Gönderen Konu: lpg ve subap ayarı  (Okunma sayısı 39813 defa)

koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #25 : Ocak 21, 2011, 11:12:20 ÖÖ »
1 saat kadar sürdü..ama unutmayın her modelin subap ayarı farklıdır işini bilen ustaya yaptırmak lazım..



kolok

  • İleti: 564
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #26 : Ocak 21, 2011, 02:36:40 ÖS »
sibop ayarında ankarada fatih ustayı tek geçerim ankarada yaptırmak isteyenlere telfonunu verebilirim 10 yıl çalışmış honda efe de kendi yerini açmış gimatta iş yeri

BuCaLI

  • İleti: 273
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #27 : Ocak 27, 2011, 10:21:41 ÖÖ »
burdan okuduğum yorumlara göre subap ayarı yaptırdım bugün cidden çok farkı oluyor kimisi bişey farketmedi çalışmada diyor ama motorun çalışması o kadar değişti ve rahatladıki bunu çekiştede hissedebiliyorum araç boştaykende stop edecek sanıp sürekli devir saatine bakıyorum motor sesi duymadığımdan :)

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #28 : Ocak 27, 2011, 10:52:30 ÖÖ »
sibop ayarında ankarada fatih ustayı tek geçerim ankarada yaptırmak isteyenlere telfonunu verebilirim 10 yıl çalışmış honda efe de kendi yerini açmış gimatta iş yeri

Fatih usta'nın telefonu varsa yazar mısınız?

koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #29 : Ocak 27, 2011, 11:39:35 ÖÖ »
farketmezmi kardeş ya hemde nasıl farkediyo..artık arabanın çalışıp çalışmadıgını anlayamıyorum o kadar sessiz..bazı işten anlamazlarda hondada subap ayarı olmaz diyor işte keşke herkes bildiği konularda konuşup yorum yapsa..

jee

  • İleti: 83
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #30 : Ocak 27, 2011, 02:22:33 ÖS »
farketmezmi kardeş ya hemde nasıl farkediyo..artık arabanın çalışıp çalışmadıgını anlayamıyorum o kadar sessiz..bazı işten anlamazlarda hondada subap ayarı olmaz diyor işte keşke herkes bildiği konularda konuşup yorum yapsa..

Sorma koraygeo bende aynı dertten muzdaribim. Kimle kouştuysam "O arabaya subap ayarı yapılmaz,yeni arabalara subap ayarı yapılmaz,o arabalar kendi yağıyla yapıyor ayarı diyo" şaka gibi yaaav:)

koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #31 : Ocak 27, 2011, 05:22:34 ÖS »
yok kardeşim subap ayarı yapılıyor avans ayarı yapılmıyor...benm araç 15 000 km lpg ile kullanılmıştı yaptırdım nasıl rahatladı,subaplar sıkmıştı usta böyle devam etseydin yakardın dedi subapları..sonra motoru kucaklardık artık

barmancRx

  • İleti: 32

kolok

  • İleti: 564
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #33 : Ocak 27, 2011, 09:38:14 ÖS »
koraygeo kardeş burda bir yanlışın var hemen düzeltmek istiyorum avans ayarıda yapılır motorun avansı hiç kaçmadı herhalde senin başına gelmemiş olabilir  bu arada fatih ustanın telefonu 0535 703 19 00 dükkan gimatta uğur hohda derseniz gösterirler önce arayın referansı honda efe 10 yıl çalışmış ben de revizyon yaptırdım yok böle bişey her parçayı kendi bizzat temizleyim kilosuna göre sıkıyor çok titiz ...giderseniz selamımı söyleyin halanın oğlu verdi telefonu honda civic ine motor yapmışsın deyin ...

koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #34 : Ocak 27, 2011, 11:15:29 ÖS »
dostum avans ayarı benim araç için yapılmıyor otomatik yapıyor araba..sizinki için yapılabilir onu bilemem..bazı modellerinde subap ayarını araç yaparmış..ben kendi aracımın adına konuşuyorum..

tmrak

  • İleti: 81
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #35 : Ocak 31, 2011, 07:35:47 ÖÖ »
en sonunda yaptirdim 2006 1.6 es otm civic`ime subap ayarini is bittikten sonra test surusunde hemen farketti cekisi zaten cogunda ayar bozuklugu vardi ama usta iyiydi 30-40 dakikada yapti hepsini simdi birde yakiti test edicem oda fark ederse ustanin dedigi yas ve kis ayarlarini yaptirisan arabani daha uzun kullanirsin.

capon

  • İleti: 53
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #36 : Şubat 01, 2011, 06:42:28 ÖS »
Gerçekten çok farkediyor arkadaşlar araç çok rahatlıyor. Çok basit işlem, hani süresi motor soğutması falan olmasa insanın her yağ değişiminde yaptırası gelir o kadar değiştirdi arabayı:D

tmrak

  • İleti: 81
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #37 : Şubat 02, 2011, 02:35:54 ÖS »

mali

  • İleti: 8035
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #38 : Şubat 02, 2011, 02:52:26 ÖS »
şu youtube açmıyor ya valla sinir oluyorum artık :)

koraygeo

  • İleti: 406
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #39 : Şubat 02, 2011, 04:39:41 ÖS »
dostum bir ayar çek açılır..google ye gir youtube giriş için ayar yaz..basit bir işlem

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #40 : Şubat 03, 2011, 12:52:34 ÖS »
bu videoda tekerin ordan da bişeyler yapıyor, sanırım triger kayışını döndürüyor

kayaci26

  • İleti: 1439
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #41 : Şubat 03, 2011, 01:44:11 ÖS »
bu videoda tekerin ordan da bişeyler yapıyor, sanırım triger kayışını döndürüyor

krank milinin dönmesini sağlıyor, dolayısı ile sübap hareketlerini gözlemliyor... aracı vitese takıp tekerleği döndürse de yine aynı şeyi yapmış olur, biraz teknik takılıyor ecnebi ustamız...
 ona göre ayarını yapıyor...

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 417
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #42 : Şubat 11, 2011, 03:43:05 ÖS »
SUBAB AYARI

*Lpg li hondalarda 40.000 km de bir subab ayarı yapılmasını tavsiye ediyorum.
*Subab ayarı gerekliliğini anlamanın en basit yöntemi diognostik cihaz ile SFT ( Short Fuel Trim) değerine bakmak yeterli ;burdan yanmanın çok fakir düzeyde olduğu anlaşılır.Ayrıca aracın rolantisindeki düşüklük ,titreme ,sabah çalışmada zorlanma subab ayarı zamanın geldiğinin göstergesidir.Bilgilerinize...

karmak

  • İleti: 305
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #43 : Ocak 01, 2014, 08:39:22 ÖÖ »
                LPG Lİ MOTORDA SÜBAP AYARI

Değerli Dostlar; her biriniz bildiğiniz konuyu tartışıyorsunuz...
Bizim Hondalarımızı;  sorunsuz, motordan sıkıntı çıkarmaz ya da LPG ye çok uyumludur, şeklinde tavırlarla kullanıyoruz elbette... Ama unutmayalım ki bu sorunsuzluğu destekleyecek tek metaryal ise BAKIM dır...

Konuya teknik olarak ilgili arkadaşlar El Kitapçıklarının Bakım sayfalarından;  zaten hangi düzenlemenin, hangi yenilemenin, hangi kontrolün kaç km de bir ya da hangi zaman aralıklarında yapılacağını biliyorlar...

Ancak işin içine LPG girince bazı farklılıklar olabiliyor...

Bir arkadaş her 10.000 km de bir derken diğer bir arkadaş 20.000 km den bahsetmiş ya da bir diğeri bizim arabalar sübap ayarına gerek duymuyormuş şeklinde öğrenmiş konuyu ya da bir diğer dostumuz da 35.000 km oldu sıkıntı yok, gecikmeden zorluk yaşarmıyım diye sormuş...

Sevgili Dostlar; Bu işin fabrikasyon verileri var elbette siz araçlarınızı benzin ile kullanıyorsanız fabrikasyon verilere uyunuz, ancak LPG li kullanıyorsanız ve özellikle devir çeviriyorsanız yağ değişimlerinde ustanızdan rica edin, Sentil ile sübaplarınızı kontrol etsin, zira LPG li araçlar sübap ayarını çok çabuk bozarlar, kim aksini iddia ediyorsa BERİ GELSİN . . . Bu kontrol işi sizi sarmaz ise her 20.000 km de muhakkak sübap ayarınızı yaptırınız...  Yakıt sarfiyatı, çekiş kabiliyeti ve emisyon değerleri sübap ayarına göre değişir...

Bu arada Motorcuda çalışmışlığınız yoksa ya da meslek lisesi motor bölümü veya meslek yüksek okulu otomotiv bölümü mezunu falan değilseniz kendi kendinize uğraşmayın... bu iş patlak lastik değiştirmeye benzemez...
ALINTIDIR . . .

SÜBAP NEDİR ?
 
Dört zamanlı içten yanmalı motorlarda, emme zamanında, açılan bir delikten hava silindire dolar. Aynı şekilde egzoz zamanında, ikinci bir delikten yanmış gazlar dışarı atılır. Bu deliklere supap portları denir.

Silindire açılan bu delikleri, açıp kapayan ve belli bir süre açık tutan, motor elemanlarına da supap denir. Her silindirde pistonun durumuna göre supapları açıp kapayan, supap mekanizması vardır.

Genellikle dört zamanlı otomobil motorlarında, emme supapları, emme zamanında, havayı silindirlere alır,egzoz supapları da yanmış egzoz gazlarını dışarı atar. 


SUPAP AYARI,

    Supap Ayarı: Emme ve egzoz supaplarının yuvalarına tam oturduğunda, supap  sapı ile supaba hareket veren parça arasına, belirli boşluk verilme işlemine supap ayarı denir.

    Gereği ve Önemi:Motor ısındıkça bütün diğer parçalar gibi, supap sistemindeki parçalar da ısınırlar. Isınan parçalarda meydana gelen boy uzaması, supapların açık kalmasına sebep olur.Yuvasına tam oturamayan supap. soğuyamaz ve yanma tehlikesiyle baş başa kalır. Çünkü supaplar, üzerindeki sıcaklığın % 75'ini yuvasına oturduğunda yuvaya vererek, % 25' ini de supap sapından supap kılavuzuna vererek soğurlar. Ayrıca yuvasına oturamayan supap, kompresyon kaçıracağı için motor gücünün düşmesine de sebep olur.

    Supabın soğutulması:Verilen boşluk miktarı fazla olursa, supapların hem açılması zaman olarak gecikir ve hem de yeterince açılamaz. Bu durumda yeterli karışım silindir içine alınamadığı için motor gücü düşer ve yakıt sarfiyatının artmasına sebep olur. Ayrıca, supap sistemindeki parçaların darbeli çalışmasına ve aşırı supap sesinin oluşmasına yol açar. Supapların her zaman rahatça çalışabilmesi için, supap sapı ile supaba hareket veren parça arasına, uygun miktarda boşluk verilir. Boşluk verme işlemine de supap ayarı  denir.Supap ayar değerleri her motor için farklıdır. Ayar değerleri aracın katalogunda belirtilir. Katalogla belirtilen emme ve egzoz supapları için ayar değerleri sıcak ve soğuk motorlarda olmak üzere ayrı ayrı verilir. Supap ayarı, itici veya külbütör manivelası üzerindeki ayar vidasıyla.ayar vidası yoksa ayar şimleriyle yapılır.

     Supap Ayannın Yapılması:Doğru supap ayarı yapmak için genel prensip; ayarı yapılacak supabın iticisi, birlikte çalıştığı kamın ökçesine temas halinde iken, supap sapı ile supabı iten parça arasına gerekli boşluğun verilmesidir.Supap ayarı için önce katalogdan emme ve egzoz supaplarına ait ayar değerleri bulunur. Soğuk ayar değerleri,motor soğuk iken uygulanır. Sıcak ayar değerleri, motor çalışma sıcaklığına ulasana kadar çalıştırıldıktan sonra uygulanır .Katalogla supap ayarı için tavsiye edilen başka ayar şekli varsa supap ayarı katalog tavsiyesine uygun olarak yapılır.Ayar şekline ait katalogla herhangi bir tavsiye yok ise, birinci silindir senteye getirilir. Sentil belirli temas sıkılığında hareket edecek şekilde emme ve egzoz supap ayarları yapılır.Daha sonra ateşleme sırası göz önüne alınarak sırayla diğer silindirler de senteye getirilip supap ayarları yapılır. Herhangi bir silindirin kolayca senteye gelmesi için müşterek çalıştığı silindir, supap bindirmesine getirilir. Ateşleme sırası, 1-3-4-2 olan sıra silindirli bir motorun supap ayarının nasıl yapıldığım görelim. Bu motorda l inci ile 4 üncü piston, 2 inci ile 3 üncü piston müşterek çalışır. Müşterek çalışan pistonların birisi supap bindirmesinde iken diğeri sentede olur. l inci silindirin sentede olması için, 4 üncü silindirin supaplarına bakılarak supap bindırmesine getirilir ve l inçi silindirin supapları ayar edilir. Ateşleme sırası 3 üncü silindire gelmiştir. 2 inci silindirin supaplarım supap bindirmesine getirdiğimiz zaman 3 üncü silindirin supap ayarı yapılır. 1 silindirin supapları supap bindirmesine getirilir ve 4 üncü silindirin supap ayarları yapılır. Ateşleme sırası ikinci silindire gelmiştir. 3 üncü silindirin supapları supap bindirmesine getirilir ve 2 inci silindirin supapları ayarlanır. Bu esnada krank mili 2 tur döndürülmüş olur. Supap ayan yapıldıktan sonra motor çalıştırılır. Ayan yapılan supaplardan supap sesi geliyor ise supap sapında veya külbütör manivelasının supaba temas yerinde bozulmalar vardır. Bozulan kısımlar taşlanarak düzeltilir ve yeniden supap ayarı yapılır. Supap sesini kesmek için boşluğu azaltmak uygun değildir,


pegasus33

  • İleti: 1
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #44 : Ocak 03, 2014, 11:27:05 ÖS »
2008 model aracım 56 binde almıştım şu an 72 binde sübab ayarı yaptırdım serviste.Kayseri İnciroğlunda 150 tl karşılığı.Asıl şikayetim boşa atınca rölantinin fazla düşmesi bazen toparlaması bazen stop etmesi idi sübab ayarı aracı daha çevikleştirdi ancak şikayeti yok etmedi.Sanırım kronik sayılabilecek bir durum şimdilik şükür hiç stop etmedi ama devir düşmesi var

estamemuchoo

  • İleti: 45
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #45 : Haziran 15, 2014, 10:42:17 ÖS »
bende 1999 2.0 Accord vardı. Brc marka lpg sistemi mevcuttu . honda ustamın sölediğine göre lpg kullanımından dolayı supaplarda baya bir sıkılaşma oluyor. genelde her 10.000 km de bir yapılması gerektiğini söledi. Supap ayarını yaparken bende yanındaydım gerçekten baya bir sıkılaşma söz konusu . motorun soğumasını bekledikten sonra 10 dk içerisinden kolayca yapılabilecek bişey. yaptırmanı tavsiye ederim. eğer yaptırmazsan  ne olur onuda tecrübelerime dayanarak söleyim. aracın rolantisi düşer hatta stop etmeye kadar gidebiliyor birde gaza yüklendiğinde tepkileri beklediğin gibi olmuyor.
Nerde yaptırdınız ?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

estamemuchoo

  • İleti: 45
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #46 : Haziran 15, 2014, 10:43:58 ÖS »
en sonunda yaptirdim 2006 1.6 es otm civic`ime subap ayarini is bittikten sonra test surusunde hemen farketti cekisi zaten cogunda ayar bozuklugu vardi ama usta iyiydi 30-40 dakikada yapti hepsini simdi birde yakiti test edicem oda fark ederse ustanin dedigi yas ve kis ayarlarini yaptirisan arabani daha uzun kullanirsin.
nerde yaptırdınız ?
Konu eski ama bana cevap yazacak biri var mı ? Istanbulda özel servis arıyorum usta yani adam gibi adam


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

estamemuchoo

  • İleti: 45
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #47 : Haziran 15, 2014, 10:47:49 ÖS »
                LPG Lİ MOTORDA SÜBAP AYARI

Değerli Dostlar; her biriniz bildiğiniz konuyu tartışıyorsunuz...
Bizim Hondalarımızı;  sorunsuz, motordan sıkıntı çıkarmaz ya da LPG ye çok uyumludur, şeklinde tavırlarla kullanıyoruz elbette... Ama unutmayalım ki bu sorunsuzluğu destekleyecek tek metaryal ise BAKIM dır...

Konuya teknik olarak ilgili arkadaşlar El Kitapçıklarının Bakım sayfalarından;  zaten hangi düzenlemenin, hangi yenilemenin, hangi kontrolün kaç km de bir ya da hangi zaman aralıklarında yapılacağını biliyorlar...

Ancak işin içine LPG girince bazı farklılıklar olabiliyor...

Bir arkadaş her 10.000 km de bir derken diğer bir arkadaş 20.000 km den bahsetmiş ya da bir diğeri bizim arabalar sübap ayarına gerek duymuyormuş şeklinde öğrenmiş konuyu ya da bir diğer dostumuz da 35.000 km oldu sıkıntı yok, gecikmeden zorluk yaşarmıyım diye sormuş...

Sevgili Dostlar; Bu işin fabrikasyon verileri var elbette siz araçlarınızı benzin ile kullanıyorsanız fabrikasyon verilere uyunuz, ancak LPG li kullanıyorsanız ve özellikle devir çeviriyorsanız yağ değişimlerinde ustanızdan rica edin, Sentil ile sübaplarınızı kontrol etsin, zira LPG li araçlar sübap ayarını çok çabuk bozarlar, kim aksini iddia ediyorsa BERİ GELSİN . . . Bu kontrol işi sizi sarmaz ise her 20.000 km de muhakkak sübap ayarınızı yaptırınız...  Yakıt sarfiyatı, çekiş kabiliyeti ve emisyon değerleri sübap ayarına göre değişir...

Bu arada Motorcuda çalışmışlığınız yoksa ya da meslek lisesi motor bölümü veya meslek yüksek okulu otomotiv bölümü mezunu falan değilseniz kendi kendinize uğraşmayın... bu iş patlak lastik değiştirmeye benzemez...
ALINTIDIR . . .

SÜBAP NEDİR ?
 
Dört zamanlı içten yanmalı motorlarda, emme zamanında, açılan bir delikten hava silindire dolar. Aynı şekilde egzoz zamanında, ikinci bir delikten yanmış gazlar dışarı atılır. Bu deliklere supap portları denir.

Silindire açılan bu delikleri, açıp kapayan ve belli bir süre açık tutan, motor elemanlarına da supap denir. Her silindirde pistonun durumuna göre supapları açıp kapayan, supap mekanizması vardır.

Genellikle dört zamanlı otomobil motorlarında, emme supapları, emme zamanında, havayı silindirlere alır,egzoz supapları da yanmış egzoz gazlarını dışarı atar. 


SUPAP AYARI,

    Supap Ayarı: Emme ve egzoz supaplarının yuvalarına tam oturduğunda, supap  sapı ile supaba hareket veren parça arasına, belirli boşluk verilme işlemine supap ayarı denir.

    Gereği ve Önemi:Motor ısındıkça bütün diğer parçalar gibi, supap sistemindeki parçalar da ısınırlar. Isınan parçalarda meydana gelen boy uzaması, supapların açık kalmasına sebep olur.Yuvasına tam oturamayan supap. soğuyamaz ve yanma tehlikesiyle baş başa kalır. Çünkü supaplar, üzerindeki sıcaklığın % 75'ini yuvasına oturduğunda yuvaya vererek, % 25' ini de supap sapından supap kılavuzuna vererek soğurlar. Ayrıca yuvasına oturamayan supap, kompresyon kaçıracağı için motor gücünün düşmesine de sebep olur.

    Supabın soğutulması:Verilen boşluk miktarı fazla olursa, supapların hem açılması zaman olarak gecikir ve hem de yeterince açılamaz. Bu durumda yeterli karışım silindir içine alınamadığı için motor gücü düşer ve yakıt sarfiyatının artmasına sebep olur. Ayrıca, supap sistemindeki parçaların darbeli çalışmasına ve aşırı supap sesinin oluşmasına yol açar. Supapların her zaman rahatça çalışabilmesi için, supap sapı ile supaba hareket veren parça arasına, uygun miktarda boşluk verilir. Boşluk verme işlemine de supap ayarı  denir.Supap ayar değerleri her motor için farklıdır. Ayar değerleri aracın katalogunda belirtilir. Katalogla belirtilen emme ve egzoz supapları için ayar değerleri sıcak ve soğuk motorlarda olmak üzere ayrı ayrı verilir. Supap ayarı, itici veya külbütör manivelası üzerindeki ayar vidasıyla.ayar vidası yoksa ayar şimleriyle yapılır.

     Supap Ayannın Yapılması:Doğru supap ayarı yapmak için genel prensip; ayarı yapılacak supabın iticisi, birlikte çalıştığı kamın ökçesine temas halinde iken, supap sapı ile supabı iten parça arasına gerekli boşluğun verilmesidir.Supap ayarı için önce katalogdan emme ve egzoz supaplarına ait ayar değerleri bulunur. Soğuk ayar değerleri,motor soğuk iken uygulanır. Sıcak ayar değerleri, motor çalışma sıcaklığına ulasana kadar çalıştırıldıktan sonra uygulanır .Katalogla supap ayarı için tavsiye edilen başka ayar şekli varsa supap ayarı katalog tavsiyesine uygun olarak yapılır.Ayar şekline ait katalogla herhangi bir tavsiye yok ise, birinci silindir senteye getirilir. Sentil belirli temas sıkılığında hareket edecek şekilde emme ve egzoz supap ayarları yapılır.Daha sonra ateşleme sırası göz önüne alınarak sırayla diğer silindirler de senteye getirilip supap ayarları yapılır. Herhangi bir silindirin kolayca senteye gelmesi için müşterek çalıştığı silindir, supap bindirmesine getirilir. Ateşleme sırası, 1-3-4-2 olan sıra silindirli bir motorun supap ayarının nasıl yapıldığım görelim. Bu motorda l inci ile 4 üncü piston, 2 inci ile 3 üncü piston müşterek çalışır. Müşterek çalışan pistonların birisi supap bindirmesinde iken diğeri sentede olur. l inci silindirin sentede olması için, 4 üncü silindirin supaplarına bakılarak supap bindırmesine getirilir ve l inçi silindirin supapları ayar edilir. Ateşleme sırası 3 üncü silindire gelmiştir. 2 inci silindirin supaplarım supap bindirmesine getirdiğimiz zaman 3 üncü silindirin supap ayarı yapılır. 1 silindirin supapları supap bindirmesine getirilir ve 4 üncü silindirin supap ayarları yapılır. Ateşleme sırası ikinci silindire gelmiştir. 3 üncü silindirin supapları supap bindirmesine getirilir ve 2 inci silindirin supapları ayarlanır. Bu esnada krank mili 2 tur döndürülmüş olur. Supap ayan yapıldıktan sonra motor çalıştırılır. Ayan yapılan supaplardan supap sesi geliyor ise supap sapında veya külbütör manivelasının supaba temas yerinde bozulmalar vardır. Bozulan kısımlar taşlanarak düzeltilir ve yeniden supap ayarı yapılır. Supap sesini kesmek için boşluğu azaltmak uygun değildir,

. Istanbulda tavsiye edeceğiniz usta var mı?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

münzevi

  • Co-Admin
  • İleti: 484
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #48 : Mart 20, 2015, 01:08:43 ÖS »
      S.a. arkadaşlar,

      94 model civic 1.5 el aracımın sübap ayarı değerleri genelde 20-25 olarak öneriliyor ve uygulanıyor, ancak bazı ustalar LPG'li araçlarda daha farklı değerlerin uygulanması gerektiğini söylüyor. Benim aracım için en uygun değer ne olmalıdır acaba?

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: lpg ve subap ayarı
« Yanıtla #49 : Mart 20, 2015, 01:31:26 ÖS »
en sonunda yaptirdim 2006 1.6 es otm civic`ime subap ayarini is bittikten sonra test surusunde hemen farketti cekisi zaten cogunda ayar bozuklugu vardi ama usta iyiydi 30-40 dakikada yapti hepsini simdi birde yakiti test edicem oda fark ederse ustanin dedigi yas ve kis ayarlarini yaptirisan arabani daha uzun kullanirsin.
nerde yaptırdınız ?
Konu eski ama bana cevap yazacak biri var mı ? Istanbulda özel servis arıyorum usta yani adam gibi adam

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

10 tane Honda kullanıcısından en az 5 tanesi sana Bostancı sanayi Honda İkiler'i gözü kapalı önerir.
Özel servistir ve işlerini hakkıyla yaparlar.
Eskiden tüm Honda larımı İkiler'e götürürdüm. Yıllarca ne bir yamuklarını gördüm ne de duydum.
Fiyat konusunda da eşşeğin kulağına su kaçırmazlar.
Emeklerinin hakkını alırlar o kadar.
Servis müdürü ara sıra çıkıp araçların durumlarına bakar sahipleri ile muhabbet ederse şaşrıma.

Avrupada oturuyorum yol çok falan deme
ben Üsküdardayım aracımı 40 km uzakta İkitelli'ye götürüyorum.
Sırf ustama kardeşim kadar güvendiğim için. Kafam rahat aracıma biniyorum.
« Son Düzenleme: Mart 20, 2015, 01:31:57 ÖS Gönderen: poseidon999 »