TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: mali - Mayıs 24, 2009, 10:45:30 ÖÖ
-
amcam crafter volt kullanıyor. o yokuş aşağı inerken araba vitesteyken yol bilgisayarı yakıtı boşta indiğinden daha aşağı gösteriyormuş. ilk ondan duydum pek aklım yatmamıştı geçenlerde tanıdığım bi honda ustasına sordum oda mümkün dedi ama bana hala mantıklı gelmedi. eminim içimizde bu konuda bilgi sahibi arkadaşlarımız çıkar. boşta inerken arabanın az da olsa benzin yaktığını biliyorum ama viteste inerken durum nasıl?
-
cut off sistemi var araçlarda vitesteyken ayağını gazdan çektiğin zaman benzin akışını kesiyor ekonomi için yokuş inerken boşa atmamak gerekir
-
ayrıca cut off un ne olduğunuda buradan okuyabilirsiniz
CUT-OFF nedir ?
Cutoff, motorun dönme kuvvetini şanzumandan alarak yakıta ihtiyaç duymaması ve böylece yakıttan ekonomi elde edilmesi.
NASIL ÇALIŞIR ?
Araç , hareket halinde iken kinetik enerjisi vardır. Yani hareket enerjisi. Bu enerji , aracın hızına-ağırlığına-yolun ivmesine-rüzgarın durumuna göre değişir.
Bu enerji , tekerleklerden şanzumana gelir. Şanzumandan ise biz istersek motora veririz. Böylece bu enerji , motorun çalışmasına devam etmesini sağlar. Şayet o anda motorun yakıtını kesersek , verilen hareket enerjisi ile motor çalışmaya devam edecektir. Fakat aracın hareket enerjisi , yolun durumuna göre er veya geç biteceği için motor istop edecek. Motorun istop etmesini engelemek amacı ile cutoff sistemine bir algılayıcı yerleştirilerek motorun X devrinden aşağıya düşmesi durumunda yakıtı tekrar motora göndermesini sağlarız.
Böylece Hareket enerjisi sayesinde bir müddet araçtan yakıt ekonomisi sağlanır. Ve adına Cutoff denir.
(ç)alıntıdır
-
sonuç olarak boşta çok ama çok azda olsa yakar ama viteste iken hiç ama hiiiç yakmazz :D:D
-
viteste daha az yakar arkadaşlar. üniversite de bizzat derste hocaya sormuştum:D tabi sadece beyinli araçlarda...
-
ilk duyduğumdu inanmamıştım. Doğru bildiğimiz yanlışlardan birini daha düzelttik. bilgiler için teşekkürler. Aslında daha bilmediğimiz kim bilir neler var. Uzun yolda işimize yarar.
-
ilk duyduğumda bende inanmamıştım ve yol bilgisayarı olan 3 araçta denedim üçündede aynı verileri aldım viteste daha az yakıyo
-
bildiğim kadarıyla viteste gaza basılmadığında araç hiç yakmıyor. boşta yaktığı değer ise aracın rolantide çalıştığı zamanki yaktığı değerle eşit...
-
boştayken daha çok yakıyor, araba sürekli az miktarda da olsa gaz veeriyo.
ama viteste iken ayapını gazdan çekersen yakmıyo, yani yol bilgisayarı doğru söylüyor. ilk duyduğumda bende itirazz ettim, ama araştırdım biraz, gerçekmiş:D
-
yokuş aşağı atın 5 e araba aksın...hiç yakmıyor boştakinden daha az yakıyoo...
-
peki bu cut-off özelliği civic 1.6 ies lerde varmıdır? bi arkadas beyinli araclar demişte bizimkiler beyinsizmi:) yani cut-off yokmu?
-
benim arac 2004 civic ES manuel makyajsız. gecenlerde BRC taktirdim, kalibrasyon için falan laptopla yola ciktik. laptop ta anlik gaz tüketimini gösteren göstergeler vardi. yani bi süreliğine civic imi yol bilgisisayarı varmiş gibi, tüketimi görerek kullandim. güzel bişey ama gözümde ordan ayrilmiyordu, arabanin nasil tepki verdiğini anlamak icin :))) lakin araba vitesteyken gazdan ayagini cektiğinde enjektörlerden hic gaz püskürtmüyordu. ama rölantideyken de hic te az püskürttüüğü söylenemez, yani cok olmasada, sabit hizda ve devrinde kullanimda rölanti değerine yakin değerler var. boşa atmayalim arkadaşlar, hem yol tutuşunu düşürüyo hem de çok yakiyo, bide aniden gaza basmaniz gerekebilir :)
-
"ayağı gazdan çekince cut-off özelliğinden dolayı benzin yakmıyor" tam tanım bu değil mi..
peki su mu yakıyor bu araba nasıl çalışıyor peki motor? :)
"benzin yakmıyor" demek çok az yakıyor anlamına geliyor herhalde :)
-
"ayağı gazdan çekince cut-off özelliğinden dolayı benzin yakmıyor" tam tanım bu değil mi..
peki su mu yakıyor bu araba nasıl çalışıyor peki motor? :)
"benzin yakmıyor" demek çok az yakıyor anlamına geliyor herhalde :)
tekerden gelen enerjiyle motordaki pistonlari hareket ettiriyor. motor calisiyor ama tekerin enerjisiyle dönüyor. bişey yakmasina gerek yok yani :) üstelik yakması değil, yakmaması daha mantıklı, niye kafaniza yatmiyo anlamadim.
-
"ayağı gazdan çekince cut-off özelliğinden dolayı benzin yakmıyor" tam tanım bu değil mi..
peki su mu yakıyor bu araba nasıl çalışıyor peki motor? :)
"benzin yakmıyor" demek çok az yakıyor anlamına geliyor herhalde :)
tekerden gelen enerjiyle motordaki pistonlari hareket ettiriyor. motor calisiyor ama tekerin enerjisiyle dönüyor. bişey yakmasina gerek yok yani :) üstelik yakması değil, yakmaması daha mantıklı, niye kafaniza yatmiyo anlamadim.
motor calısmıyo olur mu gaza basmadıgınız zaman rolantıde 800 900 dewır arası calısır.araba ne kdr bosta olsa bıle 800 900 dewır gucu elde etmek ıcın enerjıye ıhtıyacı var ve bunu da yakıttan elde eder..
-
"ayağı gazdan çekince cut-off özelliğinden dolayı benzin yakmıyor" tam tanım bu değil mi..
peki su mu yakıyor bu araba nasıl çalışıyor peki motor? :)
"benzin yakmıyor" demek çok az yakıyor anlamına geliyor herhalde :)
tekerden gelen enerjiyle motordaki pistonlari hareket ettiriyor. motor calisiyor ama tekerin enerjisiyle dönüyor. bişey yakmasina gerek yok yani :) üstelik yakması değil, yakmaması daha mantıklı, niye kafaniza yatmiyo anlamadim.
motor calısmıyo olur mu gaza basmadıgınız zaman rolantıde 800 900 dewır arası calısır.araba ne kdr bosta olsa bıle 800 900 dewır gucu elde etmek ıcın enerjıye ıhtıyacı var ve bunu da yakıttan elde eder..
arkadasim, arkadasin "motor calismiyor" mu dediği. arac viteste iken ayağını gazdan cekme durumu. yani rolantide olan durumdan bahsetmiyoruz.
-
tamam? 30km hızla gidiyor diyelimki araba..
motor un çalışması için ne lazım? pistonların hareket etmesi..
pistonlar sadece tekerleklerden gelen enerji mi çeviriyor..
e o zaman 10 km uzunluğunda hafif eğimli bir yol bulalım, araca 10 lt benzin koyalım, arabayı çalıştırıp çekelim ayağımızı gazdan. araba kendi devriyle insin aşağı.
yolun sonunda tekrar bakalım depoya, 10 lt benzin olması lazım sizin mantığınıza göre..
yok böyle bir dünya ;)
Motor çalışıyor su mu yakıyor bu :D
tamam yakıtı azaltır hatta çok azaltır bence de lakin asla sıfır olmaz!
novalgine22 anlamış neyi kastettiğimi.. :)
-
tamam? 30km hızla gidiyor diyelimki araba..
motor un çalışması için ne lazım? pistonların hareket etmesi..
pistonlar sadece tekerleklerden gelen enerji mi çeviriyor..
e o zaman 10 km uzunluğunda hafif eğimli bir yol bulalım, araca 10 lt benzin koyalım, arabayı çalıştırıp çekelim ayağımızı gazdan. araba kendi devriyle insin aşağı.
yolun sonunda tekrar bakalım depoya, 10 lt benzin olması lazım sizin mantığınıza göre..
yok böyle bir dünya ;)
Motor çalışıyor su mu yakıyor bu :D
tamam yakıtı azaltır hatta çok azaltır bence de lakin asla sıfır olmaz!
novalgine22 anlamış neyi kastettiğimi.. :)
BRC nin ustalari ve laptop la yola ciktiğimizda, her milisaniyede enjektörlerden ne kadar LPG püskürtüldügünü gösteren bi değer var. cok hassas bi ölçüm olduğunu düşünüyorum cünkü en ufak değisimlerde bile tepki veriyordu. lakin araba viteste iken gazdan ayağımızı cektiğimizde(devir 1000in altina düsmediği sürece) 1 milisaniyede püskürtülen gaz miktarı 0.0 görünüyordu. benzini bilmem ama benim araba gazda giderken "cut off" durumunda 0 (sifir) gaz tüketiyor.
-
brc bilgisayarının verdiği değerleri bilmem..
benim verdiğim örnek gayet yerinde.. onu yorumlayacak bizim motorların çalışma sistemini bilen birisi yorumlarsa seviniriz.
-
Benim anladığım kadarıyla;
araç viteste iken, motor rölanti devrinin altına düşmediği sürece, gaza basılmazsa araç yakıt tüketmez...
bu kadar basit..
ancak düz yoldasınız veya hafif eğimli yoldasınız, araç gaza basılmadan viteste rölanti devri ile illaki hareket eder. Bu esnada da tüketim olur ancak ve ancak motor devri rölanti devrinin üzerinde olduktan sonra tüketim oluşmaz.
Benim anladığım budur :)
-
valla anlaşılması güç bir durum :-k
-
bolu dağından aşağı istanbul istikametinde (şu meşhur eğimli yolda) aracı viteste ve gaza basmıyorsunuz. (manuel veya otomatik farketmez..)
yaklaşık 10 km boyunca -eğim devam ettiği sürece- gaza basmazsanız (araçta yakıt tamamen bitmiş dahi olsa) araç güvenli bir şekilde yol alır,direksiyon kilitlenmez, fren iptal olmaz.. Ne zamanki yol düzleşti ve araç rölanti devrine ulaştı o anda direksiyon da kilitlenebilir, aracın freni de şişerek tutmamaya başlar..
değil mi ?
bu sorunun yanıtı evet ise bence --HİÇ yakıt yakmama konusu-- ikna edici olacak..
-
bolu dağından aşağı istanbul istikametinde (şu meşhur eğimli yolda) aracı viteste ve gaza basmıyorsunuz. (manuel veya otomatik farketmez..)
yaklaşık 10 km boyunca -eğim devam ettiği sürece- gaza basmazsanız (araçta yakıt tamamen bitmiş dahi olsa) araç güvenli bir şekilde yol alır,direksiyon kilitlenmez, fren iptal olmaz.. Ne zamanki yol düzleşti ve araç rölanti devrine ulaştı o anda direksiyon da kilitlenebilir, aracın freni de şişerek tutmamaya başlar..
değil mi ?
bu sorunun yanıtı evet ise bence --HİÇ yakıt yakmama konusu-- ikna edici olacak..
MECHANICHER rumuzlu arkadaşımız bu konuda mutlaka yorum yapabilir diye düşünüyorum...
-
bolu dağından aşağı istanbul istikametinde (şu meşhur eğimli yolda) aracı viteste ve gaza basmıyorsunuz. (manuel veya otomatik farketmez..)
yaklaşık 10 km boyunca -eğim devam ettiği sürece- gaza basmazsanız (araçta yakıt tamamen bitmiş dahi olsa) araç güvenli bir şekilde yol alır,direksiyon kilitlenmez, fren iptal olmaz.. Ne zamanki yol düzleşti ve araç rölanti devrine ulaştı o anda direksiyon da kilitlenebilir, aracın freni de şişerek tutmamaya başlar..
değil mi ?
bu sorunun yanıtı evet ise bence --HİÇ yakıt yakmama konusu-- ikna edici olacak..
arabanın hareket etmesi ile motor un çalışmasını karıştırıyor olabilir misin acaba :)
sorumu tekrarlayayım ben en iyisi tekrar..:)
benzin yakmıyorsa SU MU YAKIYOR?? :)
ha deyin ki bana, 100km de litrenin 10 da 1 i kadar yakar, bu da neredeyse hiç yakmamayla eşdeğerdir. ona tamam.. ama HİÇ yakmıyor derseniz bu doğanın kanununa aykırı.. :)
-
"cut off" denilen durumda, aracin yakit yakmasi icin sebep ne? yani enerji korunumu denen bişey var, bu enerji nereye gidiyo???
-
Benim sorum aslında --araç yakıt tüketmiyor-- şeklinde görüş bildirenleredir...
araç kural gereği yakıt tüketmiyor ise araçta yakıt bitse dahi (motor devri rölanti devrinin üzerinde olduğu sürece) direksiyonun kilitlenmemesi veya frenlerin şişmemesi gerekir..
Eğer ki rampa aşağı yolda viteste olan (beyinli :) ) bir aracın yakıtı bittiğinde direksiyonu kitlenir ve frenler şişerse demektir ki araç bir şekilde yakıt tüketiyormuşşş..
-
o zaman aynı mantıkta arabaya sadece çalıştıracak düzeyde (örneğin 20cl) yakıt koyup, rampadan aşağı salıp, yol eğimli diye 50km gitmesini bekliyorsunuz siz?
sorularıma sorularla cevap vermeyin.. çok basit ve anlaşılacak sorular soruyorum ben :)
şu cutoff muhabbetini de araştırıyorum bilimsel yabancı kaynaklardan.. paylaşacağım..
-
peki arkadaşlar otomatik araçlarda durum yine aynımı???
-
asıl soru iu?
bu cut off sistemi hangi model ve yıllarda üretilenlerde var.yeni bi teknolojimi?
bildiğim birşey bu sistemin benzeri yeni toyotalarda var.toyotalarla bizim araçlar bi bakıma teknoloji ikizi gibi. pekçok teknolojisi ya ortak yada yada benzer. toyotalarda olduğuna göre hondalarda olması kuvvetle muhtemel. ama hangi yıldan itibaren üretilenlerde var onu bilmiyorum.mesela benim 2005 civic te varmıdır ki?
-
ben bu cut-off u bilmem de bi kere daha tartışmıştık karbüratördeki havayı mı ne yakıyor diye mi ne okumuştum ama şidmi bir soru takıldı aklıma :D
diyelimki iniyoruz viteste yaklaşık 90 la iniyoruz aracın vitesi de farkeder mi yani 4. ile inerken ile 5. viteste inmek sadece devir yükseltiyo bunun farkı ne olablir :D
-
herşeye tamam da bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanları anlamıyorum ben...
bilmediğin ve emin olmadığın bence böyle dediğin bir konuda neden kesin konulursun ki?
bu böyle kesin ama ben bi araştırayım yine de diyorsan bi yanlışlık vardır bence...
araç aşağı doğru eğimli yolda viteste giderken cut off özelliği varsa yakıt tüketimi tamamen sıfırlanır...
cut off özelliği sadece enjektörlü araçlarda vardır ve enjektör motor yakıta ihtiyaç duyana kadar kapanır, yakıt püskürtmez.
bunu brc marka sıralı lpg kullananlar çok kolay test edebilirler kendileri...
brc nin enjektörleri çok sesli olduğundan camlar açıkken arabanın içine enjektör sesi gelir,
yokuş aşağı sessiz bir yerde yada gece işte nasıl uygunsa ayağını gazdan çektikten bikaç saniye sonra enjektör sesi kesilir,
çünkü enjektörler püskürtmeyi keser... lpg sistemleri arabanın benzinle çalışmasını taklit eden sistemlerdir.
lpg ye ayar yapılırken önce benzinle çalışması pc ye okutulur, sonrasında lpg ye geçirilip lpg beynine aynı sistem kopyalanır...
dolayısıyla araç benzinle giderkende aynı şekilde benzin enjektörleri benzin püskürtmeyi keser...
araba nasıl hareket ediyor peki yokuş aşağı benzin olmadan...
o da fizik kanunları ve teknoloji sayesinde oluyor...
motora yakıt gitmesede yoldan aldığı yani tekerleklerin dönüşünden aldığı hareket enerjisi ile pistonlar hareket etmeye devam ediyor, hareket eden pistonlarda motora yakıt gittiği düşündürülerek beyne:) frenlerin şişmemesi direksiyonun sertleşmemesi sağlanmış oluyor...
düz bir mantıkla direksiyon da fren de çalışması için yakıta ihtiyaç duymuyor, yani frenler ve direksiyon benzinle çalışmıyor, enerjiye ihtiyaç duyuyor, bu enerji de elektirikten ve hareket enerjisinden sağlanıyor motor cut off tayken...
tabi bu da teknoloji sayesinde oluyor,,, her enjeksiyonlu arabada bu özellik yok...
-
arkadaşlar, dün erciyes e doğru yüksekçe bi yere arkadaşlarla pikniğe çiktik. hava karardiginda dönüş için arabama bindik. dönüş yolunda sadece arabayı yerinden kaldirmak icin 1.viteste biraz gaza basdım sonra arabayı duruma göre viteste kullandim ama kalkinşin dişinda hiç gaz pedalına dokunmadım. yaklaşık 10km boyunca bu şekilde bayır aşşağı indik. araç yüklü olduğu için hiç boşa atmadım ve genelde düşük vitesleri tercih ettim. Yani devir göstergem nerdeyse sürekli 3000 in üzerindeydi. Yani 10 km boyunca 3000 devirin üzerinde yol yaptim. Aşağı indiğimde hararet göstergesi neredeydi tahmin eden varmi?? çok az yükselmişti. ben bunu deney olarak yapmadım, ama hararet göstergesini gördüğümde burda tartişilan konu aklima geldi. yani demekki araç hiç yakıt pompalamamış , patlama ve yanma olayları açığa çıkmamışki motor da ısınmamış (sürekli 3000 in devirin üzerinde olduğu halde.) . Zannediyorum ki hararetteki küçük artışta, sürtünmeden dolayı açığa cıkan ısının bir neticesi.
sanırım bu cut off durumda aracın normalden daha az yaktığı konusunda herkes hemfikir. Sorun "hic mi yakmiyor" kisminda. 10km boyunca 3000 in devirin üzerindeki motor hic isinmadiysa "hic yakmiyor" doğru oluyor kanısındayim.
(not:eğer bunu denemek isteyen arkadaşlar olursa, motor ısınmadığı için motorda meydana gelebilecek aşınmaları dikkate alalım.)
-
Arkadaşlar aracımızı rölantide 1 saat çalıştırsak 0.7lt(klimasız), 0.9lt(klimalı) tüketim değeri var.
Ford focus'un bilgisayarı böyle diyor.
-
ben denemedim ama şöylede kanıtlanabileceğini düşünüyorum, arabada hiç ama hiç yakıt yok ve tepenin başındasiniz, arabayı halk arasında vurdurma diye tabir edilen şekilde çalıştırabiliriz saniyorum cut-off a göre,Eğer bu doğruysa pratikte birçok kişi bunu yapiyor zaten. ama marş olmadığı için pistonları yağlama sorunuda çikabilir.
-
bu konu hakkında biraz kafa yordum şimdi hocam rolanti devrini geçmiş bir araç viteste giderken yakıt yakmıyo diyoruz tamam..çok fazla teknik bilgiye sahip değilim ancak egzos dan da yakıt atıklarının çikmaması yani ses olmaması lazım ve hava filtresininde hava çekmemesi lazım ki yakıtla karışmayacak ortada yakıt yok. Spor egzos lardada ayağımızı gazdan çektimiz vakit çok şahane ses geliyo:) biri açıklayabilirmi bilmedğim bir durum varsa öğrenmek isterim saygılar...
-
Motor, döndüğü sürece hava filtresinden hava çeker.
-
Yol bilgisayarlı aracı olan varsa bi denesin.
-
İçimizde teknik bilgiye sahip çok arkadaşımız vardır. Ben Burda HONDA ustasına sordum Viteste daha az yakar dedi.
-
boşdayken çok az da olsa yakar.. vitesdeyken gaza basmadığımızda hiç yakmaz
-
peki hangi model araçlardan itibaren bu cutoff özelliği vardır?
enjeksiyonlu araçların tamamında olmamasını anlıyorum tabiki doğal bir sonuç ancak hondaların tamamında da vardır diyebileniniz var mı ? 2000 model benim araç. Merak ettim...
-
Bütün enjeksiyonlularda var. Hatta bazı karbüratörlülerde de var, örneğin hyundai accent, fiat tempra...
-
tamamda bu dediğiniz teknoloji kaçıncı modelden itibaren var. bende 2004 makyajlı kasa var bundada var mı??
-
tamamda bu dediğiniz teknoloji kaçıncı modelden itibaren var. bende 2004 makyajlı kasa var bundada var mı??
sinin arabanda da ayni sistem var.
-
tamamda bu dediğiniz teknoloji kaçıncı modelden itibaren var. bende 2004 makyajlı kasa var bundada var mı??
Arabanız enjeksiyonlu değil mi? Gelmiş geçmiş bütün elektronik enjeksiyonlu araçlarda var.
-
viteste az yakar. aksinin lafı bıle olamaz. anlık tuketım gosteren yol bılgısayarlarda gorebılırsınız.
mantıkende dogrudur.
cunku ,rampa ınerken vıtesteyken lastıkler motoru cevırır ve yakıt kesılır, ama bostayken rolanti kadar motor yakıt yakar vede cok tehlıkelıdır. otomatık araclarda ıse yağ pompası devre dısı kalacagından sanzıman dagıtma ıhtımalı sozkonusudur.
saygılar.
-
rampa aşağı motoru bir nevi jeneratör gibi kullanıyoruz...
-
tartışılasın bile artık bu konu beyler
KESİNLİKLE VİTESTE AZ YAKAR
bu yorum bizce az yakar bencede az yakar şeklinde değildir
VİTESTE AZ YAKAR bu ıspatlanmış kanıtlanmış bir yararlı bilgidir.
-
aslında diğer merak edilen konu araç viteste iken az mı yaktığı yoksa HİÇ yakmadığı mı ?
Bolu dağı çıkışından İstanbul istikametine giderken o 8-10 km lik eğimli yolun başlangıcında araçtaki akaryakıt bitse ve sürücü de hiç vites değiştirmezse ya da aracı hiç boşa almazsa o 8-10 km lik yolu güvenle inebilir mi ? Çünkü mantıken araç HİÇ akaryakıt tüketmez ise aracın akaryakıtsız o yolu -güvenli bir şekilde- inmesi lazım. Güvenliden kastım frenlerin şişmemesi, direksiyonun kilitlenmemesi vs. vs.
-
aslında diğer merak edilen konu araç viteste iken az mı yaktığı yoksa HİÇ yakmadığı mı ?
Bolu dağı çıkışından İstanbul istikametine giderken o 8-10 km lik eğimli yolun başlangıcında araçtaki akaryakıt bitse ve sürücü de hiç vites değiştirmezse ya da aracı hiç boşa almazsa o 8-10 km lik yolu güvenle inebilir mi ? Çünkü mantıken araç HİÇ akaryakıt tüketmez ise aracın akaryakıtsız o yolu -güvenli bir şekilde- inmesi lazım. Güvenliden kastım frenlerin şişmemesi, direksiyonun kilitlenmemesi vs. vs.
akaryakitin bittiği nokta da en ufak bir gaz pedalina dokunmazsam günvenle inersin. ama pedala dokundagun anda enjeksiyon yakit püskürtemez ve aracin beyni yakit bittigini anlar. böyle oluncada mevcut sistemleri kapatir. yani yakit yakmadigi icin değil, sistemlerin kapatildigi icin güvensiz iniş olur.
-
aslında diğer merak edilen konu araç viteste iken az mı yaktığı yoksa HİÇ yakmadığı mı ?
Bolu dağı çıkışından İstanbul istikametine giderken o 8-10 km lik eğimli yolun başlangıcında araçtaki akaryakıt bitse ve sürücü de hiç vites değiştirmezse ya da aracı hiç boşa almazsa o 8-10 km lik yolu güvenle inebilir mi ? Çünkü mantıken araç HİÇ akaryakıt tüketmez ise aracın akaryakıtsız o yolu -güvenli bir şekilde- inmesi lazım. Güvenliden kastım frenlerin şişmemesi, direksiyonun kilitlenmemesi vs. vs.
akaryakitin bittiği nokta da en ufak bir gaz pedalina dokunmazsam günvenle inersin. ama pedala dokundagun anda enjeksiyon yakit püskürtemez ve aracin beyni yakit bittigini anlar. böyle oluncada mevcut sistemleri kapatir. yani yakit yakmadigi icin değil, sistemlerin kapatildigi icin güvensiz iniş olur.
Verdiğin bilgiler için teşekkürler.
herşey okey ancak ancak gaza dokunulduğu an aracın sistemlerini neden kapattığını anlayamadım.
Anladığım kadarıyla araç iniş esnasında -akaryakıt tüketmeden- oluşan hareket enerjisiyle bu sistemleri çalışır durumda tutabiliyorsa, gaza dokunsan bile mantıken sistemleri çalışır durumda tutmaya devam edebilir değil mi ?
-
8-10 km yolu asla inemezsin.
asla.araç bir müddet sonra stop eder. bu müddet kısa sürer.öle 10 km asla inemezsin gidemezsin.ha sonra tekrar vurdurur biraz daha gider sonra yine stop ederisn.
-
yoldaki eğim fazlaysa, aracın hızı da iyiyse de stop eder mi?
Araç belli bir hızdayken stop etmemesi lazım Bence
-
denedim ve resminde çektim, boşta inince az da olsa bir miktar yakıyor
ama aynı yokuştan viteste indiğimde bilgi ekranı sıfır gösterdi, işte resimler
ilk resim boşta inidiğideki yakıtı gösteriyor, ikicisi ise viteste ve sıfır yakıt
(http://img79.imageshack.us/img79/9837/22l69km.jpg)
(http://img79.imageshack.us/img79/2273/00l48km.jpg)
-
Bu herşeyi gösteriyor.
Fotolar için teşekkürler
-
aslında diğer merak edilen konu araç viteste iken az mı yaktığı yoksa HİÇ yakmadığı mı ?
Bolu dağı çıkışından İstanbul istikametine giderken o 8-10 km lik eğimli yolun başlangıcında araçtaki akaryakıt bitse ve sürücü de hiç vites değiştirmezse ya da aracı hiç boşa almazsa o 8-10 km lik yolu güvenle inebilir mi ? Çünkü mantıken araç HİÇ akaryakıt tüketmez ise aracın akaryakıtsız o yolu -güvenli bir şekilde- inmesi lazım. Güvenliden kastım frenlerin şişmemesi, direksiyonun kilitlenmemesi vs. vs.
akaryakitin bittiği nokta da en ufak bir gaz pedalina dokunmazsam günvenle inersin. ama pedala dokundagun anda enjeksiyon yakit püskürtemez ve aracin beyni yakit bittigini anlar. böyle oluncada mevcut sistemleri kapatir. yani yakit yakmadigi icin değil, sistemlerin kapatildigi icin güvensiz iniş olur.
Verdiğin bilgiler için teşekkürler.
herşey okey ancak ancak gaza dokunulduğu an aracın sistemlerini neden kapattığını anlayamadım.
Anladığım kadarıyla araç iniş esnasında -akaryakıt tüketmeden- oluşan hareket enerjisiyle bu sistemleri çalışır durumda tutabiliyorsa, gaza dokunsan bile mantıken sistemleri çalışır durumda tutmaya devam edebilir değil mi ?
"gaza dokunduğun an" dan kasitimiz, aracin benzininin bittiğini anladiği noktadir. o durumdayken, söylediğin gibi mantiken benzin olmadanda sistemler çalişir olabilir, ama üreticiler öyle yapmamiş, benzinin yoksa çoğu sistemi kapatirim demiş.
-
arkadaslar, bu konuda benim aklıma farklı bişey takildi. Aslina bakarsanız bu konuyla böyle ilgilenilmesinin asil sebebi dünyanin en pahali benzinin kullaniyor olmamiz. Birazdan soracağım sorunun sebebi de bundan kaynaklidir, yuh artik demeyin yani :)))
artik hemen hemen hepimiz hemfikiriz galiba yokuş aşağı viteste inerken (devir, rolantinin üstünde tutulabilyorsa) aracın yakıt tüketimi yapmadığını. bu durumda biz klimayı sonuna kadar açsak, klima enerjisini motordan aldiiğina göre, ve motorda enerjini yakıttan değil, eğimden dolayı tekerdeki dönüşün aktarılmasıyla çalıştırıldığına göre, klima hiç yakıt tüketmeden mi çalışır???
tesekkürler.
(not: klimanın motorla olan bağlantisindan dolayı çalışma prensibi hakkında çok bir teknik bilgiye sahip değilim, bildiğim kadarıyla böyle bi şey düşündüm, yanlişim varsa düzeltin lütfen)
-
8-10 km yolu asla inemezsin.
asla.araç bir müddet sonra stop eder. bu müddet kısa sürer.öle 10 km asla inemezsin gidemezsin.ha sonra tekrar vurdurur biraz daha gider sonra yine stop ederisn.
"stop eder" den kastin, devir göstergesinin sifira düşmesi mi? arac vitestekyen bu nasil olacak?
-
arkadaslar, bu konuda benim aklıma farklı bişey takildi. Aslina bakarsanız bu konuyla böyle ilgilenilmesinin asil sebebi dünyanin en pahali benzinin kullaniyor olmamiz. Birazdan soracağım sorunun sebebi de bundan kaynaklidir, yuh artik demeyin yani :)))
artik hemen hemen hepimiz hemfikiriz galiba yokuş aşağı viteste inerken (devir, rolantinin üstünde tutulabilyorsa) aracın yakıt tüketimi yapmadığını. bu durumda biz klimayı sonuna kadar açsak, klima enerjisini motordan aldiiğina göre, ve motorda enerjini yakıttan değil, eğimden dolayı tekerdeki dönüşün aktarılmasıyla çalıştırıldığına göre, klima hiç yakıt tüketmeden mi çalışır???
tesekkürler.
(not: klimanın motorla olan bağlantisindan dolayı çalışma prensibi hakkında çok bir teknik bilgiye sahip değilim, bildiğim kadarıyla böyle bi şey düşündüm, yanlişim varsa düzeltin lütfen)
Araç boşta iken klimayı yüksek ayara getirdiğimiz zaman rölanti devri bir parça artıyor. Yani 700 d/d civarından 850-900 d/d civarına çıkıyor. Düz mantık yürütürsek araç 900 d/d üzerinde kaldığı taktirde klima da araç da sorunsuz çalışabilir diye düşünüyorum.
-
arkadaslar, bu konuda benim aklıma farklı bişey takildi. Aslina bakarsanız bu konuyla böyle ilgilenilmesinin asil sebebi dünyanin en pahali benzinin kullaniyor olmamiz. Birazdan soracağım sorunun sebebi de bundan kaynaklidir, yuh artik demeyin yani :)))
artik hemen hemen hepimiz hemfikiriz galiba yokuş aşağı viteste inerken (devir, rolantinin üstünde tutulabilyorsa) aracın yakıt tüketimi yapmadığını. bu durumda biz klimayı sonuna kadar açsak, klima enerjisini motordan aldiiğina göre, ve motorda enerjini yakıttan değil, eğimden dolayı tekerdeki dönüşün aktarılmasıyla çalıştırıldığına göre, klima hiç yakıt tüketmeden mi çalışır???
tesekkürler.
(not: klimanın motorla olan bağlantisindan dolayı çalışma prensibi hakkında çok bir teknik bilgiye sahip değilim, bildiğim kadarıyla böyle bi şey düşündüm, yanlişim varsa düzeltin lütfen)
Araç boşta iken klimayı yüksek ayara getirdiğimiz zaman rölanti devri bir parça artıyor. Yani 700 d/d civarından 850-900 d/d civarına çıkıyor. Düz mantık yürütürsek araç 900 d/d üzerinde kaldığı taktirde klima da araç da sorunsuz çalışabilir diye düşünüyorum.
bugun bir deneme yaptim. yuksek hizla giderken ve arac vitesdeyken gazdan ayağımı cektim. arac viteste olduğu icin haliyle hizim azalmaya başladı. bu esnada da son ayarinda klimayı açtım. klima açılınca adeta frene basmış gibi daha fazla yavaslatmaya başladı. demekki klima bu enerjiyi kullanabiliyor diye düşündüm.
-
eskiden klimalar gücünü tamamen motordan alırdı, ama şimdi çoğu klima elektrik destekli, motora yükü çok az
-
eskiden klimalar gücünü tamamen motordan alırdı, ama şimdi çoğu klima elektrik destekli, motora yükü çok az
dediğiniz doğru.. eski aracım megane da klimayı açınca rölanti 200-300 devir düşüyor.sanki aracı arkadan biri çekiyor gibi zorlanıyordu.özellikle rölantide klimayı ciddi hissediyordu. hondada klimayı açıp kapatınca en ufak bi fark olmuyor.motora yük binmiyor sanki..
-
ben bir çok defa yakıtınıda kontrol ettim, klima açıkken çok az artıyor, mesela normalde 8 litre gösteriyorken, klima açıtığımda 8.2 falan gösteriyor
-
eskiden klimalar gücünü tamamen motordan alırdı, ama şimdi çoğu klima elektrik destekli, motora yükü çok az
elektrik destekli dediğiniz klimalar, 7.nesil (01-06) hondalarda da mi mevcut mudur?
-
sanırım klimalar özellikle tork konusunda aracı zayıflatıyor.
Etkisi rampa yukarı çıkışlarda hissediliyor.
-
hepsi tassarruf olsa ömür boyu yapacağın tasarruf 1000 lira olur..boşver zevk al 1000 lirada zevkine harcamış ol. boşamı takıyım vitestemi gitsin stresinden kurtul...ha illa tasarruf diyosan o zaman akbil metrobüs.
-
2004 ten beri araç sahibiyim, toplamda 100 bin km civarı yaptım.
km de 25 krş yakıyorum, yani akaryakıta 25 bin TL para ödemişim aşağı yukarı.
Aracı kullanırken tasarrufu HİÇ dikkate almasam en az %20 fazla yakardım, bu da ekstra 5000 TL demek.
Bu da yılda 1000 TL, ayda 83 TL demek. Bence maaşlı biriysen ayda 83 TL iyi para.
Bu parayla gider aracıma kasko yaptırırım.
-
akbil-metrobüs diyorum o zaman sana..arabaya binilcekse cefası çekilecek.
-
sen istediğin gibi binmeye devam et dostum. Para senin..
-
eskiden klimalar gücünü tamamen motordan alırdı, ama şimdi çoğu klima elektrik destekli, motora yükü çok az
elektrik destekli dediğiniz klimalar, 7.nesil (01-06) hondalarda da mi mevcut mudur?
onu bilmiyorum ama 2007 ve sonrasında olduğunu kesin biliyorum
-
onu bende bilmiyorum hondanın klimaları motoru diğer arabalardan daha az yoruyor.
Viteste inerken klimada aktif oluyor kısa süre deneme imkanım oldu
-
çıktığın rampa indiğin kadar diyelim tasarruf neresinde.''Hunece'' arkadaşda klima hesabı yapmış. >'34s Türkiye'nin yanı başında petrol var çektiğimiz sıkıntıya ve yaptığımız fizik hesaplarına bak... :dama
-
eskiden klimalar gücünü tamamen motordan alırdı, ama şimdi çoğu klima elektrik destekli, motora yükü çok az
elektrik destekli dediğiniz klimalar, 7.nesil (01-06) hondalarda da mi mevcut mudur?
7 genlerdede elektrık desteklı dıye bılıyorum ben hocam buyuk ıhtımalle de oyle bende yakıtta hıc bı fark göremedım klıma acıkken keza zorlanmada hıssetmedım hiç ;)
-
çıktığın rampa indiğin kadar diyelim tasarruf neresinde.''Hunece'' arkadaşda klima hesabı yapmış. >'34s Türkiye'nin yanı başında petrol var çektiğimiz sıkıntıya ve yaptığımız fizik hesaplarına bak... :dama
benim gibi haftanin 2 gunu erciyese tirmanan biri icin farkediyor. cikişta klimayi az aciyorum, iniştede ise arabayı düşük viteste bile tutsan inanılmaz hizlaniyo. cok dik yani ve de virajlı. inerkende full aciyorum, hem arabayı yavaslatiyo (yavaslatma etkisi cok az da olsa) hem de diskleri yormuyorum güvenli iniş oluyor. yakıt tasarrufuda cabasi.
velhasıl rampadan rampaya fark var. para cok ta olsa, bu melet in nası çalıştığını bilmek istiyo insan, bu da bir bilgi. senin icin gereksiz olabilir, ama ihtiyac duyanlar da olablir.
-
Arkadaşlar Türkiye'nin yanı başındaki petrolü boşverelim. Ülkemizde de petrol var ama
DÜNYANIN EN PAHALI BENZİNİ maalesef bizde <783^2 >ag
Bu sitedeki her bilgi hepimizi aynı seviyede ilgilendirmiyor. Bazı konular benim hiç ilgimi çekmiyorsa diğer bir arkadaşımızın çok işine yarıyor...
Sürekli işe arabayla giden veya uzun yolculağa çıkan arkadaşlarımız için 10 krş tasarruf bile toplamda masrafımızı ne kadar düşürüyor :con
Ha bu arada az yakıcaz diye yolda kedi gibide gidelim demiyorum. Şahsen 3000 devirin üstüne çıkmadığım zaman da olur Devir saatini diplediğimde. Bu zevk meselesi. Arabanın hakkını da veririm..
Hepimizin her kuruşu değerli malum devir ekonomi devri
-
Arkadaşlar Türkiye'nin yanı başındaki petrolü boşverelim. Ülkemizde de petrol var ama
DÜNYANIN EN PAHALI BENZİNİ maalesef bizde <783^2 >ag
Bu sitedeki her bilgi hepimizi aynı seviyede ilgilendirmiyor. Bazı konular benim hiç ilgimi çekmiyorsa diğer bir arkadaşımızın çok işine yarıyor...
Sürekli işe arabayla giden veya uzun yolculağa çıkan arkadaşlarımız için 10 krş tasarruf bile toplamda masrafımızı ne kadar düşürüyor :con
Ha bu arada az yakıcaz diye yolda kedi gibide gidelim demiyorum. Şahsen 3000 devirin üstüne çıkmadığım zaman da olur Devir saatini diplediğimde. Bu zevk meselesi. Arabanın hakkını da veririm..
Hepimizin her kuruşu değerli malum devir ekonomi devri
Salt tasarruf anlayışıyla hareket etmek elbetteki insanı yorar, sabır gerektirir. Aracın motorunu da belki sağırlaştırabilir.
Araçtan alacağınız zevki minimuma indirger.
Arada bir yüksek devirlerde gezinmek, benim için yeterli..
Aşağıdaki konularda dikkatli olmak tasarruf adına yeterli olur bence,
1-Trafik ışıklarına çok yaklaşana kadar gazlamaya devam etmemek ve sonrasında sert frenle durmaya mecbur kalmamak.
2-Rampa aşağıda inerken aracın kendi kendine hızlanması için 3-5 sn. beklemek, 3-5 sn. için gaza basıp akabinde daha sert fren yapmaya mecbur kalmamak.
3-Otomatiklerde kick down u alışkanlık haline getirmemek.
4-Şehir dışında 120-130 km süratleri pek geçmemek.
5-Düz viteslilerde aracı çok düşük devirlerde kullanmamak.
6-Düz viteslilerde uzun inişlerde motor frenini kullanmak, frene sürekli basıp balataları çabuk bitirmemek.
Bunlardan bazıları zaten daha güvenli ve profesyonel sürüş için de gerekli şeyler bence. Ayrıca tasarrufta sağlıyor.
Konu biraz saptı ama kusuruma bakmayın :)
-
Salt tasarruf anlayışıyla hareket etmek elbetteki insanı yorar, sabır gerektirir. Aracın motorunu da belki sağırlaştırabilir.
Araçtan alacağınız zevki minimuma indirger.
Arada bir yüksek devirlerde gezinmek, benim için yeterli..
Aşağıdaki konularda dikkatli olmak tasarruf adına yeterli olur bence,
1-Trafik ışıklarına çok yaklaşana kadar gazlamaya devam etmemek ve sonrasında sert frenle durmaya mecbur kalmamak.
2-Rampa aşağıda inerken aracın kendi kendine hızlanması için 3-5 sn. beklemek, 3-5 sn. için gaza basıp akabinde daha sert fren yapmaya mecbur kalmamak.
3-Otomatiklerde kick down u alışkanlık haline getirmemek.
4-Şehir dışında 120-130 km süratleri pek geçmemek.
5-Düz viteslilerde aracı çok düşük devirlerde kullanmamak.
6-Düz viteslilerde uzun inişlerde motor frenini kullanmak, frene sürekli basıp balataları çabuk bitirmemek.
Bunlardan bazıları zaten daha güvenli ve profesyonel sürüş için de gerekli şeyler bence. Ayrıca tasarrufta sağlıyor.
Konu biraz saptı ama kusuruma bakmayın :)
[/quote]
çok güzel tesbitler.aynen katılıyorum..bu saydıklarınız zaten aracını seven herkesin yapması gereken şeyler.ışıkta roketleme ile kalkıp bir sonraki ışığa kadar gazı kökleyip ışığa 50 metre kala freni kazıklamanın mantığını anlamam bi türlü..
-
Hay
ben denemedim ama şöylede kanıtlanabileceğini düşünüyorum, arabada hiç ama hiç yakıt yok ve tepenin başındasiniz, arabayı halk arasında vurdurma diye tabir edilen şekilde çalıştırabiliriz saniyorum cut-off a göre,Eğer bu doğruysa pratikte birçok kişi bunu yapiyor zaten. ama marş olmadığı için pistonları yağlama sorunuda çikabilir.
ır arkadaşım. Vurdurma için benzin olacak akü olmayacak. İlk kalkış için rolanti için yakıt şart...
-
Dostum bu sağdaki 6.9 ve 4.8 neyi anlatıyor?
denedim ve resminde çektim, boşta inince az da olsa bir miktar yakıyor
ama aynı yokuştan viteste indiğimde bilgi ekranı sıfır gösterdi, işte resimler
ilk resim boşta inidiğideki yakıtı gösteriyor, ikicisi ise viteste ve sıfır yakıt
(http://img79.imageshack.us/img79/9837/22l69km.jpg)
(http://img79.imageshack.us/img79/2273/00l48km.jpg)
-
Dostum bu sağdaki 6.9 ve 4.8 neyi anlatıyor? denedim ve resminde çektim, boşta inince az da olsa bir miktar yakıyor
ama aynı yokuştan viteste indiğimde bilgi ekranı sıfır gösterdi, işte resimler
ilk resim boşta inidiğideki yakıtı gösteriyor, ikicisi ise viteste ve sıfır yakıt
(http://img79.imageshack.us/img79/9837/22l69km.jpg)
(http://img79.imageshack.us/img79/2273/00l48km.jpg)
sağdaki rakamlar yapmış olduğu km yi yani katetmiş olduğu km yi soldaki rakamlarda 100 km de bu şekildeki kullanımda yakacağı benzini gösteriyor
-
motor için en iyi devirler 2 bin ile 3 bin midir?
-
motor için en iyi devirler 2 bin ile 3 bin midir?
güzel soru. 2bucuk aylik honda deneyimime göre 3bini gecememek suretiyle 3bine yakin değerlerde az yakiyor. tabi 2bininde kesinlikle altina düşmemek lazim. daha tecrübeli arkadaşların bilgileri daha kıymetlidir.
-
Ben 16 ies ile 1 depo lpg (35 lt) de toplam 432 km yol yaptım (Depo 55 tl aldı 1,57 tl)
bunu km 40-50 km civarı şehir içi kalanı uzun yol (Anlalya-Gebiz + Antalya-Isparta arası)
Yolda 100 ü geçmedim. Isparta dönüşü eski yoldan geldim bilen biler bayağı rampa iniyo
Yokuş aşağı inişlerde 5. viteste indim
Hesap ortada Yokuş aşağı viteste inmek, hem güvenlik için hemde yakıt için çok iyi
-
Arkadaşlar Türkiye'nin yanı başındaki petrolü boşverelim. Ülkemizde de petrol var ama
DÜNYANIN EN PAHALI BENZİNİ maalesef bizde <783^2 >ag
Bu sitedeki her bilgi hepimizi aynı seviyede ilgilendirmiyor. Bazı konular benim hiç ilgimi çekmiyorsa diğer bir arkadaşımızın çok işine yarıyor...
Sürekli işe arabayla giden veya uzun yolculağa çıkan arkadaşlarımız için 10 krş tasarruf bile toplamda masrafımızı ne kadar düşürüyor :con
Ha bu arada az yakıcaz diye yolda kedi gibide gidelim demiyorum. Şahsen 3000 devirin üstüne çıkmadığım zaman da olur Devir saatini diplediğimde. Bu zevk meselesi. Arabanın hakkını da veririm..
Hepimizin her kuruşu değerli malum devir ekonomi devri
Salt tasarruf anlayışıyla hareket etmek elbetteki insanı yorar, sabır gerektirir. Aracın motorunu da belki sağırlaştırabilir.
Araçtan alacağınız zevki minimuma indirger.
Arada bir yüksek devirlerde gezinmek, benim için yeterli..
Aşağıdaki konularda dikkatli olmak tasarruf adına yeterli olur bence,
1-Trafik ışıklarına çok yaklaşana kadar gazlamaya devam etmemek ve sonrasında sert frenle durmaya mecbur kalmamak.
2-Rampa aşağıda inerken aracın kendi kendine hızlanması için 3-5 sn. beklemek, 3-5 sn. için gaza basıp akabinde daha sert fren yapmaya mecbur kalmamak.
3-Otomatiklerde kick down u alışkanlık haline getirmemek.
4-Şehir dışında 120-130 km süratleri pek geçmemek.
5-Düz viteslilerde aracı çok düşük devirlerde kullanmamak.
6-Düz viteslilerde uzun inişlerde motor frenini kullanmak, frene sürekli basıp balataları çabuk bitirmemek.
Bunlardan bazıları zaten daha güvenli ve profesyonel sürüş için de gerekli şeyler bence. Ayrıca tasarrufta sağlıyor.
Konu biraz saptı ama kusuruma bakmayın :)
+ lastiklerin sertliği,içindeki hava basıncı ve taban genişlikleri yakıtta farkedileceğini düşünüyorum
-
Michelin enerji kullanıyorum 185 65 14(hidrojen)
bu lastiklerden memnunum virajlarda hız kesmedim sırf bu Viteste inme olayını denemek için
-
Michelin enerji kullanıyorum 185 65 14(hidrojen)
bu lastiklerden memnunum virajlarda hız kesmedim sırf bu Viteste inme olayını denemek için
kullanmış olduğunuz lastikler yaz ayları için mi_?
-
Antalyadayım bizde pek kışlık lastik kullanılmıyor..
-
Antalyadayım bizde pek kışlık lastik kullanılmıyor..
teşekkürler ben cevabımı aldım 8-[
-
Bugün Honda Yetkili servisine () gittim
Görevli arkadaşa sordum 1995 yılından beri bu sistem HONDAlarda kullanılıyormuş
ies lerse se mevcut :con
-
ya kusura bakmayın ama bişey soracağım.Bizde 04 otomatik cr-v var.örneğin 80 km hızla giderken vitesi D konumundan N konumuna alabilirmiyiz?Alabilirsek ne kadar sağlıklı?Motora herhangi bir zararı varmı?
-
arkadaşlar bu cut off hadisesi vs.. uzun yolda tecrübe ettigim kadarıyla anlık tüketim olarak viteste elbetteki daha az yakıyor AMA viteste oldugu için yokuşta çıkarken kazandıgımız potansiyel enerjisinin büyük kısmı motor elemanlarının güç gereksimine harcandıgından uzun vadede boşa atmak tüketimi daha çok düşürüyor. yani demek istedigim aynı rampadan boşa atarak hiç gaza basmadan daha çok yol alınıyor ( fark bariz ) ve genel kazanıma bakınca boş vitese atmak çok daha iyi sonuç veriyor. ayrıca her ne kadar triptonik te 5 e atsak bile en az 1500 rpm e çıkıyor devir ve motor freni yapıyoruz. genel olarak bunun ekonomi sağlayacagından eminmisiniz? ve otomatik araçta boşa atmanın ne gibi 1 zararı olabilir ki? yoksa aracımız rolantide çalışırken ha gitmişiz ha durmuşuz neden zarar versin? rolantide araç zaten içindeki yağlama elemanlarına vs.. gerekli gücü veriyor. eger bu zarar veriyor olsaydı aracımızı hiç rolantide çalıştırmayacakmıyız bekleme durumunda bile?
-
yanlız tabiki çok dik rampalarda güvenlik için ve frenleri mahvetmemek için viteste inilmesi iyidir
-
arkadaşlar bu cut off hadisesi vs.. uzun yolda tecrübe ettigim kadarıyla anlık tüketim olarak viteste elbetteki daha az yakıyor AMA viteste oldugu için yokuşta çıkarken kazandıgımız potansiyel enerjisinin büyük kısmı motor elemanlarının güç gereksimine harcandıgından uzun vadede boşa atmak tüketimi daha çok düşürüyor. yani demek istedigim aynı rampadan boşa atarak hiç gaza basmadan daha çok yol alınıyor ( fark bariz ) ve genel kazanıma bakınca boş vitese atmak çok daha iyi sonuç veriyor. ayrıca her ne kadar triptonik te 5 e atsak bile en az 1500 rpm e çıkıyor devir ve motor freni yapıyoruz. genel olarak bunun ekonomi sağlayacagından eminmisiniz? ve otomatik araçta boşa atmanın ne gibi 1 zararı olabilir ki? yoksa aracımız rolantide çalışırken ha gitmişiz ha durmuşuz neden zarar versin? rolantide araç zaten içindeki yağlama elemanlarına vs.. gerekli gücü veriyor. eger bu zarar veriyor olsaydı aracımızı hiç rolantide çalıştırmayacakmıyız bekleme durumunda bile?
rampanin diklik seviyesi ve rampanin uzunluğuna göre değişir.
yani yokuş aşağı, 5. viteste gazdan ayağımızı cektiğimzde, devir göstergesi 4000-5000 e gelip zorluyorsa, boşa attiğinizda tabiki dolayli yönden daha az yakit harcarsiniz, cünkü vitesteyken bi anlamda frene basmiş gibi arabayi yavaslatiyorsunuz. üstelik yokuşun sonunda yavaşlamak zorunda kaliyorsaniz cok hizlanmanin zaten bi getirisi kalmaycaktir.
ama bu cok uç bir örnek ve ayni zamanda kimse o hizlarda boşta gitmek istemez galiba. tabi radar varsa cok fazla hizlanmak ta istemyceksinizdir.
-
cut off ozellıgı bızım araclarımızda varmı 2004 vtec mesala?
-
evet cut off bildigim kadarı ile elektronik beyin e sahip tüm araçlarda var
-
tşk ederm
-
rica ederim
-
eğer yokuş aşağı inerken yokuştan sonra düzlük varsa boşa atmak mantıklı çünkü kazandığımız hızı önümüzdeki düzlükte kullanma imkanı var.
yokuş aşağı inerken yolda viraj varsa viteste inmeniz daha iyi sonuç verecektir. hem araç benzın harcamıycak hemde gereksiz fren kullanmak zorunda kalmıycaz
ben çok denedim viteste yokuş aşağı inerken hız fazla düşmüyor (yokuşun eğimine göre) 90 km civarında geziyor.
-
ayağınızı gazdan çektiğiniz anda araç kompresöre bindiği için yakıt yakmıyor..boşa atarsanız rolenti değerini yakıyo.
-
Bosa atmak garip geliyor bana yanı sen aynı tempoda gıderken bırden bıre 5.vites 4000 devire cıkmak ne kadar dogru??
-
Belirli bir devirin altina dusulmedigi surece (genelde japon araclarinda 1.500- 1.800 devir civaridir bu) yokus asagi inerken viteste ve gaz pedalina basmadan inerseniz aracinizin benzin harcamasi "Sifir" olur. Eger ki bosa atip inerseniz, araciniz rolantide harcadigi kadar benzin harcayacaktir. Sebebi basit. Motor nasil lastikleri donduruyorsa, lastiklerde motoru dondurur tabi eger siz araci bosa alip aktarma ile motoru ayirmazsaniz bu boyle olur.
Aklina yatmayaniniz olursa genis band oksijen sensoru olan bir arkadasin aracina binip gozleriyle gorebilirler, o da yetmeyen varsa beyinden datalog alabilen bir sisteme sahip araci olan bir arkadasinin aracina binip injector duty cycle'a baksinlar, sifir gorduklerinde inanirlar artik...
-
Belirli bir devirin altina dusulmedigi surece (genelde japon araclarinda 1.500- 1.800 devir civaridir bu) yokus asagi inerken viteste ve gaz pedalina basmadan inerseniz aracinizin benzin harcamasi "Sifir" olur. Eger ki bosa atip inerseniz, araciniz rolantide harcadigi kadar benzin harcayacaktir. Sebebi basit. Motor nasil lastikleri donduruyorsa, lastiklerde motoru dondurur tabi eger siz araci bosa alip aktarma ile motoru ayirmazsaniz bu boyle olur.
Aklina yatmayaniniz olursa genis band oksijen sensoru olan bir arkadasin aracina binip gozleriyle gorebilirler, o da yetmeyen varsa beyinden datalog alabilen bir sisteme sahip araci olan bir arkadasinin aracina binip injector duty cycle'a baksinlar, sifir gorduklerinde inanirlar artik...
+1 hem fren açısından güvnlik açısından viteste 0 gazla inmek daha mantıklı
-
Konu netleşmiş galiba
Bende şöyle diyorum eğer yokuş çok dikse viteste inmek mantıklı ama hafif bi rampa var aracı vitese alınca belli bi süre sonra araç yavaşlıyor ve gaza basma ihtiyacı hissediliyor ve basıncada tabi fazla yakar ama rampa hafifse at boşa hiç gaza basma öylece git ;)
-
Konu netleşmiş galiba
Bende şöyle diyorum eğer yokuş çok dikse viteste inmek mantıklı ama hafif bi rampa var aracı vitese alınca belli bi süre sonra araç yavaşlıyor ve gaza basma ihtiyacı hissediliyor ve basıncada tabi fazla yakar ama rampa hafifse at boşa hiç gaza basma öylece git ;)
Dogru tabi, burda is hesaba girer. Viteste iken egimin yetersiz olmasindan oturu devir duserken arac sifir harcama ile gider, ancak cok dustugunde enjektorler otomatik isemeye baslar ve o vakitten sonra viteste olmussunuz yada bosta olmussunuz fark etmez arac yakacagini yakmaya baslar. Simdi madem oyle basit bir denklem haline getirelim bunlari.
(Viteste devir azalirken sifir harcama ile kat edilen mesafe + egimin devaminda bosa atip ya da devirin dusmesinden oturu otomatik iseme sonucu olusan harcama ile kat edilen mesafe) bize o egim boyunca yaptigimiz toplam harcamayi gosterecektir. Bu toplam harcamaya X dersek:
X'i azaltmak icin yapilabilecek TEORIK OLARAK en mantikli hareket, olabildigince viteste kalip, artik dusen hiz yuzunden en kucuk viteste bile otomatik iseme baslayana kadar viteste kalmak (kisaca eldeki kinetik ve potansiyel enerjiyi olabildigince verimli kullanmak), daha sonrasinda araci bosa alip sadece tekerleklerin kasayi o anki geri kalan potansiyel enerji ile kaydirmasina izin vermek (bu asamada hala bir miktar kinetik enerjimiz var ancak bu otomatik isemeyi engelleyemedigi icin, artik bunu kullanmaya calismak yerine aktarma organlarindaki enerji kayiplarini sifira indirmek daha mantikli oluyor) ve bu sayede egimi minimum yakit tuketimi ile kat etmek olacaktir.
Ancak, surus egim bittigi zaman son bulmayacagi icin, tuketimi boyle dar entervalli bir sekilde parcalara bolup incelemek, saglikli bir sonuc vermeyecektir. Resimin butununu gormek lazim. Yani:
Yukaridaki ornekle egimi minimum yakit tuketimi ile kat ettik, ancak egim sonundaki hizimiz ile egim basindaki hizimiz arasinda olusan farki goz ardi ettik. Misal olarak 100km/s ile egime baslayip 20km/s ile egimi bitirdigimizde minimum yakit tuketimini basariyor olabilir. Ancak bu kosullari saglamak hem akan trafikte imkansiz olacaktir cunku diger araclar sizin gibi yapmaycaktir :) Hemde varsaylim yol bos ve siz yukaridaki sistemle egimi bitirdiniz ve anlik hiziniz 20km/s, peki siz yolun geri kalanini bu 20km/s ile mi kat edeceksiniz? Yine var sayalim yol bos ve 20km/s ile devam edeceksiniz inat degil mi :) Bu seferde 20km/s ile yolun geri kalanini kat edip harcayacaginiz yakit miktari, cekisin cok daha iyi oldugu devirlerde ve dolayisi ile daha buyuk viteslerde ve hizlarda gittiginiz zamanki harcayacaginiz toplam harcamadan daha fazla olacaktir.
Yani:
Muhim olan optimum'u yakalamaktir, anlik kazanclar (bu ornekte egim suresi boyunca yapilan kazanc anlik kazanctir), size toplam kat edeceginiz yolda her zaman fayda saglamayabilir. O yuzden benim onerim belirli bir surus ritmini yakalayip, mumkun oldugunca o ritmi korumaya calismanizdir. Bunun yaninda yakittan tasarruf etmek icin yukari egimli bir yolda hizlanmaya calismak yerine olan hizi korumak ve ilk cikacak asagi egimli yolda hedeflediginiz hiziniza geri donmeye calismak tuketimde ciddi farklar yaratacaktir.
Ani hizlanmalar size her daim fazla yakit tuketimi olarak donecektir, unutmayin bi yerden kazanirken bir yerden kaybedersiniz, ani hizlanmada sureden kazanip yakittan kaybedersiniz.
Frene basmak yakit kaybidir, evet yanlis okumadiniz, frene her bastiginizda bir miktar fazladan yakiti kaybettiginizi unutmayin. Cunku frene basmak yerine o hizda devam etseydiniz daha cok yol kat edecektiniz :) Ancak bu demek degildir ki frene sakin basmayin gidin ondekine carpin :) Sadece takip mesafenizi iyi koruyun hatta normalin biraz uzerinde bir takip mesafesi ile seyir edin ki ondeki trafik gecici hiz kaybi yasadigi zaman, bunu kompanse edebilecek tampon'unuz daha uzun olsun. *(frene basmadan ondeki trafigin eski hizina geri donmesini bekleyebileceginiz zaman miktarina kisaca tampon dedim)
Pedallara altinda sanki yumurta varmis gibi basin, sert hareketlerden her zaman kacinin, yumusak ve sabirli bir surus karakteristigi olusturun.
Aracinizin vites oranlarina ve motor karakterine gore sifir egimli bir ortamda minimum yakitla sabit gidebildigi maximum hizini iyi bilin, aracinizi taniyin ve bu degere yakin degerler arasinda surusunuzu gerceklestirin.
Bunlar aklima gelen yakit tuketimini azaltmaya dair yapilabilecek en baz aksyonlar. Benzin 3.66 oldu, etrafinizdaki araclarla oynasmadan once bir kez daha dusunun yapacaginiz ekstra harcamaya degecek mi alacaginiz haz diye, bu kisisel tercih oldugu icin deger diyorsaniz basacaksiniz zaten :) Amacim manipulasyon asla degil, basin ya da basmayin demiyorum yanlis anlasilma olmasin (sanki ben basmiyorum yeri gelince :)) sadece deger mi deymez mi bunu dusundurtmek, suursuzca "hilmi abi bak nasi bozucam simdi bebeyi" diip gaz pedalina asilmadan once bir kez dusunulmesini saglamak :)
Iyi surusler dilerim.
-
hakikaten bu olayı anlayamadım mantığım dışına çıkıyor.rolanti devri 900 devir civarındadır arabayı rampa aşağı vitese atarsanız kompresöre bindirmiş olursunuz buda 900 devirin çok çok üzerine çıkar bu da devir saatini yükseltir e bu da daha fazla gaz çekiyor demektir.
-
araba boşta iken 900 devirde çalışır,vitese attığında bu değer her zaman 900 ün üzerinde olacağı için daha fazla yakar.kısaca araba boşta gittiği sürece en az yakıtla gitmiş olur.bunun başka bir açıklaması yok,aksini yazan işkembeden sallıyordur...
-
yok kardeş işkembeden sallayan yok
bence biraz araştır bende başta yok olmaz dedim ama ters mantık doğruymuş
en iyisi senin yakında honda servisi veya bayisi varsa bi fikir al
araba boşta iken 900 devirde çalışır,vitese attığında bu değer her zaman 900 ün üzerinde olacağı için daha fazla yakar.kısaca araba boşta gittiği sürece en az yakıtla gitmiş olur.bunun başka bir açıklaması yok,aksini yazan işkembeden sallıyordur...
-
hakikaten bu olayı anlayamadım mantığım dışına çıkıyor.rolanti devri 900 devir civarındadır arabayı rampa aşağı vitese atarsanız kompresöre bindirmiş olursunuz buda 900 devirin çok çok üzerine çıkar bu da devir saatini yükseltir e bu da daha fazla gaz çekiyor demektir.
araç yer çekiminin etkisiyle rampa aşağı kompresyonda giderken neden yakıt tüketsin ki ? Açıkçası yakıt tüketmesi saçma olur.
Motor kompresyondayden tükettiği akaryakıt nedeniyle devirlenmiyorki. Yerçekimi etkisiyle motor devirleniyor..
-
yok kardeş işkembeden sallayan yok
bence biraz araştır bende başta yok olmaz dedim ama ters mantık doğruymuş
en iyisi senin yakında honda servisi veya bayisi varsa bi fikir al
araba boşta iken 900 devirde çalışır,vitese attığında bu değer her zaman 900 ün üzerinde olacağı için daha fazla yakar.kısaca araba boşta gittiği sürece en az yakıtla gitmiş olur.bunun başka bir açıklaması yok,aksini yazan işkembeden sallıyordur...
Sn. Orlins,
Aracında yol bilgisayarı varsa resetle ve rampa aşağı en az 1 km lik bir yolda önce boşta, sonrada viteste gaz vermeden aracını sür. Bak bakalım tüketim hangisinde sıfır gösterecek.
Selamlar
-
tamam? 30km hızla gidiyor diyelimki araba..
motor un çalışması için ne lazım? pistonların hareket etmesi..
pistonlar sadece tekerleklerden gelen enerji mi çeviriyor..
e o zaman 10 km uzunluğunda hafif eğimli bir yol bulalım, araca 10 lt benzin koyalım, arabayı çalıştırıp çekelim ayağımızı gazdan. araba kendi devriyle insin aşağı.
yolun sonunda tekrar bakalım depoya, 10 lt benzin olması lazım sizin mantığınıza göre..
yok böyle bir dünya ;)
Motor çalışıyor su mu yakıyor bu :D
tamam yakıtı azaltır hatta çok azaltır bence de lakin asla sıfır olmaz!
novalgine22 anlamış neyi kastettiğimi.. :)
ya neyin kavgasını ediyorsun araba ayağını gazdan çektinmi bi nevi stop ediyor bunun gibi bişey git araştır sana bak burda anlatayım anlarsan anla yokuş aşağı ayağını gazdan çektinmi arabanın ağırlığının yaratmış olduğu kinetik enerji sayesinde araba hızlanarak devam eder yola tabii inatla 1 . vitese takarsan ayrı lastikler dönerken şanzıman dişlileride döner bunların sonucu olarak pistonlarda döner yani araba kendi isteğiyle değil kinetik enerjinin isteğiyle hareket eder ama boşa aldığında rölanti de sürekli bi miktar gaz çeker buda çok azda olsa yakıt yakmana neden olur.burda ki olay sen ayağını gaza yasladınmı araba benzin çekerek yol alır ayağını gazdan çektinmi kinetik enerji sayesinde yol alır araba gitmek istemez fakat ağırlığın yarattığı kinetik enerji sayesinde yol alır.
DEMEKKİ NEYMİŞ BÖYLE Bİ DÜNYA VARMIŞ :D
-
Yol bilgisayarlı aracı olan varsa bi denesin.
ben transporter da çok denedim viteste bi salıom gazı 0 yakıt bende inanmadım başta fakat sonra konuyu araştırınca anladım olayı
-
araba boşta iken 900 devirde çalışır,vitese attığında bu değer her zaman 900 ün üzerinde olacağı için daha fazla yakar.kısaca araba boşta gittiği sürece en az yakıtla gitmiş olur.bunun başka bir açıklaması yok,aksini yazan işkembeden sallıyordur...
işte bilmeden konuşan işkembeden sallıyan belli oldu arkadaşım ilkokul 2 den terksin heralde.
-
araba boşta iken 900 devirde çalışır,vitese attığında bu değer her zaman 900 ün üzerinde olacağı için daha fazla yakar.kısaca araba boşta gittiği sürece en az yakıtla gitmiş olur.bunun başka bir açıklaması yok,aksini yazan işkembeden sallıyordur...
işte bilmeden konuşan işkembeden sallıyan belli oldu arkadaşım ilkokul 2 den terksin heralde.
İşkembe mi beaaaagghhhh hiç sevmem.
Neden kasıyorsunuz ki yol bilgisayarlı bir civic e binip uygulayın.
viteste iken gaza basılmadıkça anlık tüketim miktarından benzin harcamadığını ya da 0,01 lt gibi bir rakam harcadığını görürsünüz.
Bir de aynı işlemi boş viteste yapın bakalım. Boşta harcamaz diyenler orada nasıl bir rakam görecek.
-
Yokuş aşağı inerken en güvenli en az 1 vites büyültüp inmek burda yakıt tüketimi kesinlikle rolantiden daha azdır otomotiv okuyorum uni. bizzat yardımcı doçent hoca söyledi.Hem fren balatalarından hemde yakıttan tasarruf etmiş oluruz...
-
cut off 1800 devrin ustunde calısıyo
-
araba boşta iken 900 devirde çalışır,vitese attığında bu değer her zaman 900 ün üzerinde olacağı için daha fazla yakar.kısaca araba boşta gittiği sürece en az yakıtla gitmiş olur.bunun başka bir açıklaması yok,aksini yazan işkembeden sallıyordur...
işte bilmeden konuşan işkembeden sallıyan belli oldu arkadaşım ilkokul 2 den terksin heralde.
Öncelikle bu tarz tartışmalar bu siteye hiç yakışmıyor arkadaşlar.Herkesi hakaretsiz ve daha anlayışlı bir tartışmaya davet ediyorum.
Şimdi konuya gelirsek; evet rolanti devrinin arabanın viteste iken yokuş aşağı gaza basılmadan inerkenki devirden düşük olduğu doğrudur ama bu devri sağlayan tekerleklerin eğimden aldığı güçtür.Yani benzin yanmasından oluşan enerjinin oluşturduğu bi devir değildir.Yani bu devrin yüksek oluşu yakıtında yüksek olacağı anlamına gelmez.Çünkü devir gücünü yakıt enerjisinden almıyordur.
Bi örnekle açıklamak gerekirse;
Normal şartlarda marşa bastığımızda motora ilk gücü veren enerji aküden gelen elektrik enerjisidir.Burda bir miktar elektrik sarfiyatı oluşur.Ama eğer biz aracı viteste iken eğimli bir yerden salıp da debriyajdan ayağımızı çekerek çalıştırırsak araca ilk gücü veren elektrik enerjisi değildir.Eğimdir.Aküsü bitmiş araçları bu mantıkla çalıştırmıyormuyuz.Bitik akü ile nasıl araba çalışıyorsa yokuş aşağıya da daha az benzinle gider.Umarım anlatabilmişimdir...
-
Konu netleşmiş galiba
Bende şöyle diyorum eğer yokuş çok dikse viteste inmek mantıklı ama hafif bi rampa var aracı vitese alınca belli bi süre sonra araç yavaşlıyor ve gaza basma ihtiyacı hissediliyor ve basıncada tabi fazla yakar ama rampa hafifse at boşa hiç gaza basma öylece git ;)
hayir arkadasim, rolantide bile senin o "hafif gaza bas" tabirinden cok cok daha fazla yakit harcar..
sen vitesinde sür arabani, hatta düşük devirli olsan bile üst vitese çek, cok daha az bir gaz vermeyle yüksek viteste yeterli torku alacaktir araba.
yani sen boşa atma.
-
cut off 1800 devrin ustunde calısıyo
"cut off" dediğiniz olay, enjeksiyonların yakıt püskürtmemesi ise, benim gözlemlerime göre;
motorun o anki rolanti değerinin üstü her zaman "cut off" tur.. yeterki araç viteste olsun, gaza basmayın ve devir saati "o anki" rolanti deviririn üzerine çıksın.. (bilirsiniz, motor soğuksak rolanti değeri cok yüksek oluyor)
çünkü vitesteki araba rolanti değerinin altına düşmeye başladığı an, araç rolantide kalmak istiyor ve hafif hafif kaldirmaya çalişiyor devir saatini. bu sirada araç viteste olduğundan biz bunu titreme olarak algililiyoruz.. cok cok düşerse iyiden iyiye salliyor ve hemen debriyaja basliyoruz. daha da farketmezsek pat diye stop ediyor ve yolun ortasinda kalip rezil oluyoruz :)
-
CUT-OFF nedir ?
Cutoff, motorun dönme kuvvetini şanzumandan alarak yakıta ihtiyaç duymaması ve böylece yakıttan ekonomi elde edilmesi.
demektir ... konunun başında da beyan edilmiş zaten ... nasıl anlaşılamıyor anlamıyorum <nohapy
deviri yükselten benzin değildirki bu bir dişli geçeme muhasebesi <nohapy
vitesli pisikletlerde de rahatca bunu anlaya bilirsin ... büyük çark küçük çark ...
NASIL ÇALIŞIR ?
Araç , hareket halinde iken kinetik enerjisi vardır. Yani hareket enerjisi. Bu enerji , aracın hızına-ağırlığına-yolun ivmesine-rüzgarın durumuna göre değişir.
Bu enerji , tekerleklerden şanzumana gelir. Şanzumandan ise biz istersek motora veririz. Böylece bu enerji , motorun çalışmasına devam etmesini sağlar. Şayet o anda motorun yakıtını kesersek , verilen hareket enerjisi ile motor çalışmaya devam edecektir. Fakat aracın hareket enerjisi , yolun durumuna göre er veya geç biteceği için motor istop edecek. Motorun istop etmesini engelemek amacı ile cutoff sistemine bir algılayıcı yerleştirilerek motorun X devrinden aşağıya düşmesi durumunda yakıtı tekrar motora göndermesini sağlarız.
Böylece Hareket enerjisi sayesinde bir müddet araçtan yakıt ekonomisi sağlanır. Ve adına Cutoff denir.
... daha tartışmaya gerek yok herhalde konu başındada açıklaması yapılmış
saygılar.
-
"hunace" ye katırlır saygılarımı sunarım
-
bir araçta benzin neden lazımdır ???
itme kuvvetini alabilmek için benzin yakılır pistonların itilmesi ile hareket enerjisi alırız öyle değilmi ???
ilk okul motor dersi bu :)
peki itme kuvvetini yoldan alıyor isek yani yokuş aşağıya vs. yoldan gelen ve tekere yansıyan dönme herekerti vites boşta olmadığı için pistonlara kadar gider ...
pistonlarda hareket eder ve tüm dönme hareketine ihtiyacı olan organlara da gider...
yani viteste daha az yazar...
-
arkadaslar ben bu cut-of olayını hissediyorum aracımda dikkat ederseniz sizde anlarsınız. şöyleki araç viteste iken ve ayağımı gaz çekmiş iken araç bir süre gidiyor biraz yavaslayınca ( devrine dikkat etmedim) sanki biri hafif gaz veriyomuş gibi bir tepki hissediyorum ben bu cut-off olayını bilmiyodum aslında konuyu daha önce okumuştum ama unutmuştum şimdi tekrar okuyunca beynimde flas patladı
-
Bu konuda bayağı bir uzadı. :)
Düşündümde bence en iyisi düz yolda kontağı kapatmak. Böylece aracın yakıt tüketmediğinden kesin emin olabiliriz.
Yavaşlamamız gerektiğinde kontağı çalıştırıp frenleri ve direksiyonu devreye sokarız.
Araca zararı var mı yok mu, bu da artık bu da başka bir topiğin konusu olur.
Kusura bakmayı akşam işte, insan bu kadar espri üretebiliyor. :)
-
Bence konu artık netliğe kavuşmuştur.Bunca yapılan açıklamalardan ve örneklemelerden sonra anlamayan kalmamıştır diye umut ediyorum...
-
Bu konuda bayağı bir uzadı. :)
Düşündümde bence en iyisi düz yolda kontağı kapatmak. Böylece aracın yakıt tüketmediğinden kesin emin olabiliriz.
Yavaşlamamız gerektiğinde kontağı çalıştırıp frenleri ve direksiyonu devreye sokarız.
Araca zararı var mı yok mu, bu da artık bu da başka bir topiğin konusu olur.
Kusura bakmayı akşam işte, insan bu kadar espri üretebiliyor. :)
hatta gece giderken bakariz otobanda önümüz boş dümdüz. farları kapatip biraz daha tasarruf bile yapabiliriz. :kurba
-
"hunace" ye katırlır saygılarımı sunarım
tesekkurler, keyfli forumlar >=ok
-
Şehirler arası uzun ve hafif rampa yollarada boşa atmak her zaman sizi daha ileriye götürür ve daha fazla tasarruf etmenizi sağlar.Ama aracı 5. vitese takayımda cut off da gideyim dersen 200 metre gidersin ondan sonra yine gaza basmak zorunda kalırsın,bu bulunduğunuz yere göre değişir.Örnek vermem gerekirse (İzmirli arkadaşlar bilir) Aydın otobanından çıktıktan sonra Bornovaya inene kadar yokuş aşağı inilir.Arabayı boşa attım 6,5 km boşta gittim, 5.viteste gitmeyi denediğimde 2 km anca gittim o da biraz arabayı hızlandırdıktan sonra.Yani tasarruf yoldan yola değişir, araç boştayken (bir saatte 0,5-1 lt arası) bir yakıt sarfiyatı vardır.Viteste cut off'da ise 0,1 gibi bir yakıt harcar. Hesap yaparken bunları da göz önünde bulundurun.
-
arkadaşlar bu konuyla alakalı
otomatik viteste bu durum nasıl
-
yokuş aşağı ve düz yolda araç akıcı bir şekilde ilerlerken ayağını gaz pedalında çekersen yok denecek kadar az yakar araç. yol bilgisayarı verileride bunu doğruluyor. zaten düz yoldada araç hızını alıp giderken gaza basmazsanız yol bilgisayarı 0 yakıt gösteriyor. bu tür sürüş biçimini kendinize alıştırırsanız bir depo gaz ile daha çok yol yaptığınızı anlarsınız. sakin sürüşle.
-
Şehirler arası uzun ve hafif rampa yollarada boşa atmak her zaman sizi daha ileriye götürür ve daha fazla tasarruf etmenizi sağlar.Ama aracı 5. vitese takayımda cut off da gideyim dersen 200 metre gidersin ondan sonra yine gaza basmak zorunda kalırsın,bu bulunduğunuz yere göre değişir.Örnek vermem gerekirse (İzmirli arkadaşlar bilir) Aydın otobanından çıktıktan sonra Bornovaya inene kadar yokuş aşağı inilir.Arabayı boşa attım 6,5 km boşta gittim, 5.viteste gitmeyi denediğimde 2 km anca gittim o da biraz arabayı hızlandırdıktan sonra.Yani tasarruf yoldan yola değişir, araç boştayken (bir saatte 0,5-1 lt arası) bir yakıt sarfiyatı vardır.Viteste cut off'da ise 0,1 gibi bir yakıt harcar. Hesap yaparken bunları da göz önünde bulundurun.
++ Arkadaşında dediği gibi eğim olayı cok önemli. Aracın yokuş aşağı yüksek viteste ayağımızı gazdan cektiğimizde 0 yaktığı doğrudur. Ancak az eğimli yolda viteste gidip biraz sonra gaza basacaksak boşa alıp daha uzun mesafe gitmek daha mantıklı. Mesela elmalı finike yolunu bilenler vardır. Avlan belinde aracı boşa attığınızda hiç vitese atmadan kapıcayına rahatlıkla inebilirsiniz. Buda yaklaşık 20 km civarıdır. Gerçi burdaki tasarrufu cıkarken yakıyoruz ama olsun. Cıkarken biraz dikkatli kullanıp fazla basmazsak epey tasarrfu sağlayabiliriz.
-
+1
-
rampalara hızlı girin .rampada gaza yüklenmek aracın aşırı yakmasına sebep olur.en iyisi hızlanacağınız kadar hızlanıp rampayı gazsız tamamlamak.
-
ya bu beyin bizim 2009 cıvıclerde var mı yoksa bizimkilerde mi beyinsiz:):)
-
otomatik te cut-off devreye giriyormu