ve yolun ortasinda kalip rezil oluyoruz :)
« Son Düzenleme: Mayıs 11, 2010, 02:03:59 ÖS Gönderen: hunace »

nux

  • İleti: 24
    • tasarım
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #117 : Mayıs 11, 2010, 07:09:44 ÖS »
CUT-OFF nedir ?
Cutoff, motorun dönme kuvvetini şanzumandan alarak yakıta ihtiyaç duymaması ve böylece yakıttan ekonomi elde edilmesi.


demektir ...  konunun başında da  beyan edilmiş zaten ...  nasıl anlaşılamıyor  anlamıyorum   <nohapy

deviri yükselten benzin değildirki bu bir dişli geçeme muhasebesi   <nohapy

vitesli pisikletlerde de rahatca bunu anlaya bilirsin ... büyük çark küçük çark ...



NASIL ÇALIŞIR ?
Araç , hareket halinde iken kinetik enerjisi vardır. Yani hareket enerjisi. Bu enerji , aracın hızına-ağırlığına-yolun ivmesine-rüzgarın durumuna göre değişir.
Bu enerji , tekerleklerden şanzumana gelir. Şanzumandan ise biz istersek motora veririz. Böylece bu enerji , motorun çalışmasına devam etmesini sağlar. Şayet o anda motorun yakıtını kesersek , verilen hareket enerjisi ile motor çalışmaya devam edecektir. Fakat aracın hareket enerjisi , yolun durumuna göre er veya geç biteceği için motor istop edecek. Motorun istop etmesini engelemek amacı ile cutoff sistemine bir algılayıcı yerleştirilerek motorun X devrinden aşağıya düşmesi durumunda yakıtı tekrar motora göndermesini sağlarız.
Böylece Hareket enerjisi sayesinde bir müddet araçtan yakıt ekonomisi sağlanır. Ve adına Cutoff denir.



...  daha tartışmaya gerek yok herhalde konu başındada açıklaması yapılmış

saygılar.



nux

  • İleti: 24
    • tasarım
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #118 : Mayıs 11, 2010, 07:10:50 ÖS »
"hunace"  ye katırlır saygılarımı sunarım

nux

  • İleti: 24
    • tasarım
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #119 : Mayıs 11, 2010, 07:15:06 ÖS »
bir araçta benzin neden lazımdır ???

itme kuvvetini alabilmek için benzin yakılır pistonların itilmesi ile hareket enerjisi alırız öyle değilmi ???

ilk okul motor dersi bu :)

peki itme kuvvetini yoldan alıyor isek yani yokuş aşağıya vs. yoldan gelen ve tekere yansıyan dönme herekerti vites boşta olmadığı için pistonlara kadar gider ...

pistonlarda hareket eder ve tüm dönme hareketine ihtiyacı olan organlara da gider...

yani viteste daha az yazar...

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #120 : Mayıs 11, 2010, 07:37:41 ÖS »
arkadaslar ben bu cut-of olayını hissediyorum aracımda dikkat ederseniz sizde anlarsınız. şöyleki araç viteste iken ve ayağımı gaz çekmiş iken araç bir süre gidiyor biraz yavaslayınca ( devrine dikkat etmedim) sanki biri hafif gaz veriyomuş gibi bir tepki hissediyorum ben bu cut-off olayını bilmiyodum aslında konuyu daha önce okumuştum ama unutmuştum şimdi tekrar okuyunca beynimde flas patladı

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #121 : Mayıs 11, 2010, 09:36:38 ÖS »
Bu konuda bayağı bir uzadı.  :)

Düşündümde bence en iyisi düz yolda kontağı kapatmak. Böylece aracın yakıt tüketmediğinden kesin emin olabiliriz.
Yavaşlamamız gerektiğinde kontağı çalıştırıp frenleri ve direksiyonu devreye sokarız.

Araca zararı var mı yok mu, bu da artık bu da başka bir topiğin konusu olur.

Kusura bakmayı akşam işte, insan bu kadar espri üretebiliyor. :)

sogulcan

  • İleti: 476
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #122 : Mayıs 12, 2010, 12:20:15 ÖÖ »
Bence konu artık netliğe kavuşmuştur.Bunca yapılan açıklamalardan ve örneklemelerden sonra anlamayan kalmamıştır diye umut ediyorum...

hunace

  • İleti: 583
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #123 : Mayıs 12, 2010, 11:31:53 ÖÖ »
Bu konuda bayağı bir uzadı.  :)

Düşündümde bence en iyisi düz yolda kontağı kapatmak. Böylece aracın yakıt tüketmediğinden kesin emin olabiliriz.
Yavaşlamamız gerektiğinde kontağı çalıştırıp frenleri ve direksiyonu devreye sokarız.

Araca zararı var mı yok mu, bu da artık bu da başka bir topiğin konusu olur.

Kusura bakmayı akşam işte, insan bu kadar espri üretebiliyor. :)

hatta gece giderken bakariz otobanda önümüz boş dümdüz. farları kapatip biraz daha tasarruf bile yapabiliriz. :kurba

hunace

  • İleti: 583
Ynt: bizim arabalar vitestemi daha az yakıyor yoksa boşta mı?
« Yanıtla #124 : Mayıs 12, 2010, 11:34:38 ÖÖ »
"hunace"  ye katırlır saygılarımı sunarım
tesekkurler, keyfli forumlar  >=ok