Gönderen Konu: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi  (Okunma sayısı 7994 defa)

YABANCI

  • İleti: 454
Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« : Aralık 29, 2011, 02:14:54 ÖS »
Arkadaşlar Merhaba, yeni satın aldığım 2012 model Civic bir aracım var. Hem kendi işyerimin hem eşimin işyerinin çok yakın olması hasebiyle günlük 2 çalıştırma ile rutinde 4,5 km yol yapıyorum.
Sıralı sistem lpg kitinin doğası gereği ancak motor suyunun belirli bir sıcaklığa erişimi müteakip benzinden LPG ye geçmesi prensibi mevcut. Bu da kış günlerinde neredeyse 1 km lik bir sürüş sonrası gerçekleşir ve dolayısıyla benim gibi kısa mesafe seyahat eden kullanıcılar için LPG uygulaması hiç mantıklı değil.
Peki neden bu ısı bekleniyor neden ısı gerekiyor konusunu araştırdığımda gördüm ki ısıtma mevzusu sadece LPG nin Likit halden gaz hale geçmesi için gerekli bir husus. Aklıma şu soru geldi neden sadece motor soğutma sistemindeki kullanılıyor bu ısıtma işlemi için. Başka bir şekilde bu ısınma, ön ısıtma sağlanamaz mı'yı araştırmaya çalıştım. Aslında sadece motor soğutma sisteminin kullanılmadığını gördüm. Ama Türkiye'de uygulayan/getiren tek bir firma var; CGS. CGS'nin açıklamasına göre kullandıkları SI-1000R LPG Buharlaştırıcı ile "Düşük ısı derecesinde, buharlaştırıcının içine yerleştirilmiş olan bir önceden ısıtma fonksiyonu vardır ve bu hem basıncı hem de akış hızını dengeler. Aracınız bu sayede kışın direkt olarak gazla çalışabilir."

Doğrusu CGS marka ürün hakkında yeterli bilgim ve nette de yeterli feedback olmadığından şu an için benim için güvenilir bir marka değil. Belirtmek istiyorum ki; BU SADECE MARKA HAKKINDA BENİM HİÇ BİLGİM OLMAMASINDAN KAYNAKALANAN BİR GÜVENSİZLİK. Konuyu BRC, PRINS ve Teleflex e yazdım. Arkadaş siz niye uygulamıyorsunuz bunu diye. BRC cevap vermedi, Prins anlamadı, araştırmadı ben CGS diye marka bile belirtmeme rağmen evet bizde getireceğiz LPi yi dedi ki biliyorsunuz farklı ürünler. Teleflex ise bu ürünü bir hafta 10 gün içerisinde getireceklerini ifade ettiler. (21 aralık 2011 de dediler bir hafta 10 gün diye)

Bence eğer sıralı sistem LPG kullanılacak ise, bu ön ısıtma çok mantıklı ve olması gereken bir donanım. Ha teleflex in fyatları uçuk tabi biraz, belki diğer markalarında getirmesini beklemek lazım.

Bir de asıl merak ettiğim bir husus var iyi bir usta bulunsa Teleflex in ya da CGS nin ön ısıtma donanımı satın alınıp daha uygun fiyatlı ve güvendiğimiz başka bir marka kitinden önce takılsa olmaz mı diye. Konu hakkında bilgisi ve deneyimi olan arkadaşlar cevap verebilirse sevinirim.



onur1980

  • onur1980
  • İleti: 1273
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #1 : Aralık 29, 2011, 04:35:53 ÖS »
lpg nin motor ısındıktan sonra devreye girmesi aracınız için daha saglıklı. bu soyledıgınız sıstemle anladıgım kadarıyla motor ısınmadan lpg devreye giricek motor için ne derece sağlıklı olur acaba

kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #2 : Aralık 29, 2011, 05:11:17 ÖS »
ben bunu komple motor suyunun ısıtılması şeklinde düşünmüştüm ve böylece motor çalışır çalışmaz devreye giren bir rezistens sayesinde motorsuyu çok hızlı şekilde ısıtılarak normel moıtor devrine düşmesi sağlanacak ve böylece daha az yakıtla motor ısınmış olacaktı, demekki birileri bizden önce davranmış ;D

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #3 : Aralık 29, 2011, 07:34:48 ÖS »
1- arac lpg ile calismaya baslasa bile motor soguk oldgundan aracin ilk calistirmada tuketici gene yuksek
olmayacak mi? Sistem calissa bile marjinal fayda dusuk olmayacak mi?
2- lpg ile calistirmak uzun vadede katalizorun cabuk bozulmasina yol actigi soyleniyof. Bu da bir risk.
3- aracinizda lpg takili mi? Eger degil ise her gun 4.5 km kadar yolunuz varsa neden lpgye yoneliyorsunuz ? Kitin parasini amorti etmek cok sure almaz mi? Ya da her gun cok kisa km yolu olan neden basan lpy ye yonelsin ki boyle bi on isitmali sisteme yonelsin ?
4- boyle bir sistemin fiyati da kit fiyatina ilave olacagindan onu da amorti etmek daha cok zaman almayacak mi?

carousal

  • İleti: 1109
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #4 : Aralık 29, 2011, 09:10:54 ÖS »
4.5 km'lik güzergah için LPG kiti taktırmak mevcut teknoloji için söylüyorum çok çok az tasarruf sağlar, uzun yıllar sürer amorti etmeniz.

Ancak dediğiniz gibi bir sistem ile atıyorum, 150-200 metrede hatta kısa bir rölantide bekleme işleminden sonra araç hemen lpg'ye geçip de benzin tüketimini kesecekse, tasarruf oranı artar.

Ancak, yapmış olduğunuz km çok düşük olduğu için yine kitin maliyetini ve taktıracağınız bu ilave cihazın masrafını çıkartmanız uzun yıllar sürecektir.

Ben kimsenin aracı nasıl kullanacağına karışmam, forumda bazı kişiler aracını az kullanın benzinli binin, lpg taktırmayın diye öğütler veriyorlar ya o açıdan yanlış anlaşılmasın diye söylüyorum. Honda kitapçığında okuduğum bir cümleyi aktaracağım, 2.5 km'den daha kısa mesafelerde aracın kullanılmasını Honda kitapçığı tavsiye etmiyor. Yürüyerek gidin dememiş ama o manayı çıkarmamak için alim olmaya gerek yok. :D

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #5 : Aralık 29, 2011, 09:24:06 ÖS »
Motorun en cok asindigi surec sogukken isinmaya kadar olan donemdir
Motor surekli isinmadan istop edilirse (yani kullanim cok kisa mesafelerdeyse) ve bu yillarca surerse motor omru daha hizli azalabilir ancak bu ne kadar etkiler bilemiyorum... Kitapcik herhalde bu nedenle bunu onermiyordur...

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #6 : Aralık 29, 2011, 09:29:51 ÖS »
Motorun en cok asindigi surec sogukken isinmaya kadar olan donemdir
Motor surekli isinmadan istop edilirse (yani kullanim cok kisa mesafelerdeyse) ve bu yillarca surerse motor omru daha hizli azalabilir ancak bu ne kadar etkiler bilemiyorum... Kitapcik herhalde bu nedenle bunu onermiyordur...

Ben araci boyle kullanmak zorunda kalsam oncelikli olarak herhalde asinmaya minimize edici onlemler alirdim.
1- Bu konuda en iyi guvenceyi veren yag.
2- Belki daha ince yaglar bu isinma suresini biraz daha kisaltiyordur
3- Bor un motorun soguk oldugu bu surecte asindirmayi azalttigi belirtilir. Belki buna yonelirdim. (kendi tercihimdir)

YABANCI

  • İleti: 454
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #7 : Aralık 29, 2011, 10:33:09 ÖS »
lpg nin motor ısındıktan sonra devreye girmesi aracınız için daha saglıklı. bu soyledıgınız sıstemle anladıgım kadarıyla motor ısınmadan lpg devreye giricek motor için ne derece sağlıklı olur acaba

Araç önce benzinle çalışacak, ayrıca sıralı lpg sistemlerinde ısınması beklenen motor değil motor suyu sıcaklığı

YABANCI

  • İleti: 454
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #8 : Aralık 29, 2011, 10:34:38 ÖS »
ben bunu komple motor suyunun ısıtılması şeklinde düşünmüştüm ve böylece motor çalışır çalışmaz devreye giren bir rezistens sayesinde motorsuyu çok hızlı şekilde ısıtılarak normel moıtor devrine düşmesi sağlanacak ve böylece daha az yakıtla motor ısınmış olacaktı, demekki birileri bizden önce davranmış ;D

Bu konuda da tartışmalar okudum ama süre olarak bahsettiğim sistemden hızlı olması mümkün değil, imkansız.

YABANCI

  • İleti: 454
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #9 : Aralık 29, 2011, 11:17:48 ÖS »
1- arac lpg ile calismaya baslasa bile motor soguk oldgundan aracin ilk calistirmada tuketici gene yuksek
olmayacak mi? Sistem calissa bile marjinal fayda dusuk olmayacak mi?
2- lpg ile calistirmak uzun vadede katalizorun cabuk bozulmasina yol actigi soyleniyof. Bu da bir risk.
3- aracinizda lpg takili mi? Eger degil ise her gun 4.5 km kadar yolunuz varsa neden lpgye yoneliyorsunuz ? Kitin parasini amorti etmek cok sure almaz mi? Ya da her gun cok kisa km yolu olan neden basan lpy ye yonelsin ki boyle bi on isitmali sisteme yonelsin ?
4- boyle bir sistemin fiyati da kit fiyatina ilave olacagindan onu da amorti etmek daha cok zaman almayacak mi?
1-araç lpg ile değil benzinle çalışacak ama çok kısa sürede lpg ye geçecek, evet motor soğuk ve ilk etapta yakıt fazla olacak aynden benzinin de yüksek olduğu gibi, dolayısıyla marjinal fayda düşmeyecek, artacak.
2-katalitik konvertor konusunda tartışmalar var evet, ama alakası yok diyenlerde var. kaldı ki bu ön ısıtma sistemi ile ilgili değil LPG kullanımı ile ilgili bir sakınca,
3- aracımda lpg takılı değil, 14 senedir araç kullanırım hiçbir zaman sıcak bakmadım LPG ye. Ha, bazen benzine verdiğim para tak ediyor böyle araştırmalara giriyorum, ama emin ol EN AZ SİZİN KADAR antipatim var LPG ye. Arkadaşlar burada her açtığım konu sadece ve sadece kendi faydam için sadece kendim uygulamam için sorulmuş sorular ve paylaşımlar değil. Kendim uygulamasam dahi bu sistemleri kullanan bir çok insan var, yenilik ve gelişmelerden onları da haberdar etmek adına sorular soruyorum bazen, benim için genel kültür olan şeyler onlar için faydalı olabilir sonuçta. Ha kendim ikna olurum araca hiç bir zararının olmadığına o zaman düşünürüm belki. Neden ön ısıtmalı sisteme yönelmeli kısa mesafe kullananlar, çünkü LPG de tek ve yegane amaç tasarruf ve uzun mesafe kullananlar zaten bu tasarrufu optimum seviyede elde ediyorlar. Sorun kısa mesafe kullananlarda. Şöyle de düşünmek lazım, aracınız zaten LPG li, daha önce hep uzun mesafe kullanır iken evinizi işyerinize yakın bir yere taşıdınız veyahut emekli oldunuz yaptığınız km düştü. Ön ısıtma bir alternatif olabilir mi?
4- sistemin kit fiyatına eklenmesi maliyeti 200 lira yani bir depo benzin parası.

Tüm fikirleriniz için teşekkür ediyorum bu arada.

hangover

  • İleti: 1111
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #10 : Aralık 29, 2011, 11:31:45 ÖS »
ben bunu komple motor suyunun ısıtılması şeklinde düşünmüştüm ve böylece motor çalışır çalışmaz devreye giren bir rezistens sayesinde motorsuyu çok hızlı şekilde ısıtılarak normel moıtor devrine düşmesi sağlanacak ve böylece daha az yakıtla motor ısınmış olacaktı, demekki birileri bizden önce davranmış ;D

hocam bu işi bmw yıllar önce deneme amaçlı bazı araçlara uyguladı. motoru stop ettikten sonra sıcak motor suyu termos gibi bir sistemin içine emiliyor. sabah kalkıp motoru çalıştırmadan önce sistem sıcak veya ılık diyelim o suyu geri boşaltıyor ve ilk çalıştırmadaki soğuktan kaynaklı aşınmaların önüne geçmekti hedef. yıllar öncesinde araba dergisi koleksiyonumdan bir sayısından okumuştum ordan hatırlar oldum:)

YABANCI

  • İleti: 454
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #11 : Aralık 29, 2011, 11:44:57 ÖS »
4.5 km'lik güzergah için LPG kiti taktırmak mevcut teknoloji için söylüyorum çok çok az tasarruf sağlar, uzun yıllar sürer amorti etmeniz.

Ancak dediğiniz gibi bir sistem ile atıyorum, 150-200 metrede hatta kısa bir rölantide bekleme işleminden sonra araç hemen lpg'ye geçip de benzin tüketimini kesecekse, tasarruf oranı artar.

Ancak, yapmış olduğunuz km çok düşük olduğu için yine kitin maliyetini ve taktıracağınız bu ilave cihazın masrafını çıkartmanız uzun yıllar sürecektir.

Ben kimsenin aracı nasıl kullanacağına karışmam, forumda bazı kişiler aracını az kullanın benzinli binin, lpg taktırmayın diye öğütler veriyorlar ya o açıdan yanlış anlaşılmasın diye söylüyorum. Honda kitapçığında okuduğum bir cümleyi aktaracağım, 2.5 km'den daha kısa mesafelerde aracın kullanılmasını Honda kitapçığı tavsiye etmiyor. Yürüyerek gidin dememiş ama o manayı çıkarmamak için alim olmaya gerek yok. :D

Bir önceki mesajımda belirttiğim üzere sadece kendim için açmadım konuyu, benim kaygım her zaman araca vereceği zarardır LPG nin. Amacım sadece tasarruf olsa idi 2012 civic alacağıma 30000 daha az paraya gül gibi bir araba alır ve 30000 liralık binerdim yıllarca. Ben bir FD6 ya binmek istediğim için neredeyse 50000 lira ödedim ve aldım, tasarruf etmek değil birinci amacım.
Bu tür sitemlerin taahüdü ve dahi amacı dediğiniz gibi çok kısa süre/mesafede LPG ye geçmesi. 200 lira maliyet de büyük bir maliyet değil bence ki bence bu fiyat daha da düşecektir alternatifleri gelirse.
Dilerseniz ben sistem hakkında okuduklarımdan edindiklerimi paylaşayım. Bu arada bu konu hakkında herhangi bir deneyimim olmadığını belirteyim, araştırmayı ve bilgi edinmeyi seviyorum sadece:
Sıralı sistemler LPG ye geçmek motor suyunun ısınmasını bekliyor. çünkü (değişik kaynaklarda değişik ısı dereceleri gördüm 28 ila 40 derece arasında) LPG likit halden gaz haline geçmek için bu ısıya muhtaç. Sistemlerde de en kolay ve en ucuz yöntem motor suyunun ısısından faydalanmak olduğundan bu tercih edilmiş. Bu arada zaten var olan sistemlerin çoğunda LPG kitlerinin beyinlerinde yapılan bir manipülasyon oynama ile benzinden LPG ye geçiş ısısını düşürebiliyorsunuz. 20 dereceye 15 dereceye düşürenleri okudum. Yani motor ısısı 15 dereceye ulaştığında direk LPG devreye giriyor. Ama, ama, ama. LPG nin likit hali ile gaz hali arasında hacim olarak çok fark var, anladığım kadarıyla likit halindeki haz haline geçtiğinde hacmi takriben 250 kat artıyor. yani siz 15 derecede iken lpg yi yanma odasına likit olarak püskürtüyorsunuz, dolayısıyla yanma anında olması gerekenden büyük bir basınç ortaya çıkıyor. Buda motor arızası oluşturmak, motorun pistonların dengesini bozmak için büyük bir etken. Bu bahsettiğim sistem ise LPG yi önce ısıtıyor ve gaz haline dönüşmesini sağlıyor.
Son paragrafınız içinse; evet evim ile işyerim birbirlerine çok yakın ama bu arabayı binmek için aldım, evin önünde bıraksam aklım onda kalır :) şaka bir yana sabah eşimi bırakıyorum oğlumu bırakıyorum henüz 3 yaşında arabasız hayatta gitmez, kızımı okula bırakıyorum sonra iş yerime gidiyorum. şansım bu saydıklarımın hepsinin aynı güzergahta olması. aslında bu saydıklarımdan eve en yakın olanı zaten benim iş yerim, yani sabahları bu saydıklarımı yapmadan yürüyerek işyerine gitsem inanın araba ile bunları yaptığım süreden daha kısa sürede iş yerine gitmiş olurum.

YABANCI

  • İleti: 454
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #12 : Aralık 29, 2011, 11:57:58 ÖS »
Motorun en cok asindigi surec sogukken isinmaya kadar olan donemdir
Motor surekli isinmadan istop edilirse (yani kullanim cok kisa mesafelerdeyse) ve bu yillarca surerse motor omru daha hizli azalabilir ancak bu ne kadar etkiler bilemiyorum... Kitapcik herhalde bu nedenle bunu onermiyordur...
Öyleyse arabayı otoparkta çürümeye bırakmak, işe gider iken yolu uzatmak ya da tayinimi daha uzak bir yere çıkartmak seçeneklerinden birini seçmem gerekecek. :) Arabamı korumak için elimden geleni yaparım kesinlikle bundan emin olun. Ama ama ama arabada benden önemli değil, zevkim için civic aldım, daha ucuz birşey bana yeterde artardı bile ama dediğim gibi zevkim için aldı isem zevkle de sürerim benden önemli değil zira.
Ben araci boyle kullanmak zorunda kalsam oncelikli olarak herhalde asinmaya minimize edici onlemler alirdim.
1- Bu konuda en iyi guvenceyi veren yag.
2- Belki daha ince yaglar bu isinma suresini biraz daha kisaltiyordur
3- Bor un motorun soguk oldugu bu surecte asindirmayi azalttigi belirtilir. Belki buna yonelirdim. (kendi tercihimdir)
İşte bu sayfanın en güzel yeri burası benim için. Bor katkılı malzemeleri önceki civicimde kullanmıştım, zararını görmedim faydasını görmüş olabilirim ama ben farkında değilim belki, eğer kullanmasa idim farkedeceğim zararları önlemiş olabilir ama brn farkında değilim belki bu yüzden sadece zararını görmediğim için bile kullanılabilir diye düşünüyorum, aracım bir ay/1000 bakımına yarın gidecek daha. o da km yi değil süreyi doldurduğu için henüz 600 km de zira. sıfır bir araçta kullanılması konusunda farklı bakış açıları okumuştum ama kullanmayı düşünüyorum. yağ konusundaki şahsi tercihim castrol ün yağlarıdır. sizlere süper ince 0-40 gibi yağları sorabilirm kullandınız mı, avantaj ve dezavantajları nelerdir diye?
katkısı olan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum tekrar.

YABANCI

  • İleti: 454
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #13 : Aralık 30, 2011, 12:02:05 ÖÖ »
ben bunu komple motor suyunun ısıtılması şeklinde düşünmüştüm ve böylece motor çalışır çalışmaz devreye giren bir rezistens sayesinde motorsuyu çok hızlı şekilde ısıtılarak normel moıtor devrine düşmesi sağlanacak ve böylece daha az yakıtla motor ısınmış olacaktı, demekki birileri bizden önce davranmış ;D
BMW lerin motorları aliminyum alaşım olduğundan motor soğuk iken yüksek devir kullanmaya çalışır iseniz, zorlarsanız motoru çok hasar görüyordu. o yüzden denediler bunu. eniştem BMW fabrikasında çalışıyordu oradan hatırlıyorum bu konuyu. Ona ikinci el BMW yi sorduğumda bana cevabı şu olmuştu: 3 serisi alma 5 serisi al. zira 3 serisini alan spor araba gibi kullanmak için alır, yukarıda bahsettiğimiz motor özelliğnden dolayı da motora zarar verir. ama 5 serisini alan adam ağır adamdır araba yıpranmaz demişti.

hocam bu işi bmw yıllar önce deneme amaçlı bazı araçlara uyguladı. motoru stop ettikten sonra sıcak motor suyu termos gibi bir sistemin içine emiliyor. sabah kalkıp motoru çalıştırmadan önce sistem sıcak veya ılık diyelim o suyu geri boşaltıyor ve ilk çalıştırmadaki soğuktan kaynaklı aşınmaların önüne geçmekti hedef. yıllar öncesinde araba dergisi koleksiyonumdan bir sayısından okumuştum ordan hatırlar oldum:)

hangover

  • İleti: 1111
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #14 : Aralık 30, 2011, 12:18:56 ÖÖ »
sonuçta bu sistem işi çözmezmi? yada şu lpg yi sıvı olarak silindir içine gönderme metodu ile çalışan sistem var yeni teknoloji değil ama tr de yeni yeni yaygınlaşıyor. fiyatlarda 3000 3500 arasıydı sanırım. gaz ayarı gaz filtresi vb bakım masrafı gerektrmiyor. normal lpg sistemlerinden daha tasarruflu olduğu söylenmekte

2432

  • İleti: 905
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #15 : Aralık 30, 2011, 11:29:24 ÖÖ »
tüm mesajları okumadan yazıyorum yanlışım olursa kusura bakmayın

benim bulunduğum yer kışın oldukça soğuk. yılın ilk karı 1 ekimde düştü. yaz ancak temmuzda geliyor ağustosun ortasında bitiyor.

aracımda zavoli marka lpg takılı. kışın araç çalıştıktan sonra kısa bir sürede lpg ye geçiyor ancak lpg ye geçince bir titreme başlıyor ve ben geri benzine alıyorum araç ısındıktan sonra lpg ye geçiyorum sorun kalmıyor.

sistemler bence düzgün bir şekilde ayarlanırsa sorun yaşanmaz gibi düşünüyorum. aracın motoruna da sıkıntı vermemek için bu sıralı sistemler benzinle başlayıp motorun ısınmasını beklemiyorlarmı zaten.

yollarda eski araçları görüyoruz benzin kullanmaksızın lpg ile çalışan fi tarihli teknolojiler, aracı istesende benzinle çalıştıramayanları.

fazla irdelemeye gerek yok gibi

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #16 : Aralık 30, 2011, 12:35:39 ÖS »
sonuçta bu sistem işi çözmezmi? yada şu lpg yi sıvı olarak silindir içine gönderme metodu ile çalışan sistem var yeni teknoloji değil ama tr de yeni yeni yaygınlaşıyor. fiyatlarda 3000 3500 arasıydı sanırım. gaz ayarı gaz filtresi vb bakım masrafı gerektrmiyor. normal lpg sistemlerinden daha tasarruflu olduğu söylenmekte


Bu sistemde sarfiyat azalmiyOr lpg nin isi artisi sikintisini gidermiyor...
Artisi aracin mevcut sistemine en az mudahalede bulunuyor kalibrasyon derdi yok...

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #17 : Aralık 30, 2011, 12:50:55 ÖS »
sonuçta bu sistem işi çözmezmi? yada şu lpg yi sıvı olarak silindir içine gönderme metodu ile çalışan sistem var yeni teknoloji değil ama tr de yeni yeni yaygınlaşıyor. fiyatlarda 3000 3500 arasıydı sanırım. gaz ayarı gaz filtresi vb bakım masrafı gerektrmiyor. normal lpg sistemlerinden daha tasarruflu olduğu söylenmekte


Bu sistemde sarfiyat azalmiyOr lpg nin isi artisi sikintisini gidermiyor...
Artisi aracin mevcut sistemine en az mudahalede bulunuyor kalibrasyon derdi yok...

Ancak Vialle bu sistemi Hondaya takmiyor. Anlasamamis.

hangover

  • İleti: 1111
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #18 : Aralık 30, 2011, 05:19:19 ÖS »
sonuçta bu sistem işi çözmezmi? yada şu lpg yi sıvı olarak silindir içine gönderme metodu ile çalışan sistem var yeni teknoloji değil ama tr de yeni yeni yaygınlaşıyor. fiyatlarda 3000 3500 arasıydı sanırım. gaz ayarı gaz filtresi vb bakım masrafı gerektrmiyor. normal lpg sistemlerinden daha tasarruflu olduğu söylenmekte


Bu sistemde sarfiyat azalmiyOr lpg nin isi artisi sikintisini gidermiyor...
Artisi aracin mevcut sistemine en az mudahalede bulunuyor kalibrasyon derdi yok...

söylenen likit şekilde yanma odalarına gönderildiği için yüksek yanma dereceleri yerine daha düşük ve yine sistemin orantısız karışım yerine daha uygun yakıt karışımları sağlanması daha kolay bu durumundan dolayı yakıtta azalma olacaktır diye düşünüyorum. bunu eski tip kombiler ve yeni tip yoğunlaştırmalı kombiler olarak düşünebiliriz.   ayrıca honda kimle anlaşmışki vialle ile anlaşıcak, daha düne kadar kapalı alan die lpgli araçları servise sokmam diyen bir kurum şimdi brc ile anlaştı. artık brc hariçler giremez derler brc çok farklı uzay teknolojisi kullanıyo çünkü

YABANCI

  • İleti: 454
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #19 : Aralık 30, 2011, 07:03:47 ÖS »
bu arada brc hem zavolliyi hem teleflex i satın aldı zaten

YABANCI

  • İleti: 454
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #20 : Aralık 30, 2011, 07:05:03 ÖS »
prins in LPi (vialle gibi) si de sanırım bir iki aya gelecek

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #21 : Ocak 04, 2012, 07:33:25 ÖÖ »
arakdasım tartarini lpg kitlerinin yenilerinde direkt lpg ile çalışma imkanı var sanırım bu sizin istediğiniz gibi önceden ısıtılıp o şekilde işliyor ama emin değilim bir araştırın isterseniz

YABANCI

  • İleti: 454
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #22 : Ocak 04, 2012, 07:48:10 ÖÖ »
arakdasım tartarini lpg kitlerinin yenilerinde direkt lpg ile çalışma imkanı var sanırım bu sizin istediğiniz gibi önceden ısıtılıp o şekilde işliyor ama emin değilim bir araştırın isterseniz

Teşekkürler Hocam

dreammaker_11

  • İleti: 269
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #23 : Ocak 09, 2012, 01:03:29 ÖS »
arakdasım tartarini lpg kitlerinin yenilerinde direkt lpg ile çalışma imkanı var sanırım bu sizin istediğiniz gibi önceden ısıtılıp o şekilde işliyor ama emin değilim bir araştırın isterseniz

Teşekkürler Hocam
merhaba biraz konu dışı olacak ama bu ön ısıtma sorunu dışında genel olarak lpg'den memnun musunuz? çünkü yazdıklarınızı okuduğum kdadrıyla boş birisi değilsiniz ve sormak istedim

trttek

  • İleti: 77
Ynt: Daha az benzin sarfiyatı sağlayan ön ısıtma sistemi
« Yanıtla #24 : Ocak 15, 2012, 02:27:08 ÖS »
Trabzon  Honda GFI takıyor. Acaba farklı bayiler farklı firmalarla mı anlaştı?