Gönderen Konu: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ  (Okunma sayısı 204950 defa)

münzevi

  • Co-Admin
  • İleti: 538
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #75 : Ocak 07, 2013, 10:28:12 ÖÖ »
Meseleye eskilerin bir deyimiyle katılayım:

Müsademe-i efkardan barika-i hakikat doğar, yani fikirlerin çarpışmasından hakikat kıvılcımı doğar.

Kimsenin objektifliğine bir laf demek istemem fakat bir markanın temsilcisi olunca tarafsız değerlendirmenin fevkalade güçleştiği bir ortamda ikinci bir uzmanın bulunmasının forum üyeleri için çok daha sağlıklı olduğuna inanıyorum.

Başlığı açmış olmak başlığa yapılacak yorumlara bir sınırlama getirme imkanını vermez sanırım, yanlış biliyorsam adminler düzeltsin.



sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #76 : Ocak 07, 2013, 11:06:53 ÖÖ »
Meseleye eskilerin bir deyimiyle katılayım:

Müsademe-i efkardan barika-i hakikat doğar, yani fikirlerin çarpışmasından hakikat kıvılcımı doğar.

Kimsenin objektifliğine bir laf demek istemem fakat bir markanın temsilcisi olunca tarafsız değerlendirmenin fevkalade güçleştiği bir ortamda ikinci bir uzmanın bulunmasının forum üyeleri için çok daha sağlıklı olduğuna inanıyorum.

Başlığı açmış olmak başlığa yapılacak yorumlara bir sınırlama getirme imkanını vermez sanırım, yanlış biliyorsam adminler düzeltsin.

bende sizinle sonuna kadar aynı fikirdeyim bundan emin olabilirsiniz ama bilmediğiniz bişey var başka bir forumda kendisine ait bir başlıkta paylaşımda bulundum diye hiç olmadık tavırlar içine giren kişi yine kendisidir .bende kendisine herkes istediği yerde bilgi paylaşlımında bulunabilir demiştim ve bu tepkiyi almıştım :)

yani sorun burda yazması değil her zaman yazsın paylaşsın ama karalama içine girmeden objektif bir şekilde yazsın..

en önemlisi gerçek kimliği ile yazsın daha etik olur .siz değil ama ben ASVTEC19 kullanıcısının kim olduğunu biliyorum .beni rahatsız eden gerçek kimliğini açıklamayıp bunun arkasına sığınarak bir takım ürüne üstünlük sağlama çabasıdır .

selamlar
« Son Düzenleme: Ocak 07, 2013, 11:13:01 ÖÖ Gönderen: sönmez yıldız »

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #77 : Ocak 07, 2013, 11:16:54 ÖÖ »
Bence de tartışmadan bir sonuç çıkmaz.
Amaca hizmet etmez.

Umarım bu konu da pert olmaz. Ama sanırım artık çok geç :)

münzevi

  • Co-Admin
  • İleti: 538
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #78 : Ocak 07, 2013, 11:18:44 ÖÖ »
Kusura bakmayın aranızdaki ilişkinin mazisini bilemeyeceğim için bunu tahmin etmemin imkanı yoktu.

Ama durum çok da anlaşılmaz değil aslında, ne de olsa her meslek erbabı arasında az çok rekabet, az çok kıskançlık olur. :)

Dediğiniz gibi siz bildiklerinizi paylaşmaya devam edin de biz pirincin taşını nasıl ayıklayacağız orası muamma. :)

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #79 : Ocak 07, 2013, 11:27:50 ÖÖ »
Bence de tartışmadan bir sonuç çıkmaz.
Amaca hizmet etmez.

Umarım bu konu da pert olmaz. Ama sanırım artık çok geç :)

gereksiz tartışmalar,karalamalar ve eksik bilinen bilgiler paylaşılmadığı sürece bu başlığın tüm lpg kullanıcılarına çok faydalı olacağı kanısındayım .

keyifli paylaşımlar :)

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #80 : Ocak 07, 2013, 11:29:43 ÖÖ »
Kusura bakmayın aranızdaki ilişkinin mazisini bilemeyeceğim için bunu tahmin etmemin imkanı yoktu.

Ama durum çok da anlaşılmaz değil aslında, ne de olsa her meslek erbabı arasında az çok rekabet, az çok kıskançlık olur. :)

Dediğiniz gibi siz bildiklerinizi paylaşmaya devam edin de biz pirincin taşını nasıl ayıklayacağız orası muamma. :)

rica ederim .tabiki bunu bilmeizin imkanı yoktu ,bende bu yüzden açıklama ihtiyacı duydum .

saygılarımla...

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #81 : Ocak 08, 2013, 09:25:31 ÖÖ »
pm den ve farklı iletişim kanalları üzerinden aldığım bir konuya açıklık getirme ihtiyacı duydum .

prins enjektörlü vsı 2 (silverline) fiyatı 1.900 /10 taksit -nakitte ise 1.800 tl dir .üstü rakamlar telaffuz ediliyor lütfen itibar etmeyiniz.

cool33

  • cool33
  • İleti: 15
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #82 : Ocak 08, 2013, 10:18:08 ÖS »
aracım 2003 vtec. üzerinde KME marka lpg kit var havaların soğumasıyla benzinden tüpe geçişte araç stop etmeye başladı.servisinde tekrar ayar yaptırdım ama bir sonuç vermedi.günün ilk çalışmasında geçişte stop ediyor,motor sıcak durumda iken sorun yaşamıyorum nedeni ne olabilir servis çözemedi belki sizlerden bir çözüm bulabilirim diye düşünüyorum...

merhaba aracın üzerindeki bulunan lpg enjektörlerinin resmini paylaşırsanız daha kısa sürede çözüm buluruz .kme nin türkiyede son bir yıldır kullandığı enjektör valtek tipi enjektördür ondan önce rail ve apaçi tipi çok öncesindende matrix enjekötör kullanıldı.

siz resmi yükleyene kadar size tavsiyem servise tekrar uğayıp:

1-geçiş sıcaklığını 35 derece olmasını 
2-geçiş tipinin devirli olmasını
3-lpg enjektörleri değişim aralığını en az 4 saniye olarak ayarlatın

bunlar yapılırsa sorun %99 çözülecektir .gelişmeleri benimle paylaşın lütfen .
selamlar

sönmez ustam dediğiniz ayarları yaptırdım.daha sonraki çalıştırmada araba çalışmadı.3-4 defa marşa bastıktan sonra çalıştı ve direk tüpe geçiş yaptı, tekrar ayarlatmak zorunda kaldım.sırada enjektör değişimi var artık.slm

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #83 : Ocak 09, 2013, 07:54:42 ÖÖ »
aracım 2003 vtec. üzerinde KME marka lpg kit var havaların soğumasıyla benzinden tüpe geçişte araç stop etmeye başladı.servisinde tekrar ayar yaptırdım ama bir sonuç vermedi.günün ilk çalışmasında geçişte stop ediyor,motor sıcak durumda iken sorun yaşamıyorum nedeni ne olabilir servis çözemedi belki sizlerden bir çözüm bulabilirim diye düşünüyorum...

merhaba aracın üzerindeki bulunan lpg enjektörlerinin resmini paylaşırsanız daha kısa sürede çözüm buluruz .kme nin türkiyede son bir yıldır kullandığı enjektör valtek tipi enjektördür ondan önce rail ve apaçi tipi çok öncesindende matrix enjekötör kullanıldı.

siz resmi yükleyene kadar size tavsiyem servise tekrar uğayıp:

1-geçiş sıcaklığını 35 derece olmasını 
2-geçiş tipinin devirli olmasını
3-lpg enjektörleri değişim aralığını en az 4 saniye olarak ayarlatın

bunlar yapılırsa sorun %99 çözülecektir .gelişmeleri benimle paylaşın lütfen .
selamlar

sönmez ustam dediğiniz ayarları yaptırdım.daha sonraki çalıştırmada araba çalışmadı.3-4 defa marşa bastıktan sonra çalıştı ve direk tüpe geçiş yaptı, tekrar ayarlatmak zorunda kaldım.sırada enjektör değişimi var artık.slm

arabanın çalışmamasıyla yapılan işlemin emin olun yakından uzaktan bir alakası yok .araç benzinde çalışmamaıştır uzun marş yaptıgınız için lpg de çalışmıştır .ayarları tamamıyla yanlış bile yapılmış olsa o araç benzinde çalışır fakat lpg ye geçtikten sonra sıkıntı yapar .bu seferki sorun lpg ayarlarıyla ilgili değil efendim .

dediğim ayarlar doğru yapılmış ise sorununuzun çözülmüş olması gerekirdi .  yani ayarlarınızn olması gibi yapıldığı pek içime sinmedi .eğer servise gittikten sonra servis sorun yapmayacaksa uzaktan bağlanıp ayarlarınzı kontrol etmek isterdim .

zehir

  • İleti: 39
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #84 : Ocak 09, 2013, 10:01:01 ÖS »
Herkese Merhaba ;

LPG Gaz pipoları Otomobil firmalarınca onaylanmış ve 0 km bir çok markada kullanılan bir sistemdir.Gerek Hyunda BRC Projesinde gerek HONDA BRC Projesinde gaz pipolu binlerce montaj yapılmış ve Halen yapılmaktadır.BRC Gaz pipoları ile lpg gazı yanma odasına en yakın noktadan en doğru açı ile gönderilmekte ve de manifolt delme işlemi sonrası motora ÇAPAK KAÇMA RİSKİNİ %100 önleyen bir sistemdir.
Her işte olduğu gibi gaz piposu montajında da yanlış uygulamalar sonucu sorun çıkma ihtimali vardır.Örneğin Civiclere için tasarlanmış civic gaz piposu yerine normal gaz piposu kullanılırsa yanlış bir işlem yaparsınız.
Özetle gaz piposu honda araçlarında gayet başarılıdır ,gaz piposu montajı sonrası aracın ne benzinde çalışmasında ne de lpgde çalışmasında en ufak bir sorun yaşanmamaktadır , sorun bilmediğini bildiğini sanan ustalarda ve yanlış montajdadır.

NOT : 2A Mühendislik'ten hangi yetkili size göze hitap ettiğini söyledi !!! Çok ilginç böyle bir bilgi kesinlikle 2A Müh. tarafından verilemez.

Merhaba aracımı alalı 1 ay kadar oldu 2010 civic otomatik benzin km de 600 tl şehir içi yaktığı için 2 gün önce akbak plaza da brc my 11 takıldı, nasıldır, ne kadar yakar km de,birde pipolu sistem den bahsetmediler ben daha sonradan sorunca gerek yok dediler. Dün 2A mühendisliği aradım verilen cevap pipolu sistem için fiyatın farklı olduğunu ve sadece göze hitap ettiğini başka bir artısının olmadığını söylediler. doğrumudur arkadaşlar teşekkürler.

güle güle kullanın hayırlı olsun .pipo yönteminin bir çok araçta yeteri kadar randıman vermediği bilinmekte ayrıca her aracada uygulanmamaktadır .pipo ya inanın gerek yok önemli olan yakıtı en doğru noktadan ve en doğru açıyla yanma odasına göndermektir .yani piposuz oldu diye üzlmenize gerek yok emin olun hiçbirşey kaybetmediniz .

bazı araçlara uygulanan pipo sistemi yüzünden benzin enjektörlerinin oringlerinden ve yuvalrından benzin kaçırdığı olaylar yaşanmıştır .

krş cinsinden konuşursak km de ortalama ş.içi  30-35 kuruş aralığında bir yakıt sarfiyatı olacaktır.tabi bunu kullanım stratejisi yol şartları hava sıcaklığı ve bir çok neden etkilyecektir .

selamlar

Merhaba ASVTEC19 pipo ile ilgili yazdıklarımı 2A mühendislik teknik servisten tlf. a çıkan kişi arkadaşlarından bilgi alıp aynen yazdığım gibi söyledi.Yoksa ben niçin böyle birşey yazayım? iyi günler

legolas

  • İleti: 977
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #85 : Ocak 09, 2013, 10:51:31 ÖS »
Meseleye eskilerin bir deyimiyle katılayım:

Müsademe-i efkardan barika-i hakikat doğar, yani fikirlerin çarpışmasından hakikat kıvılcımı doğar.

Kimsenin objektifliğine bir laf demek istemem fakat bir markanın temsilcisi olunca tarafsız değerlendirmenin fevkalade güçleştiği bir ortamda ikinci bir uzmanın bulunmasının forum üyeleri için çok daha sağlıklı olduğuna inanıyorum.

Başlığı açmış olmak başlığa yapılacak yorumlara bir sınırlama getirme imkanını vermez sanırım, yanlış biliyorsam adminler düzeltsin.


en önemlisi gerçek kimliği ile yazsın daha etik olur .siz değil ama ben ASVTEC19 kullanıcısının kim olduğunu biliyorum .beni rahatsız eden gerçek kimliğini açıklamayıp bunun arkasına sığınarak bir takım ürüne üstünlük sağlama çabasıdır .

selamlar

sayın sönmez ustam ASVTEC19 adlı kullanıcının BRC karadeniz ve iç anadolu bölge bayii, çorum özençler otogaz Mehmet ÖZENÇ olduğunu forumda bilmeyen yok sanırım.... kendisi forumda herkesçe bilinen ve tanınan, tarafımdan da bizzat tanınan, aracıma pipolu brc my11 lpg dönüşümü yapmış, konusuna hakim, kafamdaki onlarca soruya tek tek cevap vermiş değerli bir şahsiyettir. kendisi gerçek kimliğini saklama gibi bir çabası asla olmadı, siz nereden bu kanıya vardınız acaba?
« Son Düzenleme: Ocak 09, 2013, 10:55:03 ÖS Gönderen: legolas »

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #86 : Ocak 10, 2013, 07:20:54 ÖÖ »
Herkese Merhaba ;

LPG Gaz pipoları Otomobil firmalarınca onaylanmış ve 0 km bir çok markada kullanılan bir sistemdir.Gerek Hyunda BRC Projesinde gerek HONDA BRC Projesinde gaz pipolu binlerce montaj yapılmış ve Halen yapılmaktadır.BRC Gaz pipoları ile lpg gazı yanma odasına en yakın noktadan en doğru açı ile gönderilmekte ve de manifolt delme işlemi sonrası motora ÇAPAK KAÇMA RİSKİNİ %100 önleyen bir sistemdir.
Her işte olduğu gibi gaz piposu montajında da yanlış uygulamalar sonucu sorun çıkma ihtimali vardır.Örneğin Civiclere için tasarlanmış civic gaz piposu yerine normal gaz piposu kullanılırsa yanlış bir işlem yaparsınız.
Özetle gaz piposu honda araçlarında gayet başarılıdır ,gaz piposu montajı sonrası aracın ne benzinde çalışmasında ne de lpgde çalışmasında en ufak bir sorun yaşanmamaktadır , sorun bilmediğini bildiğini sanan ustalarda ve yanlış montajdadır.

NOT : 2A Mühendislik'ten hangi yetkili size göze hitap ettiğini söyledi !!! Çok ilginç böyle bir bilgi kesinlikle 2A Müh. tarafından verilemez.

Merhaba aracımı alalı 1 ay kadar oldu 2010 civic otomatik benzin km de 600 tl şehir içi yaktığı için 2 gün önce akbak plaza da brc my 11 takıldı, nasıldır, ne kadar yakar km de,birde pipolu sistem den bahsetmediler ben daha sonradan sorunca gerek yok dediler. Dün 2A mühendisliği aradım verilen cevap pipolu sistem için fiyatın farklı olduğunu ve sadece göze hitap ettiğini başka bir artısının olmadığını söylediler. doğrumudur arkadaşlar teşekkürler.

güle güle kullanın hayırlı olsun .pipo yönteminin bir çok araçta yeteri kadar randıman vermediği bilinmekte ayrıca her aracada uygulanmamaktadır .pipo ya inanın gerek yok önemli olan yakıtı en doğru noktadan ve en doğru açıyla yanma odasına göndermektir .yani piposuz oldu diye üzlmenize gerek yok emin olun hiçbirşey kaybetmediniz .

bazı araçlara uygulanan pipo sistemi yüzünden benzin enjektörlerinin oringlerinden ve yuvalrından benzin kaçırdığı olaylar yaşanmıştır .

krş cinsinden konuşursak km de ortalama ş.içi  30-35 kuruş aralığında bir yakıt sarfiyatı olacaktır.tabi bunu kullanım stratejisi yol şartları hava sıcaklığı ve bir çok neden etkilyecektir .

selamlar

Merhaba ASVTEC19 pipo ile ilgili yazdıklarımı 2A mühendislik teknik servisten tlf. a çıkan kişi arkadaşlarından bilgi alıp aynen yazdığım gibi söyledi.Yoksa ben niçin böyle birşey yazayım? iyi günler

bundan hiç şüphem yok efendim  malesef marka fanatiği olmak  bazı gerçeklerin görülmesine engel oluyor .sorun değil efendim .bu tarz örnekleri ilk yaşayışımız değil :)

selamlar

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #87 : Ocak 10, 2013, 07:24:43 ÖÖ »
Meseleye eskilerin bir deyimiyle katılayım:

Müsademe-i efkardan barika-i hakikat doğar, yani fikirlerin çarpışmasından hakikat kıvılcımı doğar.

Kimsenin objektifliğine bir laf demek istemem fakat bir markanın temsilcisi olunca tarafsız değerlendirmenin fevkalade güçleştiği bir ortamda ikinci bir uzmanın bulunmasının forum üyeleri için çok daha sağlıklı olduğuna inanıyorum.

Başlığı açmış olmak başlığa yapılacak yorumlara bir sınırlama getirme imkanını vermez sanırım, yanlış biliyorsam adminler düzeltsin.


en önemlisi gerçek kimliği ile yazsın daha etik olur .siz değil ama ben ASVTEC19 kullanıcısının kim olduğunu biliyorum .beni rahatsız eden gerçek kimliğini açıklamayıp bunun arkasına sığınarak bir takım ürüne üstünlük sağlama çabasıdır .

selamlar

sayın sönmez ustam ASVTEC19 adlı kullanıcının BRC karadeniz ve iç anadolu bölge bayii, çorum özençler otogaz Mehmet ÖZENÇ olduğunu forumda bilmeyen yok sanırım.... kendisi forumda herkesçe bilinen ve tanınan, tarafımdan da bizzat tanınan, aracıma pipolu brc my11 lpg dönüşümü yapmış, konusuna hakim, kafamdaki onlarca soruya tek tek cevap vermiş değerli bir şahsiyettir. kendisi gerçek kimliğini saklama gibi bir çabası asla olmadı, siz nereden bu kanıya vardınız acaba?

güle güle kullanın efendim tasarruflu ve güvenli sürüşler .bu başlığında ilgili insandan dolayı kirlenmesini istemediğim için kişisel sorulara cvp vermiyorum .ama lpg ile ilgili bir sorunuz varsa yardımcı olmaya çalışayım .anlayışınız için teşekkür ederim .

selamlar

legolas

  • İleti: 977
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #88 : Ocak 10, 2013, 10:05:44 ÖÖ »
teşekür ederim... benimkisi kişisel bir sorudan ziyade sizin böyle bir isnatta bulunmanızın sebebini öğrenmek idi... hayırlı işler, iyi günler dilerim.....

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #89 : Ocak 10, 2013, 08:02:21 ÖS »
teşekür ederim... benimkisi kişisel bir sorudan ziyade sizin böyle bir isnatta bulunmanızın sebebini öğrenmek idi... hayırlı işler, iyi günler dilerim.....

bende anlayışınız ve iyi dilekleriniz içinteşekkür ederim .

selamlar

cool33

  • cool33
  • İleti: 15
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #90 : Ocak 11, 2013, 11:07:36 ÖÖ »
aracım 2003 vtec. üzerinde KME marka lpg kit var havaların soğumasıyla benzinden tüpe geçişte araç stop etmeye başladı.servisinde tekrar ayar yaptırdım ama bir sonuç vermedi.günün ilk çalışmasında geçişte stop ediyor,motor sıcak durumda iken sorun yaşamıyorum nedeni ne olabilir servis çözemedi belki sizlerden bir çözüm bulabilirim diye düşünüyorum...

merhaba aracın üzerindeki bulunan lpg enjektörlerinin resmini paylaşırsanız daha kısa sürede çözüm buluruz .kme nin türkiyede son bir yıldır kullandığı enjektör valtek tipi enjektördür ondan önce rail ve apaçi tipi çok öncesindende matrix enjekötör kullanıldı.

siz resmi yükleyene kadar size tavsiyem servise tekrar uğayıp:

1-geçiş sıcaklığını 35 derece olmasını 
2-geçiş tipinin devirli olmasını
3-lpg enjektörleri değişim aralığını en az 4 saniye olarak ayarlatın

bunlar yapılırsa sorun %99 çözülecektir .gelişmeleri benimle paylaşın lütfen .
selamlar

sönmez ustam dediğiniz ayarları yaptırdım.daha sonraki çalıştırmada araba çalışmadı.3-4 defa marşa bastıktan sonra çalıştı ve direk tüpe geçiş yaptı, tekrar ayarlatmak zorunda kaldım.sırada enjektör değişimi var artık.slm

arabanın çalışmamasıyla yapılan işlemin emin olun yakından uzaktan bir alakası yok .araç benzinde çalışmamaıştır uzun marş yaptıgınız için lpg de çalışmıştır .ayarları tamamıyla yanlış bile yapılmış olsa o araç benzinde çalışır fakat lpg ye geçtikten sonra sıkıntı yapar .bu seferki sorun lpg ayarlarıyla ilgili değil efendim .

dediğim ayarlar doğru yapılmış ise sorununuzun çözülmüş olması gerekirdi .  yani ayarlarınızn olması gibi yapıldığı pek içime sinmedi .eğer servise gittikten sonra servis sorun yapmayacaksa uzaktan bağlanıp ayarlarınzı kontrol etmek isterdim .
sönmez ustam merhaba dediğiniz değerlere tekrar ayar yaptırdım sadece enjektör ayarında 4 değilde 3 yaptılar.araba stop etmiyor ancak geçiş sırasında benzin gaz karışık yakıyor gibi ses çıkarıyor bir süre.ama en azından stop etmesini önledik teşekkür ediyorum.yardımlarınız için.

prevailingboy

  • İleti: 537
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #91 : Ocak 11, 2013, 12:04:38 ÖS »
usta önceki konularda gaz kokusu sorununu anlatmıştım o çözüldü,enjektörlerden birinde çok az bi kaçak vardı artık sorun kalmadı şimdi başka bi sorum olacaktı,arkadaşımda chevreolet cruze 1.6 ls var  ,herkes lpg nin bu araçlarda sibopları erittiğini söylüyo,bunun başka bi çözümü yok mu veya yeni bi sistem var mı bilgilendirirseniz sevinirim..

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #92 : Ocak 12, 2013, 07:12:25 ÖÖ »
aracım 2003 vtec. üzerinde KME marka lpg kit var havaların soğumasıyla benzinden tüpe geçişte araç stop etmeye başladı.servisinde tekrar ayar yaptırdım ama bir sonuç vermedi.günün ilk çalışmasında geçişte stop ediyor,motor sıcak durumda iken sorun yaşamıyorum nedeni ne olabilir servis çözemedi belki sizlerden bir çözüm bulabilirim diye düşünüyorum...

merhaba aracın üzerindeki bulunan lpg enjektörlerinin resmini paylaşırsanız daha kısa sürede çözüm buluruz .kme nin türkiyede son bir yıldır kullandığı enjektör valtek tipi enjektördür ondan önce rail ve apaçi tipi çok öncesindende matrix enjekötör kullanıldı.

siz resmi yükleyene kadar size tavsiyem servise tekrar uğayıp:

1-geçiş sıcaklığını 35 derece olmasını 
2-geçiş tipinin devirli olmasını
3-lpg enjektörleri değişim aralığını en az 4 saniye olarak ayarlatın

bunlar yapılırsa sorun %99 çözülecektir .gelişmeleri benimle paylaşın lütfen .
selamlar

sönmez ustam dediğiniz ayarları yaptırdım.daha sonraki çalıştırmada araba çalışmadı.3-4 defa marşa bastıktan sonra çalıştı ve direk tüpe geçiş yaptı, tekrar ayarlatmak zorunda kaldım.sırada enjektör değişimi var artık.slm

arabanın çalışmamasıyla yapılan işlemin emin olun yakından uzaktan bir alakası yok .araç benzinde çalışmamaıştır uzun marş yaptıgınız için lpg de çalışmıştır .ayarları tamamıyla yanlış bile yapılmış olsa o araç benzinde çalışır fakat lpg ye geçtikten sonra sıkıntı yapar .bu seferki sorun lpg ayarlarıyla ilgili değil efendim .

dediğim ayarlar doğru yapılmış ise sorununuzun çözülmüş olması gerekirdi .  yani ayarlarınızn olması gibi yapıldığı pek içime sinmedi .eğer servise gittikten sonra servis sorun yapmayacaksa uzaktan bağlanıp ayarlarınzı kontrol etmek isterdim .
sönmez ustam merhaba dediğiniz değerlere tekrar ayar yaptırdım sadece enjektör ayarında 4 değilde 3 yaptılar.araba stop etmiyor ancak geçiş sırasında benzin gaz karışık yakıyor gibi ses çıkarıyor bir süre.ama en azından stop etmesini önledik teşekkür ediyorum.yardımlarınız için.

probleminizin çözülmesine sevindim keyifli sürüşler .iki yakıtı bir arda yakmaz efenedim sadece şöyle bişey varki 3 saniyede bir her lpg enjektörü devreye girecek  yani 12 saniye sonra araç lpg olmuş olacak .bu döngü tamamlanana kadar diğer silindirler benzinle çalışacak .içiniz rahat olsun sorun yok  .
:)

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #93 : Ocak 12, 2013, 07:26:38 ÖÖ »
usta önceki konularda gaz kokusu sorununu anlatmıştım o çözüldü,enjektörlerden birinde çok az bi kaçak vardı artık sorun kalmadı şimdi başka bi sorum olacaktı,arkadaşımda chevreolet cruze 1.6 ls var  ,herkes lpg nin bu araçlarda sibopları erittiğini söylüyo,bunun başka bi çözümü yok mu veya yeni bi sistem var mı bilgilendirirseniz sevinirim..

bu konu defalarca gündeme geldi .doğru ürün montajı ve doğru karışım ayarlarıyla uzun yıllar sorunsuz kullanılabilir .bu tarz araçlarda dikkat edilmesi gerekilen en önemli şey aracın yakıt stratejisi peki bunu nasıl yapıcaz obd ıı cihazımızla (diognastik )yolda farklı devir ve sürratlede bu cihaz sayesinde aracın oem değerlerini gözlemleyip bu değerleri lpg nin ayarlarıyla örtüşmesini sağlicaz .

alaşımlı ve biraz daha yumuşak malzemeden imal edilmiş subap özelliğine sahip araçlarda biz kendi servisimizde prins+valve care kullanıyoruz.güzel ve sevindirici tarafı 3 yılı aşan kullanıcılar mevcut henüz başımıza böyle bir durum gelmedi :)valve care  piyasadaki yağlama sistemelrinden çok ama çok farklı bir strtejiyle çalışmaktadır hem kullanılan sıvı hemde dozajlama tamamıyla elektronik olarak çalışıp prins afc programıyla senkronize çalışmaktadır .bağımsız ünüversisteler tarafından test raporlarıda mevcuttur efendim .

bu araçlar için bazı italyanlar da  yüksek devirlerde belli aralıklarala belli milisaniyeler benzin püskürtüp böyle koruma sağlamaya çalışmaktadırlar .benzin takviyesi yapılan bu özelliğe bazı ürünlerde yakıt stratejisi bazılarında ise VSR denilmektedir .tabi bunların türkçe karşılığı ise benzin desteği yada takviyesi anlamına gelmektedir .

sonuç olarak doğru bir ürün doğru ellerde montajlanıp çok titiz ve özenle yol şartlarında en iyi şekilde ayarlanırsa çok uzun yıllar ve kmler sorun yapmayacağı kanısındayım .

dediğim gibi bu araçlar için PRİNS+VALVE CARE en doğru seçim olacaktır .

selamlar

vt4542

  • İleti: 211
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #94 : Ocak 12, 2013, 08:29:51 ÖÖ »
merhabalar
soğukların artmasıyla birilikte, aracım seyir halindeyken 2 vites 3-4 bin devirlerdeyken gazı bıraktıgımda devir 2bin seviyesine düşünce hafiften teklemeler oluyor, arac sallantı yapıyor, sorun ile ilgili lpg servisine goturdugumde gerekli kontrolleri yaptılar, enjektör ecu gaz ayarı vs. ... ancak hersey normal dediler, benzine aldıgımda bu sallantıyı farkedemiyorum, sorun neyden kaynaklanıyor olabilir

aracım 2005 vtec2 ES otomatik
lpg kiti landirenzo

münzevi

  • Co-Admin
  • İleti: 538
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #95 : Ocak 12, 2013, 12:52:00 ÖS »
Sönmez usta acaba karbüratörlü araçlar için en uygun gaz ayarı nasıl yapılmalıdır? 3000 devirde sabitlenip de yapılan ayar yeterli midir? Değilse yöntemi nedir açıklarsan memnun olurum.

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #96 : Ocak 12, 2013, 01:20:27 ÖS »
merhabalar
soğukların artmasıyla birilikte, aracım seyir halindeyken 2 vites 3-4 bin devirlerdeyken gazı bıraktıgımda devir 2bin seviyesine düşünce hafiften teklemeler oluyor, arac sallantı yapıyor, sorun ile ilgili lpg servisine goturdugumde gerekli kontrolleri yaptılar, enjektör ecu gaz ayarı vs. ... ancak hersey normal dediler, benzine aldıgımda bu sallantıyı farkedemiyorum, sorun neyden kaynaklanıyor olabilir

aracım 2005 vtec2 ES otomatik
lpg kiti landirenzo

efendim bahsetmiş olduğunuz sorun ayarları ile ilgili görünüyor tabi enjektör sorunuda olabilir .peki rolantide çalışırken silkeleme varmı buna dikkat ettinizmi ?

bir de şunu sormak istiyorum aracınıza en son subap ayarını ne zaman yaptırdınız .inanın şuan için şundan yada bundan demek yanlış olur :(

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #97 : Ocak 12, 2013, 01:36:28 ÖS »
Sönmez usta acaba karbüratörlü araçlar için en uygun gaz ayarı nasıl yapılmalıdır? 3000 devirde sabitlenip de yapılan ayar yeterli midir? Değilse yöntemi nedir açıklarsan memnun olurum.

karbüratörlü araçlarda  emisyon değerine göre ayar yapmak en doğrusudur .bunuda piyasada bulunan bir çok ürün başarıyla yapmakatadır hepsi mikro işlemci ile çok hassas ve doğru ayar yapma imkanı sunarlar .ayarlar yapılırken yine 2700-3200 rpm de tutularak ayarlanır daha sonra rolantide tekrar kontrol edilir .

tabi bu ayarın sağlıklı bir şekilde son bulması için aracın ateşleme avans ve hava ile ilgili bir probleminin olmaması gerekir eğer var ise istenilen ölçüde sağlıklı ve doğru ayar yapılması mümkün olmayacaktır .

selamlar efendim

vt4542

  • İleti: 211
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #98 : Ocak 12, 2013, 02:28:51 ÖS »
merhabalar
soğukların artmasıyla birilikte, aracım seyir halindeyken 2 vites 3-4 bin devirlerdeyken gazı bıraktıgımda devir 2bin seviyesine düşünce hafiften teklemeler oluyor, arac sallantı yapıyor, sorun ile ilgili lpg servisine goturdugumde gerekli kontrolleri yaptılar, enjektör ecu gaz ayarı vs. ... ancak hersey normal dediler, benzine aldıgımda bu sallantıyı farkedemiyorum, sorun neyden kaynaklanıyor olabilir

aracım 2005 vtec2 ES otomatik
lpg kiti landirenzo

efendim bahsetmiş olduğunuz sorun ayarları ile ilgili görünüyor tabi enjektör sorunuda olabilir .peki rolantide çalışırken silkeleme varmı buna dikkat ettinizmi ?

bir de şunu sormak istiyorum aracınıza en son subap ayarını ne zaman yaptırdınız .inanın şuan için şundan yada bundan demek yanlış olur :(

araca en son subap ayarı geçen sene oldu, landirenzo servis enjektörlerin ve ayarların herseyin saglam oldugunu soyledi, rolantide çalışırken herhangi bir sorun yok, sadece dedigim gibi seyir halinde giderken gazdan ayagımı cektigimde devir 2000 lerdeyken bi sallantı oluyor sanki benzin veya gaz bitecekmiş gibi bir tekleme...

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #99 : Ocak 12, 2013, 02:46:38 ÖS »
merhabalar
soğukların artmasıyla birilikte, aracım seyir halindeyken 2 vites 3-4 bin devirlerdeyken gazı bıraktıgımda devir 2bin seviyesine düşünce hafiften teklemeler oluyor, arac sallantı yapıyor, sorun ile ilgili lpg servisine goturdugumde gerekli kontrolleri yaptılar, enjektör ecu gaz ayarı vs. ... ancak hersey normal dediler, benzine aldıgımda bu sallantıyı farkedemiyorum, sorun neyden kaynaklanıyor olabilir

aracım 2005 vtec2 ES otomatik
lpg kiti landirenzo

efendim bahsetmiş olduğunuz sorun ayarları ile ilgili görünüyor tabi enjektör sorunuda olabilir .peki rolantide çalışırken silkeleme varmı buna dikkat ettinizmi ?

bir de şunu sormak istiyorum aracınıza en son subap ayarını ne zaman yaptırdınız .inanın şuan için şundan yada bundan demek yanlış olur :(

araca en son subap ayarı geçen sene oldu, landirenzo servis enjektörlerin ve ayarların herseyin saglam oldugunu soyledi, rolantide çalışırken herhangi bir sorun yok, sadece dedigim gibi seyir halinde giderken gazdan ayagımı cektigimde devir 2000 lerdeyken bi sallantı oluyor sanki benzin veya gaz bitecekmiş gibi bir tekleme...

enjektör ve ayarlarının kelimenin tam anlamıyla sorunsuz oldugunu dile getiren servisten son olarak yolda EOBD II cihazı ile test etmelerini yani yolda bu sorun yapıyorken ayarlarını tekrar yapmalarını rica ediniz .aracın ateşleme aksamı boğaz kelebeği (potansiyel metre )ve hava ile ilgili bir sorunu varmı bunuda bir kontrol ettrirmenizde fayda var .