Gönderen Konu: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ  (Okunma sayısı 207147 defa)

mertkan677

  • İleti: 770
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #125 : Ocak 16, 2013, 08:05:14 ÖS »
Merhaba ;

Aracım 2010 model civic 57.000km de şuanda yaklaşık 15.000 km dir BRC kullanıyorum. Daha hiç sübap ayarı yapılmadı. Çekişinde düşüş hissetmedim ancak yakıt biraz fazla gibi geliyor ş.içi 14 15 litre civari lpg yakıyorum 100km de. Sabahları çalışırken biraz fazla sesli ve sarsıntılı çalışıyor. Acaba sübap ayarı yapılması gerekiyor mu yakıtta fark edilir bir düşüş olur mu ve sabah çalıştırmada ki düzensizlik düzelir mi ? Teşekkürler..

öncelikle subap ayarı yaptırmanızda kesinlikle fayda var fakat bu yakıt verileri gerçekten yüksek .2.4 accort ş.içi verilerinden daha yüksek diyebilirim .mevcut yakıt fiyatlarıyla 2.4 accord kullanıcıları ortalama 13 lt tüketim değerine sahipler .

size tavsiyem önce işinin ehli bir servise yolda farklı kullanımlarla yani düşük ve yüksek devirlerde sürüş halinde yol ayarı yaptırmanız yönünde olur .tabi bu yol ayarı obd cihazıyla yapılırsa bir anlam taşır .lft-sft değrleri iyi gözlemlenip karışım ayarı % 0.00 kadar ayarlanbilir bu sayede yakıt sorunu yaşanmaz .

aracınız da sabah sarsıntılı ve anormal bir çalışma söz konusu ise bunun nedeni zengin karışımda olabilir .tüm bu problemlerin çözümü için en doğrusu dediğim şartlarda ayar yapılması olur .
Sert kullanmıyorum zaten bulunduğum yer sahil kenarı max 50 60km hızla ilerliyorum dur kalk biraz fazla oluyor. En son geçen gün sıfırladım 110km olmuş ve 110km nin benzin ortalaması ekranda 12.9 litre yazıyor. Genelde bu şekilde oluyor zaten. 12.9 x 1.2 dersek 15.xx litre LPG yapiyor 100km de. Ustam yol ayarını geçen ay yaptı biraz bi düşüş oldu. Performans çekiş harika bi sorun yok orda. LFT SFT ayarları yerinde milisaniyeleri benzin enj. lerine çok yakın değerlerde hepsini kontrol ettik. Bu arada yetkili servis sübap ayarına 2 saat işçilik istedi 200 lira civari fiyat verdi. Acaba yakıtta bir etkisi olacak mı eğer olmayacaksa 200 lira vermenin bir anlamı pek kalmıyor bence. Bu arada yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum. Saygılar..



sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #126 : Ocak 17, 2013, 01:54:46 ÖS »
Merhaba ;

Aracım 2010 model civic 57.000km de şuanda yaklaşık 15.000 km dir BRC kullanıyorum. Daha hiç sübap ayarı yapılmadı. Çekişinde düşüş hissetmedim ancak yakıt biraz fazla gibi geliyor ş.içi 14 15 litre civari lpg yakıyorum 100km de. Sabahları çalışırken biraz fazla sesli ve sarsıntılı çalışıyor. Acaba sübap ayarı yapılması gerekiyor mu yakıtta fark edilir bir düşüş olur mu ve sabah çalıştırmada ki düzensizlik düzelir mi ? Teşekkürler..

öncelikle subap ayarı yaptırmanızda kesinlikle fayda var fakat bu yakıt verileri gerçekten yüksek .2.4 accort ş.içi verilerinden daha yüksek diyebilirim .mevcut yakıt fiyatlarıyla 2.4 accord kullanıcıları ortalama 13 lt tüketim değerine sahipler .

size tavsiyem önce işinin ehli bir servise yolda farklı kullanımlarla yani düşük ve yüksek devirlerde sürüş halinde yol ayarı yaptırmanız yönünde olur .tabi bu yol ayarı obd cihazıyla yapılırsa bir anlam taşır .lft-sft değrleri iyi gözlemlenip karışım ayarı % 0.00 kadar ayarlanbilir bu sayede yakıt sorunu yaşanmaz .

aracınız da sabah sarsıntılı ve anormal bir çalışma söz konusu ise bunun nedeni zengin karışımda olabilir .tüm bu problemlerin çözümü için en doğrusu dediğim şartlarda ayar yapılması olur .
Sert kullanmıyorum zaten bulunduğum yer sahil kenarı max 50 60km hızla ilerliyorum dur kalk biraz fazla oluyor. En son geçen gün sıfırladım 110km olmuş ve 110km nin benzin ortalaması ekranda 12.9 litre yazıyor. Genelde bu şekilde oluyor zaten. 12.9 x 1.2 dersek 15.xx litre LPG yapiyor 100km de. Ustam yol ayarını geçen ay yaptı biraz bi düşüş oldu. Performans çekiş harika bi sorun yok orda. LFT SFT ayarları yerinde milisaniyeleri benzin enj. lerine çok yakın değerlerde hepsini kontrol ettik. Bu arada yetkili servis sübap ayarına 2 saat işçilik istedi 200 lira civari fiyat verdi. Acaba yakıtta bir etkisi olacak mı eğer olmayacaksa 200 lira vermenin bir anlamı pek kalmıyor bence. Bu arada yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum. Saygılar..

subap ayarı artı yönde fayda edecektir  fakat  sizin yakıt değerlerinize hala anlam veremedim .fd6 kullanıcıları ile bi istişare yapmanızda fayda var .

makmuh07

  • İleti: 1
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #127 : Ocak 18, 2013, 03:47:05 ÖS »
Merhabalar yeni hondamla aranızdayım ve lpg severlerdenim.
aracım 2009 model honda civic 1.6, r16a. aracımda AKL sıralı sistem LPG var, LPGli aldım aracımı.
SORUNLARIM ve SORULARIM.
1- arcımın rolentisinde hiç bir sorun yok, lpg deyken mesala 2000-3000 devir yapıp ayağımı gazdan çekince, devir 500e kadar inip tekrar yükseliyor ve rolenti seviyesine ulaşıyor, ama aracım hiç stop etmiyor. benzinde bu işlemi yaptığım vakit yani gazı kökleyip bıraktığım vakit çok normal bir şekilde rölanti seviyesini buluyor.. :))
2- araç boştayken ilk gaza ani basmada çok hafif bir patırdama hisstediyorum, bunu benzindede yapıyor ama bunu sadece ben hissedebilirim. çünkü çok az bir patırdama.(sırf bu yüzden bujilerimi değiştirdim sorun düzelir diye 160tl boşa gitti.)
3- AKL sıralı sistem nasıldır. kalite olarak bilginiz var mı? aracın yakıt tüketiminden ve performansından son derece menunun, makina mühendisi olduğum için ve acizane biraz bu işlerden anladığım için 1. ve 2. sorunumu kafaya takıyorum.
4- honda civicim 50000 kmde, subab ayarı, boğaz kelebeği temizliği, hava akış sensörü kontrolu ve rolanti adabtasyonu yaptırsam sorun çözülür mü veya acaba sadece bir gaz ayarı yaptırsam işi kurtarırmıyız.
5-bahsetmiş olduğunuz obd 2 ve sürüş esnasında benim lpg kitinede arar yapılabilir mi?

paylaşımlarınız ve cevaplarınız için teşekkürler. benim sorunlarımı yaşayan ve çözzüme ulaştıran arkadaşlarım varsa lütfen benim gibi forma üye olup hemen bana cevabınızı veriniz lütfen.....

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #128 : Ocak 19, 2013, 08:11:05 ÖÖ »
Merhabalar yeni hondamla aranızdayım ve lpg severlerdenim.
aracım 2009 model honda civic 1.6, r16a. aracımda AKL sıralı sistem LPG var, LPGli aldım aracımı.
SORUNLARIM ve SORULARIM.
1- arcımın rolentisinde hiç bir sorun yok, lpg deyken mesala 2000-3000 devir yapıp ayağımı gazdan çekince, devir 500e kadar inip tekrar yükseliyor ve rolenti seviyesine ulaşıyor, ama aracım hiç stop etmiyor. benzinde bu işlemi yaptığım vakit yani gazı kökleyip bıraktığım vakit çok normal bir şekilde rölanti seviyesini buluyor.. :))
2- araç boştayken ilk gaza ani basmada çok hafif bir patırdama hisstediyorum, bunu benzindede yapıyor ama bunu sadece ben hissedebilirim. çünkü çok az bir patırdama.(sırf bu yüzden bujilerimi değiştirdim sorun düzelir diye 160tl boşa gitti.)
3- AKL sıralı sistem nasıldır. kalite olarak bilginiz var mı? aracın yakıt tüketiminden ve performansından son derece menunun, makina mühendisi olduğum için ve acizane biraz bu işlerden anladığım için 1. ve 2. sorunumu kafaya takıyorum.
4- honda civicim 50000 kmde, subab ayarı, boğaz kelebeği temizliği, hava akış sensörü kontrolu ve rolanti adabtasyonu yaptırsam sorun çözülür mü veya acaba sadece bir gaz ayarı yaptırsam işi kurtarırmıyız.
5-bahsetmiş olduğunuz obd 2 ve sürüş esnasında benim lpg kitinede arar yapılabilir mi?

paylaşımlarınız ve cevaplarınız için teşekkürler. benim sorunlarımı yaşayan ve çözzüme ulaştıran arkadaşlarım varsa lütfen benim gibi forma üye olup hemen bana cevabınızı veriniz lütfen.....

merhaba, aracınız hayırlı olsun :)

soru ve sorunlarınıza gelelim

1- rolantiye dönüşteki bu bu sorun ayarlarınızdaki eksikliklerden diğer bir deyimle lpg haritası oluşturlurken gerekli düzeltmeler yapılmadığına işaret .iyi bir lpg haritası yani karışım ayarı yapılırsa bu sorun ortadan kalkar.zaten akl nin ecu sü aeb yazılımlıdır .bundan dolayı lpg haritası istenildiği gibi ayarlanılabilir .

2- bu sorun evet ateşleme zaafına işaret ediyor ama bujileri değiştirdim diyorsunuz bobinlerin birinde sorun olma ihtimali de var .ayrıca enjektör hortumlarında kırılma ,takılan nozul uçlarındaki sorunlardanda kaynaklanabilir .

3- akl %70 i ithal olan bir üründür .regülatör şamnadıra ve depo hariç italyan AEB firmasının kompenantları kullanımaktadır .fiyatı ve aksamı göz önüne alındığında bir çok italyan kit kalitesindedir .son iki senedir ciddi ve kayda değer bir sorun çıkarmış bir ürün değildir .

4-yukardaki sorulardada değindiğim gibi öncelikle işinin ehli bir servise lpg ile ilgili tüm ayar ,bakım ve kontrolleri yaptırdıktan sonra ortaya çıkacak tabloya göre hareket etmenizde fayda var .

5.evet tabiki yapılabilir .ayrıca akl nin kendinden obd li kitide mevcuttur .belkişde sizin aracınızda bulunan ecu obd li olandır .eğer obd bağlantılı AKL ise extra obd cihazına ihtiyaç duyulmadan akl nin programında mevcut olan obd dğerleri ile yolda istenilen karışım ayarı titizlikle ve çok doğru yapılabilir .eğer yoksa dışardan destekli obd cihazı kullanılarakta çok doğru ve sorunsuz lpg haritası oluşturulabilir .

sonuç olarak doğru bir servis ve işinin hakkını veren tecrübeli bir usta sizin tüm sorunlarınızı çözecektir .

selamlar


edit : yazım yanlışı
« Son Düzenleme: Ocak 19, 2013, 08:15:31 ÖÖ Gönderen: sönmez yıldız »

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #129 : Ocak 19, 2013, 09:42:14 ÖÖ »
Merhaba , bir soruda ben sormak istiyorum yeni atiker lpg taktırdım çok memnunum şuan için misal seyir halinde giderken vites yükselttiğimde devir biraz hızlı düşüyor fakat tekleme gibi hiç bir sorun yok göstergeye bakmazsam problem yok yani bunu göstermek istemiyorum bir sıkıntı olur mu ?

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #130 : Ocak 19, 2013, 07:40:42 ÖS »
Merhaba , bir soruda ben sormak istiyorum yeni atiker lpg taktırdım çok memnunum şuan için misal seyir halinde giderken vites yükselttiğimde devir biraz hızlı düşüyor fakat tekleme gibi hiç bir sorun yok göstergeye bakmazsam problem yok yani bunu göstermek istemiyorum bir sıkıntı olur mu ?

aracı benzin konumuna alın deviri gözlemleyin eğer benzin konumuda iken aynı düşüşü sergiliyorsa bir sorun yoktur.

selamlar

mertkan677

  • İleti: 770
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #131 : Ocak 19, 2013, 07:42:26 ÖS »
Ustam benim aracın son zamanlarda sürekli arıza lambası yanıyor usta fakir zengin karışımından veriyor arızayı diyor siliyor ayarlıyor gönderiyor 2 3 gün sonra tekrar yanıyor. En son yol ayarı yaptı bi süre yanmadı ve bugun tekrar yandı artık çok sinirim bozulmaya başladı ne yapılması gerekir. Yakınlarda başka BRC bayiside yok. Acaba yol ayarını mı düzgün yapamadı ? Teşekkürler..

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #132 : Ocak 20, 2013, 12:30:43 ÖS »
Ustam benim aracın son zamanlarda sürekli arıza lambası yanıyor usta fakir zengin karışımından veriyor arızayı diyor siliyor ayarlıyor gönderiyor 2 3 gün sonra tekrar yanıyor. En son yol ayarı yaptı bi süre yanmadı ve bugun tekrar yandı artık çok sinirim bozulmaya başladı ne yapılması gerekir. Yakınlarda başka BRC bayiside yok. Acaba yol ayarını mı düzgün yapamadı ? Teşekkürler..

yol ayarı doğru ve titizlikle yapılırsa araç karışım hatası vermez .eğer yol ayarı yapılmasına rağmen yine arıza lambası yanıyorsa demekki doğru ayar yapılmadı tabi bunu söylerken ustanızı kötülemek amacıyla söylemiyorum lütfen beni yanlış anlamayın .

dönüşüm honda bayilerinde yapıldıysa bu konuda ne kadar tecrübeliler bu tartışılır .bu konuya değinmişken şunu da belirtmek isterimki ;yıllardır lpg dönüşümü yapan servislerle honda servsisi arasında dağ var dünyalar var .öğrenecekleri çok sey var ,keşke herkes sadece kendi işini yapsada kiimse madur olmasa !

cem_kilinc

  • İleti: 163
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #133 : Ocak 20, 2013, 01:16:07 ÖS »
en son bakım için gittiğimde serviste (konya toros) 2 tane genç 0  bir araca (civic eco idi sanırım) lpg monte etmeye çalışıyorlardı. ne yaptıklarını bilmedikleri o kadar belliydi ki benim olmamasına rağmen üzüldüm o araca.

mertkan677

  • İleti: 770
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #134 : Ocak 20, 2013, 06:23:14 ÖS »
Ustam benim aracın son zamanlarda sürekli arıza lambası yanıyor usta fakir zengin karışımından veriyor arızayı diyor siliyor ayarlıyor gönderiyor 2 3 gün sonra tekrar yanıyor. En son yol ayarı yaptı bi süre yanmadı ve bugun tekrar yandı artık çok sinirim bozulmaya başladı ne yapılması gerekir. Yakınlarda başka BRC bayiside yok. Acaba yol ayarını mı düzgün yapamadı ? Teşekkürler..

yol ayarı doğru ve titizlikle yapılırsa araç karışım hatası vermez .eğer yol ayarı yapılmasına rağmen yine arıza lambası yanıyorsa demekki doğru ayar yapılmadı tabi bunu söylerken ustanızı kötülemek amacıyla söylemiyorum lütfen beni yanlış anlamayın .

dönüşüm honda bayilerinde yapıldıysa bu konuda ne kadar tecrübeliler bu tartışılır .bu konuya değinmişken şunu da belirtmek isterimki ;yıllardır lpg dönüşümü yapan servislerle honda servsisi arasında dağ var dünyalar var .öğrenecekleri çok sey var ,keşke herkes sadece kendi işini yapsada kiimse madur olmasa !
Cevabınız için teşekkürler honda bayisinde takılmadı sistem yetkili brc bayisinde takıldı ayarı yapan usta da yetkili brc bayi ustası yarın tekrar gideceğim ayara lamba hala yanıyor

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #135 : Ocak 21, 2013, 07:28:00 ÖÖ »
en son bakım için gittiğimde serviste (konya toros) 2 tane genç 0  bir araca (civic eco idi sanırım) lpg monte etmeye çalışıyorlardı. ne yaptıklarını bilmedikleri o kadar belliydi ki benim olmamasına rağmen üzüldüm o araca.

evet malesef plazaların bu işi girmesinden zararlı çıkacak olan yine araç sahipleri oluyor :(

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #136 : Ocak 21, 2013, 07:29:30 ÖÖ »
Ustam benim aracın son zamanlarda sürekli arıza lambası yanıyor usta fakir zengin karışımından veriyor arızayı diyor siliyor ayarlıyor gönderiyor 2 3 gün sonra tekrar yanıyor. En son yol ayarı yaptı bi süre yanmadı ve bugun tekrar yandı artık çok sinirim bozulmaya başladı ne yapılması gerekir. Yakınlarda başka BRC bayiside yok. Acaba yol ayarını mı düzgün yapamadı ? Teşekkürler..

yol ayarı doğru ve titizlikle yapılırsa araç karışım hatası vermez .eğer yol ayarı yapılmasına rağmen yine arıza lambası yanıyorsa demekki doğru ayar yapılmadı tabi bunu söylerken ustanızı kötülemek amacıyla söylemiyorum lütfen beni yanlış anlamayın .

dönüşüm honda bayilerinde yapıldıysa bu konuda ne kadar tecrübeliler bu tartışılır .bu konuya değinmişken şunu da belirtmek isterimki ;yıllardır lpg dönüşümü yapan servislerle honda servsisi arasında dağ var dünyalar var .öğrenecekleri çok sey var ,keşke herkes sadece kendi işini yapsada kiimse madur olmasa !
Cevabınız için teşekkürler honda bayisinde takılmadı sistem yetkili brc bayisinde takıldı ayarı yapan usta da yetkili brc bayi ustası yarın tekrar gideceğim ayara lamba hala yanıyor

evet en doğrusu tekrar servise gidip mevcut durumu kendileri ile paylaşmanız olur .

ultrakif

  • İleti: 1049
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #137 : Ocak 21, 2013, 07:02:15 ÖS »
Sönmez Usta Aracım Honda Civic 1.4 is 97 model manuel 177 binde atiker sıralı sistem 42 litrelik simit tank ile kit takıldı ilk aldığım lpg de 100 km de 29 tl lik gaz aldım şehir içi şehirler arası 370 km ye 85 tl yakıt aldım fakat şimdi şehir içinde 175 km oldu 2 göz yanıyo bazen 1 göze dahi düşüyo ben bişiy ablamadım bu işten acaba son lpg alddığım yerden hava mı basıldı aklıma tek bu geliyo yardımcı olursanız  sevinirim

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #138 : Ocak 21, 2013, 07:38:48 ÖS »
Sönmez Usta Aracım Honda Civic 1.4 is 97 model manuel 177 binde atiker sıralı sistem 42 litrelik simit tank ile kit takıldı ilk aldığım lpg de 100 km de 29 tl lik gaz aldım şehir içi şehirler arası 370 km ye 85 tl yakıt aldım fakat şimdi şehir içinde 175 km oldu 2 göz yanıyo bazen 1 göze dahi düşüyo ben bişiy ablamadım bu işten acaba son lpg alddığım yerden hava mı basıldı aklıma tek bu geliyo yardımcı olursanız  sevinirim

yakıtınız bitene kadar devam edin gerçek sonucu o zaman görebiliriz seviye ışıkları doğru sonuç vermez bizi yanıltabilir .

ultrakif

  • İleti: 1049
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #139 : Ocak 21, 2013, 08:45:08 ÖS »
Sönmez Usta Aracım Honda Civic 1.4 is 97 model manuel 177 binde atiker sıralı sistem 42 litrelik simit tank ile kit takıldı ilk aldığım lpg de 100 km de 29 tl lik gaz aldım şehir içi şehirler arası 370 km ye 85 tl yakıt aldım fakat şimdi şehir içinde 175 km oldu 2 göz yanıyo bazen 1 göze dahi düşüyo ben bişiy ablamadım bu işten acaba son lpg alddığım yerden hava mı basıldı aklıma tek bu geliyo yardımcı olursanız  sevinirim

yakıtınız bitene kadar devam edin gerçek sonucu o zaman görebiliriz seviye ışıkları doğru sonuç vermez bizi yanıltabilir .
evet doğru ama tankın üzerindeki göstergeyede baktım :S  o da azalmıs

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #140 : Ocak 22, 2013, 07:08:25 ÖÖ »
Sönmez Usta Aracım Honda Civic 1.4 is 97 model manuel 177 binde atiker sıralı sistem 42 litrelik simit tank ile kit takıldı ilk aldığım lpg de 100 km de 29 tl lik gaz aldım şehir içi şehirler arası 370 km ye 85 tl yakıt aldım fakat şimdi şehir içinde 175 km oldu 2 göz yanıyo bazen 1 göze dahi düşüyo ben bişiy ablamadım bu işten acaba son lpg alddığım yerden hava mı basıldı aklıma tek bu geliyo yardımcı olursanız  sevinirim

yakıtınız bitene kadar devam edin gerçek sonucu o zaman görebiliriz seviye ışıkları doğru sonuç vermez bizi yanıltabilir .
evet doğru ama tankın üzerindeki göstergeyede baktım :S  o da azalmıs

depo bittikten sonra yakıt verilerini paylaşın normalmi yada normal değerler dışındamı bi istişare yapalım :)

bestami_1

  • İleti: 204
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #141 : Ocak 22, 2013, 10:12:01 ÖS »
Aracım2009 civic.
Lpg kitim BRC MY11 lpg den benzine geçişte hissedilir bir tekleme var aslında lpg tüketimide iyi 1 litre lpg ile 10 ile 11 km gidiyorum.sizce bu geçiş süresini neden hissedilir.bunu çaresi yokmu
selamunaleyküm

ultrakif

  • İleti: 1049
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #142 : Ocak 22, 2013, 10:18:25 ÖS »
Sönmez Usta Aracım Honda Civic 1.4 is 97 model manuel 177 binde atiker sıralı sistem 42 litrelik simit tank ile kit takıldı ilk aldığım lpg de 100 km de 29 tl lik gaz aldım şehir içi şehirler arası 370 km ye 85 tl yakıt aldım fakat şimdi şehir içinde 175 km oldu 2 göz yanıyo bazen 1 göze dahi düşüyo ben bişiy ablamadım bu işten acaba son lpg alddığım yerden hava mı basıldı aklıma tek bu geliyo yardımcı olursanız  sevinirim

yakıtınız bitene kadar devam edin gerçek sonucu o zaman görebiliriz seviye ışıkları doğru sonuç vermez bizi yanıltabilir .
evet doğru ama tankın üzerindeki göstergeyede baktım :S  o da azalmıs

depo bittikten sonra yakıt verilerini paylaşın normalmi yada normal değerler dışındamı bi istişare yapalım :)
tamam sönmez bey inşallah paylaşcam

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #143 : Ocak 23, 2013, 07:57:42 ÖÖ »
Sönmez Usta Aracım Honda Civic 1.4 is 97 model manuel 177 binde atiker sıralı sistem 42 litrelik simit tank ile kit takıldı ilk aldığım lpg de 100 km de 29 tl lik gaz aldım şehir içi şehirler arası 370 km ye 85 tl yakıt aldım fakat şimdi şehir içinde 175 km oldu 2 göz yanıyo bazen 1 göze dahi düşüyo ben bişiy ablamadım bu işten acaba son lpg alddığım yerden hava mı basıldı aklıma tek bu geliyo yardımcı olursanız  sevinirim

yakıtınız bitene kadar devam edin gerçek sonucu o zaman görebiliriz seviye ışıkları doğru sonuç vermez bizi yanıltabilir .
evet doğru ama tankın üzerindeki göstergeyede baktım :S  o da azalmıs

depo bittikten sonra yakıt verilerini paylaşın normalmi yada normal değerler dışındamı bi istişare yapalım :)
tamam sönmez bey inşallah paylaşcam


:)

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #144 : Ocak 26, 2013, 08:21:00 ÖÖ »
Aracım2009 civic.
Lpg kitim BRC MY11 lpg den benzine geçişte hissedilir bir tekleme var aslında lpg tüketimide iyi 1 litre lpg ile 10 ile 11 km gidiyorum.sizce bu geçiş süresini neden hissedilir.bunu çaresi yokmu
selamunaleyküm

öncelikle kusura bakmayın gözümden kaçmış sorunuz . geçiş esnasındaki silkelme

1- enjektör sıralamasında yada bağlantınlarında yanlışlık olunca
2- basıncın çok düşük yada yüksek oluşundan
3- aracınızın enjeksiyon stratejisine ( sıralı-yarı sıralı- ful grup gibi ) göre enjektör geçiş zamanlamasının doğru yapılandırılmadığından

bunlar dışında bazı sorunlardanda yapabilir fakat ilk ve olabilecek sorunlar bunlar .servisinize kontrol ettirmenizde fayda var .
selamlar

ultrakif

  • İleti: 1049
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #145 : Ocak 26, 2013, 06:02:12 ÖS »
mrb ustam ben yenı atiker aktırdım 97 civic 1.4 is ye benzınden lpg ye gecınce enjektörlerden şak şak ses geliyo rölantide özlellikle gaz verince sesi kesiyo sonra baslıyo bu sarsıntıdan gelen bi ses değil gibi geldi bana yardımcı olursanız sevinirim

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #146 : Ocak 28, 2013, 07:33:16 ÖÖ »
mrb ustam ben yenı atiker aktırdım 97 civic 1.4 is ye benzınden lpg ye gecınce enjektörlerden şak şak ses geliyo rölantide özlellikle gaz verince sesi kesiyo sonra baslıyo bu sarsıntıdan gelen bi ses değil gibi geldi bana yardımcı olursanız sevinirim

atiker şuan valtek enjektör kullanıyor ve valtekte epey sessiz çalışan enjektördür ,fakat size takılan enjektör eski apaçi tip enjektör ise onlar sesli çalışıyor .  gaz verdiğinizde enjektörler çalışır fakat motor sesinden ve hızından dolayı bu sesi duymanız mümkün olmaz . cutt-off ta yani gaz verip bıraktığınızda  araç rolantiye döner dönmez sesi duymaya başlarsınız bu normal bir durum .

gelen sesin şiddeti nasıl onu bilmediğim için şuan ne dersen yanlış olur .video ile paylaşırsanız eğer o zaman normalmi değilmi diye fikir beyan ederim .

qvzd

  • İleti: 213
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #147 : Ocak 31, 2013, 02:13:55 ÖS »
Sönmez Usta aracım 2012 civic Ankara-Efe'de Prins yağlamalı kit önerdiler.Bu yağlama olayı ne oluyor yakıtta brc mi prins mi daha az yakar teşekkürler saygılar

civilakgun

  • İleti: 29
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #148 : Ocak 31, 2013, 10:55:23 ÖS »
merhabalar
2008 honda civic otomatik aracımı sabah 3km ve aksam 3 km işe gidip gelirken kullandığımda yaklaşık bir ayın sonun da gaz tamamen bitti ve litresi 2,56tl den 75 liralık gaz aldı.1 ay öncede tamamen doldurmuş ve km sıfırlamıştım.196 km giderek  0,38 tl/km yakmış oldu.sizce nasıl bir değer.5000km önce atiker marka gaz taktırdım.araç 140000kmlerde.

teşekkürler.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #149 : Ocak 31, 2013, 11:29:22 ÖS »
Peki Ne kAdar benzin aldiniz ?