Gönderen Konu: lpg ve subap ayarı  (Okunma sayısı 40530 defa)

capon

  • İleti: 53
lpg ve subap ayarı
« : Aralık 27, 2010, 07:38:07 ÖS »
arkadaslar aracım 2005 ls 26 bin falandı km si lpg ye geçtim Allaha şükür 62 bin oldu şuanda bir sorun yaşamadım. Fakat lpg dolayısıyla subap ayarı gerekiyor tarzında şeyler duydum. Doğru mudur? eğer lpg ile alakası yoksa subap ayarına kaç binde bakmak gerekir ?



KAMER

  • İleti: 238
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #1 : Aralık 27, 2010, 09:15:00 ÖS »
bende 1999 2.0 Accord vardı. Brc marka lpg sistemi mevcuttu . honda ustamın sölediğine göre lpg kullanımından dolayı supaplarda baya bir sıkılaşma oluyor. genelde her 10.000 km de bir yapılması gerektiğini söledi. Supap ayarını yaparken bende yanındaydım gerçekten baya bir sıkılaşma söz konusu . motorun soğumasını bekledikten sonra 10 dk içerisinden kolayca yapılabilecek bişey. yaptırmanı tavsiye ederim. eğer yaptırmazsan  ne olur onuda tecrübelerime dayanarak söleyim. aracın rolantisi düşer hatta stop etmeye kadar gidebiliyor birde gaza yüklendiğinde tepkileri beklediğin gibi olmuyor.

ugurozer

  • İleti: 74
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #2 : Aralık 28, 2010, 05:34:10 ÖÖ »
bende çok duydum hondalarda ozellikle lpg ile çok çabuk bozuldugunu, hatta 100.000 bakımında usta bu araba nasıl gidiyormuş subaplar iyice sıkışmıştı ayarladık dedi, açıkçası ben bir fark hissetmedim. şuan 135bin civarında durum nedir bilmiyorum.

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #3 : Aralık 28, 2010, 06:41:09 ÖÖ »
Bende ustalarda duyduğumu söyleyim Ankaranın bilindik 2 farklı honda servisi, birisi 10.000 km bir bir diğeri ise 20.000 km de bir yapılmasını gerektiğini söylüyor.

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #4 : Aralık 28, 2010, 06:54:23 ÖÖ »
normalde de 40.000 km de yapılması gereken bir uygulamaymış

ugurozer

  • İleti: 74
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #5 : Aralık 28, 2010, 07:59:33 ÖÖ »
35 BİN OLDU YAKITTA ÇEKİŞTE FALAN HALEN BİRŞEY HİSSETMEDİM ARACA BİR ZARARI VAR MIDIR PEKİ BUNU GEÇ YAPTIRSAK?

KAMER

  • İleti: 238
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #6 : Aralık 28, 2010, 08:05:54 ÖÖ »
eğer aracı kullanırken çok zorlamadıysan supaplarda sıkılaşma fazla olmaz . ben çok dip gaz yapıp uzun yolda zorluyordum ondan ayar yaptırmak gerekiyor. aslında motor blok kapağını açıp soğumasını bekleyerek anahtar ile basitçe yapılabilecek bir işlem. 1-2 kere ustayı izleyip eğer elinizde yatkınsa kendiniz bile yapabilirsiniz

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #7 : Aralık 28, 2010, 08:51:17 ÖÖ »
peki arabanın subab ayarı istediğini nasıl anlayabiliriz?

KAMER

  • İleti: 238
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #8 : Aralık 28, 2010, 08:55:40 ÖÖ »
en basiti aracın rolanti halindeki düzensizliğinden anlayabilirsin. bende ilk başlarda o şekilde öğrendim aracım durur halde rolantisinin düşüp stop etmesinden ve otomatik vites kullandığımdan dolayı vites düşürümlerinde tekleme yapmasından çözmüştüm. supap ayarı yaptırdım sorunlar çözüldü.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #9 : Aralık 28, 2010, 09:48:00 ÖÖ »
benim bildiğim kadarıyla 2001 modelinden sonraki araçlarda sübap ayarı yapılmıyor onlarda hidrolik iticiler var ve hidrolik iticilerde sorun olabilir... ayrıca sübap ayarının bozulması lpg de aracın fazla ısınmasından kaynaklanıyo, fazla ısı ise daha çok ayarın fakir yada zengin karışımda kalmasından oluşuyo daha çok fakirde kalınca yüksek oksijen yüksek ısıya neden oluyor dolayısıyla eğer lpg ayarınız fakir yada zengin değilse sübaplar 10000 km değilde 20000-30000 de bozulabilir ayrıca yukarıdaki arkadasın dediği gibi yine ısıyı artıran bir sebepte devirli kullanmaktır kullanımınız 2000-3000 arasındaysa yine lpgde sübap ayarı geç bozulur..
sübap ayarı bozulunca araç çekişten düşer ve fazla yakar eger sübapların bozulmaları farklı farklı ise yani 1 silindir çok bozuk 3. silindir az bozuk vs olursa zaten motorun seside değişir ve sarsıntılı çaşılır

koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #10 : Aralık 28, 2010, 09:57:34 ÖÖ »
benzinde 40 000 km de lpg de 10 000 km aralıklarla subap ayarı kontrol edilmelidir..aracınız ilk çalıştırıldıgında gürültülü çalışıyorsa,istop etme şikayeti varsa,yakıt arttı ve çekişten düştüyse en kısa zamanda güvenebileceğiniz bir honda ustasına subap ayarı yaptrımanızda fayda vardır..ben yaptrıdım araç inanılmaz rahatladı sanki çalışmıyormuş gibi ses yok çekiş arttı bilginize :)
arkadaslar aracım 2005 ls 26 bin falandı km si lpg ye geçtim Allaha şükür 62 bin oldu şuanda bir sorun yaşamadım. Fakat lpg dolayısıyla subap ayarı gerekiyor tarzında şeyler duydum. Doğru mudur? eğer lpg ile alakası yoksa subap ayarına kaç binde bakmak gerekir ?

capon

  • İleti: 53
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #11 : Aralık 28, 2010, 11:31:52 ÖÖ »
Arkadaşlar hepinize ilginizden dolayı teşekkür ederim. En kısa zamanda gidip baktıracağım. Araç şu ara pek hoşuma gitmiyor gaza verdiği tepki olsun motorun sesi olsun. Tekrar teşekkürler.

KAMER

  • İleti: 238
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #12 : Aralık 28, 2010, 11:42:22 ÖÖ »
bu arada yakıt durumun ve motor performansın nedir. bende civic v-tech sport almayı düşünüyorum. 1.6 motora LPG nasıl olur ? kullanıcı olarak değerlendirmen nedir?

capon

  • İleti: 53
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #13 : Aralık 28, 2010, 11:52:40 ÖÖ »
bu arada yakıt durumun ve motor performansın nedir. bende civic v-tech sport almayı düşünüyorum. 1.6 motora LPG nasıl olur ? kullanıcı olarak değerlendirmen nedir?
Normalde 9 lt - 11 lt /100 km aralığında şehir içi kullanımım. Bu arada İstanbul trafiği malum :) Son zamanlarda biraz daha arttı bu subap olayından dolayı.
Performansına gelince amatörce yapılmış ölçümler ama benzinde 0-100 hızlanma 9,5 görmüştüm lpg de ise 11 sn küsuratı 2 veya 3 idi. 11,2-11,3 gibi. Bu arada 205/55/16 yumuşak hamurlu lastikler var. Performansından ben memnunum uzun yolda 5 kişi 190 la rahat gidiyorum 200 e biraz yavaş çıkıyor tabiki. Özet olarak benzine göre Aşağı yukarı %10 luk bir performans kaybı var ama saniyelerle yarışmıyorsan çok farkedilmiyor. Araca binen insanlardan hiç birisi bu güne kadar lpg li olduğunu anlamadı :) hep ben söyledim sonunda nazar değdi :) 
« Son Düzenleme: Aralık 28, 2010, 11:53:34 ÖÖ Gönderen: capon »

KAMER

  • İleti: 238
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #14 : Aralık 28, 2010, 12:21:21 ÖS »
demekki ortalama 22-23 TL lik gaz ile 100 km yapmaktasın. eğer dediğin gibi ise 1.6 araçta pek bişe farketmiyor .ben acaba ağır kalırmı kalkışlarda falan diye süphe etmiştim. zaten sürat konusunda accord tan  aldım zevkimi fazlasıyla :) hayırlısı olsun sende en kısa zamanda sorunu çözersin inş..

hellfire39

  • İleti: 131
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #15 : Aralık 29, 2010, 03:39:08 ÖÖ »
subap ayarını ne kadara yapıyorlar peki?

koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #16 : Aralık 29, 2010, 06:44:21 ÖÖ »
subap ayarını ne kadara yapıyorlar peki?
servis 70 tl fiyat verdi..ben dışarda yıllarca hondada çalışmış bir ustaya 40 tl ye yaptırdım

hellfire39

  • İleti: 131
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #17 : Aralık 29, 2010, 10:45:48 ÖÖ »
bu ayarı yapabilmek için silindir kafasını çıkartıyorlar sanırım. silindir kafasını çıkartınca da haliyle işçilik pahalı olur gibi gelmişti ama 40TL çok da fazla bir fiyat değilmiş. teşekkürler..

kayaci26

  • İleti: 1440
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #18 : Aralık 29, 2010, 03:18:20 ÖS »
                LPG Lİ MOTORDA SÜBAP AYARI

Değerli Dostlar; her biriniz bildiğiniz konuyu tartışıyorsunuz...
Bizim Hondalarımızı;  sorunsuz, motordan sıkıntı çıkarmaz ya da LPG ye çok uyumludur, şeklinde tavırlarla kullanıyoruz elbette... Ama unutmayalım ki bu sorunsuzluğu destekleyecek tek metaryal ise BAKIM dır...

Konuya teknik olarak ilgili arkadaşlar El Kitapçıklarının Bakım sayfalarından;  zaten hangi düzenlemenin, hangi yenilemenin, hangi kontrolün kaç km de bir ya da hangi zaman aralıklarında yapılacağını biliyorlar...

Ancak işin içine LPG girince bazı farklılıklar olabiliyor...

Bir arkadaş her 10.000 km de bir derken diğer bir arkadaş 20.000 km den bahsetmiş ya da bir diğeri bizim arabalar sübap ayarına gerek duymuyormuş şeklinde öğrenmiş konuyu ya da bir diğer dostumuz da 35.000 km oldu sıkıntı yok, gecikmeden zorluk yaşarmıyım diye sormuş...

Sevgili Dostlar; Bu işin fabrikasyon verileri var elbette siz araçlarınızı benzin ile kullanıyorsanız fabrikasyon verilere uyunuz, ancak LPG li kullanıyorsanız ve özellikle devir çeviriyorsanız yağ değişimlerinde ustanızdan rica edin, Sentil ile sübaplarınızı kontrol etsin, zira LPG li araçlar sübap ayarını çok çabuk bozarlar, kim aksini iddia ediyorsa BERİ GELSİN . . . Bu kontrol işi sizi sarmaz ise her 20.000 km de muhakkak sübap ayarınızı yaptırınız...  Yakıt sarfiyatı, çekiş kabiliyeti ve emisyon değerleri sübap ayarına göre değişir...

Bu arada Motorcuda çalışmışlığınız yoksa ya da meslek lisesi motor bölümü veya meslek yüksek okulu otomotiv bölümü mezunu falan değilseniz kendi kendinize uğraşmayın... bu iş patlak lastik değiştirmeye benzemez...

kayaci26

  • İleti: 1440
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #19 : Aralık 29, 2010, 03:32:48 ÖS »
ALINTIDIR . . .

SÜBAP NEDİR ?
 
Dört zamanlı içten yanmalı motorlarda, emme zamanında, açılan bir delikten hava silindire dolar. Aynı şekilde egzoz zamanında, ikinci bir delikten yanmış gazlar dışarı atılır. Bu deliklere supap portları denir.

Silindire açılan bu delikleri, açıp kapayan ve belli bir süre açık tutan, motor elemanlarına da supap denir. Her silindirde pistonun durumuna göre supapları açıp kapayan, supap mekanizması vardır.

Genellikle dört zamanlı otomobil motorlarında, emme supapları, emme zamanında, havayı silindirlere alır,egzoz supapları da yanmış egzoz gazlarını dışarı atar. 


SUPAP AYARI,

    Supap Ayarı: Emme ve egzoz supaplarının yuvalarına tam oturduğunda, supap  sapı ile supaba hareket veren parça arasına, belirli boşluk verilme işlemine supap ayarı denir.

    Gereği ve Önemi:Motor ısındıkça bütün diğer parçalar gibi, supap sistemindeki parçalar da ısınırlar. Isınan parçalarda meydana gelen boy uzaması, supapların açık kalmasına sebep olur.Yuvasına tam oturamayan supap. soğuyamaz ve yanma tehlikesiyle baş başa kalır. Çünkü supaplar, üzerindeki sıcaklığın % 75'ini yuvasına oturduğunda yuvaya vererek, % 25' ini de supap sapından supap kılavuzuna vererek soğurlar. Ayrıca yuvasına oturamayan supap, kompresyon kaçıracağı için motor gücünün düşmesine de sebep olur.

    Supabın soğutulması:Verilen boşluk miktarı fazla olursa, supapların hem açılması zaman olarak gecikir ve hem de yeterince açılamaz. Bu durumda yeterli karışım silindir içine alınamadığı için motor gücü düşer ve yakıt sarfiyatının artmasına sebep olur. Ayrıca, supap sistemindeki parçaların darbeli çalışmasına ve aşırı supap sesinin oluşmasına yol açar. Supapların her zaman rahatça çalışabilmesi için, supap sapı ile supaba hareket veren parça arasına, uygun miktarda boşluk verilir. Boşluk verme işlemine de supap ayarı  denir.Supap ayar değerleri her motor için farklıdır. Ayar değerleri aracın katalogunda belirtilir. Katalogla belirtilen emme ve egzoz supapları için ayar değerleri sıcak ve soğuk motorlarda olmak üzere ayrı ayrı verilir. Supap ayarı, itici veya külbütör manivelası üzerindeki ayar vidasıyla.ayar vidası yoksa ayar şimleriyle yapılır.

     Supap Ayannın Yapılması:Doğru supap ayarı yapmak için genel prensip; ayarı yapılacak supabın iticisi, birlikte çalıştığı kamın ökçesine temas halinde iken, supap sapı ile supabı iten parça arasına gerekli boşluğun verilmesidir.Supap ayarı için önce katalogdan emme ve egzoz supaplarına ait ayar değerleri bulunur. Soğuk ayar değerleri,motor soğuk iken uygulanır. Sıcak ayar değerleri, motor çalışma sıcaklığına ulasana kadar çalıştırıldıktan sonra uygulanır .Katalogla supap ayarı için tavsiye edilen başka ayar şekli varsa supap ayarı katalog tavsiyesine uygun olarak yapılır.Ayar şekline ait katalogla herhangi bir tavsiye yok ise, birinci silindir senteye getirilir. Sentil belirli temas sıkılığında hareket edecek şekilde emme ve egzoz supap ayarları yapılır.Daha sonra ateşleme sırası göz önüne alınarak sırayla diğer silindirler de senteye getirilip supap ayarları yapılır. Herhangi bir silindirin kolayca senteye gelmesi için müşterek çalıştığı silindir, supap bindirmesine getirilir. Ateşleme sırası, 1-3-4-2 olan sıra silindirli bir motorun supap ayarının nasıl yapıldığım görelim. Bu motorda l inci ile 4 üncü piston, 2 inci ile 3 üncü piston müşterek çalışır. Müşterek çalışan pistonların birisi supap bindirmesinde iken diğeri sentede olur. l inci silindirin sentede olması için, 4 üncü silindirin supaplarına bakılarak supap bindırmesine getirilir ve l inçi silindirin supapları ayar edilir. Ateşleme sırası 3 üncü silindire gelmiştir. 2 inci silindirin supaplarım supap bindirmesine getirdiğimiz zaman 3 üncü silindirin supap ayarı yapılır. 1 silindirin supapları supap bindirmesine getirilir ve 4 üncü silindirin supap ayarları yapılır. Ateşleme sırası ikinci silindire gelmiştir. 3 üncü silindirin supapları supap bindirmesine getirilir ve 2 inci silindirin supapları ayarlanır. Bu esnada krank mili 2 tur döndürülmüş olur. Supap ayan yapıldıktan sonra motor çalıştırılır. Ayan yapılan supaplardan supap sesi geliyor ise supap sapında veya külbütör manivelasının supaba temas yerinde bozulmalar vardır. Bozulan kısımlar taşlanarak düzeltilir ve yeniden supap ayarı yapılır. Supap sesini kesmek için boşluğu azaltmak uygun değildir,

capon

  • İleti: 53
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #20 : Aralık 30, 2010, 04:47:33 ÖS »
http://www.teamhondaturkey.com/forum/problemler_ve_cozumleri/acil_prizdirek_bilyasidebriyaj_merkezi_parca_markalari_fiyatlari_ve_iscilik-t47490.0.html
Arkadaşlar konu açtım ama fazla ilgi görmedi :D Belkide ben çok hızlı cevap bekliyorum, ne yapabilirim THT böyle alıştırdı :D linki verdim bir göz atıp yardımcı olursanız sevinirim. Subap olayını geçtik prizdirek bilyası ve debriyaj merkezinde sıkıntı çıktı.

tmrak

  • İleti: 81
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #21 : Ocak 21, 2011, 07:29:59 ÖÖ »
arkadaslar yardiminiz rica olunur aracim 2006 civic vtech 1.6 es otm.111.000km de 90.000`de lpg takilmis 100.000 agir bakimi yapilmis 108.000de ben almistim subap ayari yapildimi simdiye kadar bilmiyorum.sIkirtI yok motorda ama yakit biraz fazla gibi biraz cekis sanki sizce subap ayari yaptirayim mi? kimisi bu araba kendisi yapiyor diyor kimisi 10.000 de bir yaptir kimiside lpg li 20.000 de yaptir diyor bilen yaptiran varsa boyle bir araca yazarsa sevinirim.Yapilacaksa bu aksam gidip yaptirayim diye dusunuyorum.

koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #22 : Ocak 21, 2011, 08:06:40 ÖÖ »
lpg li araçlarda her 10 000 km de..benzinli araçlarda her 40 000 km de subap ayarı yapılmalıdır..subap ayarı yapılmalıdır avans ayarına gerek yoktur..malesef çogu işten anlamaz subap ayarı yapılmaz der,servis subap ayarı için fiyat belirlediğine göre demek ki yapılması lazım..lpg subapları sıkar buda aracın çok yakmasına gürültülü çalışmasına ve çekişten düşmesine sebeb olur,subapları yakabilirsiniz..şimdiye kadar yapılmamışsa mutlaka yaptırın ama herkes yapamaz ince ayar yapmak lazım..ve aracı 5-6 saat önceden bırakın çünkü soğuması lazım aracın..

koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #23 : Ocak 21, 2011, 08:08:09 ÖÖ »
ha ayrıca şunude belirteyim benm aracımda lpg vardı ama ben söktürdüm..söküldüğü halde 15 000 km lpg ile kullanıldıgından yaptırdım çok farketti özellkile çalışmasında eskiden gürültülü çalışıyordu çekişide arttı..fiyat serviste 70 tl ben bir arkadaşa 40 tl ye yaptırdım..

tmrak

  • İleti: 81
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #24 : Ocak 21, 2011, 08:43:59 ÖÖ »
verdiginiz bilgilerden dolayi tesekkur ederim aracim zaten sanayide vurduklari icin kaportacida yaninda da motor ustasi varmis iyi derece isi biliyormus aksamda araci alacagimdan yaptirayim hemen hazir sogukken sanirim 30 dakika surer herhalde