@hunace;
1) Ben arkadaşın LPG için "doğaya bir zararı yok" cümlesine binaen yukarıdaki yorumu yazdım fakat sanki benzin daha az zararlı demişim gibi bir yorumla bombayı patlatmışsınız. Neyse yanlış anlama deyip geçiyorum. Bu arada benzinin LPG'den daha kirletici bir yakıt olduğu bilinen birşey bunu izah etmeye gerek yok sanırım.
2) Bildiğinizi sandığınız şeyi neye dayanarak söylediğinizi bilmiyorum fakat LPG ile çalışan motorlarda kurum ve buna bağlı olarak tortu oluşur. Bu tortu piston üzerine yapışarak uzun süreli kullanımda silindir içerisindeki hareket yüzeyinde sorunlara yol açabilmektedir. Bu da motora ciddi hasar verebilecek(krank kırma, piston kolu kırma vs.) sonuçlar doğurabilir. Benzinin içerisinde bulunan yağ sayesinde hem pistonlar daha rahat çalışır yani sürtünme daha azaltılmış olur hem de pistonlar ıslak çalıştığından kurum-tortu gibi durumlar asla oluşmaz.
3) LPG bir gazdır ve basınç altında sıvılaşır. Sıvıların yoğunluğu gazlardan daima yüksektir lakin bu, maddenin fiziksel özelliklerine ait bir kanundur. Bu durumda LPG'deki bağlar arası kuvvetinin benzinden çok daha az olduğunu başka örneklerle açıklamama gerek yok sanırım. İlave olarak, benzinin birim molekülünü düşündüğümüzde açığa çıkan özgül ısı miktarı yani yanma ısısı LGP'den daha yüksektir. Bu nedenle LPG'li araçlarda bir miktar güç kaybı yaşanmaktadır. Bunun haricinde motorun çalışma prensibinde bir farklılık yoktur. Her iki yakıt da içten yanmalı ve 4 zamanlı bir Otto çevrimini gerçekleştirmektedir.
@asvtec;
Eyw. Sağolasın.
@matador
TMMOB kar amaçlı değildir, şirketler lehine olsun diye bilgi üretmez, akademik bilgiler üretir.
Türkiye Mühendisler Odası (TMMOB) yapmış olduğu araştırma sonuçunda lpg li araçların benzinli araçlara göre avantajları aşağıda listelenmiştir.
• LPG Benzine Göre Ucuzdur.
• Temiz Bir Yanma Sağlar.
• LPG pistonların, segmanların, valflerin ve bujilerin yanmasından meydana gelebilecek kurşun, vernik ya da karbon atığı çıkarmaz. Motor karterini yada motorun yanma odalarını kirletmez. Motoru temiz tutar, karbon ve kurum oluşturmaz, dolayısıyla motor ömrünü uzatır.
• Ateşleme Bujisinin Ömrünü Uzatır.
• Yanma odalarında ya da ateşleme bujilerinde tortu oluşmaz, çünkü LPG’nin farklı karışımlarındaki kuvvetlendiricilere ihtiyaç bulunmamaktadır. Ateşleme bujileri, diğer yakıtlardan, özellikle benzin kullanan araçların motorlarındaki bujilere göre daha uzun ömürlüdür.
• LPG Dönüşüm Sisteminde Yakıt Pompası Kullanılmaz.
• LPG basınç altında depolandığından benzin yakıt pompası devrede değildir, bu nedenle yakıt pompası, onarım ve değişim masrafı olmaz.
• Karbüratör Masrafı Azdır.
• LPG yakıtlı motorlardaki karbüratör, birkaç hareketli parça ve kirliliği engelleyecek havalandırmasız basit bir mekanizma olup, karbüratör servisi ve tamiri yok denecek kadar azdır.
• Aşınma Süresi Düşüktür.
• Yukarıda anlatılan nedenlerden dolayı LPG yakıtlı motorlar yıl içerisinde daha fazla gün ve saatte çalışabilirler. Üretim süresi kaybı, parça ve iİçi masraflarından daha az etkilenirler.
• Yakıt Sistemi Kapalıdır.
• Tamamen kapalı yakıt sistemi olması nedeni ile akıtma ve buharlaşma kayıpları yoktur.
• Temiz ve Çevreci Bir Yakıttır.
• Özellikle LPG yakıtı kullanan araçların motor yakıtının düşük kirlilik özellikleri kanıtlanmıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda LPG kullanılan motorlarda karbon monoksit tesiri benzine göre %50-90 oranında, hidrokarbon tesiri ise %38-62 oranında daha düşüktür.
matador arkadasim, 3.maddede anlattığın fizik kanunlarına gelince, boş yere gereksiz bilgi vermişsin arkadaşım. bizim söylediğimiz sen LPG de bulunan moleküllerdeki bağlarda saklı enerjinin ne kadar olduğunu biliyormusun da ne kadarının kullanılıdıığını söyleyip daha verimli yada daha verimsiz diyebiliyorsun..
benim kendi teslerime göre;
1 litre benzindeki kullanılabilen enerji = 1,072 litre LPG deki kullanılabilen enerji
(yani 1 litre benzin ve 1,072 LPG ile aynı yolu gidebiliyorum)
ama 1 er litre olan benzin ve LPG nin molekül bağlarında toplamda ne kadar enerji ihtiva ettiğini bilmiyoruz, bu yüzden hangisinin daha verimli kullanıldığını BİLEMEYİZ! zaten iddianı farklı gerekcelere dayandırmıştın ki doğru olanı göstermeye çalışıyorum naçizane.
bencilce davranırsak siz benzine devam edin ki LPG pahalanmasın
cocuklarımızı düşünürsek LPG nin fiyatı dahi önemli değil, benzin kullanmayında LPG mi kullanırsınız, hibrid mi kullanırısız sizin seciminiz
)